Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES I MODERNITZACIÓ
Núm. 12310
Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, a proposta del director general d’Emergències i Interior, per la qual s'acorda la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a una agent del cos de policia local des Castell
En data 6 de novembre de 2019, el director general d'Emergències i Interior ha formulat la proposta de resolució següent:
Fets
1. El dia 28 de gener de 2019, el secretari interí des Castell va emetre el certificat de l'acord del Ple de l'Ajuntament des Castell de data 14 de gener de 2019 d'elevació a la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de la proposta de sol·licitud de concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a l'agent del cos de policia local des Castell, Elena Gómez Guasp.
2. En el mateix escrit també es designa la persona que farà de ponent davant la Comissió de Premis i Condecoracions.
3. El dia 6 de febrer de 2019, el batle des Castell va emetre la comunicació de l'acord del Ple de l'Ajuntament des Castell de data 14 de gener de 2019 indicat al punt 1.
4. El dia 14 de febrer de 2019, la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques, a proposta del director general d'Emergències i Interior, va dictar la Resolució per la qual s'acorda l'inici del procediment per concedir la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a una agent del cos de policia local des Castell. En aquesta resolució també va nomenar els membres de la Comissió de Premis i Condecoracions així com el ponent i el contraponent.
5. El dia 5 de setembre de 2019, la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, a proposta del director general d'Emergències i Interior, va dictar la Resolució de modificació de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de data 14 de febrer de 2019 per la qual s'acorda l'inici del procediment per concedir la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a una agent del cos de policia local des Castell, a conseqüència dels canvis de varis membres de la Comissió de Premis i Condecoracions derivats d'una jubilació i de les ele ccions municipals i autonòmiques d'abril de 2019.
6. El dia 29 d'octubre de 2019, es va reunir la Comissió de Premis i Condecoracions i va acordar per unanimitat elevar a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització la proposta de concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a l'agent indicada al punt 1.
Fonaments de dret
1. L'article 52 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificat per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, determina la possibilitat de concedir premis i distincions als membres de la policia local de les Illes Balears en els termes que s'estableixin reglamentàriament.
2. El capítol III del títol VIII del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, regula les característiques i la concessió de premis i condecoracions. En concret, l'article 117, modificat pel Decret 25/2016, de 29 d'abril, de modificació del Decret 28/2015, de 30 d'abril, regula les circumstàncies per les quals es pot atorgar la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc; l'article 123, regula qui pot elevar la proposta de sol·licitud de concessió al conseller o consellera competent en matèria de policies locals; i l'article 126 regula el procediment ordinari de concessió.
Proposta de resolució
Propòs a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització que dicti una resolució en els termes següents:
1. Acordar la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a una agent del cos de la policia local des Castell que s'indica a continuació:
- Policia Elena Gómez Guasp.
2. Notificar aquesta resolució a l'agent guardonada i a l'Ajuntament des Castell.
3. Ordenar la inscripció d'aquest acord en el Registre de policies locals en la forma legalment determinada.
4. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Administracions Públiques i Modernització en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació o publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 7 de novembre de 2019
La consellera d'Administracions Públiques i Modernització
Isabel Castro Fernández
El director general d'Emergències i Interior
Jaime Barceló Huguet