Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 10589
Acord del Consell de Govern de 25 d’octubre de 2019 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball
El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15 l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball.
L'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les gratificacions corresponents a favor del personal funcionari integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l'òrgan competent de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l'entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació dels serveis extraordinaris amb temps de descans, i que es compleixin la resta de tràmits que, amb aquesta finalitat, estableix el Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Aquest Acord es va modificar mitjançant els acords següents: l'Acord del Consell de Govern de 10 de març de 2017 (BOIB núm. 30, d'11 de març); el de 7 de juliol de 2017 (BOIB núm. 83, de 8 de juliol); el de 27 d'octubre de 2017 (BOIB núm. 132, de 28 d'octubre); el de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141, de 18 de novembre); el de 23 de febrer de 2018 (BOIB núm. 25, de 24 de febrer); el de 20 d'abril de 2018 (BOIB núm. 49, de 21 d'abril); el de 14 de setembre de 2018 (BOIB núm. 114, de 15 de setembre); el de 5 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 123, de 6 d'octubre); el de 10 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 127, de 13 d'octubre); el de 9 de novembre de 2018 (BOIB núm. 141, de 10 de novembre); el de 8 de febrer de 2019 (BOIB núm. 18, de 9 de febrer); el de 7 de març de 2019 (BOIB núm. 32, d'11 de març); el de 22 de març de 2019 (BOIB núm. 38, de 23 de març), i el de 3 de maig de 2019 (BOIB núm. 61, de 4 de maig).
El darrer paràgraf de l'article 2 del Decret llei 2/2019, de 4 d'octubre, pel qual s'estableixen ajudes puntuals per pal·liar els impactes econòmics produïts pel concurs de creditors de l'agència de viatges majorista Thomas Cook sobre l'economia de les Illes Balears, preveu que la concreció de les ajudes, de l'import d'aquestes, com també dels requisits per ser-ne beneficiari i del procediment per atorgar-les s'ha de dur a terme mitjançant les bases reguladores i les convocatòries corresponents.
En virtut de la disposició final segona del Decret llei 2/2019, el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball —i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears— va dictar l'Ordre d'11 d'octubre de 2019 per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria d'ajuts puntuals per pal·liar els impactes econòmics produïts pel concurs de creditors als treballadors vinculats a empreses incurses en un procés de creditors a conseqüència del concurs de creditors de l'empresa Thomas Cook (BOIB núm. 140, de 15 d'octubre).
Es considera que serà necessària la prestació d'hores extraordinàries del personal del Servei d'Ocupació de les Illes Balears per poder gestionar la convocatòria d'ajuts puntuals esmentada.
D'altra banda, l'elaboració de l'Avantprojecte de llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020 requereix la prestació d'hores extraordinàries del personal funcionari de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors.
Per aquest motiu, i atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d'hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei respectiu, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, per tal d'incorporar-hi el personal funcionari adscrit al Servei d'Ocupació de les Illes Balears que du a terme funcions relacionades amb la gestió de la convocatòria d'ajuts puntuals per pal·liar els impactes econòmics produïts pel concurs de creditors als treballadors vinculats a empreses incurses en un procés de creditors a conseqüència del concurs de creditors de l'empresa Thomas Cook, fins al 30 d'abril de 2020 —el personal laboral del Servei d'Ocupació de les Illes Balears és objecte d'un altre acord, paral·lel a aquest—, i també el personal funcionari de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors que du a terme funcions relacionades exclusivament amb l'elaboració de l'Avantprojecte de llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020.
D'altra banda, s'aprofita aquesta modificació per actualitzar els col·lectius respecte dels quals ja han transcorregut les circumstàncies excepcionals i transitòries que motivaren la seva incorporació a l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, i en aquest sentit s'eliminen les referències al personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es designi per dur a terme tasques de recuperació i rescabalament dels danys produïts per les fortes pluges produïdes el 9 d'octubre de 2018, al personal funcionari adscrit al Servei de Valoració i Orientació a la Discapacitat i la Dependència de la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (actual Conselleria d'Afers Socials i Esports), i al personal funcionari de l'Administració autonòmica que intervé en el procés electoral de les eleccions de l'any 2019 al Parlament de les Illes Balears i als consells insulars.
Atès tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, en la sessió de 25 d'octubre de 2019 adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:
Primer. Modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball, en el punt primer, que queda redactat de la manera següent:
— Facultatius superiors, facultatius tècnics i agents de medi ambient amb funcions d'extinció d'incendis.
— Personal adscrit al Departament d'Emergències de la Direcció General d'Emergències i Interior de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d'emergències.
— Personal adscrit al Gabinet de la Presidència.
— Xofers de la presidenta i dels consellers.
— Personal adscrit a la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic amb funcions d'operativa i manteniment de la xarxa i dels sistemes informàtics corporatius.
— Personal adscrit a la Direcció General de Salut Pública i Participació amb funcions d'inspecció o laboratori.
— Personal facultatiu superior que té funcions relacionades amb el Servei d'Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública i Participació, només en els casos en què s'hagi declarat un cas d'alerta sanitària i durant el temps que duri.
— Personal adscrit a l'Agència Tributària de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats en la campanya Renda Àgil durant els mesos de maig, juny i juliol de cada any.
— Personal funcionari de Ports de les Illes Balears en els supòsits següents: personal de ports de gestió directa que hagi de prestar serveis fora de l'horari o jornada habitual de feina per complicacions derivades d'operatives de vaixells, motius d'emergència i tasques de control i vigilància d'activitats puntuals de tercers en l'àmbit portuari, així com el personal de les oficines centrals en relació amb les incidències amb els sistemes de reserves en línia i activitats no estructurals com l'assistència a fires nàutiques o altres tasques de representació i aquelles tasques que, tot i ser estructurals, demanen puntualment càrregues extraordinàries de feina com la tramitació de concessions administratives derivades de l'aplicació de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, i les obres excepcionals de consolidació de ports derivades de les mancances d'inversió dels darrers anys de crisi.
— Personal de l'Escola Balear d'Administració Pública i de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques que formi part del Servei de Selecció i Provisió o li doni suport, en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats durant la preparació i el desenvolupament del procés selectiu corresponent a les ofertes públiques dels exercicis de 2014, 2015, 2016 i 2017.
— Personal funcionari de la Conselleria d'Educació i Universitat en relació, exclusivament, amb les tasques de baremació i introducció de dades per actualitzar el Registre general d'activitats de formació permanent del professorat de les Illes Balears que derivin de les convocatòries de borses de personal interí.
— Personal tècnic de prevenció de riscos laborals adscrit a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria només en els casos en què són requerits pel Centre d'Emergències 112 per investigar accidents laborals molt greus, greus, múltiples i mortals.
— Personal adscrit a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials i a la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació que du a terme funcions relacionades exclusivament amb la gestió i la tramitació de la renda social garantida i de les prestacions de dependència i no contributives.
— Personal adscrit al Servei d'Atenció a la Ciutadania de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
— Personal funcionari adscrit al Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears en relació amb les tasques per dur a terme el Pla d'Actuació per a l'Ampliació de la Xarxa Pública de Serveis Socials 2017-2020.
— Personal adscrit al Servei d'Inspecció del Transport Terrestre de la Direcció General de Mobilitat i Transports de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.
— Personal funcionari adscrit a l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius que es designi per dur a terme cada un dels projectes d'execució del Pla d'Infraestructures Educatives 2016-2023.
— Personal funcionari adscrit a la Direcció General d'Arquitectura i Habitatge de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat encarregat de la tramitació de les ajudes de l'any 2018 per al lloguer d'habitatges.
— Personal de l'equip de suport administratiu del Servei d'Execució de Mesures de Justícia Juvenil de la Direcció General de Menors i Famílies de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació en relació amb les tasques per dur a terme la migració de dades de l'aplicació informàtica GEXMEN 1 al GEXMEN 2.
— Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es mobilitzi per part del director del pla de protecció civil activat, des del nivell 2, per fer tasques de suport a la intervenció, de control de la situació, de protecció, i de recuperació i restabliment dels danys produïts a causa d'una emergència de protecció civil.
— Personal funcionari adscrit al Servei d'Ocupació de les Illes Balears en els supòsits següents:
a) Personal adscrit a les oficines d'atenció al públic del Servei d'Ocupació de les Illes Balears durant els mesos d'octubre, novembre i desembre de cada any.
b) Personal que du a terme funcions relacionades amb la gestió de la convocatòria d'ajuts puntuals per pal·liar els impactes econòmics produïts pel concurs de creditors als treballadors vinculats a empreses incurses a un procés de creditors a conseqüència del concurs de creditors de l'empresa Thomas Cook, fins al 30 d'abril de 2020.
— Personal funcionari de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors que du a terme funcions relacionades exclusivament amb l'elaboració de l'Avantprojecte de llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020.
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 25 d'octubre de 2019
La secretària del Consell de Govern Pilar Costa i Serra