Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES I MODERNITZACIÓ
Núm. 11050
Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització per la qual s'acorda la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a diversos membres de cos de policia local d'Alcúdia
Fets
1. El dia 2 de setembre de 2019, la batlessa d'Alcúdia va emetre el certificat de l'acord del Ple de l'Ajuntament d'Alcúdia de data 12 de juny de 2019 de la proposta de sol·licitud de concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a diversos membres del cos de policia local d'Alcúdia. Concretament es va demanar per als subinspectors Abelardo Mesias Vidal i Juan Bennasar Juan; l'oficial Sebastià Darder Janer; i els policies Jaume Beltrán Truyols, Francisco José Campillo Garcías, Pedro Ángel Carmona Romero, Antonio Català Portells, Francisco José Escandell Ribas, Miquel Ferragut Horrach, Bartolomé Garcías Martorell, Juan Antonio Luque Trujillo, Juan Martínez Colom, Aurelio Navas Barrio, José Luís Pascual Rebull, Antonio Riutort Munar i Josefa Salort Busquets.
2. El dia 20 de setembre de 2019, el director general d'Emergències i Interior va firmar la Resolució d'inici del procediment per a la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als policies esmentats al punt 1. En la mateixa resolució també va nomenar l'instructor i el secretari.
3. El dia 10 d'octubre de 2019 l'instructor del procediment va emetre la proposta de resolució sobre la base dels aspectes següents:
a) Els agents proposats per a la condecoració no tenen cap expedient disciplinari en curs o sanció disciplinària pendent de cancel·lar.
b) Segons entrevistes amb agents i comandaments del cos policial d'Alcúdia, destaquen la professionalitat i dedicació dels agents proposats per a la condecoració.
Fonaments de dret
1. L'article 52 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificat per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, determina la possibilitat de concedir premis i distincions als membres de la policia local de les Illes Balears en els termes que s'estableixin reglamentàriament.
2. El capítol V del títol VIII del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, regula les característiques i la concessió de premis i condecoracions. En concret, l'article 132, regula les circumstàncies per les quals es pot atorgar la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc; l'article 137, regula qui pot formular la proposta de sol·licitud de concessió del guardó; i l'article 138 regula el procediment ordinari de concessió.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Acordar la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als membres del cos de la policia local d'Alcúdia que s'indiquen a continuació:
― Subinspector Abelardo Mesías Vidal.
― Subinspector Juan Bennàsar Juan.
― Oficial Sebastià Darder Janer.
― Policia Jaume Beltrán Truyols.
― Policia Francisco José Campillo Garcías.
― Policia Pedro Ángel Carmona Romero.
― Policia Antonio Català Portells.
― Policia Francisco José Escandell Ribas.
― Policia Miquel Ferragut Horrach.
― Policia Bartolomé Garcías Martorell.
― Policia Juan Antonio Luque Trujillo.
― Policia Juan Martínez Colom.
― Policia Aurelio Navas Barrio.
― Policia José Luís Pascual Rebull.
― Policia Antonio Riutort Munar.
― Policia Josefa Salort Busquets.
2. Notificar aquesta resolució als agents guardonats i a l'Ajuntament d'Alcúdia.
3. Ordenar la inscripció d'aquest acord al Registre de policies locals en la forma legalment determinada.
4. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Administracions Públiques i Modernització en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.Palma, 22 d'octubre de 2019
Palma, 22 d'octubre de 2019
La consellera d'Administracions Públiques i Modernització
Isabel Castro Fernández