Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 12622
Bases generals reguladores de la convocatòria anual i de les proves d'aptitud, per a l'obtenció del Permís Municipal de Taxista de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 11 de desembre de 2019, va aprovar les bases reguladores de la convocatòria anual, i de les proves d'aptitud, per a l'obtenció del permís municipal de taxista de l'ajuntament de Sant Antoni de Portmany, la qual cosa es publica de conformitat amb la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.

BASES GENERALS REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA ANUAL, I DE LES PROVES D'APTITUD, PER A L'OBTENCIÓ DEL PERMÍS MUNICIPAL DE TAXISTA DE L'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

1. L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria anual, i proves d'aptitud, per al reconeixement de la capacitació professional per tal d'obtenir el títol administratiu que habiliti per a l'exercici de l'activitat de conductor de vehicles auto-taxi al municipi de Sant Antoni de Portmany.

SEGONA.- FORMA DE SELECCIÓ

2. El procediment per obtenir el permís municipal consistirà en la superació de proves d'aptitud, en els termes i amb les condicions que s'estableixen en aquestes bases.

TERCERA.- REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

3.1.  Poden optar al permís municipal de taxista, d'aquest municipi, totes les persones que, en la data límit de presentació de la sol·licitud, reuneixin els següents requisits

3.1.1.Tenir 18 anys d'edat, i no haver complert l'edat legal de jubilació

3.1.2.Ser de nacionalitat espanyola, o d'un Estat membre de la Unió Europea, o disposar d'autorització de residència de llarga durada en vigor.

També podran optar els ciutadans de qualsevol altre país estranger, sempre que, en virtut de tractat internacional, hi hagi acord de reciprocitat entre els seus ciutadans i els espanyols, als efectes contemplats en aquestes bases. Aquest acord de reciprocitat, de donar-se el cas, ha de ser invocat i identificat convenientment per les persones aspirants que pretenguin seu reconeixement.

3.1.3. Estar en possessió del títol de graduat en ESO, o titulació equivalent o superior.

Les persones que van cursar estudis amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu (LOGSE), podran acreditar tals estudis presentant el títol de Graduat Escolar o el Certificat d'Escolaritat (Títols equivalents a efectes laborals, d'acord dictamina l'Ordre ECD / 1417/2012, de 20 de juny).

Els certificats, diplomes, i/o titulacions obtinguts a l'estranger hauran d'estar homologats o convalidats oficialment a Espanya.

3.1.4 Estar en possessió del permís de conducció de la classe B o superior, d'acord amb la legislació vigent.

3.1.5 Reunir les condicions d'aptitud, físiques i psicològiques, necessàries per conduir autotaxis.

3.1.4. No ser consumidor habitual de begudes alcohòliques ni de substàncies estupefaents i/o psicotròpiques.

3.1.5. No tenir antecedents penals.

3.1.6. Estar en possessió de document acreditatiu de coneixements del nivell A2 de llengua catalana.

En cas de no poder acreditar aquests coneixements de llengua catalana ha de sol·licitar, expressament, participar en una prova específica d'aquest nivell

3.1.7. Estar en possessió de document acreditatiu de coneixements del nivell A2 de llengua anglesa.

En cas de no poder acreditar aquests coneixements de llengua anglesa ha de sol·licitar, expressament, participar en una prova específica d'aquesta llengua.

3.1.8. Les persones que provinguin de països de parla no espanyola hauran d'estar en possessió del nivell C1 del diploma d'espanyol com a llengua estrangera (DELE), o del certificat del nivell C1 d'aptitud en espanyol per a estrangers integrat en el Sistema Internacional de Certificació de l'Espanyol com a Llengua Estrangera (SICELE) expedit per les escoles oficials d'idiomes.

Tant el DELE com el SICELE s'acolliran al que disposa el Reial Decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els «diplomes d'espanyol com a llengua estrangera (DELE)», i normativa que el desenvolupi o modifiqui.

En cas de no poder acreditar aquests coneixements de llengua castellana ha de sol·licitar, expressament, participar en una prova específica d'aquesta llengua.

3.1.9. No haver estat sancionada / o per resolució ferma en els dos últims anys per les infraccions classificades com a molt greus de les previstes en el Reial Decret 1428/2003, de 21 de Novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial i Reial Decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de Vehicles a Motor i Seguretat Vial (BOE Núm. 261, 31 de octubre de 2015).

3.1.10 Superar les proves que es preveuen en aquestes bases.

QUARTA.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

4.1. Les persones interessades a prendre part en les proves per a l'obtenció d'aquest permís municipal ho sol·licitaran mitjançant instància normalitzada, que serà facilitada als interessats a través de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) d'aquest Ajuntament.

4.2. Les instàncies-sol·licituds seran presentades pels interessats en el termini comprès dins el mes de gener (des del dia 1 fins al dia 31, ambdós inclosos) de cada any, i podrà presentar-se per qualsevol d'aquests mitjans:

4.2.1 A través de la seu electrònica (http://santantoni.sedelectronica.es/info.0).

4.2.2 Personalment, al registre general de l'Ajuntament (OAC): Passeig de la Mar núm. 16, (07820-Sant Antoni de Portmany)

4.2.3 Per qualsevol altra de les maneres que s'estableixen en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.3. En el cas de emplenar a mà, els documents s'ompliran amb lletra clara i llegible. Molt especialment les dades relatives a la identitat, número de telèfon i adreça electrònica.

4.4. La mera presentació de sol·licitud pels interessats pressuposa el coneixement íntegre de les presents Bases.

CINQUENA.- DOCUMENTACIÓ QUE HAURÀ ACOMPANYAR A LA SOL·LICITUD.

5.1. Les persones interessades, al costat de la instància formalitzada (Annex I), acompanyaran els següents documents:

a) Una fotografia mida carnet, al revers del constarà el nom, cognoms, i número del DNI. En el cas que la presentació de la sol·licitud fos electrònica la fotografia s'adjuntarà a la sol·licitud convenientment retallada, en format ".jpeg" (o ".jpg").

b) Titulació de Graduat / a en ESO, o Graduat Escolar, o Certificat d'Escolaritat, o titulació oficial equivalent o superior. Les persones que van cursar estudis amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu (LOGSE), podran acreditar tals estudis presentant el títol de Graduat Escolar o el Certificat d'Escolaritat (Títols equivalents a efectes laborals, d'acord dictamina l'Ordre ECD / 1417/2012, de 20 de juny).

c) Document acreditatiu de coneixements nivell A2 de llengua catalana. En el cas de no disposar de cap, haurà de fer constar en la sol·licitud expressa i clarament la seva intenció de realitzar aquesta prova.

d) Document acreditatiu de coneixements nivell A2 de llengua anglesa. En el cas de no disposar de cap, haurà de fer constar en la sol·licitud expressa i clarament la seva intenció de realitzar aquesta prova

e) Document d'identificació i permís de conducció de la classe B o superior.

f) Certificat de no tenir antecedents penals en el Registre Central de Penats i Rebels del Ministeri de Justícia, o autorització expressa perquè l'Ajuntament pugui sol·licitar-(Annex II).

g) Certificat de no haver estat sancionada / o en els dos últims anys, per resolució ferma, per cap de les infraccions qualificades com a molt greus en la normativa que s'esmenta en el paràgraf 3.1.11 de la Tercera d'aquestes Bases, o autorització expressa perquè l'Ajuntament pugui sol·licitar-ho, o autorització expressa perquè l'Ajuntament pugui sol·licitar-(Annex III)

h) Les persones provinents de països de parla no espanyola, el Diploma DELE o Certificat SICELE, segons es requereix i s'especifica en el nombre 3.1.9

i) de la Tercera d'aquestes Bases. En el cas de no disposar de cap, haurà de fer constar en la sol·licitud expressa i clarament la seva intenció de realitzar aquesta prova

5.2. La manca de presentació de qualsevol d'aquests documents, donarà lloc a no complir amb el requerit en la Base Tercera de les presents bases, el que, de no ser esmenable, comportarà a l'exclusió del procediment de la persona sol·liciten

SISENA.- PROCEDIMENT DE NOTIFICACIONS A LES PERSONES INTERESSADES.

6.1. D'acord amb el que estableix l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, totes les notificacions i requeriments als interessats / des es publicaran al tauler d'anuncis, físic i electrònic, de la seu electrònica de l'Ajuntament.

6.2. Aquesta publicació pot ser revelada a qui afecti mitjançant l'enviament d'un missatge a l'adreça de correu electrònica facilitada en la instància, excepte un error o il·legibilitat en la mateixa, amb l'única finalitat que quedin avisats de la publicació.

SETENA.- LLISTA PROVISIONAL I DEFINITIVA D'ADMESOS I EXCLOSOS

7.1. Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la llista provisional d'admesos i exclosos es farà pública segons el que disposa la Sisena d'aquestes Bases.

7.2. Es disposarà d'un termini de 10 dies hàbils, comptats a partir del dia següent al de la data d'exposició de la llista provisional d'admesos, per a formular reclamacions i esmenar els defectes esmenables mitjançant escrit que s'ha de presentar al Registre General d'Entrada d'aquest Ajuntament, i al qual s'unirà la documentació necessària. Passat aquest termini s'exposarà la llista definitiva en el tauler d'anuncis, pels mateixos mitjans que l'anterior.

7.3. La llista provisional es considerarà definitiva en el supòsit de no haver exclosos.

VUITENA.- DATA, LLOC I HORARI DE LES PROVES.

8.1. Les proves es celebraran a la/les data/es, hora/hores i lloc/s que es comunicarà als interessats pels mitjans descrits en la Sisena d'aquestes Bases.

8.2. El dia de la realització de les proves les/els aspirants hauran de:

a) Presentar-se a l'hora estipulada en el lloc assenyalat.

b) Portar el seu DNI, NIE, o passaport, en vigor, que serà comprovat per la persona que actuï com a secretari/a de la Comissió d'Avaluació, a efectes d'acreditar la identitat de l'aspirant i la seva majoria d'edat. Aquest document, durant la celebració dels exàmens i proves haurà de romandre sobre la taula de cada aspirant, a la vista dels membres del Tribunal.

c) Portar bolígraf amb tinta blava.

d) Tenir apagat, i convenientment guardat, qualsevol aparell susceptible d'emmagatzemar i/o transmetre comunicacions i/o dades (telèfons, tauletes electròniques, auriculars, pantalles, etc) durant l'examen.

8.3. Les persones que no compleixin els requisits anteriorment assenyalats quedaran automàticament excloses de les proves

NOVENA.- COMISSIÓ D'AVALUACIÓ

9.1. La Comissió d'Avaluació serà nomenada per la Regidoria-Delegada de Transports o, si no, per l'Alcaldia.

9.2. La seva composició es comunicarà als interessats en el mateix document que notifiqui el lloc, dates i horari de celebració de les proves.

9.3. Es compondrà d'un/a president, un nombre parell de vocals i un/a secretari/a, i les persones suplents respectives.

a) Formaran part com a vocals, un membre de cadascuna de les associacions del sector del taxi del municipi de Sant Antoni de Portmany.

b) El/la secretari/a tindrà veu però no vot.

c) Un funcionari o funcionària de carrera de l'Ajuntament.

d) El/la president, secretari/a i almenys un dels vocals, seran funcionaris de l'Ajuntament.

9.4. L'abstenció i recusació dels membres de la Comissió s'ajustarà al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9.5. La Comissió pot incorporar assessors especialistes per a les proves que consideri adequades, que tindran veu però no vot.

9.6. La Comissió no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents. Les seves decisions s'adoptaran per majoria. En cas d'empat es dirimirà amb el vot de qualitat del seu president/a. Sempre serà necessària l'assistència del president/a i del secretari/a, o de les persones que els supleixin.

9.7. La Comissió queda facultada per resoldre els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació o aplicació d'aquestes bases, així com les solucions a adoptar en tot el que no estigui previst en elles.

DESENA.- DESENVOLUPAMENT I CONTINGUT DE LES PROVES

10.1. No es permetrà la consulta de cap tipus de documentació ni connexions electròniques durant el desenvolupament de cadascuna de les proves.

10.2. Les persones que, segons s'estableix en la Base Tercera, hagin sol·licitat participar en la prova de coneixements de català (3.1.7) i/o d'anglès (3.1.8) i/o de castellà (3.1.9) seran citades convenientment per realitzar-la/s,

a) Les proves consistiran, almenys, en una prova oral, de nivell A2. Per superar la prova oral haurà l'examinand comprendre i respondre en el mateix idioma que se li facin, convenient i intel·ligiblement, a un mínim de sis preguntes.

b) La Comissió tindrà la potestat de realitzar, a més, una prova escrita, o tipus test, de català i/o d'anglès. Per superar aquesta/es prova/es les persones interessades hauran d'obtenir una puntuació mínima del 50% de la puntuació màxima de la / es mateixa / es.

c) Els qui superin la prova oral de català i/o d'anglès obtindran la qualificació d'APTE/A.

d) Aquells/es aspirants que obtingui la qualificació de NO APTE/A, en qualsevol d'elles, quedaran exclosos/es de l'examen.

  1. L'examen constarà d'un exercici compost de dues proves diferenciades. El temps màxim per respondre les preguntes d'aquestes proves serà anunciat pels membres del Tribunal a l'inici de les mateixes. Tindran les dues proves caràcter obligatori i eliminatori.

10.3.1. Prova nombre 1. Coneixements del terme municipal de Sant Antoni de Portmany, i de la geografia de l'illa d'Eivissa que, constarà de, almenys, 20 preguntes amb 4 respostes alternatives, de les quals només una d'elles serà correcta. Versarà sobre les següents matèries:

  1.  

a) Geografia i toponímia del municipi: localitats i parròquies, accidents geogràfics, etc.

b) Guia de carrers. Localització de carrers, confeccionar itineraris mínims, situació d'allotjaments turístics, etc.

c) Punts d'interès turístic, històric. Platges, centres culturals i esportius, etc.

d) Centres oficials: dependències municipals, casernes de policia, guàrdia civil, etc.

e) Centres d'interès social: centres sanitaris, farmàcies, hospitals, ambulatoris i consultoris de la Seguretat Social, etc.

10.3.2.Prova nombre 2. Coneixement de normativa legal, que constarà de, almenys, 20 preguntes amb 4 respostes alternatives, de les quals només una d'elles serà correcta. Versarà sobre les següents matèries:

a ) Coneixement del Reial Decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles a Motor i Seguretat Vial (BOE Núm. 261, 31 de octubre de 2015) i els reglaments que la desenvolupen, Reglament general de vehicles, de circulació i de conductors.

b) Coneixement de l'Ordenança Municipal de tràfic, circulació i seguretat viària.

c) Coneixement de la normativa que regula la prestació del servei de transport en autotaxi (Reglament nacional RD 763/79, de 18 de Març, BOE núm. 214, de 7 de Setembre de 1979)

d) Coneixement del Títol I, capítol IV (Transport públic urbà de viatgers amb vehicle turisme) de la Llei 4/2014, de 20 de Juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balearse) Coneixement del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social (únicament art. 22 , 23, 27 i 29). Reial Decret 1544/2007, de 23 de novembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació per a l'accés i utilització de les maneres de transport per a persones amb discapacitat (únicament art. 8 i annex VII).

e) Coneixement bàsic de la normativa vigent en matèria de fulls de reclamacions i les actuacions administratives que se'n deriven (Reial Decret Legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General per a la defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries)

f) Coneixement de l'Ordenança Municipal reguladora dels serveis urbans i interurbans de transports en automòbils lleugers (autotaxis) de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany,

g) Coneixement del Reglament municipal de la gestió i funcionament mitjançant tecnologia de posicionament per satèl·lit de la flota d'autotaxis.

h) Coneixement del règim d'aplicació de la tarifa d'autotaxis.

En cas de modificació de la normativa que se cita en els apartats precedents, objecte d'aquesta prova, s'ha d'entendre que les preguntes versaran sobre la nova normativa vigent.

10.3.3. En cadascuna de les proves números 1 i 2, que precedeixen, s'obtindrà la qualificació d'APTE/A responent correctament almenys el 50% de les preguntes que siguin plantejades.

10.3.4. La qualificació de NO APTE en qualsevol de les proves, o la no compareixença de/la aspirant, donarà lloc a l'exclusió del procés selectiu.

10.3.5. La qualificació final serà d'APTE o NO APTE.

ONZENA. PUBLICACIÓ DE RESULTATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ I RECOLLIDA DEL PERMÍS MUNICIPAL DE TAXISTA.

11.1. Finalitzats les proves i exàmens, en un termini màxim de vint dies naturals, la Comissió Avaluadora farà pública una relació provisional de persones APTES i NO APTES, que es notificarà als aspirants segons el procediment que es desenvolupa a la SISENA d'aquestes BASES.

11.2. A partir de la data de publicació de l'anterior llista, les persones interesses disposaran d'un termini màxim de CINC dies naturals per sol·licitar la revisió o aclariment sobre les proves realitzades, i les seves qualificacions.

11.3. Les persones que hagin obtingut la qualificació provisional d'APTA/O, prèvia a l'expedició del carnet municipal o del document acreditatiu d'aptitud, disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la relació de persones aptes (apartat 11.1), per presentar:

a) L'Informe-certificat d'aptitud psicofísica emès per un Centre de Reconeixement de Conductors (segons estableix la Base Tercera).

11.4. Finalitzat el termini anterior, durant els següents trenta dies naturals posteriors, es farà publica, segons el procediment establert en la Base SISENA, la relació final de persones APTES i NO APTES.

11.5. Aquelles persones que obtinguin la qualificació final d'APTE/A tenen dret al lliurament del carnet acreditatiu, i disposaran de quinze dies hàbils, comptats des de la publicació de la relació final, per recollir-lo a les Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament, per a la qual que hauran d'abonar la taxa que es prevegi en les Ordenances Fiscals de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

11.6. Transcorregut aquest últim termini, els que no haguessin abonat la taxa indicada quedaran automàticament considerades com NO APTES, perdent tots els drets que li puguin correspondre derivats de la participació en la convocatòria.

DOTZENA.- VIGÈNCIA DEL PERMÍS MUNICIPAL DE TAXISTA

12.1. Els permisos municipals de taxista es renovaran cada cinc anys i es podran prorrogar expressament pel mateix termini.

12.2. El taxista ha de sol·licitar la renovació del permís municipal de taxista abans que finalitzi la seva vigència.

TRETZENA.- RECURSOS

13.1 Contra les presents Bases i tots els actes administratius definitius que es deriven de les mateixes, podran presentar-se per les persones interessades els recursos oportuns, en els casos i en la forma establerta a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

 

Sant Antoni de Portmany, 16 de desembre de 2019

L'alcalde

Marcos Serra Colomar

Documents adjunts