Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 12088
Aprovació definitiva dissolució organisme autònom Patronat municipal d’Esports

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple de l'Ajuntament en sessió extraordinària de dia 21 de novembre de 2019, ha adoptat l'acord relatiu a l'aprovació definitiva dissolució organisme Autònom Patronat Municipal d'Esports, acord que seguidament es transcriu:

5. EXAMEN I APROVACIÓ PROPOSTA APROVACIÓ DEFINITIVA DISSOLUCIÓ ORGANISME AUTÒNOM PATRONAT MUNICIPAL D'ESPORTS.

Es presenta proposta de Batlia de data 13/11/2019, que a continuació es transcriu:

“El Plenari de l'Ajuntament d'Alcúdia, en sessió extraordinària de dia 29.02.2019 va adoptar l'Acord relatiu a l'aprovació inicial de dissolució de l'organisme autònom del Patronat Municipal de l'Esport. L'Acord es va publicar al BOIB núm. 26 de dia 28.02.2019 sense que es presentessin al·legacions, tal i com resulta del certificat de Secretaria que consta en l'expedient.

L'acord inicial detalla el règim i procediment que s'ha de seguir en la dissolució distingint, en un primer terme, entre un primer Acord inicial de dissolució i un posterior Acord definitiu que es, precisament, el moment en què es troba aquest procediment. Aquest acord definitiu concretarà la dissolució i contemplarà els termes de la seva execució que es duran a terme en el procés posterior de liquidació que s'executarà per part de la Batlia o Regidories delegades sense perjudici de la necessitat de donar compte al Plenari de les actuacions realitzades en la fase de liquidació o, en el seu cas, de la seva aprovació.

L'Acord inicial partia, com a eix fonamental, de la motivació envers la necessitat de dur a terme la dissolució de l'organisme autònom d'acord amb el seu funcionament ordinari, la situació fàctica actual amb relació a la seva estructura orgànica, recursos humans, patrimonials, contractuals i pressupostaris sota la perspectiva, sobretot, de l'actual regulació d'aquests ens dependents (d'acord amb els principis d'eficiència, estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, i la necessària supervisió contínua d'aquesta sostenibilitat) i el seu règim de control que deriva del Reial Decret 1463/2007, de dos de novembre, que aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 18/2001, de 12 de desembre, d'estabilitat pressupostària que va crear la Base de Dades General de les Entitats Locals, i amb el desenvolupament que va suposar l'Ordre HAP/2015/2012 envers les obligacions de subministrament d'informació previstes en la Llei 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; tot això sense perjudici de la regulació prevista en el Reial Decret 424/2017, de 28 d'abril que regula el règim jurídic de control intern de les entitats del sector públic local.

Amb tot, es posava de manifest que la situació actual obliga a multiplicar, per cada un dels ens autònom, les tasques de control, auditoria i remissió d'informació fet pel qual (juntament amb la situació fàctica de l'organisme) fa que la seva dissolució permeti assegurar una major eficàcia en la gestió administrativa del servei que es continuarà prestant, ara dins l'estructura de l'Ajuntament, amb la protecció laboral dels treballadors que passaran, amb igualtat de condicions, del Patronat a l'Ajuntament. 

Així es manifestava l'informe jurídic de dia 12.18.2018, així com la fonamentació i motivació de la proposta d'Acord de la Batlia que es va aprovar en el Plenari de dia 28.02.2019, i que es va publicar en el BOIB de dia 28.02.2019, sense que hi constin al·legacions tal i com resulta de la certificat de Secretaria de l'Ajuntament. 

A més, la documentació que forma part del present expedient conté una visió integral de les circumstàncies fàctiques i jurídiques que dugueren a la constitució del Patronat a l'any 1986, i que obliguen, a dia d'avui, a la seva dissolució sense que el seu manteniment es pugui considerar com una opció vàlida en termes d'eficiència i sostenibilitat. 

Tot això, deixant ben clar que la dissolució de l'estructura administrativa no suposarà en cap cas deixar de prestar els serveis que avui deriven del Patronat sinó que simplement passaran a ser prestats baix l'empara directe de l'Ajuntament.

Consta, en l'expedient, informe favorable del lletrat municipal, signat per la Secretaria i la Intervenció Municipal, que conté proposta d'acord que aquesta Batlia fa seva íntegrament.

Consegüentment, per tot el que precedeix, i d'acord amb les atribucions que té atribuïdes aquesta Batlia de conformitat amb la Llei de Bases del Règim Local i la Llei 20/2006 balear del règim municipal, PROPOSA AL PLENARI DE L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA L'ADOPCIÓ DELS SEGÜENTS 

 

ACORDS

PRIMER.- Aprovar, amb caràcter definitiu, la dissolució de l'Organisme Autònom local de l'Ajuntament d'Alcúdia anomenat Patronat Municipal de l'Esport, amb efectes des del mateix dia de l'adopció de l'acord, sense perjudici del manteniment dels, fins ara, seus serveis i funcions però, ara ja, com a Àrea de l'Ajuntament, i de conformitat amb les delegacions atorgades per Batlia.

SEGON.- Obir, amb efectes des del mateix dia de l'adopció de l'acord, la fase de liquidació que conclourà, com a màxim, en data 31.12.2019 durant la qual es podran dur a terme, en nom del Patronat, aquelles operacions necessàries, ordinàries i imprescindibles per assegurar la continuació del servei, la protecció dels treballadors, el compliment de les seves obligacions i l'exigència del seus drets.

TERCER.- Determinar que la dissolució definitiva de l'organisme autònom suposarà l'obertura del procés de liquidació que durà aparellades les següents conseqüències:

  • 4.1.- La integració o subrogació del personal laboral del Patronat per part de l'Ajuntament segons es tracti, respectivament de personal fixe que hagi accedit al seu lloc de treball mitjançant un procediment regit pels principis de mèrit, capacitat i transparència (que quedaran subjectes a un règim d'integració), o personal fixe que no compleixi amb aquesta condició o personal temporal (ja sigui de caire indefinit o adiat) que es subjectaran a un règim de subrogació.
  • 4.2.- En tot cas, l'Ajuntament haurà garantir el manteniment de les categories professional, nivells retributius, condicions de treball, antiguitat i qualsevol altres aspecte referent al règim jurídic; això és, mantenint el seu actual règim jurídic.
  • 4.3.- S'haurà de modificar, formalment, la Relació de Llocs de Treball, per coherència amb el procés de dissolució, en el sentit que la RLT, que fins ara consta sota la dependència orgànica del Patronat Municipal de l'Esport, s'integri en la RLT de l'Ajuntament, substituïnt tota referència del Patronat per l'Ajuntament i amb la indicació de què la unitat i dependència orgànica passarà a ser la Regidoria d'Esports, previ pronunciament de la Mesa de Negociació.
  • 4.4.- L'Ajuntament es subrogarà envers tots els contractes i convenis de què en sigui titular el Patronat. A aquests efectes s'assumiran tots els drets i les obligacions derivades de les relacions jurídiques contractuals de contractes administratius d'obres, serveis, subministraments i de les relacions jurídiques, i qualsevol altre vigent en la data de dissolució.
  • 4.5.- L'Ajuntament succeirà, amb caràcter universal, al Patronat municipal envers el seu patrimoni.
  • 4.6.- Es produirà la consolidació comptable entre l'Ajuntament i el patrimoni que comprendrà:
  • Quedarà extingida l'adscripció o cessió de béns que l'Ajuntament hagués realitzat a favor del Patronat, realitzant, a aquest efectes, els oportuns assentaments comptables, assumint per part de l'Ajuntament tots els béns de l'entitat extingida, i efectuant la corresponent incorporació a l'Inventari municipal de béns i drets.
  • Els comptes bancaris existents en las distintes entitats financeres del Patronat i els seus respectius saldos al temps de l'extinció, passaran a la titularitat de l'Ajuntament.
  • En cas d'existir, s'hauran de compatibilitzar els avals depositats en favor del Patronat així com aquells prestat per aquest organisme.
  • Els comptes de deutors i creditors pressupostaris que estiguin pendents de cobrament i pagament, tant de l'exercici que es liquida com dels anteriors, s'integraran en els comptes pendents de cobrament i pagament dels pressupostos tancants dels pressupostos de l'Ajuntament.
  • Es traspassaran els saldos deutors i creditors dels conceptes no pressupostaris del moment de l'extinció a la comptabilitat de l'Ajuntament.
  • Els crèdits i dèbits existents y dèbits existents entre l'Ajuntament i el Patronat s'extingiran por confusió.

En general, es produirà la integració de la comptabilitat del Patronat amb la de l'Ajuntament a la data de l'extinció.

QUART.- Declarar la subrogació de l'Ajuntament d'Alcúdia envers tots els contractes i convenis que hagi subscrit el Patronat Municipal de l'esport i que es trobin avui en vigor. En particular consta la vigència dels següents contractes respecte dels quals, durant la fase de liquidació, s'haurà de practicar notificació de la circumstància de subrogació per motiu de la successió universal derivada de l'extinció del Patronat:

  • Contracte d'assegurança d'accidents dels participants en activitats
  • Contracte Viu l'Estiu

CINQUÈ.- Declarar la integració en el patrimoni municipal de l'Ajuntament de tos el béns, qualsevol que sigui la seva naturalesa, de què en sigui titular, a dia d'avui, el Patronat per qualsevol títol i, en particular els següents que consten inventariats i amb relació als quals s'han de practicar les notificacions a les Autoritats competents de la circumstància de la successió universal derivada de l'extinció del Patronat:

- vehicle: Peugeot Partner Origin 7528 GPP

- motocicleta: KEEWAY 8360 HNW

- drets de propietat industrial i intel·lectual damunt el logo i el nom del “Patronat Municipal de l'Esport”

SISÈ.- Retre a compte al Plenari de les operacions que compondran la fase de liquidació, o en el cas de què en sigui necessari sotmetre-les a la seva aprovació.

SETÈ.- Notificar aquest Acord al Patronat Municipal de l'Esport a efectes purament informatius.

VUITÈ.- Publicar aquest acord al BOIB, atesa la consideració de concurrència d'interès públic, en els termes previstos per l'art. 45 de la Llei 39/2015, d'u octubre, del procediment administratiu comú, tenint en compte les previsions contingudes en la Disposició Addicional Setena envers la publicació dels DNI que puguin constar en l'Acord i els seus Annexos.

Peu de recurs: Contra aquest Acord que, de conformitat amb el que disposa l'art. 52 de la llei de bases del Règim Local, posa fi a la via administrativa es podrà interposar, sense perjudici de qualsevol altre que la persona interessada consideri oportú:

  • potestativament, recurs de reposició davant el Plenari de l'Ajuntament d'Alcúdia en el termini d'un mes des de la seva aprovació
  • o bé, recurs contenciós administratiu, davant el jutjat Con/Ad de Palma, en el termini de dos mesos des de la seva aprovació.”

 

Alcúdia, 26 de novembre de 2019

La batlessa Bàrbara Rebassa Bisbal