Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 12237
Acord del Consell de Govern de 5 de desembre de 2019 mitjançant el qual s’aprova l’Acord de constitució de la Comissió Paritària de Prevenció de Riscs Laborals del Personal Docent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals, estableix l'obligació dels empresaris i de les administracions públiques de crear un servei de prevenció de riscs laborals per al personal al seu servei.

Mitjançant el Decret 14/2018, d'1 de juny, es crea el Servei de Prevenció de Riscs Laborals per al personal docent que presta serveis en els centres docents públics d'ensenyaments no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears. L'article 9 d'aquest Decret fa referència als comitès intercentres de seguretat i salut per a cada una de les illes i al Comitè Intercentres de Seguretat i Salut del Professorat de Religió.

Pel fet de ser una matèria molt específica, es feia necessari crear un fòrum apropiat on debatre les qüestions relacionades amb la prevenció dels riscs laborals del personal docent d'una manera més àgil, a través d'un òrgan on estiguin representats tots els comitès intercentres de seguretat i salut.

L'article 38.3 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, estableix que, perquè siguin vàlids i eficaços els acords presos entre els representants de l'Administració de les comunitats autònomes i les organitzacions sindicals, s'han de sotmetre a l'aprovació del seu òrgan de govern. Per això, i un cop vist l'acord pres entre els membres de les organitzacions sindicals representatives en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, en funció de les atribucions que té conferides en matèria de personal, per a la constitució d'una Comissió Paritària de Prevenció de Riscs Laborals de Personal Docent, aquest Consell de Govern hi ha deliberat en la sessió del dia 5 de desembre de 2019.

Per tot això, i amb la negociació prèvia amb les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial d'Educació i en el Comitè d'Empresa del professorat de religió, el Consell de Govern, a proposta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, en la sessió de 5 de desembre de 2019 adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Aprovar l'Acord de constitució de la Comissió Paritària de Prevenció de Riscs Laborals del Personal Docent que figura en l'annex.

Segon. Ordenar la publicació d'aquest Acord i de l'annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 5 de desembre de 2019

La secretària del Consell de Govern

Pilar Costa i Serra

 

ANNEX Acord de constitució de la Comissió Paritària de Prevenció de Riscs Laborals del Personal Docent

Atesa la necessitat d'establir un fòrum per tractar el tema concret de la prevenció dels riscs laborals en el treball, en desplegament del que disposen la Llei 31/1995, de 8 de novembre, i el Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció, i ateses les circumstàncies específiques que envolten aquestes qüestions, se sotmet, per una banda, a la Mesa Sectorial d'Educació i, per l'altra, al Comitè d'Empresa del professorat de religió, la proposta següent:

1. S'acorda la creació d'una Comissió Paritària de Prevenció de Riscs Laborals del personal docent com a òrgan específic de participació de les organitzacions sindicals representatives en l'àmbit d'aplicació de la normativa de prevenció de riscs laborals al personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.

2. Cada organització sindical amb representació en la Mesa Sectorial d'Educació i en el Comitè d'Empresa del professorat de religió ha de designar un representant per a la Comissió.

L'Administració ha de designar un nombre igual de representants.

Els representants de l'Administració, fins a completar el nombre màxim, han de ser els següents:

— La directora general de Personal Docent, o la persona en qui delegui.

— El director/gerent de l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral, o la persona en qui delegui.

— El director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, o la persona en qui delegui.

— La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, o la persona en qui delegui.

— La directora general de Salut Pública, o la persona en qui delegui.

— El cap del Servei de Centres.

— Un inspector d'educació.

El cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals podrà ser convidat a les reunions d'aquesta Comissió Paritària de Prevenció de Riscs Laborals en qualitat d'assessor.

Es faculta la directora general de Personal Docent a modificar la designació dels representants de l'Administració a l'efecte d'ajustar el nombre de membres de l'Administració al dels representants sindicals per tal de mantenir la paritat.

3. La Comissió Paritària de Prevenció de Riscs Laborals té les funcions següents:

a) Ser el fòrum de participació i negociació respecte a les qüestions relacionades amb la prevenció dels riscs laborals.

b) Rebre informació i coordinar les actuacions dels diferents comitès de seguretat i salut.

c) Conèixer els acords i pactes que es duguin a terme sobre el Servei de Prevenció de Riscs Laborals i els comitès intercentres de seguretat i salut, i informar-ne.

d) Desplegar tot tipus d'iniciatives que condueixin a una millor protecció de la salut en el treball en l'àmbit del personal docent, especialment la referida a conèixer d'aquells expedients de sol·licitud d'un canvi de lloc de treball per motius de salut.

e) Desplegar les actuacions relacionades amb la prevenció de riscs laborals que es determinin per acord entre les parts.

f) Elaborar un reglament de funcionament intern.

g) Totes aquelles altres funcions que es determinin per acord de les parts.

4. Aquesta Comissió, per realitzar les funcions establertes en el punt anterior, s'ha de reunir de forma ordinària un cop cada tres mesos, o de forma extraordinària, quan ho sol·liciti la majoria de qualsevol de les parts que la integren.

5. En la sessió de constitució ha d'exercir la presidència de la Comissió la directora general de Personal Docent i, la secretaria, un representant de l'Administració designat per aquesta.

Amb posterioritat, aquesta matèria s'ha d'ajustar al que estableixi el reglament de funcionament intern que s'aprovi.

Com a mostra de conformitat, se signa aquest Acord el 12 de novembre de 2019.

 

Per l'Administració

Martí X. March i Cerdà (conseller d'Educació, Universitat i Recerca) 

 

Per les organitzacions sindicals     

Cosme Orell Bonet (STEI)   Felipe Pérez Crespo (ANPE)

Josep Palou i Mas (UOB)   Miquel A. Santos Nebot (Alternativa) 

M. Àngels Aguiló Bosch (CCOO)  Constantino Davia Ladrón (FeSP-UGT)

  

Pel Comitè d'Empresa del professorat de religió 

Rocío Martínez García