Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 12392
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual es convoquen ajuts per a despeses derivades de l’activitat ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears, any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L'article 10.1 j de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell.

2. L'article 2.1 b de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener), estableix que és susceptible d'ajuts el suport a les federacions esportives de les Illes Balears. D'altra banda, l'article 5.1 de la mateixa Ordre estableix que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució del conseller competent en esports i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. La Conselleria d'Afers Socials i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, en compliment de l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 22/2019, de 19 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es rectifica el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel es modifica el Decret 12/2019 de 2 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Informe del Director General d'Esports de data 20 de setembre de 2019 justificatiu de la necessitat d'elaborar una convocatòria de subvencions per el suport a l'acció de les federacions esportives de les Illes Balears.

5. Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de data 7 d'octubre de 2019 per la qual s'inicia el procediment d'elaboració d'una convocatòria d'ajuts per donar suport a l'acció de les federacions esportives de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1. L'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. L'article 5.1 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.

3. Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Llei 14/2018, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019.

5. Decret 22/2019, de 19 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es rectifica el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel es modifica el Decret 12/2019 de 2 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, preveu a l'objectiu III.6.5, la convocatòria de subvencions per a la gestió ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears amb els objectius i efectes de donar suport a les necessitats derivades del desenvolupament de l'activitat ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears i del manteniment de la seva organització, tenint en compte les necessitats organitzatives d'una estructura territorialitzada.

Per tot això, a proposta de la Direcció General d'Esports, de conformitat amb el que disposen l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 5.1 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports; atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

 

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per al suport a l'acció de les federacions esportives de les Illes Balears, que figura en l'Annex 1 d'aquesta Resolució, per un import de 400.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 26501 461A01 48000 00 o partida equivalent dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020.

2. Les subvencions atorgades per la Conselleria d'Afers Socials i Esports, resten regulades fonamentalment, segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb les modificacions introduïdes, en matèria de subvencions, per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació (BOE Núm. 131 de 2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d'expedients de subvencions.

3. Tramitar pel procediment anticipat de despesa aquesta Resolució de convocatòria i les resolucions de concessió que se'n puguin derivar d'acord amb els articles 43 i següents del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i resten sotmeses a la condició suspensiva d'existència de crèdit adient i suficient en el moment de la seva comptabilització així com a l'aprovació del pla estratègic de subvencions durant l'exercici 2020

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 21 de novembre de 2019

La consellera d'Afers Socials i Esports

Fina Santiago Rodríguez

 

 

Annex 1

Bases de la convocatòria d'ajuts per a despeses derivades de l'activitat ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears, any 2020

1. Objecte

1.1 L'objecte de la convocatòria és atendre les necessitats de les federacions esportives de les Illes Balears, per ajudar el desenvolupament de l'activitat ordinària de les federacions de les Illes Balears.

1.2 Els ajuts per a despeses derivades de l'activitat ordinària de les federacions pretenen donar suport a les federacions per realitzar les tasques administratives i d'organització, per a la regulació i gestió de les activitats relacionades amb l'esport o esports inclosos als seus estatuts.

2. Import màxim i crèdit pressupostari

2.1 L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 400.000,00 € per a les despeses derivades de l'activitat ordinària de les federacions de les Illes Balears, amb càrrec a la partida pressupostària 26501.461A01.48000.00 o partida equivalent dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020.

2.2 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports.

3. Entitats beneficiàries

3.1 Es poden acollir a aquesta convocatòria les federacions esportives de les Illes Balears legalment reconegudes i inscrites en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.

3.2 Per poder accedir a aquestes subvencions, les federacions esportives han d'estar al corrent de totes les obligacions amb l'Administració esportiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establertes en la legislació següent:

- Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears.

- Decret 33/2014, d'1 d'agost, pel qual es regula el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.

- Decret 33/2004, de 2 d'abril, pel qual es regulen les federacions esportives de les Illes Balears.

4. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

4.1. Com a regla general, els ajuts que es concedeixin són compatibles amb altres ajuts o subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que les concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

4.2 Les subvencions rebudes són compatibles amb d'altres destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics i privats d'àmbit territorial, nacional, estatal, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que no ultrapassin el 100 % del cost en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada. En tot cas, si les entitats beneficiàries obtenen un ajut addicional, la Conselleria d'Afers Socials i Esports revocarà la subvenció atorgada per a la mateixa finalitat en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada.

5. Despeses imputables

5.1 Despeses imputables a la línia d'ajuts de despeses derivades de l'activitat ordinària de les federacions meritades i pagades efectivament en el període compres entre l'1 de novembre de 2019 i el 31 d'octubre de 2020:

5.1.1 Lloguers de béns immobles destinats a dependències administratives dels perceptors de les subvencions.

5.1.2 Lloguers de béns mobles destinats a la gestió administrativa de perceptors de les subvencions (arrendament d'equips informàtics i de transmissió de dades, lloguer de maquinària, material de transport, mobiliari i estris, així com despeses concertades sota la modalitat d'arrendament operatiu (“renting”).

5.1.3 Subministrament de béns i serveis (electricitat, carburants, aigua, gas, etc.) per a les dependències administratives dels perceptors de les subvencions.

5.1.4 Despeses de comunitat que no siguin incloses en el preu del lloguer del béns immobles destinat a dependències administratives.

5.1.5 Comunicacions telefòniques, postals, telegràfiques, tèlex i telefax, i de missatgeria de l'administració de les federacions. No seran objecte de subvenció les despeses de telèfons mòbils propis de la federació esportiva, emprats per personal tècnic – esportiu i/o directius.

5.1.6 Despeses de neteja i sanejament dels locals administratius dels perceptors de les subvencions.

5.1.7 Retribucions del personal de gestió administrativa (no tècnic – esportiu) al servei dels perceptors de les subvencions, mitjançant nòmina, i per raó del treball realitzat i les cotitzacions obligatòries als ens gestors del sistema de previsió social. No es poden justificar a càrrec d'aquestes subvencions les indemnitzacions per acomiadament, incloses les pactades.

5.1.8 Desplaçaments dels treballadors administratius imputats exclusivament, en aquestes activitats subvencionades (no tècnics – esportius ni directius de la federació) i desplaçaments dels assembleistes per assistir a les assemblees de la federació (per la justificació s'haurà de presentar còpia de l'acta per comprovar la seva assistència).

5.1.9 Treballs de naturalesa de gestió administrativa, (no tècnics - esportius), realitzats per empreses externes o professionals independents. Amb efectes informatius, caldrà adjuntar, a la factura i el rebut, una còpia del conveni o contracte o full d'encàrrec professional.

5.1.10 Manteniment d'aplicacions informàtiques:

a) Aplicacions informàtiques de gestió comptable.

b) Aplicacions informàtiques de gestió de llicències esportives.

c) Manteniment de la pagina web de la Federació Esportiva.

5.1.11 Despeses de material d‘oficina fungible no inventariable.

5.1.12 Despeses específiques de competicions organitzades a les Illes Balears, incloent el campionat de balears i campionats i copes d'Espanya del calendari oficial de la federació. Només es podran imputar les següents despeses:

- Drets d'inscripció abonats a la federació nacional.

- Factures oficials dels àrbitres (persona física) o del comitè d'àrbitres o jutges de la federació de les Illes Balears o d'Espanya.

- Lloguer d'instal·lacions esportives per la celebració del campionat inscrites al cens d'instal·lacions esportives de les Illes Balears.

- Lloguer d'aparells de cronometratge i mitjans electrònics pel desenvolupament dels campionats i copes.

- Vestimenta esportiva de les seleccions esportives per a la competició de campionats i copes d'Espanya. No inclou motxilles, roba de carrer ni calçat esportiu. Per la justificació d'aquesta despesa s'haurà de presentar l'acta de la competició o partit.

- Medalles i trofeus de campionats de Balears de categories superiors a 16 anys. Fins a 3 trofeus i/o fins a 10 medalla per campionat i categoria. Per la justificació d'aquesta despesa s'haurà de presentar l'acta de la competició.

- Assistència mèdica i despeses derivades del control antidopatge.

- Despeses de material esportiu fungible no inventariable utilitzat a la competició. No tindran consideració de subvencionable el següent material:

  • Caça, pesca i tir (dianes fungibles, munició, fletxes, fones, pilotes).

  • Ciclisme i triatló (ancoratges, neoprens, ulleres, guants).

  • Escacs (joc d'escacs).

  • Esports aeris (ulleres, granota (indumentària)).

  • Esports aquàtics (gorres, ulleres, aletes, elements de suport a la flotabilitat...) .

  • Esports de combat (cinturons, guants, protectors).

  • Esports de motor (recanvis, monos, combustible).

  • Esports de pilota (pilotes en general, plomes bàdminton, pals beisbol, pals i boles de billar, boles bitlles, bitlles)

  • Esports de raqueta (raquetes, pilotes, cordes).

  • Esports nàutics (rems, pales, armilles salvavides).

  • Esports amb animals (botes, gàbies).

  • Esports a l'aire lliure (peus de gat, botes, motxilles, tendes, cordes).

  • Gimnàstica (pilotes, cintes, calleres, magnesi)

Les despeses específiques de competicions organitzades a les Illes Balears, presentades com a justificació en aquesta convocatòria, no es podran imputar com a despeses a la convocatòria d'ajuts per a esdeveniments esportius que es publicarà aquest 2020.

5.1.13 En cap cas tindran la consideració de despesa subvencionable, les factures emeses per clubs esportius afiliats a la federació esportiva de les Illes Balears beneficiari de la subvenció.

5.2 Donat que l'objecte de la subvenció es l'activitat ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears, l'activitat subvencionada ha d'ésser portada a terme per la federació esportiva beneficiaria de la subvenció.

6. Sol·licitud i documentació

6.1 El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.

6.2 Les sol·licituds, segons el model de sol·licitud normalitzat, han d'anar adreçades a la Direcció General d'Esports de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

6.3 L'imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet a la pàgina web de la Direcció General d'Esports o a les dependències de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

6.4 Les sol·licituds s'han de presentar al Registre de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, a qualssevol de les seves delegacions o a qualsevol altre lloc dels que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

6.5 Documentació que s'ha d'aportar:

a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.

b) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.

c) Declaració responsable de tots els ajuts i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionada amb la sol·licitud.

d) Donat cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

e) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'òrgan instructor ha d'aportar d'ofici aquest certificat.

f) Certificat d'estar al corrent de les obligacions de totes les obligacions amb l'Administració esportiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'òrgan instructor ha d'aportar d'ofici aquest certificat.

g) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.

h) Declaració responsable referent al compliment de les obligacions imposades a l'article 15 de l'Ordre de Bases i en el punt 15 d'aquesta convocatòria.

i) Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.

j) Còpia del darrer pressupost d'ingressos i despeses derivat de l'activitat ordinària de la federació, degudament aprovat per l'entitat o, en cas que encara no s'hagi aprovat, avantprojecte de pressupost previst per presentar a l'assemblea.

k) Informe de les llicències tramitades al 2019, i clubs i equips en actiu al 2020, així com la llista de les competicions oficials organitzades per la federació durant el període subvencionat.

6.6 En relació amb el punt g) de l'apartat anterior, l'entitat sol·licitant de la subvenció pot autoritzar la Conselleria d'Afers Socials i Esports a obtenir de manera directa l'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social. En aquest cas, no cal l'aportació de la documentació que es pugui obtenir mitjançant aquest consentiment.

En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

En cas que l'entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social, o bé els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.

En cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

6.7 La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

6.8 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

6.9 L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.

6.10 La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a l‘entitat interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dóna el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de l'entitat beneficiària de la respectiva obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.

7. Termini per presentar les sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds és de 30 dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. Competència i resolució

8.1 La Direcció General d'Esports és l'òrgan competent per instruir el procediment; és l'òrgan competent per tramitar els expedients, i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.

8.2 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.

En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l'activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, la qual s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

8.3 Si el procediment de concessió es paralitza per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de la subvenció, la Direcció General d'Esports l'advertirà que en el termini de 15 dies hàbils se'n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i l'entitat sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, la Direcció General d'Esports proposarà a la consellera d'Afers Social i Esports per resoldre l'arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, serà notificada a l'entitat interessada.

8.4 El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió. La proposta de resolució del Director General d'Esports contindrà tots els aspectes prevists a l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i a l'article 11.6 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.

8.5 D'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els actes a què es refereix el punt 8.4 anterior s'han de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports la difusió en el tauler d'anuncis de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú i/o comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta. Si transcorregut aquest termini la persona o l'entitat interessada no ha presentat al·legacions, s'ha de considerar que hi està conforme i s'ha de continuar amb el procediment.

8.6 La resolució expressa de la consellera d'Afers Socials i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució contindrà els aspectes previst a l'article 12 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.

Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, s'han de notificar individualment a cada entitat interessada, d'acord amb l'article 42 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.

8.7 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

9. Comissió Avaluadora

9.1 De conformitat amb l'article 10 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:

  • President: el director general d'Esports.

  • Secretària: la cap de secció VI de la Direcció General d'Esports.

  • Vocals:

    • el cap del Servei de Planificació i Formació de la Direcció General d'Esports.

    • el cap de Secció II de la Direcció General d'Esports.

    • el cap de secció IX de la Direcció General d'Esports.

9.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:

- Examinar les sol·licituds presentades.

- Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

Les decisions d'aquesta Comissió s'han de prendre per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.

10. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds

10.1. La selecció de les entitats beneficiàries s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S'entén per concurs el procediment en el qual es concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas, l'import de les subvencions concedides podrà superar el 100% de l'import del projecte presentat.

Si, com a conseqüència d'aquesta distribució, queda un romanent, aquest s'ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d'entitats beneficiàries.

Per obtenir el valor punt es dividirà l'import total a distribuir entre la suma dels punts obtinguts pels sol·licitants. Després es multiplicarà el nombre de punts de cada sol·licitant admès pel valor punt, per obtenir l'import de l'ajut a concedir.

Els barems que s'han d'aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s'indiquen a continuació.

10.2 Barems utilitzats per avaluar les sol·licituds

S'atorgarà un import fix de partida de 600,00 € a cadascuna de les federacions esportives de les Illes Balears admeses en aquesta convocatòria.

L'import restant es distribuirà atenent a uns criteris de valoració.

L'import a destinar a aquest apartat s'ha de calcular amb la següent fórmula:

IMPORT A DISTRIBUIR

=

400.000,00 €

(

NÚMERO DE FEDERACIONS ADMESES

x

600,00 €

)

Els criteris de valoració que s'han d'aplicar per avaluar aquest apartat, són els següents:

a) Impacte esportiu i social (fins a un màxim de 50 punts)

o   Aplicar la següent fórmula:

Punts = nombre llicències balears x 0,0025

b) Promoció de l'esport femení. En aplicació de l'article 34 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, per tal de facilitar la pràctica esportiva de les dones i impulsar la seva participació a l'àmbit de l'esport federat, es considerarà el percentatge de dones sobre el total de federats (fins a 10 punts).

o   Percentatge de dones federades igual o superior al 50 (10 punts).

o   Percentatge de dones federades igual o superior al 40% i inferior al 50% (8 punts).

o   Percentatge de dones federades igual o superior al 30% i inferior al 40% (6 punts).

o   Percentatge de dones federades igual o superior al 20% i inferior al 30% (4 punts).

o   Percentatge de dones federades igual o superior al 15% i inferior al 20% (2 punts).

Calculant el percentatge de diferència amb la següent fórmula:

Percentatge de dones federades

=

Dones federades

Total federats

c) Abast territorial de l'activitat federativa (10 punts): 2,5 punts per implantació de l'esport en cada illa.

d) Organització campionats de les Illes Balears o lligues interinsulars de les Illes Balears (20 punts).

- Campionats de les Illes Balears de un dia de competició (0,25 punts per cadascun)

- Campionats de les Illes Balears de dos o tres dies de competició (0,50 punts per cadascun).

- Campionats de les Illes Balears de quatre o més dies de competició (0,75 punts per cadascun).

- Proves classificatòries per a la final del campionat de les Illes Balears (0,1 punts per prova classificatòria)

- Factor corrector per a campionats femenins:  multiplicar el sumatori de puntuacions per a campionats femenins x 1,2

Els campionats que es desenvolupin durant les mateixes dates i al mateix lloc es comptabilitzaran exclusivament com a un sol campionat, independentment que siguin de categories o especialitats diferents.

No es podran comptabilitzar campionats inclosos a les convocatòries de finals escolars convocades per la Direcció General d'Esports

- Lligues interinsulars on participen almanco 1 equip almenys de 2 illes de les Illes Balears, d'esportistes d'edats igual o superior a 13 anys.

- Natació, Natació artística, gimnàstica artística i gimnàstica rítmica: Inclou la categoria aleví (11-12 anys) només per els nivells més alts de la competició.

- Lligues interinsulars amb una participació de més de 8 equips (1,5 punts per lliga)

- Lligues interinsulars amb una participació d'entre 9 i 16 equips (2,00 punts per lliga)

- Lligues interinsulars amb una participació de més de 17 equips (2,5 punt per lliga)

- Copes de federacions interinsulars amb una participació igual o superior a 8 equips (1,00 punts per cada Copa de federació)

- Copes de federacions interinsulars amb una participació de menys de 8 equips (0,50 punts per cada Copa de federació)

- Factor corrector per a lligues de femenines inteinsulars:  multiplicar el sumatori de puntuacions de lligues femenines x 1,2

- Les fases final de lligues o copes no son objecte de puntuació.

e) Corrector per tipus d'esport:

o   Esports olímpics: multiplicar el sumatori de puntuacions x 1,0

o   Esports no olímpics: multiplicar el sumatori de puntuacions x 0,6

La puntuació màxima que pot obtenir una federació amb esports o modalitats olímpiques o paralímpiques és de 90 punts, mentre que les federacions d'esports no olímpics podran optar a un màxim de 54 punts.

Punts despeses ordinàries

=

(

A

+

B

+

C

+

D

)

x

E

Sent:

A = Punts impacte esportiu i social.

B = Punts promoció de l'esport femení.

C = Punts abast territorial.

D = Punts organització campionats de les Illes Balears o lligues interisulars de les Illes Balears.

E = Corrector tipus d'esport.

L'import de la subvenció s'ha de calcular amb la següent fórmula:

Import subvenció despeses ordinàries

=

600 €

+

(

Punts despeses ordinàries

x

Valor punt despeses ordinàries

)

11. Justificació d'activitats

11.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona.

11.2 Es consideren despeses subvencionables aquelles que s'efectuïn en el període compres entre l'1 de novembre de 2019 i el 31 d'octubre de 2020 (dotze mesos).

Els justificants han de correspondre a despeses d'activitats portades a terme en l'esmentat període, efectivament pagades fins a la data límit per justificar, a nom del perceptor de la subvenció i amb totes les operacions comptabilitzades.

11.3 Les subvencions que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005 i l'article 18 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.

Els beneficiaris han de presentar la documentació que acrediti la realització de la despesa mitjançant un compte justificatiu, signat per la persona o l'entitat beneficiària o bé qui la representi, que ha de tenir el contingut següent:

a) Un informe d'actuació justificatiu del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts.

b) Un informe econòmic justificatiu del cost de les activitats dutes a terme, que ha de contenir:

1r Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. En el cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost, s'han d'indicar les desviacions esdevingudes.

2n La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals o indirectes incorporats en la relació classificada de les despeses que s'ha esmentat abans.

3r Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència d'aquests.

4t Els tres pressuposts que, si escau, i en aplicació de l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, ha d'haver sol·licitat la persona o l'entitat beneficiària.

c) Les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats que justifiquin les despeses incorporades a la relació a què fa referència la lletra b anterior i la documentació acreditativa del pagament.

En aquest sentit s'entenen justificades totes les despeses que, conforme a dret, s'hagin meritat i pagat efectivament en el període compres entre 1 de novembre de 2019 i el 31 d'octubre de 2020.

En la justificació s'ha d'indicar clarament a quina activitat de les previstes al pla d'actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, omplint la casella corresponent del compte justificatiu.

Es presentarà a l'òrgan atorgant original i còpia de les factures, dels rebuts i dels fulls de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, per que, una vegada verificada la seva elegibilitat, es procedeixi a diligenciar i posar a disposició del perceptor, els originals i compulsar les còpies que resten incorporades a l'expedient. Els originals i les seves còpies aniran numerats al marge superior dret de forma correlativa (1, 2, 3, ...).

No seran admesos a tràmit els impresos de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, als què no s'adjuntin original i còpia de tots els documents, degudament numerats. La documentació es presentarà en format A4. Si els documents són més petits, s'adjuntaran en full d'aquest format, sempre numerats. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a d'altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.

11.5 Factures i rebuts

Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s'acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, factures simplificades, albarans, etc... Els tiquets son vàlids per justificar peatges i aparcaments.

D'acord amb el que estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació parcialment modificat pel la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE-A-2014-12329), les factures han de contenir com a mínim:

  • Número i sèrie, si s'escau.

  • Nom i cognoms o denominació social.

  • NIF i domicili de l'expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques com a persones jurídiques.

  • Descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc. i contraprestació total.

  • Base imposable.

  • Tipus tributari i quota repercutible.

  • Lloc i data d'emissió.

  • Dades del registre mercantil de l'expedidor.

L'art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.

A les factures la descripció de l'operació haurà d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “organització campionat”, “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.

Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa.

En tot cas s'haurà de poder verificar el preu unitari de l'operació.

Son elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.

Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.

11.6 Acreditació de pagaments

11.6.1.- Sobre les formes d'acreditar els pagaments, la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE Núm. 261. 30 d'octubre de 2012), va introduir les següents limitacions pel que fa als pagaments efectius:

a) No es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d'empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera.

b) No obstant això, aquest import és de 15.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera quan el pagador sigui una persona física que justifiqui que no té el domicili fiscal a Espanya i no actuï en qualitat d'empresari o professional.

c) Als efectes del càlcul d'aquestes quanties, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.

 S'entén per efectiu els mitjans de pagament definits a l'article 34.2 de la Llei 10/2010, de 28 d'abril:

a) El paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers.

b) Els xecs bancaris al portador denominats en qualsevol moneda.

c) Qualsevol altre mitjà físic, inclosos els electrònics, concebut per ser utilitzat com a mitjà de pagament al portador.

Els documents acreditatius del pagament han d'indicar, a més de tot allò que s'estableix en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació:

  • la identificació del beneficiari i de l'ordenant del pagament (l'ordenant ha de ser el beneficiari de la subvenció: NIF i denominació social),

  • concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.

En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.

Si el pagament ha estat practicat amb targeta de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l'extracte bancari de la targeta on figuri l'apunt del càrrec.

Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l'article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003. La còpia de l'esmentat efecte ha d'estar validada per l'entitat financera o companyia d'assegurances que intervingui.

11.6.2.- Amb totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:

a) Rebut bancari: és el que emet l'entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.

b) Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l'import transferit i l'import de la factura, segellat i datat per l'entitat bancària.

c) Extracte bancari del compte de l'entitat on figuri l'assentament amb l'import coincident amb l'import i el nom de l'empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.

Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.

En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l'ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.

11.6.3.- Si es tracta de pagaments al comptat, i per tant, inferiors a 2.500 euros, sempre recordant que als efectes del càlcul d'aquesta quantia, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis, els rebuts de cobrament han de contenir com a mínim:

a) Denominació social de l'empresa perceptora de pagament.

b) Data d'emissió del rebut.

c) Número de la factura a la qual fa referència el pagament.

d) Import total de la factura.

e) Signatura original amb nom, cognoms i D.N.I. de la persona que tingui poders notarials de l'empresa.

11.6.4.- En el cas excepcional de tractar-se d'obligacions amb la SS o fiscals, amb ingrés ordinari i no voluntari, del darrer trimestre de l'exercici 2019, es podrà presentar inicialment, l'imprès TC sense carta de pagament, i una vegada complerta l'obligació lliurar l'original, sempre dins dels cinc dies següents a la data d'ingrés a la SS.

11.7 Despeses no subvencionables

En cap cas es consideren despeses subvencionables:

a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

c) Les despeses de procediments judicials.

d) Despeses de garantia bancària.

e) Despeses d'assegurances obligatòries o voluntàries.

f) Despeses notarials i registrals.

g) Despeses d'indemnitzacions per acomiadament (incloses les pactades) ni les bestretes al personal.

h) Despeses protocol·làries: begudes alcohòliques, tabac, multes i sancions, obsequis, regals, trofeus, dinars de “treball”, banquets, “gales” actes de recepció o cloenda, atencions protocol·làries o representatives, obsequis, etc.

i) Les denominades “auto factures” (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari, de la mateixa entitat perceptora de l'ajut o de tercers participats pel mateix). Serveis prestats per entitats esportives afiliades a la federació esportiva.

j) Trasllats en avió o vaixell ni despeses de allotjament i manutenció d'esportistes, arbris, jutges, entrenadors, delegats i directius.

k) Despeses de publicitat (pancartes, pòsters, invitacions, anuncis, etc.)

11.8 En cas que l'entitat beneficiària no justifiqui l'import total del projecte d'actuació que hagi servit de base per a la concessió de l'ajut, pertoca la revocació parcial de l'ajut, del qual s'ha de reduir l'import proporcionalment a la quantia no justificada.

11.9 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.

11.10 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.

11.11 El model de compte justificatiu és a disposició de les persones interessades en la pàgina web de la Direcció General d'Esports o a les dependències de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

12. Termini de justificar

El darrer dia per justificar les ajudes concedides és el 6 de novembre de 2020 (inclòs).

13 . Pagament

13.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona.

13.2 Les liquidacions parcials a què es refereix el paràgraf anterior es regeixen per les mateixes normes per a la liquidació de la subvenció, llevat del termini màxim per dictar-les i notificar-les que serà de sis mesos.

13.3 La liquidació de la subvenció s'ha de dictar i notificar en el termini de nou mesos a comptar des de la presentació de la justificació per la persona interessada o, si s'escau, des de l'endemà del termini màxim per presentar-la, sens perjudici que, prèviament, s'hagi de requerir a la persona interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.

13.4 Per al còmput del termini de nou mesos a què es refereix el paràgraf anterior no s'han de tenir en compte els períodes d'interrupció justificada de les actuacions ni les dilacions que es puguin produir per causes no imputables a l'administració concedent, sempre que es documentin de manera adequada fent constar les dades d'inici i acabament de cada període, per dies naturals, i el motiu de la interrupció o la dilació.

13.5 La liquidació de la subvenció s'ha de dictar en el marc de les actuacions de comprovació , i que constitueix un pressupost de l'obligació de pagament total o parcial que, si s'escau, correspongui a favor de la persona interessada i a càrrec de l'administració concedent, com també, si s'escau, de l'inici per l'òrgan competent i a instància de l'òrgan gestor del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment..

13.6 En tot cas, la liquidació de la subvenció per l'òrgan gestor no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.

13.7 El transcurs del termini màxim per dictar i notificar la liquidació no impedirà que l'òrgan gestor la dicti i la notifiqui, llevat, si escau, que abans de dictar-la s'hagin iniciat altres actuacions de control pels òrgans a què es refereix l'apartat anterior o s'hagi iniciat un procediment de revocació o de reintegrament de la subvenció.

13.8 En tot cas, no seran exigibles els interessos moratoris que, si s'escau, es meritin entre l'endemà del transcurs d'aquest termini màxim i l'inici d'un procediment de reintegrament.

13.9 Sens perjudici de la resta de supòsits a què fa referència l'article 39.2 de la Llei general de subvencions, quan la persona interessada presenti la justificació de la subvenció en el termini corresponent, el còmput del termini de prescripció del dret de l'administració concedent a liquidar l'eventual reintegrament que, si s'escau, pertoqui s'inicia l'endemà de la notificació de la liquidació de la subvenció o del transcurs del termini màxim per dictar-la i notificar-la.

14. Subcontractació de les activitats

Per dur a terme l'activitat subvencionada, es pot subcontractar amb el límit màxim del 50 % de l'import de la subvenció atorgada d'acord amb el que disposen l'article 38 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, tenint en compte que quan l'activitat concertada amb tercers excedeixi el 20 % de l'import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 € la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels requisits següents:

a) Que el contracte es faci per escrit.

b) Que prèviament la Direcció General d'Esports l'hagi autoritzat, en funció de la documentació que lliuri el perceptor de la subvenció, sempre abans de presentar el compte justificatiu.

Un contracte no es pot fraccionar per disminuir-ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits anteriorment.

15. Obligacions de les entitats beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:

  • Les federacions esportives de les Illes Balears han d'haver complert les obligacions previstes a l'article 31.2.c del Decret 33/2014, d'1 d'agost, pel qual es regula el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, referides a la presentació de la rendició de comptes del darrer exercici (2018) i al correcte dipòsit de l'immediatament anterior (2017).

  • Comunicar, mitjançant un escrit adreçat a la consellera d'Afers Socials i Esports, que s'accepta la proposta de resolució de la subvenció o bé que s'hi renuncia. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament, si en el termini de deu dies hàbils ( el punt 8 estableix un termini de deu dies o bé per al·legar o bé per acceptar o renunciar a la proposta, pera això vaig suggerir adaptar aquest termini de cinc dies  que resultava contradictori amb l'anterior).  des que es notifiqui la proposta de resolució no es fa constar el contrari.

  • Dur a terme l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajut en el termini establert i complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

  • Justificar la realització de l'activitat objecte de l'ajut i també complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que corresponguin de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests els requereixin amb relació als ajuts concedits.

  • Comunicar a la Direcció General d'Esports l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional.

  • Comunicar immediatament a la Direcció General d'Esports qualsevol eventualitat que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte objecte de l'ajut.

  • Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa, amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  • Conservar els justificants de les despeses corresponents a l'activitat subvencionada durant 5 anys i posar-los a disposició de la Conselleria quan aquesta els sol·liciti.

  • Les entitats que reben subvencions o ajuts per més de 100.000€ anuals o més de 5.000 € anuals i que almenys el 40% dels ingressos procedeixi de subvencions o ajuts públics estan obligades a fer publicitat prevista a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

  • Les entitat beneficiaris d'aquestes subvencions hauran de complir l'obligació de fer la publicitat de la subvenció obtinguda al seu portal de transparència en el termini màxim de 30 dies des de la notificació de la concessió de la subvenció.

  • Comunicar a la Direcció General d'Esports en el termini de 30 dies hàbils des de la notificació de la concessió de la subvenció el “localitzador uniforme de recursos” (URL: adreça formada de caràcters alfanumèrics que indica la localització del fitxer o del directori a internet i que permet d'accedir-hi) del portal de transparència on apareix la publicitat de la subvenció obtinguda, i en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.

16. Revocació

S'ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.

17. Reintegrament

17.1 Com a conseqüència de la revocació s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:

a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.

b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.

c) L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.

d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.

e) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

17.2 Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

17.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

18. Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.

 

19. Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent d'aplicació.

20. Protecció de dades

En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.