Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES I MODERNITZACIÓ

Núm. 12083
Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, a proposta del director general d’Emergències i Interior, per la qual s'acorda la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a diversos membres del cos de policia local de Ciutadella

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 6 de novembre de 2019, el director general d'Emergències i Interior ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1.  El Consell de Coordinació de les policies locals de Menorca de data 9 d'abril de 2018 va acordar sol·licitar l'inici dels tràmits per tal de concedir la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a diversos membres dels cos de policia local de Ciutadella. Concretament es va demanar per a l'inspector Víctor Chacopino Ramos, l'oficial Catalina Pons Fraga i la policia María Portella Coll.

2.  El dia 20 de setembre de 2018, el director de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB) va requerir l'Ajuntament de Ciutadella per tal que emetés l'informe positiu de la batlessa del municipi on presten servei els agents proposats i designés la persona que actuarà com a ponent davant la Comissió de Premis i Condecoracions.

3.  El dia 1 d'octubre de 2018, la batlessa de Ciutadella va trametre l'informe esmentat al punt anterior.

4.  El 15 de febrer de 2019, es va reunir el Consell de Coordinació de les policies locals de Menorca i va acordar sol·licitar l'inici dels tràmits per tal de concedir la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a l'agent del cos de policia local de Ciutadella Purificación Sánchez Medina.

5.  El dia 12 de març de 2019, el director de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB) va requerir l'Ajuntament de Ciutadella per tal que emetés l'informe positiu de la batlessa del municipi on presta servei l'agent proposada i designés la persona que actuarà com a ponent davant la Comissió de Premis i Condecoracions.

6.  El dia 11 d'abril de 2019, la batlessa de Ciutadella va trametre l'informe esmentat al punt 5.

7.  El dia 26 d'abril de 2019, el director de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears va emetre un informe dirigit al director general d'Emergències i Interior de proposta de concessió de condecoracions de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als agents proposats en els punts 1 i 4.

8.  El dia 8 de maig de 2019, la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques, a proposta del director general d'Emergències i Interior, va dictar la Resolució per la qual s'acorda l'inici del procediment per concedir la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a diversos membres del cos de policia local de Ciutadella. En aquesta resolució també va nomenar els membres de la Comissió de Premis i Condecoracions així com el ponent i el contraponent.

9.  El dia 19 de juliol de 2019, la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, a proposta del director general d'Emergències i Interior, va dictar la Resolució de modificació de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de data 8 de maig de 2019 per la qual s'acorda l'inici del procediment per concedir la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a diversos membres del cos de policia local de Ciutadella, a conseqüència dels canvis de varis membres de la Comissió de Premis i Condecoracions derivats de les eleccions municipals i autonòmiques d'abril de 2019.

10.  El dia 29 d'octubre de 2019, es va reunir la Comissió de Premis i Condecoracions i va acordar per unanimitat elevar a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització la proposta de concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als agents indicats en els punts 1 i 4.

Fonaments de dret

1.  L'article 52 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificat per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, determina la possibilitat de concedir premis i distincions als membres de la policia local de les Illes Balears en els termes que s'estableixin reglamentàriament.

2.  El capítol III del títol VIII del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, regula les característiques i la concessió de premis i condecoracions. En concret, l'article 117, modificat pel Decret 25/2016, de 29 d'abril, de modificació del Decret 28/2015, de 30 d'abril, regula les circumstàncies per les quals es pot atorgar la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc; l'article 123, regula qui pot elevar la proposta de sol·licitud de concessió al conseller o consellera competent en matèria de policies locals; i l'article 126 regula el procediment ordinari de concessió.

Proposta de resolució

Propòs a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització que dicti una resolució en els termes següents:

1.  Acordar la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als membres del cos de la policia local de Ciutadella que s'indiquen a continuació:

─ Inspector Víctor Chacopino Ramos.

─ Oficial Catalina Pons Fraga.

─ Policia Maria Portella Coll.

─ Policia Purificación Sánchez Medina.

2.  Notificar aquesta resolució als agents guardonats i a l'Ajuntament de Ciutadella.

3.  Ordenar la inscripció del present acord al Registre de policies locals en la forma legalment determinada.

4.  Ordenar la publicació de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Administracions Públiques i Modernització en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació o publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 7 de novembre de 2019

La consellera d'Administracions Públiques i Modernització,

Isabel Castro Fernández

 

El director general d'Emergències i Interior

Jaime Barceló Huguet