Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALGAIDA

Núm. 12017
Aprovació definitiva de la modificació de l’Ordenança reguladora de la Taxa per expedició de documents o d’actuacions municipals a instància de part

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada inicialment per l'Ajuntament Ple en sessió de dia 10 d'octubre de 2019 la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per expedició de documents o d'actuacions municipals a instància de part, i atès que durant el termini d'exposició pública no s'hi ha presentat cap reclamació, i per tant, esdevé aprovada definitivament, es publica íntegrament en compliment del disposat a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Recursos

Contra l'aprovació definitiva d'aquesta ordenança se pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptats des del dia de la present publicació, d'acord amb el disposat en els articles 10.1.b i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Consulta i informació de l'expedient

L'expedient se pot consultar en el departament d'Intervenció de l'Ajuntament d'Algaida, de dilluns a divendres, de les 9:00 h fins a les 14:00 h, excepte festius.  

 

Algaida, 29 de novembre de 2019 

La batlessa 

Maria Antònia Mulet Vich 

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS O D'ACTUACIONS MUNICIPALS A INSTÀNCIA DE PART

FONAMENT I RÈGIM JURÍDIC

Article 1

L'Ajuntament d'Algaida conforrmement al que ha autoritzat l'article 106 de la Llei 7/85 de 2 d'abril Reguladora de les Bases de Règim Local  i d'acord al que preveu l'article 20.4 a) de la Llei 39/88 de 28 de desembre, Reguladora de les Hisendes Locals, que estableix la taxa per documents que expedeix l'Administració, o les Autoritats Locals a instància de part, es regularà per la present Ordenança, redactada d'acord al que disposa l'article 16 de la Llei 39/88 citada.

FET IMPOSABLE

Article 2

Constitueix el fet imposable l'activitat municipal desenvolupada com a conseqüència de la tramitació a instància de part de tota casta de documents que espedesqui o de que entengui l'Administració o les Autoritats Municipals.

SUBJECTES PASSIUS

Article 3

Son subjectes passius d'aquesta taxa en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques, així com les herències jaients, comunitats de bens i demés entitats que, no tenint personalitat jurídica, constitueixen una unitat econòmica o un patrimoni separat, susceptible de imposició, que sol·liciten, provoquen o resulten beneficiades per l'expedició o tramitació dels documents a que es refereix l'article 2.

MERITACIÓ

Article 4

La obligació de contribuir neix amb l'expedició del document del que hagi de tenir coneixement l'Administració Municipal sense que s'inicií l'actuació o l'expedient, fins que s'hagi efectuat el pagament juntament amb la sol·licitud amb caràcter de dipòsit previ

 RESPONSABLES

Article 5

1. Seran responsables solidàriament de les obligacions tributàries establides en aquesta ordenança tota persona causant o col·laboradora a la realització de una infracció tributària. En els supòsits de declaració consolidada, totes les societats integrants del grup seran responsables solidaries de les infraccions comeses en aquest règim de tributació.

2. Els copartícipes o cotitulars de les herències jaients, comunitats de bens i demés entitats que, no tenint personalitat jurídica, constitueixen una unitat econòmica o un patrimoni separat, susceptible de imposició, respondran solidàriament i en proporció a les seves respectives participacions de les obligacions tributàries de dites entitats.

3. Seran responsables subsidiaris de les infraccions tributàries simples i de la totalitat del deute tributari en cas de infraccions greus comeses per les persones jurídiques, els administradors d'aquelles que no realitzin els actes necessaris de la seva incumbència per el compliment de les obligacions tributàries infringides, consentissin en l'incompliment  pels qui depenguin d'ells o adoptin acords que fessin possibles les infraccions. Així mateix  els administradors respondran subsidiàriament de les obligacions  tributàries  que estiguin pendents de complimentar per les persones jurídiques que hagin cessat en les seves activitats.

4. Seran responsables subsidiaris els síndics, interventors o liquidadors de quebres, concursos, societats i entitats en general, que per negligència o mala fe no realitzin  les gestions necessàries pel total compliment de les obligacions tributàries meritades amb anterioritat  a les dites situacions i que siguin imputables als respectius subjectes passius.

 BASE IMPONIBLE I LIQUIDABLE

Article 6

Estarà constituïda per la classe o naturalesa del document tramitat o expedit per l'Administració Municipal.

 QUOTA TRIBUTÀRIA

Article 7.1 

EPÍGRAF

CERTIFICACIONS

TARIFA

1

Descripció

 

1.1

Certificat de convivència

1,70 €

1.2

Certificat d'empadronament

1,70 €

1.3

Certificat de distància

3,00 €

1.4

Certificat de reagrupament familiar

33,00 €

1.5

Certificat de residència per viatge

0,00 €

1.6

Certificat antigüitat edificis post. 1987

120,00 €

1.7

Certificat antigüitat edificis ant. 01/03/1987

120,00 €

1.8

Certificat antigüitat edificis ant. 1956

120,00 €

1.9

Certificat d'acords d'antigüitat

15,00 €

1.10

Certificat final d'obra per habitatge/local

50,00 €

1.11

Certificat d'inexistència d'exp. disciplina urbanística

33,00 €

1.12

Altres certificats urbanístics

10,00 €

 

EXPEDIENTS

 

2

Descripció

 

2.1

Instàncies

0,00 €

2.2

Bastenteix de poders

33,00 €

2.3.1

Compulsa 1r full

3,00 €

2.3.2

Compulsa següents fulls

1,00 €

2.4

Expedient declaració en runa d'edifici

100,00 €

2.5

Cèdul·la urbanística

33,00 €

2.6

Expedient restabliment voluntari de la realitat física alterada (art. 193 LUIB)

50,00 €

2.7

Informe d'atestat en accident de circulació

150,00 €

2.8

Altres informes policials

10,00 €

2.9

Participació en processos selectius grups A o laboral assimilable

20,00 €

2.10

Participació en processos selectius grups B i C o laboral assimilable

18,00 €

2.11

Participació en processos selectius grups D i E o laboral assimilable

15,00 €

 

LLICÈNCIES

 

3

Descripció

 

3.1

Llicència urbanística d'obra

50,00 €

3.2

Llicència comunicació prèvia

15,00 €

3.3

Llicència segregació o agrupació 2 solars

25,00 €

3.4

Llicència segregació o agrupació 3-5 solars

35,00 €

3.5

Llicència segregació o agrupació + 5 solars

45,00 €

3.6

Pròrroga de llicències urbanístiques

20,00 €

3.7

Llicència apertura major (permanents, no permanents o itinerants)

95,00 €

3.8

Llicència apertura menor (permanents, no permanents o itinerants)

85,00 €

3.9

Llicència apertura innòcua (permanents, no permanents o itinerants)

75,00 €

3.10

Llicència apertura de recorregut no permanent

75,00 €

3.11

Comunicació de transmissió d'activitat

50,00 €

3.12

Canvi de titularitat de l'activitat amb declaració responsable

85,00 €

 

REPROGRAFIA

 

4

Descripció

 

4.1

Per cada xercòpia tamany DIN A-4

0,20 €

4.2

Per cada xercòpia tamany DIN A-3

0,30 €

4.3

Per impressió a les impresores municipals per full

0,20 €

 Article 7.2

S'estableix una bonificació del 50% de les quotes corresponents a l'epígraf 4, relatiu a la prestació del servei de reprografia, quan el mateix es presti a la biblioteca municipal, i sigui sol·licitat pels socis de la biblioteca.

 NORMES DE GESTIÓ

Article 8

El funcionari encarregat del Registre d'entrada i sortida de l'Ajuntament practicarà les liquidacions corresponents a la taxa.

Les quotes es satisfaran a la Caixa de la Corporació en el moment de presentació dels documents amb expedició de l'oportú rebut o carta de pagament

 EXEMPCIONS, REDUCCIONS I DEMÉS BENEFICIS LEGALMENT APLICABLES

Article 9

Per raó de capacitat econòmica dels sol·licitants s'aplicarà quota zero en els suposats de sol·licitants emparats pels serveis socials mancomunats.

Llevat del que es preveu al paràgraf anterior i de conformitat amb l'article 9 de la Llei 39/88 de 28 de desembre, no es reconeixerà cap benefici tributari més que els que siguin conseqüència del que estableixen els Tractats o Acords internacionals o venguin prevists a normes amb força de Llei.

INFRACCIONS I SANCIONS

Article 10

En tot el relatiu a la qualificació de les infraccions tributàries i sancions, a més del que preveu la present Ordenança, s'estarà al que disposen els articles 77 i següents de la Llei General Tributaria i demés normativa aplicable.

DISPOSICIÓ FINAL

Un cop publicat el text íntegre de la present Ordenança al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, entrarà en vigor, als vint dies de la seva publicació romanent en vigor fins que s'aprovi la seva modificació o derogació.