Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 10955
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe ambiental estratègic sobre la Modificació del PGOU relativa a canvi qualificació urbanística equipament EQ4b/DO-P29-E a zona EQ0M ampliació edificació existent per a l’escola elemental de música CEIP SON SERRA. TM Palma (71e/2019)
Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 28 d'octubre de 2019, i d'acord amb l'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018),
RESOLC FORMULAR:
L'informe ambiental estratègic sobre la Modificació del PGOU relativa a canvi qualificació urbanística equipament EQ4b/DO-P29-E a zona EQ0M ampliació edificació existent per a l'escola elemental de música CEIP SON SERRA. TM Palma, en els termes següents:
1.Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació.
L'Ajuntament de Palma envia a la CMAIB ( RE núm.528, de 26/04/2019) ofici de tramesa per a l'inici del procediment d'Avaluació Ambiental Estratègica (AAE) simplificada per la modificació puntual de referència, d'acord amb l'article 29 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre d'Avaluació Ambiental acompanyant la documentació requerida.
Es tracta d'una modificació inclosa dins l'apartat 4b de l'article 9 de la Llei 12/2016, de 17 d'agost , d'avaluació ambiental a les Illes Balears.
2.Descripció i ubicació de la modificació puntual
L'àmbit de la modificació afecta a una parcel·la de 3.768 m2 qualificada com a equipament docent ubicada a la barriada de Son Serra- la Vileta.
En aquests terrenys se situa el CEIP Son Serra, centre construït en 1984 i qualificat pel PGOU de Palma com a parcel·la dotacional per ús docent, amb una edificabilitat màxima de 0,6 m2/m2,, d'alçada quatre plantes i tipologia edificatòria segons regulació de la parcel·la.
L'edificació existent supera l'edificabilitat màxima permesa al PGOU i es proposa modificar la zonificació de EQ4b a EQ0m per cobrir les necessitats definides per l'IBISEC ( Institut d'Infraestructures i Serveis Educatius i Culturals) i poder disposar d'espais per l'escola elemental de música.
Amb la proposta de modificació es permetrà construir una superfície de 1.275 m2 amb una alçada màxima de 2 plantes i una profunditat de 13 m respecte a la construcció existent.
L'entorn està força urbanitzat amb un alt grau de consolidació, sense que, segons la documentació presentada, es detectin valors naturals especials ni elements d'interès històric, artístic, arquitectònic o paisatgístic inclòs en el catàleg municipal.
A la parcel·la de l'equipament docent hi ha unes instal·lacions de pou de proveïment d'aigua potable. Segons el PHIB, a l'article 87, s'han de definir uns perímetres de protecció per preservar la qualitat i quantitat dels recursos en l'àmbit de captació i per això s'estableixen unes limitacions per evitar la contaminació de l'aigua, establint usos i activitats prohibides i autoritzables.
L'ampliació dels edificis es realitzarà dins la zona de restriccions màximes d'aquests perímetres, que és d'uns 250 m entorn a l'eix de captació. No obstant això les activitats educatives no es troben entre les prohibides o autoritzables.
3.Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades.
S'ha considerat que no hi havia cap administració afectada.
4.Anàlisi dels criteris de l'annex V de la Llei 21/2013 i avaluació dels efectes previsibles.
Analitzats els criteris de l'annex V per a determinar si un pla o programa ha de subjectar-se a avaluació ordinària, cal indicar que es tracta d'una modificació puntual que, a la vista de la documentació presentada, no generen impactes significatius que suposin risc per la salut i el medi ambient més enllà de les molèsties puntuals que es puguin ocasionar durant l'execució de les obres, atès que l'ús educatiu ja està implantat.
Tampoc és necessària la previsió d'infraestructures ja que aquest sòl disposa dels serveis.
La modificació suposa només augmentar l'edificabilitat d'una parcel·la d'equipament docent per ampliar les seves instal·lacions. Per tant, es tracta d'un àmbit reduït , per un ús d'equipament docent públic, el qual no requereix una assignació de recursos significativa i les característiques de les activitats previstes no suposen un impacte significatiu sobre el medi ambient.
No es detecten problemes de mobilitat ja que es tracta d'un entorn urbà consolidat i l'ús docent ja estava previst. El CEIP de Son Serra es va construir per tenir una capacitat de 16 unitats, el que representa aproximadament una capacitat de 400 alumnes, per la qual cosa no es considera per si mateix un gran centre generador de mobilitat. L'ampliació d'edificabilitat permetrà crear un nou edifici que ni per la seva superfície, capacitat o ús podrà tampoc considerar- se un gran centre generador de mobilitat, ja que es tracta d'ampliar les instal·lacions d'un centre d'educació infantil i primaria amb una escola elemental de música i no per augmentar el nombre d'alumnes.
Conclusions de l'Informe ambiental estratègic
Primer. No subjectar a avaluació ambiental estratègica ordinària el projecte de modificació del PGOU relativa a canvi qualificació urbanística equipament EQ4b/DO-P29-E a zona EQ0M ampliació edificació existent per a l'escola elemental de música CEIP SON SERRA, atès que no tendrà efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex V de la Llei 21/2013.
Es recorda que, s'han de tenir presents les obligacions vers els equipaments públics que estableix la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica pel que fa a l'eficiència energètica, la introducció d'energies renovables i la promoció de la mobilitat lliure d'emissions.
Segon.- L'informe ambiental estratègic perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del pla o programa en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 31.4 de la Llei 21/2013.
Tercer.- L'informe ambiental estratègic no serà objecte de cap recurs, sense perjudici del que, si és el cas, escaigui en via administrativa o judicial davant de l'acte d'aprovació del pla o programa, d'acord amb el que disposa l'article 31.5 de la Llei 21/2013.
Quart.- Aquesta resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.
Palma, 28 d'octubre de 2019
El president de la CMAIB Antoni Alorda Vilarrubias