Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 12066
Concessió de subvencions 2019 urgents i excepcionals per dur a terme la reparació o restitució dels danys produïts en les infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis de titularitat municipal a determinats municipis del Nord de Mallorca en els dies 18, 19, 20 i 21 d'octubre de 2018, de conformitat amb l'acord del Consell de Ministres de dia 2 de novembre de 2018 pel qual es declaren determinades províncies i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears zones afectades greument per una emergència de protecció civil com a conseqüència de les pluges torrencials i desbordament de torrents ocorreguts els dies 18, 19, 20 i 21 d'octubre de 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, amb data 20 de novembre de 2019, va resoldre:

Primer.– Aprovar i autoritzar a l'Ajuntament de Pollença la subvenció per un import de 10.907,69 euros, desglossada amb les següents obres: 

ACTUACIONS SOL·LICITADES

PRESSUPOST OBJECTE DE LES OBRES A SUBVENCIONAR

APORTACIÓ AJUNTAMENT

25% SUBVENCIÓ CIM DEL PRESSUPOST DE LES OBRES A SUBVENCIONAR

Reparació del Camí de Can Romi

24.209,15

18.156,86

6.052,29

Reparació Pont del Torrent de la Vall d'en Marc

4.602,11

3.451,58

1.150,53

Reparació del Pont Camí Can Moragues i Pont Camí Can Pelat

13.648,80

10.236,60

3.412,20

Reparació del Camí Vell de Campanet i del Camí de Son Rotger

1.170,68

878,01

292,67

 

43.630,74

32.723,05

10.907,69

Segon.- Disposar una despesa per un import total de 10.907,69 euros a favor de l'Ajuntament de Pollença (NIF P- 0704200-E).

Tercer.- Anul·lar la diferència entre l'import autoritzat de 63.136,90 euros per resolució del conseller executiu de data 20 d'agost de 2019 i el que ara es disposa per import de 10.907,69 euros; diferència que s'anul·la: 52.229,12 euros i que reverteixi a l'aplicació pressupostària: 65.94310.76207

Quart.-  L'Ajuntament de Pollença tendrà les següents obligacions:

1.- Adjudicar les actuacions subvencionades. La notificació de les adjudicacions de les actuacions subvencionades al Consell de Mallorca s'ha de fer en el termini d'un (1) mes comptador a partir de la data de l'adjudicació de l'actuació o actuacions subvencionades, havent de presentar el corresponent certificat d'adjudicació de cada una de les actuacions (Annex VI). Si l'adjudicació s'hagués fet amb anterioritat a l'aprovació d'aquesta convocatòria, la notificació de les adjudicacions s'ha de fer al més aviat possible.

Es farà el pagament d'una bestreta del 100 % de la subvenció de cada actuació una vegada concedida dins l'exercici de 2019.

El període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé immoble al fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció és de 20 anys, excepte si es compta amb la corresponent autorització del Consell de Mallorca, la qual s'haurà de sol·licitar oportunament per part de l'ajuntament interessat. L'incompliment d'aquesta obligació de destí serà causa de reintegrament de la subvenció. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, aquesta circumstància s'ha de fer constar en l'escriptura, així com l'import de la subvenció concedida, i aquests aspectes han de ser objecte d'inscripció en el registre públic corresponent mitjançant una nota marginal en relació a l'afectació de l'immoble.

2.- Remetre al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el termini de dos (2) mesos comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d'aprovació per part de l'ajuntament del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca previst al punt 10 segons el model normalitzat que figura com Annex II d'aquesta convocatòria.

El conveni abans esmentat es firmarà entre el Consell de Mallorca i cadascuna de les entitats beneficiàries de les subvencions una vegada concedides aquestes, el qual regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.

3.- Acabar les actuacions fins el dia 30 de desembre de 2020 i justificar les despeses al Consell fins el dia 31 de gener de 2021. La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació al final de cada actuació subvencionada:

a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria, segons el model que figura com Annex VIII d'aquesta convocatòria.

b) Un informe, segons el model que figura com Annex IX d'aquesta convocatòria, emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en aquesta convocatòria.

-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura.

-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat. 

Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

Que les despeses  corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.

Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

Al acabar l'actuació s'ha de presentar un certificat final de l'actuació signat pel director de la mateixa (Annex VII). En el cas que el projecte inicial estigui visat pel corresponent col·legi professional, s'ha de presentar el certificat igualment visat.

4.- Comunicar al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.

5.- Complir la resta d'obligacions que es preveuen en l'article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017 i BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018.

Cinquè.- Atès que està prevista l'aprovació d'una bestreta del 100 % de les subvencions concedides, en el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat l'ajuntament interessat haurà de fer, una vegada presentada la justificació de les despeses de cada actuació, a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre la quantitat subvencionada i abonada mitjançant bestreta i la quantitat finalment justificada.

Sisè.- Les ampliacions dels terminis establerts en aquesta convocatòria es regirà pel que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d'ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. El conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local serà el competent per a la resolució de les peticions d'ampliacions de terminis.

En els casos de desistiment del contractista adjudicatari, resolució de contractes per fallida de les empreses adjudicatàries, licitacions declarades desertes, impugnacions de les licitacions, i, en general, en tots els supòsits que per causes alienes a l'ajuntament s'hagi d'adjudicar novament l'actuació o l'adjudicació sofreixi un retard justificable, amb caràcter excepcional, si les ampliacions de terminis no resolen aquestes incidències, es podran establir noves dates per acabar l'actuació per resoldre aquestes problemàtiques.

Setè.- L'entitat local beneficiària de la subvenció pot sol·licitar a l'òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió, reducció de l'import concedit, modificació de l'actuació objecte de l'ajuda, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.

Vuitè.- Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i a la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

Novè.-  El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions informació sobre l'aprovació de la convocatòria de les subvencions i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d'aquesta base de dades.

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquesta resolució no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es rebi la notificació d'aquesta resolució amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi notificació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es rebi aquesta notificació.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.>

 

Palma, 29 de novembre de 2019

La secretaria tècnica de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local

(Por delegació del conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local

Resolució de 22/07/2019. BOIB núm. 103, de 27/07/2019)

Rosa Mª Cañameras Bernaldo