Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 11122
Bases per a la concessió d’ajudes per a entitats juvenils sense ànim de lucre, escoles de temps lliure infantil i juvenil, clubs nàutics i per a l’organització de concerts i/o esdeveniments musicals adreçats als joves, durant l’any 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Justificació

La present convocatòria d'ajudes s'inclouen dins de mesures de foment que corresponen al Consell Insular d'Eivissa en matèria de joventut en el seu àmbit territorial, de conformitat amb l'establert als articles 70.9 i 16, i 73 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears i la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut.

L'article 4 de la Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribució de competències als consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure (BOIB núm. 184, de 23/12/2006), estableix que el Consell Insular d'Eivissa i Formentera (actual Consell Insular d'Eivissa) exercirà, dins el seu àmbit territorial i amb subjecció a l'ordenament sectorial vigent, les funcions relatives a les activitats de lleure amb infants i joves, entre les quals hi ha «(...) d) Suport a les associacions, entitats juvenils i entitats que presten serveis a la joventut que programin i/o executin activitats de lleure per a infants i joves». A més, la mateixa Llei 21/2006, a l'article 6 s'assenyala que «Els consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera assumeixen, dins el seu àmbit territorial, les funcions següents: a) Foment de l'associacionisme juvenil i totes les seves manifestacions; b) Promoció d'altres formes organitzades de participació dels joves en la vida social, política, econòmica i cultural; c) Articulació de mecanismes de participació dels joves en les organitzacions de voluntariat, des de la solidaritat, el compromís i la diversitat».

Per tot això, el Consell Insular d'Eivissa, mitjançant aquesta convocatòria d'ajudes i a través del Departament d'Esports i Joventut, atès el Decret de Presidència núm. 2019000471, de 10 de juliol de 2019, d'estructura de govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB núm. 95, de 11-07-2019), fomentar l'associacionisme juvenil insular com a forma prioritària de fomentar la participació del jovent, l'organització d'activitats, l'organització de concerts i esdeveniments musicals adreçats als joves i les activitats mediambientals relacionades amb el medi marí.

2. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte contribuir al foment del l'associacionisme juvenil, de l'organització d'activitats extraordinàries i d'oci alternatiu, de l'organització de concerts i esdeveniments musicals adreçats als joves i de les activitats mediambientals relacionades amb el medi marí realitzades en el període comprès entre l'1 de setembre de 2018 i el 31 d'agost de 2019, mitjançant la concessió de ajudes econòmiques.

Amb aquest objecte, s'estableixen quatre modalitats d'ajudes:

A) Ajudes per a entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut sense ànim de lucre per al seu manteniment i per a l'organització d'activitats.

B) Ajudes per a escoles de temps lliure infantil i juvenil per a la formació d'educadors de temps lliure.

C) Ajudes per als club nàutics per al foment d'activitats mediambientals i educatives infantils i juvenils al medi marí.

D) Ajudes per a persones físiques o jurídiques (públiques o privades) que projectin i executin concerts i esdeveniments musicals adreçats als joves.

3. Dotació econòmica

Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 165.000 €, amb càrrec a l'exercici pressupostari de l'any 2019 del Consell Insular d'Eivissa i que figura Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa per als anys 2018 i 2019, aprovat per Acord del Consell Executiu de data 16 de març de 2018 (publicat al BOIB núm. 37 de 24 de març de 2018), i al Pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2019.

 

La quantitat assenyalada es divideix de la següent manera:

A) Per al manteniment d'entitats juvenils i per a l'organització d'activitats: un màxim de 50.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 48900.

B) Per a la formació d'educadors de temps lliure: un màxim de 25.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 48900.

C) Per al foment d'activitats infantils i juvenils al medi marí: un màxim de 50.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 48900.

D) Per a l'organització i l'execució de concerts de música i/o esdeveniments musicals adreçats al jovent: un màxim de 40.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 48900.

4. Beneficiaris

4.1 Modalitats:

4.1.1. Per al manteniment d'entitats juvenils sense ànim de lucre i per a l'organització d'activitats extraordinàries i d'oci alternatiu (modalitat A)

Es poden acollir a aquesta convocatòria en la modalitat A:

4.1.1.1. Entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut sense ànim de lucre que estiguin inscrites al Cens insular d'entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut de l'illa d'Eivissa (creat per Resolució del conseller d'Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, en data 27 de febrer de 2019 i publicat al BOIB núm. 41 de 30 de març de 2019).

4.1.1.2. Queden excloses d'aquestes bases les següents entitats:

  • Escoles de temps lliure infantil i juvenil.

  • Entitats amb finalitat lucrativa.

  • Col·legis i associacions professionals.

  • Entitats esportives, encara que tenguin secció juvenil.

  • Associacions de pares i mares d'alumnes de centres docents.

  • Entitats polítiques o sindicals, encara que tenguin secció juvenil.

4.1.2. Per a la formació d'educadors de temps lliure infantils i juvenils (modalitat B)

Escoles d'educació de temps lliure infantil i juvenil que estiguin inscrites al Cens insular d'escoles d'educadors de temps lliure de l'illa d'Eivissa (creat per Resolució del conseller d'Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, en data 27 de febrer de 2019 i publicat al BOIB núm. 41 de 30 de març de 2019).

4.1.3. Per al foment d'activitats mediambientals infantils i juvenils al medi marí (modalitat C)

Es poden acollir a aquesta convocatòria els clubs nàutics de l'illa d'Eivissa, constituïts i inscrits legalment en el Registre d'Associacions Esportives del Govern de les Illes Balears, que desenvolupin la seua tasca a l'illa d'Eivissa.

4.1.4. Per a l'organització i l'execució, per part de persones físiques o jurídiques (públiques o privades), de concerts i/o esdeveniments musicals adreçats als joves (modalitat D)

4.1.4.1 Persones físiques o jurídiques (públiques o privades) que tenguin la seua seu o residència a l'illa d'Eivissa, que organitzin i executin concerts i/o esdeveniments musicals i que compleixin els requisits que s'assenyalen en aquestes bases.

4.1.4.2. Podrà presentar-se un màxim de quatre projectes per entitat o empresa, però mai més d'una empresa o entitat per esdeveniment. A tal efecte, es tendran en compte les següents regles:

a) En el supòsit que una mateixa entitat o empresa presenti més de quatre projectes, es valoraran els quatre primers, segons el seu ordre de presentació per registre d'entrada.

b) En la situació que dues entitats o empreses diferents sol·licitin la subvenció per a un mateix concert o esdeveniment, únicament es valorarà la primera de les propostes presentades, segons registre d'entrada, mentre que l'altra proposta s'exclourà.

c) En el cas que una mateixa entitat o empresa presenti més d'una sol·licitud per al mateix concert o esdeveniment, es valorarà la primera sol·licitud, segons l'ordre de presentació per registre d'entrada, i la resta de sol·licituds quedaran excloses.

d) En el supòsit d'entitats o empreses que gestionin diversos concerts o esdeveniments, s'haurà de presentar la documentació preceptiva per a cada esdeveniment o concert concret per al qual sol·licita la subvenció (Annexos IV, IX i X), excepte si conformen un programa únic de diverses actuacions, és a dir, esdeveniments amb naturalesa pròpia que es desenvolupin en dates i llocs diferents que es presenten en una única sol·licitud.

4.1.4.3. Queden expressament excloses d'aquestes bases i de la convocatòria en aquesta modalitat:

  • Les entitats o els organismes que pertanyen al Consell Insular d'Eivissa.

4.1.4.4. També queden excloses d'aquesta modalitat els concerts o els esdeveniments musicals organitzats per les següents entitats:

  • Ajuntaments.

  • Escoles de temps lliure infantil i juvenil.

  • Col·legis i associacions professionals.

  • Entitats esportives, encara que tenguin secció juvenil.

  • Associacions de pares i mares d'alumnes de centres docents.

  • Entitats polítiques o sindicals, encara que tenguin secció juvenil.

4.1.4.5. Igualment queden exclosos els concerts i els esdeveniments adreçats específicament al públic infantil (menors de 16 anys) i al col·lectiu de persones jubilades.

4.2. Les entitats i/o persones sol·licitants no han de trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4.3. A més, les entitats i/o persones sol·licitants han de haver complert amb les obligacions pròpies dels beneficiaris de subvencions concedides pel Consell Insular d'Eivissa en convocatòries anteriors.

5. Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds, publicitat de la convocatòria i esmenes

5.1. El termini per presentar les sol·licituds serà de 15 dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

5.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetrà la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

5.3. Les sol·licituds i tota la documentació mencionada en la base sisena s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les següents indicacions:

a) Els subjectes legalment previstos d'acord amb el que estableix l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les hauran de presentar per mitjans electrònics en la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, a l'adreça seu.conselldeivissa.es.

b) Les persones físiques, d'acord amb el que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, poden presentar presencialment al registre d'entrada del Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, d'Eivissa, tel. 971 195900), o en qualsevol altre registre i lloc dels que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015 esmentada, tot i que poden escollir també comunicar-se amb l'Administració pública per mitjans electrònics.

5.4. La presentació de la sol·licitud d'ajudes d'aquesta convocatòria, comportarà l'autorització de la persona o entitat sol·licitant al Departament d'Esports i Joventut a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per a la tramitació del corresponen procediment administratiu.

5.5. Si la sol·licitud i/o la documentació presentada té cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de deu dies hàbils ho esmeni i s'advertirà que, en el cas que no ho faci, es considerarà desestimada la seua petició, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.6. S'estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d'atorgament de les subvencions el tauler d'anuncis del Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, Eivissa) i la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), sense perjudici de que es pugui notificar als interessats els actes que es consideren oportuns o necessaris.

6. Sol·licitud i documentació necessària

6.1. Modalitat A

6.1.1. Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d'instància degudament emplenat que figura a l'Annex I. A la sol·licitud haurà de constar quina línia d'ajudes se sol·licita.

6.1.2. La documentació a presentar dins la sol·licitud comprendrà la següent informació:

a) Certificat del secretari o la secretària de l'entitat en què constin l'antiguitat de l'entitat, el nombre de socis i les seues edats. Annex II.

b) Memòria/projecte de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda. Annex III.

c) El pressupost d'ingressos i despeses de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda, signat pel representant de l'entitat sol·licitant, segons model que figura a l'Annex IV.

d) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix totes les condicions exigides per sol·licitar l'ajuda. Annex V.

e) Quadre resum. Annex IX (Modalitat A).

f) El compte justificatiu simplificat, que ha de contenir, de conformitat amb l'article 75 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003,de 17 de novembre, general de subvencions, la següent documentació:

  • Memòria d'actuació justificativa amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

  • Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat subvencionada (en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat), segons el model que figura a l'annex X d'aquesta convocatòria.

  • Una relació del total de les despeses i/o les inversions de l'activitat subvencionada, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament.

  • Documentació justificativa de les despeses realitzades; factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i amb la corresponent acreditació del pagament per valor mínim del 25% de l'ajuda concedida. Les factures i altres documents justificatius de la despesa han de dur data compresa entre l'1 de setembre de 2018 i el 31 d'agost de 2019.

g) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria del Consell Insular d'Eivissa, la qual es pot descarregar a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa (www.conselldeivissa.es).

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat A: Annexos I, II, III, IV, V, IX i X (7).

6.2. Modalitat B

6.2.1. Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d'instància degudament emplenat que figura a l'Annex I. A la sol·licitud haurà de constar quina línia d'ajudes se sol·licita.

6.2.2. La sol·licitud anirà acompanyada de la següent documentació:

a) Memòria/projecte de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda. Annex III.

b) El pressupost d'ingressos i de despeses de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda, signat pel representant de l'entitat sol·licitant segons model que figura a l'Annex IV.

c) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix totes les condicions per sol·licitar l'ajuda. Annex V.

d) Quadre resum. Annex IX (Modalitat B).

e) El compte justificatiu simplificat, que ha de contenir, de conformitat amb l'article 75 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003,de 17 de novembre, general de subvencions, la següent documentació:

  • Memòria d'actuació justificativa amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

  • Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat subvencionada (en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat), segons el model que figura a l'annex X d'aquesta convocatòria.

  • Una relació del total de les despeses i/o les inversions de l'activitat subvencionada, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament.

  • Documentació justificativa de les despeses realitzades; factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i amb la corresponent acreditació del pagament per valor mínim del 25% de l'ajuda concedida. Les factures i altres documents justificatius de la despesa han de dur data compresa entre l'1 de setembre de 2018 i el 31 d'agost de 2019.

f) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria del Consell Insular d'Eivissa, la qual es pot descarregar a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa (www.conselldeivissa.es).

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat B: Annexos I, III, IV, V, IX i X (6 annexos).

6.3. Modalitat C

6.3.1. Les sol·licituds es formularan mitjançant el model d'instància que figura a l'Annex I d'aquesta convocatòria, degudament emplenat. A la sol·licitud haurà de figurar quina modalitat es sol·licita.

6.3.2. L'imprès de sol·licitud anirà acompanyat dels següents documents:

a) Còpia del NIF de l'entitat.

b) Còpia dels estatuts inscrits al Registre d'Associacions Esportives del Govern de les Illes Balears degudament legalitzats.

c) Còpia del document que atorga el poder de representació.

d) Còpia del DNI o, en el seu cas, del passaport i NIE o targeta de residència del representant, en vigor.

e) Memòria/projecte de les activitats mediambientals i educatives per a les quals se sol·licita l'ajuda. Annex III.

f) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix totes les condicions per a sol·licitar l'ajuda. Annex V.

g) Certificat del secretari o de la secretària de l'entitat esportiva que acrediti les persones que componen la junta directiva de l'entitat. Annex VI.

h) El pressupost d'ingressos i de despeses de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda, signat pel president o per la presidenta de l'entitat sol·licitant. Annex VII.

i) Certificat del secretari o de la secretària de l'entitat en què constin: nombre de centres docents i d'escolars participants, nombre d'hores lectives que rebrà cada escolar i antiguitat de l'activitat. Annex VIII.

j) Quadre resum. Annex IX (Modalitat C).

k) El compte justificatiu simplificat, que ha de contenir, de conformitat amb l'article 75 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003,de 17 de novembre, general de subvencions, la següent documentació:

  • Memòria d'actuació justificativa amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

  • Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat subvencionada (en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat), segons el model que figura a l'annex X d'aquesta convocatòria.

  • Una relació del total de les despeses i/o les inversions de l'activitat subvencionada, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament.

  • Documentació justificativa de les despeses realitzades; factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i amb la corresponent acreditació del pagament per valor mínim del 25% de l'ajuda concedida. Les factures i altres documents justificatius de la despesa han de dur data compresa entre l'1 de setembre de 2018 i el 31 d'agost de 2019.

l) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria del Consell Insular d'Eivissa, la qual es pot descarregar a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa (www.conselldeivissa.es).

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat C: Annexos I, III, V, VI, VII, VIII, IX i X (8 annexos).

6.4. Modalitat D

6.4.1. L'imprès de sol·licitud, d'acord amb el model que consta com a Annex I. A la sol·licitud haurà de figurar la modalitat o línia d'ajuda que se sol·licita.

6. 4.2. L'imprès haurà d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) Si el sol·licitant és persona física: còpia del DNI o, si escau, còpies del passaport i NIE, o còpia de la targeta de residència en vigor.

b) Si el sol·licitant és persona jurídica: còpia del NIF de l'entitat.

c) Còpia de l'escriptura de constitució o dels estatuts de l'entitat degudament legalitzats (persona jurídica).

d) Còpia del document que atorga el poder de representació (persona jurídica).

e) Còpia del DNI o, en el seu cas, del passaport i NIE o de la targeta de residència del representant, en vigor (persona

jurídica).

f) Memòria/projecte dels concerts per als quals se sol·licita l'ajuda. Annex III.

g) Pressupost d'ingressos i de despeses de cadascun dels concerts i/o dels esdeveniments pels quals se sol·licita l'ajuda. Annex IV. S'ha de presentar un annex IV per a cadascun dels concerts o esdeveniments. La suma de l'ajuda sol·licitada i els ingressos derivats de la realització de l'activitat no pot ser mai superior a la suma de les despeses.

h) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix totes les condicions exigides per sol·licitar l'ajuda. Annex V.

i) Certificació del secretari o secretària que acrediti les persones que conformen la junta directiva actual. Annex VI (només associacions).

j) Quadre Resum. Annex IX. Un annex IX per a cadascun dels concerts o esdeveniments musicals pels quals se sol·licita l'ajuda.

k) El compte justificatiu simplificat ha de contenir, de conformitat amb l'article 75 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003,de 17 de novembre, general de subvencions, la següent documentació:

  • Memòria d'actuació justificativa amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

  • Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat subvencionada (en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat), segons el model que figura a l'annex X d'aquesta convocatòria.

  • Una relació del total de les despeses i/o les inversions de l'activitat subvencionada, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament.

  • Documentació justificativa de les despeses realitzades; factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i amb la corresponent acreditació del pagament per valor mínim del 25% de l'ajuda concedida. Les factures i altres documents justificatius de la despesa han de dur data compresa entre l'1 de setembre de 2018 i el 31 d'agost de 2019.

l) Model censal (036/037) d'alta en l'impost d'activitats econòmiques, i en el cas d'exempció en la seua presentació, acompanyar del certificat i el model corresponent.

m) Permís o autorització que demostri que el lloc on es celebra el concert o l'esdeveniment musical està autoritzat per a la seua realització. En aquest sentit s'haurà de complir estrictament la legislació pertinent en la matèria.

n) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria del Consell Insular d'Eivissa, la qual es pot descarregar a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa (www.conselldeivissa.es).

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat D: Annexos I, III, IV (un per cada concert o esdeveniment musical), V, VI (només associacions) i IX (un per cadascun dels concerts o esdeveniments) i X (mínim: 6 annexos persones físiques i 7 annexos associacions).

6.5. Als efectes d'aquesta convocatòria, i d'acord amb els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el cas d'entitats i/o persones físiques que ja tenguin aportada la documentació esmentada davant del Departament d'Esports i Joventut del Consell Insular d'Eivissa, no serà necessari que l'aportin novament, si aquesta es troba en vigor i no s'ha produït ningun canvi. Això no s'aplica las annexos.

6.6. El fet de participar en aquesta convocatòria implica l'autorització implícita al Consell Insular d'Eivissa per a consultar l'existència i la veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Aquests consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a aquesta consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas requereixi el consentiment exprés, en aquest últim cas serà obligatori que l'Administració ho requereixi i que l'interessat el presti.

7. Selecció de les persones beneficiàries

7.1. El procediment de concessió d'aquestes ajudes s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

7.2. S'estableix el règim de concurrència competitiva com a procediment de selecció dels beneficiaris i de concessió de les ajudes .S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre si d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base desena d'aquesta convocatòria i adjudicar, amb el límit fixat a la convocatòria, el crèdit disponible segons la valoració obtenguda, de manera que la sol·licitud que més puntuació obtengui més quantia d'ajuda rebrà.

7.3. L'import de l'ajuda a concedir, s'obtindrà mitjançant l'aplicació de la següent fórmula:

A =        DT     x PI

  PT

On:

A = Import de l'ajuda a concedir

DT = Dotació econòmica de la modalitat

PT = Suma del total de les puntuacions individuals

PI = Puntuació individual de cada sol·licitud

7.4. Una vegada adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació, si hi hagués crèdit sobrant, es faria una segona prelació amb aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat al límit subvencionable. Sobre aquesta segona prelació, que respectaria igualment la valoració obtinguda d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base 10 d'aquesta convocatòria, es faria una nova adjudicació i així successivament fins exhaurir el crèdit disponible a la convocatòria, sempre amb els següents límits:

- Les entitats que participin en la modalitat A no podran percebre més de 8.000 € o la quantitat sol·licitada.

- Les entitats que es presentin a la modalitat B no podran percebre més de 15.000 € o la quantitat sol·licitada.

- En el cas de la modalitat C la subvenció concedida no podrà superar la quantitat sol·licitada o la quantitat de 25.000 €.

- En el cas de la modalitat D no es podrà superar la quantitat de 20.000 € per concert o esdeveniment, o la quantitat sol·licitada.

7.5. En el cas que la concessió de les ajudes d'una modalitat no exhaureixi la quantitat que hi està destinada, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a la quantitat de l'altra modalitat.

7.6. Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

8. Règim de les ajudes

8.1. Els ajuts concedits per aquesta convocatòria de subvencions són compatibles amb altra ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol altra Administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d'organismes internacionals. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts no podrà ser superior al cost total de l'activitat subvencionada.

8.2. Les modalitats són excloents, una entitat només es pot presentar a una sola modalitat.

8.3. Les persones beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contengudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

9. Comissió d'avaluació

9.1. La comissió d'avaluació és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts a la base desena d'aquesta convocatòria.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional.

-Qualsevol altra que exigeixi l'aplicació d'aquestes bases.

9.2. La comissió d'avaluació estarà integrada per:

Presidenta: María del Carmen Marín Carmona; substitut: Antonio Suñer Torres

Secretària, amb veu però sense vot: Yolanda Fernández García Uceda; substituta: María de las Nieves Tur Tur

Vocal: Francesc Xavier Costa Garcia

Vocal: José V. Garivo Redolat

Vocal: Miguel Angel Costa Torres

Substitut vocals: Antonio Suñer Torres

9.3. La comissió estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte els límits i els mínims establerts en cadascuna de les modalitats.

10. Criteris per a la concessió de les ajudes

10.1. Puntuació de les diferents modalitats:

A) Pel manteniment d'entitats juvenil sense ànim de lucre i per l'organització d'activitats (modalitat A)

A.1. Nombre de socis que pertanyen a l'entitat juvenil:

  • Per cada soci menor de 14 anys: 1 punt.

  • Per cada soci entre els 14 i els 30 anys: 2 punts.

  • Per cada soci major de 30 anys: 1 punt.

(Segons la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut són entitats juvenils les associacions i les federacions o unions de qualsevol tipus d'associacions legalment constituïdes que tinguin almenys el 50 % de joves (d'entre 14 i 30 anys) entre els seus socis, i comptin amb una junta directiva en la qual la meitat dels components no superin els 30 anys).

El límit de punts d'aquest apartat és de 300 punts.

A.2. Antiguitat de l'entitat juvenil:

Per cada any d'antiguitat de l'entitat juvenil: 5 punts.

El límit de punts d'aquest apartat és de 100 punts.

A.3. Organització d'activitats durant el període en que concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2018 fins al dia 31 d'agost de 2019):

  • Activitats de menys d'un dia de duració (tallers, conferències, exposicions, actuacions, etc.). D'1 a 3 punts segons cost, participació, originalitat. Tots els tallers que s'organitzin en un dia i en un lloc concret puntuen com una sola activitat.

  • Activitats de més d'un dia de duració (acampades, colònies, etc.). D'1 a 5 punts segons cost, participació i originalitat.

El límit de punts d'aquest apartat és de 120 punts.

A.4. Participants en les activitats:

  •  Fins a 50 participants: 1 punt.

  •  Entre 50 i 100 participants: 3 punts.

  •  Més de 100 participants: 5 punts.

El límit de punts d'aquest apartat és de 120 punts.

A.5. Per foment de la llengua catalana (durant el període en que es concedeixen les ajudes: des del dia 1 de setembre de 2018 fins al dia 31 d'agost de 2019):

Per cada activitat que es desenvolupi totalment en llengua catalana: 10 punts.

El límit de punts d'aquest apartat és de 80 punts.

 

A.6. Per foment de l'educació en la igualtat de gènere:

Per la realització de programes específics que impulsin la promoció de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones en tots els àmbits: 10 punts per programa o activitat.

El límit de punts d'aquest apartat és de 50 punts.

El màxim de punts que es poden obtenir en total en la modalitat A és de 770 punts.

B) Per a la formació d'educadors de temps lliure (modalitat B)

Es valoraran els cursos realitzats i alumnes titulats durant el període en que es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2018 fins al dia 31 d'agost de 2019):

B.1. Curs de monitor (màxim 30 alumnes per curs):

B.1.1. Per nombre de cursos:

  • Per curs d'entre 23-30 alumnes: 4 punts.

  • Per curs d'entre 16-22 alumnes: 6 punts.

  • Per curs de fins a 15 alumnes: 8 punts.

B.1.2. Per alumnes titulats:

  • Entre 1 i 10 alumnes: 8 punts.

  • Entre 11 i 25 alumnes: 16 punts.

  • Per cada mòdul complet de 10 alumnes a partir de 25: 4 punts.

El màxim de punts d'aquest apartat és de 100 punts.

B.2. Curs de director:

B.2.1. Per nombre de cursos (màxim 20 alumnes per curs):

  • Per curs d'entre 15-20 alumnes: 8 punts.

  • Per curs d'entre 10-14 alumnes: 10 punts.

  • Per curs de menys de 10 alumnes: 12 punts.

B.2.2. Per alumnes titulats:

  • Entre 1 i 10 alumnes: 12 punts.

  • Entre 11 i 15 alumnes: 20 punts.

  • Entre 16 i 20 alumnes: 24 punts.

  • Per cada mòdul complet de 5 alumnes a partir de 20: 4 punts.

El màxim de punts d'aquest apartat és de 120 punts.

B.3. Cursos d'especialització, reciclatge i seminaris:

B.3.1. Per curs, màxim de 30 alumnes:

  • Especialització: 2 punts.

  • Reciclatge: 2 punts.

  • Seminaris: 1 punt.

B.3.2. Per alumnes:

  • Entre 1 i 10 alumnes:

  • Especialització: 2 punts.

  • Reciclatge: 2 punts.

  • Seminaris: 1 punt.

  • Entre 11 i 25 alumnes:

  • Especialització: 2 punts.

  • Reciclatge: 2 punts.

  • Seminaris: 1 punt.

B.3.3. Per cada mòdul complet de 10 alumnes a partir de 25:

  • Especialització: 1 punt.

  • Reciclatge: 1 punt.

  • Seminaris: 1 punt.

El màxim de punts d'aquest apartat és de 50 punts.

B.4. Per foment de la llengua catalana:

Per cada activitat formativa que es realitzi totalment en llengua catalana (o en les activitats que es portin a terme): 10 punts.

El límit de punts d'aquest apartat és de 80 punts.

B.5. Per foment de l'educació en la igualtat de gènere:

Per la realització de programes específics que impulsin la promoció de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones en tots els àmbits: 5 punts per programa o activitat.

El límit de punts d'aquest apartat és de 25 punts.

Per a la modalitat B s'estableix un límit de 375 punts.

C) Per al foment d'activitats mediambientals infantils i juvenils al medi marí (modalitat C)

Es valoraran les activitats que es realitzin durant el període en que es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2018 fins al dia 31 d'agost de 2019).

Els ajuts es concediran d'acord amb els següents criteris, a qualificar per la comissió avaluadora:

C.1. Nombre d'escolars que participen en el projecte: 0,1 punts per escolar.

Fins a un màxim de 50 punts.

C.2. Nombre de centres docents que participen en el projecte: 1 punt per cada centre docent.

Fins a un màxim de 15 punts.

C.3. Hores lectives que rep cada escolar participant: 0,2 punts per cada hora lectiva rebuda per escolar.

Fins a un màxim de 30 punts.

C.4. Any d'antiguitat del projecte: 3 punts per edició.

Fins a 50 punts.

C.5. Participants discapacitats: 1 punt per participant.

Fins a un màxim de 50 punts.

C.6. Per foment de la llengua catalana: 5 punts per cadascuna de les activitats que es portin a terme totalment en llengua catalana.

Fins a un màxim de 55 punts.

C.7. Per foment de l'educació en la igualtat de gènere:

Per la realització de programes específics que impulsin la promoció de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones en tots els àmbits: 10 punts per programa o activitat.

El límit de punts d'aquest apartat és de 50 punts.

El màxim de punts que es poden obtenir en la modalitat C es de 300 punts.

D) Per a l'organització i l'execució, per part de persones físiques o jurídiques (púbiques o privades), de concerts i/o d'esdeveniments musicals adreçats al jovent (modalitat D)

Es valoraran les activitats que es realitzin durant el període en que es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2018 fins al dia 31 d'agost de 2019).

Els ajuts es concediran d'acord amb els següents criteris, a qualificar per la comissió avaluadora:

D.1. Assistència de públic a l'esdeveniment musical per al qual se sol·licita ajuda: Per cada assistent: 0,01 punts.

D.2. Artistes o grups musicals participants: Per cada artista o grup musical participant: 10 punts.

D.3. Mes en el qual se celebra el concert o esdeveniment:

  • Gener-abril: 20 punts.

  • Maig-juny: 15 punts.

  • Juliol-agost: 10 punts.

  • Setembre-octubre: 15 punts.

  • Novembre-desembre: 20 punts.

D.4. Per el foment de la llengua catalana: Per cada actuació o concert d'un grup exclusivament en català: 10 punts.

D.5. Duració del concert o esdeveniment:

  • Menys de 3 hores: 1 punt.

  • Més de 3 hores i menys d'1 dia: 5 punts.

  • 2/3 dies: 20 punts.

  • 5 punts més per a cada dia addicional a partir de 3 dies.

No hi ha màxim de punts en aquesta modalitat.

11. Instrucció, resolució i notificació

11.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

11.1.1. El Departament d'Esports i Joventut del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de concessió d'aquestes ajudes, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat 8, del Decret de Presidència núm. 471/2019, de data 10 de juliol, d'estructura de govern del Consell Insular d'Eivissa i de creació de departaments (BOIB extr. núm. 95, d'11-07-19). Dins d'aquest Departament correspon al conseller executiu l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer, apartat i, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB extr. núm. 98, de data 17-07-19).

11.1.2. Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €).”

11.2. Aquestes ajudes es concediran i pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Esports i Joventut, de la qual es donarà compte al Consell Executiu d'aquest Consell d'Eivissa en la propera sessió que se'n celebri.

11.3. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

11.4. Amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació i de conformitat amb l'article 24.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació de persones beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o denegació, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent de la publicació de la proposta de resolució provisional al tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell (www.conselldeivissa.es).

11.5. Examinades les al·legacions adduïdes, i amb fonament en la proposta de l'òrgan instructor, el conseller executiu del Departament Esports i Joventut emetrà la consegüent resolució. En la resolució s'expressarà la relació de persones beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la denegació.

11.6. Aquesta resolució definitiva es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació, al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d'anuncis del Consell Insular i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es.

11.7. D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

11.8. En compliment de l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, es farà pública la relació de beneficiaris i la quantia de l'ajuda concedida, incloses les inferiors a 3.000 €.

12. Obligacions dels beneficiaris

Les entitats o les persones físiques o jurídiques han de reunir els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les bases d'aquesta convocatòria i el compliment de les següents obligacions:

a) Haver dut o dur a terme l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa, i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

c) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi donat al fons percebut.

d) Comunicar al Consell d'Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

f) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

g) Realitzar la gestió tècnica i aportar el conjunt de mitjans humans i materials necessaris per dur a terme l'activitat objecte de la present ajuda.

h) Consultar amb el Departament d'Esports i Joventut del Consell Insular d'Eivissa les normatives, les indicacions, les informacions, les publicacions, la publicitat, les notes públiques, els cartells, la roba referent a l'objecte de la present ajuda.

i) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de l'ajuda. A aquest efecte fer constar i reflectir en tota activitat objecte d'aquesta ajuda que l'activitat està subvencionada pel Consell d'Eivissa.

j) Permetre que les persones representants del Consell Insular d'Eivissa presideixin qualsevol acte públic de presentació, celebració o altre, per la qual cosa es convocaran amb suficient temps d'antelació. Així mateix, permetrà que el Consell d'Eivissa convoqui, amb caràcter de promoció, les activitats que consideri oportunes i gaudirà de la col·laboració de l'entitat corresponent.

k) Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

l) Així mateix, els beneficiaris han de complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la mateixa Llei 38/2003, i a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions.

m) A més, els beneficiaris de les ajudes han de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

n) Les entitats que rebin ajuda han de col·locar l'escut del Consell d'Eivissa en qualsevol suport publicitari que realitzin (cartells, fullets, pàgina web, etc.).

o) Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantitat de 15.000 euros en contractes de subministrament o de serveis, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís, llevat que per les especials característiques no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s'hagi fet amb anterioritat a la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, o, si s'escau, en la sol·licitud de subvenció, s'ha de fer de conformitat amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

p) Comunicar al Departament d'Esports i Joventut l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució provisional en el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent de la seua publicació. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

13. Despeses subvencionables

13.1. Són subvencionables les despeses següents:

Modalitat A. Ajudes per a entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut sense ànim de lucre per al seu manteniment i per l'organització d'activitats extraordinàries i d'oci alternatiu: Lloguers de locals i equipament necessari per dur a terme les activitats, desplaçaments, material fungible, pagament d'autocars, contractació de personal tècnic, assegurances, publicitat i altres despeses de naturalesa similar.

Modalitat B. Ajudes per a la formació d'educadors de temps lliure: Lloguers de locals i equipament necessari per dur a terme les activitats, desplaçaments, material fungible, pagament d'autocars, contractació de personal tècnic, assegurances, publicitat i altres despeses de naturalesa similar.

Modalitat C: Ajudes als clubs nàutics per al foment d'activitats mediambientals, infantils i juvenils, al medi marí: Personal tècnic contractat, roba esportiva i material fungible necessari per al desenvolupament de l'activitat, gasolina, assegurances, lloguer de vaixells, publicitat, transports amb autocar i altres de naturalesa similar.

Modalitat D: Per l'organització i l'execució de concerts de música i/o esdeveniments musicals adreçats al jovent per part de persones físiques o jurídiques (públiques o privades): Lloguers de locals i equipament necessari, material fungible, contractació de personal tècnic, transports, assegurances i publicitat i altres despeses de naturalesa similar.

13.2. En cap cas no són subvencionables:

  • Els béns inventariables.

  • Les despeses que corresponguin a actes protocol·laris i representatius, celebracions, aniversaris, àpats, actes d'entrega de premis o similars.

  • Despeses bancàries.

  • Interessos deutors dels comptes bancaris.

  • Interessos, recàrrecs i sancions administratives.

  • Les despeses provocades per procediments judicials.

  • Les despeses derivades dels pagaments d'impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.

14. Pagament de la subvenció i justificació

14.1. El pagament de la totalitat de la quantitat concedida s'abonarà als beneficiaris una vegada s'hagi comprovat que l'ajuda concedida ha set justificada correctament.

14.2. El pagament de les despeses efectuades pels sol·licitants haurà de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de presentació de la documentació i justificació de les ajudes.

14.3. Si es considera que hi dubtes sobre algun compte justificatiu, o si es considera oportú per part de l'òrgan gestor o de la comissió avaluadora, es pot sol·licitar la documentació justificant que es consideri oportuna a qualsevol de els entitats o persones físiques sol·licitants de les ajudes.

14.4. Per a aquelles factures o documents de la documentació justificativa que estiguin subjectes a altres subvencions i per qualsevol motiu que ho aconselli, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla indicant-hi la subvenció per a la justificació de la qual ha estat presentada, i si l'import del justificant s'imputa total o parcialment a la subvenció. En aquest darrer cas, s'indicarà a més la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció. Desprès s'acceptarà la còpia acarada d'aquesta factura estampillada, subjecta a altres subvencions.

14.5. Amb aquesta documentació i amb l'informe favorable del Departament d'Esports i Joventut sobre el compliment de les bases de la subvenció, s'emetrà informe proposta per fer efectiu el pagament del 100% de la subvenció concedida, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Esports i Joventut.

14.6. El pagament de l'ajuda es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a l'imprès de sol·licitud de transferència bancària.

15. Revocació i reintegrament de les ajudes concedides

15.1. L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes del Consell Insular d'Eivissa, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.

15.2. També es revocaran les ajudes concedides quan no s'entreguin les factures i documents corresponents al compte justificatiu o aquests no corresponguin amb el compte justificatiu entregat.

15.3. Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Esports i Joventut.

15.4. Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels 4 anys posteriors a la concessió de les ajudes s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de les ajudes aquestes poden ser sotmeses a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A REINTEGRAR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

15.5. L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar , si s'escau, l'import a reintegrar per part de l'entitat o persona beneficiària.

15.6. D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, s'ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més de l'interès de demora corresponent.

15.7. El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al Títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.

15.8. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

16. Règim d'infraccions i sancions

16.1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

16.2. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

17. Règim jurídic

17.1. Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.

17.2. En la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

18. Règim de recursos

18.1. L'acord del Consell Executiu que aprova les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa. Les resolucions del conseller executiu del Departament d'Esports i Joventut, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.

18.2. Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les bases reguladores de les ajudes i les resolucions del conseller executiu del Departament d'Esports i Joventut, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

18.3. Entre administracions públiques, contra l'acord del Consell Executiu i les resolucions del conseller, dictades per delegació, no es podrà formular recurs en via administrativa, en el seu lloc, es podrà interposar, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la present notificació, el corresponent recurs contenciós administratiu davant del Jutjat d'aquest ordre dels existents a la ciutat de Palma, tot conformement amb allò establert a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o, si és el cas, exercitar la via establerta a l'article 44 d'aquesta Llei davant d'aquest Consell Insular.

 

Eivissa, 6 de novembre de 2019

El cap de Secció de Cultura, Educació i Patrimoni

José V. Garibo Redolat

Documents adjunts