Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 12274
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 5 de desembre de 2019 per la qual es convoca el procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació corresponent al programa comú «PC00009» del Pla Anual de Polítiques per a l’Ocupació (PAPE 2019)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional té com a finalitat la creació d'un sistema nacional de qualificacions i formació professional que faciliti la integració de les diferents formes de certificació i acreditació de les competències i de les qualificacions professionals. D'acord amb l'article 3.5 d'aquesta norma, una de les finalitats d'aquest sistema és avaluar i acreditar oficialment la qualificació professional de les persones interessades, sigui quina sigui la forma com s'hagi aconseguit. L'article 4.1 b estableix que un dels instruments per a això és un procediment de reconeixement, avaluació, acreditació i registre de les qualificacions professionals.

A l'article 8.2, la Llei orgànica esmentada estableix que l'avaluació i l'acreditació de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació tenen com a referent el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals.

La Llei 2/2011, de 4 de març, d'economia sostenible indica a l'article 72.h) que un dels objectius en matèria de formació professional és millorar la qualificació dels ciutadans mitjançant l'aplicació del procediment d'avaluació i acreditació de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals.

El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral determina el procediment únic per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació, d'acord amb el que preveu l'article 8.2 de la Llei orgànica 5/2002.

D'acord amb l'article 21.1.b) del Reial decret esmentat, les administracions educatives i laborals competents de cada comunitat autònoma han d'establir conjuntament l'estructura organitzativa responsable d'aquest procediment.

El Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l'estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina a l'article 2.1 que la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i el Servei d'Ocupació de les Illes Balears, conjuntament o separadament, han d'aprovar les convocatòries públiques del procediment d'avaluació i d'acreditació de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral o de vies no formals de formació, i han de garantir l'estructura organitzativa necessària per gestionar el procediment. En el cas que s'aprovin de forma separada, és preceptiu un informe favorable vinculant de l'òrgan administratiu no convocant.

El Decret 55/2011 designa a l'article 3.1 l'Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) com a òrgan encarregat de la gestió i la coordinació d'aquest procediment.

El reconeixement de les competències professionals avaluades mitjançant el procediment que regula el Reial decret 1224/2009, quan les persones interessades no completin les qualificacions recollides en el títol de formació professional o en el certificat de professionalitat corresponent, s'ha de fer mitjançant una acreditació parcial acumulable, amb la finalitat de poder completar la formació que els permeti obtenir el títol i/o el certificat indicats i per facilitar a les persones l'aprenentatge al llarg de la vida i la millora de la seva qualificació professional.

El Reial decret 1032/2017, de 15 de desembre (BOE núm. 305, de 16 de desembre) va aprovar l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació 2017-2020 (EEAO), la qual es configura com el marc normatiu per a la coordinació i execució de les polítiques actives d'ocupació i intermediació laboral al conjunt de l'Estat. L'Estratègia incorpora com a objectiu potenciar la formació i, concretament, determina a l'objectiu instrumental 2.3 “Promoure la formació modular acreditable i el reconeixement de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral i les vies no formals de formació.”

El Pla d'Ocupació de Qualitat de les Illes Balears 2017-2020 (POQIB) incorpora a la prioritat 4, “Desplegament de l'Estratègia Balear de la Formació Professional per a l'Ocupació”, la línia d'actuació 4.10, Millora del dispositiu de certificació de competències professionals mitjançant el reconeixement de l'experiència laboral.

La convocatòria està inclosa al Pla Anual de Política d'Ocupació de 2019 com a programa comú, “PC00009. Procediment d'avaluació i acreditació de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació”, i dona resposta als objectius estratègics de l'EEAO i a la prioritat i línia d'actuació del POQIB assenyalades.

Aquesta convocatòria està finançada amb fons finalistes procedents del Govern d'Espanya, mitjançant el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i el Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria del procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació. Aquestes bases figuren com a annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el nombre de places de les qualificacions professionals convocades, amb indicació de les unitats de competència, el certificat de professionalitat, el títol de formació professional i el centre seu (principal i auxiliar) de cada qualificació professional. Tot això figura com a annex 2.

3. Convocar el procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació en els termes que figuren a les bases que s'inclouen com a annex 1 d'aquesta Resolució. Aquesta convocatòria la duu a terme la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca. Aquests procediments s'ajusten al que regula el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral i el Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l'estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral o per vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Aquesta Resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i entra en vigor l'endemà de publicar-se.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

   

Palma, 5 de desembre de 2019

El conseller,

Martí X. March i Cerdà

  

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

 

Primer

Objecte i àmbit d'aplicació

1. Aquesta convocatòria permet avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral i/o de vies no formals de formació de les unitats de competència de les qualificacions professionals especificades a l'annex 2.

2. El procediment i els requisits establerts en aquesta resolució, així com els efectes de l'avaluació i acreditació de competències, tenen abast i validesa a tot el territori de l'Estat.

 

Segon

Destinataris

Els destinataris són les persones amb experiència laboral o bé amb aprenentatges no formals de formació relacionats amb les unitats de competència de les qualificacions professionals objecte d'aquesta convocatòria i que compleixin els requisits prevists al punt quart.

Tercer

Import de la convocatòria i partida pressupostària

El crèdit disponible màxim destinat al procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació per a aquesta convocatòria és de 450.000,00 €, quantitat corresponent a la transferència del Servei d'Ocupació de les Illes Balears a càrrec a la partida pressupostària 13901 421G02 22900 00 19020 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Quart

Requisits per a la participació

1. Les persones que vulguin participar en el procediment han de complir els requisits següents: 

a. Tenir la nacionalitat espanyola, haver obtingut el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o ser titular d'una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, en els termes establerts en la normativa espanyola d'estrangeria i immigració.

b. Tenir, com a mínim, en el moment de fer la inscripció:

  • 18 anys complerts, per a les qualificacions de nivell 1.
  • 20 anys complerts, per a les qualificacions de nivell 2 i nivell 3.

c. Tenir experiència laboral o formació relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals que es volen acreditar, d'acord amb el que figura a continuació:

i. En el cas d'experiència laboral, per a les qualificacions de nivell 1, s'han de justificar almenys 2 anys, amb un mínim de 1.200 hores treballades en total els darrers 10 anys.

ii. En el cas d'experiència laboral, per a les qualificacions de nivell 2 i 3, s'han de justificar almenys 3 anys, amb un mínim de 2.000 hores treballades en total els darrers 10 anys.

iii. En el cas de formació, s'han de justificar almenys 200 hores de formació relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals de nivell 1 que es volen acreditar, i almenys 300 hores de formació relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals de nivell 2 i 3 que es volen acreditar. En els casos que els mòduls formatius associats a la unitat de competència que es pretén acreditar prevegin una durada inferior, s'han d'acreditar les hores establertes en aquests mòduls. La formació indicada s'ha d'haver duit a terme en els darrers 10 anys.

Per establir el període de deu anys anteriors a la convocatòria s'ha de tenir com a referència el dia de publicació al BOIB d'aquesta Resolució.

2. Les persones que compleixin els requisits d'experiència o de formació, més grans de 25 anys i que no puguin justificar-los, poden sol·licitar la inscripció provisional en el procediment sempre que presentin alguna prova admesa en dret que justifiqui l'experiència laboral o la formació no formal d'acord amb el que preveu l'article 11.2 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol. Per a aquests casos la comissió d'avaluació corresponent ha de determinar si se'n permet la inscripció definitiva.

3. La persona candidata no pot demanar l'avaluació i l'acreditació de les unitats de competència si:

a. Aquestes unitats s'han acreditat prèviament.

b. Aquestes unitats són convalidables amb mòduls formatius o amb mòduls professionals que ja s'han superat.

c. Està matriculada, en el moment de formalitzar la inscripció, de mòduls formatius o amb mòduls professionals convalidables.

d. Està inscrita, en el moment de formalitzar la inscripció, en un procediment d'acreditació de competències d'aquestes unitats de competència.

4. Si la persona candidata es vol inscriure en més d'una qualificació professional i aquestes comparteixen unitats de competència, aquestes unitats de competència comunes només s'han de sol·licitar una única vegada.

Cinquè

Política de privacitat

1. Les dades es tractaran d'acord amb Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. L'IQPIB durà a terme el tractament estadístic i la gestió del procediment d'avaluació i d'acreditació de les competències professionals. En qualsevol moment es poden exercir els drets reconeguts a la llei esmentada, en particular els d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició adreçant-se per escrit a l'IQPIB, amb el mateix domicili que la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.

Sisè

Taxes

1. La inscripció a cadascuna de les tres fases està subjecta al pagament de taxes. Aquest pagament es pot fer per via telemàtica o de forma presencial al moment de fer el tràmit en línia corresponent.

2. En aplicació de la Llei 13/2018, de 28 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019, i la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 7 de gener de 2019 per la qual s'estableix l'actualització de les bases, els tipus de gravamen i les quotes tributàries de les taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019, les taxes per a la implantació dels processos de reconeixement de competències professionals assolides per experiència laboral a les Illes Balears són les següents:

Concepte

Euros

1. Inscripció al procés de reconeixement de competències professionals assolides per experiència laboral o vies no formals de formació.

5,61

2. Inscripció a la fase d'orientació i assessorament:

2.1 Per a qualificacions de nivell 1.

28,09

2.2 Per a qualificacions de nivell 2.

39,32

2.3 Per a qualificacions de nivell 3.

44,94

3. Inscripció a la fase d'avaluació i acreditació:

3.1 Per a unitats de competència de qualificacions de nivell 1, sigui quin sigui el nombre d'unitats de competència de les quals se sol·licita avaluació.

11,24

3.2 Per a unitats de competència de qualificacions de nivell 2:

— Si se sol·licita l'avaluació d'una unitat de competència.

11,24

— Si se sol·licita l'avaluació de dues unitats de competència.

16,84

— Si se sol·licita l'avaluació de tres o més unitats de competència.

22,47

3.3 Per a unitats de competència de qualificacions de nivell 3:

— Si se sol·licita l'avaluació d'una unitat de competència.

16,84

— Si se sol·licita l'avaluació de dues unitats de competència.

22,47

— Si se sol·licita l'avaluació de tres o més unitats de competència.

39,32

3. Queden exemptes del pagament de la taxa:

a. Les persones en situació legal de desocupació, sempre que presentin l'informe de període ininterromput inscrit en situació de desocupació del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) o l'organisme equivalent de fora de les Illes Balears que acrediti que està inscrit com a demandant d'ocupació i la condició de desocupat. La data d'aquest document no pot ser anterior en més de trenta dies naturals a l'inici del termini d'inscripció.

b. Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %, sempre que presentin una còpia compulsada de la targeta acreditativa del grau de discapacitat o un certificat expedit per la Direcció General de Dependència.

c. Els membres de famílies nombroses, sempre que presentin una còpia compulsada del títol de família nombrosa en vigor.

d. Les persones individuals i els membres d'unitats familiars que percebin la renda mínima d'inserció o la renda social garantida, sempre que presentin el certificat corresponent.

e. Les persones subjectes a mesures privatives de llibertat, sempre que presentin un certificat expedit pel centre penitenciari.

f. Els joves en acolliment familiar i els joves tutelats i extutelats en vies d'emancipació, sempre que presentin el certificat corresponent.

g. Les persones que hagin estat víctimes d'actes terroristes, i també el cònjuge i els fills, sempre que acreditin documentalment aquesta condició mitjançant la resolució administrativa corresponent. En el cas del cònjuge i els fills, també s'ha de presentar còpia compulsada del llibre de família.

h. Les víctimes de violència de gènere, i també els fills que en depenen, sempre que acreditin documentalment aquesta condició mitjançant qualsevol dels documents prevists per la normativa vigent. En el cas dels fills dependents, també s'ha de presentar còpia compulsada del llibre de família.

i. Els membres de les famílies monoparentals, sempre que presentin una còpia compulsada del llibre de família.

 

Setè

Qualificacions professionals i nombre de places convocades

1. La relació de les qualificacions professionals susceptibles d'acreditació i el nombre de places convocades figuren a l'annex 2.

2. La directora de l'IQPIB pot fixar que el nombre de places convocades inicialment s'ampliï sempre que s'assignin fons suficients a la partida pressupostària a la qual s'ha d'imputar la despesa corresponent a aquesta convocatòria.

3. Igualment, si el nombre de places convocades en una qualificació professional no es cobreixen, aquestes es poden redistribuir a altres qualificacions professionals d'aquesta mateixa convocatòria i es cobriran amb candidats que compleixen els requisits però no tenen plaça adjudicada.

4. En cas que el nombre d'inscrits que compleixen els requisits en una qualificació sigui molt inferior al nombre de places convocades, el conseller d'Educació, Universitat i Recerca, mitjançant resolució, pot ampliar els terminis d'inscripció o, si n'és el cas, anul·lar la convocatòria d'aquesta qualificació.

Vuitè

Fases del procediment i seus de cada qualificació professional

1. Segons el que disposa el Reial decret 1224/2009, les fases del procediment són:

a. Assessorament.

b. Avaluació de la competència professional.

c. Acreditació i registre de la competència professional.

2. Aquestes tres fases del procediment s'han de dur a terme durant l'any 2020.

3. Les diferents fases del procediment s'han de desenvolupar als centres seu (principal i auxiliar) que s'indiquen a l'annex 2.

Novè

Presentació de documentació

1. La documentació requerida s'ha de presentar preferentment als llocs següents:

a. Mallorca: Registre de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca (c. del Ter, 16, planta baixa, 07009 Palma).

b. Menorca: Delegació Territorial d'Educació a Menorca (c. de Josep Maria Quadrado, 33, 07703 Maó).

c. Eivissa: Delegació Territorial d'Educació a Eivissa (v. Púnica, 23, 07800 Eivissa).

d. Formentera: Delegació Territorial d'Educació a Formentera (av. Porto-salè, 87, 07860 Formentera).

2. D'acord amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents que els interessats adrecin als òrgans de les administracions públiques es poden presentar:

a. Al registre electrònic de l'administració o organisme al qual es dirigeixin, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què es refereix l'article 2.1.

b. A les oficines de Correus, en la forma que s'estableixi per reglament.

c. A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d. A les oficines d'assistència en matèria de registres.

e. En qualsevol altre lloc que estableixin les disposicions vigents.

 

Desè

Sol·licitud d'inscripció al procediment

1. El termini de sol·licitud d'inscripció al procediment és del 3 al 13 de gener.

2. Les persones interessades a participar en aquesta convocatòria han d'emplenar la sol·licitud d'inscripció telemàtica mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s'ha enviat. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.

3. Per fer efectiva la inscripció al procediment s'ha de presentar als llocs indicats al punt novè d'aquesta Resolució la documentació acreditativa següent:

a. Sol·licitud d'inscripció telemàtica emplenada i signada.

b. Fotocòpia del NIF, el NIE o un altre document justificatiu.

c. Justificant del pagament de la taxa d'inscripció i, si n'és el cas, documentació justificativa de tenir dret a una bonificació de la taxa. En el cas d'exempció del pagament de la taxa cal presentar la documentació que ho justifiqui.

d. Documentació justificativa de l'experiència laboral dels darrers 10 anys en les unitats de competència de les qualificacions professionals que es volen acreditar:

- Per a treballadors assalariats:

i. Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la mutualitat a la qual estiguin afiliats, en què constin l'empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació.

ii. Fotocòpia dels contractes de treball o certificació de l'empresa o empreses on s'hagi adquirit l'experiència laboral en què constin específicament la durada dels períodes de prestació del contracte, l'activitat exercida i l'interval de temps en què s'ha fet l'activitat.

- Per a treballadors autònoms o per compte propi:

i. Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la Mutualitat a la qual estiguin afiliats en què constin els períodes d'alta en el règim corresponent.

ii. Certificat d'alta de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en què consti l'activitat o activitats que s'han exercit.

iii. Declaració responsable amb la descripció de l'activitat exercida i l'interval de temps en què s'ha duit a terme.

- Per a treballadors voluntaris o becaris:

Fotocòpia del certificat de l'organització on s'hagi prestat l'assistència en què constin, específicament, les activitats i les funcions exercides, l'any en què s'han fet i el nombre total d'hores dedicades.

e. Documentació justificativa de la formació no formal dels darrers 10 anys, que ha de reunir els requisits següents:

i. La formació rebuda ha d'estar relacionada amb les unitats de competència que es pretenen acreditar.

ii. A la documentació acreditativa han de constar-hi els continguts, la durada en hores i el període en què es va dur a terme. Si la durada de la formació està expressada en crèdits, se n'ha d'especificar l'equivalència en hores. No s'han de valorar els cursos de durada inferior a deu hores ni l'assistència a jornades, simposis, esdeveniments o similars.

f. Si escau, declaració responsable o prova admesa en dret per justificar els requisits d'experiència laboral o formativa.

4. Tots els documents que no es presentin redactats en llengua catalana o castellana s'han d'acompanyar necessàriament de la traducció oficial corresponent.

5. La falsedat en les dades declarades o aportades comporta la pèrdua del dret a participar en aquesta convocatòria i la no devolució de les taxes abonades.

Onzè

Criteris per determinar l'admissió al procediment

1. En el cas que el nombre de sol·licituds que compleixin els requisits sigui superior al nombre de places establert en la convocatòria, s'ha d'aplicar el barem següent:

a. Per cada dia d'experiència laboral relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar (com a treballador per compte d'altri i com a treballador de caràcter autònom) s'atorguen 0,0166 punts per dia. Si l'experiència no ha estat a jornada completa, la puntuació anterior s'ha de comptar de forma proporcional a la jornada feta.

b. Per cada 10 hores de feina relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar com a becari o voluntari: 0,033 punts.

c. Per cada 10 hores de formació rebuda relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar: 0,05 punts. Si la formació està expressada en crèdits, un crèdit equival a 10 hores i un crèdit ECTS equival a 25 hores, amb un màxim de 30 punts.

d. Per trobar-se en situació d'atur en el moment de la inscripció: 5 punts (s'ha de justificar amb un certificat emès pel Servei d'Ocupació).

e. Per trobar-se empadronat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el moment de la inscripció: 15 punts (s'ha de justificar amb un certificat d'empadronament).

2. Han de resultar admeses les persones amb més puntuació d'acord amb els criteris de l'apartat anterior fins que es cobreixin totes les places que s'ofereixen en aquesta convocatòria. En cas d'empat, ha de prevaler l'aspirant amb més puntuació en l'apartat 1.a). En el cas que continuï l'empat entre candidats, per resoldre'l s'ha d'aplicar el criteri d'admetre la persona de més edat. Per a això, s'ha de tenir en compte l'any de naixement.

Dotzè

Publicació de les llistes provisionals d'admissió al procediment

El 28 de gener s'ha de publicar la llista provisional de persones que compleixen els requisits i les que no els compleixen a la pàgina web http://iqpib.caib.es.

Tretzè

Termini de reclamacions a les llistes d'admissió al procediment

1. Les persones candidates disposen del 29 al 31 de gener, ambdós inclosos, per fer les reclamacions oportunes a les llistes provisionals.

2. Aquesta reclamació s'ha de presentar als llocs indicats al punt novè d'aquesta Resolució i s'hi ha d'adjuntar tota la documentació necessària per esmenar-ne els defectes, les errades en la valoració o l'omissió a les llistes. En el cas que la reclamació no es presenti al lloc especificat en el punt 9.1 s'haurà d'avançar la reclamació al correu electrònic de l'IQPIB (iqpib@dgfpieas.caib.es).

Catorzè

Publicació de les llistes definitives d'admissió al procediment

El 3 de març s'ha de publicar la llista definitiva de persones admeses i excloses a la pàgina web http://iqpib.caib.es.

Quinzè

Inscripció a la fase d'assessorament

1. El termini de sol·licitud d'inscripció a la fase d'assessorament és del 4 a l'11 de març.

2. Les persones admeses al procediment han d'emplenar la sol·licitud telemàtica d'inscripció per participar a la fase d'assessorament, mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s'ha enviat. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.

3. Per fer efectiva la inscripció a la fase d'assessorament s'ha de presentar als llocs indicats al punt novè d'aquesta Resolució la documentació acreditativa següent:

a. Sol·licitud d'inscripció telemàtica a la fase d'assessorament emplenada i signada.

b. Justificant del pagament de la taxa d'inscripció i, si n'és el cas, documentació justificativa de tenir dret a una bonificació de la taxa. En el cas d'exempció del pagament de la taxa cal presentar la documentació que ho justifiqui

c. Dossier del candidat o candidata.

4. Les persones candidates han de preparar el dossier amb tota la documentació relativa a l'historial professional i formatiu relacionat amb les unitats de competència que s'han d'avaluar d'acord amb el manual per a l'elaboració del dossier, que es troba a la pàgina web http://iqpib.caib.es.

5. Tota la documentació que conforma el dossier s'ha d'acarar.

Setzè

Desenvolupament de la fase d'assessorament

1. La fase d'assessorament s'ha de desenvolupar d'acord amb el que disposa l'article 15 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.

2. Aquesta fase tindrà lloc del 27 de març al 4 de maig.

3. Almenys una de les intervencions de la fase d'assessorament ha de ser presencial i individual. La resta d'intervencions es poden desenvolupar per mitjans telemàtics.

4. En el cas que la persona candidata no comparegui en la data, l'hora i el lloc indicats per a l'assessorament, aquesta disposa de tres dies naturals per presentar el justificant oficial de l'absència a la comissió d'avaluació corresponent. En les intervencions que es facin per mitjans telemàtics, quan aquesta no sigui possible per falta de comunicació imputable a la persona candidata, es considera que la fase d'assessorament no s'ha duit a terme. En tots dos casos s'ha d'entendre que desisteix de continuar participant en el procediment, per la qual cosa, sempre que no presenti el justificant, se l'ha d'excloure. Aquesta circumstància s'ha de fer constar al seu expedient.

5. Per facilitar l'accés al reconeixement de competències professionals objecte d'aquesta convocatòria, les persones que treballen poden utilitzar els permisos individuals de formació, d'acord amb el que estableix l'article 10.7 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i la resta de normativa vigent.

6. Les persones candidates rebran, per mitjans telemàtics, l'informe d'assessorament de la qualificació professional corresponent, al més tard, el 5 de maig.

Dissetè

Inscripció a la fase d'avaluació

1. El termini de sol·licitud d'inscripció a la fase d'avaluació és del 6 al 12 de maig.

2. Les persones admeses a la fase d'assessorament que no hagin desistit de la seva participació poden participar a la fase d'avaluació i emplenar la sol·licitud telemàtica d'inscripció a aquesta fase, mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s'ha enviat. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.

3. Per fer efectiva la inscripció a la fase d'avaluació s'ha de presentar als llocs indicats al punt novè d'aquesta Resolució la documentació acreditativa següent:

a. Sol·licitud d'inscripció telemàtica a la fase d'avaluació emplenada i signada.

b. Justificant del pagament de la taxa d'inscripció i, si n'és el cas, documentació justificativa de tenir dret a una bonificació de la taxa. En el cas d'exempció del pagament de la taxa cal presentar la documentació que ho justifiqui.

 

Divuitè

Desenvolupament de la fase d'avaluació

1. La fase d'avaluació s'ha de desenvolupar d'acord amb el que disposa l'article 16 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.

2. Aquesta fase tindrà lloc del 22 de maig al 6 de juliol.

3. L'avaluació de la competència professional de la persona candidata s'ha de fer de cadascuna de les unitats de competència recollides en aquesta convocatòria a les quals s'hagi inscrit. Aquesta avaluació té com a objecte comprovar si es demostra la competència professional requerida en les realitzacions professionals, en els nivells establerts en els criteris de realització i en una situació de treball, real o simulada, fixada a partir del context professional, seguint els criteris per a l'avaluació establerts en les guies d'evidències.

4. A la fase d'avaluació almenys una de les intervencions ha de ser presencial i individual. En el cas que la persona candidata no concorri en la data, l'hora i el lloc indicats per a l'avaluació, aquesta disposa de tres dies naturals per presentar el justificant oficial de l'absència a la comissió d'avaluació corresponent. En cas contrari, s'ha d'entendre que desisteix de continuar participant en el procediment, per la qual cosa, sempre que no presenti el justificant, se l'ha d'excloure. Aquesta circumstància s'ha de fer constar al seu expedient.

5. Els resultats de l'avaluació de la competència professional en cada unitat de competència s'han d'expressar en els termes de demostrada o no demostrada.

6. Per facilitar l'accés al reconeixement de competències professionals objecte d'aquesta convocatòria, les persones que estiguin treballant poden utilitzar els permisos individuals de formació, d'acord amb el que estableix l'article 10.7 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i la resta de normativa vigent.

7. Les persones candidates han de rebre, per mitjans telemàtics, la comunicació dels resultats de l'avaluació de la qualificació professional corresponent, al més tard, el 16 de juliol.

8. La persona avaluada, si no està d'acord amb el resultat de l'avaluació, té dret a reclamar davant la comissió d'avaluació. La reclamació s'ha de presentar als llocs indicats al punt novè d'aquesta Resolució en el termini comprès entre el 17 i el 20 de juliol, ambdós inclosos. En el cas que la reclamació no es presenti al lloc especificat al punt 9.1 s'ha d'avançar la reclamació al correu electrònic de l'IQPIB (iqpib@dgfpieas.caib.es).

9. La comissió d'avaluació ha de comunicar al candidat o candidata el resultat de la reclamació, al més tard, el 30 de juliol.

10. Contra el resultat de la reclamació es pot presentar un recurs d'alçada davant la directora de l'IQPIB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació.

11. El certificat d'acreditació de les unitats de competència demostrades ha d'estar disponible a partir del 10 de setembre a la secretaria del centre seu (principal o auxiliar). Les persones candidates residents a Formentera o a fora de les Illes Balears l'han de rebre per correu certificat a l'adreça que indiquin a la inscripció.

Dinovè

Pla de formació

1. Amb independència dels resultats obtinguts, la comissió d'avaluació ha de proporcionar a totes les persones avaluades el corresponent pla de formació, en el qual s'ha de fer constar:

a. Possibilitats de formació, amb les orientacions pertinents, perquè puguin acreditar en convocatòries posteriors les unitats de competència no demostrades.

b. Possibilitats de formació, amb les orientacions pertinents, per completar la formació conduent a l'obtenció d'un certificat de professionalitat o un títol de formació professional que hi estigui relacionat.

c. Si els candidats compleixen els requisits per obtenir un certificat de professionalitat o un títol de formació professional, s'han d'indicar els tràmits necessaris perquè el puguin obtenir.

2. El pla de formació s'ha de lliurar al candidat juntament amb el certificat d'acreditació de les unitats de competència demostrades. Les persones candidates residents a Formentera o a fora de les Illes Balears l'han de rebre per correu certificat a l'adreça que indiquin a la inscripció.

Vintè

Fase d'acreditació i registre de la competència professional

1. La directora de l'IQPIB ha d'expedir el certificat d'acreditació de les unitats de competència avaluades positivament a cada persona candidata, expressades com a demostrades, d'acord amb el model previst a l'annex III A del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.

2. L'IQPIB ha de registrar d'ofici en el Registre d'Unitats de Competències Professionals de les Illes Balears, creat mitjançant el Decret 55/2011, les acreditacions d'unitats de competència expedides en el marc del procediment establert pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i ha de transferir els resultats al registre de caràcter estatal del Servei d'Ocupació Estatal, en compliment de l'article 18.2 del Reial decret 1224/2009.

3. En qualsevol cas, l'acreditació de les competències professionals no implica l'obtenció de l'habilitació per a la professió. Per obtenir-la, s'ha de complir la normativa que regula l'exercici de l'activitat professional corresponent.

Vint-i-unè

Recuperació de la documentació presentada

1. Del 10 de setembre al 20 de desembre els participants poden recuperar a la secretaria del centre seu (principal i auxiliar) la documentació que hagin presentat per acreditar els seus mèrits (dossier). Si la documentació no es retira en aquest termini, s'entén que l'aspirant renuncia a recuperar-la i es destruirà.

2. Els residents a Formentera han de rebre la documentació per correu certificat a l'adreça que indiquin a la inscripció. Les persones candidates de fora de les Illes Balears que vulguin recuperar el dossier han de sol·licitar-ne la devolució a la comissió i se'n tramitarà l'enviament mitjançant cobrament a destinació.

Vint-i-dosè

Nomenament dels assessors, avaluadors i membres de les comissions d'avaluació

1. D'acord amb el que preveu l'article 7 del Decret 55/2011, de 20 de maig, s'han de designar els assessors i els avaluadors i establir la composició i el nombre de comissions d'avaluació necessàries per dur a terme aquest procediment.

2. La directora de l'IQPIB, òrgan responsable d'habilitar el personal assessor i avaluador, designa les persones que han d'actuar com a assessors, avaluadors i membres de les comissions, i el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors les nomena perquè actuïn com a tals en el procediment d'acreditació.

3. Els assessors i els avaluadors participants en aquesta convocatòria han d'estar inclosos en el Registre del personal assessor i avaluador del Servei Públic d'Ocupació Estatal de les unitats de competència per a les quals s'ha convocat el procediment.

4. Aquest nomenament s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web http://iqpib.caib.es.

Vint-i-tresè

Compensacions econòmiques

1. Les persones designades com a assessors, avaluadors i membres de les comissions han de percebre una indemnització per raó de servei, la qual està establerta al Decret 4/2019, de 25 de gener, de modificació del Decret 16/2016, de 8 d'abril, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'Administració autonòmica de les Illes Balears.

2. Les persones designades com a assessors han de percebre per l'exercici de les seves funcions, definides a l'article 23 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, l'import resultant d'aplicar la fórmula següent:

[(nombre d'unitats de competència + 1) * nombre de candidats] * 28,55 €

3. Les persones designades com a avaluadors han de percebre per l'exercici de les seves funcions, definides a l'article 24 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, l'import resultant d'aplicar la fórmula següent:

(3 * nombre d'unitats de competència * nombre de candidats) * 28,55 €

4. Les unitats de competència que consten en més d'una qualificació professional per candidat només es poden computar una única vegada.

5. Les persones designades com a membres de les comissions d'avaluació, per l'exercici de les seves funcions establertes a l'article 28 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, han de percebre, segons el que figura a l'annex 8 del Decret 62/2011, de 20 de maig, per cada sessió 64,44 € —el president i el secretari—, i de 58,76 € —els vocals—amb el nombre màxim d'assistències que figura a cada concepte que s'esmenta a continuació:

a. Per les tasques derivades de la inscripció i l'admissió a la fase d'assessorament:

- Per cada sessió feta, amb un màxim de 4, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és inferior o igual a 15.

- Per cada sessió feta, amb un màxim de 5, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 16 a 30.

- Per cada sessió feta, amb un màxim de 6, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 31 a 45.

- Per cada sessió feta, amb un màxim de 7, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 46 a 60.

- Per cada sessió feta, amb un màxim de 8, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 61 a 75.

- Per cada sessió feta, amb un màxim de 9, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 76 a 90.

- Per cada sessió feta, amb un màxim de 10, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 91 a 105.

- Per cada sessió feta, amb un màxim d'11, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 106 a 120.

b. Per les tasques derivades de la fase d'avaluació:

- Si el nombre d'unitats de competència assignat a la comissió és inferior o igual a 4, un màxim de 6 sessions per cada membre.

- Si el nombre d'unitats de competència assignat a la comissió és de 5 a 7, un màxim de 7 sessions per cada membre.

- Si el nombre d'unitats de competència assignat a la comissió és superior a 7, un màxim de 8 sessions per cada membre.

A més, el president i secretari de la comissió han de percebre, pel desenvolupament de les tasques administratives i de coordinació amb l'IQPIB, fins a un màxim de dues hores perhom. El valor per hora és de 28,55 €.

  

ANNEX 2

Qualificació professional

Assistència a la Direcció

Família professional

Administració i Gestió

Nivell

3

Codi

ADG309_3

Reial decret

Reial decret 107/2008, d'1 de febrer

Places convocades

20

Unitats de competència

UC0982_3. Administrar i gestionar amb autonomia les comunicacions de la direcció.

UC0983_3. Gestionar de forma proactiva activitats d'assistència a la direcció en matèria d'organització.

UC0984_3. Comunicar-se en anglès, amb un nivell d'usuari competent, en les activitats d'assistència a la direcció.

UC0985_2. Comunicar-se en una llengua estrangera diferent de l'anglès, amb un nivell d'usuari independent, en les activitats d'assistència a la direcció.

UC0986_3. Elaborar documentació i presentacions professionals en diferents formats.

Certificat de professionalitat

ADGG0108. Assistència a la Direcció

(Reial decret 1210/2009, de 17 de juliol, modificat pel Reial decret 645/2011, de 9 de maig)

Títol d'FP

Tècnic superior en Assistència a la Direcció

(Reial decret 1582/2011, de 4 de novembre)

Centre seu principal

CIFP Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Sa Blanca Dona (ctra. Sant Antoni, km 1,2, 07800 Eivissa)

 

Qualificació professional

Assistència Documental i de Gestió de Despatxos i Oficines

Família professional

Administració i Gestió

Nivell

3

Codi

ADG310_3

Reial decret

Reial decret 107/2008, d'1 de febrer

Places convocades

20

Unitats de competència

UC0979_2. Fer les gestions administratives de tresoreria.

UC0980_2. Efectuar les activitats de suport administratiu de recursos humans.

UC0982_3. Administrar i gestionar amb autonomia les comunicacions de la direcció.

UC0986_3. Elaborar documentació i presentacions professionals en diferents formats.

UC0987_3. Administrar els sistemes d'informació i arxiu en suport convencional i informàtic.

UC0988_3. Preparar i presentar expedients i documentació jurídica i empresarial davant organismes i administracions públiques.

Certificat de professionalitat

ADGG0308. Assistència Documental i de Gestió a Despatxos i Oficines

(Reial decret 645/2011, de 9 de maig)

Títol d'FP

Tècnic superior en Assistència a la Direcció

(Reial decret 1582/2011, de 4 de novembre )

Tècnic superior en Administració i Finances

(Reial decret 1582/2011, de 4 de novembre)

Tècnic superior en Documentació i Administració Sanitàries

(Reial decret 768/2014, de 12 de setembre )

Centre seu principal

CIFP Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Sa Blanca Dona (ctra. Sant Antoni, km 1,2, 07800 Eivissa)

 

Qualificació professional

Muntatge i Manteniment de Sistemes de Telefonia i Infraestructures de Xarxes Locals de Dades

Família professional

Electricitat i Electrònica

Nivell

2

Codi

ELE189_2

Reial decret

Reial decret 1228/2006, de 27 d'octubre

Places convocades

20

Unitats de competència

UC0599_2. Muntar i mantenir sistemes de telefonia amb centraletes de baixa capacitat.

UC0600_2. Muntar i mantenir infraestructures de xarxes locals de dades.

Certificat de professionalitat

ELES0209. Muntatge i Manteniment de Sistemes de Telefonia i Infraestructures de Xarxes Locals de Dades

(Reial decret 683/2011, de 13 de maig)

Títol d'FP

Tècnic en Instal·lacions de Telecomunicacions

(Reial decret 1632/2009, de 30 d'octubre)

Centre seu principal

IES Politècnic (c. Menorca, 1, 07011 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

 

Qualificació professional

Muntatge i Manteniment d'Instal·lacions Elèctriques de Baixa Tensió

Família professional

Electricitat i Electrònica

Nivell

2

Codi

ELE257_2

Reial decret

Reial decret 1115/2007, de 24 d'agost

Places convocades

50

Unitats de competència

UC0820_2. Muntar i mantenir instal·lacions elèctriques de baixa tensió en edificis destinats principalment a habitatges.

UC0821_2. Muntar i mantenir instal·lacions elèctriques de baixa tensió en edificis comercials, d'oficines i d'una o diverses indústries.

UC0822_2. Muntar i mantenir instal·lacions d'automatismes en l'entorn d'habitatges i petita indústria.

UC0823_2. Muntar i mantenir xarxes elèctriques aèries de baixa tensió.

UC0824_2. Muntar i mantenir xarxes elèctriques subterrànies de baixa tensió.

UC0825_2. Muntar i mantenir màquines elèctriques.

Certificat de professionalitat

ELEE0109. Muntatge i Manteniment d'Instal·lacions Elèctriques de Baixa Tensió

(Reial decret 683/2011, de 13 de maig)

Títol d'FP

Tècnic en Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques

(Reial decret 177/2008, d'1 de març 2008)

Centre seu principal

IES Politècnic (c. Menorca, 1, 07011 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

 

Qualificació professional

Gestió de Pisos i Neteja d'Allotjaments

Família professional

Hoteleria i Turisme

Nivell

3

Codi

HOT333_3

Reial decret

Reial decret 1700/2007, de 14 de desembre

Places convocades

20

Unitats de competència

UC0265_3. Gestionar departaments de l'àrea d'allotjament.

UC1067_3. Definir i organitzar els processos del departament de pisos i prestar atenció al client.

UC1068_3. Supervisar els processos del departament de pisos.

Certificat de professionalitat

HOTA0208. Gestió de Pisos i Neteja d'Allotjaments

(Reial decret 1376/2008, d'1 d'agost, modificat pel Reial decret 619/2013, de 2 d'agost)

Títol d'FP

Tècnic superior en Gestió d'Allotjaments Turístics

(Reial decret 1686/2007, de 14 de desembre)

Centre seu principal

IES Calvià (av. de Son Pillo, s/n, 07180 Calvià)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

 

Qualificació professional

Transport Sanitari

Família professional

Sanitat

Nivell

2

Codi

SAN025_2

Reial decret

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Reial decret 1087/2005, de 16 de setembre

Places convocades

35

Unitats de competència

UC0069_1. Mantenir preventivament el vehicle sanitari i controlar-ne la dotació material.

UC0070_2. Prestar al pacient suport vital bàsic i ajuda al suport vital avançat.

UC0071_2. Traslladar el pacient al centre sanitari útil.

UC0072_2. Aplicar tècniques de suport psicològic i social

en situacions de crisi.

Certificat de professionalitat

SANT0208. Transport Sanitari

(Reial decret 710/2011, de 20 de maig)

Títol d'FP

Tècnic en Emergències Sanitàries

(Reial decret 1397/2007, de 29 d'octubre)

Centre seu principal

CIFP Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (crta. de l'Aeroport, Km 3 Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

 

Qualificació professional

Trasllat i Mobilització d'Usuaris i Pacients, Documentació i Materials en Centres Sanitaris

Família professional

Sanitat

Nivell

1

Codi

SAN668_1

Reial decret

Reial decret 1790/2001, de 16 de desembre

Places convocades

65

Unitats de competència

UC2251_1. Ordenar i traslladar els documents, materials i equips d'un centre sanitari i proporcionar la informació demandada.

UC2252_1. Traslladar i col·laborar en la mobilització de pacients, èxitus, amputacions i fetus tant en l'accés com en les unitats d'hospitalització d'un centre sanitari, sota la supervisió del personal responsable.

UC2253_1. Traslladar i col·laborar en la mobilització i immobilització dels pacients en unitats especials, sota la supervisió del personal responsable.

Certificat de professionalitat

No hi ha certificat de professionalitat.

Títol d'FP

Sense continguts relacionats.

Centre seu principal

CIFP Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (crta. de l'Aeroport, Km 3 Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

 

Qualificació professional

Operacions d'Estacions de Tractament d'Aigües

Família professional

Seguretat i Medi Ambient

Nivell

2

Codi

SEA026_2

Reial decret

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Places convocades

25

Unitats de competència

 

UC0073_2. Operar els processos de tractament i depuració de l'aigua.

UC0074_2. Dur a terme les operacions de manteniment d'equips i instal·lacions de plantes de tractament o depuració de l'aigua.

UC0075_2. Adoptar les mesures de prevenció de riscs laborals al lloc de treball.

Certificat de professionalitat

SEAG0210. Operacions d'Estacions de Tractaments d'Aigües

(Reial decret 1536/2011, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 624/2013, de 2 d'agost)

Títol d'FP

Tècnic en Xarxes i Estacions de Tractaments d'Aigües

(Reial decret 114/2017, de 17 de febrer)

Centre seu principal

CIFP Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (ctra. de Sant Carles, km 8, venda d'Arabí de Baix, 07840, Santa Eulària des Riu)

 

Qualificació professional

Serveis per al Control de Plagues

Família professional

Seguretat i Medi Ambient

Nivell

2

Codi

SEA028_2

Reial decret

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Places convocades

20

Unitats de competència

UC0075_2. Adoptar les mesures de prevenció de riscos laborals en el lloc de treball.

UC0078_2. Preparar i transportar mitjans i productes per al control de plagues.

UC0079_2. Aplicar mitjans i productes per al control de plagues.

Certificat de professionalitat

SEAG0110. Serveis per al Control de Plagues

(Reial decret 1536/2011, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 624/2013, de 2 d'agost)

Títol d'FP

Tècnic en Xarxes i Estacions de Tractaments d'Aigües

(Reial decret 114/2017, de 17 de febrer)

Centre seu principal

CIFP Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (ctra. de Sant Carles, km 8, venda d'Arabí de Baix, 07840, Santa Eulària des Riu)

 

Qualificació professional

Gestió de Serveis per al Control d'Organismes Nocius

Família professional

Seguretat i Medi Ambient

Nivell

3

Codi

SEA251_3

Reial decret

Reial decret 814/2007, de 22 de juny

Places convocades

20

Unitats de competència

UC0799_3. Fer la gestió documental dels processos de control d'organismes nocius.

UC0800_3. Establir el pla de control d'organismes nocius adequat a la situació de partida i supervisar-ne l'execució.

UC0801_3. Organitzar l'emmagatzematge i transport de biocides, productes fitosanitaris i mitjans necessaris per aplicar-los.

UC0802_3. Adoptar les mesures de prevenció de riscos laborals i ambientals en la prestació de serveis de control d'organismes nocius.

Certificat de professionalitat

SEAG0311. Gestió de Serveis per al Control d'Organismes Nocius

(Reial decret 624/2013, de 2 d'agost)

Títol d'FP

Sense continguts relacionats.

Centre seu principal

CIFP Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (ctra. de Sant Carles, km 8, venda d'Arabí de Baix, 07840, Santa Eulària des Riu)

 

Qualificació professional

Atenció Sociosanitària a Persones al Domicili

Família professional

Serveis Socioculturals i a la Comunitat

Nivell

2

Codi

SSC089_2

Reial decret

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Places convocades

15

Unitats de competència

 

UC0249_2. Desenvolupar intervencions d'atenció física domiciliària adreçades a persones amb necessitats d'atenció sociosanitària.

UC0250_2. Desenvolupar intervencions d'atenció psicosocial domiciliària adreçades a persones amb necessitats d'atenció sociosanitària.

UC0251_2. Desenvolupar les activitats relacionades amb la gestió i el funcionament de la unitat de convivència.

Certificat de professionalitat

SSCS0108. Atenció Sociosanitària a Persones al Domicili

(Reial decret 1379/2008, d'1 d'agost, modificat pel Reial decret 721/2011, de 20 de maig)

Títol d'FP

Tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència

(Reial decret 1593/2011, de 4 de novembre)

Centre seu principal

CIFP Son Llebre (c. d'Inés Ribera, 8 A, 07141 Pla de Na Tesa, Marratxí)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (crta. de l'Aeroport, Km 3 Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

 

Qualificació professional

Atenció Sociosanitària a Persones Dependents en Institucions Socials

Família professional

Serveis Socioculturals i a la Comunitat

Nivell

2

Codi

SSC320_2

Reial decret

Reial decret 1368/2007, de 19 d'octubre

Places convocades

15

Unitats de competència

 

UC1016_2. Preparar i donar suport a les intervencions d'atenció a les persones i al seu entorn en l'àmbit institucional indicades per l'equip interdisciplinari.

UC1017_2. Desenvolupar intervencions d'atenció física adreçades a persones dependents en l'àmbit institucional.

UC1018_2. Desenvolupar intervencions d'atenció sociosanitària adreçades a persones dependents en l'àmbit institucional.

UC1019_2. Desenvolupar intervencions d'atenció psicosocial adreçades a persones dependents en l'àmbit institucional.

Certificat de professionalitat

SSCS0208. Atenció Sociosanitària a Persones Dependents en Institucions Socials

(Reial decret 1379/2008, de 1 d'agost, modificat por el Reial decret 721/2011, de 20 de maig, modificat pel Reial decret 625/2013, de 2 d'agost)

Títol d'FP

Tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència

(Reial decret 1593/2011, de 4 de novembre)

Centre seu principal

CIFP Son Llebre (c. d'Inés Ribera, 8 A, 07141 Pla de Na Tesa, Marratxí)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (crta. de l'Aeroport, Km 3 Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

 

Qualificació professional

Dinamització Comunitària

Família professional

Serveis Socioculturals i a la Comunitat

Nivell

3

Codi

SSC321_3

Reial decret

Reial decret 1368/2007, de 19 d'octubre

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1020_3. Establir i mantenir relació amb els principals agents comunitaris (població, tècnics i administracions) i dinamitzar la relació reciproca entre ells.

UC1021_3. Promoure la participació ciutadana en els projectes i recursos comunitaris.

UC1022_3. Dinamitzar la planificació, el desenvolupament i l'avaluació d'intervencions i projectes comunitaris i de participació ciutadana que es desenvolupin entre els diferents agents que configuren una comunitat o una zona territorial.

UC1023_3. Intervenir, donar suport i acompanyar en la creació i desenvolupament del teixit associatiu.

UC1024_3. Establir estratègies de comunicació i difusió dels diferents projectes i actuacions comunitàries.

UC1025_3. Aplicar processos i tècniques de mediació en la gestió de conflictes entre agents comunitaris.

UC1026_3. Incorporar la perspectiva de gènere en els projectes d'intervenció social.

Certificat de professionalitat

SSCB0109. Dinamització Comunitària (Reial decret 721/2011, de 20 de maig, modificat pel Reial decret 625/2013, de 2 d'agost)

Títol d'FP

Tècnic superior en Animació Sociocultural i Turística

(Reial decret 1684/2011, de 18 de novembre)

Tècnic superior en Integració Social

(Reial decret 1074/2012, de 13 de juliol)

Tècnic superior en Mediació Comunicativa

(Reial decret 831/2014, de 3 d'octubre)

Tècnic superior en Promoció d'Igualtat de Gènere

(Reial decret 779/2013, d'11 d'octubre)

Centre seu principal

CIFP Son Llebre (c. d'Inés Ribera, 8 A, 07141 Pla de Na Tesa, Marratxí)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (crta. de l'Aeroport, Km 3 Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

 

Qualificació professional

Educació Infantil

Família professional

Serveis Socioculturals i a la Comunitat

Nivell

3

Codi

SSC322_3

Reial decret

Reial decret 1368/2007, de 19 d'octubre

Places convocades

20

Unitats de competència

UC1027_3. Establir i mantenir relacions fluides amb la comunitat educativa i coordinar-les amb les famílies, l'equip educatiu i amb altres professional.

UC1028_3. Programar, organitzar, dur a terme i avaluar processos d'intervenció educativa de centre i de grup d'infants de zero a tres anys.

UC1029_3. Desenvolupar programes d'adquisició i entrenament en hàbits d'autonomia i salut i programes d'intervenció en situacions de risc.

UC1030_3. Promoure i implementar situacions de joc com a eix de l'activitat i del desenvolupament infantil.

UC1031_3. Desenvolupar els recursos expressius i comunicatius de l'infant com a mitjà de creixement personal i social.

UC1032_3. Desenvolupar accions per afavorir l'exploració de l'entorn a través del contacte amb els objectes i les relacions de l'infant amb els seus.

UC1033_3. Definir, temporalitzar i avaluar aprenentatges, i interpretar-los en el context del desenvolupament infantil de zero a sis anys.

Certificat de professionalitat

No hi ha certificat de professionalitat.

Títol d'FP

Tècnic superior en Educació Infantil

(Reial decret 1394/2007, de 29 d'octubre)

Centre seu principal

CIFP Son Llebre (c. d'Inés Ribera, 8 A, 07141 Pla de Na Tesa, Marratxí)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (crta. de l'Aeroport, Km 3 Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

 

Qualificació professional

Inserció Laboral de Persones amb Discapacitat

Família professional

Serveis Socioculturals i a la Comunitat

Nivell

3

Codi

SSC323_3

Reial decret

Reial decret 1368/2007, de 19 d'octubre

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1034_3. Gestionar la informació sobre els recursos sociolaborals i formatius i col·laborar en l'anàlisi de llocs de treball per a la inserció sociolaboral de persones amb discapacitat.

UC1035_3. Dur a terme les intervencions adreçades a l'entrenament per a la adquisició i el desenvolupament d'habilitats sociolaborals en les persones amb discapacitat.

UC1036_3. Donar suport al procés d'inserció sociolaboral de persones amb discapacitat.

UC1037_3. Efectuar el seguiment de la inserció sociolaboral amb l'empresa, l'usuari i el seu entorn personal.

Certificat de professionalitat

SSCG0109. Inserció Laboral de Persones amb Discapacitat

(Reial decret 721/2011, de 20 de maig)

Títol d'FP

Tècnic superior en Integració Social

(Reial decret 1074/2012, de 13 de juliol)

Centre seu principal

CIFP Son Llebre (c. d'Inés Ribera, 8 A, 07141 Pla de Na Tesa, Marratxí)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (crta. de l'Aeroport, Km 3 Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

 

Qualificació professional

Mediació Comunitària

Família professional

Serveis Socioculturals i a la Comunitat

Nivell

3

Codi

SSC324_3

Reial decret

Reial decret 1368/2007, de 19 d'octubre

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1026_3. Incorporar la perspectiva de gènere en els projectes d'intervenció social.

UC1038_3. Identificar i concretar les característiques i necessitats del context social de la intervenció.

UC1039_3. Prevenir conflictes entre diferents persones, actors i col·lectius socials.

UC1040_3. Organitzar i implementar el procés de gestió de conflictes.

 

UC1041_3. Fer la valoració, el seguiment i la difusió de la mediació com una via de gestió de conflictes.

Certificat de professionalitat

No hi ha certificat de professionalitat.

Títol d'FP

Tècnic superior en integració social

(Reial decret 1074/2012, de 13 de juliol)

Centre seu principal

CIFP Son Llebre (c. d'Inés Ribera, 8 A, 07141 Pla de Na Tesa, Marratxí)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (crta. de l'Aeroport, Km 3 Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

 

Qualificació professional

Promoció per a la Igualtat Efectiva de Dones i Homes

Família professional

Serveis Socioculturals i a la Comunitat

Nivell

3

Codi

SSC451_3

Reial decret

Reial decret 1096/2011, de 22 de juliol

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1453_3. Promoure i mantenir canals de comunicació a l'entorn d'intervenció i incorporar-hi la perspectiva de gènere.

UC1454_3. Afavorir la participació de les dones i la creació de xarxes estables que, des de la perspectiva de gènere, impulsin el canvi d'actituds en la societat i l'empoderament de les dones.

UC1582_3. Detectar i informar a organitzacions, empreses, dones i agents de l'entorn d'intervenció sobre relacions laborals i la creació, accés i permanència de l'ocupació en condicions d'igualtat efectiva de dones i homes.

UC1583_3. Participar en la detecció, anàlisi, implementació i avaluació de projectes per a la igualtat efectiva de dones i homes.

 

UC1584_3. Detectar, prevenir i acompanyar en el procés d'atenció a situacions de violència exercida contra les dones.

Certificat de professionalitat

SSCE0212. Promoció per a la Igualtat Efectiva de Dones i Homes

(Reial decret 990/2013, de 13 de desembre)

Títol d'FP

Tècnic superior en Promoció d'Igualtat de Gènere

(Reial decret 779/2013, de 11 d'octubre)

Centre seu principal

CIFP Son Llebre (c. d'Inés Ribera, 8 A, 07141 Pla de Na Tesa, Marratxí)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (crta. de l'Aeroport, Km 3 Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

 

Qualificació professional

Dinamització d'Activitats de Temps Lliure Educatiu Infantil i Juvenil

Família professional

Serveis Socioculturals i a la Comunitat

Nivell

3

Codi

SSC564_2

Reial decret

Reial decret 567/2011, 20 d'abril

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1866_2. Organitzar, dinamitzar i avaluar activitats en el temps lliure educatiu infantil i juvenil.

UC1867_2. Actuar en processos de grup considerant el comportament i les característiques evolutives d'infants i joves.

UC1868_2. Utilitzar tècniques i recursos educatius d'animació en el temps lliure.

 

Certificat de professionalitat

SSCB0209. Dinamització d'Activitats de Temps Lliure Educatiu Infantil i Juvenil

(Reial decret 1537/2011, de 31 de octubre)

Títol d'FP

Tècnic superior en Animació Sociocultural i Turística

(Reial decret 1684/2011, de 18 de novembre)

Tècnic superior en Ensenyaments i Animació Socioesportiva

(Reial decret 653/2017, de 23 de juny)

Centre seu principal

CIFP Son Llebre (c. d'Inés Ribera, 8 A, 07141 Pla de Na Tesa, Marratxí)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (crta. de l'Aeroport, Km 3 Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

 

Qualificació professional

Manteniment d'Estructures de Carrosseries de Vehicles

Família professional

Transport i Manteniment de Vehicles

Nivell

2

Codi

TMV045_2

Reial decret

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0124_2. Substituir elements fixos del vehicle totalment o parcialment.

UC0125_2. Reparar l'estructura del vehicle.

UC0126_2. Conformar elements metàl·lics i fer reformes d'importància.

Certificat de professionalitat

TMVL0309. Manteniment d'Estructures de Carrosseries de Vehicles

(Reial decret 723/2011, de 20 de maig)

Títol d'FP

Tècnic en Carrosseria

(Reial decret 176/2008)

Centre seu principal

CIFP Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

 

Qualificació professional

Manteniment d'Elements no Estructurals de Carrosseries de Vehicles

Família professional

Transport i Manteniment de Vehicles

Nivell

2

Codi

TMV046_2

Reial decret

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0127_2. Substituir i/o reparar elements amovibles d'un vehicle.

UC0128_2. Reparar elements metàl·lics i sintètics.

UC0129_2. Substituir i/o reparar elements fixos no estructurals del vehicle totalment o parcialment.

Certificat de professionalitat

TMVL0209. Manteniment d'Elements no estructurals de Carrosseries de Vehicles

(Reial decret 723/2011, de 20 de maig)

Títol d'FP

Tècnic en Carrosseria

(Reial decret 176/2008)

Centre seu principal

CIFP Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

 

Qualificació professional

Manteniment del Motor i els seus Sistemes Auxiliars

Família professional

Transport i Manteniment de Vehicles

Nivell

2

Codi

TMV048_2

Reial decret

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0132_2. Mantenir el motor tèrmic.

UC0133_2. Mantenir els sistemes auxiliars del motor tèrmic.

Certificat de professionalitat

TMVG0409. Manteniment del Motor i els seus Sistemes Auxiliars

(Reial decret 1540/2011, de 20 de maig, modificat pel Reial decret 626/2013, de 2 d'agost)

Títol d'FP

Tècnic en Electromecànica de Vehicles Automòbils

(Reial decret 453/2010, de 16 d'abril)

Centre seu principal

CIFP Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

 

Qualificació professional

Manteniment dels Sistemes Elèctrics i Electrònics de Vehicles

Família professional

Transport i Manteniment de Vehicles

Nivell

2

Codi

TMV197_2

Reial decret

Reial decret 1228/2006, de 27 d'octubre

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0626_2. Mantenir els sistemes de càrrega i arrencada de vehicles.

UC0627_2. Mantenir els circuits elèctrics auxiliars de vehicles.

UC0628_2. Mantenir els sistemes de seguretat i confortabilitat de vehicles.

Certificat de professionalitat

TMVG0209. Manteniment dels Sistemes Elèctrics i Electrònics de Vehicles

(Reial decret 723/2011, de 20 de maig)

Títol d'FP

Tècnic en Electromecànica de Vehicles Automòbils

(Reial decret 453/2010, de 16 d'abril)

Centre seu principal

CIFP Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

 

Qualificació professional

Operacions de Manteniment d'Elements de Fusta d'Embarcacions Esportives i d'Esbarjo

Família professional

Transport i Manteniment de Vehicles

Nivell

2

Codi

TMV556_2

Reial decret

Reial decret 562/2011, de 20 d'abril

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1838_2. Reconstruir bucs i cobertes de fusta d'embarcacions esportives i d'esbarjo.

UC1839_2. Reparar elements estructurals de fusta d'embarcacions esportives i d'esbarjo.

UC1840_2. Mantenir i modificar elements interiors de fusta d'embarcacions esportives i d'esbarjo.

Certificat de professionalitat

TMVU0211. Operacions de Manteniment d'Elements de Fusta d'Embarcacions Esportives i d'Esbarjo

(Reial decret 626/2013, de 2 d'agost)

Títol d'FP

Tècnic en Manteniment d'Estructures de Fusta i Mobiliari d'Embarcacions d'Esbarjo

(Reial decret 90/2018, de 2 de març)

Centre seu principal

CIFP Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (ctra. de Sant Carles, km 8, venda d'Arabí de Baix, 07840, Santa Eulària des Riu)

 

Qualificació professional

Organització i Supervisió del Manteniment dels Sistemes i Equips d'Embarcacions Esportives i d'Esbarjo

Família professional

Transport i Manteniment de Vehicles

Nivell

3

Codi

TMV605_3

Reial decret

Reial decret 1789/2011, de 16 de desembre

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1993_3. Gestionar el manteniment d'embarcacions esportives i d'esbarjo.

UC1996_3. Organitzar i supervisar el manteniment dels sistemes de propulsió i govern, i dels elements inherents a la situació de l'embarcació en sec.

UC1997_3. Organitzar i supervisar el manteniment dels sistemes i equips de generació, acumulació i consum d'energia elèctrica d'embarcacions esportives i d'esbarjo.

UC1998_3. Organitzar i supervisar el manteniment i la instal·lació dels sistemes electrònics d'embarcacions esportives i d'esbarjo.

UC1999_3. Organitzar i supervisar el manteniment dels sistemes de fred i climatització i de servei de fluids d'embarcacions esportives i d'esbarjo.

Certificat de professionalitat

TMVU0312. Organització i Supervisió del Manteniment dels Sistemes i Equips d'Embarcacions Esportives i d'Esbarjo

(Reial decret 992/2013, de 13 de desembre)

Títol d'FP

Tècnic superior en Organització del Manteniment de Maquinària de Vaixells i Embarcacions

(Reial decret 1075/2012, de 13 de juliol)

Centre seu principal

CIFP Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Centre seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Centre seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (ctra. de Sant Carles, km 8, venda d'Arabí de Baix, 07840, Santa Eulària des Riu)