Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 12408
Convocatòria i bases per a la creació d'una borsa de personal laboral d’operaris/àries de comeses polivalents per a cobrir necessitats temporals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

​​​​​​​​​​​​​​Per acord de la Junta de Govern Local de data 28 de novembre de 2019 s'aprova la convocatòria i bases per a la creació d'una bossa de personal laboral d'operaris/àries de comeses polivalents per a cobrir les necessitats temporals que es produeixin a l'Ajuntament de Santanyí, en els termes següents:

BASES QUE HAN DE REGIR EL CONCURS-OPOSICIÓ PER CONSTITUIR UNA BORSA DE PERSONAL LABORAL D'OPERARIS/ÀRIES DE COMESES POLIVALENTS PER COBRIR LES NECESSITATS TEMPORALS QUE ES PRODUEIXIN A LA CORPORACIÓ

PRIMERA. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és crear un borsa d'operaris/àries de comeses polivalents, a l'efecte de substituir les possibles baixes, permisos, llicències o qualsevol supòsit de contractació com a personal laboral temporal que preveu l'apartat 3 de l'article 18 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears, així com qualsevol altra modalitat de contractació temporal prevista en la legislació laboral, per la qual cosa les persones que superin aquesta prova passaran a formar part d'una borsa de disponibilitat per ordre de puntuació obtinguda en aquesta convocatòria.

La convocatòria i les bases es publicaran al BOIB, al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i a la seva pàgina web. Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web.

SEGONA. Requisits de les persones aspirants

Per prendre part en les proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits en la data d'expiració del termini d'admissió de sol·licituds:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, o la d'un país membre de la Unió Europea, o la de qualsevol d'aquells estats en els quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per aquella i ratificats per Espanya, s'apliqui la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta es troba definida en el tractat constitutiu de la Unió Europea, i en els termes que preveu l'art. 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. Les persones aspirants de nacionalitat no espanyola hauran d'acreditar, mitjançant declaració responsable o un altre mitjà admès en dret, tenir un coneixement adequat de l'idioma espanyol, i se'ls podrà exigir, si escau, la superació de proves amb aquesta finalitat.

b) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional.

c) Tenir complerts setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

d) No haver estat separat/da del servei de qualsevol de les administracions públiques de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin per cap expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitat/ada per a l'exercici de funcions públiques.

Igualment, no estar sotmès/esa a sanció disciplinària o condemna penal que en el seu estat impedesqui l'accés a la funció pública, si es tracta de persones aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola d'acord amb el que s'estableix a la lletra a) d'aquesta base.

e) Estar en possessió del certificat d'escolaritat o equivalent. En el supòsit d'haver presentat un títol equivalent a l'exigit haurà d'al·legar la norma que n'estableixi l'equivalència, o si no, l'haurà d'acompanyar amb certificat expedit per l'òrgan competent que n'acrediti l'esmentada equivalència. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.

f) Acreditar el coneixement de la llengua catalana en el nivell A2, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes.

g) Estar en possessió del carnet de conduir B.

h) Abonar una taxa de 14 euros pels drets d'examen dins el termini de presentació de sol·licituds, sense que es puguin abonar a un altre moment.

L'abonament dels drets d'examen haurà de ser satisfet al següent compte bancari: Bankia ES95 2038 3388 8864 00000452, indicant el DNI i el nom de la convocatòria a la qual s'opta.

Amb anterioritat a la contractació, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula les incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o comprometre's, si escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre cap pensió de jubilació, de retir o d'orfenesa.

Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se l'últim dia de presentació de sol·licituds.

TERCERA. Forma i termini de presentació d'instàncies

Les bases es publiquen al BOIB, al tauler d'edictes i a la pàgina web d'aquesta corporació.

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu es presentaran al Registre General de l'Ajuntament dins del termini de deu (10) dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB, i es dirigiran a la batlia de l'Ajuntament de Santanyí.

També es poden presentar en la forma prevista en l'article 16.4.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els successius anuncis així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procés selectiu es publicaran al tauler d'edictes i a la pàgina WEB de l'Ajuntament de Santanyí.

2. A més de les dades que han de constar a la sol·licitud, els aspirants han de consignar-les i acompanyar la documentació que s'indica a continuació:

a) Còpia del DNI i del títol exigit per prendre part en la convocatòria.

b) Manifestació de que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base 2, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

c) Document d'ingrés de la taxa de drets d'examen. L'import dels drets d'examen únicament serà retornat a aquelles persones que no siguin admeses per falta d'alguns dels requisits exigits per prendre part en les proves selectives, sempre que formulin la seva reclamació en el termini d'un mes, comptat a partir de la publicació de la resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses.

d) Coneixements de la llengua catalana: es presentarà una còpia del certificat acreditatiu de posseir, com a mínim, el nivell exigit en aquesta convocatòria.

QUARTA. Composició del tribunal qualificador

1- El tribunal qualificador es constituirà en la forma que determina l'article 60 del TREBEP, i, supletòriament, l'article 51 de la Llei 3/2007, de la funció pública de la CAIB.

Els membres del tribunal seran personal funcionari de carrera o personal laboral fix d'igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a la plaça convocada.

Del tribunal qualificador, no podrà formar part el personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari i personal laboral interí i el personal eventual.

2- Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, la qual cosa notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.

De la mateixa manera, les persones aspirants podran recusar als membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'apartat anterior.

3- El president/a convocarà als membres titulars per constituir el Tribunal.

La constitució i l'actuació del tribunal s'ajustarà al que preveu la Llei 40/2015, del règim jurídic del sector públic.

Els acords s'adoptaran per majoria d'assistents i el vot del president/a dirimirà els empats.

4- El tribunal podrà comptar amb persones assessores especialistes per a aquelles proves en què sigui necessari i també de col·laboradors amb tasques de vigilància i de control del desenvolupament dels diferents exercicis. Aquestes persones assessores i col·laboradores es limitaran a prestar l'assistència i la col·laboració que se'ls sol·liciti i tindran veu, però no vot.

5- Correspon al tribunal resoldre totes les qüestions derivades de l'aplicació d'aquestes bases i tot allò que correspongui en els casos no previstos.

6- La indemnització per assistència al tribunal qualificador es regirà per la normativa autonòmica vigent.

7- Quan, en absència del president/a titular del tribunal, tampoc sigui possible la presència del designat com a suplent, assumirà la presidència el vocal que resulti en atenció als criteris de major jerarquia, antiguitat o edat, aplicats per aquest ordre.

8- A la resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses es farà pública la designació del tribunal qualificador.

CINQUENA. Admissió de les persones aspirants

Pel fet de presentar les instàncies per sol·licitar prendre part en el concurs-oposició, les persones aspirants es sotmeten expressament a les seves bases reguladores que constitueixen la llei d'aquest procés selectiu, sense perjudici de les responsabilitats en què poguessin incórrer si s'apreciàs inexactitud fraudulenta en la declaració que formulin.

Resultaran admeses les persones aspirants que acreditin reunir els requisits exigits, segons allò que s'ha exposat en la base segona.

Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant dictarà una resolució, en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, amb la causa o causes que han motivat l'exclusió, i concedint un termini d'esmena a les persones excloses de deu dies hàbils, amb indicació que, si no realitzen l'esmena, s'entendrà que han desistit de la sol·licitud i seran definitivament excloses.

A la resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses, es farà indicació del lloc i la data de l'exercici de la fase d'oposició, així com de la composició del tribunal qualificador.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.

No serà esmenable l'abonament de les taxes després de la data de tancament del termini de presentació d'instàncies.

SISENA. Oposició

Exercici únic:

De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a contestar un qüestionari de 20 preguntes, amb quatre respostes alternatives, referents al contingut del temari que consta en l'annex I d'aquestes bases. El temps màxim per realitzar aquest exercici serà de 60 minuts.

Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 70 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 35 punts per superar-lo.

La resposta correcta es valorarà amb 3,5 punts. Les preguntes no resoltes, ja sigui perquè hi figurin les quatre opcions en blanc com perquè hi hagi més d'una opció marcada, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia no es penalitzaran.

SETENA. Mèrits fase de concurs

En aquesta fase el tribunal qualificador valorarà els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants.

La puntuació màxima que es pot obtenir en aquesta fase és de 30 punts.

Es valoraran els mèrits següents:

1- Experiència relacionada amb les tasques pròpies del lloc de treball.

Puntuació total: 20 punts.

1.1. Per serveis prestats a l'Administració Pública relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual, similar, o superior: 0,25 per mes treballat, amb un màxim de 15 punts.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar certificat de l'Administració en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat.

Quant a l'experiència, es valorarà tant l'experiència adquirida amb convenis entre l'Administració pública i SEPE en règim de col·laboració social, com la que correspongui a cobertura de places per a les quals hagi existit un procés de selecció previ.

1.2. Per serveis prestats fora de l'Administració Pública relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 0,15 punts per mes treballat, amb un màxim de 5 punts.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar certificat de l'entitat o empresa en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat. Es complementarà amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s'especifiqui la data d'alta i baixa en l'activitat corresponent.

2- Permisos de conducció

Puntuació total: 10 punts.

Estar en possessió de:

1) Permís de Conducció de la classe A o A2: 1 punt.

2) Permís de Conducció de les classes C1: 2 punts

2.1) C1+E: 0,5 punts (acumulable a l'anterior)

3) Permís de Conducció de les classes C: 3 punts

3.1) C+E: 0,5 punts (acumulable a l'anterior)

4) Permís de Conducció de les classes D1: 4 punts.

4.1) D1+E: 0,5 punts (acumulable a l'anterior)

5) Permís de Conducció de les classes D: 5 punts.

5.1) D+E: 0,5 punts (acumulable a l'anterior)

VUITENA. Relació de persones aprovades i ordre de classificació definitiva

D'entre les persones aspirants que hagin superat les proves selectives es conformarà la relació d'aprovats per ordre de puntuació. Aquesta relació serà exposada al tauler d'anuncis i a la pàgina web de la Corporació.

Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal. A aquesta revisió hi podran assistir acompanyats d'un assessor.

El tribunal comptarà amb un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública la llista definitiva de persones aprovades. L'ordre de classificació de les persones aspirants s'establirà en funció de la qualificació obtinguda; s'ordenaran de major a menor puntuació. La suma de les puntuacions obtingudes a les fases de concurs i d'oposició determinarà l'ordre de classificació definitiu. En cas d'empat, l'ordre es fixarà tenint en compte les millors puntuacions obtingudes a la fase d'oposició. Si persisteix, es tendran en compte les puntuacions obtingudes en el bloc de l'experiència laboral, serveis prestats a l'Administració Pública, d'anàloga naturalesa o contingut tècnic a les de la plaça sol·licitada. I si, així i tot, no fos possible desfer l'empat es resoldrà mitjançant sorteig.

El tribunal qualificador elevarà a la Batlia la relació final de persones aprovades per tal de procedir a constituir la borsa de treball.

La resolució de constitució de la borsa es publicarà al tauler d'edictes de la Corporació, i indicarà les persones que la integren, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

 

​​​​​​​NOVENA. Funcionament de la borsa

Les persones que formin part de la borsa, a l'efecte de rebre ofertes de treball, estan en situació de disponible o no disponible.

Podran estar en situació de no disponible les persones integrants de la borsa que estiguin prestant serveis com a personal laboral temporal a una Administració Pública, ja sigui fent substitucions diverses (IT, maternitat, etc.) o cobrint acumulacions de tasques o que no hagin acceptat el lloc ofert per alguna de les causes indicades en aquesta mateixa base.

Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible a la borsa no se'l cridarà per oferir-li un lloc de treball corresponent a aquesta convocatòria.

Estan en situació de disponibles la resta de persones de la borsa i, per tant, se'ls ha de cridar per oferir-los el lloc de treball.

En cas d'haver-hi una necessitat de contractació, s'ha d'oferir el lloc a la primera persona de la borsa corresponent que estigui en situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, i tenint en compte l'experiència relacionada amb l'especialitat del lloc que s'ofereix (jardiner, paleta, lampista, electricista, etc.).

A aquest efecte, el Departament de Personal es posarà en contacte telefònic, o a través de mitjans telemàtics (correu electrònic o SMS), amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini per incorporar-se, que no serà inferior, si ho demana la persona interessada, a dos dies hàbils a comptar des de la comunicació.

Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, del fet que ha rebut la comunicació o dels intents de comunicació duts a terme.

En el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en la contractació.

Si no en manifesta la conformitat dins termini, renuncia expressament al contracte, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat, o es dóna una altra circumstància, quedarà exclòs de la borsa i s'avisarà la següent persona de la llista.

A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita se'ls exclourà de la borsa, llevat que al·leguin, dins el termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment en els tres dies següents:

a) Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acollida permanent o preadoptiva, inclosa l'excedència per cura de fills.

b) Prestar serveis a una altra administració pública.

c) Patir una malaltia o incapacitat temporal.

d) Estar exercint funcions sindicals.

Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Personal la finalització de les situacions previstes anteriorment en un termini no superior a deu dies hàbils des que aquesta es produeixi i amb la justificació corresponent, d'aquesta manera quedaran en situació de disponibles. La falta de comunicació dins termini determina l'exclusió de la borsa.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cessi en el lloc de treball, excepte si és per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.

La posterior renúncia d'una persona al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de presentar-se al lloc de treball prèviament acceptat, suposa la seva exclusió de la borsa de treball.

DESENA. Presentació de documents

1. Les persones aspirants cridades i que donin la seva conformitat a la seva contractació hauran de presentar en el termini establert a partir de la crida, si encara no ho han presentat, els documents següents:

a) Còpia compulsada del DNI o del NIF o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l'autoritat competent del país d'origen, si n'és el cas.

b) Còpia compulsada de la titulació o certificació acadèmica que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, o el justificant d'haver satisfet els drets d'expedició, sense perjudici de la posterior presentació del títol.

c) Declaració jurada o promesa acreditativa de posseir la capacitat funcional que no impedeixi el normal exercici de les funcions.

Les persones aspirants que hagin fet valer la seva condició de persones amb discapacitat, hauran d'acreditar aquesta condició mitjançant certificació lliurada pels òrgans competents del Ministeri de Serveis Socials i Igualtat o, si escau, de la Comunitat Autònoma.

d) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

Les persones aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d'acord amb el que s'estableix a la lletra a) de la base 2, hauran d'acreditar igualment no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que els impedeixi, en el seu estat, l'accés a la funció pública.

e) Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

f) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, amb indicació, així mateix, de no dur a terme cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat, per drets passius o per qualsevol règim de seguretat social públic i obligatori.

Si la persona interessada manifesta que no pot subscriure la referida declaració perquè desenvolupa alguna activitat pública o percep alguna de les pensions indicades anteriorment, se li assenyalarà que, d'acord amb la normativa sobre incompatibilitats, ha d'exercir l'opció que desitgi o, si les activitats públiques són susceptibles de compatibilitat, ha de sol·licitar la corresponent autorització.

Si la persona aspirant proposada du a terme alguna activitat privada per a l'exercici de la qual es requereixi el reconeixement de la compatibilitat, l'haurà d'obtenir o cessar en la realització de l'activitat privada abans de començar l'exercici de les seves funcions públiques.

En els supòsits en què se sol·liciti la compatibilitat per a l'exercici d'una activitat pública o privada, el termini per a la contractació es prorrogarà fins que es dicti la resolució corresponent.

2. Si dins el termini indicat, i llevat de casos de força major, les persones aspirants proposades no presenten la documentació o no compleixen els requisits exigits, no podran ser nomenats o contractats i restaran anul·lades totes les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud en què demanaven prendre part en el procés selectiu.

3. Les persones que ja tenguin la condició de personal al servei de l'administració pública estaran exemptes de justificar les condicions i els requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament/contracte. En aquest cas hauran de presentar certificat del ministeri, corporació local o organisme públic del qual depenguin, acreditatiu de la seva condició i de la resta de circumstàncies que constin al seu expedient personal.

ONZENA. Impugnació i modificació de la convocatòria

La convocatòria, les seves bases i els actes administratius que se'n derivin i també els que es derivin de l'actuació del tribunal, podran ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establertes per la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La convocatòria o les bases, un cop publicades, només podran ser modificades amb subjecció estricta a les normes de la mencionada Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

 

ANNEX I

1. El municipi de Santanyí: nuclis poblacionals. Vies públiques i edificis municipals. Camins rurals.

2. El municipi de Santanyí: història, tradicions i cultura popular, llocs d'interès. El seu Ajuntament: organització dels centres i instal·lacions municipals.

3. Nocions bàsiques de seguretat i higiene al treball.

 

 

 

​​​​​​​ANNEX II SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A PROCEDIMENT SELECTIU DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

​​​​​​​

_____________________________________________   DNI núm. _______________

(Nom i cognoms)

Domicili a  ______________________________________________ núm. _________

                              (Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)

Codi postal _________ Telèfon ______________ e-mail ________________________

EXPÒS:

Que he tingut coneixement de la convocatòria: _______________________________,

                                                                                         (Nom de la convocatòria)

les bases de la qual van ser publicades: _______________________________________

                                                                     (BOIB -data i núm.-; web municipal -data de l'anunci-, etc.)

Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud i que he satisfet els drets d'examen, la qual cosa acredit amb el document que s'adjunta.

Per tot l'exposat,

SOL·LICIT:

Prendre part en aquesta convocatòria.

_______________________, ______ d__________________________ de 201______

[signatura]

SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

​​​​​​​

Santanyí, 11 de desembre de 2019

La batlessa ​​​​​​​Maria C. Pons Monserrat