Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE LLOSETA

Núm. 10907
Aprovació definitiva de l'ordenança municipal reguladora de l'aprofitament per reg de les aigues estancades des Clot de s'Argila

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Finalitzat el termini d’exposició pública de l’aprovació inicial de l’ordenança reguladora de l’aprofitament per a reg de les Aigües estancades des Clot de S’Argila, sense que s’hagin formulat reclamacions, ni suggeriments, s’eleva a definitiu, l’acord d’aprovació provisional de l’ordenança fiscal, aprovada pel plenari de la corporació, en sessió ordinària celebrada el passat dia 25-09-2019, el text íntegre de l’ordenança és el següent:

 “ORDENANÇA REGULADORA DE L’APROFITAMENT PER A REG DE LES AIGÜES ESTANCADES DES CLOT DE S’ARGILA.

        PREÀMBUL

 L’any 1994, el Govern de les Illes Balears va autoritzar a l’Ajuntament de Lloseta per l’aprofitament per a reg de les aigües estancades des Clot de s’Argila, al terme municipal de Lloseta.

 Posteriorment a l’any 1997, la Junta d’aigües de Balears va atorgar concessió a l’Ajuntament de Lloseta de l’aprofitament per a reg amb les aigües estancades del Clot de s’Argila, dita concessió ha estat objecte de modificacions a l’any 2012 i a l’any 2019.

 A la fi d’aconseguir una utilització racional de l’aigua s’exigeix un aprofitament correcte, i també la seva possible reutilització, distingint l’ús d’aigua potable destinada al consum humà i l’aigua destinada al reg. L’oportunitat de comptar amb una xarxa de reg, permet dur a terme una gestió més eficient i sostenible del medi ambient.

 Actualment, donat el nombre d’abonats al servei d’abastiment d’aigua de reg a les seves parcel·les, es fa necessari regular aquesta matèria.

 De conformitat amb l’article 49 de la Llei 7/85, de 2 d’abril,  Reguladora de les Bases del Règim Local i l’article 101, 102 i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, s’aprova aquesta ordenança que concreta els instruments jurídics i tècnics necessaris per donar una resposta adequada a les inquietuds dels ciutadans respecte a les aigües de reg.  

1. PRESSUPOST DE FET 

Segons el que disposa l’article 20.6 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, modificades per la disposició dotzena de la Llei 9/2017, de 8 de novembre de Contractes del Sector Públic, l’Ajuntament  estableix la tarifa per prestació patrimonial de caràcter públic no tributari.  

El servei públic de subministrament d’aigua de reg es prestarà per Aigües de Lloseta, S.A. , adjudicatari de la concessió del servei d’abastament d’aigua de reg des Clot de s’Argila, aprovada pel Ple en sessió de 18 de setembre de 2000 i de amb una durada de 25 anys susceptible de pròrroga.  

2. SERVEIS SUBJECTES AL PAGAMENT DE LA TARIFA  

Estan subjectes al pagament de la tarifa que s’estableix a la present Ordenança: 

-  La prestació de serveis de distribució d’aigües de reg. 

3. OBLIGATS AL PAGAMENT  

Estan obligats al pagament de la tarifa les persones físiques o jurídiques que es beneficiïn dels serveis o activitats prestades o realitzades per aquest concepte. 

4.  DETERMINACIÓ DE LA QUANTIA DE LES TARIFES

Les tarifes per al subministrament  d’aigua per a reg seran les següents:

-Quota de servei serà de 5,74 euros/mes/abonat.

-Quota de consum serà de 0,36 euros/metre cúbic.

5. MERITACIÓ I PERÍODE DE FACTURACIÓ

1. Es meritarà la tarifa:

a) En els consums, quan tinguin lloc el mateix i se l’aplicarà la present ordenança i imports de tarifa vigents.

2. La facturació per consum d’aigua per reg es realitzarà per trimestres naturals, en base a la lectura del comptador i es notificarà als interessats en la forma descrita al següent article.

En els supòsits d’inici o cessament del Servei d’aigua, procedirà  liquidar la tarifa corresponent als consums enregistrats des de o fins dita data.

6. ABONAMENT DE LES TARIFES

1. El cobrament, en període voluntari, de les tarifes que són objecte  d’aquesta Ordenança, es realitzaran pel concessionari i els fons seran ingressats en un compte de la seva titularitat.

2. El pagament de les tarifes es durà a terme de la següent manera:

La tarifa per consum d’aigua es pagarà, amb caràcter general, per domiciliació bancària al compte senyalat per l’obligat al pagament.  Es remetrà a l’interessat una notificació, que podrà realitzar-se després del càrrec de l’import de la tarifa.  En tal cas,  la notificació de la quota trimestral, en funció del consum efectiu, complirà la funció de rebut acreditatiu del pagament.

3.Contra les liquidacions a que es refereix els apartats anteriors, els interessats podran presentar recurs de reposició davant el Batlle en el termini d’un mes, a comptar des del dia següent a la notificació.

4.Si l’abonament de les tarifes no es produís dins les dades indicades als apartats 2 i 3, el concessionari realitzarà durant el termini que determini el Tresorer Municipal, les gestions necessàries per confirmar que els interessat han rebut el documents aptes pel pagament i no concorren circumstàncies especials justificatives de l’impagament.

5.Si transcorregut el termini al que fa referència l’apartat anterior, subsisteix l’impagament de les tarifes, el concessionari ho posarà en coneixement de la Tresoreria, realitzant la corresponent relació d’obligats al pagament que no han satisfet les quotes i acreditant les acciones dutes a terme, relatives a la liquidació i recaptació de les quotes per consums efectius.

6.La Tresoreria comprovarà la correcta liquidació i notificació de les tarifes pendents de pagament, que les liquidacions no hagin estat recorregudes ni afectades per petició de compensació o aplaçament, així  com les al·legacions presentades per els deutors i altres circumstàncies personals especials que els pogueren afectar. Si, efectuades les comprovacions, resulta procedent, el Tresorer Municipal dictarà la corresponent provisió de constrenyiment.

8. Si persisteix la situació d’impagament, s’exigiran les tarifes degudes per el procediment de constrenyiment, que comporta els recàrrecs del període executiu i interessos de demora, previstos al Reglament General de Recaptació.

9.La falta de pagament per l’abonat, podrà donar lloc a la suspensió del subministra en els terminis senyalats al Reglament del Servei. Per ser donat d’alta novament al servei, s’haurà d’haver abonat tot el deute pendent, així com les despeses originades per el tall i reposició.             

7. AJORNAMENT I FRACCIONAMENT DE PAGAMENT

1. Els obligats al pagament, o els seus representants, podran sol·licitar l’ajornament del pagament de les tarifes per consum d’aigua per a reg, si justifiquen les condicions d’insuficiència econòmica que temporalment impedeixen el compliment de l’obligació de pagament.

2. Les sol·licituds es presentaran a les oficines del concessionari, durant els quinze dies  anteriors o posteriors a la data de càrrec al compte bancari. La petició d’ajornament podrà fer referència a tarifes ja liquidades, o pendents de liquidar, corresponents a varis trimestres.

3. Els interessats presentaran proposta de pagament de deutes i haurà de constar el compte en el qual l’Ajuntament pot ordenar el càrrec dels imports ajornats.

4. Els deutes ajornats reportaran interès, al tipus d’interès legal determinat per cada període a la Llei de Pressuposts Generals de l’Estat.

8. RESPONSABLES

Segons el previst a l’article 10 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostaria, se exigirà la responsabilitat solidaria procedent a les persones físiques o jurídiques que haguessin rebut els serveis prestats a l’article 3 de l’ordenança.

9. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

1. El concessionari formarà i conservarà un arxiu amb les dades de caràcter personal necessari, per la gestió i recaptació de la tarifa regulada en aquesta ordenança, aplicant quan resulti procedent, les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu, de 27 d’abril i el manament  de la normativa estatal reguladora de la protecció de dades de caràcter personal.

2. Els interessats podran exercir, davant el concessionari, els drets d’accés , rectificació, supressió, limitació del tractament i oposició, en la forma i condicions establertes a l’Ordenança General Municipal, i publicades a la seu electrònica i la web del concessionari.

3. Les dades de caràcter personal gestionades per el concessionari, per la prestació del servei de subministrament d’aigües  de reg, seran posades a disposició de l’Ajuntament quan l’interès general ho requereixi i, en tot cas, en el cas de cessament en la prestació del servei.

DISPOSICIÓ FINAL

La present ordenança, aprovada pel Ple de  l’Ajuntament deroga de manera expressa tota aquella normativa contrària a la mateixa i romanent la present Ordenança  en vigor fins la seva modificació o derogació expressa.

DISPOSICIÓ ADDICCIONAL ÚNICA

Per qualsevol dubte o buit interpretatiu o d’aplicació s’estarà al disposat al dispost al Reglament del servei públic d’abastiment i subministra d’aigua potable de l’Ajuntament de Lloseta aprovat pel ple de la Corporació de data 24/09/12”.

 

Lloseta, 4 de novembre del 2019

El Batlle

José María Muñoz Pérez