Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 10525
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 14 d’octubre de 2019 per la qual s’autoritza la modificació de la configuració, amb l’ampliació de l’etapa de l’educació secundària obligatòria de forma progressiva i condicionada a la certificació definitiva del British Council, del centre docent estranger Mallorca International School, al municipi de sa Pobla

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant una resolució del conseller d'Educació i Universitat de 19 de desembre de 2016 (BOIB núm. 3, de 7 de gener de 2017), es va autoritzar l'obertura i el funcionament del centre docent estranger Mallorca International School amb efectes des de l'1 de setembre de 2016, amb el codi 07015586 i 9 unitats autoritzades: Nursery i Reception (equivalents a l'educació infantil de 3 i 4 anys): 2 unitats i 50 places escolars, i de Year 1 a Year 7 (equivalents a l'educació infantil de 5 anys i a l'etapa de primària): 7 unitats i 175 places escolars.

2. En data 7 de març de 2018 (NRE L13 E 17330/2018), la representant del titular del centre privat estranger Mallorca International School, SFG Initiatives and Projects, SL, va presentar una sol·licitud per canviar-ne la configuració, ampliant-la amb quatre unitats d'educació secundària obligatòria (equivalents als nivells de Year 8 fins a Year 11 del sistema educatiu britànic). Amb la sol·licitud va presentar els plànols i una justificació del projecte en tres fases d'execució, el qual s'acabarà d'implantar el curs 2021-2022.

També hi especificava que el centre vol complir no només els requisits que regula el Reial decret 806/1993, de 28 de maig, sobre règim de centres docents estrangers a Espanya (BOE núm. 149, de 23 de juny), sinó també els requisits que regula el Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments de segon cicle de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària (BOE núm. 62, de 12 de març).

3. El 20 de juny de 2018, l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC) va emetre un informe desfavorable a l'esmena de les deficiències, de conformitat amb el Reial decret 132/2010.

4. En data 10 d'agost de 2018 (NRE 13E48735/2018, de 10 d'agost), la representant del centre va presentar nova documentació per esmenar les deficiències que figuren en l'informe de 20 de juny de 2018.

5. En data 2 d'octubre de 2018, l'IBISEC va emetre un informe desfavorable i va sol·licitar el desenvolupament de les tres fases del projecte constructiu, especificant que en cada una de les fases ha de complir les condicions d'habitabilitat, d'accessibilitat i de seguretat en cas d'incendi.

6. En data 5 d'octubre de 2018 (NRS L13S 14182/2018), la cap de la Secció d'Autoritzacions i Registre de Centres va comunicar a la representant del centre l'informe de 2 d'octubre de 2018 i li va requerir la documentació que sol·licitava l'IBISEC.

7.  En data 14 de gener de 2019, el British Council va expedir un certificat de la visita realitzada al centre en data 20 de novembre de 2018, en què l'autoritzava a impartir des de Nursery fins a Year 6 (educació infantil de segon cicle i educació primària, amb capacitat per a 168 alumnes) fins a la propera revisió, que serà el mes de novembre de 2022. També l'autoritzava a impartir des de Year 7 fins a Year 9 (6è de primària, 1r i 2n d'ESO, amb capacitat per a 63 alumnes), fins a la propera revisió, el mes de novembre de 2020. El centre té l'obligació de presentar la nova certificació del British Council.

8. En data 22 de gener de 2019, la representant del centre va presentar una nova sol·licitud per ampliar-ne la configuració amb 4 unitats d'educació secundària obligatòria, però baixant la ràtio d'aquestes aules a 21 alumnes per curs, atenent el que disposa la normativa d'evacuació en cas d'incendis. També va justificar, mitjançant un projecte, les condicions de seguretat en cas d'incendi.

9. En data 10 d'abril de 2019, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l'IBISEC va emetre un nou informe condicionat a la presentació del projecte d'execució, per tal de poder complir la normativa urbanística i tècnica aplicable.

Referent a la documentació que s'ha presentat per justificar les condicions de seguretat en cas d'incendi, mancaria corregir el sentit de l'obertura de les portes de sortida. També s'ha de justificar que les sortides de l'edifici tenen l'amplada mínima establerta i, finalment, s'ha de justificar que la planta baixa destinada a educació infantil disposa del nombre de sortides establert a la normativa vigent.

10. En data 24 de maig de 2019, el director general d'SFG Initiatives and Projects, SL, va presentar un projecte tècnic d'enginyeria i un projecte tècnic d'arquitectura i una nova taula en què justificava els espais, els usos i les ocupacions amb el creixement vegetatiu del centre: curs 2018-2019, implantació del 1r curs de l'ESO (Year 8); curs 2019-2020, implantació del 2n curs de l'ESO (Year 9); curs 2020-2021, implantació del 3r curs de l'ESO (Year 10), i, finalment, curs 2021-2022, implantació del 4t curs de l'ESO (Year 11).

11. En data 11 de juny de 2019, l'IBISEC va emetre un informe segons el qual els projectes tècnics presentats pel centre compleixen els requisits mínims establerts pel Reial decret 132/2010, si bé la ràtio dels alumnes d'educació infantil i educació primària no pot superar els 18 alumnes per aula i la ràtio de l'educació secundària obligatòria no pot superar els 20 alumnes per aula.

12. En data 12 de juny de 2019, el director general de Planificació, Ordenació i Centres va aprovar el projecte d'obres d'ampliació per a l'etapa d'educació secundària obligatòria del centre privat estranger Mallorca International School , al municipi de sa Pobla, del qual és titular SFG Initiatives and Projects, SL.

13. En data 20 de juny de 2019, el director general del centre docent estranger va sol·licitar la visita dels tècnics de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca perquè comprovassin que les obres executades s'han duit a terme d'acord amb els plànols aprovats.

14. En data 23 de setembre de 2019, realitzada la visita el dia 2 de setembre de 2019, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l'IBISEC va emetre un informe favorable en què indicava que els espais de la fase 1 del projecte presentat s'ajusten als plànols aprovats en data 11 de juny de 2019. Es confirma amb el titular del centre que la propera visita al centre es farà abans del setembre de 2022, per comprovar la finalització de les fases 2 i 3.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data).

3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).

4. El Reial decret 806/1993, de 28 de maig, sobre règim de centres docents estrangers a Espanya (BOE núm. 149, de 23 de juny).

5. El Reial decret 131/2010, de 12 de febrer (BOE núm. 62, de 12 de març), pel qual es modifica el Reial decret 806/1993, de 28 de maig, de règim de centres docents estrangers a Espanya.

6. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març, i suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix en l'article 36.2 que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

7. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2019, de 2 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 11 d'octubre de 2019, dict la següent

RESOLUCIÓ

1.  Autoritzar la modificació de la configuració, amb efectes des de l'1 de setembre de 2018, del centre docent estranger Mallorca International School, del municipi de sa Pobla, amb el codi de centre 07015586, que s'amplia amb quatre unitats d'educació secundària obligatòria, de forma progressiva i condicionada a la certificació definitiva del British Council.

2. Aprovar el calendari d'implantació de les unitats d'educació secundaria obligatòria:

Curs 2018-2019: 1r d'ESO

Curs 2019-2020: 2n d'ESO

Curs 2020-2021: 3r d'ESO

Curs 2021-2022: 4t d'ESO

3. Autoritzar que s'imparteixin al centre docent estranger Mallorca International School ensenyaments del sistema educatiu britànic per a alumnes estrangers i alumnes espanyols i que s'hi imparteixin els ensenyaments de llengua catalana i cultura de les Illes Balears i de llengua i cultura espanyoles.

4. Determinar que, com a conseqüència d'aquestes autoritzacions, el centre queda configurat de la manera següent:

Codi de centre: 07015586

Denominació genèrica: centre docent estranger

Denominació específica: Mallorca International School

Titular: SFG Initiatives and Projects, SL

Domicili: c. del Llorer, número 1

Localitat: Crestatx

Municipi: sa Pobla

CP: 07420

Ensenyaments autoritzats: 13 unitats (242 places escolars) repartides de la manera següent:

Educació infantil: 3 unitats (Nursery, Reception i Year 1) i 54 places escolars

Educació primària: 6 unitats (Year 2 - Year 7) i 108 places escolars

Educació secundària: 4 unitats (Year 8 - Year 11) i 80 places escolars, que s'implantaran de forma progressiva a partir del curs 2018-2019.

5. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.

6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 14 d'octubre de 2019

El conseller d'Educació, Universitat i Recerca

Martí X. March Cerdà