Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL
Núm. 11440
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 14 de novembre de 2019 per la qual s’aprova la convocatòria extraordinària d’ajuts a la microempresa, la petita empresa i la mitjana empresa de les Illes Balears per cobrir les despeses financeres d’operacions de liquiditat per fer front als efectes sectorials produïts pel concurs de creditors de l’agència de viatges majorista Thomas Cook i del seu grup sobre l’economia de les Illes Balears
Fets
1. Les Illes Balears tenen una estructura productiva clarament marcada pel sector serveis, el qual conforma més del 80 % del producte interior brut. Aquest sector serveis està relacionat amb l'activitat turística de les Illes Balears.
2. El 23 de setembre de 2019 es va produir la declaració d'insolvència de l'agència de viatges majorista Thomas Cook, amb gran implantació en el sector turístic balear.
3. El 23 d'octubre de 2019, la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors va dictar la Resolució de delegació de competències en el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en matèria d'ajuts per al finançament d'inversions i de liquiditat que tenguin per objecte pal·liar els impactes econòmics produïts pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook sobre l'economia de les Illes Balears. Aquesta Resolució es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el 26 d'octubre de 2019.
4. El 28 d'octubre de 2019, la directora general de Promoció Econòmica, Emprenedoria, Economia Social i Circular va emetre informe justificatiu sobre la necessitat de realitzar la convocatòria d'una línia extraordinària d'ajuts per al finançament de liquiditat per a les empreses turístiques afectades pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook i del seu grup per fer front a la manca de liquiditat que pot arrastrar a situacions d'insolvència els petits establiments hotelers que no cobraran (en especial els que treballaven amb l'agència en exclusivitat), a fi d'evitar un efecte en cascada sobre els seus proveïdors i les petites i mitjanes empreses de la resta dels sectors i l'economia de les Illes Balears en general.
5. Atès que la situació no només ha afectat el sector a les Illes Balears i que, per tant, l'Administració de l'Estat espanyol està impulsant mesures de suport en l'àmbit nacional, aquesta convocatòria té una vocació de complementarietat, a l'objecte d'arribar a la microempresa, la petita empresa i la mitjana empresa que no puguin beneficiar-se d'aquests ajuts.
6. El Consell de Govern, en sessió de 31 d'octubre de 2019, va acordar concedir l'autorització prèvia al conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en matèria d'autorització i disposició de la despesa corresponent a aquesta convocatòria i va autoritzar, per raons d'interès públic, el pagament anticipat dels ajuts i l'exempció de garantia prèvia.
Fonaments de dret
1. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
2. El Decret 29/2011, d'1 d'abril, de mesures urgents en matèria de finançament d'inversions productives i liquiditat de les PIME a les Illes Balears (BOIB núm. 53, de 9 d'abril), que constitueix el marc bàsic per executar aquests ajuts.
3. El Decret 122/2000, d'1 de setembre, pel qual es regulen les aportacions al fons de provisions tècniques de les societats de garanties recíproques i el suport als socis partícips per les conselleries del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12 de setembre).
4. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre).
5. L'annex 1 del Reglament (CE) núm. 800/2008 de la Comissió, de 6 d'agost de 2008, pel qual es declaren determinades categories d'ajut compatibles amb el mercat comú, en aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat (Reglament general d'exempció per categories), sobre la definició de microempreses, petites empreses i mitjanes empreses.
6. La Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 23 d'octubre de 2019, de delegació de competències en el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, en matèria d'ajuts per al finançament d'inversions i de liquiditat que tenguin per objecte pal·liar els impactes econòmics produïts pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook sobre l'economia de les Illes Balears.
7. L'Acord del Consell de Govern de 31 d'octubre de 2019, pel qual es concedeix l'autorització prèvia per exercir la competència en matèria d'autorització i disposició de la despesa corresponent a l'expedient de la convocatòria extraordinària d'ajuts a la microempresa, la petita empresa i la mitjana empresa de les Illes Balears per cobrir les despeses financeres d'operacions de liquiditat per fer front als efectes sectorials produïts pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook sobre l'economia de les Illes Balears.
Per tot això, d'acord amb allò que disposen els preceptes abans esmentats, dict la següent
Resolució
1. de viatges majorista Thomas Cook i del seu grup sobre l'economia de les Illes Balears, amb una despesa de 850.000 euros amb els imports màxims i amb la distribució d'anualitats que s'indica:
— Any 2019: 300.000 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 19301/761A02/47000/00.
— Any 2020: 550.000 euros, amb càrrec a la mateixa partida pressupostària o la corresponent o equivalent als pressuposts 2020.
Aquesta Resolució queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressuposts de l'exercici 2020.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 14 de novembre de 2019
El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball Iago Negueruela i Vázquez
ANNEX 1 Convocatòria extraordinària d'ajuts a la microempresa, la petita empresa i la mitjana empresa de les Illes Balears per cobrir les despeses financeres d'operacions de liquiditat per fer front als efectes sectorials produïts pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook i del seu grup sobre l'economia de les Illes Balears
1. Objecte
Aquesta convocatòria té per objecte regular l'atorgament extraordinari d'ajuts a la microempresa, la petita empresa i la mitjana empresa de les Illes Balears afectades pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook i el seu grup, que tenguin aprovades operacions financeres avalades per ISBA, SGR, destinades a dotar-les de liquiditat. Els ajuts es destinen a cobrir els interessos d'aquestes operacions financeres, el cost de l'aval que formalitzin amb ISBA, SGR, i les despeses d'obertura i estudi de l'operació, i han d'estar subjectes al compliment del compromís de mantenir l'activitat i els llocs de feina en les condicions dels exercicis precedents fins a la finalització de l'operació financera.
2. Actuacions subvencionables
2.1. Són susceptibles de subvenció les despeses de finançament de les operacions de liquiditat que es formalitzin, amb un termini no superior a tres anys, amb un termini màxim de carència de sis mesos.
2.2. Els centres de treball on es produeixi l'activitat productiva han d'estar ubicats a la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2.3. Es consideren subvencionables les despeses suportades com a conseqüència d'operacions de liquiditat formalitzades en el període que va es del 23 de setembre de 2019 fins al 31 de març de 2020.
3. Persones beneficiàries
3.1. Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les PIME, siguin persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada, i les societats civils o comunitats de béns, amb activitat efectiva a les Illes Balears, afectades directament pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook o d'empreses que pertanyen al seu grup, amb factures directes no emparades per assegurances de crèdit ó garanties equivalents.
3.2. A afectes d'aquesta convocatòria, es considera PIME una empresa que compleix els requisits següents, d'acord amb l'annex 1 del Reglament (CE) núm. 800/2008 de la Comissió, de 6 d'agost, pel qual s'estableixen determinades categories d'ajut compatibles amb el mercat comú, en aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat (Reglament general d'exempció per categories):
a. Tenir menys de 250 persones treballadores.
b. Tenir una xifra de negoci anual no superior a 50.000.000 d'euros o un balanç anual no superior a 43.000.000 d'euros.
c. No estar participades en un 25 % o més del seu capital o dels seus drets de vot per altres empreses o grups d'empreses que no compleixin els requisits anteriors.
En la categoria de PIME, es considera petita empresa la que té menys de 50 persones treballadores i una xifra de negoci anual o un balanç general anual que no superen la quantia de 10.000.000 d'euros.
D'altra banda, en el grup de petites empreses, es considera microempresa la que té menys de 10 persones treballadores i una xifra de negoci anual o un balanç general anual que no superen la quantia de 2.000.000 d'euros.
3.3. No podran acollir-se als ajuts d'aquesta convocatòria les persones beneficiàries dels ajuts de l'Estat espanyol al finançament de les persones afectades pel mateix concepte. No obstant això, la incompatibilitat d'ajuts no s'ha d'aplicar si, a criteri de la Comissió Avaluadora, s'aprecia la no existència de concurrència d'ajuts.
3.4. En l'apartat cinquè s'estableixen els tipus d'activitats afectades, que són, establiments d'allotjament turístic i proveïdors directes ( subministrament, majoristes, serveis complementaris a l'activitat mateixa, transport, serveis de manteniment i neteja, etc.).
3.5. Les persones beneficiàries d'ajuts derivats d'altres convocatòries no poden ser beneficiàries simultàniament dels ajuts que regula aquesta convocatòria de finançament. No obstant això, en els supòsits d'operacions de finançament d'imports superiors al màxim establert en l'apartat 5.2, aquesta incompatibilitat tan sols ha d'afectar el tram de concurrència.
3.6. Per acollir-se a aquests ajuts, les operacions financeres que les persones sol·licitants formalitzin amb les entitats de crèdit o altres fonts alternatives de finançament han de disposar necessàriament d'un aval d'ISBA, SGR.
3.7. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, no poden ser beneficiàries de les subvencions previstes en aquesta Resolució les entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentencia judicial ferma.
4. Import de les ajudes i els crèdits pressupostaris
Inicialment, es destinen a aquesta convocatòria 850.000 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 19301/761A02/47000/00 (o la partida que correspongui en 2020), amb els imports màxims i amb la distribució d'anualitats que s'indica:
— Any 2019: 300.000 euros
— Any 2020: 550.000 euros
En el supòsit d'exhauriment, podran ampliar-se sense necessitat d'una nova convocatòria, en funció de les disponibilitats pressupostàries, per resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball. Aquesta resolució, si escau, ha de ser objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
5. Ajuts per cobrir els interessos
5.1. L'import de cada ajut ha de ser l'equivalent a 2,5 punts percentuals d'interessos. L'import dels ajuts per cada 1.000,00 euros de principal per a cada modalitat de termini i carència és el que s'especifica en l'annex 2 d'aquesta convocatòria.
En cap cas, la novació posterior de l'operació financera avalada, amb establiment de terminis més dilatats en el temps, no pot suposar un augment de l'ajut concedit per cobrir els interessos o el cost de l'aval.
5.2. La quantia màxima de préstec sobre la qual s'ha de calcular l'ajut és:
— Per als establiments d'allotjament, les factures sense garantia pendents de cobrament de Thomas Cook i el seu grup, fins a un màxim de 300.000 euros.
— Per a la resta de proveïdors directes, les factures sense garantia pendents de cobrament de Thomas Cook i el seu grup, fins a un màxim de 150.000 euros.
5.3. En el supòsit que, per l'evolució del mercat dels tipus d'interès en el temps, el cost financer de l'operació de finançament, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions, sigui inferior a la quantia de l'ajut, la persona beneficiària ha de reintegrar l'excés de l'ajut.
6. Ajuts per cobrir el cost de l'aval d'ISBA, SGR, i les despeses d'obertura i estudi
6.1. L'import dels ajuts al cost de l'aval ha de ser de l'1,25 % del risc viu de l'operació a l'inici de cada anualitat.
6.2. L'import dels ajuts al cost per cobrir les despeses d'obertura i estudi de l'operació ha de ser de l'1 % del principal de l'aval. Aquesta quantia ha de cobrir tant les despeses d'obertura i estudi de l'entitat financera que atorga el préstec (0,5 %) com les de l'entitat avaladora (0,5 %).
7. Entitat col·laboradora
De conformitat amb l'article 26 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es designa com a entitat col·laboradora ISBA, SGR, que ha d'acreditar les condicions de solvència i d'eficàcia mitjançant la presentació de la documentació que s'estableixi en el conveni de col·laboració corresponent (o assenyalant l'expedient en el qual ja les hagi acreditat davant l'Administració autonòmica, si escau). Entre altres funcions, l'entitat col·laboradora s'ha d'encarregar de tramitar els expedients, gestionar-los, fer-ne el seguiment, pagar l'ajut, comprovar el manteniment de l'activitat i fer el seguiment de l'operació financera fins que aquesta finalitzi.
8. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds s'han de presentar a l'entitat col·laboradora ISBA, SGR, una vegada formalitzat l'aval, segons els models que hi ha disponibles en l'entitat col·laboradora i en la web de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball o en qualsevol dels llocs que fixa l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Juntament amb la sol·licitud i la memòria explicativa dels objectius i les necessitats de liquiditat que s'han de cobrir, s'ha de presentar la documentació que s'indica a continuació:
8.1. Una còpia del document d'identitat de la persona que signa la sol·licitud, en nom propi o en representació d'una persona jurídica o d'una entitat sense personalitat jurídica. Si són persones jurídiques o entitats sense personalitat jurídica, el document constitutiu de l'entitat degudament inscrit, si és preceptiu, en el registre corresponent, o un certificat d'inscripció registral, com també l'acreditació de la representació amb què actua qui signa la sol·licitud o una nota simple informativa del registre mercantil en què consti la inscripció de l'empresa i la representació de qui signa la sol·licitud.
8.2. Una declaració responsable de la persona titular de l'empresa o de qui la representa legalment amb relació als aspectes següents:
1r. Que l'entitat sol·licitant compleix els requisits de petita o mitjana empresa, per la qual cosa ha de consignar-hi expressament la xifra de negoci, el volum d'actius i la plantilla de l'empresa corresponents a l'exercici de l'any 2018.
2n. Que compleix el requisit relatiu a la no participació superior al 25 % per una o diverses empreses, en els termes que estableix la Recomanació de la Comissió de 6 de maig de 2003 sobre la definició de microempreses, petites empreses i mitjanes empreses (Recomanació 2003/367/CE).
3r. Que la persona o entitat beneficiària no està sotmesa a cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per rebre l'ajut segons la legislació vigent i que la persona sol·licitant no ha estat sancionada o condemnada per Resolució administrativa o sentència judicial ferma per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals.
4t. Que no ha sol·licitat o rebut cap altre ajut de qualsevol entitat, pública o privada, nacional o estrangera, relacionat amb l'operació financera o, en cas contrari, relació de tots els ajuts i les subvencions sol·licitats o rebuts.
5è. Que, en la data de la sol·licitud, està al corrent dels pagaments de les obligacions tributàries amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6è. Que, en la data de la sol·licitud, està al corrent dels pagaments de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social.
Si la quantia total de l'ajut sol·licitat supera l'import de 3.000 euros, la declaració prevista en el punt 6è anterior s'ha d'acompanyar dels certificats de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària d'estar al corrent dels pagaments corresponents. Aquest certificat no pot tenir una antiguitat superior als sis mesos anteriors a la data de registre de la sol·licitud.
7è. Declaració responsable de la persona sol·licitant justificativa d'afectació per la declaració concursal, l'import del deute afectat i que el deute objecte d'aquest finançament no està garantit per assegurança de crèdit o garantia equivalent , i del seu compromís irrevocable de manteniment de l'activitat i els llocs de feina des de la formalització de l'operació financera fins a la finalització de l'operació financera.
Amb aquests efectes la declaració responsable s'ha d'acompanyar d'una relació o còpia de les factures pendents i, si escau, dels contractes establerts amb el proveïdor Thomas Cook o les empreses del grup en situació de concurs de creditors.
8.3. La documentació acreditativa d'estar donat d'alta en l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) amb activitat a les Illes Balears.
8.4. Un informe o una memòria d'ISBA, SGR, amb relació a l'operació de finançament, acompanyats del quadre d'amortització de l'aval.
Si així ho preveu el conveni previst en l'apartat 7, l'entitat col·laboradora ha de ser dipositària i custòdia dels documents originals anteriors amb l'excepció de la declaració responsable prevista en el punt 8.2, que ha d'acompanyar la sol·licitud per a registre.
A l'efecte de simplificació administrativa, excepte en cas de manifestació expressa contrària de la persona sol·licitant, amb la signatura de la sol·licitud s'entén que autoritza l'Administració autonòmica i l'entitat col·laboradora per incloure les seves dades personals en els fitxers de dades de subvencions i també per demanar d'ofici, en representació seva, els certificats corresponents del punt 6è i la documentació acreditativa d'alta en el Cens d'Empresaris Professionals i Retenidors i en l'impost sobre activitats econòmiques (IAE).
9. Termini de presentació de sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds és des del dia següent al de la publicació de la resolució en el BOIB fins al 15 d'octubre de 2020.
10. Examen de la documentació
10.1. La Comissió Avaluadora és l'encarregada d'examinar la documentació presentada. Està formada pels membres següents:
President o presidenta: el director o la directora general de Promoció Econòmica, Emprenedoria, Economia Social i Circular.
Vocals:
— Un o una representant d'ISBA, SGR.
— Un o una representant de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors.
— Un o una representant de la Conselleria de Model Econòmic Turisme i Treball.
Ha d'actuar com a secretari o secretària de la Comissió un funcionari o funcionària de la Conselleria de Model Econòmic Turisme i Treball, o, si de cas hi manca, el vocal o la vocal que designi la Presidència.
10.2. La Comissió Avaluadora s'ha de reunir periòdicament, sempre que el president o la presidenta en convoqui els membres. Una vegada examinada la documentació presentada, s'ha de fer constar en l'acta corresponent el seu informe, que ha de servir de base per a la proposta de resolució.
10.3. La Comissió Avaluadora és competent per interpretar i avaluar les qüestions i els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació d'aquesta convocatòria.
10.4. La Comissió Avaluadora pot eximir la persona sol·licitant de presentar algun dels documents assenyalats en l'apartat 8 d'aquesta convocatòria per raons de racionalització o de manca d'idoneïtat.
10.5. No s'estableixen criteris per a la concessió dels ajuts, atès que s'ha de dur a terme mitjançant el sistema que fixen els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
10.6. Sens perjudici que s'ampliï posteriorment, el pressupost d'aquesta convocatòria està calculat, sense caràcter limitador, per concedir tots els ajuts que se sol·licitin fins a 10.000.000 d'euros de principal o fins que s'exhaureixin els fons destinats a aquesta convocatòria.
10.7. L'òrgan competent per instruir el procediment i per fer la proposta de resolució és el director o la directora general de Promoció Econòmica, Emprenedoria, Economia Social i Circular.
10.8. Si la sol·licitud o la documentació aportada són defectuoses o incompletes, s'ha de requerir la persona sol·licitant perquè aporti la documentació o n'esmeni els defectes en el termini de deu dies hàbils, i se l'ha d'advertir que, si no ho fa i no s'amplia expressament el termini assenyalat, se la tindrà per desistida de la seva petició, s'arxivarà l'expedient sense més tràmits i es dictarà la resolució que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015.
11. Resolució
L'òrgan competent per resoldre la concessió dels ajuts és el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball.
El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud.
12. Pagament dels ajuts
12.1. Per al pagament dels ajuts, la persona beneficiària ha d'aportar, abans del 15 d'octubre de 2020, a través de l'entitat col·laboradora, un document de l'Administració concursal acreditatiu que l'empresa deutora pertany al grup Thomas Cook i de l'import del deute afectat.
En el supòsit que les empreses deutores no siguin espanyoles, el document esmentat s'ha d'aportar traduït al castellà o al català per un traductor oficial.
12.2. Ajuts per cobrir els interessos i les despeses d'obertura:
El pagament dels ajuts per cobrir els interessos i les despeses d'obertura només s'ha de fer d'una vegada, com a bestreta, a la justificació prevista en l'apartat 12.1.
L'Administració autonòmica ha d'abonar l'ajut d'interessos i les despeses d'obertura, mitjançant l'entitat col·laboradora ISBA, SGR.
El pagament d'aquests ajuts a les persones beneficiàries s'ha d'efectuar en el termini màxim de dos mesos comptadors des de la recepció dels fons per l'entitat col·laboradora.
12.3. Ajuts per cobrir el cost de l'aval i les despeses d'estudi:
El pagament íntegre de l'ajut al cost dels avals i les despeses d'estudi d'ISBA, SGR, s'ha de fer d'una vegada, com a bestreta, quan es justifiqui la documentació prevista en l'apartat 12.1, amb independència de la facultat d'ISBA, SGR, d'anticipar o ajornar el cobrament a la persona beneficiària.
12.4. No dóna lloc a la minoració de la quantia atorgada, si l'import que consta en el document esmentat en l'apartat 12.1 és inferior a la quantitat de les factures presentades amb la sol·licitud però igual o superior al crèdit concedit.
13. Compte justificatiu una vegada finalitzada l'operació financera objecte de l'ajut
Abans del 15 d'octubre de 2023, l'entitat col·laboradora ISBA, SGR, ha de presentar a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria, Economia Social i Economia Circular un informe acreditatiu del compliment de l'operació financera, en els termes establerts en la concessió de l'ajut.
Amb aquests efectes la persona beneficiària ha d'acreditar davant l'entitat col·laboradora el manteniment de l'activitat i la plantilla.
Per acreditar el manteniment de l'activitat s'ha de presentar el document acreditatiu del pagament de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) i per acreditar el manteniment de la plantilla mitjana anual, les dades consignades en la declaració de l'impost de societats o document equivalent amb aquests efectes.
En el supòsit de no fer-ho en el termini establert en el paràgraf primer, sense acreditar causa justificada a criteri de la Comissió Avaluadora, s'ha de procedir a la revocació dels ajuts amb reintegrament de les quanties percebudes.
Amb aquests efectes, excepcionalment, en el supòsit de reestructuració o alteració de la plantilla, per causes objectives i havent-ho justificat prèviament, la Comissió Avaluadora pot considerar que no hi ha hagut incompliment de les condicions establertes en la resolució de concessió o en la normativa aplicable.
14. Revocació i reintegrament de l'ajut
14.1. Si la persona beneficiària no acredita documentalment l'import del deute i la seva afecció al procediment concursal en els termes prevists en l'apartat 12.1, s'ha d'entendre que renuncia a l'ajut sol·licitat i s'ha de procedir a la revocació de l'ajut sense més tràmits.
14.2. Si la persona beneficiària incompleix les condicions establertes en la resolució de concessió o en la normativa aplicable, ha de reintegrar els ajuts percebuts.
14.3. En els supòsits de cancel·lació anticipada voluntària, la persona beneficiària ha de reintegrar a l'Administració autonòmica l'ajut en la part cobrada i no meritada.
Les amortitzacions anticipades parcials, si n'hi ha, no poden ser d'una quantia inferior al 25 % del capital inicial, excepte en el cas de cancel·lació.
La cancel·lació en el termini de fins als dos mesos anteriors a l'acabament del termini inicial de l'operació no s'ha de considerar cancel·lació anticipada.
En els supòsits d'amortització parcial o cancel·lació anticipada, els ajuts per cobrir les despeses d'obertura i estudi s'han de considerar meritats amb la formalització de l'operació, per la qual cosa no s'han de reintegrar.
12. Notificacions i comunicacions
Les notificacions i les comunicacions a la persona sol·licitant de les resolucions, els requeriments d'esmena i aportació de documentació o altres que afecten la sol·licitud d'ajuts acollits a aquesta convocatòria s'han d'efectuar per via telemàtica a l'adreça de correu electrònic que hagi designat la persona sol·licitant a efectes de notificacions en el document de sol·licitud.
ANNEX 2 Import dels ajuts
Modalitat de préstec 2,5 % |
Per cada 1.000 € |
|
---|---|---|
|
Bonificació d'interessos |
|
1 any / 0 carència |
14,05 € |
|
1 any / 6 mesos carència |
18,20 € |
|
2 anys / 0 carència |
27,47 € |
|
2 anys / 6 mesos carència |
30,35 € |
|
3 anys / 0 carència |
35,19 € |
|
3 anys / 6 mesos carència |
43,03 € |
ANNEX 3 Paràmetres i definicions
Als efectes del que preveu l'apartat 13, la plantilla de referència per contrastar per acreditar el manteniment de la plantilla mitjana anual al venciment de l'operació és la corresponent a l'exercici 2019.
Per a la confecció de l'informe que s'ha de presentar a la finalització de l'operació a què es refereix l'apartat 13, l'entitat col·laboradora ha de requerir una declaració responsable de la persona beneficiària quant al manteniment de l'activitat i la plantilla, sobre la base de l'evolució de la plantilla mitjana anual consignada en la declaració de l'impost de societats, que pot ser objecte de comprovació per l'Administració a simple requeriment.