Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS
Núm. 10552
Resolució del vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius de 14 d’octubre de 2019, per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions d’eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial
El 13 d'abril de 2019 es va publicar en el BOE núm. 89 el Reial decret 263/2019, de 12 d'abril, pel qual es regula el Programa d'Ajudes per a Actuacions d'Eficiència Energètica en PIME i Gran Empresa del Sector Industrial.
El marc regulador d'aquestes ajudes resulta conforme a la jurisprudència constitucional consolidada en matèria d'ajudes i subvencions que va començar a articular-se amb la Sentència del Tribunal Constitucional 13/1992, de 6 de febrer, i que, recentment, s'ha perfilat amb les sentències de setembre / 2017, de 19 de gener, i 62 i 64/2018, de 7 de juny.
En compliment d'aquesta jurisprudència, aquest Reial decret estableix un model per a la concessió d'ajudes basat en mecanismes de cooperació i col·laboració consubstancials a l'estructura de l'Estat de les autonomies que articula la Constitució espanyola. S'ha dissenyat per això un model per a la concessió de les ajudes basat en la col·laboració de les comunitats autònomes que poden desenvolupar la seva tramitació i efectuar la gestió dels fons, d'acord amb criteris ajustats als principis constitucionals i a l'ordre de distribució de competències.
Segons aquest model de concessió l'òrgan competent per instruir i resoldre el procediment de concessió en aquesta convocatòria d'ajudes estatals és la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. El procediment de concessió s'ha de fer d'acord amb l'establert en l'article 11 del Reial decret 72/2019.
L'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE) durà a terme la coordinació i el seguiment d'aquest Programa.
Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es cofinancen amb el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) dins el Programa Operatiu Pluriregional d'Espanya 2014-2020.
En l'annex II del Reial decret 263/2019 s'estableix un import d'ajuda a la comunitat autònoma de les Illes Balears d'1.602.277,30 €.
Per tot l'anterior, i en compliment del Reial decret 263/2019,de 12 d'abril, pel qual es regula el Programa d'Ajudes per a Actuacions d'Eficiència Energètica en PIME i Gran Empresa del Sector Industrial, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria pública de subvencions per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial corresponents a la millora de la tecnologia en equips i processos industrials i la implantació de sistemes de gestió energètica, que apareixen com a annex 1 d'aquesta Resolució.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Transició Energètica i Sectors Productius en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 14 d'octubre de 2019
El vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius
Juan Pedro Yllanes Suárez
ANNEX 1
Convocatòria pública de subvencions per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial
Primer
Objecte
1. L'objecte d'aquesta Resolució és aprovar la convocatòria pública de subvencions per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial corresponents a la millora de la tecnologia en equips i processos industrials i la implantació de sistemes de gestió energètica.
2. Les ajudes atorgades en el marc d'aquest Programa són objecte de cofinançament amb aportacions del Fons Nacional d'Eficiència Energètica i del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) del període 2014-2020, dins del Programa Operatiu Pluriregional d'Espanya, sempre que siguin elegibles dins aquest, d'acord amb l'establert en l'article 10 del Reial decret 263/2019.
Segon
Beneficiaris
1. Per a cada tipus d'actuació poden ser beneficiaris d'aquestes ajudes sempre que tenguin residència fiscal en Espanya:
a. Les empreses que tenguin la consideració de PIME o gran empresa del sector industrial que es trobin en la classificació nacional d'activitats econòmiques (CNAE) de l'any 2009 següents:
07. Extracció de minerals metàl·lics.
08. Altres indústries extractives.
09. Activitats de suport a la indústria extractiva.
10. Indústria de l'alimentació.
11. Fabricació de begudes.
13. Indústria tèxtil.
14. Confecció de peces de vestir.
15. Indústria del cuir i del calçat.
16. Indústria de la fusta i suro, excepte mobles, cistelleria i esparteria.
17. Indústria del paper.
18. Arts gràfiques i reproducció de suports gravats.
19. Coqueries i refinació de petroli.
20. Indústria química.
21. Fabricació de productes farmacèutics.
22. Fabricació de productes de cautxú i plàstics.
23. Fabricació d'altres productes minerals no metàl·lics.
24. Metal·lúrgia; fabricació de ferro, acer i ferroaliatges.
25. Fabricació de productes metàl·lics, excepte maquinària i equip.
26. Fabricació de productes informàtics, electrònics i òptics.
27. Fabricació de material i equip elèctric.
28. Fabricació de maquinària i equip ncap.
29. Fabricació de vehicles de motor, remolcs i semiremolcs.
30. Fabricació d'altres materials de transport.
31. Fabricació de mobles.
32. Altres indústries manufactureres.
33. Reparació i instal·lació de maquinària i equip.
35. Subministrament d'energia elèctrica, gas, vapor i aire condicionat.
36. Captació, depuració i distribució d'aigua.
37. Recollida i tractament d'aigües residuals.
38. Recollida, tractament i eliminació de residus; valorització.
39. Activitats de descontaminació i altres serveis de gestió de residus.
b. Les empreses de serveis energètics entenent com a tals la definició més àmplia possible de les organitzacions que aportin aquest tipus de serveis. Per poder ser destinatàries últimes de les ajudes, aquestes empreses han d'actuar en funció d'un contracte de serveis energètics amb alguna de les empreses que s'indiquen a l'apartat a), el que s'ha d'acreditar d'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, i s'ha de repercutir en tot cas l'ajuda prevista en aquest programa a l'empresa en què s'executi el projecte.
2. Les persones jurídiques han de dur a terme la seva activitat empresarial en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears; en el cas d'agrupacions d'entitats que no tenguin personalitat jurídica pròpia, han de fer constar expressament els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de l'ajuda per aplicar a cada un d'ells, i han de facultar un representant per tramitar la sol·licitud i rebre, si escau, l'ajuda que es pugui atorgar.
3. Per a la consideració de petita i mitjana empresa s'ha d'atendre a la definició continguda en l'annex I del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.
4. No poden accedir a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria les empreses que es troben en situació de crisi, conforme a la definició que a aquests efectes fa el Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat i en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Tercer
Actuacions subvencionables i requisits
Per poder acollir-se al programa, les actuacions han d'aconseguir una reducció de les emissions de diòxid de carboni i del consum d'energia final, mitjançant la millora de l'eficiència energètica pel que fa a la situació de partida; a més, han de complir amb les condicions establertes en aquesta convocatòria i justificar l'estalvi energètic i la reducció de les emissions de CO2.
1. Actuacions subvencionables
Són actuacions subvencionables les relacionades a continuació:
a. Actuació 1: millora de la tecnologia en equips i processos industrials.
b. Actuació 2: implantació de sistemes de gestió energètica.
2. Requisits generals
2.1. Les inversions objecte de la sol·licitud s'han de dur a terme en l'àmbit territorial de les Illes Balears i s'han de fer dins el període que va des del dia de la presentació de la sol·licitud fins al termini que fixi la resolució d'atorgament. Computa com a data de sol·licitud la d'entrada en el Registre de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, en les seves delegacions o en qualsevol dels llocs que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015.
2.2. Atès el caràcter incentivador de les ajudes, les actuacions objecte d'aquestes no poden haver-se iniciat amb anterioritat a la data de registre de la sol·licitud de l'ajuda. A aquest efecte s'entén per «inici dels treballs» la data d'inici de les obres de construcció finançades per la inversió o la data del primer compromís en ferm per a la comanda d'equips o altre compromís que faci irreversible la inversió, de les dues dates la més antiga. Els treballs preparatoris com l'obtenció de permisos i la realització d'estudis previs de viabilitat no es consideren com a «inici dels treballs».
2.3. No obstant l'anterior, sí que podran acollir-se les despeses corresponents a actuacions preparatòries de l'actuació que siguin necessàries per presentar la sol·licitud com poden ser, entre d'altres, el projecte, les memòries tècniques o els certificats sempre que, en tot cas, aquestes actuacions s'hagin dut a terme amb data posterior a la data d'entrada en vigor d'aquesta convocatòria.
2.4. Les factures i el pagament de la inversió, inclòs l'abonament de possibles quantitats a compte o baix qualsevol altre concepte, ha de ser posterior a la data del registre de la sol·licitud.
2.5. Les actuacions han de complir la normativa vigent que els sigui d'aplicació i han de disposar de les llicències i autoritzacions administratives preceptives en el cas que aquestes ho requereixin.
2.6. S'ha d'estar al corrent de les obligacions fiscals i amb la seguretat social, així com del reintegrament de subvencions, conforme a la normativa vigent.
2.7. L'IVA és subvencionable sempre que el destinatari últim de les ajudes no el pugui recuperar o compensar.
2.8. S'ha de presentar la documentació exigida en el punt sisè.
3. Requisits específics
3.1 Millora de la tecnologia en equips i processos industrials
3.1.1. L'objectiu d'aquesta actuació és reduir el consum d'energia final en PIME i gran empresa del sector industrial, mitjançant la millora de la tecnologia en equips i processos industrials.
3.1.2. En aquesta actuació són subvencionables les inversions en substitució d'equips i instal·lacions, així com els sistemes auxiliars consumidors d'energia, per altres que utilitzin tecnologies d'alta eficiència energètica o la millor tecnologia disponible amb l'objecte de reduir el consum d'energia final i les emissions de CO2 de les instal·lacions industrials.
3.1.3. Les actuacions han de complir la legislació vigent que els afecta per al càlcul i el desenvolupament de les mesures d'eficiència energètica. En el cas de no existir normativa o legislació aplicable s'ha d'utilitzar la millor tecnologia disponible (MTD) d'estalvi i eficiència energètica. El mesurament de l'estalvi energètic obtingut per l'aplicació d'aquesta actuació s'ha de calcular seguint la metodologia de càlcul indicada en l'annex V de la Directiva (UE) 2012/27 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2012.
3.2 Implantació de sistemes de gestió energètica
3.2.1. L'objectiu d'aquesta actuació és reduir el consum d'energia final en PIME i gran empresa del sector industrial, mitjançant la implementació o millora dels sistemes de gestió energètica.
3.2.2. En aquesta actuació són subvencionables les inversions per a la implantació de sistemes de gestió energètica amb l'objecte de reduir el consum d'energia final i les emissions de CO2 de les instal·lacions industrials.
La millora de l'eficiència energètica, per la implantació d'un sistema de gestió energètica, ha de comprendre les actuacions necessàries, tant pel que fa al mesurament de les variables de consum d'energia, com a la instal·lació dels elements de regulació i control dels paràmetres de procés i la implementació dels sistemes informàtics per a l'anàlisi, la regulació i el control; i quant al funcionament òptim de la instal·lació, la reducció dels consums d'energia final i de costos, la disminució d'emissions i per proporcionar la informació de forma ràpida i precisa necessària per a la gestió energètica de la instal·lació.
3.2.3.Els requisits d'eficiència energètica que han de complir els sistemes de gestió energètica que s'implementin són:
— La ràtio economicoenergètica màxim ha de ser de 14.501 € (inversió elegible)/ tep (estalvi energia final a un any).
— Complir amb la Norma UNE-EN ISO 50001 relativa als sistemes de gestió energètica o la que en el seu lloc la substitueixi.
— Les actuacions han de complir la legislació vigent que els afecta per al càlcul i desenvolupament de les mesures d'eficiència energètica. En el cas de no existir normativa o legislació aplicable s'ha d'utilitzar la millor tecnologia disponible (MTD) d'estalvi i eficiència energètica.
— El mesurament de l'estalvi energètic obtingut per l'aplicació d'aquest programa s'ha de calcular seguint la metodologia de càlcul indicada a l'annex V de la Directiva (UE) 2012/27 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2012.
4. Requisits específics generals i definicions de les actuacions subvencionables
4.1. Inversió elegible: inversió directament relacionada amb l'estalvi i l'eficiència energètica; és a dir, la part de la inversió total dedicada a implantar tecnologia eficient. Aquesta inversió s'ha de justificar mitjançant un pressupost desglossat (ofertes dels subministraments per fer amb descripció total dels equips per instal·lar). No es consideren, per tant, elegibles els costos propis (personal, funcionament o despeses generals). Els costos elegibles per a cadascuna de les tipologies d'actuació han de respondre a les consideracions de l'apartat següent.
4.2. Cost elegible: aquells que siguin necessaris per aconseguir els objectius energètics d'aquest programa que poden incloure, entre d'altres, els conceptes següents: l'elaboració dels projectes tècnics relacionats amb les actuacions, els costos de direcció facultativa, els costos d'execució de l'obra civil sempre que no superin el 20 % de la inversió elegible i els de muntatge de les instal·lacions, si escau; els equips, materials i instal·lacions auxiliars necessaris, els costos de transport, els d'assistència tècnica i tots aquells necessaris segons estableixi la normativa vigent que demostrin estar vinculats directament a l'execució del projecte; així com els costos necessaris per a la legalització de les instal·lacions i l'obtenció de les llicències requerides en les diferents fases del projecte, tant dels col·legis professionals com de les diferents administracions afectades.
4.3. Inversió de referència: cost del projecte de referència (projecte amb mateix nivell de producció però sense millora ambiental ni estalvi d'energia); és a dir, la inversió degudament justificada en tecnologia no eficient o en tecnologia amb l'eficiència mínima exigida per la legislació vigent.
4.4. No es consideren elegibles les inversions associades a augments de capacitat productiva de plantes industrials existents, ni les inversions en noves instal·lacions de producció industrial, llevat que les noves instal·lacions substitueixin d'altres existents per al mateix producte i la mateixa capacitat industrial; i en el cas de major capacitat industrial, només és elegible la part proporcional corresponent a la capacitat industrial de la instal·lació existent substituïda. Tampoc no es consideren elegibles les instal·lacions de cogeneració.
4.5. En el cas d'empreses que no siguin PIME no és elegible l'auditoria energètica que hagin realitzat com a conseqüència de l'obligació imposada per l'article 8 de la Directiva (UE) 2012/27 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2012, transposada pel Reial decret 56/2016, que obliga a la realització com a molt tard el 5 de desembre de 2015 i, com a mínim, cada quatre anys a partir de la data de la realització.
Quart
Import econòmic i règim de concessió i finançament
1. L'import econòmic màxim d'aquesta convocatòria és d'1.556.772,63 €. Les subvencions es concedeixen amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per als exercicis 2019, 2020 i 2021, concretament, del centre de cost 25601, subprograma 731A01, capítol 7* FF 19097 amb la distribució d'anualitats següents:
Any 2019: 100.000,00 €
Any 2020: 800.000,00 €
Any 2021: 656.772,63 €
2. En cas que no es cobreixi la totalitat del pressupost inicial assignat a una anualitat, l'import romanent s'assigna a l'anualitat següent.
3. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es poden incrementar els imports d'aquesta convocatòria.
Cinquè
Quantia de les ajudes
1. La quantia màxima de les ajudes per a cada una de les actuacions és la següent:
a. Per a la millora de la tecnologia en equips i processos industrials, el 30 % de la inversió elegible del projecte, amb un límit d'inversió elegible/estalvi d'energia final a un any de 14.379 €/tep. El mesurament de l'estalvi energètic obtingut s'ha de calcular seguint la metodologia de càlcul indicada en l'annex V de la Directiva (UE) 2012/27 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2012.
b. Per a la implantació de sistemes de gestió energètica, el 30% amb un límit d'inversió elegible/estalvi d'energia final a un any de 14.501€/tep. El mesurament de l'estalvi energètic obtingut s'ha de calcular seguint la metodologia de càlcul indicada en l'annex V de la Directiva (UE) 2012/27 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2012.
c. No obstant l'anterior, en cas que hi hagi altres ajudes per a la mateixa finalitat, el percentatge màxim aplicable sobre el cost subvencionable és:
— Per a gran empresa: del 30 %
— Per a mitjana empresa: del 40 %
— Per a petita empresa: del 50%
2. S'estableix un límit d'ajudes de 200.000 € per destinatari beneficiari.
Sisè
Sol·licituds i documentació
1. Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sens perjudici de l'establert a l'apartat 1 del mateix article.
2. La documentació que s'ha d'aportar és la següent:
a. L'annex 2 de sol·licitud de subvenció d'aquesta convocatòria (la presentació de la sol·licitud suposa que la persona interessada accepta les prescripcions contingudes en la convocatòria corresponent, en el Reial decret 263/2019, de 12 d'abril, com també que autoritza l'òrgan instructor del procediment a, si és procedent, obtenir de forma directa l'acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant denegui expressament l'autorització, ha d'aportar un certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la seguretat social).
b. La fotocòpia del DNI del representant de l'empresa o empreses sol·licitants; llevat del consentiment exprés de l'interessat perquè les seves dades d'identitat personal puguin consultar-se mitjançant el sistema de verificació de dades d'identitat establert en l'Ordre PRE/3949/2006, de 26 de desembre, per la qual s'estableix la configuració, característiques, requisits i procediments d'accés al Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, conforme al que es disposa en el Reial decret 522/2006, de 28 d'abril, pel qual se suprimeix l'aportació de fotocòpies de documents d'identitat en els procediments administratius de l'Administració General de l'Estat i dels seus organismes públics vinculats o dependents.
c. La fotocòpia del document d'identificació fiscal (NIF) de l'empresa o empreses sol·licitants i promotores de l'actuació.
d. La còpia d'escriptures de constitució de l'empresa o empreses sol·licitants, així com dels vigents Estatuts o document fundacional corresponent, en els quals constin les normes per les quals es regulen les seves activitats, degudament registrats, si s'escau, en els registres públics competents.
e. La còpia del document acreditatiu de les facultats de representació del representant de l'empresa o empreses sol·licitants, inscrit degudament, si s'escau, en els registres públics corresponents.
f. En el cas d'agrupació d'empreses, el document de col·laboració o l'instrument anàleg formalitzat pel representant facultat degudament que especifiqui l'acceptació i la designació expressa del representant únic de totes elles, que formuli la sol·licitud i rebi l'import total de l'ajuda atorgada, així com l'acceptació expressa de participació de totes elles en el programa d'ajudes establert per aquesta convocatòria, en què assumeixin la totalitat de compromisos i obligacions derivats d'aquest, amb detall dels compromisos d'execució corresponents a cada membre de l'agrupació així com l'import de l'ajuda que s'ha d'aplicar a cada un d'ells.
g. En el cas que el sol·licitant sigui una empresa de serveis energètics, ha d'aportar addicionalment la còpia del contracte o dels contractes formalitzats amb l'empresa o empreses propietàries de les dependències industrials on es dugui a terme l'actuació, en el qual s'ha d'acreditar l'actuació com a empresa de serveis energètics i la responsabilitat a càrrec del sol·licitant de la realització de la inversió corresponent.
h. La declaració responsable inclosa en l'annex 2 que manifesta:
— Que no es concorr en cap de les circumstàncies enumerades en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, en què es fa menció expressa respecte a la inexistència o fidel compliment de les seves obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, en els termes prevists en l'article 21 del Reglament de la Llei general de subvencions.
— Que no es troba en cap dels supòsits establerts en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, per no haver estat mai objecte de sancions per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma.
— Que no s'han sol·licitat o rebut altres ajudes per a la mateixa actuació o finalitat o, si s'han sol·licitat, s'ha d'indicar l'import de l'ajuda sol·licitada i, si s'escau, obtinguda, així com l'administració, organisme o entitat pública que l'ha concedit.
— Que l'empresa no està en crisi, d'acord amb la definició d'empresa en crisi que s'estableix a l'apartat 18, de l'article 2, del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014.
i. L'autorització inclosa en l'annex 2 per comprovar que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la seguretat social; o, en cas d'oposar-s'hi, el certificat d'estar-ho; o bé la declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la seguretat social, quan la quantia de l'ajuda no superi els 3.000 € per persona beneficiària, conforme amb el previst en l'article 22 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
j. Per a l'acreditació de la condició de petita o mitjana empresa s'ha d'aportar, tenint en compte les definicions que conté l'article 3 de l'annex I, del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, el següent:
— Els comptes anuals de l'empresa sol·licitant i de les empreses associades o vinculades, corresponents a l'últim exercici comptable tancat, amb el justificant d'haver estat dipositats en el registre corresponent.
— La declaració responsable emesa pel representant de l'empresa en la qual es reflecteixi el nombre d'empleats de l'empresa, així com els de les empreses associades o vinculades.
— La declaració responsable emesa pel representant de l'empresa en la qual s'indiqui la qualificació com a empresa autònoma, o bé s'indiqui les empreses associades o vinculades, incloent les dades de participació respectius.
k. La memòria descriptiva de les actuacions per emprendre d'acord amb el format i el model que estarà disponible en la pàgina web de l'IDAE, o bé a la de les respectives comunitats autònomes i ciutats de Ceuta i Melilla, i que ha de contenir com a mínim la informació següent:
— La identificació de l'actuació.
— La descripció tècnica de la mesura d'estalvi i eficiència energètica proposada.
— Les dades energètiques, econòmiques i de producció.
— La justificació de l'estalvi energètic de l'actuació i de la reducció d'emissions de CO2.
— El pressupost total i desglossat de l'actuació i inversió elegible.
— El calendari d'execució de l'actuació.
— El càlcul de l'ajuda sol·licitat i la quantia.
l. L'oferta econòmica de l'actuació i, d'acord amb l'article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable supera els imports establerts en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors (40.000 €, en el cas d'execució d'obres; o 15.000 € quan es tracta d'altres contractes), el destinatari últim ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a assumir el compromís per a la prestació del servei o lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat entitats suficients per dur-ho a terme. L'elecció de les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en el cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa (annex 3).
m. El reportatge fotogràfic de les instal·lacions inicials sobre les quals s'han fet les actuacions, en què s'identifiquin els equips o les instal·lacions principals per substituir, així com les plaques de característiques d'aquests.
3. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol·licitant que en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que si no ho fa es considera que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 d'aquesta Llei.
4. Les persones o entitats sol·licitants han de comunicar immediatament a l'òrgan competent per resoldre qualsevol variació de les condicions o circumstàncies.
Setè
Termini de presentació de les sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds s'inicia a partir del cinquè dia de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el 31 de desembre de 2020 o fins al possible exhauriment, dins aquest període, de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.
Vuitè
Procediment per a la concessió de les subvencions
1. Les sol·licituds de subvenció s'han de resoldre individualment a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria o, si s'escau, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.
2. En cas d'exhauriment del crèdit destinat a la convocatòria, i sempre que no hagi expirat la vigència del Programa, es poden rebre sol·licituds en llista de reserva provisional, que s'han d'atendre per ordre rigorós d'entrada, supeditades al fet que es produeixin desestimacions o revocacions de les sol·licituds d'ajuda prèvies que puguin alliberar pressupost o bé s'incorpori nou pressupost a la convocatòria. En cap cas, la presentació d'una sol·licitud a la llista de reserva provisional genera cap dret per a la persona sol·licitant, fins que no es resolgui la sol·licitud.
3. En cas que l'expedient no tengui la documentació que es demana en l'apartat 5 d'aquesta Resolució, s'ha d'enviar un escrit que requereixi la presentació de la documentació que hi manca en el termini de deu dies. En aquest cas, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre per resoldre l'expedient.
Novè
Competència i resolució
1. La Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic és l'òrgan competent per tramitar les sol·licituds d'ajudes d'aquesta convocatòria. Una vegada que els tècnics d'aquesta Direcció General hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta Resolució, el director general d'Energia i Canvi Climàtic ha d'emetre una proposta de resolució que s'ha de comunicar als interessats perquè, en el termini màxim de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú.
2. La resolució expressa del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius finalitza el procediment de concessió de la subvenció i està condicionada al crèdit transferit per l'IDAE a les comunitats autònomes d'acord amb l'establert en el Reial decret 263/2019. Aquesta s'ha de motivar i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció i import de l'activitat que se subvenciona, quantia, productes o serveis que s'hagin d'obtenir de l'ajuda, partida pressupostària a la qual s'aplica, forma de pagament, termini per dur a terme l'activitat, justificació de les activitats objecte de l'ajuda i terminis per presentar els justificants.
3. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució de les sol·licituds és de sis mesos comptadors a partir de la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds.La resolució s'ha de notificar als interessats, d'acord amb els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, i s'ha de dictar i notificar dins el termini de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud. En cas de no haver-se rebut la resolució dins aquest termini, s'ha d'entendre desestimada la sol·licitud.
4. La Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius ha d'ordenar el pagament de la subvenció, una vegada comprovada l'execució de l'actuació i que s'hagi presentat tota la documentació establerta en l'apartat següent, i s'hi ha de fer referència expressa a la procedència dels fons i esmentar el Fons Nacional d'Eficiència Energètica, el Ministeri per a la Transició Ecològica i els fons FEDER en el cas que l'actuació hagi estat cofinançada per aquests.
5. La informació sobre les concessions de subvencions fetes a l'empara del Reial decret 263/2019 s'ha de comunicar a la Base de dades nacional de subvencions en els termes en què s'estableix aquesta obligació de comunicació a l'article 20 de la Llei 38/2003 i la resta de normativa de desplegament d'aquesta obligació.
6. La Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius ha de fer el seguiment, el control i, si s'escau, el reintegrament de les ajudes concedides a l'empara del Reial decret 263/2019, sens perjudici del que correspongui fer en virtut del que es disposa en la Llei 38/2003.
Desè
Pagament i justificació de les activitats
1. Pagament de la subvenció
1.1. La Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius ha d'ordenar el pagament de la subvenció, una vegada comprovada l'execució de l'actuació i que s'hagi presentat tota la documentació establerta en l'apartat següent, en el qual s'ha de fer referència expressa a la procedència dels fons, i s'ha d'esmentar el Fons Nacional d'Eficiència Energètica, el Ministeri per a la Transició Ecològica i el FEDER, en el cas que l'actuació hagi estat cofinançada per aquest.
1.2. En cas que la persona beneficiària no compleixi l'obligació de fer la instal·lació i de justificar-ho, no es pagarà la subvenció i es declararà la pèrdua del dret al cobrament, de conformitat amb l'establert en l'article 89 del Reglament de la Llei 38/2003 i es continuarà el procediment previst en l'article 42 de la Llei 38/2003.
2. Documentació per a la justificació
a. La sol·licitud de pagament, segons el model que s'adjunta com a annex 4.
b. Memòria econòmica de les actuacions fetes, segons el model que s'adjunta com a annex 5:
1r. Una llista classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
2n. Les factures originals o els documents de valor probatori equivalents en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses.
3r. El justificant de pagament. Els justificants s'han d'acreditar d'alguna de les maneres següents:
— La fotocòpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament, en el qual han de figurar la data del document, l'import i la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura; així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.
— La còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, amb l'extracte bancari corresponent del beneficiari de l'ajuda en el qual ha de figurar el càrrec d'aquest xec o pagaré.
— No obstant això, per a les factures inferiors a 500 € (IVA inclòs) és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor. No s'admeten factures justificatives inferiors a 100 € (IVA inclòs).
4t. Una llista detallada d'altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l'import i la procedència.
c. La memòria tècnica justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de l'ajuda, amb indicació de l'adequació de les activitats fetes i dels resultats obtinguts seguint el format i el model que estarà disponible en la pàgina web de l'IDAE o bé de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. Ha de fer i subscriure aquesta memòria tècnica un tècnic titulat competent autor del projecte o de la direcció de l'execució de l'actuació.
d. L'informe emès per un organisme de control que acrediti la realització adequada de les actuacions objecte de l'ajuda concedida, d'acord amb la resolució favorable de concessió (segons el model disponible en la web de l'IDAE o bé de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic). Aquests organismes de control estan regulats per la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria, i pel Reial decret 2200/1995, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de la infraestructura per a la qualitat i la seguretat industrial, i han d'estar acreditats en l'especialitat o especialitats que millor s'adeqüin a la naturalesa de les actuacions objecte d'ajuda.
e. Quan se superi un import de 3.000 € en l'ajuda o ajudes que es puguin atorgar a un mateix sol·licitant o interessat, en cas que no autoritzi l'òrgan instructor del procediment per obtenir de forma directa l'acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, aquest està obligat a aportar el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries expedit a aquest efecte per l'Agència Estatal d'Administració Tributària i d'estar al corrent de les obligacions amb la seguretat social, d'acord amb el que preveu l'article 22 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovada pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
f. Un reportatge fotogràfic dels equips i instal·lacions principals finals objecte de l'ajuda, que ha d'identificar els equips o les instal·lacions, així com de les plaques de característiques d'aquests, i en què es mostri el cartell publicitari de l'actuació.
g. La informació i l'enllaç al lloc d'Internet del destinatari últim de les ajudes, en el cas que en disposi d'un, on el destinatari últim de les ajudes ha d'informar el públic del possible suport obtingut dels fons comunitaris FEDER i ha de fer una breu descripció de l'operació, de manera proporcionada al nivell de suport prestat, amb els seus objectius i resultats, i destacar el suport financer de la Unió Europea.
h. La declaració responsable, prèvia a la justificació per part dels destinataris últims de les ajudes, que ha de garantir el procés de contractació de les actuacions, l'existència d'una comptabilitat separada o diferenciada per a totes les transaccions relacionades, el compliment de les normes nacionals i comunitàries sobre requisits d'igualtat d'oportunitats i no discriminació aplicables a aquest tipus d'actuacions, el compliment de les normes mediambientals nacionals i comunitàries, i sobre el desenvolupament sostenible i l'aplicació de mesures antifrau eficaces i proporcionades en l'àmbit de gestió del projecte objecte d'ajuda (segons el model que estarà disponible en la web de l'IDAE o bé de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic).
i. La documentació justificativa sobre el procés de contractació de les actuacions.
j. La documentació justificativa de l'existència d'una comptabilitat separada o diferenciada per a totes les transaccions relacionades (ingressos i pagaments, inclòs, si escau, l'ingrés d'ajudes, pagaments a proveïdors, etc.)
3. En el cas que l'expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació i l'aplicació de la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents, comptadors des de l'endemà d'haver rebut el requeriment.
4. La concessió de la subvenció no eximeix el titular de la instal·lació de complir totes les autoritzacions administratives que siguin necessàries.
5. La resolució d'atorgament de la subvenció ha de fixar el termini concret per justificar la realització de les activitats subvencionades que com a màxim serà de 24 mesos comptadors des de la data de notificació de la resolució de concessió de l'ajuda.
6. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius l'hagi aprovat prèviament, així com la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent al que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.
Onzè
Reintegrament
Escau el reintegrament de les quantitats percebudes per la persona beneficiària de l'ajuda i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció en els supòsits establerts en l'article 37 de la Llei 38/2003 i s'ha d'aplicar el procediment de reintegrament regulat en el capítol II del títol II d'aquesta Llei.
Dotzè
Publicitat
1. Tota referència a l'actuació objecte de les ajudes regulades per a aquesta convocatòria en publicacions, activitats de difusió, pàgines web i en general en qualsevol mitjà de difusió ha de complir els requisits que figuren en el Manual d'imatge del programa que estarà disponible en la web de l'IDAE.
2. Així mateix s'ha d'instal·lar i mantenir un cartell de caràcter permanent, en un lloc visible per al públic general a la localització del projecte, de grandària suficient perquè sigui perfectament visible i llegible en el qual ha de constar clarament el títol del projecte i la denominació i imatge del Programa, i que ha d'esmentar l'ajuda econòmica atorgada pel Fons Nacional d'Eficiència Energètica i, si escau, de la Unió Europea, i ha d'incloure el logotip de la UE i el lema «Una manera de fer Europa». El disseny gràfic del cartell i els suports de difusió que es facin han de complir amb els requisits que estableixi l'IDAE i que estaran disponibles en el Manual d'imatge del Programa en l'adreça d'Internet de l'IDAE (www.idae.es).
3. El destinatari últim de les ajudes ha d'informar el públic del suport obtingut dels Fons FEDER i ha de fer una breu descripció de l'operació en el seu lloc d'Internet, en el cas que en disposi d'un, de manera proporcionada al nivell de suport prestat, amb els seus objectius i resultats, i ha de destacar el suport financer de la Unió Europea.
4. Així mateix, tant en la convocatòria, com en la resolució que es notifiqui als destinataris últims, s'ha d'esmentar el Ministeri per a la Transició Ecològica i el FEDER, en el cas que la convocatòria inclogui actuacions cofinançades per aquests, com a entitats finançadores.
5. En el cas d'actuacions cofinançades amb fons FEDER, l'acceptació de l'ajuda pels beneficiaris implica l'acceptació del que es disposa en el Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre activitats d'informació i publicitat que han de dur a terme els Estats membres en relació amb els fons de la Unió Europea.
Tretzè
Obligacions beneficiaris
Els beneficiaris d'aquest tipus d'ajudes queden obligats a:
a. Dur a terme l'activitat o la inversió, o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
b. Justificar la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
c. Comunicar a l'òrgan que la concedeix o, si escau, a l'entitat col·laboradora la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.
d. Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica; i acreditar-ho, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió. En tot cas, aquesta acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €.
e. Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme l'IDAE, a les actuacions de control financer de la Direcció General de Fons Europeus, la Intervenció General de l'Estat i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Tribunal de Comptes, la Sindicatura de Comptes, els òrgans de control de la Comissió Europea i qualsevol altra autoritat de control. Si del resultat d'aquestes actuacions de control es detecten irregularitats es derivarà l'obligació de reintegrament de les quanties percebudes indegudament.
f. Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, amb la convocatòria.
g. Conservar els documents originals justificatius de l'actuació realitzada i l'aplicació dels fons rebuts mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. La disponibilitat dels documents s'ha d'ajustar al que disposa l'article 140 del Reglament (UE) 1303/2013, de 17 de desembre de 2013.
h. Assegurar les mesures d'informació i publicitat (article 115 i annex XII del Reglament [UE] 1303/2013; Reglament [UE] 821/2014, de les característiques tècniques de les mesures d'informació i publicitat, i Estratègia de comunicació del PO FEDER/FSE). A totes les mesures d'informació i publicitat s'ha de reconèixer l'emblema de la UE i la referència del FEDER (documentació administrativa, activitats i actes públics, difusió en mitjans de comunicació, publicacions, cartelleria, pàgina web, etc.).
i. Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada, en la forma i dins els terminis que estableixi la convocatòria i, si escau, la resolució corresponent o les seves modificacions. Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim de cinc anys següents al pagament final al beneficiari, o de tres anys en el cas de pimes (article 71 del Reglament [UE] 1303/2013).
j. Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció.
k. Donar compliment a la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable en l'àmbit de contractació, subvencions, ajudes d'Estat (Reglament [UE] 651/2014), normes sobre les despeses subvencionables del FEDER (Ordre HFP/1979/2016 de 29 de desembre, per la qual s'aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del FEDER per al període 2014-2020), comptabilitat, publicitat, medi ambient i igualtat d'oportunitats.
l. Mantenir un sistema de comptabilitat separada per a totes les transaccions relacionades amb l'operació cofinançada, o bé un codi comptable separat (article 125.4 b del Reglament [UE] 1303/2013).
m. Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per tenir una pista d'auditoria apropiada (article 125.4 d del Reglament [UE] 1303/2013).
n. Acceptar la inclusió del beneficiari dins la llista d'operacions publicada de conformitat amb l'article 115.2 i l'annex XII del Reglament (UE) 1303/2013.
o. Reintegrar els fons percebuts indegudament com a conseqüència de les actuacions de comprovació fetes pels òrgans de control competents, i segons l'establert a l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del text refós de la Llei de subvencions.
p. Complir amb els requisits de difusió i publicitat establerts en aquesta convocatòria, en particular en l'article 16 del Reial decret 263/2019, d'acord amb el que estableix l'article 18.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; i amb els deures d'informació i comunicació que corresponen al destinatari últim de les ajudes d'acord amb el que estableix l'article 115 del Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) 1083/2006 del Consell.
q. Respectar les normes de subvencionalitat nacionals que pugui establir la Direcció General de Fons Europeus del Ministeri d'Hisenda.
Catorzè
Lluita contra el frau
Qualsevol persona que tengui coneixement de fets que puguin ser constitutius de frau o irregularitat amb relació a operacions o projectes finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria, pot posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a l'efecte per aquest servei a la web http://igaepre.central.sepg.minhac.age/sitios/igae/es-ES/Paginas/Denan.aspx, i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, del Servei.
Quinzè
Concurrència d'ajudes
Les subvencions regulades en aquesta convocatòria no són compatibles amb altres subvencions o ajudes que es puguin concedir per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
Setzè
Tramitació telemàtica
La sol·licitud de subvenció s'ha de presentar de forma telemàtica a través de l'enllaç que s'ha de posar a disposició dels interessats a la web http://energia.caib.es, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. Tot això sens perjudici de l'establert en l'article 14.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Dessetè
Normativa d'aplicació
La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i el Reial decret 263/2019, de 12 d'abril, pel qual es regula el Programa d'Ajudes per a Actuacions d'Eficiència Energètica en PIME i gran empresa industrial.
En tot allò que no estigui regulat en aquesta convocatòria ni en el Reial decret 263/2019, és d'aplicació el previst a la Llei 38/2003 i el seu Reglament, aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006,de 21 de juliol.
ANNEX 2
Sol·licitud d'ajuda
|
DESTINACIÓ2 |
DIRECCIÓ GENERAL D'ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS |
CODI DIR33 |
|
SOL·LICITANT
Persona física |
|||||||||||||||||||
DNI/NIE |
|
Nom |
|
||||||||||||||||
Llinatge 1 |
|
Llinatge 2 |
|
||||||||||||||||
Representant de l'entitat |
|
CIF |
|
||||||||||||||||
Adreça electrònica* |
|
||||||||||||||||||
Adreça postal |
|
||||||||||||||||||
Codi postal |
|
Localitat |
|
Municipi |
|
||||||||||||||
Província4 |
|
Illa |
|
País4 |
|
||||||||||||||
Telèfon |
|
Fax |
|
||||||||||||||||
Codi CNAE de l'activitat principal |
|
REPRESENTANT
Persona física |
|||||||||||||||||||
DNI/NIE |
|
Nom |
|
||||||||||||||||
Llinatge 1 |
|
Llinatge 2 |
|
||||||||||||||||
Representant de l'entitat |
|
CIF |
|
||||||||||||||||
Adreça electrònica* |
|
|
|||||||||||||||||
Adreça postal |
|
||||||||||||||||||
Codi postal |
|
Localitat |
|
Municipi |
|
||||||||||||||
Província4 |
|
Illa |
|
País4 |
|
||||||||||||||
Telèfon |
|
Fax |
|
||||||||||||||||
Mitjà d'acreditació de la representació6 |
o REA núm. _______ |
o Altres |
CANAL PREFERENT DE NOTIFICACIÓ7
□ |
Vull rebre l'avís de notificació telemàticament |
|||||||
|
□ |
A l'adreça electrònica del sol·licitant |
||||||
□ |
A l'adreça electrònica del representant |
|||||||
□ |
A una altra |
Adreça electrònica |
|
|||||
□ |
Vull rebre l'avís de notificació per correu postal |
|||||||
□ |
A l'adreça del sol·licitant |
|||||||
□ |
A l'adreça del representant |
|||||||
□ |
A una altra4 |
Adreça |
|
|||||
CP |
|
Localitat |
|
|||||
Municipi |
|
Província4 |
|
|||||
País4 |
|
EXPÒS8: |
Que vull acollir-me a la convocatòria de subvencions per al Programa d'Ajudes per a Actuacions d'Eficiència Energètica en PIME i Gran Empresa del Sector Industrial per a l'any 2019-2020 i present aquesta adreça electrònica (*) a l'efecte d'avisos de notificacions que s'han de fer a través de la carpeta ciutadana. |
SOL·LICIT9: |
La subvenció o subvencions per a les actuacions següents: o Millora de la tecnologia en equips i processos industrials. o Implantació de sistemes de gestió energètica. |
DECLAR: |
||||||
o Que no em trob en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions |
||||||
o Que no em trob en cap dels supòsits establerts a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, per no haver estat mai objecte de sancions per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma. |
||||||
o Que em trob al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament d'altres subvencions o ajudes, si escau, en els termes prevists en l'article 21 del Reglament de la Llei general de subvencions. |
||||||
o Que l'empresa no està en crisi, d'acord amb la definició d'empresa en crisi que s'estableix en l'apartat 18 de l'article 2 del Reglament (UE) 651/2014, de 17 de juny de 2014. |
||||||
o Que no em trob en cap de les situacions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, fent menció expressa respecte de la inexistència o fidel compliment de les obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, d'acord amb els termes que estableix l'article 21 del Reglament de la Llei general de subvencions. |
||||||
o Que accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria. |
||||||
o Que totes les dades són certes. |
||||||
o Que facilitaré totes les actuacions de control possibles que es desenvolupin per comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts. |
||||||
o Que estic al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la seguretat social i amb la Comunitat Autònoma. |
||||||
Que l'empresa sol·licitant té la condició de: oPetita empresa oMitjana empresa o Gran empresa |
||||||
o Que l'actuació objecte de la subvenció no està iniciada. |
||||||
o Que no he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte. |
||||||
o. |
Que sí he sol·licitat o rebut una altra ajuda pel mateix concepte (en el cas que se'n sol·licitin en el decurs de la tramitació de l'ajuda, adjuntau l'escrit que detalli les subvencions sol·licitades o rebudes) |
|||||
Organisme |
Data de resolució |
Quantia |
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
o |
Que les dades bancàries a l'efecte de l'ingrés derivades del procediment, i que puc acreditar documentalment en cas que se m'exigeixin, són les següents: |
|||||
|
Entitat |
|
||||
|
Domicili o sucursal bancària |
|
||||
|
Codi compte |
|
AUTORITZ: |
o A fer les consultes als fitxers públics amb la finalitat d'acreditar les dades o els documents establerts en el punt sisè de la convocatòria perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de les dades o dels certificats que les substitueixen. |
o L'òrgan gestor a obtenir les dades i els documents d'altres administracions establerts en el punt sisè de la convocatòria i que no es presenten mitjançant transmissions telemàtiques de dades o dels certificats que els substitueixen, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'Administració competent (en cas que no autoritzeu el centre gestor, adjuntau la documentació esmentada.) |
DOCUMENTACIÓ
Documentació que es pot obtenir per mitjans telemàtics |
|
D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'entén atorgat el consentiment per obtenir dades de documents elaborats per altres administracions que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, i que siguin necessàries per tramitar aquesta comunicació. o M'opòs que es consultin les dades i els documents necessaris per a la tramitació d'aquesta comunicació. Per això, present els documents que consten, entre d'altres, en l'apartat «Documentació que s'adjunta». |
|
Documentació de què ja disposa alguna administració pública10 |
|
Document 1 |
Document 2 |
Identificació del document: |
Identificació del document: |
Expedient o núm. de registre d'entrada: |
Expedient o núm. de registre d'entrada: |
Òrgan: |
Òrgan: |
Administració (i conselleria, si escau): |
Administració (i conselleria, si escau): |
Codi segur de verificació, si escau: |
Codi segur de verificació, si escau: |
Document 3 |
Document 4 |
Identificació del document: |
Identificació del document: |
Expedient o núm. de registre d'entrada: |
Expedient o núm. de registre d'entrada: |
Òrgan: |
Òrgan: |
Administració (i conselleria, si escau): |
Administració (i conselleria, si escau): |
Codi segur de verificació, si escau: |
Codi segur de verificació, si escau: |
Documentació que s'adjunta |
|
o Annex 2 de sol·licitud de subvenció d'aquesta convocatòria. |
|
o Fotocòpia del DNI del representant de l'empresa. |
|
o Fotocòpia del NIF de l'empresa sol·licitant i promotora de l'actuació. |
|
o Còpia de les escriptures de constitució de l'empresa sol·licitant. |
|
o Còpia dels estatuts vigents o del document fundacional. |
|
o Còpia del document acreditatiu de les facultats de representació del representant de l'empresa sol·licitant |
|
o Document de col·laboració o instrument anàleg formalitzat pel representant facultat degudament que especifiqui l'acceptació i la designació expressa del representant únic de totes elles, que formuli la sol·licitud i rebi l'import total de l'ajuda atorgada, així com l'acceptació expressa de participació de totes elles en el programa d'ajudes. |
|
o Comptes anuals de l'empresa sol·licitant i de les empreses associades o vinculades corresponents a l'últim exercici comptable tancat, amb el justificant d'haver estat dipositats en el registre corresponent. |
|
o Declaració responsable emesa pel representant de l'empresa en què es reflecteixi el nombre d'empleats. |
|
o Declaració responsable que indiqui la qualificació com a empresa autònoma o bé les empreses associades o vinculades. |
|
o Memòria descriptiva de les actuacions per emprendre. |
|
o Oferta econòmica de l'actuació. |
|
o Reportatge fotogràfic de les instal·lacions inicials. |
INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS |
De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de dades personals que conté aquesta sol·licitud. Finalitat del tractament. Tramitació del procediment administratiu objecte de la sol·licitud. Les dades s'incorporaran i tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. Responsable del tractament: Direcció General de Energia i Canvi Climàtic. Destinataris de les dades personals. No se cediran les dades personals a tercers, tret que hi hagi obligació legal o interès legítim d'acord amb el Reglament general de protecció de dades. Termini de conservació de les dades personals: les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es varen recollir i determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de dades. Tractament de dades. Les dades personals que conté aquesta sol·licitud seran tractades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Exercici de drets i reclamacions. La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es). Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Delegació de protecció de dades. La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es). |
________________________, ___ d _____________________ de 2019
[Signatura]
ANNEX 3
Llista dels pressuposts sol·licitats
(Per a l'execució d'obres superiors o iguals a 40.000 € o quan es tracti d'altres contractes superiors o iguals a 15.000 €)
|
DESTINACIÓ2 |
DIRECCIÓ GENERAL D'ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS |
CODI DIR33 |
|
BENEFICIARI
Persona física |
|||||||||||||||
DNI/NIE |
|
Nom |
|
||||||||||||
Llinatge 1 |
|
Llinatge 2 |
|
||||||||||||
Persona jurídica |
|||||||||||||||
NIF |
|
Denominació social |
|
||||||||||||
Adreça electrònica |
|
||||||||||||||
Adreça postal |
|
||||||||||||||
CP |
|
Localitat |
|
Municipi |
|
||||||||||
Província4 |
|
País4 |
|
||||||||||||
Telèfon |
|
Fax |
|
PRESSUPOSTS
Empresa |
Import |
Pressupost elegit |
1. |
|
o |
2. |
|
o |
3. |
|
o |
o MEMÒRIA JUSTIFICATIVA ELECCIÓ PRESSUPOST (si el pressupost elegit no és el més econòmic, s'ha d'adjuntar una memòria justificativa): |
MANIFEST: |
o Que no aport tres pressuposts perquè no hi ha al mercat més empreses subministradores. |
________________, d _____________ de 2019
[Signatura]
ANNEX 4
Sol·licitud de pagament de la subvenció per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial
|
DESTINACIÓ2 |
DIRECCIÓ GENERAL D'ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS |
CODI DIR33 |
|
SOL·LICITANT
Persona física |
||||||||||||||||||
DNI/NIE |
|
Nom |
|
|||||||||||||||
Llinatge 1 |
|
Llinatge 2 |
|
|||||||||||||||
Representant de l'entitat |
|
CIF |
|
|
||||||||||||||
Adreça electrònica* |
|
|||||||||||||||||
Adreça postal |
|
|||||||||||||||||
Codi postal |
|
Localitat |
|
Municipi |
|
|||||||||||||
Província4 |
|
Illa |
|
País4 |
|
|||||||||||||
Telèfon |
|
Fax |
|
REPRESENTANT5
DNI/NIE |
|
Nom |
|
||||||||||
Llinatge 1 |
|
Llinatge 2 |
|
||||||||||
NIF |
|
Denominació social |
|
||||||||||
Adreça electrònica |
|
||||||||||||
Adreça postal |
|
||||||||||||
CP |
|
Localitat |
|
Municipi |
|
||||||||
Província4 |
|
País4 |
|
||||||||||
Telèfon |
|
Fax |
|
||||||||||
Mitjà d'acreditació de la representació6 |
□ REA núm._______ |
□ Altres |
CANAL PREFERENT DE NOTIFICACIÓ7
□ |
Vull rebre l'avís de notificació telemàticament |
|||||||
|
□ |
A l'adreça electrònica del sol·licitant |
||||||
□ |
A l'adreça electrònica del representant |
|||||||
□ |
A una altra |
Adreça electrònica |
|
|||||
□ |
Vull rebre l'avís de notificació per correu postal |
|||||||
□ |
A l'adreça del sol·licitant |
|||||||
□ |
A l'adreça del representant |
|||||||
□ |
A una altra4 |
Adreça |
|
|||||
Codi postal |
|
Localitat |
|
|||||
Municipi |
|
Província4 |
||||||
País4 |
|
EXPÒS:8 |
Que he presentat la sol·licitud de pagament de la subvenció per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial, aprovada mitjançant resolució del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius. |
SOL·LICIT:9 |
El pagament de la subvenció de l'expedient núm. ............./2019 que s'ha aprovat mitjançant resolució del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius, d'acord amb la convocatòria d'ajudes per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial amb finançament del Fons Nacional d'Eficiència Energètica, el Ministeri per a la Transició Ecològica i del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) del període 2014-2020, dins del Programa Operatiu Pluriregional d'Espanya. |
DECLAR: |
|
o |
Que he finalitzat la inversió dins el termini previst en la resolució de concessió. |
o |
Que aquest compte justificatiu abasta la realització completa de l'activitat subvencionada i conté els justificants imputables al projecte subvencionat. |
o |
Que totes les dades contingudes en aquest compte justificatiu són vertaderes i correctes. |
o |
Que els justificants originals de la despesa (després d'haver-los segellat) i que es detallen en la memòria econòmica estan custodiats sota la meva responsabilitat. |
o |
Que els justificants esmentats estan a disposició dels òrgans de control intern o extern de l'Administració. |
o |
Que dispòs d'un sistema de comptabilitat separada o diferenciada per a totes les transaccions. |
o |
Que estic al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la seguretat social i amb la Comunitat Autònoma. |
o |
Que es compleixen les normes mediambientals nacionals i comunitàries sobre requisits d'igualtat d'oportunitats i no discriminació aplicable a aquests tipus d'actuacions. |
o |
Que es compleixen les normes mediambientals nacionals i comunitàries i sobre el desenvolupament sostenible. |
DOCUMENTACIÓ
Documentació que es pot obtenir per mitjans telemàtics |
|
D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'entén atorgat el consentiment per obtenir dades de documents elaborats per altres administracions que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, i que siguin necessàries per tramitar aquesta comunicació. o M'opòs que es consultin les dades i els documents necessaris per a la tramitació d'aquesta comunicació. Per això, present els documents que consten, entre d'altres, en l'apartat «Documentació que s'adjunta». |
|
Documentació de què ja disposa alguna administració pública10 |
|
Document 1 |
Document 2 |
Identificació del document: |
Identificació del document: |
Expedient o núm. de registre d'entrada: |
Expedient o núm. de registre d'entrada: |
Òrgan: |
Òrgan: |
Administració (i conselleria, si escau): |
Administració (i conselleria, si escau): |
Codi segur de verificació, si escau: |
Codi segur de verificació, si escau: |
Document 3 |
Document 4 |
Identificació del document: |
Identificació del document: |
Expedient o núm. de registre d'entrada: |
Expedient o núm. de registre d'entrada: |
Òrgan: |
Òrgan: |
Administració (i conselleria, si escau): |
Administració (i conselleria, si escau): |
Codi segur de verificació, si escau: |
Codi segur de verificació, si escau: |
Documentació que s'adjunta |
|
o Memòria tècnica justificativa de l'actuació. |
|
o Informe emès per un organisme de control que acrediti l'adequada realització de les actuacions objecte de l'ajuda concedida. |
|
o Document fotogràfic dels equips i de les instal·lacions principals finals objecte de l'ajuda. |
|
o Informació i enllaç al lloc d'Internet del destinatari últim de les ajudes, en el cas que en disposi d'un, on el destinatari últim de les ajudes informi el públic del possible suport obtingut dels fons comunitaris FEDER i faci una breu descripció de l'operació, de manera proporcionada al nivell de suport prestat, amb els objectius i resultats, i que destaqui el suport financer de la Unió Europea. |
|
o Document de posada en servei davant la UDIT o la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic de les instal·lacions, en cas que sigui necessari. |
|
o Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que inclou: 1r. Una llista classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació dels creditors i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. 2n. Justificants de pagament. [Els justificants s'han d'acreditar d'alguna de les maneres següents: - Fotocòpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament, en el qual han de figurar: la data del document, l'import, la identificació del concepte a fi que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades dels ordenants i dels destinataris, que han de coincidir amb els beneficiaris i amb els emissors de la factura, respectivament. - Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, juntament amb l'extracte bancari dels beneficiaris de l'ajuda en el qual ha de figurar el càrrec d'aquest xec o pagaré.] 3r. Una llista detallada d'altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l'import i la procedència. |
|
o Original i còpia (per segellar) de les factures corresponents a la llista de despeses anterior. |
|
o Documentació justificativa sobre el procés de contractació de les actuacions. |
|
o Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la seguretat social, en cas que no s'hagi autoritzat a l'Administració per comprovar-ho. |
|
o Còpia de la documentació que acrediti l'existència d'un sistema de comptabilitat separada per a les inversions corresponents a l'activitat subvencionada. |
|
o Una altra informació complementària. Indicau-la. |
INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS |
De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de dades personals que conté aquesta sol·licitud. Finalitat del tractament. Tramitació del procediment administratiu objecte de la sol·licitud. Les dades s'incorporaran i tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. Responsable del tractament: Direcció General de Energia i Canvi Climàtic. Destinataris de les dades personals. No se cediran les dades personals a tercers, tret que hi hagi obligació legal o interès legítim d'acord amb el Reglament general de protecció de dades. Termini de conservació de les dades personals: les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es varen recollir i determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de dades. Tractament de dades. Les dades personals que conté aquesta sol·licitud seran tractades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Exercici de drets i reclamacions. La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es). Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Delegació de protecció de dades. La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es). |
________________________, ___ d _____________________ de 2019
[Signatura]
ANNEX 5
Memòria econòmica
|
SOL·LICITANT
|
AJUDA
Data concessió: |
|
||
Import de l'ajuda concedida: |
|
||
Import d'altres ajudes: |
|
||
|
|
|
|
LLISTA ENUMERATIVA DE DESPESES DERIVADES DE L'EXPEDIENT ______ /2019*
Núm. ordre |
Núm. factura |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Import base imposable |
IVA |
Total |
Data i forma pagament |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Aquesta relació correspon al cost total definitiu de l'activitat, els justificants de la qual s'adjunten.
________________________, ___ d _____________________ de 2019
[Signatura]
INSTRUCCIONS Escriviu preferentment en majúscules, sobretot en l'apartat de dades personals. 1. Codi d'identificació del procediment. L'ha de consignar l'Administració. 2. Indicau l'òrgan al qual s'adreça la comunicació. Si el sabeu, podeu concretar el departament (secretaria general o direcció general, per exemple). 3. Escriviu el codi d'identificació corresponent a l'òrgan (DIR3). Si no el sabeu, podeu cercar-lo a la pàgina web d'atenció a la ciutadania del Govern de les Illes Balears o demanar-lo a les oficines del Registre. 4. La província o el país només han de figurar si l'adreça de notificació està ubicada en una altra comunitat autònoma o en un país estranger. 5. En el cas que formalitzi la sol·licitud un representant, s'han de consignar totes les dades del sol·licitant en l'apartat corresponent («Sol·licitant»). 6. Si acreditau la representació per un mitjà diferent de la inscripció en el Registre electrònic d'apoderament (REA), heu de presentar el document que l'acrediti i, en l'apartat «Documentació que s'adjunta», hi heu de fer constar que presentau aquesta acreditació. 7. Senyalau com a canal preferent de notificació una de les opcions, llevat que estigueu obligats a relacionar-vos telemàticament amb l'Administració, d'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015 estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'Administració pública li requerirà que ho faci electrònicament mitjançant el Registre electrònic comú de l'Administració General de l'Estat. A aquest efecte, es considerarà que la sol·licitud s'ha presentat en la data en què s'hagi esmenat. 8. Exposau els fets en què es fonamenta la vostra sol·licitud. 9. Indicau de manera clara i breu el que sol·licitau, sense repetir cap dels fets exposats en l'apartat anterior. 10. Si ara se us sol·licita documentació que ja heu aportat anteriorment o que ha estat expedida per qualsevol administració, emplenau l'espai per a les dades identificatives perquè l'Administració pugui accedir als documents esmentats. Exemple: Identificació del document: informe energètic Identificació de l'expedient o registre d'entrada: L19E123/2017 Òrgan: Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic Administració: Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius Codi segur de verificació, si escau: CUV201610111-1691716669 |