Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 12139
Notificació de Resolució de concessió als beneficiaris de la ajuda «Foment de l’Agricultura Ecològica» de data 26 de setembre de 2019, a l'empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 30 de gener de 2018 per la qual s’aprova la convocatòria per a l’any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'apartat 8 de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 30 de gener de 2018, per la qual es convoquen subvencions per al «Foment de l'Agricultura Ecològica», especifica que la resolució es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d'acord amb els termes que preveu l'article 45.2 de la llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'expedient ha estat tramitat pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l'article 43 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El vicepresident, en data 26 de setembre de 2019, va signar la següent resolució:

INFORME PROPOSTA DE RESOLUCIÓ / RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ

Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020

Mesura 11.2.1- .Foment de l'Agricultura Ecològica

Convocatòria 2018_ RS1

Antecedents

  1. En data 26 de febrer de 2015, es va publicar en el BOIB núm. 29 l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

  2. En data 1 de febrer de 2018 es va publicar, en el BOIB núm. 15, la Resolució del President del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2018 de les ajudes destinades al Foment de l'Agricultura Ecològica.

  3. En data 13 de desembre de 2018 es va publicar, en el BOIB núm. 156, una modificació de la Resolució citada anteriorment per la qual es modifiquen els crèdits i els cofinançaments.

  4. Els òrgans gestors del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural han dut a terme el control administratiu de les sol·licituds i de la documentació aportada d'acord amb les normes reguladores d'aquesta ajuda.

  5. Els interessats assenyalats a l'Annex I adjunt, han presentat dins el termini establert i en la forma escaient, tota la documentació necessària prevista a la convocatòria per poder ser beneficiaris d'aquesta ajuda.

  6. En data 28 de maig de 2019,el vicepresident, va concedir una ajuda pel imports i les superfícies assenyalades en l'Annex  III.

  7. Posteriorment es va presentar una sol·licitud de subrogació a favor de l'interessat assenyalat a l'Annex I adjunt.

Fonaments de dret

  1. Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 30 de gener  de 2018 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2018 de les ajudes destinades al Foment de l'Agricultura Ecològica, la Resolució de 10 de desembre de 2018 (modificació de la primera).

  2. Resolució de la presidenta de l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears, per la qual s'aprova una transferència a Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per el projecte ITS2017-021- Agricultura Ecològica finançat amb Fons per afavorir el turisme sostenible corresponent al Pla Anual 2017, de 10 de juliol de 2018.

  3. Llei 2/2016, de 30 de març, de l'impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d'impuls del turisme sostenible.

  4. Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell.

  5. Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, gestió i seguiment de la Política Agrícola Comú, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell.

  6. Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l'ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat.

  7. Reglament d'execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

  8. Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.

  9. Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir del 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural.

  10. Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s'estableixen les normes de condicionalitat que han de complir els beneficiaris que rebin pagaments directes o determinades primes anuals de desenvolupament rural, o pagaments en virtut dels programes de suport a la reestructuració i reconversió o de suport a la collita en verd, al sector vitivinícola.

  11. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  12. Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  13. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

  14. Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

  15. Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

  16. Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.

  17. Decret 65/2007, de 25 de maig, de constitució, organització i funcionament de l'Organisme Pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), a la comunitat autònoma de les Illes Balears BOIB núm. 082 de 2007; en virtut de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l'assumpció de l'execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix a l'article 1 que el FOGAIBA assumeix l'execució de la política de la Conselleria d'Agricultura i Pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l'1 de gener de 2006.

  18. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Proposta de resolució de concessió

Per tot això i d'acord amb l'apartat vuité de la convocatòria, s'informa favorablement i es proposa al vicepresident del FOGAIBA que dicti una resolució en els termes següents:

  1. Aprovar la subrogació de l'expedient i titular detallat en l'Annex I. I per les anualitats que resten per pagar. (2019 i 2020)

  2. Concedir l'ajuda sol·licitada al nou beneficiari pels imports i amb els terminis detallats a l'Annex II, que són un total d'1 expedient i que comença amb PEDRO JOSE OSUNA JIMENEZ (NIF 37337308M) i acaba amb PEDRO JOSE OSUNA JIMENEZ (NIF 37337308M), que suma un import total anual de TRES MIL VUIT-CENTS NORANTA EUROS AMB VINT CÈNTIMS (3.890,20€), relativa a la línia d'ajudes “Foment de l'Agricultura Ecològica. AECU 2018”.

  3. Autoritzar i disposar la despesa assenyalada a cada un dels beneficiaris amb càrrec als pressuposts i percentatges de cofinançament detallats a l'Annex II.

  4. Determinar la superfície compromesa per beneficiari i grup de cultiu detallats a l'Annex II.

  5. Determinar que, d'acord amb el que estableix la convocatòria de referència, les obligacions dels beneficiaris seran les indicades a l'Annex IV.

  6. Publicar la resolució en el BOIB.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució –que no exhaureix la via administrativa- es pot interposar recurs d'alçada davant la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/15, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Palma, 19 de setembre de 2019

 

El gestor de la línia

Vicent Frasquet París

 

La cap de secció II

Gema Canós Franch

El cap del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural

Isidre Cañellas Simonet

 

Conforme amb la proposta, en dict resolució

Palma, a 26 de setembre de 2019

El vicepresident del FOGAIBA

Gabriel Torrens Llabrés

 

ANNEX I

EXP AECU

TITULAR

NIF/CIF

NOU TITULAR

NIF/CIF

4002721

SEBASTIAN ESTEVA FERRAGUT

41370049H

PEDRO JOSE OSUNA JIMENEZ

37337308M

 

ANNEX II

NIF/CIF

EXP SGA

Titular

Superficie acceptada

Grup de cultiu

Import total anual

Import total 2019-2020

 

 

(2 anys)

37337308M

4002942

PEDRO JOSE OSUNA JIMENEZ

3,68

15,25

1,46

FRUITERS DE SECÀ

HERBACIS DE SECÀ

OLIVAR

3.890,20

7.780,40

 

ANNEX III

NIF/CIF

EXP SGA 2018

Titular

Superficie acceptada

Grup de cultiu

Import total anual

41370049H

4002721

SEBASTIAN ESTEVA FERRAGUT

3,68

15,25

1,46

FRUITERS DE SECÀ

HERBACIS DE SECÀ

OLIVAR

3.890,20

 

ANNEX IV OBLIGACIONS DEL BENEFICIARI

- Mantenir sense disminuir la superfície compromesa a nivell de grup de cultiu, independentment que pugui variar la ubicació del cultiu dins de les parcel·les que integren l'explotació agrària o dels canvis de les parcel·les on s'ubica el conreu. Aquest compromís es considera complit amb una tolerància màxima de disminució de la superfície compromesa de 0,1 ha en grups de cultiu que tenguin fins a 0,5 has de superfície compromesa i un 10% en aquells de més de 0,5 has de superfície compromesa.

- Complir a les parcel·les el que estableixen les normes genèriques i específiques de cada cultiu sobre producció ecològica.

- Mantenir i actualitzar el quadern d'explotació específic per a l'agricultura ecològica on s'inscriuran operacions de cultiu i actuacions realitzades ( adob, fitosanitaris, conreu, etc) a cada una de les parcel·les ( o grup de parcel·les en cas de ser el mateix cultiu), amb indicació de la data de realització i les incidències, si n'hi hagués.

- Participar, durant el període de compromís, en activitats de formació relacionades amb l'agricultura ecològica. Per això, haurà de justificar l'assistència a algun curs o activitat de formació tècnica, relacionats amb la matèria, d'un mínim de 25 hores.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control que siguin procedents de l'Administració autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de comptes o altres òrgans de control extern, necessaris per comprovar la correcta concessió de l'ajuda i el posterior manteniment dels compromisos.

- Complir, a la seva explotació, els requisits legals de gestió, així com les bones condicions agràries i mediambientals establertes en els articles 91, 92, 93, 94 i 95 del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

- Mantenir els requisits  i condicions exigibles  respecte a l'explotació i a la persona beneficiària.

- Els beneficiaris es comprometen i obliguen, durant un període de 5 anys, inclòs el de la sol·licitud d'ajuda, a estar inscrits en el registre d'operadors del consell Balear de la Producció Agrària Ecològica (CBPAE) com a titulars de les parcel·les inscrites.

- S'informa als beneficiaris que els seus expedients es troben a la seva disposició i consulta al Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural del FOGAIBA (carrer de Reina Constança, núm. 4 de Palma).

 

Palma,  21 d'octubre de 2019

El director gerent del FOGAIBA Mateu Morro Marcé