Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

Núm. 11185
Aprovació provisional de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa pel servei de manteniment del cementeri i tanatori municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primer. El Ple de l'Ajuntament, de Mancor de la Vall en sessió celebrada el dia 08 de novembre de 2019 ha adoptat l'acord d'aprovació provisional del l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a la prestació del servei de manteniment de cementeri i tanatori municipal de Mancor de la Vall.

Segon. Se sotmet l'expedient d'aprovació de l'Ordenança Fiscal esmentada a exposició pública i audiència dels interessats pel termini de trenta dies perquè puguin presentar-se reclamacions i suggeriments, de conformitat amb l'exposat a l'art. 17 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. Cas de no produir-se reclamacions s'entendrà definitivament adoptat l'acord fins aleshores provisional.

Tercer. A tals efectes, es transcriu el text de l'ordenança fiscal aprovada provisionalment, per al coneixement general:

«ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE MANTENIMENT DE CEMENTIRI I TANATORI MUNICIPAL

Article 1. Fonament i Objecte.

Aquesta Entitat Local, en ús de les facultats contingudes en els articles 133.2 i 142 de la Constitució Espanyola i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb allò establert en els articles 15 a 19, i 20.4.p) del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, estableix la taxa per la prestació dels serveis de manteniment del Cementiri i tanatori Municipal, que es regirà per les normes de la present Ordenança fiscal i pel Reglament als efectes aprovat.

Article 2. Fet imposable.

Constitueix el fet imposable de la taxa reguladora de la present Ordenança, la prestació de determinats serveis així com la utilització de les instal·lacions en el Cementiri i Tanatori Municipals, les quals inclouen: serveis de manteniment general, subministrament d'aigua i electricitat, concessió de títols i renovació d'aquests i expedició de duplicats.

Aquest fet imposable naixerà a data 1 de gener de l'any corresponent i serà exigible de conformitat amb els calendaris establerts per l'Agència Tributària de les Illes Balears.

Quan es produeixi un alta de padró per atorgar-se una nova concessió damunt un o més nínxols, es produirà el fet imposable, amb la quota que es determina a l'article 5.

Article 3. Subjectes Passius

Estan obligats al pagament de la taxa per la utilització del servei de manteniment prestat en el Cementiri, en concepte de contribuents, les persones que sol·licitin o en l'interès de les quals redundin els serveis que constitueixen el fet imposable de la taxa, de conformitat a l'article Article 23.1.b) del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, entenent-se per tals, les persones que es beneficiïn de la prestació.

Article 4. Responsables

Respondran del deute tributari els deutors principals al costat d'altres persones o Entitats. A aquests efectes es consideraran deutors principals els obligats tributaris de l'apartat 2 de l'article 35 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.

Excepte precepte legal exprés en contrari, la responsabilitat serà sempre subsidiària.

Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'article 42 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.

En relació amb la responsabilitat solidària i subsidiària del deute tributari, s'estarà a allò establert en els articles 42 i 43, respectivament, de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.

Article 5. Quota Tributària.

La quantitat a liquidar i exigir, en concepte de quota tributària, s'obtindrà per aplicació de les següents tarifes:

SERVEI

TARIFA

Cànon anual de cada nínxol (inclosos serveis generals, aigua, llum)

53,00 euros/any

Per concessió nova del dret

100,00

Per renovació del dret

40,00

Per treure un duplicat del títol

20,00

Article 6. Exempcions i Bonificacions.

De conformitat amb l'article 9 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, en relació amb l'article 18 de la Llei 8/1989, de 13 d'abril, de Taxes i Preus Públics, no s'admetrà benefici tributari algun, excepte a favor de l'Estat i els altres Ens Públics territorials o institucionals com a conseqüència de l'establert en els Tractats o Acords Internacionals.

Per tant, queden exempts del pagament de la taxa de manteniment els nínxols que reservats a l'Ajuntament, per confusió de creditor i deutor, i prèvia sol·licitud, la resta dels anteriorment enunciats.

Queden exempts del pagament d'aquesta taxa el manteniment de les sepultures catalogades com de beneficència, que en tot cas, s'efectuen en nínxols damunt els què no s'ha concedit cap concessió.

La possibilitat de donar ajudes socials pel pagament de les quotes previstes a aquesta ordenança quedarà a estudi dels serveis socials municipals.

Article 7. Meritació.

La taxa es reportarà i l'obligació de contribuir naixerà des del moment en el qual s'iniciï el servei que constitueix el fet imposable, prèvia admissió.

Per a les concessions ja atorgades, i sotmeses a padró, es meritarà el pagament de la taxa a data 1 de gener i pel any natural.

Si un interessat/interessada sol·licita la reversió de la concessió, la taxa anual es girarà amb l'exercici de l'any natural, anul·lant els efectes pel següent.

D'altra banda, si és el propi Ajuntament el que decideix el rescat de qualsevol de les concessions atorgades, es tornarà als interessats la part proporcional, prorratejada en mesos, si aquesta ja ha estat abonada.

No hi haurà cap dret de reclamació quan el rescat es produeixi per causes imputables a l'interessat/interessada, com les recollides al Reglament.

Article 8. Normes de Gestió.

El pagament de les quotes s'efectuarà anualment mitjançant els rebuts girats per padró per l'Agència tributària de les Illes Balears o si hi ha canvi al conveni corresponent, directament per l'Ajuntament.

L'incompliment de l'abonament de la taxa o cànon en temps suposarà l'inici del procediment de recaptació en executiva. El no abonament de qualsevol d'aquestes quotes facultarà a l'Administració per iniciar el procediment de reversió demanial, sense que es generi cap tipus d'indemnització al titular.

Article 9. Infraccions i sancions.

En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com a les sancions que a aquestes corresponguin en cada cas, s'estarà al que es disposa en els articles 181 i següents de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, així com les seves disposicions de desenvolupament, segons el que es disposa en l'article 11 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.

 

Article 10. Legislació aplicable.

En tot el no previst en la present Ordenança s'estarà al que es disposa en el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, la Llei 8/1989, de 13 d'abril, de Taxes i Preus Públics.

Disposició transitòria única.

Atès que l'anterior ordenança fiscal reguladora dels serveis de cementeri era de l'any 1989 i establia unes quotes de 1.000 ptas (6 €), i vist l'increment que suposa l'anàlisi de l'estudi econòmic financer del servei, s'opta per fer una aplicació progressiva de la taxa de conformitat al calendari següent:

Per l'any 2020

25€

Per l'any 2021

35€

Per l'any 2022

45€

Per l'any 2023

53€

Disposició final única.

La present Ordenança fiscal, una vegada aprovada pel Ple de l'Ajuntament de Mancor i prèvia exposició pública, entrarà en vigor al dia següent de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa; si bé començarà a desplegar els seus efectes des del dia 1 de gener de 2020.»

 

Mancor de la Vall, 11 de novembre de 2019

El batle

Guillem Villalonga Ramonell