Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

EMPRESA MUNICIPAL DE TRANSPORTS URBANS DE PALMA DE MALLORCA, SA

Núm. 11451
Bases de consolidació de treball 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Transports Urbans de Palma de Mallorca SA, en la sessió de dia 15 de novembre de 2019 va aprovar les bases que s'adjunten, que regiran el procés de consolidació de treball del grup professional 4: professionals de trànsit i circulació. 

El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, si el darrer dia fos diumenge o festiu, aquest termini finalitzarà el proper dia hàbil. 

La informació sobre el desenvolupament d'aquest procés es publicarà al web de l'EMT-Palma (www.emtpalma.es) en la secció “corporatiu”, apartat d'ofertes d'ocupació. 

1. OBJECTE 

Aquest document té per objecte constituir una convocatòria, mitjançant concurs-oposició, per a la cobertura de 140 places de conductor-perceptor, sempre que les taxes de reposició ho permetin que s'incorporaran amb contracte de duració determinada, que passarà a indefinit quan la llei ho permeti, o contracte de relleu, segons lo establert a l'article 6 del vigent Conveni Col·lectiu de l'EMT-Palma. 

El Pla d'Igualtat de l'Ajuntament de Palma 2018-2021 preveu com un dels seus eixos d'actuació la promoció de l'accés i promoció de les dones a col·lectius professionals amb una hegemònica presència masculina. A l'EMT-Palma, el 92,46% del personal són homes, i el 7,54% són dones. 

Per tal d'aconseguir una composició equilibrada de la plantilla de l'EMT-Palma, d'acord amb l'article 43 de la Llei 11/2016, d'igualtat de dones i homes i el Pla d'igualtat de l'Ajuntament de Palma 2018-2021, es determina que el 40% de les places ofertes en aquesta convocatòria han de ser cobertes per dones, en els termes establerts en aquestes Bases. 

Es reserva un percentatge del 5% de les places que s'ofereixin per cobrir-les amb persones que tinguin un grau de discapacitat igual o superior al 33%, que han de indicar-ho al requadre corresponent de la inscripció i han de presentar els documents que acreditin el grau de discapacitat al·legat i la compatibilitat per a exercir les funcions que tingui atribuït el lloc al qual opten. 

Aquest concurs-oposició unifica en la mateixa convocatòria el torn restringit per la promoció interna entre el personal fixo de l'Empresa i la convocatòria en torn lliure, conforme al conveni col·lectiu vigent. 

Les places no cobertes per promoció interna o pels grups reservats s'acumularan al grup general. 

Tot això en compliment de la normativa vigent que es relaciona i del compromís d'aquesta Empresa de complir amb la normativa aplicable:

  1. Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, per el que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

  2. Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, especialment els arts. 91 i 103.

  3. Llei 40/2015, de d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

  4. Llei 5/2015, de 30 d'octubre per el que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

  5. Reglament orgànic del govern i l'administració de l'Ajuntament de Palma (BOIB núm. 120, d'11 de setembre de 2004).

  6. Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures de modernització del govern local, amb les actualitzacions vigents.

  7. Conveni Col·lectiu de l'EMT-Palma vigent actualment, especialment l'article 5 en matèria de procediment de selecció.

  8. Codi de Bon Govern de l'Ajuntament de Palma, de 28 de febrer 2013.

  9. Llei 6/2018 de Pressuposts Generals del Estat per al 2018.

  10. Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

  11. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes del Govern Balear.

  12. Pla d'Igualtat de l'Ajuntament de Palma.

 

El present document inclou tot el procés de contractació de personal de l'EMT-Palma, en concret els següents apartat: 

  • Memòria justificativa de la necessitat de contractació.

  • Justificació d'existència de fons (anual i plurianual).

  • Procediment de contractació.

  • Autorització de l'inici del Procediment.

  • Bases de la Convocatòria i aprovació de les mateixes. 

2.- MEMÒRIA JUSTIFICATIVA DE LA NECESSITAT 

Categoria professional: Conductor/a Perceptor/a Agent únic/a (Conductor/a d'autobús). 

Grup Professional: Grup 4 “Professionals de trànsit i circulació”, amb les funcions de Conductor/a-perceptor/a Agent únic/a, i qualsevol altra pròpia del seu grup professional. 

Nombre de vacants a cobrir: 140 places sempre que les taxes de reposició ho permetin, per a la consolidació de treball fixo, de les quals un 40% estan reservades per a dones i un 5% al torn de persones amb discapacitat, que conformaran les llistes de conductors/es perceptors/es que podran esser incorporats de manera esglaonada. Sempre complint amb la normativa vigent. 

Condicions econòmiques: Les recollides per al nivell salarial Grup 4, del Conveni col·lectiu de l'EMT-Palma, vigent en cada moment. 

Horari de treball: L'horari de treball és l'establert al Conveni Col·lectiu de l'EMT-Palma vigent en cada moment, i a l'acord subscrit a la Comissió d'hores i serveis entre els representants dels treballadors i l'Empresa, emparat en l'establert en el citat Conveni Col·lectiu, és a dir: el grup de conductors o conductores no adscrit a torn de treball (disponible quant a torn de treball), podent realitzar indistintament torns de matí, tarda o tercer torn, estarà conformat per aquells treballadors i treballadores que hagin ingressat a l'Empresa a partir del 01/01/2016; essent aquesta data revisable a la Comissió de Hores i Serveis, si aquests no fossin suficients, pels últims treballadors contractats per l'Empresa tot i que hagin adquirit la condició de fixos. 

Centre de Treball: actualment situat a la Crta. Coll d´en Rabassa a Son Ferriol, Polígon Sant Mateu – 07007 - Palma, o qualsevol altra que se pugui establir. 

Sense perjudici del caràcter itinerant de la prestació del servei i a causa de les característiques del lloc de conductor o conductora d'autobús urbà, les funcions pròpies del Grup professional 4 del vigent Conveni Col·lectiu de l'EMT-Palma es desenvoluparan a qualsevol de les línies que l'Empresa tingui establertes o pugui establir en un futur. 

Descripció de la Necessitat: La necessitat de contractar aquest grup de conductors-preceptors està motivada per a poder cobrir: les baixes produïdes per qualsevol causa que implica reserva del lloc de feina (excedència, invalidesa, incapacitat permanent total i absoluta, incapacitat temporal, permisos retribuïts i no retribuïts, permisos de maternitat i paternitat) i qualsevol altra que dugui aparellada la reserva del lloc de feina amb caràcter temporal; les vacants que es produeixin per jubilació anticipada, d'acord amb l'article 6 del Conveni Col·lectiu actual; les necessitats de personal per increment dels serveis en determinats moments puntuals, segons les necessitats operatives de l'Empresa que puguin donar-se en cada moment, sempre d'acord amb tota la normativa i la legislació vigent en cada moment, per a poder dur a terme l'oferta de servei de transport públic de Palma. 

3.- JUSTIFICACIÓ D'EXISTÈNCIA DE FONS 

No es produeix variació substancial en la massa salarial pressupostada i aprovada per a l'EMT-Palma per a l'exercici 2019. 

4.- PROCEDIMIENT DE SELECCIÓ 

El procediment de selecció es farà seguint l'establert a l'article 5 del Conveni Col·lectiu de l'EMT-PALMA vigent: 

“Artículo 5º.- Ingresos, ascensos, pruebas y tribunal  

1. Los ingresos se efectuarán para cubrir las necesidades de plantilla que la empresa precise. En aquellos casos que sea necesario reunir requisitos específicos, éstos serán definidos por la empresa.  

2. Las convocatorias se realizarán en forma pública de empleo, que como mínimo establecerán:

  1. El número de puestos de trabajo a cubrir y el perfil de éstos.

  2. La fecha límite para realizar el examen.

  3. La convocatoria se realizará con 20 días de antelación a la fecha límite para la admisión de solicitudes. 

3. Las vacantes de puestos de trabajo que la empresa precise cubrir, tanto de carácter fijo como temporal, incluidas hasta el grupo profesional 3 inclusive, del que se excluyen aquellos que son cargos de confianza de la empresa, se ofrecerán como promoción interna a los trabajadores fijos de plantilla, con los criterios establecidos para los ascensos. 

Todos los ascensos de puestos de trabajos, incluidas hasta el grupo profesional 3 inclusive, del que se excluyen aquellos que son cargos de confianza de la empresa, se efectuarán por concurso oposición en una sola convocatoria para todos los trabajadores de la empresa.

Los factores a valorar serán la aptitud, actitud, antigüedad y conocimientos prácticos del puesto a cubrir.

Si una vez efectuadas las pruebas ningún aspirante obtuviera la puntuación mínima establecida, la empresa podrá convocar las vacantes por concurso público.  

4. La empresa elaborará el temario de las pruebas y exámenes a realizar.

El tribunal estará compuesto por cinco miembros: dos por parte de la empresa, dos por parte del comité de empresa y un profesional con conocimientos sobre el temario designado por la empresa.

Las pruebas o exámenes a realizar se efectuarán por sorteo, entre aquellos temas que presente la empresa, que no podrán ser inferior a tres para cada convocatoria o examen. El tribunal calificará y publicará los resultados finales.

No podrán formar parte del tribunal de exámenes aquéllas personas que tengan parentesco hasta el tercer grado con algún aspirante, pudiendo ser recusado por tal motivo.  

5. Las vacantes para sustituir a un trabajador con reserva del puesto de trabajo se cubrirán mediante la oportuna oferta pública sin los requisitos establecidos en los puntos 2, 3 y 4 del presente artículo.

Excepcionalmente, a los efectos de agilizar el procedimiento de incorporación de trabajadores relevistas mediante un contrato temporal, la empresa podrá acudir al proceso de selección previsto en el párrafo anterior.

En ningún supuesto la aplicación de este procedimiento de selección llevará aparejada la contratación indefinida.

En cualquiera de los casos anteriormente citados el proceso de selección contará con la participación del comité de empresa en el tribunal. En este sentido, el tribunal estará compuesto por cinco miembros: dos por parte de la empresa, dos por parte del comité de empresa y un profesional con conocimientos sobre el temario designado por la empresa”. 

5.- AUTORITZACIÓ DE L'INICI DEL PROCEDIMENT  

L'aprovació del present document per part del Consell d'Administració, previ compliment del Codi de Bon Govern de l'Ajuntament de Palma de data 28/02/2013, i aprovat pel Consell d´Administració en data 15 de novembre de 2019, suposa l'autorització de tot el contingut del mateix. 

6.- BASES DE LA CONVOCATÒRIA 

6.1.- Descripció de les places 

Les funcions a exercir són amb caràcter general i no restrictiu totes les indicades en el Text del Reglament de Servei de Transport col·lectiu urbà de Palma de Mallorca publicat en el BOIB número 14 de 27 de gener 2007, a més de les establertes al Conveni Col·lectiu vigent de l'EMT-Palma, en concret les de l'article 9, que indica textualment: 

Grupo profesional 4º.- Profesionales de tráfico y circulación. 

Comprende aquellos trabajadores que reúnen o requieren actitudes y aptitudes específicas para desarrollar las funciones de su puesto de trabajo, de acuerdo a la planificación y dirección de su trabajo por parte de la Dirección de Empresa, pero que la ejecución efectiva requiere de una autonomía y responsabilidad directa del trabajador. 

Las funciones de los puestos de trabajo, por su singularidad y profesionalidad específica, son aquellas que tradicionalmente han venido organizando y planificando la dirección de la empresa o que en un futuro pueda organizar y planificar, para la actividad del transporte urbano de viajeros.

…/… 

5.- Las funciones enumeradas en cada grupo profesional definen el contenido de la prestación laboral, sin que ello suponga agotar las funciones de cada uno de ellos. En todo caso, serán las necesarias para garantizar la correcta ejecución de la prestación laboral.”

6.2.- Procés de selecció 

El procés de selecció es durà a terme mitjançant el sistema públic a través d´una oferta  pública amb el següents criteris: 

  1. Procediment establert en el Conveni col·lectiu, article 5.

  2. Definició del perfil de lloc de treball.

  3. Aprovació pel Consell d´Administració i publicació corresponent.

  4. Designació del Tribunal d'Avaluació dels aspirants.

  5. Avaluació dels aspirants mitjançant les proves establertes. 

6.3.- Requisits 

Els aspirants hauran de reunir els següents requisits: 

  1. Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir permís de residència o permís de treball en vigor en el moment de la incorporació a l'Empresa. 

  2. Tenir 18 anys d'edat fets i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa. 

  3. No patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions de la feina a desenvolupar. Així mateix, un cop finalitzat el procés de selecció i abans de la incorporació al lloc de fenia, s'haurà de passar satisfactòriament un reconeixement mèdic a càrrec del Servei de Prevenció de l'Empresa, amb la qualificació d´APTE (sense cap tipus de restricció física, psíquica ni laboral). La no superació del mateix suposarà la impossibilitat d'incorporació i l´exclusió de la llista, donat el caràcter eliminatori d'aquest requisit.    

  1. Estar en possessió del títol d'Educació Secundària Obligatòria (ESO), Graduat Escolar, formació professional de primer grau o equivalents, o una titulació superior a les esmentades. 

  2. Estar en possessió del carnet de conduir "D", vigent i homologat a l'Estat espanyol, i estar en possessió, en el moment de la convocatòria i de la incorporació a la Empresa, de 10 punts del permís de conduir. 

  3. Estar en possessió de la Targeta de Qualificació Professional com a conseqüència d'haver completat la formació corresponent al Certificat d'Aptitud Professional per a conductors (CAP). 

  4. Acreditar coneixements de comprensió i expressió elementals de llengua catalana, mitjançant una titulació oficial que acrediti com a mínim un coneixement de nivell A2. 

  5. Per als aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola, i del seu origen no es desprengui el coneixement de l'idioma espanyol, s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes, o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua. 

En cap cas s'admetran sol·licituds d'aspirants que, havent estat contractats a l'EMT-Palma, Administracions Públiques, Empreses Públiques o Organismes Autònoms, hagin causat baixa en les mateixes per acomiadament disciplinari, tret que, amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, el referit acomiadament hagués estat declarat improcedent per sentència judicial ferma. 

Els i les aspirants hauran de reunir els requisits abans indicats dins del termini de presentació de sol·licituds, i no haver perdut cap dels requisits al moment de la contractació. 

En qualsevol moment que l´EMT-Palma, esbrini o constati de forma fefaent la falta dels requisits o la falsedat de la documentació o declaració presentada, el aspirant serà exclòs immediatament del procés, i en cas d'estar contractat serà acomiadat disciplinàriament sense perjudici de la responsabilitat que hagi incorregut per falsedat, reservant-se l'EMT-Palma, les accions legals pertinents.

6.4.- Publicitat i presentació de sol·licituds pels aspirants 

Publicitat: La convocatòria es publicarà al BOIB i a la pàgina web de l'EMT-Palma (www.emtpalma.es) amb independència que es realitzi en altres mitjans, però no de forma obligatòria.  

Imprès de sol·licitud: es podrà descarregar de la pàgina web de I'EMT (www.emtpalma.es) o es podrà recollir a les oficines de I'EMT: 

  • Ctra. Coll d'en Rabassa a Son Ferriol - Pol. Sant Mateu - Son Banya - 07007 Palma Horari: de 9:00 a 13:00 hores, de dilluns a divendres. 
  • Josep Anselm Clavé, 5 - 07002 Palma. Horari: de 9:00 a 13:00 hores, de dilluns a divendres. 

Termini per a la presentació de sol·licituds: El termini d'admissió de sol·licituds serà de 20 dies naturals des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria al BOIB. Per mitjà de la pàgina web de I'EMT (www.emtpalma.es) es fixaran els llocs i horaris de presentació de les sol·licituds del procediment de selecció. 

S'han de presentar dos exemplars de l‘imprès degudament emplenats, així com original i fotocòpia de la documentació requerida.

DOCUMENTS QUE S'HAN DE PRESENTAR NECESSÁRIAMENT AMB LA SOL·LICITUD 

  • Fotocòpia del DNI o NIE en vigor. 

  • Fotocòpia del Títol d'Educació Secundària Obligatòria (ESO); Graduat Escolar; formació professional de primer grau o equivalents, o una titulació superior a les esmentades. 

  • Fotocòpia del Carnet de conduir "D", homologat a I' Estat espanyol, en vigor. 

  • Certificat, expedit per la DGT, dels punts del Permís de Conduir amb data posterior a la convocatòria, o provisionalment, impressió digital de la plana web oficial de la DGT, estant obligat a presentar original del certificat oficial en temps i forma, sempre abans de la seva contractació. 

  • Fotocòpia de la Targeta de Qualificació Professional com a conseqüència d'haver completat la formació corresponent al Certificat d'Aptitud Professional per a conductors (CAP). 

  • Certificat acreditatiu del nivell "A2" de català, o un de superior. 

  • Les persones que es presenten pel torn de discapacitats, han d'aportar un certificat actualitzat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33% expedit per la Direcció General de Dependència del Govern de les Illes Balears o per un organisme públic equivalent, en el qual s'ha d'indicar el grau de discapacitat i acreditar fefaentment la deficiència permanent que ha donat origen al reconeixement d'aquest grau de discapacitat. 

  • Currículum vitae actualitzat a la data de convocatòria de l'aspirant. 

  • Informe de vida laboral emès per la Seguretat Social actualitzat a la data de convocatòria de l'aspirant. 

ALTRES DOCUMENTS QUE ES PODRAN PRESENTAR AMB LA SOL·LICITUD 

  • Certificat específic de l'empresa que acrediti l'experiència com a conductor o conductora a una empresa de transport col·lectiu (urbà, interurbà de viatgers, vehicles de gran tonatge, ...)

  • Certificat acreditatiu de nivell “B1” de català, o un de superior (nomes es puntuarà la titulació superior).

  • Certificat acreditatiu de coneixements de llengua anglesa (nomes es puntuarà la titulació superior).

Tota la documentació que es presenti s'acararà amb l'original en el moment del seu lliurament. En cas de falsedat coneguda amb posterioritat a l‘aportació de la documentació, aquesta serà causa d'exclusió de les proves o d'acomiadament si s'hagués produït la contractació, a més de les possibles mesures legals que pugui emprendre l'Empresa. 

L'admissió de la sol·licitud, comporta la plena acceptació per les persones sol·licitants de les presents Bases, amb expressa autorització per al tractament automatitzat de les seves dades en els arxius de l'empresa i la publicació de resultats en els mitjans que l'empresa consideri, d'acord a l'establert per la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPD). 

6.5.- Proves 

1. Examen teòric:  Avaluació d'aptituds (4 punts sobre 10) 

Constarà d'un exercici eliminatori i quedaran eliminats els aspirants que no arribin a la puntuació mínima de 2 punts sobre 4. 

Consistirà en 80 preguntes tipus test amb varies respostes, de les quals només una serà correcte, sobre els següents temes:

  • Coneixements del Codi de Circulació: Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel que s´aprova el Reglament General de Circulació per a l´aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990, de 2 de març.
  • Coneixements Generals sobre l'EMT-Palma: Reglament del Servei de Transports Col·lectius Urbans de Palma de Mallorca, publicat en el BOIB núm. 14 de 27/01/2007, i el Protocol del Conductor, que se publicarà amb la present convocatòria.
  • Rutes, carrers i tarifes actualitzades de les línies d'autobús de l'Emt-Palma, informació disponible a la pàgina web de l´EMT-Palma.
  • Coneixements de Mecànica: Coneixements bàsics necessaris per a l'obtenció del carnet de conduir “D”.
  • Raonament numèric.
  • Raonament verbal.
  • Seguiment d'instruccions.
  • Detecció de problemes.
  • Adequada atenció al client.
  • Coneixements d'Anglès relacionats amb l'àmbit de feina de conductor d'autobús de l'EMT-Palma. 

El temps per desenvolupar la prova serà de 80 minuts. Les respostes correctes es puntuaran amb 0,05 punts, i les respostes errònies restaran 0,0167 punts (una tercera part).  

Es publicaran a la pàgina web els llistats provisionals dels resultats de l´examen teòric. En el mateix acte s'obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes exclosos), a partir del dia següent de la publicació, per a la presentació de al·legacions. 

Resoltes les reclamacions es publicarà els llistats definitius d'aspirants que hagin superat l´examen teòric. 

2. Prova de català 

Només l'hauran de realitzar els candidats no eliminats a l'examen teòric i que no hagin aportat el certificat acreditatiu del nivell A2, o un de superior. 

Consistirà en una prova, a la qual només es podrà obtenir la qualificació d'apte o no apte. 

Es publicaran al web de l'EMT-Palma les llistes provisionals dels resultats de la prova de català. En el mateix acte s'obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes exclosos) a partir de l'endemà de la publicació per a presentar reclamacions. 

Una vegada resoltes les reclamacions es publicaran les llistes definitives d'aspirants que hagin superat la prova de català. 

Els i les aspirants que no superin aquesta prova no podran continuar el procés selectiu. 

3. Valoració de mèrits (5 punts sobre 10) 

​​​​​​a. Experiència com a conductor o conductora amb carnet C o D:

  • En empreses de transports col·lectiu urbà de viatgers a raó de 0,15 punts per mes, fins un màxim d'1 punt.
  • En empreses de transport interurbà de viatgers a raó de 0,05 punt per mes, fins un màxim de 0'75 punts.
  • En empreses de transport discrecional de viatgers a raó de 0,05 punt per mes, fins un màxim de 0'75 punts.
  • En empreses de transport amb vehicles de gran tonatge a raó de 0,05 punt per mes, fins un màxim de 0'50 punts. 

b. Per l'antiguitat de Carnet de conduir “D”: a raó de 0,01 punts per mes, fins un màxim d'1 punt. 

c. Per una titulació oficial superior a les esmentades al apartat d) de requisits: 0,50 punts. 

d. Per certificat acreditatiu de nivell “B1” de català, o un de superior: 0,25 punts. 

e. Per certificat acreditatiu de coneixements de llengua anglesa, (nomes es puntuarà la titulació superior):

1. Per nivell A2: 0,15 punts

2. Per nivell B1: 0,25 punts.

Es publicaran a la pàgina web els llistats provisionals de la valoració d´aquest apartat. En el mateix acte s'obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes exclosos) per a la presentació de reclamacions.

Resoltes les reclamacions es publicarà els llistats definitius segons la suma de les puntuacions obtingudes a la prova d'avaluació d'aptituds i a la valoració de mèrits.

Juntament amb les llistes definitives s'indicaran les dates, horaris i lloc de l´entrevista personal.

4. Entrevista personal (1 punt sobre 10)

Es realitzarà l'entrevista pels membres del Tribunal als aspirants que tinguin les primers cent quaranta puntuacions de les llistes publicades i serà valorat pels membres del Tribunal. En cas d'empat entre dos aspirants o més a la darrera posició de les llistes seran entrevistats tots els aspirants amb aquesta mateixa puntuació.

El Tribunal realitzarà l'entrevista i valorarà en els candidats i candidates la seva actitud personal per a l'acompliment d'una prestació laboral, tenint en compte els següents paràmetres: 

  • Treball de conducció de vehicles de grans dimensions.

  • Treball desenvolupat en atenció al públic.

  • Seguiment d'instruccions. ​​​​​​​

​​​​6.6.- Puntuació i ordre de preferència en les llistes

1. La puntuació dels aspirants serà el resultat de la suma de la puntuació obtinguda en totes les fases del procediment, segons els criteris establerts a aquest apartat.

Un cop valorat el conjunt de les proves, en cas d'haver dos o més aspirants amb la mateixa puntuació, es resoldrà seguint els següents criteris de caràcter preferencial:

- Experiència en transport col.lectiu de viatgers.

-Experiència amb vehicles de gran tonatge.

- nivell d'anglès.

Finalitzada per part del tribunal la valoració de l'examen, dels mèrits i de l'entrevista personal d'acord amb l'establert a l'apartat anterior, es faran públiques les llistes de puntuacions obtingudes per a cadascun dels grups d'inscripció, amb indicació dels darreres cinc números i lletra del DNI.

Aquests llistats es publicaran per ordre de major a menor puntuació.

2..- Ordre de preferència. Del resultat d'aquest procés de selecció, les persones seleccionades  s'ordenen per ordre de puntuació, tenint el primer lloc l'aspirant que hagi obtingut major puntuació, i així successivament.

6.7.- Ordre d'incorporació i crida

Una vegada finalitzat el procés de selecció, els integrants de les llistes de conductors i conductores seran contractats seguint l'ordre de preferència resultat de les llistes definitives, realitzant-se la crida a les persones que tinguin l'ordre d'incorporació més alt, amb els criteris i limitacions que estableixi a cada moment la legislació vigent. Es cridaran els vint primers abans del dia 30 de juny de 2020, i successivament quinze candidats o candidates cada semestre, com a mínim, finalitzant aquest borsí el 31 de maig de 2022.

Les incorporacions del torn reservat a dones es faran de la següent manera: de les primeres persones a incorporar la crida de les posicions 7, 8, 9, 10, 17, 18, 19, 20, 28, 29, 30, 31, 38, 39, 40 i 41 correspondran al torn reservat a dones. En qualsevol cas, si la candidata del torn reservat a dones té millor nota que les persones del torn general que haurien de incorporar-se segons les regles anteriors, es cridarà la persona amb puntuació més alta independentment de la llista on figuri i que no estigui contractada.

Les incorporacions del torn reservat a persones amb discapacitat es faran de la següent manera: de les primeres persones a incorporar la crida de les posicions 21 i 42, correspondran al torn de persones amb discapacitat. En qualsevol cas, si el candidat o candidata del torn reservat a persones amb discapacitat té millor nota que les del torn general que haurien de incorporar-se segons les regles anteriors, es cridarà la persona amb puntuació més alta independentment de la llista on figuri i que no estigui contractada.

El o l'aspirant serà exclòs o exclosa definitivament de les llistes, si renuncia injustificadament al  contracte. S'entendrà que s'ha produït la renúncia injustificada a la contractació, la incompareixença de l'aspirant dins del termini comunicat per l'empresa per a la formalització del contracte, o la renúncia expressa a la contractació.

Es consideren causes justificades de rebuig del contracte per part de l'aspirant, les següents: 

  • Malaltia acreditada mitjançant el corresponent certificat mèdic.
  • Període d'embaràs, maternitat o situacions assimilades.
  • A petició de l'interessat, qualsevol altra que de forma excepcional l'EMT-Palma estimi oportuna, de forma motivada.

En aquests casos, els i les aspirants conservaran el seu lloc en les llistes i podran ser citats novament quan deixin de concórrer les causes de rebuig, sempre que hagin comunicat a l'EMT-Palma la seva disponibilitat.

En tot cas, el o l'aspirant haurà de superar el període de prova amb la durada establerta a l'article 14.1 de l'Estatut dels Treballadors. En cas de la no superació del citat període de prova, el contracte serà rescindit, perdent l'aspirant qualsevol dret de permanència a les llistes. Les situacions referides a l'últim paràgraf de l'article 14.3 de l'Estatut dels Treballadors, originaran la interrupció del còmput del citat període de prova.

Les crides als aspirants es realitzaran per qualsevol mitjà que consideri l'EMT-Palma, podent fer-se telefònicament o en el seu defecte mitjançant qualsevol mitjà acreditable en dret. En el cas d'haver-se intentat la comunicació infructuosament mitjançant qualsevol mitjà acreditable en dret, l'aspirant al qual s'hagués intentat l'oferiment conservarà el seu lloc en la llista. En haver-se produït la crida dues vegades consecutives sense resposta per la seva banda, o una resposta negativa no justificada, serà exclòs de la llista de forma definitiva. El termini de resposta per part de la persona que s'hagi cridat, serà de 3 dies hàbils des del dia següent a la data de comunicació.

L'interessat o interessada haurà de tenir a disposició de l'EMT-Palma com a dades de contacte: 

  • un telèfon fix o mòbil.
  • una adreça de correu electrònic
  • una adreça postal

El o l'integrant de la llista haurà de mantenir permanentment actualitzades aquestes dades davant l'EMT-Palma, comunicant tots els canvis que es produeixin en les mateixes.

Aquest Procediment de Consolidació de Treball tindrà com a vigència màxima fins el 31 de maig de 2022, no podent realitzar crides de noves incorporacions a partir d'aquesta data. No obstant, als efectes de les persones que tinguin contracte temporal vigent a 31 de maig de 2022, a la finalització del seus contractes temporals, podran renovar amb nous contractes temporals fins que la Llei permeti la transformació en indefinit dels seus contractes.

​​​​​​​

​​​​​​​ANNEX I Composició del Tribunal i terminis de publicació

Composició del Tribunal:

Dos membres designats per l'Empresa EMT-Palma.

Dos membres designats pel Comitè d'empresa de l'EMT-Palma.

Un professional amb coneixements sobre el temari, designat per l'Empresa EMT-Palma.

Per a aquelles proves en què resulti necessari, el tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes, els quals es limitaran a prestar col·laboració en les seves especialitats tècniques i tindran veu, però no vot. Així mateix l'EMT-Palma, a petició del tribunal, pot nomenar col·laboradors per a les tasques de vigilància, coordinació o d'altres similars, necessàries per al desenvolupament de les proves selectives.

Realització de les proves de selecció:

Les proves de selecció es realitzaran abans del 30/04/2020.

Terminis de publicació i data límit d'admissió de sol·licituds:

El termini d'admissió de sol·licituds serà de 20 dies naturals des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria al BOIB.

Amb la finalitat de complir amb el requisit de publicitat, la publicació de les bases del procés de selecció, dels distints terminis, dels resultats provisionals i definitius, i de les notícies o incidències relacionades amb el procés selectiu, es realitzarà a la pàgina web de l'EMT-Palma (www.emtpalma.es) amb independència que a part de la mateixa, però no de forma obligatòria, es realitzi en altres mitjans.

Així mateix es posarà en coneixement de l'Ajuntament de Palma perquè si ho considera adient ho publiqui a la seva pàgina web (www.palma.es).

​​​​​​​Palma, 15 de novembre de 2019

El Servei Jurídic EMT-Palma

​​​​​​​Catalina Alcover Pons