Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PETRA
Núm. 12198
Aprovació bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera 2 places vacants de la categoria de policia local de l'ajuntament de Petra mitjançant el procediment extraordinari
Salvador Femenias Riera, Alcalde-President de l'Ajuntament de Petra (Mallorca).
Fa saber:
Que mitjançant Resolució de Batlia número 74/2019 de data 19 de novembre de 2019 s'ha aprovat la convocatòria per a cobrir dues places de policia local mitjançant procediment extraordinari, així com les corresponents bases, a les quals es dóna publicitat oficial seguidament:
BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA 2 PLACES VACANTS DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PETRA MITJANÇANT EL PROCEDIMENT EXTRAORDINARI.
PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa
1. La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, 2 places de la categoria de policia local, vacants i dotades pressupostàriament, ocupades per personal funcionari interí, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2018, pel sistema d'accés de torn lliure. Aquestes places corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació C1, de l'Ajuntament de Petra.
2. El sistema de selecció serà el de concurs-oposició, mitjançant el procediment extraordinari d'accés a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears previst a la disposició transitòria primera del Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
3. S'aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases, de forma preferent: el Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d'aptitud dels policies locals, així com la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears en tot allò que no contradigui el Decret llei 1/2017; L'annex 3 « proves físiques» del Decret 28/2015 de 30 d'abril, pel qual s'aprova el reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
4. Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'han publicat les bases.
SEGONA. Requisits dels aspirants.
Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir devuit anys complits.
c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
d) Tenir el diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019 de 24 de maig
g) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
i) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
h) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
l) Haver abonat la taxa per drets d'examen.
TERCERA. Presentació de sol·licituds.
1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (Annex III) s'hauran d'adreçar a la batlia i es presentaran al Registre de l'Ajuntament. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d'aquest Ajuntament, i a la pàgina Web: www.ajpetra.net, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.
També podran presentar-se per les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, en les formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú, fins que, d'acord amb el que disposa la disposició final setena de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, produeixin efectes les previsions relatives al registre electrònic d'apoderaments, registre electrònic, punt d'accés general electrònic de l'Administració i arxiu únic electrònic.
2. El termini general de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar :
a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds. A tal efecte serà suficient amb la signatura de la mateixa sol·licitud.
b) Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d'examen. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.
c) Declaració, si s'escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que s'estableixen en l'article 165.3 del Decret 40/2019 a l'efecte de restar exemptes de fer les proves físiques del procés selectiu.
En el cas de que la persona aspirant sol·liciti l'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat en els termes establerts a l'annex 1 punt 3 del Decret Llei 1/2017, s'haurà de fer constar i presentar l'acreditació corresponent juntament amb la sol·licitud.
No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament convocant o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas l'interessat ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.
L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable, en qualsevol fase del procediment selectiu.
Els drets d'examen per aquesta convocatòria es fixa en 4,69 euros que s'hauran de fer efectius en metàl·lic a la caixa municipal.
4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.
1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de cinc dies hàbils, es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina Web municipal abans esmentada, una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió. En la resolució en que es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en que es duran a terme els exercicis de la fase d'oposició amb indicació de si s'han de dur a terme en una o més sessions, i l'interval mínim entre exercici i exercici.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació de persones admeses.
2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.
3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, per la batlia es dictarà una resolució, en el termini màxim de cinc dies hàbils, aprovant la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.
El fet de figurar en la relació de persones admeses, no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants, la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprén que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació
CINQUENA. El tribunal qualificador.
1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.
2. La composició dels tribunals qualificadors ha de ser predominantment tècnica i tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.
3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
Les persones representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10 % de representants en l'àmbit del municipi de la convocatòria, amb un màxim d'un representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.
4. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.
5. El tribunal qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:
a) President o Presidenta: designat per l'ajuntament convocant entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda, mitjançant sistema de sorteig.
b) Vocals:
-Un Vocal proposat per la Direcció General Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals (titular i suplent).
-Un Vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública (titular i suplent).
-Un Vocal designat per l'ajuntament convocant, mitjançant sistema de sorteig (titular i suplent).
c) Un Secretari o Secretària: persona designada per l'ajuntament convocant amb veu i vot, mitjançant sistema de sorteig (titular i suplent).
El tribunal qualificador no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents (indistintament), o sense President o sense secretari o secretari. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.
6. El tribunal qualificador pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.
7. Els membres del tribunal qualificador i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.
L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal qualificador es regiran pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8. Les decisions adoptades pel tribunal qualificador es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.
SISENA. Fases del sistema de selecció
1. El procediment de selecció és el de concurs-oposició, que consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre.
2. La fase d'oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.
3. La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.
4. La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.
SETENA. Proves de la fase d'oposició:
Totes les proves d'aquesta fase són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per poder passar a la següent.
L'ordre d'actuació dels aspirants serà el alfabètic.
Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystengui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas, les proves hauran de dur-se a terme abans de la publicació de la llista provisional de les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu i que han d'ésser nomenats funcionaris en pràctiques.
1ª) Prova d'aptitud física
Té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència dels aspirants. Aquesta prova consisteix en la superació de les cinc proves parcials que es determinen en l'annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que assenyala el dit annex. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.
Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP, indicat a l'article 163.3 del Decret Balear 28/2015, de 30 d'abril resten exemptes de fer les proves físiques.
Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, la qual cosa impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, han de posar-ho en coneixement del tribunal qualificador, amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas duran a terme la resta de les proves.
Si se superen aquestes, la qualificació de la fase d'oposició queda condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que motivaren l'ajornament. El tribunal qualificador pot establir d'ofici de forma motivada i amb audiència a l'aspirant afectada, una data apropiada per realitzar les proves físiques ajornades.
En tot cas, s'ha de declarar superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit a aquest dret.
2ª) Prova de coneixements
De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases.
a) La primera fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que s'assenyala en l'annex III.
Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = —————————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l'exercici
El temps per realitzar aquest exercici és de 90 minuts.
b) La segona fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, triat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, de 20 preguntes amb 4 respostes alternatives, proposades per part de l'equip de govern de l'ajuntament de Petra al tribunal qualificador, només una de les quals serà la correcta, de coneixement del terme municipal i de les ordenances municipals segons el programa de temes que s'indica seguidament:
1) El Municipi de Petra
2) Espais públics de Petra
3) Ordenances municipals.
La informació sobre dits temes és accessible mitjançant la Web municipal.
Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts; les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = —————————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l'exercici
La valoració d'aquesta prova ha de ser el resultat de la suma d'ambdues fases; la puntuació de cada fase suposarà el 50 % de la puntuació total de la prova.
No se sumaran les dues fases si en una de les dues s'obté una puntuació inferior a 8 punts.
Per aprovar aquest exercici serà necessari obtenir-ne 20 punts com a mínim.
En cas que el tribunal qualificador acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.
El temps per realitzar aquest exercici és de 60 minuts.
3ª) Prova d'aptitud psicològica i de personalitat
Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptituds i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants, amb la finalitat de determinar si concorr en els candidats el perfil general i específic que exigeix l'exercici del lloc de treball policial.
L'exercici consisteix en una prova o proves d'aptitud, personalitat i actitud, dels aspirants, proposades per professionals de la psicologia que faran d'assessors del tribunal qualificador.
Fases:
1ª) La primera consistirà en respondre un test d'aptitud proposat per un professional de la psicologia qui farà de assessor/a de l'òrgan qualificador. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 5 para superar la prova. Quedaran eliminats els aspirants qui no obtenguin una puntuació igual o superior a 5 punts.
En aquesta 1ª fase s'ha de mesurar el nivell intel·lectual en aspectes com: memòria i retenció visual, ortografia, habilitats verbals i espacials; i això per assegurar que en el candidat no resulti inferior al de la mitjana de la població.
2ª) La segona consistirà en respondre a unes preguntes que un professional de la psicologia determini, per avaluar els perfil general i específic exigits a les bases de la convocatòria; preguntes que podran presentar-se amb forma d'examen o en entrevista personal. La valoració d'aquesta fase és de 0 a 10 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 5 para superar la mateixa. Quedaran eliminats els aspirants que no obtenguin una puntuació igual o superior a 5.
En aquesta 2ª fase s'ha de comprovar i acreditar el següent: a) La absència de sintonemes compatibles con trastornis o alteracions psicopatològiques que puguin perjudicar un correcte exercici de la funció policial b) Que valors socials del candidat no es trobin en neta contradicció amb respecte a l' esperat en un policia, atenent al previst a l'Ordenament jurídic espanyol c) Que valors morals, com la honestedat o la integritat personal (no causar danys, no robar, no mentir) o la capacitat d'assumpció de deures o responsabilitats (en comptes d'evitar-los), en el candidat es trobin per damunt de la mitjana de la població.
La valoració total d'aquesta prova és d'apte o no apte i s'haurà d'obtenir un mínim de 10 punts en cada fase (10 en total) per a la seva superació. Quedaran eliminats els aspirants que no obtenguin la valoració d'apte, per no haver arribat a 5 punts en alguna de les dues fases.
El temps màxim total per realitzar aquest exercici és de 90 minuts.
En tot cas, les proves i els instruments utilitzats per a l'avaluació hauran de complir amb els requisits tècnics de fiabilitat i de validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de disposar d'escales de deseabilitat social i de controls de sinceritat i veracitat, adequats a criteri de l'avaluador, i prèviament explicats, motivats i justificats per aquest davant l' òrgan qualificador.
Estan exemptes de fer aquesta prova les persones que acreditin que en els darrers tres anys han superat una prova similar a l'exigida en aquest apartat.
Tenen la condició de proves iguals a l'exigida, les realitzades per l'Escola Balear de Administració Pública per accedir al Curso Bàsic de Capacitació per a la Policia Local, així com les realitzades per Ajuntaments dins de processos selectius, que hagin convocat proves psicotècniques referents a l'ús d'armes, realitzades per professional de la psicologia. Per obtenir l'exempció de realitzar la prova es requereix la corresponent acreditació, per mig d'un certificat de l'Escola Balear de Administració Pública o de l'Ajuntament que correspongui.
VUITENA. Qualificacions dels exercicis
La qualificacions dels exercicis s'haurà de fer pública el dia que s'acordin i s'hauran de publicar en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, així com a la pàgina Web municipal. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre d'entrada de l'Ajuntament, en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes; les quals hauran de ser resoltes de forma motivada pel tribunal qualificador, en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s'ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.
Relació provisional de persones aprovades i revisió d'exàmens
Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina Web municipal, la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris.
En el cas que dos o més aspirants obtinguessin la mateixa qualificació total, es desfarà l'empat successivament, amb els criteris següents:
a) La puntuació total de la primera prova
b) La puntuació total de la segona prova
c) La puntuació total de la tercera prova.
Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisional, per fer reclamacions.
Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de tres dies hàbils per resoldre'n les reclamacions.
Llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició
Resoltes les reclamacions, el Tribunal publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la Web municipal, la llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició.
NOVENA. Fase de concurs
La fase de concurs constituirà un 40 % de la valoració del procés selectiu. El barem de mèrits de la fase de concurs del concurs-oposició és el que figura en l'annex I d'aquestes bases.
Al·legació i acreditació dels mèrits
Dins el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitives de persones aprovades de la fase d'oposició, les persones aspirants que en formin part han d'al·legar i acreditar davant el tribunal qualificador, segons el model de l'annex V, els mèrits que s'indiquin en l'annex I, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades presentades en el Registre d'entrada de l'ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds en el procediment selectiu. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.
En cas que algun document acreditatiu d'un mèrits estigui en poder de l'ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar que s'incorpori d'ofici a la sol·licitud, un extracte del que figuri a l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini de presentació de la sol·licitud en el procediment selectiu.
Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció a la llengua catalana o a la castellana.
DESENA. Relació d'aprovats
Llistes d'aspirants seleccionats del concurs oposició
Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats es faran públiques en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i a la pàgina Web de l'ajuntament les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d'aspirants seleccionats del concurs-oposició. Les persones aspirants disposaran de tres dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals.
Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de tres dies hàbils.
Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu.
Resoltes les reclamacions, el tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà al tauler d'anuncis de l'ajuntament i a la Web municipal.
La relació contindrà, com a màxim, tantes persones aprovades com places es convoquen. Aquesta relació serà elevada a l'òrgan competent (Batlia) perquè aprovi els nomenaments dels interessats.
L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques, serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina Web municipal.
Això no obstant, amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d'aspirants seleccionats, abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o bé els que s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base 2, el tribunal qualificador elevarà a l'òrgan convocant, una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.
Presentació de documentació de les persones que han superat el procés selectiu
Les persones aspirants disposen d'un termini de 10 dies hàbils, des de la data de publicació de l'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu, per presentar en l'ajuntament els documents que acrediten que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria, si no l'hagessen fet prèviament o si no figurassin ja en poder de l'Administració Pública i fos possible l'accés als mateixos per part del personal municipal corresponent.
L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada o comprovada, se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, això suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.
ONZENA. Fase de pràctiques en l' ajuntament
Les persones que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria, seran nomenades funcionàries en pràctiques de la categoria de policia local per la Batlia. En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades per l'ajuntament.
El període de pràctiques tendrà una durada de 6 mesos.
Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques, d'acord amb el procediment de qualificació previst en les bases, perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de l'autoritat que hagi fet la convocatòria (Batlia), a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.
Els funcionaris en pràctiques rebran les retribucions que corresponguin a la categoria de les pràctiques, d'acord amb el que disposa l'article 34 bis de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017,de 20 de desembre.
El tribunal qualificador elevarà a la batlia la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació corresponent en el termini de 8 dies hàbils. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
En el cas que alguna de les persones aspirants sigui qualificada com no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà a les persones aspirants qui resultin del procés selectiu, que hagin aprovat totes les proves, i no hagin obtingut plaça per ordre de puntuació del concurs-oposició, per a ser nomenat funcionari en pràctiques. L'esmentada resolució que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
DOTZENA. Valoració de la fase de pràctiques al municipi
Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia local. L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles del 180 al 182 del Decret Balear 40/2019.
ANNEX I Barem de mèrits de la fase de concurs
El tribunal avaluarà els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el següent barem, la puntuació màxima serà de 40 punts:
1. Valoració del curs de capacitació
Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix. Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 6 punts.
2. Valoració dels serveis prestats
Es valoraran els serveis prestats i reconeguts a la policia local del municipi on es convoquin les proves i en altres municipis de les Illes Balears. La valoració pels serveis prestats en altres municipis no pot ser inferior a la meitat prevista per al municipi on es convoquin les proves.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 24 punts, d'acord amb els següents criteris:
a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a l'Ajuntament de Petra:
1 punt per mes, fins a un màxim de 16 punts.
b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en altres municipis de les Illes Balears:
0,5 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.
3.Estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.
Només es valoraran els estudis acadèmics oficials de nivell superior als que s'exigeixen per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit del títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per a obtenir-ho o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, excepte els títols de postgrau, màster i doctor, els quals s'acumularan.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts, d'acord amb els següents criteris:
a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, els ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts.
b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.
c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.
d. Per cada llicenciatura, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.
e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat obtindran 0,07 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f. Per a cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.
4. Valoració dels coneixements de llengües
4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana.
Es valoren els certificats expedits per la EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats, o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 3,50 punts, d'acord amb els següents criteris:
a. Certificat C1 (abans nivell C) o equivalent: 3 punts
b. Certificat C2 (abans D) o equivalent: 3,25 punts
c. Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA (abans E): 0,25 punts.
S'ha de valorar únicament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per l'interessat. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.
4.2 Coneixements d'altres llengües:
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes, les universitats, la EBAP, altres escoles d'administració pública o altres certificats del Marc Comú Europeu, considerats equivalents, amb una puntuació màxima d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
Nivells del Marc Comú Europeu |
EOI |
Universitats, escoles d' administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
A1 |
0,3 |
0,2 |
1r curs nivell inicial |
0,1 |
A2 |
0,4 |
0,3 |
2do curs nivell inicial |
0,2 |
B1 |
0,5 |
0,4 |
1r curs nivell elemental |
0,3 |
B1+ |
0,6 |
0,5 |
2do curs nivell elemental |
0,4 |
B2 |
0,7 |
0,6 |
1r curs nivel mig |
0,5 |
B2+ |
0,8 |
0,7 |
2do curs nivell mig |
0,6 |
C1 |
0,9 |
0,8 |
1r curs nivell superior |
0,7 |
C2 |
1 |
0,9 |
2do curs nivell superior |
0,8 |
Altres certificats equivalents als nivells del Marc Comú Europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.
5. Valoració dels cursos de formació
Només es valoraran els diplomes o certificats d'activitats formatives i cursos impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per la EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.
Quant a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixi i homologui l' EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins dels plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.
En aquest apartat també es valora la impartició en centres formatius oficials de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi, acreditats mitjançant un certificat en el qual constin el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i els cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.
1. Formació relacionada amb l'àrea professional.
a. Accions formatives relacionades.
Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
- Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
- Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
- Per cada certificat d'haver impartit cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix: 0,0075 punts per hora.
Quant als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entendrà que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No es valorarà la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per a accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, excepte que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
2. Formació no relacionada amb l'àrea professional.
a. Accions formatives no relacionades.
Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'ha de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de la EBAP. La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt, d'acord amb:
- Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
- Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
ANNEX II Barem de puntuació de les proves físiques per a ingressar en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears. Les proves físiques, que seran exclusivament les que s'indiquen en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.
Prova d'aptitud física té com a finalitat comprovar, entre altres condicions: la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de l'aspirant.
Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.
Per a poder efectuar aquesta prova, els aspirants hauran de lliurar al tribunal qualificador, el mateix dia de la prova i abans de l'hora d'inici de les proves físiques, d'un certificat mèdic en el qual consti que es reuneixen les condicions físiques necessàries per a dur-la a terme. El fet de no presentar aquesta certificació implica l'exclusió automàtica de l'aspirant de la realització de la prova i del procés selectiu.
Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin.
El resultat global d'aquesta prova s'atorgarà sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior.
La nota mitjana d'apte atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà de no apte.
Proves que es realitzaran:
1. Resistència (1.000 m)
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix en recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.
Homes (minuts)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-3,10' |
-4,00' |
-4,50' |
-6,10' |
9 |
-3,20' |
-4,10' |
-5,00' |
-6,20' |
8 |
-3,30' |
-4,20' |
-5,10' |
-6,30' |
7 |
-3,40' |
-4,30' |
-5,20' |
-6,40' |
6 |
-3,50' |
-4,50' |
-5,35' |
-6,50' |
5 |
-4,10' |
-5,00' |
-5,50' |
-7,10' |
3 |
-4,25' |
-5,15' |
-6,00' |
-7,25' |
Eliminat |
+4,25' |
+5,15' |
+6,00' |
+7,25' |
Dones (minuts)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
---|---|---|---|---|
10 |
-3,25' |
-4,15' |
-5,00' |
-6,25' |
9 |
-3,35' |
-4,25' |
-5,05' |
-6,35' |
8 |
-3,45' |
-4,35' |
-5,10' |
-6,45' |
7 |
-3,55' |
-4,45' |
-5,35' |
-6,55' |
6 |
-4,10' |
-5,00' |
-5,50' |
-7,10' |
5 |
-4,25' |
-5,15' |
-6,05' |
-7,25' |
3 |
-4,40' |
-5,30' |
-6,20' |
-7,40' |
Eliminada |
+4,40' |
+5,30' |
+6,20' |
+7,40' |
2. Velocitat (50 m)
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.
Homes (segons)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-7,50" |
-8,00" |
-8,20" |
-9,50" |
9 |
-7,55" |
-8,15" |
-8,35" |
-10,00" |
8 |
-8,00" |
-8,30" |
-8,50" |
-10,20" |
7 |
-8,05" |
-8,45" |
-9,00" |
-10,30" |
6 |
-8,25" |
-9,00" |
-9,20" |
-10,55" |
5 |
-8,50" |
-9,20" |
-9,40" |
-11,05" |
3 |
-9,10" |
-9,40" |
-10,00" |
-11,15" |
Eliminat |
+9,10" |
+9,40" |
+10,00" |
+11,15" |
Dones (segons)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-8,00" |
-8,20" |
-9,00" |
-10,00" |
9 |
-8,20" |
-8,35" |
-9,15" |
-10,20" |
8 |
-8,30" |
-8,50" |
-9,30" |
-10,50" |
7 |
-8,50" |
-9,00" |
-9,50" |
-11,10" |
6 |
-9,00" |
-9,30" |
-10,10" |
-11,45" |
5 |
-9,10" |
-9,50" |
-10,50" |
-12,00" |
3 |
-9,15" |
-10,10" |
-11,10" |
-12,15" |
Eliminada |
+9,15" |
+10,10" |
+11,10" |
+12,15" |
3. Natació (50 m) estil lliure
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i volta, sense tocar el fons ni aferrar-se a les flotacions, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.
Homes (segons)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-35" |
-40" |
-45" |
-50" |
9 |
-37" |
-42" |
-47" |
-52" |
8 |
-39" |
-44" |
-49" |
-54" |
7 |
-41" |
-46" |
-51" |
-56" |
6 |
-43" |
-48" |
-53" |
-58" |
5 |
-45" |
-50" |
-55" |
-60 |
3 |
-47" |
-55" |
-57" |
-1,02" |
Eliminat |
+47" |
+55" |
+57" |
+1,02" |
Dones (segons)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 años i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-40" |
-45" |
-50" |
-55" |
9 |
-42" |
-47" |
-52" |
-57" |
8 |
-44" |
-49" |
-54" |
-59" |
7 |
-46" |
-51" |
-56" |
-1,01" |
6 |
-48" |
-53" |
-58" |
-1,03" |
5 |
-50" |
-55" |
-1,00" |
-1,05" |
3 |
-52" |
-1' |
-1,02" |
-1,07" |
Eliminada |
+52" |
+1' |
+1,02" |
+1,07" |
4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal:
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per a realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en el sòl i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada realitzat el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per a fer aquesta prova es permeten dos intents.
(metres): Homes: pilota de 5 kg - Dones: pilota de 2 kg
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
6,5 |
6 |
5,5 |
5 |
9 |
6,3 |
5,9 |
5,4 |
4,9 |
8 |
6,2 |
5,7 |
5,2 |
4,7 |
7 |
6 |
5,5 |
5 |
4,5 |
6 |
5,7 |
5,25 |
4,75 |
4,25 |
5 |
5,5 |
5 |
4,5 |
4 |
3 |
5,4 |
4,85 |
4,35 |
3,85 |
Eliminat/da |
-5,4 |
-4,85 |
-4,35 |
-3,85 |
5. Força explosiva del tren inferior.
Salt amb els peus junts L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les diferents distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en el sòl i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada realitzat el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de l'última part de suport del cos, que ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per a fer aquesta prova es permeten dos intents.
Homes (metres)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
2,35 |
2,25 |
2,15 |
1,95 |
9 |
2,3 |
2,2 |
2,1 |
1,9 |
8 |
2,25 |
2,15 |
2,05 |
1,85 |
7 |
2,2 |
2,1 |
2 |
1,8 |
6 |
2,15 |
2,05 |
1,95 |
1,75 |
5 |
2,1 |
2 |
1,9 |
1,7 |
3 |
2,08 |
1,97 |
1,87 |
1,67 |
Eliminat |
-2,08 |
-1,97 |
-1,87 |
-1,67 |
Dones (metres)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
2,05 |
1,95 |
1,85 |
1,65 |
9 |
2 |
1,9 |
1,8 |
1,6 |
8 |
1,95 |
1,85 |
1,75 |
1,55 |
7 |
1,9 |
1,8 |
1,7 |
1,5 |
6 |
1,85 |
1,75 |
1,65 |
1,45 |
5 |
1,8 |
1,7 |
1,6 |
1,4 |
3 |
1,78 |
1,67 |
1,57 |
1,37 |
Eliminat |
-1,78 |
-1,68 |
-1,57 |
1,37 |
ANNEX III TEMARI PEL QUAL ES REGIRAN LES PROVES SELECTIVES PER A l'ACCÉS A 2 PLACES DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PETRA.
1. Constitució de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.
3. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte, elements i naturalesa jurídica. La potestat reglamentària de les entitats locals. L'organització municipal. Les competències municipals.
4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament General de Conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.
10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
13. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
14. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
15. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.
17. Policia judicial. La denúncia. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Principals diligències.
18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.
19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.
20. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Els municipis i altres entitats locals d'Illes Balears.
ANNEX IV SOL·LICITUD PER A PARTICIPAR EN EL PROCÉS SELECTIU EXTRAORDINARI, PER LA SELECCIÓ DE 2 PLACES D'AGENT DE POLICIA LOCAL, FUNCIONARI DE CARRERA, MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ, DE L'AJUNTAMENT DE PETRA
SOL·LICITANT NOM I COGNOMS:
DNI:___________________ADREÇA: ____________________________________________ POSTAL:________________MUNICIPI: ____________________ILLA: ________________ PROVÍNCIA:________________________________ PAÍS:______________________________ TELÈFON FIX: _______________________ TELÈFON MÒBIL: ________________________ CORREU ELECTRÒNIC:____________________________________________ _____________
Totes aquestes dades queden protegits en aplicació de la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
EXPOSA: Que vista la publicació en el BOIB núm. _______de data _____ de ______________ de 2019 i BOE núm. _______ de data _____ de _____________de 2019 de la convocatòria per a celebrar un procés selectiu, mitjançant un concurs- oposició per a la cobertura de 2 places de Policia Local, per torn lliure, de l'Ajuntament de Petra.
DECLARA: Que compleix totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona de la convocatòria, referides a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
SOL·LICITA: Que es tingui per presentada la present sol·licitud dins del termini concedit a aquest efecte, i sigui admesa per a prendre part en el procés selectiu extraordinari de 2 places de Policia Local de l'Ajuntament de Petra.
Lloc,_________________________________ data __________________________
signat
BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE PETRA.
ANNEX V RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS ASPIRANT
(nom, cognoms i DNI):
CURS DE CAPACITACIÓ
(Indiqui la nota)
-
SERVEIS PRESTATS
(Indicar l'ajuntament i mesos complets)
-
-
-
ESTUDIS ACADÈMICS OFICIALS -(indicar el títol)
-
-
CONEIXEMENTS DE LLENGÜES
(Indicar l'idioma i el nivell)
-
-
-
CURSOS DE FORMACIÓ
(Indiqui el títol i les hores)
Accions formatives relacionades amb l'àrea professional
-
Accions formatives no relacionades amb l'àrea professional »
Els successius anuncis d'aquesta convocatòria, quan siguin procedents de conformitat amb les bases, es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Així mateix, es publicaran a la web d'aquest Ajuntament: www.ajpetra.net. Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació del present anunci, davant el Ajuntament d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del contenciós-administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.
Petra, 2 de desembre de 2019
El Alcalde Salvador Femenias Riera