Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 12676
Acord de Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, de data 25.11.2019, relatiu a la concessió dels ajuts als ajuntaments per al finançament dels serveis d'informació juvenil i les activitats de dinamització per als joves per a l'any 2019 (Exp. 5202-2019-000002)
Atesa la convocatòria d'ajuts del Consell Insular de Menorca per al finançament dels serveis d'informació juvenil i les activitats de dinamització per als joves corresponent a l'any 2019, aprovada per acord de Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 29.4.2019, que es regeix per les bases aprovades pel Consell Executiu del Consell Insular de Menorca en la sessió de caràcter ordinari de 22 d'octubre de 2018 i publicades en el BOIB núm. 143 de 15 de novembre de 2018;
Vist el dictamen emès per la Comissió Avaluadora prevista en la clàusula dotzena de les bases que regeixen l'esmentada convocatòria, reunida el dia 15 de novembre de 2019;
Tenint en compte que la Comissió Avaluadora assumeix l'informe tècnic elaborat per la instructora dels ajuts, on consta que:
S'han examinat les sol·licituds presentades, a fi de determinar si s'adeqüen a les bases esmentades, i s'ha requerit l'esmena de deficiències a tots els ajuntaments perquè aportin documentació, aclariments o informació, la qual cosa ha permès comprovar que les 7 sol·licituds reuneixen els requisits per optar als ajuts.
Tots els ajuntaments han presentat programes específics d'activitats de dinamització per als joves i també d'activitats dels serveis d'informació jove (SIJ), excepte l'Ajuntament de Ciutadella, que només ha presentat un projecte d'activitats de dinamització del Casal de Joves.
S'ha comprovat que els ajuntaments de Ferreries, Sant Lluís, Ciutadella, Alaior i es Castell presenten una despesa en nòmines o prestacions de serveis professionals que supera el 40% del pressupost total del projecte d'activitats del SIJ i/o del casal, i que l'Ajuntament des Mercadal ha presentat un cost en equips informàtics i equivalents que supera el 35% de l'import total del projecte d'activitats del SIJ.
Pel que fa a les despeses subvencionables, s'ha tingut en compte el previst a la base cinquena dels ajuts, que diu:
«Són subvencionables les despeses corresponents a nòmines, minutes o prestacions de serveis professionals fins a un màxim del 40% de l'import total del projecte d'activitats subvencionables i sempre que tenguin relació directa amb el projecte o siguin indispensables per a preparar-lo o dur-lo a terme.»
«Són subvencionables les despeses corresponents a la compra d'equips informàtics, programes informàtics, equips d'imatge i so, i equivalents, que siguin necessaris per a dur a terme els projectes d'activitats subvencionables fins a un màxim del 35% de l'import total del projecte d'activitats.»
El resultat obtingut una vegada aplicades les limitacions en la quantia màxima subvencionable en concepte de nòmines o prestacions de serveis professionals i d'equips informàtics i equivalents és el següent:
AJ 1/19 Ajuntament de Ferreries. El pressupost de despeses presentat del SIJ és de 15.404,95 € i inclou 15.000 € en despeses de personal, que superen el 40 % del cost del projecte d'activitats. El 40 % subvencionable per aquest concepte és 6.161,98 €. Consegüentment, el total de despeses del SIJ subvencionables és 6.566,93 €.
El pressupost de despeses presentat del Casal de Joves és de 20.520 € i inclou 8.650 € en despeses de personal, que superen el 40 % del cost del projecte d'activitats. El 40 % subvencionable per aquest concepte és 8.208 €. Consegüentment, el total de despeses del Casal subvencionables és 20.078 €.
AJ 2/19 Ajuntament de Sant Lluís. El pressupost presentat del SIJ és de 33.760,22 € i inclou 29.422,42 € en despeses de personal, que superen el 40 % del cost del projecte d'activitats. El 40% subvencionable per aquest concepte és 13.504,09 €. Consegüentment, el total de despeses del SIJ subvencionables és 17.841,89 €.
El pressupost de despeses presentat del Casal de Joves és de 107.032,07 € i inclou 86.072,24 € en despeses de personal, que superen el 40 % del cost del projecte d'activitats. El 40% subvencionable per aquest concepte és 42.812,83 €. Consegüentment, el total de despeses del Casal subvencionables és 63.772,66 €.
AJ 3/19 Ajuntament des Mercadal. El pressupost presentat del SIJ és de 2.047,43 € i inclou 1.000 € en despeses d'equipaments informàtics i similars, que superen el 35 % del cost del projecte d'activitats. El 35 % subvencionable per aquest concepte és 716.60 €. Consegüentment, el total de despeses del SIJ subvencionables és 1.764,03 €.
AJ 4/19 Ajuntament de Ciutadella. El pressupost de despeses presentat del Casal de Joves és de 38.114,38 € i inclou 36.014,38 € en despeses de personal, que superen el 40 % del cost del projecte d'activitats. El 40 % subvencionable per aquest concepte és 15.245,75€. Consegüentment, el total de despeses del Casal subvencionables és 17.345,75€.
AJ 6/19 Ajuntament d'Alaior. El pressupost de despeses presentat del SIJ és de 4.311,28€ i inclou 1.951,78 € en despeses de personal, que superen el 40 % del cost del projecte d'activitats. El 40% subvencionable per aquest concepte és 1,724,51 €. Consegüentment, el total de despeses del SIJ subvencionables és 4.084,01 €.
AJ 7/19 Ajuntament des Castell. El pressupost de despeses presentat del SIJ és de 25.403,72 € exclusivament en despeses de personal. El 40 % subvencionable per aquest concepte és 10.161,49 €, que és també el total de despeses del SIJ. Consegüentment, el total de despeses del SIJ subvencionables és de 10.161,49 €.
El pressupost de despeses presentat del Casal de Joves és de 10.000 € i inclou 4.320,60 € en despeses de personal, que superen el 40% del cost del projecte d'activitats. El 40 % subvencionable per aquest concepte és 4.000 €. Consegüentment, el total de despeses del Casal subvencionables és 9.679,40 €.
Per a distribuir els ajuts s'han aplicat els criteris i les puntuacions prevists en base novena de la convocatòria i s'ha obtingut la puntuació total de cada ajuntament. Les puntuacions obtingudes són les següents:
VALORACIÓ DELS CRITERIS ESTABLERTS A LA CLÀUSULA NOVENA DE LES BASES DELS AJUTS
|
FERRERIES |
SANT LLUÍS |
ES MERCADAL |
CIUTADELLA |
ES MIGJORN |
ALAIOR |
ES CASTELL |
TOTAL |
1. Activitats SU (fins a 47p) |
25,45 |
30,90 |
30,20 |
- |
19,30 |
20,00 |
24,00 |
|
2. Activitats casal (fins a 47p) |
29,00 |
32,00 |
22,00 |
22,00 |
10,00 |
10,00 |
29,00 |
|
3. Altres: Despesa per jove (fins a 6p) |
4,00 |
6,00 |
2,00 |
0,50 |
6,00 |
1,00 |
2,00 |
|
TOTAL PUNT OBTINGUTS |
58,45 |
68,90 |
54,20 |
22,50 |
35,30 |
31,00 |
55,00 |
325,35 |
El total a repartir aprovat per a aquesta convocatòria és de 50.000 €, amb un import màxim de 10.000 € per ajuntament. La suma de les puntuacions obtingudes per les sol·licituds presentades és de 325,35 punts.
S'ha dividit l'import total de la subvenció entre aquest total de punts i s'ha obtingut així el valor de cada punt (153,68 €). Aquest valor s'ha multiplicat pels punts obtinguts per cada sol·licitud i s'ha assignat una quantia inicial.
Com que la quantitat corresponent a la sol·licitud de l'Ajuntament de Sant Lluís ha arribat al màxim que es pot sol·licitar en aquesta convocatòria, el romanent que ha quedat, 556,45€, s'ha repartit de forma proporcional als punts obtinguts entre la resta de les sol·licituds que s'han presentat a la convocatòria i s'ha obtingut el nou valor de cada punt (2,30 €).
Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports;
ACORD:
PRIMER.- Concedir als ajuntaments que seguidament es detallen l'ajut per l'import que s'especifica per al finançament dels serveis d'informació juvenil i les activitats de dinamització per als joves per a l'any 2019:
Núm. Ordre (Exp. 5202-2019-000002) |
Ajuntament beneficiari |
NIF/CIF |
Punts |
Quantia ajut |
75% |
25% |
---|---|---|---|---|---|---|
AJ 1/19 |
Ferreries |
P-0702300-E |
58,45 |
9.116,79€ |
6.837,59€ |
2.279,20€ |
AJ 2/19 |
Sant Lluís |
P-0705200-D |
68,90 |
10.000,00€ |
7.500,00€ |
2.500,00€ |
AJ 3/19 |
Es Mercadal |
P-0703700-E |
54,20 |
8.453,89€ |
6.340,42€ |
2.113,47€ |
AJ 4/19 |
Ciutadella |
P-0701500-A |
22,50 |
3.509,46€ |
2.632,09€ |
877,36€ |
AJ 5/19 |
Es Migjorn Gran |
P-0700001-A |
35,30 |
5.505,95€ |
4.129,46€ |
1.376,49€ |
AJ 6/19 |
Alaior |
P-0700200-I |
31,00 |
4.835,25€ |
3.626,44€ |
1.208,81€ |
AJ 7/19 |
Es Castell |
P-0706400-I |
55,00 |
8.578,67€ |
6.434,00€ |
2.144,67 |
TOTAL |
325,35€ |
50.000,00€ |
37.500,00€ |
12.500,00€ |
En total es distribueix l'import global per aquests ajuts, 50.000 euros.
SEGON.- L'import dels ajuts s'abonaran a la bestreta, el 75 % un cop s'hagi aprovat la seva distribució entre els beneficiaris i el 25% restant quan el beneficiari hagi justificat la realització de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que s'estableix a la base catorzena de la convocatòria.
L'import de la bestreta del 75 % no es podrà abonar fins que l'entitat accepti expressament o tàcitament la subvenció concedida, de conformitat amb la lletra b de la clàusula setzena de la convocatòria. En qualsevol cas, la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils des de la notificació de la concessió dels ajuts.
TERCER.- Aplicar l'import d'aquests ajuts a la partida pressupostària i amb els imports màxims que a continuació s'indiquen, segons l'acord adoptat pel Consell Executiu en la sessió de 22 d'octubre de 2018.
Partida |
2019 |
2020 |
Quantitat màxima |
5.33450.4620007* |
37.500,00 € (75%) |
12.500,00 € (25%) |
50.000,00 € |
*La despesa es podrà aplicar a qualsevol altra partida adequada i vinculada.
QUART.- Comunicar aquest acord als beneficiaris i publicar l'edicte corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.
L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma
Maó, 4 de desembre de 2019
El secretari del Consell Executiu Per delegació de la presidenta (Decret 427/2019, d'11 de juliol - BOIB núm. 97 de 16.7.2019) Octavi Pons Castejón