Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 10317
Ajuts econòmics al estudi adreçats a estudiants d’Alcúdia que hagin cursat cicles formatius de Grau mitjà, Grau superior i Batxillerat durant el curs 2018/2019
En sessió extraordinària celebrada dia 6 de setembre de 2019, el Ple de l'Ajuntament de Alcúdia va aprovar per unanimitat la proposta d'ajuts econòmics al estudi adreçats a estudiants d'Alcúdia que hagin cursat cicles formatius de Grau mitjà, Grau superior i Batxillerat durant el curs 2018/2019.
D'acord amb l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides.
I alhora, s'obre el període de presentació de sol·licituds a partir del dia següent de la publicació de les presents bases al BOIB i durant els quinze (15) dies naturals posteriors.
Alcúdia, 16 octubre de 2019
El cinquè tinent batle i delegat de Joventut
Joaquin Cantalapiedra Aloy
2019/2712
CONVOCATÒRIA D'AJUTS ECONÒMICS (CFP/BTX /2019)
ADREÇADA A ESTUDIANTS DE CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ, GRAU SUPERIOR I BATXILLERAT D'ALCÚDIA PER AL CURS 2018/19
L'Ajuntament d'Alcúdia, convoca una línia d'AJUTS ECONÒMICS per a ESTUDIANTS QUE HAGIN CURSAT CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJA, GRAU SUPERIOR I BATXILLERAT i que no es podien realitzar dins el municipi d'Alcúdia durant el curs 2018/2019.
BASES QUE REGULEN LA CONVOCATÒRIA
OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA, NOMBRE I QUANTIA DELS AJUTS
S'estableixen ajuts amb la finalitat de donar suport econòmic per a les despeses inherents dels alumnes empadronats al municipi d'Alcúdia, que hagin cursat estudis de cicles formatius de grau mitjà, superior o batxillerat i que no es podien realitzar dins el municipi d'Alcúdia dins el curs 2018/2019.
El nombre total d'ajuts econòmics dins la present convocatòria és de 15, i aniran destinats a les quinze sol·licituds que tinguin major puntuació, d'acord amb les condicions de les presents bases.
La quantia destinada a cada ajut és de 300€, que es liquidaran mitjançant un sol pagament, que es farà efectiu una vegada s'hagi conclòs la tramitació administrativa de la present convocatòria.
A aquestes quanties se'ls aplicaran les retencions fiscals que pertoquin segons la normativa vigent.
- REQUISITS
1.El sol·licitant ha d'estar empadronat al municipi d'Alcúdia, amb una antiguitat mínima de dos anys (2), a comptar des de la data de publicació de la present convocatòria.
2.El sol·licitant ha estat matriculat a un centre públic com a estudiant a un cicle formatiu de grau mitjà (CFGM), cicle formatiu de grau superior (CFGS) o batxillerat, no impartit al municipi durant el curs 2018/2019.
3.S'estableix segons la unitat familiar del sol·licitant (*1A ó *1B) un llindar màxim d'ingressos de Renda (*2) total dels membres declarants del darrer l'exercici fiscal 2018.
Especificacions:
(*1A) S'atendrà com a “Unitat familiar”, la corresponent al nombre total de membres que componen un mateix nucli familiar (conjunt de persones amb parentiu que convisquin plegats en un mateix domicili en el qual estan empadronats, inclòs el sol·licitant).
(*1B) En cas que el sol·licitant al·legui la seva emancipació o independència familiar i econòmica, haurà d'acreditar de forma fefaent que compta amb mitjans econòmics propis suficients que permetin la seva independència econòmica, així com, informar de la titularitat (o lloguer) del seu domicili habitual on està empadronat. Com a mitjans econòmics propis suficients, s'atendrà com a mínim als resultants mensual del salari mínim interprofessional 2019, establert en 900,00 euros mensuals, (en cas anual de 10.800,00 euros -12 pagues- ò 12.600,00 euros -14 pagues).
Si el sol·licitant no pot justificar els anteriors indicadors s'entendrà no provada la seva independència econòmica passant a computar totes les rendes de la unitat (o unitats) familiars dels seus progenitors, ja que s'entendrà que són aquets que ho sustenten. En aquest darrer cas el sol·licitant haurà d'aportar tota la documentació requerida en relació a les rendes familiars o qualsevol altra aspecte esmentat dins les presents bases i dins els terminis establers.
(*2) En el cas de rendes familiars, s'entendrà el còmput econòmic total que ingressa una determinada “unitat familiar” durant una anualitat (conjunt de persones amb parentiu que convisquin plegats en un mateix domicili en el qual estan empadronats, inclòs el sol·licitant).
A nivell orientatiu i aclaridor s'entendrà per “membres” de una determinada “Unitat Familiar” els: ascendents, descendents i germans que convisquin amb el sol·licitant, com per exemple:
⦁ Els ascendents dels pares que tinguin la residència en el mateix domicili (padrins).
⦁ Els pares del sol·licitant, (no separats legalment).
⦁ El propi sol·licitant i el seu cònjuge.
⦁ Els germans o germanastres del sol·licitant.
⦁ Els fills del sol·licitant menors d'edat, amb excepció dels emancipats.
⦁ Els fills majors d'edat amb discapacitat psíquica, física o sensorial o incapacitats judicialment demostrables.
⦁ Altres membres familiar amb parentiu que resideix de forma permanent amb el sol·licitant.
⦁ ...
En cas de separació o divorci no es considerarà membre computable aquell que no convisqui amb el sol·licitant de la beca. No obstant això, tindrà consideració de membre computable la nova parella o persona unida per anàloga relació, i per tant les seves rendes s'inclouran dins el còmput de la renda familiar.
- Criteris econòmics
Els llindars màxims d'ingressos segons el nombre de membres que conformen la unitat familiar seran els següents:
Unitat d'un membre (sol·licitant emancipat acreditable) |
De 900,00 euros mensuals, (en cas anual de 10.800,00 euros -12 pagues- ò 12.600,00 euros -14 pagues) fins un màxim de 24.088'99€ |
Famílies de dos membres |
Màxim de 24.089 € |
Famílies de tres membres |
Màxim de 32.697 € |
Famílies de quatre membres |
Màxim de 38.831 € |
Famílies de cinc membres |
Màxim de 43.402 € |
Famílies de sis membres |
Màxim de 46.853 € |
Famílies de set membres |
Màxim de 50.267 € |
Famílies de vuit membres |
Màxim de 53.665 € |
(* Dades extretes e idèntiques de la convocatòria de beques de caràcter general per el curs 2019-20 del MECD en el núm. 182 del BOE (Llindar 3).
La renda familiar es determinarà de sumar les rendes de tots els membres de la unitat familiar computables que hagin generat ingressos del període impositiu de les respectives declaracions de renda del darrer exercici fiscal 2018. Es determinarà calculant la suma dels següents apartats:
DETERMINACIÓ DE LA BASE LIQUIDABLE GENERAL (casella 500)
DETERMINACIÓ DE LA BASE LIQUIDABLE DEL ESTALVI (casella 510)
- DOCUMENTACIÓ QUE S'HA DE PRESENTAR
Advertiment previ:
Una vegada presentada la sol·licitud, no es preveuran modificacions per errors de forma, de les dades presentades o de qualsevol altre caire. Només es podran fer aportacions per manca de documentació o esmenes d'errors, si arribà el cas, d'acord amb els criteris, instruccions i terminis que determini la comissió avaluadora i d'acord amb la normativa vigent.
Per tant, se suggereix que es revisi la sol·licitud de forma acurada abans de registrar-la. En cas de dubte o necessitat de revisió prèvia abans del registre podeu adreçar-vos dins el període de presentació de sol·licituds a les següents adreça:
Ajuntament d'Alcúdia
Participació Ciutadana
Seu des moll
Teodor Canet, 32 –07400 Port d'Alcúdia- Mallorca
010@alcudia.net // www.alcudia.net tel: 971 89 70 40 – 010
Documentació que s'ha de presentar:
1-Sol·licitudcompletament i correctament emplenada i presentada dins els períodes establerts a les presents bases.
2-Fotocòpia DNI/NIF del sol·licitant o document equivalent.
3-Fotocòpia de la matrícula del sol·licitant (curs 2018/19), en què s'especifiquin els crèdits matriculats.
4-Extracte acadèmic acreditatiu de les notes del darrer curs realitzat.
5-Fotocòpia de la declaració de la Renda de l'exercici 2018 del sol·licitant si aquest està emancipat, o bé de tots els membres que componen la Unitat Familiar dels sol·licitant (inclòs aquest). En el cas de no estar obligat a fer declaració d'algun membre, s'ha de presentar un certificat d'exempció (a tramitar a l'Agència Tributària, o bé, Telemàticament i de forma immediata: és necessari un telèfon mòbil i un compte bancari en que sia titular el sol·licitant de la certificació d'IRPF).Accedir a: (http://www.agenciatributaria.es/) => Seu electrònica => certificacions => declaracions tributàries => Certificats tributaris–Expedició de certificats IRPF => Sol·licitud y recollida immediata =>Amb número de referència => No tinc referència.
6-En cas de que el sol·licitant estigui emancipat o sigui independent econòmicament presentar:
6.1-fotocòpia del document acreditatiu titularitat de l'habitatge o contracte de lloguer.
6.2-justificació de solvència i medis econòmics mínims del sol·licitant.
7-Fotocòpia del núm. de compte corrent on s'hauria de liquidar l'import dels ajuts en cas de concessió, en què aparegui el sol·licitant com a titular.
8-Si s'escau, fotocòpia del certificat de minusvalidesa i/o família nombrosa o monoparental.
9- Si s'escau, fotocòpia de la targeta d'atur del pares o tutors legals que es trobin en aquesta situació, exceptuant el propi estudiant.
- EXCLUSIONS I ALTRES CONSIDERACIONS
Queden exclosos de la present convocatòria:
El personal que a la data de finalització de presentació de sol·licituds, treballi com a personal funcionari o laboral a l'Ajuntament d'Alcúdia i/o a qualsevol altre organisme o empresa pública que en depengui totalment o parcialment, a més, dels seus descendents directes o sol·licitants que en depenguin econòmicament.
Qualsevol dels altres estudis no contemplats a la presents bases.
Compatibilitat de la beca
L'Ajuntament d'Alcúdia declara expressament la compatibilitat d'aquesta beca envers qualsevol altres tipus d'ajudes, beques o subvencions, qualsevol que sigui la seva naturalesa, caràcter o denominació, i qualsevulla qui sigui la persona, organisme o entitat convocant. No obstant això, aquesta compatibilitat s'ha d'entendre sense perjudici del règim d'incompatibilitat que puguin establir les bases de les demés ajudes, beques o subvencions que l'interessat pretengui sol·licitar.
- CRITERIS DE CONCESSIÓ DE LES AJUDES I BAREMACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
Pel que fa als criteris de concessió de les beques s'atendrà el següent, en el moment de registrar la sol·licitud:
BAREMACIÓ
1. Criteris socials
1.a-(màxim puntuable => 20 punts)
Acreditació família nombrosa, acreditació família monoparental, acreditació certificat de minusvalidesa mínima del 33% del sol·licitant.
*en cas que es compleixin dos dels requisits, las puntuació màxima serà de 20 punts
Família nombrosa |
20 punts |
Família monoparental |
20 punts |
Certificat minusvalidesa |
20 punt |
1.b-(màxim puntuable =>10 punts)
Acreditació de situació d'atur dels pares o tutors legals.
Els dos progenitors en situació d'atur |
10 punts |
Un progenitor en situació d'atur |
5 punts |
2-Criteris acadèmics
1.c-(màxim puntuable => 50 punts)
Nota mitjana del darrer curs realitzat pel sol·licitant
|
Nota |
Puntuació per a la baremació |
Matricula d'honor |
10 |
50 punts |
Excel·lent |
9/9.9 |
43 punts |
Notable |
7/8.9 |
32 punts |
Aprovat |
5/6.9 |
20 punts |
Suspès |
0/4.9 |
0 punts |
Nota: En el supòsit que hi hagi dues o més sol·licituds amb la mateixa puntuació, prevaldrà per possibles desempats la sol·licitud amb millor expedient acadèmic.
CALENDARI I PROCEDIMENT PER PRESENTAR LES SOL·LICITUDS
Per tal de presentar les sol·licituds conforme a les presents bases es podran realitzar a partir del dia següent de la publicació de les presents bases al BOIB i durant els quinze (15) dies naturals posteriors.
Els alumnes interessats que vulguin sol·licitar l'ajuda econòmica que s'estipula a les presents bases, hauran de presentar la sol·licitud conjuntament amb la documentació requerida mitjançant el següents canals, atenent que, en tots els casos s'haurà de lliurar dins els terminis establerts:
TRAMITACIÓ PRESENCIAL
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Registre d'Entrada
Horari: De dilluns a divendres de 9,00h a 14,00h
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA (amb certificat digital)
Accedint a la web municipal www.alcudia.net -> Seu electrònica -> Tràmits (Instància genèrica)
TRAMITACIÓ ADMINISTRATIVA MITJANÇANT CORREU POSTAL
Oficines de correus
En cas que la sol·licitud s'enviï mitjançant tramitació administrativa per correu postal s'ha de comunicar-ho de forma escrita a la l'adreça electrònica 010@alcudia.net.
Tota la documentació s'haurà de presentar a l'oficina de correus dins sobre obert, per tal que aquesta oficina dati i segelli l'exemplar destinat a l' Ajuntament d'Alcúdia.
- COMISSIÓ TÈCNICA DE SEGUIMENT DE LA CONVOCATÒRIA
Per tal d'acomplir la tramitació administrativa de la present convocatòria es crearà una comissió tècnica amb la finalitat de donar tràmit, resoldre dubtes, interpretar les presents bases, valoració dels expedients o qualsevol altra circumstància referent a la resolució de la present convocatòria.
Aquesta comissió estarà formada com a mínim per tres tècnics de l'Ajuntament d'Alcúdia anomenats de forma expressa, a aquesta comissió s'hi podran incorporar altres tècnics que es determini.
Aquesta comissió treballarà de forma periòdica i permanent fins a la culminació i resolució definitiva de la present convocatòria.
- RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
La resolució de la convocatòria amb els alumnes beneficiaris i l'import de la beca concedida, s'exposaran al tauler d'edictes de l'Ajuntament, i també a la pàgina WEB de l'Ajuntament d'Alcúdia.
Contra aquesta podrà interposar-se recurs de reposició en el termini d'un mes des de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.
- ACCÈS ALS MODELS I SOL·LICITUDS
El model de sol·licitud, les presents bases i tota la informació complementària es podrà trobar als següents llocs:
1- Ajuntament d'Alcúdia Participació Ciutadana Seu del moll
Teodor Canet, 32 –07400 Port d'Alcúdia- Mallorca
010@alcudia.net // www.alcudia.net tel: 971 89 70 40 - 010
2-Al web municipal:www.alcudia.net
*Tota la publicitació i informació referent a la tramitació administrativa de les següents bases es farà pública de forma simultània al tauler d'edictes de l'Ajuntament d'Alcúdia, a la pàgina web municipals (www.alcudia.net).
ANNEX 1
Exp. Núm. CFP/BTX ______ / 19
SOL·LICITUD - CONVOCATÒRIA D'AJUTS A L'ESTUDI (CFP/BTX /2019)
ADREÇADA A ESTUDIANTS DE CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ, GRAU SUPERIOR I BATXILLERAT D'ALCÚDIA PER AL CURS2018/19
Aquesta sol·licitud a de lliurar-se completament i correctament emplenada i presentada dins els períodes establerts a les presents bases (consulteu apartat: “advertiment previ de les bases)
DADES PERSONALS
Nom i llinatges: ________________________________________________________________
Adreça: ______________________________________________________________________
Població i codi postal: ___________________________________________________________
Telèfon fix: ________________________ Telèfon mòbil: ___________________
Correu electrònic:_________________________________
Data de naixement: ____ / _____ / _____ DNI / NIF: ______________________
IBAN (24 dígits) __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ ___ _ _ _
Membres que integren la unitat familiar:
Total rendes unitat familiar
|
NOM I LLINATGES |
DNI / NIE |
PARENTIU(pare, mare, germà, padrina |
Presenta declaración RENDA 2018Quantia(*) |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
Total rendes unitat familiar
La renda familiar es determinarà de sumar les rendes de tots els membres de la unitat familiar computables que hagin generat ingressos del període impositiu de les respectives declaracions de renda del darrer exercici fiscal 2018. Es determinarà calculant la suma dels següents apartats:
DETERMINACIÓ DE LA BASE LIQUIDABLE GENERAL (casella 500)
DETERMINACIÓ DE LA BASE LIQUIDABLE DEL ESTALVI (casella 510)
DADES ACADÈMIQUES
Estudis que realitzà al curs (2018/2019): _____________________________
IES de referència matriculat durant el curs 2018/19 ____________________________________________
Població de l'Institut de referència ___________________________________________
Nota mitjana del darrer curs realitzat pel sol·licitant ____________________
DADES SOCIALS
Presenta documentació sobre algunes situacions socials puntuables:
Acreditació família nombrosa _______________________
Acreditació família monoparental _____________________
Acreditació certificat de minusvalidesa mínima del 33% del sol·licitant ______________
Acreditació de situació d'atur dels pares o tutors legals________________
DOCUMENTACIÓ ADJUNTADA
1- Sol·licitud completament i correctament emplenada i presentada dins els períodes establerts a les presents bases.
2-Fotocòpia DNI/NIF del sol·licitant o document equivalent.
3- Fotocòpia de la matrícula del sol·licitant (curs 2018/19), en què s'especifiquin els crèdits matriculats.
4-Extracte acadèmic acreditatiu de les notes del darrer curs realitzat.
5-Fotocòpia de la declaració de la Renda de l'exercici 2018 del sol·licitant si aquest està emancipat, o bé de tots els membres que componen la Unitat Familiar dels sol·licitant (inclòs aquest). En el cas de no estar obligat a fer declaració d'algun membre, s'ha de presentar un certificat d'exempció (a tramitar a l'Agència Tributària: https://www.agenciatributaria.gob.es)
Accedir a: (http://www.agenciatributaria.es/) => Seu electrònica => certificacions => declaracions tributàries => Certificats tributaris – Expedició de certificats IRPF => Sol·licitud y recollida immediata => Amb número de referència => No tinc referència).
6-En cas de que el sol·licitant estigui emancipat o sigui independent econòmicament presentar:
6.1-fotocòpia del document acreditatiu titularitat de l'habitatge o contracte de lloguer.
6.2-justificació de solvència i medis econòmics mínims del sol·licitant.
7- Fotocòpia del núm. de compte corrent on s'hauria de liquidar l'import dels ajuts en cas de concessió, en què aparegui el sol·licitant com a titular.
8-Si s'escau, fotocòpia del certificat de minusvalidesa i/o família nombrosa o monoparental.
9- Si s'escau, fotocòpia de la targeta d'atur del pares o tutors legals que es trobin en aquesta situació, exceptuant el propi estudiant.
DECLARACIÓ JURADA
En _____________________________ coma sol·licitant, amb DNI___________________ pel que fa a la present convocatòria d'ajuts per estudis superiors per al curs 2018/2019, declara sota responsabilitat solidària que accepta les bases de la present convocatòria, i a més, que les dades aportades s'avenen totalment amb la realitat. Per altra banda, autoritza l'Ajuntament d'Alcúdia perquè pugui fer totes les comprovacions que consideri oportunes amb relació a la present sol·licitud pels canals físics, telemàtics i d'Interoperabilitat administrativa que aquest disposi.
Alcúdia, d del 2019
Signatura
Ajuntament d'Alcúdia
Batle–president
ANNEX 2
Exp. Núm. CFP/BTX __ / 19
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Convocatòria d'ajuts econòmics a l'estudi 2018/2019.
Declaració jurada d'exempció d'imputacions de renda any 2018.
Jo (Nom i llinatges) _______________________________________ amb DNI _____________________ i en relació a la convocatòria de beques d'ajuda a l'estudi (marcar X):
□ ADREÇADA A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS D'ALCÚDIA CURS 2018/2019.
□ ADREÇADA A ESTUDIANTS DE CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ, GRAU SUPERIOR I BATXILLERAT D'ALCÚDIA PER AL CURS 2018/19.
□ ADREÇADA A ESTUDIANTS D'ALCÚDIA, BENEFICIARIS PROGRAMA ERASMUS+ 2018.
Declaro que he estat exempt de tramitar la Declaració dels imports damunt renda de les persones físiques corresponent a l'exercici de renta 2018 (Declaració renta 2018), ja que no disposo de rentes pròpies o altres circumstàncies d'obligatorietat.
□ Adjunto justificant de tramitació de certificat IRPF 2018 lliurat a la Agència Estatal Administració Tributaria ref. _________________ tramitat en data _________
□ No presento justificant de tramitació de certificat IRPF. 2018 lliurat a la Agència Estatal Administració Tributaria.
Alcúdia, ____ de __________________ 2019
Signat.
Nom____________________________
Ajuntament d'Alcúdia
Major, 9 (Alcúdia)