Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'INCA
Núm. 12605
Convocatòria bases del procés selectiu per a cobrir tres places de Policia Local mitjançant el sistema concurs oposició
La Junta de Govern de l'Ajuntament d'Inca, a la seva sessió de dia 11 de desembre de 2019 va adoptar els següents acords:
Primer.- Aprovar les bases i la convocatòria per a la cobertura de 3 places de guàrdia de la plantilla de la policia local de l'Ajuntament d'Inca, mitjançant procediment extraordinari, les quals es transcriuen com a annex.
Segon. Obrir el procés per a la cobertura d'aquestes tres places amb les bases que es transcriuen i disposar que la convocatòria s'anunciï al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Butlletí Oficial de l'Estat, a la pàgina web de l'Ajuntament d'Inca i a dos dels diaris de major tiratge de la Comunitat Autònoma.
Inca, 12 de desembre de 2019
El Batle-President
Virgilio Moreno Sarrió
BASES DEL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR LES PLACES VACANTS DE POLICIA LOCAL MITJANÇANT EL PROCEDIMENT EXTRAORDINARI D'ACCÉS A LES PLANTILLES DE LES POLICIES LOCALS DE LES ILLES BALEARS ESTABLERT AL DECRET LLEI 1/2017, DE 13 DE GENER
ESCALA: Administració especial
SUBESCALA: serveis especials
CATEGORIA. escala bàsica. Policia local (guàrdia)
GRUP: C
SUBGRUP: C1
NOMBRE DE PLACES: 3
SISTEMA DE SELECCIÓ: concurs oposició
PROCEDIMENT: extraordinari obert
DRETS D'EXAMEN: 10,67 euros
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ. NORMATIVA
1.1. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir com a personal funcionari de carrera tres (3) places vacants de l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local, dotades pressupostàriament i ocupades per personal funcionari interí, incloses dins l'oferta d'ocupació de l'any 2019, mitjançant procediment extraordinari.
1.2. Procediment de selecció
Els ajuntaments tenen competències en matèria de policia local, d'acord amb el que determina l'apartat f) de l'article 25.2. de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i els apartats j), l) i r) de l'article 29.2 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
El Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, inclou la disposició transitòria primera per la qual es regula el procediment extraordinari d'accés a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears. Aquesta disposició estableix que, en el termini de tres anys comptadors des que entri en vigor el Decret llei, els ajuntaments de les Illes Balears que tenguin places de la categoria de policia local vacants i dotades pressupostàriament ocupades per personal funcionari interí podran proveir aquestes places pel sistema de concurs oposició, d'acord amb els requisits que preveu la normativa aplicable en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i amb el que estableix aquesta disposició transitòria, i sempre en els límits de les normes legals aplicables a l'oferta pública d'ocupació corresponent.
L'apartat segon de la disposició derogatòria única de la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 157, de 23 de desembre), disposa que es declaren expressament en vigor les disposicions transitòries primera i segona del Decret llei 1/2017, de 13 de gener, relatives, respectivament, al procediment extraordinari d'accés a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears i a les borses d'interins.
1.3. Normativa aplicable
Aquest procés selectiu es regirà per les prescripcions contingudes en aquestes bases específiques i, en el que no s'hi prevegi, per la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; l'annex 3 "Proves físiques" del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006; i la resta de normativa que li sigui d'aplicació.
2. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Les persones aspirants hauran de complir, en la data que acabi el termini assenyalat per presentar sol·licituds, les condicions següents:
a. Tenir la nacionalitat espanyola.
b. Tenir devuit anys complerts.
c. Tenir el títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
d. Tenir el diploma d'aptitud del Curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.
e. No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que determina l'annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
f. No haver estat separades del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitades per exercir la funció pública.
g. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h. Tenir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
i. Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
j. Acreditar documentalment els coneixements de llengua catalana mitjançant l'aportació de fotocòpia del certificat de nivell B2 de la Direcció General de Política Lingüística del Govern balear, l'Escola Balear d'Administració Pública o bé qualsevol altre que sigui equivalent segons la legislació vigent. En cas que no es pugui acreditar, s'haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2, prevista a la fase d'oposició.
k. Haver abonat la taxa per drets d'examen (10,67 euros).
Abans de la presa de possessió, la persona interessada haurà de manifestar que no exerceix cap lloc o activitat al sector públic dels que delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu (10) dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
Els/les aspirants hauran de complir els requisits establerts en aquestes bases en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés. Si una vegada que s'hagi pres possessió de la vacant es donen una o diverses causes d'exclusió, es podrà revocar el nomenament
3. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ
3.1. Presentació de sol·licituds
Les instàncies per participar en les proves selectives s'hauran de presentar, segons el model oficial que consta com a annex III a les presents bases, en el Registre General d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas de no presentar-se la instància al Registre General, la persona interessada haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament abans de la finalització del termini de la presentació de les sol·licituds mitjançant l'enviament d'un correu electrònic a l'adreça secretaria@ajinca.net indicant a l'assumpte "RH2019/000855 PROCEDIMENT EXTRAORDINARI. POLICIA LOCAL. Justificant instància" i adjuntant el justificant de la presentació de la instància dins termini.
Les sol·licituds per prendre part al procés selectiu s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament, dins el termini de vint (20) dies naturals comptats a partir de l'endemà que es publiqui l'anunci en extracte d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat, després de la seva publicació íntegra al BOIB. Els successius anuncis es publicaran a la web municipal.
La convocatòria també s'anunciarà en els llocs habituals, a la pàgina web de l'Ajuntament d'Inca i a dos dels diaris de major tiratge de la Comunitat Autònoma.
Per ésser admeses i prendre part en aquest procés selectiu les persones aspirants hauran de declarar sota la seva responsabilitat a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, i aportar fotocòpia de la següent documentació:
a. Fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor.
b. Fotocòpia del diploma d'aptitud del Curs de formació bàsica en la categoria de Policia Local emès per l'EBAP o l'organisme competent i amb plena validesa.
c. Fotocòpia de la titulació exigida.
d. Declaració responsable que compleixen els requisits exigits a les bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.
e. Fotocòpia del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2 expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o el Govern de les Illes Balears, o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent. En cas que no es pugui acreditar el nivell de coneixements de català, s'haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2, prevista a la fase d'oposició.
f. Fotocòpia dels permisos de conducció A2 i B en vigor.
g. Resguard justificatiu d'haver ingressat íntegrament els drets d'examen. La falta de justificació del pagament íntegre d'aquests drets en el termini de presentació de sol·licituds determinarà l'exclusió definitiva de l'aspirant.
h. Declaració, si s'escau, d'estar en possessió del certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que estableix l'art. 165.3 del Decret 40/2019, a l'efecte de restar exemptes de fer les proves físiques del procés selectiu.
i. Certificat mèdic de no trobar-se dins cap dels supòsits contemplats en el quadre d'exclusions mèdiques recollits a l'annex de l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
3.2. Termini de presentació de mèrits
L'acreditació dels diferents mèrits que hagin de ser valorats a la fase de concurs hauran de ser presentats (annex IV) per aquelles persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició en el termini de tres (3) dies hàbils a comptar des del següent al de la publicació, a la pàgina web de l'Ajuntament, del llistat dels/de les aspirants que hagin superat la fase d'oposició. En cap cas es tendran en compte els mèrits obtinguts amb posterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies per participar en el procés selectiu.
No serà necessària la compulsa dels documents que es presentin fotocopiats, ja siguin tant els presentats com a requisits per participar en el procés selectiu com aquells que s'aportin com a mèrits una vegada superada la fase d'oposició; serà suficient la declaració jurada de la persona interessada sobre la seva autenticitat, així com de les dades que figuren en la instància, sense perjudici que, en qualsevol moment, el tribunal qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d'Inca puguin requerir les persones aspirants perquè acreditin la veracitat de les circumstàncies i els documents aportats, i que hagin estat objecte de valoració.
Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.
Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius com la no-comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
4. DRETS D'EXAMEN
La taxa pels drets d'examen té un import de 10,67 euros, que s'hauran d'abonar en del termini d'admissió de sol·licituds. Pagar els drets d'examen no suposa en cap cas el tràmit de presentació de la sol·licitud a l'Administració dins el termini establert. No escau la devolució de l'import íntegre satisfet en concepte de taxa per drets d'examen en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables a les persones interessades.
5. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
Expirat el termini de presentació de sol·licituds, el batle dictarà resolució aprovant la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública a la pàgina web de l'Ajuntament; es concedirà un termini de deu (10) dies hàbils comptats des del dia següent a aquesta publicació perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes, i seran esmenats els errors. Les persones sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses seran definitivament excloses del procés selectiu.
La corresponent resolució haurà d'indicar el lloc, la data i l'hora d'inici del procés selectiu.
Als efectes d'aquesta convocatòria s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a l'aspirant:
- Pagar la taxa fora del termini de presentació de sol·licituds.
- Presentar la sol·licitud fora de termini.
- No complir qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds.
- Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes bases.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errades i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades hauran de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses, sinó que, a més, consten a la de persones admeses.
Aquestes reclamacions, si n'hi hagués, seran acceptades i rebutjades a l'acord del batle president, pel qual serà aprovada la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord i publicació.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
El fet de constar a la llista d'admesos/eses no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les que superin el procés selectiu hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que indica l'apartat 2 d'aquesta convocatòria abans del seu nomenament, junt amb els mèrits que hagin estat valorats a la fase de concurs.
Aquesta darrera publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos.
6. TRIBUNAL QUALIFICADOR
CATEGORIA DEL TRIBUNAL:
Als efectes prevists pel Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat en la categoria de segona.
COMPOSICIÓ:
El tribunal es constituirà per cinc (5) membres titulars amb els seus corresponents suplents amb veu i vot, de la forma següent:
- President o presidenta: designat/ada per l'Ajuntament d'Inca entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
- Vocals: un vocal proposat per la Direcció General Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals; un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública; i un altre de designat per l'Ajuntament d'Inca.
Secretari/ària del tribunal: funcionari/ària delegat/ada per la corporació, amb veu i vot.
- Personal assessor tècnic i col·laborador, que actuaran amb veu, però sense vot:
Sra. Margalida Adrover Cabrera, normalitzadora lingüística de l'Ajuntament d'Inca. Serà assessora del tribunal per a la realització de la prova de coneixements de llengua catalana.
Sra. Maria Antònia Ros Mulet, tècnica d'Administració general interina de l'Ajuntament d'Inca.
La Junta de Personal podrà designar un/a representant sindical per vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.
ABSTENCIÓ I RECUSACIÓ:
Els membres del tribunal han d'abstenir-se d'intervenir-hi, i ho han de notificar a l'autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes per l'art. 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants per a proves selectives d'accés a les places de què es tracti durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els/les aspirants poden recusar els membres del tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, d'acord amb el que preveu l'art. 24 de la dita Llei 40/2015.
CONSTITUCIÓ I ACTUACIÓ:
El tribunal no es pot constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'art. 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El tribunal continuarà constituït fins que no es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que es puguin suscitar al procés selectiu i, en tot cas, fins que no es faci la valoració final de la fase de pràctiques.
Els membres del tribunal estaran facultats per resoldre les qüestions que es puguin suscitar durant la realització de les proves, per adoptar els acords necessaris que en garanteixin l'odre degut en tot el que no preveuen aquestes bases i per a la seva interpretació adequada.
El tribunal adoptarà els seus acords per majoria dels membres presents a cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins a una tercera vegada, en la qual, si l'empat persisteix, el dirimirà el president/a amb el seu vot. Per a les votacions se seguirà l'ordre establert al decret de nomenament dels membres del tribunal, i el president/a votarà en darrer lloc.
El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixen sense conèixer la identitat de les persones aspirants.
ACTES DEL TRIBUNAL:
El secretari/tària del tribunal estendrà acta de totes les seves sessions, tant de constitució com de realització, correcció i avaluació dels exercicis, així com de la deliberació dels assumptes de la seva competència, en què es faran constar també les qualificacions dels exercicis, les incidències i les votacions que es produeixin. Les actes hauran de ser aprovades i subscrites pels membres del tribunal, i constituiran l'expedient que reflectirà el procediment selectiu duit a terme.
7. PROCÉS SELECTIU
El procediment de selecció és el de concurs oposició.
El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre.
La fase d'oposició consisteix a realitzar les proves previstes a la convocatòria per determinar la capacitat i l'aptitud dels/de les aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.
La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.
La puntuació total s'obtindrà de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu i la fase de concurs, un 40 % del total de la puntuació assolible en el dit procés.
8. FASE D'OPOSICIÓ
La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris i eliminatoris, constitueix un 60 % del procés selectiu.
L'ordre d'actuació de les persones aspirants, quan sigui necessari, serà determinat mitjançant sorteig públic, que serà efectuat immediatament abans de començar els exercicis.
El programa de temes i els exercicis de la fase d'oposició són els que s'indiquen a l'annex I.
En relació amb els/les aspirants que amb la sol·licitud hagin presentat un certificat per a l'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat, el tribunal publicarà al web de l'Ajuntament la relació d'aspirants que en queden exempts. Els/les aspirants podran presentar per escrit al registre de l'Ajuntament, en el termini de tres (3) dies hàbils comptats des de l'endemà que es publiqui la llista esmentada, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel tribunal.
Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici mitjançant el sistema de crida única, i seran excloses de les proves selectives les que no hi compareguin, llevat dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal.
PRIMER EXERCICI. PROVA DE CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA
De caràcter obligatori i eliminatori.
Aquest exercici consistirà en la realització d'una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2, amb una durada màxima de 60 minuts, la qual es qualificarà com a apte o no apte.
La prova s'organitza en quatre àrees, que avaluen les habilitats següents:
ÀREA 1 Comprensió oral i comprensió lectora
ÀREA 2 Domini pràctic del sistema lingüístic
ÀREA 3 Expressió escrita
ÀREA 4 Expressió oral
Àrea 1
S'avalua amb preguntes elaborades a partir d'un text oral/escrit. L'examinand/a ha de:
1. Marcar amb una creu la resposta correcta d'entre tres o quatre opcions.
2. Marcar amb una creu si els enunciats són vertaders o falsos.
3. Ordenar correctament els paràgrafs d'un text.
Àrea 2
L'examinand/a ha de:
1. Contestar preguntes tipus test marcant amb una creu la resposta correcta d'entre tres o quatre opcions.
Àrea 3
L'examinand/a ha de:
1. Completar/redactar textos de caràcter formal/informal no gaire complicats: circular, instància, correu electrònic...
Àrea 4
1. Intervenció oral sobre un tema.
El temps assignat per a aquesta prova és de 60 minuts.
Estaran exemptes de realitzar aquesta prova les persones aspirants que acreditin estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana corresponents al nivell exigit, mitjançant l'aportació d'un certificat expedit per la Direcció General de Política Lingüística, l'Escola Balear d'Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.
SEGON EXERCICI. PROVA DE CONEIXEMENTS
De caràcter obligatori i eliminatori.
Aquesta prova consta de dues fases. La valoració d'aquesta prova serà el resultat de la suma d'ambdues fases; la puntuació de cada fase suposarà el 50 % de la puntuació total de la prova. No se sumaran les dues fases si en una de les dues s'obté una puntuació inferior a 8 punts.
Per aprovar aquest exercici serà necessari obtenir 20 punts com a mínim.
En cas que el tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecta com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, es tendran en consideració les preguntes de reserva. Aquestes s'escolliran segons l'ordre de prelació en què es trobin en el propi exercici.
Si una vegada duita a terme l'operació anterior el tribunal acorda anul·lar alguna pregunta més, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 20 punts.
a) Primera fase: consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic d'entre tres alternatives diferents, de 50 preguntes més cinc preguntes de reserva amb quatre respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que assenyala l'apartat primer de la lletra A de l'annex I.
El temps per realitzar aquest exercici és de 90 minuts.
Qualificació:
Es qualificarà de 0 a 20 punts.
Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts.
Les preguntes no resoltes no es valoraran.
Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per qualificar l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = —————————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l'exercici
b) Segona fase: consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic d'entre tres alternatives diferents, de 50 preguntes més cinc preguntes de reserva, amb quatre respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que indica l'apartat primer de la lletra B de l'annex I.
El temps per realitzar aquest exercici és de 90 minuts.
Qualificació:
Es qualificarà de 0 a 20 punts.
Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts.
Les preguntes no resoltes no es valoraran.
Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per qualificar l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = —————————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l'exercici
TERCER EXERCICI. PROVA D'APTITUD FÍSICA
De caràcter obligatori i eliminatori.
Té per objecte comprovar, entre d'altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència de les persones aspirants. Aquesta prova consisteix en la superació de les cinc proves parcials que es determinen a l'annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de quatre de les proves parcials amb una nota mínima de 5 punts o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui de 3 punts o superior. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui de 5 punts o superior; si és inferior a 5 punts, ha de ser de no apte.
Per realitzar aquesta prova l'aspirant haurà de lliurar al tribunal un certificat mèdic que faci constar que compleix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. No presentar aquest certificat suposarà l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.
Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, la qual cosa impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, ho hauran de posar en coneixement del tribunal abans de la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas duran a terme la resta de les proves.
Si se superen aquestes, la qualificació de la fase d'oposició quedarà condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que motivaren l'ajornament i en cap cas abans del termini de sis (6) mesos. El tribunal podrà establir d'ofici, de forma motivada i amb audiència a l'aspirant afectada, una data apropiada per realitzar les proves físiques ajornades.
Si algun/a aspirant en la data de realització de les proves físiques està en situació d'incapacitat temporal per malaltia professional o accident laboral, degudament acreditada mitjançant certificat mèdic, i sempre que aquesta circumstància es posi en coneixement del tribunal abans de la realització de la prova o l'exercici, durà a terme la resta de les proves i, si les supera, la qualificació quedarà condicionada a la superació de les proves d'aptitud física, en la data que el tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que en motivaren l'ajornament.
En tot cas, s'ha de declarar superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les que s'hagin acollit al dret contingut als dos paràgrafs anteriors.
Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar si l'aspirant ha superat un mínim de tres de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i ha obtingut, a l'altra prova parcial, una nota igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar si el resultat és igual o superior a 5; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.
Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP quedaran exemptes de realitzar les proves físiques en aquesta convocatòria. La validesa dels certificats és de dos anys comptats des del dia de la superació de les proves. La superació del Curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat, amb una validesa de dos anys comptats des de la data en què finalitzi aquest curs bàsic.
QUART EXERCICI. PROVA D'APTITUD PSICOLÒGICA I DE PERSONALITAT
De caràcter obligatori i eliminatori.
Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants, amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policíac.
L'exercici consisteix a respondre una prova o proves d'aptitud, personalitat i actitud proposades per professionals de la psicologia que faran d'assessors del tribunal. El resultat d'aquesta prova és apte o no apte.
Estaran exemptes de realitzar aquesta prova les persones que acreditin que els darrers tres anys han superat una prova igual a l'exigida en aquest apartat.
8.1. Publicació de les qualificacions
Conclòs cada un dels exercicis, el tribunal farà pública a la pàgina web de l'Ajuntament la relació d'aspirants que hagin superat el mínim establert per a cada un d'ells, amb indicació de la qualificació obtinguda.
Totes les persones opositores disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, des de la publicació de les qualificacions de cada exercici, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.
8.2. Llistes de persones aprovades a la fase d'oposició
Una vegada finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, i resoltes les reclamacions, el tribunal haurà d'aprovar i publicar a la pàgina web de l'Ajuntament les llistes definitives de persones aprovades a la fase d'oposició junt amb la qualificació final que hagi obtingut cada una. La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà la mitjana aritmètica de les puntuacions obtingudes als exercicis eliminatoris.
Dins els tres (3) dies hàbils següents a aquesta publicació, les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició han d'acreditar els mèrits que s'hagin de valorar a la fase de concurs (annex IV emplenat amb la relació dels mèrits aportats, que reculli els mèrits al·legats, estructurats segons els blocs en què es divideix el barem de mèrits de l'annex II d'aquestes bases).
9. FASE DE CONCURS
La fase de concurs constituirà un 40 % del procés selectiu. El barem de mèrits d'aquesta fase és el que figura a l'annex II.
9.1. Presentació de documentació acreditativa de mèrits
Els mèrits s'han d'acreditar i valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas no es valoraran mèrits que no s'hagin al·legat i presentat en la forma i el termini establerts a l'apartat 7.
Els mèrits al·legats per les persones aspirants es poden acreditar mitjançant fotocòpia de la documentació següent:
a. Curs de capacitació: certificat de l'EBAP en vigor d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta, amb indicació de la nota final obtinguda.
b. Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o les administracions públiques corresponents.
c. Estudis acadèmics oficials: còpia del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
d. Coneixements de llengua catalana: certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública del Govern o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears, o bé títol, diploma i certificat equivalent o homologat d'acord amb la normativa.
e. Coneixements d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.
f. Cursos de formació: certificats d'aprofitament, d'assistència i d'impartició.
10. DETERMINACIÓ DE PUNTUACIÓ DEL CONCURS OPOSICIÓ
La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu i la fase de concurs, un 40 % del total de la puntuació assolible en el dit procés.
La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:
60 40
Pt= -------------o+--------------c
40 40
Pt: puntuació total
40: puntuació màxima de la fase d'oposició
o: punts obtinguts a la fase d'oposició
40: puntuació màxima de la fase de concurs
c: puntuació obtinguda a la fase de concurs
10.1. Resolució d'empats
En cas d'empat en la puntuació final del concurs oposició d'alguns o algunes aspirants, el desempat s'haurà de resoldre atenent a la major puntuació atorgada a la fase d'oposició. Si persisteix l'empat, es tendrà en compte el major còmput dels serveis prestats com a funcionari interí/ina i, si encara continua, es dirimirà segons el major nivell de català acreditat. Si l'empat no s'ha resolt, finalment el tribunal el resoldrà per sorteig.
10.2. Llistes d'aspirants seleccionats/ades del concurs oposició
Un cop que el tribunal hagi finalitzat la valoració dels mèrits aportats d'acord amb el que estableix l'apartat anterior, es faran públiques al web de l'Ajuntament les llistes provisionals de puntuacions obtingudes a la fase de concurs.
Els/les aspirants disposaran de tres (3) dies hàbils, comptats des que es publiquin les llistes provisionals, per dur a terme reclamacions o sol·licitar la revisió dels seus mèrits.
10.3. Relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu
Un cop resoltes les reclamacions, el tribunal publicarà la relació d'aprovats per ordre de puntuació i elevarà a l'òrgan convocant la proposta de les persones aspirants que han de ser nomenades funcionaris/àries en pràctiques; en cap cas no pot ser un nombre d'aspirants superior al de places convocades.
Això no obstant, amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies de persones aspirants seleccionades abans del nomenament com a funcionaris/àries en pràctiques, o bé si les que s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base quarta, el tribunal elevarà a l'òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.
Les persones aspirants disposen d'un termini de vint (20) dies naturals, des de la data de publicació de la proposta esmentada en el punt anterior, per presentar els documents acreditatius de reunir els requisits exigits a la base segona, junt amb els originals o els documents compulsats aportats com a mèrits. L'incompliment d'aquest termini, o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que els/les aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris/àries en pràctiques, i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.
11. PERSONAL FUNCIONARI EN PRÀCTIQUES
Les persones aspirants que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenades personal funcionari en pràctiques de la categoria de policia local. El període de pràctiques tendrà una durada de sis (6) mesos.
En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades.
L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats com a personal funcionari en pràctiques es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al web de l'Ajuntament d'Inca.
Aquesta situació s'ha de mantenir fins que sigui nomenat personal funcionari de carrera, si escau, o qualificat com a no apte. El tribunal qualificador ha d'elevar a la Batlia la llista definitiva de persones aspirants declarades aptes i no aptes de la fase de pràctiques, i dictarà resolució i n'ordenarà la publicació al BOIB.
Si cap aspirant és qualificat/ada com a no apte a la fase de pràctiques, a la mateixa resolució es requerirà la documentació contemplada a la base 10.3 a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ser nomenades personal funcionari en pràctiques. Contra la resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El personal funcionari en pràctiques té dret a percebre les retribucions equivalents al sou i les pagues extraordinàries corresponents al subgrup o grup d'adscripció, en el supòsit que aquest no tengui subgrup en el qual aspiri a ingressar i, si escau, els triennis que tenguin reconeguts abans de l'inici del període de pràctiques.
No obstant això, si el període de pràctiques es du a terme desenvolupant un lloc de feina, es percebran, a més, les retribucions complementàries corresponents al lloc esmentat.
11.1. Valoració de les pràctiques
Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. Per dur a terme aquesta avaluació s'ha de seguir el procediment que estableixen els art. del 180 al 182 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Una vegada duita a terme la valoració, el tribunal elevarà la llista definitiva de les persones aspirants que hagin resultat aptes i no aptes al batle, qui resoldrà i ordenarà la seva publicació.
12. BORSA
Les persones aspirants que hagin superat totes les proves d'aquest procés selectiu sense obtenir plaça passaran a constituir, per estricte ordre de puntuació, una borsa de policies locals en aquest Ajuntament per cobrir en règim d'interinitat aquelles situacions previstes per la normativa que és d'aplicació.
ANNEX I
Temaris i exercicis de les proves selectives del procés especial unificat per cobrir les places corresponents a l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local de l'Ajuntament d'Inca
1. Temari de la prova de coneixements
A) Programa de temes de la fase de la primera prova de coneixements
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.
Tema 3. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Els municipis i altres entitats locals de les Illes Balears.
Tema 4. El Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
Tema 5. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
Tema 6. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
Tema 7. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
Tema 8. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
Tema 9. El Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.
Tema 10. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
Tema 11. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
Tema 12. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
Tema 13. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
Tema 14. El Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
Tema 15. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
Tema 16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.
Tema 17. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.
Tema 18. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.
Tema 19. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Preàmbul. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.
Tema 20. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions,organització institucional i finançament. Violència masclista.
B) Programa de temes de la segona fase de la prova de coneixements
Tema 1. Ordenança de gestió de residus domèstics.
Tema 2. Ordenança reguladora de la circulació.
Tema 3. Ordenança reguladora d'horaris de locals oberts al públic.
Tema 4. Ordenança d'animals de companyia.
Tema 5. Ordenança d'ocupació de la via pública.
Tema 6. Coneixement del nucli urbà (carrers, institucions, comerços i predis) i dels camins rurals.
Adreça per consultar el temari: www.ajinca.net.
ANNEX II
Barem de mèrits de la fase de concurs de les proves selectives del procés especial unificat per cobrir les places corresponents a l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local de l'Ajuntament d'Inca
La puntuació màxima de la valoració dels mèrits és de 40 punts.
1. Valoració del Curs bàsic de capacitació
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts.
Només s'han de valorar els cursos expedits o homologats per l'EBAP que estiguin en vigor.
La valoració del Curs bàsic de capacitació es valorarà multiplicant la nota obtinguda per un coeficient de 0,8.
2. Valoració dels serveis prestats
La puntuació d'aquest apartat és el resultat de la suma del punts indicats als apartats a) i b) següents, i no pot superar la nota màxima de 24 punts:
a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local interí/ina o turístic/a al municipi de les Illes Balears al qual s'opta: 0,40 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.
b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local interí/ina o turístic/a d'un municipi diferent al qual s'opta: 0,20 punts per mes, fins a un màxim de 12 punts.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3. Valoració d'estudis acadèmics oficials
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts, d'acord amb els criteris següents:
Només es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger, se n'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
Només es valora la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'accés a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial del mateix nivell a la que s'exigeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el del nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat que les titulacions corresponguin a branques diferents, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que s'han d'acumular.
a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior, i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts.
b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.
c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.
d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.
e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c), obtindran 0,07 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f. Per cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.
4. Coneixements de llengües
4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 0,50 punts.
Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears, o bé els títols, diplomes o certificats equivalents o homologats d'acord amb la normativa.
a. Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 0,20 punts.
b. Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 0,40 punts.
c. LA (coneixements específics de llengua catalana: llenguatge administratiu, abans E): 0,10 punts.
Es valorarà només un certificat, llevat del cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació de la plaça a què s'accedeix.
4.2. Coneixement d'altres llengües
La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt.
Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
Nivell del Marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'Administració Pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells de l'EBAP |
Puntuació |
A1 |
0,07 |
0,06 |
1r curs de nivell inicial |
0,02 |
A2 |
0,11 |
0,07 |
2n curs de nivell inicial |
0,04 |
B1 |
0,15 |
0,11 |
1r curs de nivell elemental |
0,06 |
B1+ |
0,19 |
0,15 |
2n curs de nivell elemental |
0,07 |
B2 |
0,22 |
0,19 |
1r curs de nivell mitjà |
0,11 |
B2+ |
0,26 |
0,22 |
2n curs de nivell mitjà |
0,15 |
C1 |
0,30 |
0,26 |
1r curs de nivell superior |
0,19 |
C2 |
0,33 |
0,30 |
2n curs de nivell superior |
0,22 |
D'una mateixa llengua, només se'n valoraran les titulacions de nivell superior.
5. Valoració dels cursos de formació
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l'EBAP, les universitats, les escoles universitàries i les entitats promotores de formació contínua, i també els impartits a d'altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, si estan degudament documentats i expedits per l'entitat corresponent.
5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,50 punts.
5.1.1. Formació no universitària relacionada amb l'àrea professional
Es valoraran, per a cada lloc de feina, les accions formatives que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça a què s'accedeix. Concretament, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoraran els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tenguin un contingut indefinit.
No es valorarà la formació que constitueixi una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que n'hagi canviat substancialment el contingut.
a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
En aquest apartat també es valorarà la impartició a centres formatius oficials de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, acreditada mitjançant un certificat en què constin el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.
Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.
5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat
a. Títol propi de graduat en Seguretat i Ciències Policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb una càrrega lectiva de com a mínim 180 crèdits ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
c. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,10 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoraran en aquest apartat.
5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional
La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt.
5.2.1. Formació no universitària no relacionada amb l'àrea professional
Es valoraran les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En tot cas, només es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques dels plans de formació general de l'EBAP, que són:
- Àrea de comunicació i habilitats personals.
- Àrea economicopressupostària.
- Àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans.
- Àrea de gestió d'organització i innovació.
- Àrea juridicoadministrativa.
- Àrea de tecnologies de la telecomunicació i la informació.
a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada amb l'àrea professional
a. Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, amb càrrega lectiva de com a mínim 180 crèdits ECTS: 0,25 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
b. Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària: 0,025 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un (1) mes davant el mateix òrgan que l'hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos (2) mesos a comptar des de l'endemà de la publicació al BOIB.
ANNEX III
MODEL D'INSTÀNCIA
Sr./Sra. ..........................................................................................., major d'edat, amb DNI número .......................... i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a ......................, telèfon.....................,
EXPÒS:
I. Que he tengut coneixement de la convocatòria publicada per aquest Ajuntament per a la cobertura de tres places vacants de personal funcionari de Policia Local.
II. Que estic en possessió de totes i cada una de les condicions exigides per les bases de selecció.
III. Que som responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.
Per tot allò exposat,
SOL·LICIT:
Ésser admès/esa al corresponent procés selectiu, per a la qual cosa aport la següent documentació exigida en aquestes bases:
-
-
-
-
Inca, de de 2019
(Signatura de la persona interessada)
SR. BATLE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT D'INCA.
ANNEX IV
MODEL D'INSTÀNCIA
Sr./Sra. ..........................................................................................., major d'edat, amb DNI número .......................... i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a ......................, telèfon.....................,
EXPÒS:
I. Que he superat la fase d'oposició del procés selectiu per a la cobertura de tres places vacants de personal funcionari de Policia Local.
II. Que som responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.
Per tot allò exposat,
SOL·LICIT:
Que es tenguin per presentats els següents mèrits a valorar en la fase de concurs de conformitat amb allò disposat a l'annex II d'aquestes bases.
Relació dels mèrits aportats estructurats segons els blocs en què es divideix el barem de mèrits de l'annex II d'aquestes bases:
-
-
-
-
-
Inca, de de 2019
(Signatura de la persona interessada)
SR. BATLE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT D'INCA.