Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 12242
Resolució del Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 4 de desembre de 2019 per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts a la microempresa, petita i mitjana empresa de les Illes Balears per cobrir les despeses derivades d’inversions, instal·lacions o obres de modernització o d’adaptació a criteris de competitivitat i qualitat realitzades als establiments d’entitats afectades pel concurs de creditors de l’agència de viatges majorista Thomas Cook i del seu grup

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

Les Illes Balears posseeixen una estructura productiva clarament marcada per la preponderància del sector serveis, el qual constitueix més del vuitanta per cent del producte interior brut. Aquest tret diferenciador de l'economia de l'arxipèlag balear es basa fonamentalment en el pes dels sectors del comerç i l'hostaleria, ambdós directament relacionats amb l'activitat turística. A més, la nostra comunitat ha esdevingut una destinació de preferència en el mercat turístic europeu i mundial, i és la cinquena regió europea amb més pernoctacions totals (residents i no residents) i la tercera amb un nombre més elevat de pernoctacions fetes per turistes no residents, la qual cosa palesa la importància que té el turisme en l'economia balear.

El principal motor econòmic de les Illes Balears s'ha vist convulsat pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook, una de les més antigues que hi operava, la qual cosa comporta a comunitat autònoma uns efectes socials i econòmics molt rellevants que han de ser abordats d'una manera urgent per les institucions. Són moltes les empreses i els treballadors afectats per aquest concurs de creditors, bé directament per pertànyer al grup empresarial o estar directament vinculats al grup, bé indirectament per l'efecte cascada que provoquen aquestes situacions.

Per pal·liar aquest greu impacte per a les empreses afectades, el Govern considera prioritari i urgent establir ajuts i altres mesures per reduir, tant com sigui possible, els impactes econòmics d'aquest concurs de creditors.

La manca de liquiditat provocada per l'impagament de les factures pendents de l'agència esmentada pot tenir com a conseqüència que durant la temporada d'hivern 2019-2020 els establiments afectat no puguin realitzar inversions, instal·lacions o obres de modernització o d'adaptació a criteris de competitivitat i qualitat, un fet que pot repercutir en la futura competitivitat i qualitat dels serveis.

El Consell de Govern, en la sessió de 15 de novembre de 2019 va acordar concedir l'autorització prèvia en matèria d'autorització i disposició de la despesa corresponent a la convocatòria, i va autoritzar, per raons d'interès públic, el pagament anticipat dels ajuts i l'exempció de garantia prèvia.

Fonaments de dret

1. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

2. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que les competències en matèria de modernització de les empreses i suport empresarial són exercides per la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, mitjançant la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.

3. L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d'abril de 2008 estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis (BOIB núm. 52, de 17 d'abril) i preveu com a susceptibles de subvenció les activitats destinades a la modernització del comerç i el servei i l'adaptació a criteris de competitivitat i qualitat.

4. Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre).

6. L'annex I del Reglament (CE) núm. 800/2008 de la Comissió, de 6 d'agost de 2008, pel qual es declaren determinades categories d'ajut compatible amb el mercat comú en aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat (Reglament general d'exempció per categories), sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses.

7. Aquesta convocatòria està prevista en el punt I.7.1 de l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 162, de 30 de novembre de 2019).

8. L'Acord del Consell de Govern de 15 de novembre de 2019 pel qual es concedeix l'autorització prèvia per exercir la competència en matèria d'autorització i disposició de la despesa corresponent a l'expedient de convocatòria d'ajuts a la microempresa, petita i mitjana empresa de les Illes Balears per cobrir les despeses derivades d'inversions, instal·lacions o obres de modernització o d'adaptació a criteris de competitivitat i qualitat realitzades als establiments d'entitats afectades pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook i del seu grup.

Per tot això, d'acord amb el que disposen els preceptes abans esmentats, dict la següent

Resolució

1. Aprovar una convocatòria d'ajuts a la microempresa, petita i mitjana empresa de les Illes Balears per cobrir les despeses derivades d'inversions, instal·lacions o obres de modernització o d'adaptació a criteris de competitivitat i qualitat realitzades als establiments d'entitats afectades pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook i del seu grup.

2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en l'annex 1, així com el model de document per formular les sol·licituds (annex 2) i el model de compte justificatiu (annex 3).

3. Designar la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 4 de desembre de 2019

El Conseller de Mobilitat i Habitatge Marc Pons i Pons Per suplència del Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball (BOIB núm. 88, de 3 de juliol de 2019)


 

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primer

Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte regular l'atorgament d'ajuts a les microempreses i a les petites i mitjanes empresa de les Illes Balears afectades pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook i el seu grup, i que realitzin inversions, instal·lacions o obres de modernització als seus establiments, o d'adaptació a criteris de competitivitat i qualitat, i que s'integrin dins algun dels grups següents:

- Línia I: empreses turístiques d'allotjament, empreses comercialitzadores de estades turístiques a habitatges i empreses de intermediació turística.

- Línia II: empreses de comerç a l'engròs.

Aquests ajuts estan subjectes al compliment del compromís de mantenir l'activitat i els llocs de feina en les mateixes condicions durant dos anys.

Segon

Beneficiaris i requisits

1. Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les pimes, siguin persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada, i les societats civils o comunitats de béns, amb establiment al territori de les Illes Balears ja existent i amb seu social a les Illes Balears, afectades directament pels concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook o d'empreses que pertanyen al seu grup, amb factures directes no emparades per assegurances de crèdit o garanties equivalents, que estiguin compreses dins les categories esmentades en les línies I o II del punt anterior, i que puguin dur a terme les accions que es pretén fomentar.

2. A afectes d'aquesta convocatòria, es considera pime una empresa que compleix els requisits següents, d'acord amb l'annex I del Reglament (CE) núm. 800/2008 de la Comissió, de 6 d'agost, pel qual s'estableixen determinades categories d'ajut compatibles amb el mercat comú en aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat (Reglament general d'exempció per categories):

a) Tenir menys de 250 treballadors.

b) Tenir una xifra de negoci anual no superior a 50.000.000 € o un balanç anual no superior a 43.000.000 €.

c) No estar participades en un 25 % o més del seu capital o dels seus drets de vot per altres empreses o grups d'empreses que no compleixen els requisits anteriors.

En la categoria de pime, es considera petita empresa la que té menys de 50 treballadors i una xifra de negoci anual o un balanç general anual que no superen la quantia de 10.000.000 €.

D'altra banda, en el grup de petites empreses, es considera microempresa la que té menys de deu treballadors i una xifra de negoci anual o un balanç general anual que no superen la quantia de 2.000.000 €.

3. Es considera que una empresa està afectada pels concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook i el seu grup, quan té factures pendents de cobrar d'aquests per un import de, com a mínim, 28.000 €. Es consideren empreses del grup del Thomas Cook les que consten en l'annex 4 d'aquesta convocatòria.

4. Aquestes subvencions són compatibles amb altres ajuts de qualsevol entitat atorgats per dur a terme el projecte d'internacionalització proposat, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

5. De conformitat amb el que disposa l'article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, no poden ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta Resolució les persones físiques o jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial ferma per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals.

6. Les empreses que sol·licitin aquests ajuts han d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud dels ajuts comporta l'autorització perquè la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball pugui comprovar d'ofici que l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què l'empresa sol·licitant ha d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

Tercer

Projectes subvencionables, quantia mínima dels projectes, quantia dels ajuts i període d'execució dels projectes.

1. Són actuacions subvencionables:

a) Les inversions per a la millora tecnològica encaminada a potenciar el comerç electrònic en establiments de venda presencial (aplicacions informàtiques, creació o millora del lloc web, allotjament, i adquisició d'equipament informàtic).

b) Les inversions que impliquin un avenç cap a una economia baixa en carboni, la millora de l'eficiència energètica i la sostenibilitat (adquisició i instal·lació d‘aparells o sistemes d'il·luminació de baix consum, adquisició i instal·lació d'aparells de climatització o de conservació d'aliments que suposin una reducció del consum energètic, altres inversions que suposin una millora de la qualificació en el certificat d'eficiència energètica, instal·lació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, i implantació de sistemes de gestió energètica).

c) Les inversions per millorar l'accessibilitat i per eliminar barreres arquitectòniques.

d) L'adquisició i instal·lació de l'equipament necessari per a la modernització de l'establiment (mobiliari, maquinària, instal·lacions, sistemes d'alarma i seguretat, TPV).

e) L'adquisició i instal·lació de l'equipament necessari per a la millora de la imatge de l'establiment (retolació comercial, interior i exterior). Per a aquest tipus d'inversions es recomana aplicar la Guia de bones pràctiques per a la imatge exterior dels locals comercials, editada per l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears.

f) Les obres i reformes que comportin la millora i modernització de l'establiment.

2. No són subvencionables les despeses de redacció de projectes tècnics per a la reforma, modernització i interiorisme dels establiments, ni l'adquisició o la instal·lació d'equipament de segona mà. Tampoc no són subvencionables els elements que es destinen a l'exposició dels productes (mobiliari de cuina, banys, electrodomèstics, materials per a la construcció, etc.), les inversions destinades a la venda automàtica o a expenedores de productes, l'adquisició de vehicles ni la telefonia mòbil. No és subvencionable el rènting, el lísing ni cap altre tipus de finançament.

3. Únicament són subvencionables les despeses que s'imputen al desenvolupament del projecte, perquè responen de manera inequívoca a la seva naturalesa, que s'hagin dut a terme durant el període d'execució de l'actuació i que el beneficiari ha pagat efectivament abans de la finalització del termini de presentació de la justificació econòmica.

4. El projecte o actuació presentat ha de tenir un cost elegible mínim de 28.000 € (IVA exclòs).

5. L'import dels ajuts serà de 28.000 € per als sol·licitants que presentin projectes que compleixin els requisits establerts en la convocatòria.

6. Els projectes per als quals se sol·liciten aquests ajuts s'han d'executar en el període comprès entre el 24 de setembre de 2019 i el 31 de març de 2020 (ambdós inclosos).

Quart

Import econòmic de la convocatòria

Es destina a aquesta convocatòria un màxim de 3.000.000 €, que s'han de tramitar amb càrrec a la partida pressupostària 19301/761A02/77000/00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma per a l'any 2019.

L'import s'ha de distribuir en dues línies diferents:

- Línia 1: ajuts destinats empreses turístiques d'allotjament, empreses comercialitzadores d'estades turístiques a habitatges i empreses de intermediació turística: 2.600.000 €.

- Línia 2: ajuts destinats a altres empreses a l'engròs: 400.000 €.

En el supòsit d'esgotament, aquestes quanties es poden ampliar sense necessitat d'una nova convocatòria, en funció de les disponibilitats pressupostàries, per mitjà d'una resolució del conseller.

En cas que hi hagi un romanent en l'import d'alguna de les línies, aquest es pot passar a l'altra.

Cinquè

Sol·licituds i forma de presentació

1. Les sol·licituds han d'anar adreçades al conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i s'han de presentar al Registre de la Conselleria, al de les seves delegacions o a qualsevol altre lloc dels que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

De conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions per efectuar qualsevol tràmit d'aquest procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:

- Les persones jurídiques.

- Les entitats sense personalitat jurídica.

- Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

 

De conformitat amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, si algun dels subjectes als quals fan referència els articles 14.2 i 14.3 presenta la seva sol·licitud presencialment, l'Administració pública ha de requerir l'interessat que l'esmeni mitjançant la presentació electrònica. A aquest efecte es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud la data en què hagi estat presentada l'esmena.

2. Els sol·licitants han de presentar la documentació següent:

a) El model normalitzat de sol·licitud i declaració responsable, que figura com a annex 2 d'aquesta Resolució i que està disponibles a l'enllaç http://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?coduo=3828706&lang=ca.

Aquest ha d'incloure la declaració responsable del sol·licitant justificativa de l'afectació directa per la declaració concursal del proveïdor Thomas Cook o empreses del grup, de l'import del deute afectat, del fet que el deute objecte d'aquest finançament no està garantit per assegurança de crèdit o garantia equivalent, i del seu compromís irrevocable de mantenir l'activitat i els llocs de feina durant un mínim dos anys.

A aquests efectes, la declaració responsable s'ha d'acompanyar amb una relació i amb la còpia de les factures pendents amb el proveïdor Thomas Cook i/o amb empreses del grup en situació de concurs de creditors.

D'acord amb el que disposa l'article 28.2 de la Llei 39/2015, l'interessat, amb la sol·licitud, autoritza a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar les seves dades d'identitat i la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, excepte en el cas que es marqui expressament que no s'autoritza l'Administració a fer aquestes consultes.

b) Una memòria explicativa del projecte que s'ha de dur a terme, amb la valoració econòmica de les despeses corresponents, mitjançant l'aportació dels pressuposts o les factures proforma. En el cas de projectes realitzats amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud, però inclosos dins el període d'elegibilitat, s'han de presentar les factures.

c) En el cas de persones jurídiques, s'ha de presentar també:

- Una fotocòpia de l'escriptura de constitució de l'entitat.

- Una fotocòpia del document que acrediti la representació, per qualsevol forma vàlida en dret, de la persona que actua en nom de l'organització sol·licitant.

3. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir la persona interessada que en el termini de deu dies esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que estableix l'article 21 de la Llei 39 /2015.

4. La Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessàries per resoldre l'expedient.

5. En el supòsit que algun dels documents esmentats ja s'hagi presentat davant l'Administració actuant en ocasió de la tramitació d'altres expedients, no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es facin constar la data i l'òrgan o dependència en què es varen presentar o, si s'escau, en què es varen emetre, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment corresponent i que no hagin sofert modificacions.

6. Quan es tracti d'agrupacions de persones físiques o jurídiques privades sense personalitat jurídica, s'han de fer constar de manera explícita, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, com també l'import de la subvenció que ha d'aplicar cadascun d'aquests, que igualment tenen la consideració de beneficiaris. En tot cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. Així mateix, aquesta no s'entén dissolta fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció que fixen l'article 24 de la Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els articles 57 i 60 del Text refós de la Llei de subvencions.

 

Sisè

Termini de presentació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds és d'un mes a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Per tant, el termini finalitza el mateix dia de la publicació del mes següent.

Setè

Procediment per a concedir les subvencions i criteris de valoració

1. L'import dels ajuts, d'acord amb l'article 8 de les bases reguladores, és una quantia fixa de 28.000 € per als sol·licitants que hagin presentat projectes que compleixin els requisits establerts en la convocatòria i que tenguin un import superior a aquest. Les sol·licituds de subvenció s'han d'anar resolent individualment, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, d'acord amb el que disposa l'article 7.3 de les bases reguladores i amb el que disposen els apartats 2 i 3 de l'article 17 de Llei de subvencions. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d'acabar el termini per presentar sol·licituds, s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. No s'estableixen criteris per a la concessió dels ajuts, atès que aquesta s'ha de dur a terme mitjançant el sistema esmentat en el punt anterior.

Vuitè

Competència i resolució

1. La Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular és l'òrgan competent per instruir i tramitar els procediments i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de determinar la concessió o denegació de la subvenció.

La directora general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular ha d'emetre les propostes de concessió o denegació dels ajuts, amb la indicació del motiu d'exclusió, si escau.

2. La resolució motivada i expressa del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball finalitza el procediment de concessió de la subvenció i s'ha de notificar als interessats.

3. La resolució de concessió ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, pressupost total de l'activitat que se subvenciona, import de la subvenció concedida, partida pressupostària a la qual s'aplica, termini per dur a terme l'activitat, justificació de les activitats objecte d'ajut, i termini per presentar els justificants.

4. Les resolucions del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada posen fi a la via administrativa i, contra aquestes, s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin notificat.

5. Els ajuts concedits s'han de publicar en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS), en compliment de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, del beneficiari, de la quantitat concedida i de l'objectiu o la finalitat de la subvenció.

Novè

Pagament de la subvenció i justificació de les activitats subvencionades

1. El pagament de la subvenció s'ha de fer, com a bestreta, una vegada concedida la subvenció i d'acord amb l'article 17.2 de l'Ordre de bases.

2. Atès que l'import de la subvenció consisteix en una quantia fixa, s'ha de justificar l'import de la inversió subvencionada.

3. El termini per justificar que les activitats s'han duit a terme finalitza el 30 de setembre de 2020.

4. Les factures per justificar la inversió subvencionada han d'estar incloses dins el període d'elegibilitat comprès entre el 24 de setembre de 2019 i el 31 de març de 2020. El pagament efectiu d'aquestes factures s'ha d'haver produït abans que finalitzi el termini de presentació de la justificació econòmica.

5. Per a la justificació de la subvenció s'ha de presentar la documentació següent:

a) Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, en què es descriguin de manera detallada el projecte que s'ha dut a terme i els resultats que s'han obtingut.

b) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats, que ha de contenir:

- Una llista classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament, d'acord amb el model que figura en l'annex 3, tot això acompanyat de les factures.

- Una llista detallada d'altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l'import i la procedència.

- En el cas de donar-se el supòsit previst en l'article 40.3 de la Llei de subvencions, s'han de presentar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, sol·licitades amb caràcter previ a la contractació del compromís, sempre que la despesa no s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció o que no hi hagi un nombre suficient d'entitats que subministrin o prestin el servei.

c) Document de l'Administració concursal acreditatiu que l'empresa deutora pertany al grup Thomas Cook i de l'import del deute afectat.

Per justificar el pagament de les factures objecte de la subvenció s'ha de presentar la documentació següent:

- Una còpia del document bancari que n'acrediti la transferència o el pagament, en què figurin la data, l'import i el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i també les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

Malgrat això, per a les factures inferiors a 500 € és un justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor, el tiquet de caixa o qualsevol document que n'acrediti el pagament. No s'admeten les factures amb import de 500 € o superior pagades en efectiu amb rebut de pagament del proveïdor.

No s'admeten factures justificatives inferiors a 100 € (IVA inclòs).

6. En el cas que s'observin defectes en la justificació, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que els esmeni dins els deu dies següents comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena.

7. Atès que la subvenció consisteix en una quantia fixa, quan l'import justificat sigui inferior a la subvenció concedida, s'haurà de reintegrar la quantia de la subvenció no justificada.

8. Qualsevol alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

9. La falta de justificació en els termes i dins els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de la subvenció, així com la modificació significativa del projecte presentat, a excepció del canvi de proveïdor que no suposi un canvi en l'execució i instal·lació de les accions subvencionables, sense que aquesta Conselleria l'hagi aprovada prèviament, i també la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent a la que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.

Desè

Revocació i reintegrament dels ajuts concedits

1. La revocació de la subvenció s'ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que n'ha d'especificar la causa, així com la valoració del grau d'incompliment, i ha de fixar l'import que, si pertoca, ha de percebre finalment la persona o entitat beneficiària. A aquest efecte, s'entén per resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el procediment d'execució pressupostària que tengui tots aquests requisits. No obstant això, atès que en aquest cas es preveu l'abonament previ de la subvenció, si la entitat beneficiària ha de reintegrar la totalitat o una part de l'import abonat, no s'ha de dictar cap resolució de modificació i s'ha d'iniciar el procediment de reintegrament corresponent.

2. Les causes i l'import del reintegrament, total o parcial, de la subvenció, així com el procediment per exigir-lo, es regeixen pel que estableixen l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i la normativa reglamentària de desplegament, i s'han de tenir en compte els criteris de gradació que estableix l'article 24.3 de l'Ordre de bases.

Onzè

Obligacions del beneficiari

A més del que estableixen l'article 15 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d'abril de 2008 i l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris estan obligats a:

a) Acreditar davant la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per concedir els ajuts.

b) Comunicar a la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball si s'han sol·licitat altres ajuts per a les mateixes activitats davant qualsevol altra administració o organisme públic o privat i, si és el cas, si s'han concedit i la quantia.

c) Comunicar a la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball l'obtenció de qualsevol altre ajut de minimis que s'hagi rebut durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que faci la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, i a les actuacions de control financer que duguin a terme la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, la Sindicatura de Comptes i altres autoritats de control.

 

Dotzè

Règim de minimis

Als beneficiaris d'aquesta convocatòria se'ls ha d'aplicar la norma dels ajuts de minimis, que determina que l'import total dels ajuts de minimis a una única empresa no pot ser superior a 200.000 € durant qualsevol període de tres exercicis fiscals (article 3 del Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre).

 

 

​​​​​​​ANNEX 2 Sol·licitud de subvenció i declaració responsable de dades, corresponent a la convocatòria d'ajuts a la microempresa, petita i mitjana empresa de les Illes Balears per cobrir les despeses derivades d'inversions, instal·lacions o obres de modernització o d'adaptació a criteris de competitivitat i qualitat realitzades als establiments d'entitats afectades pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook i del seu grup

1. DADES DE L'EMPRESA SOL·LICITANT

Nom de l'empresa:..............................................................................................................................

CIF: .......…............Telèfon: .…….….....…….......... Fax: .........................................................

Epígraf de l'activitat econòmica de l'empresa:............................................................................................

Descripció de l'activitat principal:...............................................................................................................

................................................................................................................................................

Nom de l'establiment:.................................................................................................................

Adreça de l'establiment: .............................................................................................................................

................................................................................................................................................

Referència cadastral:...............................................................................................................................

Població: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..…......................

Adreça electrònica: ...................................................................................................................................

Nom i DNI del / de la representant legal: .................................................................................................

Persona de contacte:...............................................................................................................................

Adreça a l'efecte de notificacions:............................................................................................................

...............................................................................................................................................

Tipus de projecte per al qual se sol·licita l'ajut:

( ) Línia I: empreses turístiques d'allotjament, empreses comercialitzadores d'estades turístiques a habitatges i empreses de intermediació turística.

( ) Línia II: empreses de comerç a l'engròs.

2. DECLARACIÓ RESPONSABLE

EXPÒS:

1. Que l'empresa compleix les característiques de pime atès que [assenyalau amb una X el vostre cas]:

( ) És una empresa mitjana:

El nombre de treballadors és:...............................(menys de 250 treballadors)

El volum de negoci és:............................................(no superior a 50.000.000 €)

El balanç general anual és:....................................(no superior a 43.000.000 €)

( ) És una empresa petita:

El nombre de treballadors és:...............................(menys de 50 treballadors)

El volum de negoci és:..........................................(no superior a 10.000.000 €)

El balanç general anual és:....................................(no superior a 10.000.000 €)

( ) És una microempresa:

El nombre de treballadors és:...............................(menys de 10 treballadors)

El volum de negoci és:..........................................(no superior a 2.000.000 €)

El balanç general anual és:....................................(no superior a 2.000.000 €)

2. Que tenc un establiment obert al públic, ubicat a l'adreça abans indicada i que ha estat afectat directament pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook i del seu grup i tenc factures directes pendents de pagament que no estan garantides per assegurança de crèdit o garantia equivalent.

3. Que no estic en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

4. Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per comprovar que s'ha duit a terme correctament l'objecte d'aquests ajuts.

5. Que accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria i que totes les dades són certes.

6. Que, per a l'actuació per a la qual sol·licit l'ajut [assenyalau amb una X el vostre cas]:

( ) No he sol·licitat ni he rebut cap altre ajut pel mateix concepte.

( ) Sí, he sol·licitat o he rebut un altre ajut pel mateix concepte.

Organisme

Data de resolució

Quantia

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

7. Que, per a altres actuacions o projectes [assenyalau amb una X el vostre cas]:

( ) No he rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 i 2018) cap subvenció subjecta al règim de minimis establert en el Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre; en el Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, de minimis en el sector agrícola, i en el Reglament UE 717/2014, de minimis en el sector de la pesca i de la aqüicultura.

( ) He rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 i 2018) les subvencions subjectes al règim de minimis següents:

Organisme

Data de la resolució

Quantia

Tipus de minimis (general, agrari, pesquer)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Que accept íntegrament les condicions de la convocatòria i em compromet a mantenir l'activitat i els llocs de feina en les mateixes condicions durant un mínim de dos anys.

9. Que, de conformitat amb el que disposa l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat entre dones i homes, no estic sancionat o condemnat per una resolució administrativa o sentència judicial ferma per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals.

10. Que les meves dades bancàries, a l'efecte de l'ingrés derivat del procediment, són:

Entitat

Domicili, sucursal o oficina

 

 

 

CODI COMPTE

País

(2 dígits)

Control IBAN

(2 dígits)

Codi entitat (4 dígits)

Codi sucursal o oficina (4 dígits)

DC (2 dígits)

Núm. compte o llibreta (10 dígits)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Que puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m'exigeixi.

DECLAR:

Que totes les dades que he exposat en aquest document són certes.

Present la documentació següent [assenyalau amb una X el vostre cas]:

( ) Memòria explicativa del projecte.

( ) Pressuposts o factures proforma.

( ) Fotocòpia de l'escriptura de constitució i del document fefaent que acredita la representació de la persona que actua en nom del sol·licitant, en el cas d'empreses.

( ) Factures o documents acreditatius de ser una empresa afectada per la fallida de Thomas Cook i del seu grup.

Altra documentació acreditativa per a la puntuació de la sol·licitud:

- ...................................... ..................................... ..........................

- ...................................... ..................................... ..........................

- ...................................... ..................................... ..........................

3. DENEGACIÓ D'AUTORITZACIÓ

( ) No autoritz:

- Que es facin les consultes en els fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats, perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificacions que els substitueixen.

- Que les dades i els documents d'altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l'òrgan gestor mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificacions que els substitueixen, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'administració competent.

4. DADES GENERALS DEL PROJECTE

Data d'inici de les accions subvencionables: ...................................................................

Breu resum del projecte:

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

5. PRESSUPOST SUBVENCIONABLE DEL PROJECTE

S'ha de presentar un pressupost del proveïdor que hagi de dur a terme l'activitat per cadascuna de les despeses pressupostades.

Núm.

d'ordre

Tipus de

despesa

Proveïdor

Núm. de

pressupost

Concepte

Base

imposable

IVA

Total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Política de privacitat

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació dels

ajuts i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.

Per tot això,

SOL·LICIT:

Una subvenció de 28.000 € destinada a la microempresa, petita i mitjana empresa de les Illes Balears per cobrir les despeses derivades d'inversions, instal·lacions o obres de modernització o d'adaptació a criteris de competitivitat i qualitat realitzades per entitats afectades pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook i del seu grup.

……..................…, …....…. d ...................…......… de 2019

[Signatura de la persona sol·licitant]

 

DIRECCIÓ GENERAL DE PROMOCIÓ ECONÒMICA, EMPRENEDORIA I ECONOMIA SOCIAL I CIRCULAR

 

 

​​​​​​​ANNEX 3 Compte justificatiu

1. DADES GENERALS

Nom de l'empresa:..............................................................................................................................

CIF: .......…............Telèfon: .…….….....…….......... Fax: .........................................................................

Epígraf de l'activitat econòmica de l'empresa:............................................................................................

Descripció de l'activitat principal:...............................................................................................................

................................................................................................................................................

Nom de l'establiment:.................................................................................................................

Adreça de l'establiment: .............................................................................................................................

................................................................................................................................................

Referència cadastral:..............................................................................................................................

Població: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..…......................

Adreça electrònica: ...................................................................................................................................

Nom i DNI del / de la representant legal: .................................................................................................

Persona de contacte:...............................................................................................................................

Adreça a l'efecte de notificacions:............................................................................................................

................................................................................................................................................

Tipus de projecte per al qual s'ha concedit l'ajut:

( ) Línia I: empreses turístiques d'allotjament, empreses comercialitzadores d'estades turístiques a habitatges i empreses de intermediació turística.

( ) Línia II: empreses de comerç a l'engròs.

Data de concessió: ...........................

2. LLISTA DE DESPESES

Els justificants de pagament s'han de presentar darrere de cada factura.

Núm.

d'ordre

Tipus de

despesa

Proveïdor

Núm. de

pressupost

Núm. de

factura

Data

Concepte

Base

imposable

IVA

Total

Data i forma

de pagament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aquesta llista correspon al cost total definitiu de la inversió, els justificants de la qual s'adjunten.

 

Data: ..............................................

[Signatura]

 

DIRECCIÓ GENERAL DE PROMOCIÓ ECONÒMICA, EMPRENEDORIA I ECONOMIA SOCIAL I CIRCULAR


 

 

ANNEX 4 Empreses del grup de Thomas Cook

Deutor

Jurisdicció

Bucher Reisen & Öger Tours GMBH

Alemanya

Thomas Cook Touristik GMBH

Alemanya

Thomas Cook GMBH

Alemanya

Neckermann Urlaubswelt GMBH

Alemanya

 

 

Thomas Cook Austria AG

Àustria

 

 

Thomas Cook Belgium NV

Bèlgica

Thomas Cook Financial Services Belgium NV

Bèlgica

Thomas Gook Retail NV

Bèlgica

Thomas Cook Retail Belgium NV

Bèlgica

Mare Tours NV

Bèlgica

 

 

Thomas Cook SAS

França

Thomas Cook France SAS

França

 

 

Thomas Cook Nederland BV

Països Baixos

 

 

Thomas Cook Group PLC

Regne Unit

Thomas Cook In Destination Management Limited

Regne Unit

Thomas Cook Airlines Limited

Regne Unit

Thomas Cook Tour Operations Limited

Regne Unit

Thomas Cook UK Limited

Regne Unit

Thomas Cook Group Treasury Limited

Regne Unit

Thomas Cook Airlines Treasury PLC

Regne Unit

Thomas Cook Group Tour Operations Limited

Regne Unit

Thomas Cook Money Limited

Regne Unit

Thomas Cook Services Limited

Regne Unit

Thomas Cook Investments (2) Limited

Regne Unit

Thomas Cook Continental Holdings Limited

Regne Unit

Blue Sea Overseas Investments Limited

Regne Unit

Thomas Cook Group UK Limited

Regne Unit

Thomas Cook Finance 2 PLC

Regne Unit

Thomas Cook Group Airlines Limited

Regne Unit

Thomas Cook West Investments Limited

Regne Unit

Thomas Cook UK Travel Limited

Regne Unit

My Travel Group Limited

Regne Unit

Thomas Cook Aircraft Engineering Limited

Regne Unit

Thomas Cook Retail Limited

Regne Unit

TCCT Retail Limited

Regne Unit

TCIM Limited

Regne Unit

The Freedom Travel Group Limited

Regne Unit

Future Travel Limited

Regne Unit

Travel and Financial Services Limited

Regne Unit

Retail Travel Limited

Regne Unit

 

 

In Destination Incoming, SLU

Espanya

Airtours Resort Ownership España, SLU

Espanya

Resorts Mallorca Hotels International, SLU

Espanya

Movables Inversiones 2014, SLU

Espanya

ANFINPAN, SLU

Espanya

Thomas Cook Airlines Balearics, SLU

Espanya

 

 

Neckermann Polska

Polònia

 

 

Capitol Holdings Limited

Irlanda

 

 

Thomas Cook Service AG

Suïssa