Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 12643
Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ajuntament Ple en sessió celebrada el dia 17 d'octubre de 2019 va aprovar inicialment la modificació de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius.

Sotmès l'acord al tràmit d'informació pública i no havent-se presentat al·legacions dins el  termini, s'ha procedit a elevar automàticament a definitiu l'acord fins llavors inicial.

De conformitat amb allò establert als apartats 3 i 4 de l'article 17 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refòs de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, es publica  el text íntegre de l'Ordenança que entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2020.

"ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

Article 1. Fonament i naturalesa.

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles del 15 al 19 del text refós de la Llei Reguladora de les hisendes locals, RD legislatiu 2/2004, aquest ajuntament estableix la taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al que estableix l'article 57, en relació a l'article 20.4.a),  del text refós de la llei reguladora de les hisendes locals (RD 2/2004).

Article 2. Fet imposable.

1. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que l'Administració o les autoritats municipals expedeixin i d'expedients que els competien. Així mateix, els serveis realitzats en les biblioteques municipals d'Inca.

2. A aquests efectes, es considerarà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada per la persona particular o redundi en el seu benefici, tot i que no hi hagi sol·licitud expressa de la persona interessada.

3. No es considerarà subjecte a aquesta taxa l'expedició de documents administratius a ciutadans a qui els Serveis Socials de l'Ajuntament d'Inca informin que manquen de recursos econòmics, així com també els documents i certificacions que siguin expedits per la seva aportació a procediments administratius l'objecte dels quals sigui l'obtenció d'ajudes o prestacions derivades de la carència de recursos econòmics.

Article 3. Subjectes passius.

Son subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques, i les entitats a què es refereixen els articles continguts en el capítol II, secció 1ª de la Llei 58/2003, Llei General Tributària, que sol·licitin, provoquin o en l'interés de les quals redundi la tramitació del document, expedient o servei de què es tracti.

Article 4. Responsables.

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries dels subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei 58/2003, General Tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i les síndics, interventors o liquidadors de les fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei 58/2003 General Tributària.

Article 5. Exempcions, reduccions i modificacions.

Conformement a l'article 9 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, RD Legislatiu 2/2004, en matèria d'aquesta taxa no es reconeixeran altres beneficis fiscals que els expressament previst a normes amb rang de llei o els derivats de l'aplicació de tractats internacionals i, en qualsevol cas, en la forma que aquest article estableix.

Article 6. Bases i tarifes.

1. Constituirà la base de la present exacció la naturalesa dels expedients a tramitar, documents a expedir o serveis oferts per les biblioteques municipals.

2. La quota tributària es determinarà segons la naturalesa dels documents o expedients que s'hagin de tramitar i els serveis oferts per les biblioteques municipals, d'acord amb les tarifes contingudes a l'annex d'aquesta ordenança.

Article 7. Meritació.

1. Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenta la sol·licitud que inicia la tramitació dels documents, expedients i serveis subjectes al tribut.

2. En els casos a que es refereix el número 2 de l'article 2n, la meritació es produeix quan tenen lloc les circumstàncies que originin l'actuació municipal d'ofici o aquesta s'iniciï sense sol·licitud prèvia de la persona interessada però redundi en el seu benefici.

3. No es tramitaran les sol·licituds sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent.

Article 8. Declaració i ingrés.

1. La taxa s'exigirà en règim de liquidació.

2. Els escrits rebuts pel conducte a què fa referència l'article 66 de la Llei de Procediment Administratiu, que no venguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no es podran tramitar sense que se'n corregeixi la deficiència. A aquest fi es requerirà a la persona interessada que, en el termini de deus dies, aboni les quotes corresponents amb l'avís que, transcorregut aquest termini sense que ho hagi fet, es tindran els escrits per no presentats i s'arxivarà la sol·licitud.

3. Els certificats o documents que expedeixi l'Administració en virtut d'ofici de jutjats o tribunals per a tota classe de plets no es lliuraran ni trametran sense que prèviament s'hagi satisfet la corresponent quota tributària.

4. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat administrativa o el servei públic no es presti, s'escaurà la devolució de l'import corresponent.

5. Excepcionalment, l'ingrés de les tarifes meritades a conseqüència dels serveis oferts per les biblioteques municipals es podran fer en les mateixes instal·lacions on es troben les biblioteques.

Article 9 Infraccions i sancions.

En matèria d'infraccions tributàries i de les sancions que els corresponguin en cas cas, hom s'ajustarà al que disposa l'ordenança fiscal general, la Llei General Tributària i les disposicions que la complementin i desenvolupin.

QUADRE DE TARIFES VIGENTS A PARTIR DE 1 DE GENER DE 2020

CERTIFICACIONS

 

1.

Per cada foli o fracció dels certificats que expedeixi la Secretaria o la Intervenció de l'Ajuntament o la Batlia sobre els documents o dades compreses dins el darrer quinqueni

2,18 €

2.

Per cada foli o fracció dels certificats que expedeixi la Secretaria o la Intervenció de l'Ajuntament o la Batlia sobre els documents o dades amb data de més de cinc anys fins a deu

 

3,56 €

3.

Quan els certificats s'expedeixin sobre documents o dades amb data de més de deu anys, per cada quinqueni i foli.

Per fer el còmput de temps el càlcul es practicarà a partir de la data de sol·licitud del certificat

7,16 €

4.

Certificat de situació urbanística

120,17 €

5.

Certificat d'inexistencia d'infracció urbanística

120,17 €

6.

Certificacions en general, no compreses en els apartats anterior, pel primer foli útil

2,18 €

7.

En la resta de folis

2,18 €

Quedan excloses del pagament de la taxa les certificacions de residència, convivència i empadronament. Així com els volants d'empadronament.

COPIES DE DOCUMENTS I DADES

 

1.

Fotocòpies de plànols

Mida DIN A2, DIN A1, DIN A0

2,63 €

1a.

Mida DIN A3 i DIN A4   

1,30 €

2.

Fotocòpies o còpies impreses o fotogràfiques d'expedients Administratius, ordenances municipals de tota classe i de

Reglaments interiors que es facilitin a particulars per cada foli

0,10 €

 

EXPEDIENTS ADMINISTRATIUS

 

1.

Informes sobre dades estadístiques, per cada un

120,17 €

2.

Informes urbanístics motivats per la petició de certificats de

terminació d'obres i d'infraestructures, en les quals es produeix

el desplaçament d'un tècnic de grau mitjà o superior

 

42,03 €

3.

Informes urbanístics motivats per la petició de certificats

d'habitabilitat, per vivenda o unitat habitable informada, en les

quals es produeix el desplaçament d'un tècnic

 

42,03 €

4.

Informes tècnics urbanístics i d'edificació per l'emissió dels quals

sigui necessària la intervenció de tècnics de grau mitjà o superior

 

36,01 €

4a.

En el cas de ser necessari el desplaçament del tècnic

42,03 €

5.

Informació sobre les dades relatives a un succés en què hagi

Intervingut la Policia Local, diferent a l'especificat en la tarifa 6

38,23 €

6.

Confecció d'un informe per accident de trànsit, a petició de part

89,51 €

 

AUTORITZACIONS I LLICENCIES

 

1.

Per cada llicència de parcel·lació urbanística en sol urbà o rústic

240,35 €

2.

Per cada llicència de primera ocupació,i/o certificat final

d'obra per cada habitatge i local

24,02 €

3.

Per cada aprovació de modificació de llicència urbanística

aprovada anteriorment, sense que existeixi augment de pressupost

240,35 €

4.

Llicències o permisos de caràcter temporal i amb una durada

Inferior a l'any natural per a distribució de publicitat dinàmica

120,17 €

5.

Carnet per cada agent publicitari autoritzat per la distribució de

publicitat en mà, anualment

24,02 €

6.

Per tota classe de llicències o permisos no ressenyats

 

11,98 €

7.

Per cada expedient de declaració prèvia d'interés general per obres

o instal·lacions

240,35 €

8.

Sol·licituds per optar a proves de selecció del personal

Funcionaris            Laborals

A1, A2                   0

B                            1              

C1                          2-3-4                                          

C2                          5                                                   

AP                          6-7-8                                              

 

 

18,00 €

14,38 €

10,78 €

7,16 €

7,16 €

 

SERVEIS OFERTS PER LES BIBLIOTEQUES

 

1.

Expedició del carnet de la biblioteca:

- Expedició inicial del carnet de la biblioteca.

Gratuït

2.

Expedició del carnet de la biblioteca:

- Duplicat del carnet de la biblioteca (per pèrdua o deteriorament)

0,71 €

3.

Reprografia:

-Fotocòpies

0,10 €

4.

Reprografia:

- Impressions per pàgines web (per full)

0,16 €

5.

Reprografia:

- Impressions de bases de dades

0,10 €

6.

Reprografia:

- Gravació en disquet d'informació de la web (disquet verge)

1,75 €

7.

Taxa per la pèrdua o deteriorament de documents:

- Unitat de llibre

19,20 €

8.

Taxa per la pèrdua o deteriorament de documents:

- Exemplar de revista

5,97 €

9.

Taxa per la pèrdua o deteriorament de documents:

- Unitat de disc compacte

20,41 €

10.

Taxa per la pèrdua o deteriorament de documents:

- Unitat de CD-ROM

36,01 €

11.

Taxa per la pèrdua o deteriorament de documents:

- Unitat de DVD

36,01 €

12.

Prèstec interbibliotecari

- Despeses de transport per cada sol·licitud

1,42 €

Disposició final.

Aquesta Ordenança, una vegada aprovada, tindrà efectes des el moment de la seva publicació definitiva en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 2020 i continuarà en vigor fins que no s'acordi la seva modificació o derogació."

Contra el present acord es podrà interposar pels interessats recurs contenciós-administratiu, davant la Sala de lo Contenciós-Administratiu del Tribunal Superior de Justicia de Balears, dins el termini de dos mesos des de el dia següent a la publicació del presente acord en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-Administrativa.

Inca, 10 de desembre de 2019

EL BATLE,

Virgilio Moreno Sarrió