Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 11454
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports de 15 de novembre de 2019 per la qual s’amplia el crèdit assignat a la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d’interès general amb càrrec a l’assignació tributària del 0,7 % de l’impost sobre la renda de les persones físiques, per als anys 2018 i 2019, aprovada mitjançant la Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació d’1 d’agost de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d’agost), i es fixa un nou termini per presentar sol·licituds
Identificador BDNS: 410841
La Sentència 9/2017, de 19 de gener de 2017, del Tribunal Constitucional, va estimar parcialment el conflicte positiu de competències interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra la convocatòria estatal de subvencions a entitats del tercer sector amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). Aquesta Sentència reconeix la competència autonòmica per a la gestió de les subvencions esmentades, amb independència de l'origen dels fons, atès que estan dirigides al finançament de programes en matèria d'assistència social, competència exclusiva de la comunitat autònoma recurrent.
En compliment d'aquesta Sentència, el Consell de Ministres, en la sessió de 23 de juny de 2017 i a proposta de la ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, va adoptar un acord pel qual s'autoritzaren els criteris de distribució, i la distribució resultant, aprovats pel Consell Territorial de Serveis Socials i del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència, destinats a subvencionar, per part de les comunitats autònomes i les ciutats amb estatut d'autonomia, programes d'interès general amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per a l'any 2017 (BOE núm. 150, de 24 de juny). D'acord amb això, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 101, de 17 d'agost de 2017, es publicà, per primera vegada, la convocatòria de subvencions destinada a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per a l'any 2017.
D'acord amb això, i mitjançant la Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació d'1 d'agost de 2018, s'aprovà la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per als anys 2018 i 2019 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018).
Posteriorment, mitjançant l'Ordre SCB/850/2018, de 3 d'agost, es publicà l'Acord del Consell de Ministres de 3 d'agost de 2018 pel qual s'autoritzen els criteris de distribució, i la distribució resultant, aprovats pel Consell Territorial de Serveis Socials i del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència, destinats a subvencionar, per part de les comunitats autònomes i les ciutats amb estatut d'autonomia, programes d'interès general amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per a l'any 2018. Mitjançant aquest Acord, es concedí a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears un crèdit de 3.682.731,42 euros per a l'exercici 2018, la qual cosa implica un increment de 641.821,42 euros respecte de la Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació d'1 d'agost de 2018.
D'acord amb això, i mitjançant la Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 26 de setembre de 2018 (BOIB núm. 120, de 29 de setembre), s'amplià el crèdit assignat a la convocatòria, que finalment va tenir un pressupost de 7.365.451,66 euros, amb càrrec a les partides pressupostàries 17401 313I01 48000 00 FF 18073 i 17401 313I01 78000 00 FF18073 corresponents als exercicis pressupostaris 2018 i 2019, per finançar els programes en matèria de serveis socials adreçats a les persones en situació especial de necessitat que, d'acord amb l'article 6 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials, són objecte d'atenció prioritària, durant el període comprès entre l'1 de gener de 2019 i el 31 de desembre de 2020.
Posteriorment, i mitjançant la Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 5 de desembre de 2018 (BOIB núm. 153, de 6 de desembre), es modificà el punt 13.1 de la convocatòria.
Mitjançant l'Ordre de 21 d'octubre de 2019, es publicà l'Acord del Consell de Ministres de 18 d'octubre de 2019 pel qual s'autoritzen els criteris de distribució, i la distribució resultant, aprovats pel Consell Territorial de Serveis Socials i del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència, destinats a subvencionar, per part de les comunitats autònomes i les ciutats amb estatut d'autonomia, programes d'interès general amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per a l'any 2019. Mitjançant aquest Acord, es concedí a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears un crèdit de 4.034.308,16 € , la qual cosa comporta un increment de 351.574,33€ sobre la quantia establerta per a l'exercici 2019 per la Resolució de la Consellera de Serveis Socials i Cooperació d'1 d'agost de 2018 que fou ampliada per primera vedada per la Resolució de data 26 setembre de 2018.
El punt 3.2 de la convocatòria esmentada, d'acord amb l'article 7 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família i de planificació i formació de serveis socials, disposa que l'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que preveu l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. La modificació esmentada, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.
L'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 31, de 10 de març, estableix que les quanties previstes per a cada línia de subvenció tenen un caràcter merament estimatiu, de manera que l'alteració eventual a l'alça o a la baixa d'aquestes quanties a l'hora d'aprovar les convocatòries respectives no requereix que abans es modifiquin les previsions quantitatives que conté el Pla.
El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, determina la composició del Govern i estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 3 de juliol). Dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, s'inclou la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de la qual depèn la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació.
El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, estableix les competències i l'estructura orgànica bàsica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports (BOIB núm. 106, de 2 d'agost) i atribueix, entre altres competències, a la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, el foment de les inversions en serveis socials.
Les actuacions a les quals es destinen les subvencions d'aquesta convocatòria s'engloben clarament dins les finalitats que persegueix la Conselleria d'Afers Socials i Esports a través de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, la qual, per tant, és l'òrgan competent per tramitar aquest expedient.
Per tot això, i atès que hi ha crèdit pressupostari, dict la següent
Resolució
1. Ampliar en 351.574,33€ per a l'exercici pressupostari de 2019 el crèdit assignat inicialment en la Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació d'1 d'agost de 2018 per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per als anys 2018 i 2019 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018).
2. Autoritzar una despesa de 351.574,33€ amb càrrec a la partida pressupostària 17401 313I01 78000 00 FF 19073 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents a l'exercici 2019.
3. Establir que, amb aquesta ampliació, el pressupost total de la convocatòria és de 7.717.025,99 euros amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, corresponents als exercicis 2018 i 2019:
Any |
Quantia |
Partida pressupostària |
2018 |
3.070.904,41€ |
17401 313I01 48000 00 FF 18073 |
2018 |
611.821,42€ |
17401 313I01 78000 00 FF 18073 |
2019 |
3.070.904,41€ |
17401 313I01 48000 00 FF 19073 |
2019 |
963.395,75€ |
17401 313I01 78000 00 FF 19073 |
4. Fixar un nou termini de quinze dies hàbils per presentar sol·licituds de subvenció, de conformitat amb el que disposa l'annex d'aquesta Resolució.
5. Suprimir el punt 3.4 de la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per als anys 2018 i 2019 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018).
6. Designar la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació òrgan instructor del procediment d'atorgament de subvencions derivat de l'ampliació de crèdit, d'acord amb els punts que consten com a annex d'aquesta Resolució.
7. Comunicar aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 15 de novembre de 2019
La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez
ANNEX Punts de la convocatòria
1. Objecte
1.1. L'import de l'ampliació del crèdit establert en aquest annex es destinarà a finançar les despeses d'inversió per a l'adquisició de vehicles utilitzats en la prestació de serveis socials dins la finalitat general prevista en la convocatòria de subvencions adreçades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per als anys 2018 i 2019. El finançament es farà amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques per a l'any 2019.
1.2. Els serveis socials esmentats en el punt 1.1 s'han de dirigir a donar resposta a les necessitats d'atenció prioritària que estableix l'article 6 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, que són les següents:
També s'hi inclou el desenvolupament d'actuacions destinades a la promoció, la formació i l'acollida de personal voluntari, sempre que estiguin relacionades específicament i explícitament amb les situacions de necessitat d'atenció prioritària esmentades.
1.3. En tot el que no disposa aquest annex (requisits i obligacions de les entitats beneficiàries, documentació que cal presentar, funcions de la comissió avaluació, instrucció, resolució i notificació del procediment, etc...) s'ha d'aplicar la convocatòria de subvencions adreçades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques per als anys 2018 i 2019 (BOIB núm. 96 de 4 d'agost de 2018), així com l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 (BOIB núm. 76, de 29 de maig), i el Text refós de la Llei de subvencions.
2. Àmbit temporal
Són subvencionables les despeses d'inversió per adquisició de vehicles utilitzats en la prestació de serveis socials que es duguin a terme dins el període comprès entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2020.
3. Pressupost
L'import màxim de l'ampliació del crèdit establert en aquest annex és de tres-cents cinquanta-un mil cinc-cents setanta-quatre euros amb trenta-tres cèntims (351.574,33€), d'acord amb la imputació temporal i el desglossament següent:
Any |
Quantia |
Partida pressupostària |
2019 |
351.574,33€ |
17401 313I01 78000 00 FF 19073 |
4. Despeses subvencionables i imports de les sol·licituds
4.1. Únicament són subvencionables les despeses d'inversió corresponents a vehicles utilitzats en la prestació dels serveis socials indicats en el punt 1.2 d'aquest annex.
4.2. L'import màxim que es pot sol·licitar per finançar despeses d'inversió corresponents a vehicles utilitzats en la prestació de serveis socials és de 50.000,00 euros.
5. Presentació de sol·licituds, documentació i terminis
5.1. Les entitats interessades poden presentar les sol·licituds de finançament de despeses d'inversió corresponents a vehicles utilitzats en la prestació dels serveis socials descrits en el punt 1.2 d'aquest annex d'acord amb el model que consta com a imprès 1. Cada entitat només pot presentar una sol·licitud, a la qual s'han d'adjuntar tres pressuposts de tres empreses diferents, referits a un model de vehicle de característiques semblants, amb el cost de la inversió, i la documentació assenyalada en el punt 7.2 de la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per als anys 2018 i 2019 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018). El pressupost amb l'import més baix dels tres presentats serà el subvencionat, sempre que es compleixin els criteris de valoració segons l'apartat 7 d'aquest annex.
5.2. Totes les referències a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials que apareixen en el punt 8.4 de la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per als anys 2018 i 2019 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018), s'han d'entendre fetes a la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació.
5.3. Únicament se subvencionarà l'adquisició d'un vehicle per entitat.
5.4. El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
5.5. Els terminis que indica el punt 11 de la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per als anys 2018 i 2019 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost), es redueixen a la meitat, atesa la urgència en la tramitació del procediment, d'acord amb l'informe justificatiu del director general de Planificació, Equipaments i Formació de 28 d'octubre de 2019.
6. Comissió Avaluadora
D'acord amb el que disposen l'article 19 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 15 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:
a. Presidenta: la cap del Servei de Planificació de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, o la persona que delegui.
b. Vocals:
- La cap del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, o la persona que delegui.
- El cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, o la persona que delegui.
- Dos tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació.
c. Secretari o secretària: un dels dos tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació designats com a vocals.
7. Criteris de valoració i determinació de l'import de la subvenció
La Comissió Avaluadora aplicarà el següent procediment de valoració i determinació de l'import de la subvenció:
a. Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria pel que fa a les despeses d'inversió per a l'adquisició de vehicles utilitzats en la prestació serveis socials són els que es detallen a continuació:
a) Tipus de vehicle (màxim 15 punts) |
|
Mitjà de transport per a usuaris d'un servei concertat que sol·licita subvenció per a l'increment de places |
15 |
Mitjà de transport per a usuaris d'un servei subvencionat que sol·licita subvenció per a l'increment de places |
10 |
Equipament comunitari d'atenció directa a usuaris |
5 |
b) Serveis inclosos en les carteres de serveis socials (màxim 15 punts) |
|
Servei de prestació garantida en alguna de les carteres de serveis socials |
|
- Servei de prestació garantida en alguna de les carteres de serveis socials que disposin com a mínim d'un 50 % de les places/serveis/sessions ocupades per dones |
15 |
- Servei de prestació garantida en alguna de les carteres de serveis socials que no disposin com a mínim d'un 50 % de les places/serveis/sessions ocupades per dones |
12 |
Servei de prestació no garantida en alguna de les carteres de serveis socials |
|
- Servei de prestació no garantida en alguna de les carteres de serveis socials que disposin com a mínim d'un 50 % de les places/serveis/sessions ocupades per dones |
10 |
- Servei de prestació no garantida en alguna de les carteres de serveis socials que no disposin com a mínim d'un 50 % de les places/serveis/sessions ocupades per dones |
7 |
Servei no inclòs en cap cartera de serveis socials |
0 |
c) Àmbit de cobertura (màxim 10 punts) |
|
Insular |
10 |
Comarcal |
7 |
Municipal |
5 |
d) Equipament de continuïtat / Equipament de nova obertura (màxim 10 punts) |
|
Equipament que suposa una nova dotació de serveis |
10 |
Substitució de vehicle |
7 |
e) Classificació energètica dels vehicles (màxim 20 punts) |
|
Classe E: vehicles elèctrics |
20 |
Altres vehicles |
10 |
f) Nombre de places (màxim 10 punts) |
|
Vehicle de nou places o més |
10 |
Vehicle de menys de nou places |
5 |
g) Ús del vehicle (màxim 10 punts) |
|
Ús per a persones usuàries |
10 |
Ús per a professionals |
5 |
b. Per determinar l'import de la subvenció amb relació a les despeses d'inversió, s'ha de valorar cada sol·licitud de 0 a 90 punts, d'acord amb els criteris que estableix la taula anterior.
c. La puntuació mínima necessària perquè una sol·licitud pugui accedir a la subvenció és de 45 punts.
d. Una vegada valorades les sol·licituds d'acord amb els criteris del barem, s'ordenaran segons la puntuació obtinguda i, de conformitat amb aquest ordre, s'atribuirà a les entitats beneficiàries la totalitat de la subvenció sol·licitada, sempre que sigui inferior al 100 % del cost total de la inversió, fins que s'exhaureixi el crèdit.
e. La darrera sol·licitud d'inversió subvencionable segons el que disposa l'apartat anterior es pot subvencionar per un import inferior al 100 % de la quantia sol·licitada, per poder executar la totalitat del pressupost assignat a la convocatòria. En aquest cas, es notificarà la proposta de resolució a l'entitat interessada perquè accepti o no la subvenció proposada.
f. En cas d'empat entre les puntuacions de les sol·licituds d'inversió subvencionables, es donarà prioritat a la sol·licitud d'inversió que tengui una puntuació més alta en el criteri següent:
- Servei de prestació garantida en alguna de les carteres de serveis socials.
Si persisteix l'empat, s'atendrà a la puntuació obtinguda en la resta de criteris, segons l'ordre successiu següent:
g. La resta de sol·licituds que superin la puntuació mínima de 45 punts es poden finançar en cas d'ampliació del crèdit disponible per a aquesta finalitat per a cada exercici pressupostari.
8. Pagament dels ajuts
8.1. Es farà un únic pagament del 100 % de l'import concedit i es farà anticipadament, durant l'exercici 2019, abans que acabi l'any, en concepte de bestreta, amb exempció, per a l'entitat beneficiària, de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb l'article 25.3.b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8.2. Atès que el pagament previst en el punt anterior suposa una bestreta superior al 75 % de l'import màxim establert en aquesta convocatòria, el Consell de Govern ha d'autoritzar prèviament aquesta bestreta, segons el que determina l'article 37 del Text refós de la Llei de subvencions.
9. Justificació
9.1. Mitjançant un compte justificatiu, l'entitat beneficiària ha de justificar el 100 % de la despesa d'inversió aprovada, abans del 31 de març de 2021, d'acord amb les condicions i amb la documentació que disposen els apartats 9.2, 9.3, 9.4, 9.5 i 10 d'aquest annex.
9.2. El contingut del compte justificatiu que s'ha de presentar és el següent:
a. Una memòria tècnica justificativa, que ha d'incloure:
- Un certificat del representant legal de l'entitat que acrediti la realització efectiva de l'activitat d'acord amb la sol·licitud presentada i l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció.
- Un informe tècnic simplificat de la despesa d'inversió executada en què constin una descripció del vehicle adquirit, les adaptacions efectuades i les persones destinatàries finals que en resultaran beneficiàries.
b. Una memòria econòmica, en la qual han de constar:
- Un compte justificatiu, degudament emplenat i signat pel representant de l'entitat, que ha d'incloure la relació dels justificants imputats a la despesa (amb una llista numerada dels documents justificatius), amb la data d'emissió i de pagament i el percentatge d'imputació a la despesa d'inversió subvencionada tenint en compte els altres ajuts de què disposa l'entitat per dur a terme la inversió subvencionada.
- Un balanç final del pressupost total de la despesa d'inversió aprovada, que ha d'especificar les despeses que ha finançat el Govern de les Illes Balears, les que han finançat altres entitats o administracions públiques i les que s'han finançat amb fons propis.
- Una carpeta ordenada i amb un índex que contengui originals i fotocòpies de totes les factures i d'altres documents de valor probatori equivalent que acreditin la realització de la inversió subvencionada durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2020, així com de tots els certificats bancaris i d'altres justificants de pagament que acreditin la data i l'import del pagament de les despeses derivades de la inversió pel qual s'ha concedit la subvenció, entre l'1 de gener de 2020 i el 30 de març de 2021.
- Les factures han d'indicar les dades següents:
c. Fotocòpies de la documentació del vehicle: permís de circulació, fitxa tècnica del vehicle (targeta de la ITV), assegurança del vehicle i impost de circulació.
d. Els elements publicitaris (cartells, fullets, etc.) en els quals consti el finançament de la Conselleria d'Afers Socials i Esports i els fons procedents de l'IRPF.
e. Una declaració responsable, actualitzada en la data de presentació de la justificació final, de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.
9.3. L'aplicació dels fons percebuts no s'entén del tot justificada fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import de la despesa d'inversió aprovada, amb independència de l'import de la subvenció concedida.
9.4. Les factures han de tenir una data compresa entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2020, d'acord amb la sol·licitud presentada.
9.5. Els justificants de pagament de les factures han de tenir una data anterior al 31 de març de 2021.
10. Formes de justificació admissibles
10.1. Es consideren despeses subvencionables i són formes de justificació admissibles les següents:
10.2. En tots els documents justificatius de la subvenció han d'aparèixer, de manera clara i inequívoca, el nom i el NIF de l'entitat beneficiària de la subvenció.
11. Obligacions de les entitats beneficiàries
A més de les obligacions que estableix el punt 5 de la convocatòria de subvencions adreçades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per als anys 2018 i 2019 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018), les entitats beneficiàries han de complir les obligacions següents: