Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SA POBLA
Núm. 12301
Aprovació definitiva ordenança taxes proves selectives
En no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional d'aquest Ajuntament sobre la modificació d'Ordenança Fiscal Reguladora de la taxa per drets d'examen a proves selectives municipals, el text íntegre del qual es fa públic en compliment de l'article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.
2.1.6 - Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa per Prestació dels Serveis Administratius en Proves i Expedients de Selecció de Personal de l'Ajuntament de Sa Pobla
I.- Fonament i naturalesa
Article 1.
En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució Espanyola i per l'art. 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, i de conformitat amb el que disposa l'article 57, en relació amb l'article 20, ambdós del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix l'Ordenança Fiscal reguladora de les Taxes per Prestació dels Serveis Administratius en Proves i Expedients de Selecció de Personal, les normes de la qual atenen al previngut en els articles 20 a 27 de l'esmentat Text Refós.
II.- FET IMPOSABLE
Article 2.
Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació per l'Ajuntament de Sa Pobla dels següents serveis:
a) Processos de selecció per a l'accés a places de naturalesa permanent.
b) Processos de selecció per a l'accés a llocs de treball de naturalesa temporal.
c) Concurrència per a formar part de borses de treball
III.- SUBJECTE PASSIU
Article 3.
Són subjectes passius de les taxes regulades en aquesta Ordenança, en concepte de contribuents, les persones físiques que sol·licitin la prestació dels serveis previstos en l'article 2.
IV.- MERITACIÓ I PAGAMENT
Article 4.
1. La taxa es meritarà en el moment de sol·licitar la inscripció en les corresponents proves selectives. Aquesta inscripció no es tramitarà fins que no s'hagi fet efectiu l'import de la taxa, a l'efecte, en el moment de la presentació de la sol·licitud, haurà de adjuntar el document justificatiu de l'ingrés efectuat.
2. Serà procedent la devolució de la quota ingressada quan no es realitzi el fet imposable per causa no imputable al subjecte passiu. Per tant, no procedirà tal devolució en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causa imputable a l'interessat, circumstància que s'ha de fer constar en les bases de les corresponents convocatòries.
V.- QUOTA TRIBUTARIA
Article 5.
La quota tributària per cada aspirant, queda fixada en 26€
VI.- EXEMPCIONS, BONIFICACIONS I REDUCCIONS
Article 6..
1. Tindran dret a una bonificació en la quota íntegra de la taxa els subjectes passius que ostentin la condició de membre de família nombrosa en la data en què es finalitzi el termini per formular la sol·licitud de participació en el procés selectiu.
Els percentatges de bonificació seran els següents, d'acord amb les categories de família nombrosa establertes per la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses:
Categoria General: 50% de bonificació en la quota íntegra. Categoria Especial: 100% de bonificació en la quota íntegra.
Els beneficiaris hauran d'acompanyar a la instància de sol·licitud de participació en les corresponents proves, fotocòpia del títol de família nombrosa, degudament compulsat.
2. Tindran dret a una bonificació del 50% en la quota íntegra de la taxa els subjectes passius següents:
2.1. Les persones amb un grau de minusvalidesa igual o superior al 33 per cent, havent d'acompanyar a la sol·licitud certificat acreditatiu de tal condició.
2.2. Les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, almenys, d'un mes anterior a la data de la convocatòria.
Seran requisits per al gaudi de la bonificació que, en el termini indicat, no hagueren rebutjat oferta d'ocupació adequada ni s'hagueren negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. El certificat relatiu a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits assenyalats, se sol·licitarà a l'oficina dels serveis públics d'ocupació. Pel que fa a l'acreditació de les rendes es realitzarà mitjançant l'aportació en còpia de la declaració anual de l'IRPF d'aquella part corresponent a ingressos del contribuent de l'any anterior de què es tracti, o certificat acreditatiu de no haver presentat declaració de l'IRPF.
Ambdós documents han d'acompanyar la sol·licitud.
VII. INFRANCCIONS I SANCIONS
Article 7.
S'estarà al que disposa la Llei general tributària i altres disposicions que la complementen i desenvolupen.
Disposició final
La present ordenança fiscal entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província, romanent en vigor fins que s'acordi la seva modificació o derogació.
Contra el present Acord, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar pels interessats recurs contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà al de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de la Província, davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, amb seu a Palma.
Sa Pobla, 9 de desembre de 2019
El Batle
Llorenç Gelabert Crespí