Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 12566
Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i la Fundació Illes Balears en matèria de gestió i finançament del Museu Etnogràfic d’Eivissa durant l’any 2019
De conformitat amb allò previst a l'art. 48, de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, a continuació es fa públic el següent conveni:
Conveni anual derivat del Conveni marc de col·laboració entre la Fundació Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa per a la gestió i el finançament del Museu Etnogràfic d'Eivissa durant l'any 2019
Parts
Sr. Vicent Marí Torres, com a president del Consell Insular d'Eivissa, nomenat en sessió plenària d'aquesta institució de dia 5 de juliol de 2019, en representació del Consell Insular d'Eivissa, amb el CIF S- 0733001- B i domicili a l'avinguda d'Espanya, 49, 07800 Eivissa, i de conformitat amb el que disposen l'article 9 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i l'article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.
Francisca Barceló Vadell, en nom i representació de la Fundació Illes Balears, constituïda mitjançant escriptura pública amb número de protocol 1414/88 i 164 bis/89, atorgada davant el notari de Palma, Sr. José Manuel de la Cruz Lagunero, amb domicili a Son Pax, ctra. de Sóller, km 4, 07120 de Palma, i amb el CIF G07431604, que actua d'acord amb els poders atorgats davant el notari de Palma Sr. Víctor Alonso- Cuevillas Sayrol, segons escriptura pública amb número de protocol 2114.15, el 30 de juny de 2015.
Antecedents
1. El Consell Insular d'Eivissa té competències pròpies en el territori de l'illa d'Eivissa en matèria de patrimoni històric, de cultura i museus, en virtut de l'article 70.6, 18 i 19 respectivament, de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, que ve exercint des de l'atribució competencial efectuada per la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports.
2. L'article 46 de la Llei 4/2003, de 26 març, de museus de les Illes Balears, estableix que correspon als consells insulars gestionar els museus i les col·leccions de titularitat pròpia i fomentar les activitats culturals pròpies del patrimoni museístic.
3. En data 21 de novembre de 2017 se signà el Conveni marc de col·laboració entre la Fundació Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa per a la gestió i el finançament del Museu Etnogràfic d'Eivissa.
4. En data 8 de febrer de 2019, el Sr. Dib Morad Alonso, en qualitat de director i en representació de la Fundació Illes Balears, en virtut del nomenament efectuat mitjançant poder notarial núm. 1565.16, de data 19.05.2016, presenta sol·licitud de renovació del conveni de col·laboració adjuntant declaració responsable i pressupost d'ingressos i de despeses per un import total de 98.700,00 € per a la realització de les activitats del Museu Etnogràfic d'Eivissa l'any 2019 (RGE núm. 2019002010 de data 08- 02- 2019).
En data 29- 03- 2019, el Sr. Dib Morad Alonso presenta justificants de les despeses realitzades des de l'1 de novembre 2018 en l'activitat objecte de conveni (RGE núm. 2019005268). Posteriorment, presenten més justificants en data 12 d'abril de 2019 (RGE ním. 2019006378. Això com a prova de l'activitat museística continuada.
5. En compliment de la clàusula quarta del Conveni marc esmentat a l'antecedent tercer d'aquest Conveni se signa el present document per establir les condicions de la subvenció directa per un import màxim de 98.700,00 € que el Consell Insular d'Eivissa concedeix a la Fundació Illes Balears per a la gestió del Museu Etnogràfic d'Eivissa durant l'any 2019.
6. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa serà el competent per instruir el procediment per subscriure aquest Conveni, de conformitat amb el Decret de Presidència núm. 471/2019, de data 10 de juliol, d'estructura de govern del Consell Insular d'Eivissa i de creació de departaments (BOIB extr. núm. 95, d'11- 07- 19).
Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per atorgar el present Conveni, d'acord amb les següents
Clàusules
1. Objecte
L'objecte d'aquesta subvenció és ajudar a la Fundació Illes Balears en l'assumpció de les despeses que es deriven del funcionament del Museu Etnogràfic d'Eivissa, ubicat a Can Ros des Puig de Missa, Santa Eulària des Riu, durant l'any 2019 i en concret les despeses del manteniment de l'immoble, les de subministraments de serveis bàsics (aigua i llum), personal d'obertura i vigilància de la instal·lació (nòmines, seguretat social...), personal o treballs tècnics, museístics i de dinamització del Museu, neteja, atenció dels equips de control d'incendis, seguretat i alarmes, control de plagues i rosegadors, petits subministraments, obres de manteniment i millora (pintura exterior, reparacions diverses d'obra, electricitat, fontaneria, etc., jardineria, poda i desbrossament...) i telecomunicacions que es produeixin en el període comprès entre l'1 de novembre de 2018 fins al 31 d'octubre de 2019.
2. Règim de l'ajuda
Atenent raons d'interès públic i cultural s'estableix el procediment de concessió directa per a aquesta ajuda prevista nominativament al Pressupost General del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2019 i al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa per als anys 2018 i 2019, aprovat per acord del Consell Executiu de data 16 de març de 2018 (BOIB núm. 37 de 24.03.2018).
La concessió d'aquest ajut és compatible amb la concessió d'altres ajuts que puguin concedir altres administracions o ens públics o privats, però en cap cas l'import no pot ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ingressos públics o privats, superi el cost del servei subvencionat, de conformitat amb el que disposa l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 19 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
La Fundació Illes Balears podrà subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquest Conveni, sempre que es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. Crèdits pressupostaris i quantia de l'ajuda
El Consell subvencionarà la Fundació Illes Balears amb la quantitat màxima de 98.700 €, dels quals 63.700 € corresponen a l'aplicació pressupostària 3360 48900 i 35.000 € a l'aplicació pressupostària 3360 78900 del pressupost general del CIE per a l'any 2019.
4. Pagament
El pagament d'aquesta subvenció es farà en la forma següent:
a) Un primer pagament avançat del 75 % (74.025,00 €) de la subvenció total (98.700,00 €) a la firma del Conveni, desglossat en: 47.775,00 € de la partida 3360 48900 i, 26.250,00 € de la partida 3360 78900.
La quantitat s'haurà de justificar, en la forma establerta a la clàusula sisena, dins del termini màxim de tres mesos des de la data de l'ingrés del primer pagament.
b). Un segon pagament del 25% restant de la subvenció (24.675,00 €), desglossat en 15.925,00 € de la partida 3360 48900 i 8.750,00 € de la partida 3360 78900, una vegada s'hagi justificat (en la forma establerta a la clàusula sisena) la realització total de l'activitat, de les seues despeses i del pagament d'aquestes, i amb l'informe favorable de la tècnica del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni sobre el compliment de les clàusules d'aquest Conveni i sobre l'adequació de la documentació justificativa aportada per la Fundació, s'emetrà informe proposta del cap de Secció del Departament sobre el pagament de l'ajuda i es farà efectiu el pagament mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, per delegació del Consell Executiu.
5. Beneficiària de la subvenció
La Fundació Illes Balears ha de reunir els requisits per obtenir la condició de beneficiària de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
A més, la Fundació queda sotmesa al compliment de les següents obligacions:
- Dur a terme les actuacions objecte de la subvenció.
- Justificar la realització de les actuacions, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
- Sotmetre's a les actuacions de comprovació que duguin a terme els òrgans competents.
- Comunicar al Consell Insular d'Eivissa l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat, sempre abans de justificar l'aplicació que s'hagi de donar als fons percebuts.
- Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
- Acreditar abans de la signatura d'aquest document i en el moment de la justificació que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant de l'Administració de l'Estat, i de les seues obligacions tributàries amb la Hisenda autonòmica, o bé autoritzar el Consell Insular perquè faci la consulta.
- No figurar com a deutor del Consell Insular d'Eivissa.
- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos als articles 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Destinar els béns afectats per les ajudes adreçades a cobrir despeses inventariables a formar part del Museu Etnogràfic d'Eivissa durant un mínim de cinc anys.
- Fer constar en un indret privilegiat i visible de la casa pagesa Can Ros des Puig de Missa, l'escut oficial del Consell Insular d'Eivissa.
- A més, aquesta subvenció queda subjecta a les obligacions contingudes al Conveni marc de col·laboració entre la Fundació Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa per a la gestió i el finançament del Museu Etnogràfic d'Eivissa signat en data 21 de novembre 2017, i a les derivades de l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions.
- Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties de 40.000 euros en contractes de obres, o 15.000 euros en contractes de subministrament o de serveis, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís, llevat que per les especials característiques no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s'hagi fet amb anterioritat a la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, o, si escau, en la sol·licitud de subvenció, s'ha de fer de conformitat amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
6. Justificació de la subvenció
El termini màxim de temps previst per a la justificació del 100% de l'ajuda concedida serà el 15 de novembre de 2019, data límit per a la presentació del compte justificatiu de l'activitat realitzada entre el dia 1 de novembre de 2018 i 31 d'octubre de 2019.
El compte justificatiu contendrà:
- Una memòria de les actuacions realitzades.
- Una relació detallada de totes les despeses que han originat l'activitat objecte d'aquest Conveni, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament.
- Una liquidació detallada dels ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada, en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes pel mateix concepte.
- Documentació justificativa de les despeses realitzades pel compliment de l'objecte de la subvenció: nòmines, liquidacions de la Seguretat Social, liquidació d'impostos, factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent. Per justificar la despesa es requerirà l'acreditació del pagament d'aquestes despeses.
Seran objecte de subvenció les següents despeses:
- Subministraments de serveis bàsics de les instal·lacions (aigua i llum)
- Nòmines i/o factures del servei d'obertura i vigilància del Museu
- Nòmines i/o factures del servei prestat pel personal tècnic museístic i de dinamització
- Seguretat Social del personal de la instal·lació
- Neteja instal·lacions
- Atenció dels equips de control d'incendis, alarmes i seguretat
- Control de plagues i rosegadors
- Obres de manteniment (reparacions diverses, jardineria...)
- Obres de millora i rehabilitació sobre béns inventariables
- Telecomunicacions
En cap cas es consideraran subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda. Per la qual cosa la Fundació Illes Balears haurà d'acreditar que els impostos inclosos en els justificants de despesa s'han abonat efectivament i no pot recuperar- los o compensar- los.
Aquelles despeses corresponents al període subvencionable que per causes no imputables a la Fundació Illes Balears, no s'hagin pogut presentar dins el termini establert per la justificació a la clàusula 6, és a dir el 31 d'octubre, podran ser objectes de subvenció en l'ajut que, si n'és el cas, es concedeixi l'any següent i sempre que les clàusules corresponents ho prevegin.
El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, comprovarà la justificació de l'aplicació de la subvenció, la realització de l'activitat i el compliment de l'objecte i la finalitat pels quals es concedeix, d'acord amb el que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions.
S'entendrà justificada l'ajuda encara que no es respectin les quantitats previstes per a cada concepte o no es presenti justificació per tots els conceptes previstos al pressupost que acompanya a la sol·licitud, sempre que la suma de tots aquestos sigui igual o superior a la quantitat concedida per cada tipus de despesa (corrent i inventariable).
7. Reintegrament i revocació
7.1. Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100 % de la despesa prevista per a l'activitat objecte del Conveni, l'ajuda es reduirà proporcionalment a la despesa justificada, de manera que l'ajuda cobreixi només les despeses correctament justificades.
7.2. L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes del Consell Insular d'Eivissa, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
7.3. De conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
GRAU DEL COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE DE REDUCCIÓ |
70- 74 % |
15 % |
75- 79 % |
12 % |
80- 84 % |
9 % |
85- 89 % |
6 % |
90- 94 % |
3 % |
95- 99 % |
0 % |
L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.
L'ajuda concedida es podrà revocar mitjançant resolució de l'òrgan competent.
7.4. D'acord amb el que disposa l'article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per l'entitat beneficiària i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
7.5. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
8. Extinció
Aquest Conveni es podrà extingir pel compliment de les actuacions que constitueixen el seu objecte o per incórrer en causa de resolució.
Són causes de resolució:
a) Incompliment de les obligacions per part de qualsevol de les parts signants, o d'ambdues.
En aquest cas, qualsevol de les parts podrà requerir a l'altra part per tal que compleixi en un determinat termini amb les obligacions o els compromisos que es considerin incomplerts. Aquest requeriment es comunicarà als responsables del seguiment, la vigilància i el control de l'execució del Conveni.
Si transcorregut el termini indicat al requeriment persisteix l'incompliment, la part requeridora notificarà a l'altra part la concurrència de la causa de resolució i s'entendrà resolt el Conveni. La resolució del Conveni per aquesta causa podrà derivar en una indemnització dels perjudicis causats a la part complidora.
b) La dissolució de les entitats que subscriuen el Conveni.
c) L'anul·lació o la revocació de l'acte de concessió de la subvenció.
d) Impossibilitat material o legal de complir les obligacions que es deriven de l'objecte del Conveni.
e) En cas de venda de l'immoble de la Fundació Illes Balears a tercers, sense perjudici del termini d'un l'any, previst en la clàusula 2.3 del Conveni marc.
f) El mutu acord de les parts.
g) Denúncia de qualsevol de les parts manifestada per escrit i, en tot cas, feta amb un mes d'antelació a la finalització d'aquest Conveni.
h) La resta de les causes previstes a la normativa d'aplicació.
La modificació d'aquest Conveni requerirà l'acord unànime de les parts i la formalització de la modificació mitjançant la signatura del document corresponent.
9. Règim jurídic i jurisdicció competent
Aquest Conveni de col·laboració té la naturalesa que preveu l'article 6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i per tant, està exclòs de l'àmbit de la seua aplicació i s'ha de regir en tot allò no previst en el present Conveni, i al Conveni de col·laboració entre la Fundació Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa per a la gestió i el finançament del Museu Etnogràfic d'Eivissa signat en data 21 de novembre 2017, per l'establert a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, a la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003, i al Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquest Conveni s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.
Les parts que subscriuen aquest Conveni es comprometen a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en l'aplicació i la interpretació d'aquest Conveni. Però si això no és possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest Conveni han de ser del coneixement i de la competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.
10. Comissió de seguiment
Les parts acorden la creació d'una comissió per supervisar i fer el seguiment dels objectius del Conveni. La comissió estarà formada:
Per part del Consell Insular d'Eivissa:
- la Sra. Lina Sansano Costa, tècnica superior de Patrimoni Cultural del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.
- el Sr. José Vicente Garibo Redolat, cap de Secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.
Per part de la Fundació Illes Balears:
- el Sr. Dib Morad Alonso, en qualitat de director de la Fundació.
- la Sra. Susana Cardona Torres, en qualitat de conservadora del Museu Etnogràfic.
La comissió ha de resoldre els dubtes i els conflictes que puguin sorgir sobre la interpretació i el compliment d'aquest Conveni per tal d'arribar a un acord amistós.
11. Vigència
Aquest Conveni anual o document annex al Conveni marc de col·laboració entre la Fundació Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa tendrà vigència des del dia de la seua signatura i fins al dia 31 de desembre de 2019. Les despeses generades amb posterioritat a aquesta data seran susceptibles de ser incloses, si és el cas i existeix disponibilitat pressupostària, en el Conveni anual posterior.
Com a mostra de conformitat, signam aquest document en dos exemplars.
Eivissa, 26 de juliol de 2019
Pel Consell Insular d'Eivissa, Vicent Marí Torres
Per la Fundació Illes Balears, Francisca Barceló Vadell
Eivissa, 26 de novembre de 2019
El cap de Secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa José Vicente Garibo Redolat