Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 11417
Extracte de l'acord de junta de govern local de 08 de novembre de 2019, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió d'ajudes per insularitat a famílies amb estudiants que hagin de desplaçar-se fora de l'illa al territori nacional per a realitzar els estudis que no puguin realitzar a l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 481432

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual pot consultar-se a la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index).

Primer. Requisits de les persones beneficiàries

Es poden acollir a aquesta convocatòria les famílies amb estudiants que hagin de desplaçar-se fora de l'illa al territori nacional per a realitzar els estudis que no poden realitzar a l'illa d'Eivissa, i a més, que compleixin els requisits següents:

6.1. Requisit de residència:

6.1.1.- Que l'estudiant estigui empadronat/da al municipi de Santa Eulària des Riu amb una antiguitat mínima de 3 anys en el moment que es publiqui l'extracte de la convocatòria.

6.2.-Requisits acadèmics:

6.2.1.- Per als/les estudiants universitaris/àries, estar matriculats/des en el curs 2019/2020d'almenys el 80% dels crèdits previstos en el pla d'estudis. Quan es tracti de la resta de crèdits pera conseguir la titulació, s'exigirà estar matriculat/da d'un mínim de 24 crèdits.

6.2.2.- Per als/les estudiants de formació professional, tant de grau mitjà com de grau superior, i d'ensenyament s artístics superiors estar matriculats/des del 100% dels crèdits previstos al pla d'estudis.

6.2.3.- Tenir nota mitjana igual o superior a 5.

6.2.4.- S'haurà d'haver aprovat, en el curs anterior, el mínim de crèdits segon la següent relació:

CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I GRAU SUPERIOR

CURSOS

BRANQUES DE CONEIXEMENT

PER OBTENIR L'AJUDA

PRIMER

TOTES

Aprovat

SEGON

(i successius, si escau)

TOTES

Haver aprovat com a mínim el 85% dels crèdits matriculats en el curs anterior

 

ENSENYAMENTS ARTÍSTICS SUPERIORS

CURSOS

BRANQUES DE CONEIXEMENT

PER OBTENIR L'AJUDA

PRIMER

TOTES

Aprovat

SEGON

(i successius, si escau)

TOTES

Haver aprovat com a mínim el 100% dels crèdits matriculats en el curs anterior

 

 

GRAU UNIVERSITARI

CURSOS

BRANQUES DE CONEIXEMENT

PER OBTENIR L'AJUDA

PRIMER

TOTES

Aprovat

RESTA CURSOS

ENSENYAMENTS TÈCNICS

(enginyeries i arquitectura)

Haver aprovat com a mínim el 65% dels crèdits matriculats en el curs anterior

CIÈNCIES

Haver aprovat com a mínim el 65% dels crèdits matriculats en el curs anterior

CIÈNCIES DE LA SALUT

Haver aprovat com a mínim el 80% dels crèdits matriculats en el curs anterior

CIÈNCIES SOCIALS I JURÍDIQUES / ARTS I HUMANITATS

Haver aprovat com a mínim el 90% dels crèdits matriculats en el curs anterior

 

MÀSTER UNIVERSITARI

CURSOS

BRANQUES DE CONEIXEMENT

PER OBTENIR L'AJUDA

PRIMER

TOTES

Aprovat

SEGON

TOTES

Haver aprovat com a mínim el 100% dels crèdits matriculats en el curs anterior

                                                        

6.2.5. Els/les estudiants de segon curs endavant hauran d'haver complit en l'any acadèmic anterior els requisits de matrícula indicats en l'article 6.2.1 o 6.2.2 segons els estudis que realitza el/la sol·licitant i que són objecte d'aquesta convocatòria.

6.2.6-Els/les sol·licitants hauran de cursar una titulació en la qual el nivell educatiu no sigui inferior o igual a una obtinguda anteriorment.

6.3.- Altres requisits:

6.3.1.- No trobar-se en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiaris de subvencions establerts en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 6.3.2.- No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

Segon. Bases reguladores

Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contingudes a  les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2019, aprovats inicialment pel ple de la Corporació en sessió ordinària celebrada en data 3 de desembre de 2018 i publicada  l'aprovació definitiva en el Bolletí Oficial de les Illes Balears núm.004 del 08/01/2019.

Tercer. Objecte de la convocatòria 

3.1.- Aquesta convocatòria està destinada a famílies amb estudiants d'estudis reglats universitaris de grau i màster, formació professional de grau mitjà i grau superior i ensenyaments artístics superiors que s'hagin de fer presencialment al territori nacional i no es puguin cursar a Eivissa.

3.2.- En el cas d'estudis de formació professional de grau mitjà i grau superior s'haurà de donar també la condició que no hi hagi centre docent adequat a Eivissa o, en cas que n'hi hagi, s'haurà de demostrar que no s'ha obtingut plaça.

3.3. Queden exclosos d'aquesta convocatòria els estudis d'especialització, títols propis i mencions dels graus universitaris quan no siguin un requisit per a completar els estudis de grau.

Quart. Dotació económica

4.1.- Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 50.000€, amb càrrec a la partida 2311-48004 de l'exercici pressupostari de l'any 2019.

4.2.- La gestió d'ajudes serà competència de l'Àrea II d'Atenció i Serveis a la Ciutadania.

4.3.-La dotació econòmica per sol·licitant s'establirà segons els criteris establerts en l'article 14 d'aquestes bases.

4.4.- S'atorgarà una ajuda, complementària a l'establerta pels criteris d'avaluació, de 500€ a l'excel·lència acadèmica de grau universitari.

Cinquè. Termini i lloc de presentación de les sol·licituds

7.1.- El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils des de l'endemà de la data de publicació en el BOIB de l'extracte de la convocatòria per part de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

7.2.- Les sol·licituds es presentaran als registres generals d'entrada de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu a les adreces següents:

  • C/ de Marià Riquer Wallis 4, de 8.30h a 14:30h de dilluns a divendres.

  • Oficines municipals des Puig d'en Valls, c/des Viver 6, de 8.30h a 14.30h de dilluns a divendres.

  • Oficines municipals de Jesús, c/ del Faisà 10, de 8.30h a 14.30h de dilluns a divendres.

7.3.- Per a informació, orientació i per recollir les bases poden acudir al Centre d'Informació Juvenil de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu (c/ de Sant Llorenç 16, cantonada amb c/ de Sant Joan, tel. 971 31 90 65), de dilluns a divendres de 9 a 14 h; i a les oficines municipals de Jesús i es Puig d'en Valls. Informació i bases a la pàgina web de l'Ajuntament (www.santaeulalia.net).

Sisè. Sol·licitud i documentació necessària

8.1.- Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d'instància degudament emplenat que serà facilitat per l'Ajuntament (model annex I).

8.2.- Documentació obligatòria i optativa que s'ha d'adjuntar al sol·licitar la subvenció (*):

8.2.1.- Documentació obligatòria per sol·licitar la subvenció:

  • Fotocòpia del DNI o NIE de l'estudiant. En el cas que s'hagi presentat en convocatòries anteriors i la data de validesa estigui en vigor, s'ha d'especificar en l'annex I i no s'ha de presentar dita documentació.

  • Fotocòpia de la certificació acadèmica de notes del curs 2018/2019, o en cas d'haver realitzat la selectivitat l'últim curs, fotocòpia del certificat de notes d'aquesta.

  • Fotocòpia de la certificació de matrícula del curs 2019/2020 de l'estudiant, amb especificació de crèdits i assignatures. En el cas dels/les estudiantes que hagin de fer 2 matrícules, una per cada quadrimestre, hauran especificar-ho en l'annex I i presentar la segona matrícula en el registre d'entrada com a màxim el 28 de febrer de 2020.

  • Fotocòpia de la primera pàgina de la llibreta bancària amb número IBAN de compte corrent on figuri l'estudiant com a titular o cotitular, o extracte del banc en el qual figuri el/la sol·licitant com a titular o cotitular d'un compte bancari. En el cas que s'hagi presentat en convocatòries anteriors i no s'hagi modificat, s'ha d'especificar en l'annex I i no s'ha de presentar dita documentació.

  • Declaració responsable, degudament complimentada i signada per la persona sol·licitant(Annex III).

  • Els/les estudiants sol·licitants que es presentin com a emancipats o amb independència familiar i econòmica, hauran d'acreditar que compten amb mitjans econòmics propis suficients que permetin aquesta independència, així com també la titularitat o el lloguer del seu domicili habitual (declaració de la renda i documentació d'un habitatge a nom seu o contracte de lloguer).

8.2.2.- Documentació optativa pera baremar (**):

  • Fotocòpia del llibre de família on apareguin tots els membres de la unitat familiar o certificat de convivència emès per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

  • Fotocòpia del llibre de família nombrosa. En aquest cas, no serà necessari presentar la fotocòpia del llibre de família o certificat de convivència emès per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

  • Fotocòpia de la declaració de la renda de l'any 2018 de totes les persones que conviuen en el mateix domicili i que siguin majors de 16 anys o, en cas de no haver fet la declaració de la renda, certificat expedit per l'Agència Tributària de la no obligació de fer-la. En cas de divorci o separació, s'ha de presentar la documentació que així l'acrediti (sentència o resolució judicial). En cas de no presentar fotocòpia de la declaració de la renda de l'any 2018, s'ha de marcar la casella corresponent en la sol·licitud i presentar l'annex II degudament complimentat.

  • Fotocòpia de la matrícula dels/les germans/es que també estudien fora d'Eivissa durant el curs 2019/2020, sempre que siguin estudis objecte d'aquesta mateixa convocatòria.

  • En el cas d'estudiants amb necessitats especials, fotocòpia de la documentació que ho demostri (reconeixement, informe, declaració i/o qualificació de la situació de discapacitat o alta capacitat expedida per l'òrgan corresponent).

  • En el cas de situacions familiars amb necessitats especials, fotocòpia de la documentació que ho demostri (reconeixement, informe, declaració i/o qualificació de la situació de discapacitat o alta capacitat expedida per l'òrgan corresponent).

*L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris a fi de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda segons els criteris d'avaluació establerts.

**En el cas que la documentació optativa no es presenti, no se sumaran els punts que es derivin d'aquesta, els criteris de baremació de la qual són els corresponents a l'article 9.

 

Santa Eulària des Riu, 13 de novembre de 2019

L'Alcaldessa

Mª del Carmen Ferrer Torres