Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PETRA

Núm. 10253
Aprovació convocatòria i bases per cobrir 2 places de policia local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Salvador Femenias Riera, Alcalde-President de l'Ajuntament de Petra (Mallorca).

Fa saber:

Que mitjançant Resolució de Batlia número 59/2019 de data 30 de setembre de 2019 s'ha aprovat la convocatòria per a cobrir dues places de policia local per oposició i torn lliure, així com les corresponents bases, a les quals es dóna publicitat oficial seguidament:

Bases específiques que regiran la convocatòria de 2 places de policia local de l'Ajuntament de Petra, mitjançant procediment ordinari, per tramitació d'urgència.

Primera. Objecte, procediment de selecció, característiques i normativa d'aplicació.

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és regular el procés selectiu per proveir 2 places de Policia Local vacants, com a funcionaris de carrera de l'Ajuntament de Petra, pel sistema d'accés de torn lliure i el procediment de selecció d'oposició; les quals estan dotades en el Pressupost Municipal i corresponen a l'Oferta Pública d'Ocupació de 2018, aprovada per Resolució d'Ajuntament núm. 118/2018 de 27 de desembre (BOIB núm.2 de 3 de gener. Les referides places corresponen a l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local, grup de classificació C1, de l'Ajuntament de Petra.

2. Al procediment de selecció indicat se li aplicarà la tramitació urgència, d'acord amb el que disposa l'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant LPACAP), al no comptar l'Ajuntament, per ara, amb cap policia local, ni conserge.

3. Les presents bases seran publicades íntegrament en el BOIB ia la web municipal; mentre que en el BOE, s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria en extracte, el qual haurà d'incloure: la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'Ajuntament que les convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del BOIB en què s'han publicat les bases.

4. S'aplicaran a les proves selectives, a part de les presents bases: la Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017 de 20 de desembre ; el Decret Balear 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears ); el Decret Balear 11/2017, de 24 de març d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la CA Balear; el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; i altres disposicions legals vigents aplicables a la policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears;

5. Tant la referida normativa, com les presents bases, són d'obligat compliment, pel que fa al procés selectiu convocat, per a l'Autoritat convocant, per la Comissió qualificadora i per a les persones aspirants a les places convocades.

Segona. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per ser admesos en les proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

• a. Ser espanyol.

• b. Tenir 18 anys complerts.

• c. Estar en possessió del títol de Batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Ciència. La titulació s'acreditarà mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l'equivalència de títols.

• d. No patir malaltia ni defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions policials, d'acord amb el quadre d'exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret Balear 40/2019, de 30 d'abril, que aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears.

• e. No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

• f. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

• g. Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

• h. Compromís de portar armes de foc i, si cal, a utilitzar-(es presentarà declaració responsable expressa).

• i. Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell B2 (avançat), mitjançant certificat emès per l'EBAP o expedit o homologat per la Conselleria competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o reconegut segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013. Els aspirants que no acreditin aquest nivell, poden realitzar un examen convalidatorio previ a l'oposició, vàlid únicament per a aquesta oposició.

• j. Justificar el pagament de la corresponent taxa municipal per expedició de documents, actualment en vigor, per import de 4,69 euros.

Les persones aspirants han de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés.

Si en qualsevol moment del procés selectiu, la Comissió seleccionadora tingués coneixement que algun aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència a l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió a l'alcalde, comunicant les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió. El Batle està obligat a declarar la inadmissió del candidat, d'acord amb el que disposa la present base, si la inexactitud o falsedat ha quedat verificat i no es tracta d'un error esmenable, i sense perjudici de comunicar els fets a la Fiscalia, si aprecia indicis delictius.

Tercera. Sol·licitud i documentació.

1. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud municipal (Annex III de les presents bases), es dirigiran a l'Alcaldia de l'Ajuntament i es presentaran en el Registre General Ajuntament de Petra, o en alguna de les formes establertes en l'article 16 de la LPACAP, en el termini de 20 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta convocatòria al BOE. Les sol·licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s'arxivaran.

Si l'últim dia de presentació fos diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al dia següent hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el Tauler d'anuncis municipal i al web de l'Ajuntament de Petra.

2. La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió dels aspirants al procés selectiu.

3. Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud, degudament emplenada, l'original o fotocòpia compulsada de la documentació que s'indica a continuació:

a) Declaració responsable de les persones aspirants fent constar que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

El fet de constar a la llista d'admesos no implica el reconeixement als interessats que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa del compliment dels requisits generals que s'indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament (llevat que ja estigués en l'Administració municipal.)

b) Acreditar el pagament de la taxa municipal de 4,69 euros. En el resguard corresponent ha de constar el nom de la persona aspirant i el concepte ha de ser "Drets d'examen pel procés selectiu de POLICIA LOCAL".

La falta de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant.

Pagar els drets d'examen no substitueix en cap cas al tràmit de presentació de la sol·licitud a l'Administració dins el termini establert.

No procedeix la devolució de l'import íntegre satisfet, en concepte de taxa per drets d'examen, en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables als interessats. No obstant això, es retornarà la taxa quan l'activitat tècnica i / o administrativa que constitueix el fet imposable de la taxa no es realitzi per causes no imputables al subjecte passiu

Les persones aspirants hauran d'autoliquidar la taxa en el moment de presentar la sol·licitud per prendre part en les proves selectives convocades, realitzant el pagament en el compte municipal de LA CAIXA següent: 2100 0058 90 0200044520.

c) Declaració, si escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en vigor, a l'efecte de restar exemptes de realitzar les proves físiques del procés selectiu.

L'Administració pot requerir al sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable presentada, en qualsevol fase del procediment selectiu.

d) En la sol·licitud haurà de constar una adreça electrònica i telèfons (fix i mòbil) a efectes comunicació amb l'Ajuntament de Petra.

D'acord amb el que estableix l'article 53.1 d) de la LPACAP, els aspirants tenen dret a no presentar la documentació que ja estigui en poder de l'Ajuntament de Petra, per a això haurà de constar aquest fet de forma expressa en la sol·licitud, aportant suficient informació perquè la documentació indicada pugui ser localitzada.

4.Protecció de dades personals:

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal, que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal; i s'informa a les persones aspirants que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, la documentació que s'acompanyi o la que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del que és responsable l'Ajuntament de Petra, i que té per finalitat, entre altres, la qualificació dels aspirants i la resolució del procés selectiu.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que hagin fet constar en la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que figuren en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i seran de responsabilitat exclusiva dels candidats, tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

En cas necessari, algunes dades personals podran ser publicats al BOIB, al Tauler d'edictes de l'Ajuntament i a la pàgina web d'aquesta institució (www.ajpetra.net), d'acord amb el que disposen les bases d'aquesta convocatòria i en la LPCAP.

Es fa constar que, en cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

L'òrgan administratiu davant del qual els interessats poden, si escau, exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la normativa de protecció de dades personals és l'Ajuntament de Petra, situat al carrer Font, 1 de Petra (07520).

Quarta. Admissió dels aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, en un termini màxim de 5 dies hàbils, es publicarà en el Tauler d'anuncis i en la pàgina Web de l'Ajuntament, la resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses. Com identitat dels interessats, s'indicarà el número del document nacional d'identitat de cada aspirant.

Els aspirants exclosos o omesos disposaran d'un termini de 5 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació a la web municipal, per a esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls advertirà que es tindrà per no presentada la sol·licitud de participació, si no s'atén al requeriment municipal formulat.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si es produeixen, tenir la possibilitat d'esmenar dins el termini establert i en la forma adequada, les persones interessades han de comprovar no solament que no figuren en la relació de persones excloses, sinó que, a més, consten en la relació de persones admeses.

En la resolució que es publiqui amb la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, es farà constar també la data, l'hora i el lloc en què es realitzaran els exercicis de l'oposició, indicant-se si s'han de desenvolupar en una o més sessions, i amb quin interval mínim entre cada exercici.

Un cop finalitzat el termini i esmenades, si escau, les sol·licituds, l'Alcalde dictarà resolució, en un termini màxim de 5 dies hàbils, aprovant la llista definitiva d'admesos i exclosos, que serà publicada al tauler d'anuncis municipal i en el lloc web de l'Ajuntament.

Cinquena. Òrgan de selecció

1. L'òrgan encarregat de la selecció és la Comissió qualificadora, que té caràcter col·legiat, i la seva composició, determinada per resolució de l'Ajuntament de Petra, s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, així com al de participació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades. Així mateix, la composició de l'òrgan esmentat ha de ser predominantment tècnica i els seus membres hauran d'estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades. Es publicarà en el Tauler d'anuncis i en la web corporativa municipal la composició de l'esmentat òrgan qualificador, abans de la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos.

2. El personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden legalment formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i custòdia del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i custòdia, han d'estar acreditats i com a màxim pot haver un per cada sindicat amb un màxim de quatre en el procediment. Les persones representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i control, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10% de representants en l'àmbit del municipi de la convocatòria.

3. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar aquesta en representació o per compte de ningú.

4. L'òrgan qualificador estarà constituït per cinc membres, i s'ha de designar el mateix nombre de suplents:

a. President / a: designat per l'Ajuntament de Petra mitjançant sorteig, entre personal funcionari de carrera amb titulació superior i experiència reconeguda, dins de l'Administració Pública amb ubicació a Mallorca.

b. 3 Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Interior competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un altre designat per l'Ajuntament de Petra, oficial cap de la Policia Local de Maria de la Salut .

c. Secretari / a: El Secretari de la Corporació amb veu i vot.

5. La Comissió qualificadora podrà acordar la incorporació de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves a celebrar, que podrà actuar amb veu però sense vot.

6. La Comissió de valoració no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense presidència ni secretaria, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.

7. Els membres de l'esmentada Comissió poden ser nomenats entre els funcionaris de la Corporació convocant o entre el personal al servei de les administracions públiques a Mallorca.

8. Els membres de l'òrgan seleccionador s'han d'abstenir d'intervenir, notificant a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en la Llei de Règim Jurídic del Sector Públic, 40/2015 d'1 d'octubre.

9. Les decisions adoptades per la Comissió seleccionadora es poden recórrer en les condicions que estableix la LPACAP.

10. Són funcions del tribunal qualificador:

a) Comprovar el compliment pels candidats dels requisits d'accés al procediment i valorar els exercicis realitzats per les persones aspirants en fase d'oposició, en la forma establerta en aquestes bases.

b) Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat requisits amb defectes formals, perquè els esmenin, o quan es necessiti l'aclariment sobre algun dels requisits acreditats en temps i forma.

c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, amb els noms de les persones que aprovin els exercicis de l'oposició.

d) Resoldre les reclamacions presentades pels aspirants en el termini establert i en la forma adequada.

e) Elevar a l'Alcaldia la composició definitiva de la llista d'aprovats.

f) Expedir els justificants d'assistència corresponents, a petició dels aspirants.

g) Interpretar i resoldre, amb criteri fundat, sobre l'aplicació del que estableixen aquestes bases, quan sorgeixin dubtes sobre aquesta aplicació.

h) Adoptar les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tot exercici de la fase d'oposició es corregeixi sense conèixer la identitat de l'aspirant.

Sisena. Procés de selecció

A) El procés de selecció és el d'oposició, el qual consisteix en la realització de les proves previstes en les bases, per determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants; més una altra fase consistent en un període de pràctiques de, almenys sis mesos de durada.

B) L'ordre d'actuació dels aspirants, si escau, es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms.

C) La Comissió seleccionadora ha de publicar els anuncis de celebració de les proves, en els llocs que es prevegin en la resolució corresponent, amb almenys quaranta-vuit hores d'antelació al començament de la prova.

Fase d'oposició

La fase d'oposició consta de tres proves de caràcter obligatori i eliminatori. Cal superar la prova prèvia per poder passar a la següent. Les proves es duran a terme a raó d'una prova per sessió.

a) Primera Prova: d'aptitud física, la qual té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència de les persones aspirants. Aquest exercici és de caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en la superació de les proves físiques parcials que figuren en l'annex I de les presents bases, per a totes les categories aquí establertes.

Per poder efectuar aquesta prova, els aspirants hauran de lliurar a la Comissió qualificadora, el mateix dia de la prova i abans de l'hora d'inici de les proves físiques, un certificat mèdic en què consti que reuneixen les condicions físiques necessàries per a portar-la a terme. El fet de no presentar aquesta certificació implica l'exclusió automàtica de l'aspirant de la realització de la prova i del procés selectiu.

Les proves físiques han de ser superades globalment, d'acord amb el barem fixat a l'annex I de les presents bases. El resultat global d'aquesta prova és d'aprovat, si se superen un mínim de 4 de les proves parcials, amb una nota mínima de 5 o superior, sempre que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3.

La nota mitjana d'Apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui igual o superior a 5. Si és inferior a 5, serà de No Apte.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP segons estableix l'article 163.3 del Decret 28/2015 estan exemptes de realitzar les proves físiques que figuren a l'annex I. La validesa del certificat és de dos anys, a comptar de el dia de la superació de les proves.

La superació del Curs Bàsic de Policia Local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat i el termini de validesa, en aquest cas, es comptarà des de la data de finalització de l'esmentat Curs Bàsic.

Correspon a l'Escola Balear d'Administració Pública, o, si s'escau, a l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears, la realització de proves d'acreditació de l'aptitud física dels membres dels cossos de policia local adequades a l'exercici de la funció policial. La validesa dels certificats és de dos anys a comptar des del dia de la superació de les proves.

b) Segona Prova: de coneixements, amb caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de tres exercicis i la seva valoració serà el resultat de la suma dels tres. Cada exercici tindrà un valor del 33,33% de la puntuació total de la prova.

Primer exercici: consistirà a respondre per escrit un qüestionari tipus test de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta. El qüestionari proposat per la Comissió qualificadora, s'escull per sorteig entre 2 versions diferents, que guardin relació i puguin ser respostes a partir dels 30 temes que consten a l'Annex II de les presents bases. Les preguntes es poden plantejar en llengua catalana o castellana. Cada pregunta que es respongui correctament es valorarà amb 0,50 punts. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si consta més d'una resposta, es penalitzaran descomptant un quart del valor assignat a la resposta correcta.

L'exercici es valorarà de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 2 hores. Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

Q = {A- (E / 4)} x 20

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

Segon exercici: consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents als del temari que figura al final d'aquestes bases, com a Annex II. L'elecció dels mateixos s'ha de fer per sorteig.

La valoració d'aquest exercici és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-lo.

Tercer exercici: consisteix en un examen tipus test de coneixements del terme municipal (geogràfics, demogràfics i sociològics) i de les ordenances municipals de l'Ajuntament de Petra.

Per accedir a la informació sobre el terme municipal i sobre les ordenances vigents, es pot consultar el portal web de l'Ajuntament de Petra, www.ajpetra.net.

Aquest exercici consistirà a respondre per escrit 50 preguntes d'un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta. Les preguntes es poden plantejar en llengua catalana o castellana. Cada pregunta que es respongui correctament es valorarà amb 0,50 punts. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si consta més d'una resposta es penalitzaran descomptant un quart del valor assignat a la resposta correcta.

La prova es valorarà de 0 a 20 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà d'una hora. Per efectuar la qualificació de l'exercici d'aquesta prova s'aplicarà la següent fórmula:

Q = {A- (E / 4)} x 20

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

c) Tercera Prova: d'aptitud psicològica i de personalitat. Es tracta d'un exercici obligatori i eliminatori. Aquesta prova consistirà en l'exploració psico-tècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en una exploració de la personalitat i de les actituds dels aspirants, a fi de determinar si es compleixen els perfils generals i específics que exigeix ​​l'exercici de les funcions pròpies de policia. Aquesta prova constarà de dues parts o fases:

1a) La primera consistirà en respondre un test d'aptitud proposat per un professional de la psicologia que farà d'assessor / a de l'òrgan de qualificació. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

En aquesta 1ª fase s'ha de mesurar el nivell intel·lectual en aspectes com: memòria i retenció visual, ortografia, habilitats verbals i espacials; i això per assegurar que en el candidat no resulti inferior al de la mitjana de la població.

2a) La segona consistirà en respondre a unes preguntes que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics exigits en les bases de la convocatòria; preguntes que es poden presentar amb forma d'examen o en entrevista personal. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

En aquesta 2a fase s'ha de comprovar i acreditar el següent: a) L'absència de símptomes compatibles amb trastorns o alteracions psicopatològiques que puguin perjudicar un correcte exercici de la funció policial b) Que valors socials del candidat no es troben en clara contradicció respecte al que esperat en un policia, atenent el que preveu l'ordenament jurídic espanyol c) que valors morals, com l'honestedat o la integritat personal (no danyar, no robar, no mentir) o la capacitat d'assumir deures o responsabilitats (en comptes d'evitar-los ) estiguin per sobre de la mitjana de la població.

La valoració d'aquesta prova és d'APTE o de NO APTE i caldrà obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'APTE.

En tot cas, les proves i els instruments utilitzats per a l'avaluació han de complir amb els requisits tècnics de fiabilitat i de validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de disposar d'escales de desig social i de controls sinceritat i veracitat, adequats a criteri de l'avaluador, i que hauran de ser prèviament explicats, motivats i justificats per aquest davant l'òrgan qualificador.

Estaran exempts de realitzar aquesta prova les persones que acreditin que en els últims tres anys han superat una prova igual a l'exigida en aquest apartat. Tenen la condició de proves iguals a l'exigida les realitzades per l'Escola Balear d'Administració Pública per accedir al Curs Bàsic de Capacitació per a la Policia Local, així com les realitzades per ajuntaments dins dels processos selectius que hagin convocat proves psicotècniques referents a l'ús de armes, realitzades per professional de la psicologia. L'exempció de realitzar la prova s'ha d'acreditar amb la certificació de l'Escola Balear d'Administració Pública o de l'Ajuntament que correspongui.

La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris que componen aquesta fase. La qualificació final de l'oposició ha de ser la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades en les proves avaluables mitjançant punts.

En el cas que dos o més aspirants obtinguessin la mateixa qualificació total, es llevarà l'empat, successivament, amb els criteris següents:

a) La puntuació total de la primera prova b) La puntuació total de la segona prova; i de persistir l'empat s'acudirà al sorteig.

Setena. Publicació de la relació d'aprovats

1. Un cop finalitzat el procés selectiu, l'òrgan de selecció publicarà al Tauler d'anuncis municipal i al web de l'Ajuntament de Petra, la llista provisional de les puntuacions obtingudes pels aspirants, en ordre de major a menor, amb indicació de les qualificacions obtingudes en cada un dels apartats i referides a cada DNI

2. Les persones aspirants disposen d'un termini de 5 dies hàbils, des del següent al de la publicació a la web esmentada, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació provisional davant la Comissió qualificadora, presentant les seves al·legacions al Registre General de l'Ajuntament de Petra. A aquesta revisió podran assistir els candidats acompanyats d'una persona en qualitat d'assessora i es facilitarà el visionat dels exercicis realitzats pels opositors

3. La Comissió disposarà d'un termini de 3 dies hàbils per resoldre les reclamacions. Un cop resoltes les mateixes, publicarà la llista definitiva i elevarà proposta de nomenament a favor de les persones aprovades per ordre de puntuació, en el Tauler d'anuncis municipal, a la web de l'Ajuntament de Petra i al BOIB.

4. La llista esmentada no podrà contenir un nombre de persones aprovades superior al de les places vacants objecte d'aquesta convocatòria.

Vuitena. Presentació de documents

Un cop publicada la llista de persones aprovades amb plaça en el BOIB, les persones que han superat el procés selectiu disposen d'un termini de 10 dies hàbils des del següent al de la data de publicació, per presentar els documents que acreditin el compliment dels requisits que exigeix ​​la convocatòria (en cas que no obrin ja a l'Ajuntament o puguin ser comprovats telemàticament gràcies a les indicacions que aportin els interessat). L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions relatives a seu nomenament. I podrà ser aprovat el següent aspirant.

 

Novena. Personal funcionari en pràctiques

1. Amb anterioritat al nomenament com a funcionaris en pràctiques, la persona interessada ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap càrrec o activitat en el sector públic de delimitat en l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas d'exercir activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar l'acord de compatibilitat o incompatibilitat.

2. Les persones que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix ​​la convocatòria, seran nomenats per l'Alcalde com a funcionaris i funcionàries en pràctiques de la categoria de policia local. Aquesta situació es mantindrà fins que siguin nomenats funcionaris o funcionàries de carrera, si és el cas, o fins que siguin qualificats de no aptes com a conseqüències de les pràctiques realitzades. El nomenament tindrà efectes des de la data d'inici del curs de capacitació o (en els supòsits en què la normativa d'aplicació exceptuï la realització d'aquest curs) des de la data de començament de les pràctiques al municipi.

3. En cap cas es pot nomenar personal funcionari en pràctiques un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

4. El període de pràctiques tindrà una durada mínima de sis mesos.

Curs de capacitació

La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquesta fase de pràctiques està integrada per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria de policia local, com de la fase de pràctiques al municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques, d'acord amb el procediment de qualificació previst, perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una Resolució motivada de l'Alcaldia, aprovada a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si algun aspirant fos qualificat com no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat, en la mateixa resolució abans indicada, es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per l'ordre de la puntuació obtinguda en les proves de l'oposició, perquè siguin nomenades com a personal funcionari en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'haurà d'ajornar fins al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la LPCAP.

Les persones aspirants nomenades funcionaris en pràctiques, hauran de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, al qual fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013 de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits per als quals la normativa d'aplicació exceptuï la realització d'aquest curs.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia local o superior, abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 de 20 de desembre, i li tinguin degudament actualitzat, estan exempts de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

L' incompliment de les normes de règim intern establertes en la resolució corresponent que aprovi la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, a la qual fa referència l'article 178.2 del Decret Balear 40/2019 de 24 de maig, (pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears), pot donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establertes.

Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació comportarà la disminució proporcional dels drets econòmics del funcionari en pràctiques, sense perjudici de la incidència d'aquelles sobre l'avaluació del mateix.

Els aspirants que no superin el curs de capacitació no podran realitzar el període de pràctiques al municipi i perdran tots els drets al seu nomenament com a funcionari / a de carrera, declarant-se així mitjançant resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.

Pràctiques al municipi

Aquest període de pràctiques per a la categoria de Policia Local es realitza un cop superat el curs de capacitació, excepte que per incompatibilitat de dates, resulti aconsellable agrupar o separar en el temps les dues etapes. En tot cas, cal haver completat almenys una cinquena part del curs de capacitació per a poder executar la primera etapa de les pràctiques.

La fase de pràctiques al municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament, tindrà una durada d' almenys 6 mesos; i es realitzarà sota la supervisió de l'Oficial Cap de la Policia Local de Maria de la Salut.

L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles 180 a 182 del Decret 40/2019 de 24 de maig.

Retribució de les pràctiques

Durant el període de pràctiques es reben les retribucions establertes en l'article 34 bis de la Llei 4/2013 de 17 de juliol.

Desena. Finalització del procés selectiu

La Comissió qualificadora elevarà a l'Alcaldia la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes o no aptes, la qual resoldrà i ordenarà la publicació d'aquesta llista en el termini màxim de 8 dies hàbils al BOIB, sense perjudici de la seva publicació també en la Web municipal. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la LPACAP.

Onzena. impugnació

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la LPCAP.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional, en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la publicació corresponent en el BOIB, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998 , de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

ANNEX I

Barem de puntuació de les proves físiques per ingressar en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears

1. Prova d'aptitud física

Té com a finalitat comprovar, entre altres condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de la persona aspirantete, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 3 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.

Exercicis que s'han de fer

Les proves físiques per a policies locals i altres escales de les Illes Balears s'han de fer en un mateix dia en el següent ordre:

1. Circuit d'agilitat i flexibilitat.

2. Força flexora de les extremitats superiors.

3. Resistència 1.000 m.

4. Aptitud en el medi aquàtic.

Força flexora de les extremitats superiors

Objectiu de la prova

Valorar la força relativa de les extremitats superiors i la capacitat d'elevar el pes corporal, mitjançant la flexió de les extremitats superiors, depenent de dues variables: la força flexora dels braços i el pes corporal de l'aspirant.

a) Posició inicial i execució (homes)

L'aspirant ha d'estar agafat a la barra horitzontal amb les dues mans, separades al màxim per l'amplada de les espatlles, i mirant cap al front. Els braços han d'estar completament estirats i l'aspirant ha d'estar en suspensió total sense tocar el terra amb els peus.

En sentir el senyal, l'aspirant ha de fer el nombre màxim possible de flexions de braços, sense límit de temps, llevat que el jutge li indiqui que ha d'abandonar la prova. Es comptabilitza una flexió de braços sempre que l'aspirant hagi realitzat el recorregut complet, és a dir, des de la suspensió total amb els braços estirats fins a la flexió total de braços de manera que la barbeta de l'aspirant superi en altura la barra de subjecció sense tocar-la .

Es considera acabada la prova quan l'aspirant cometi alguna infracció segons l'opinió del jutge, o quan deixi anar la barra i toqui a terra amb els peus.

b) Posició inicial i execució (dones)

L'aspirant s'ha de situar en posició de suspensió, amb els braços flexionats, agafada a la barra horitzontal sense tocar a terra. Les palmes de les mans han de mirar cap al cos; les cames han d'estar totalment estirades i juntes, i la barbeta per sobre de la barra horitzontal sense tocar-la.

L'aspirant ha de mantenir-se en suspensió com més temps millor en la posició inicial descrita en el paràgraf anterior.

Es considera acabada la prova quan l'aspirant cometi alguna infracció segons l'opinió jutge; quan deixi anar la barra, o quan la barbeta quedi paral·lela o per sota de la barra horitzontal.

c) Normes

─ No es permet cap tipus de balanceig del cos.

─ No es permet la flexió de les extremitats inferiors.

─ No es permet l'ajuda amb moviments de peus o cames.

─ No es permet creuar els peus ni les cames.

─ Només es permet un intent per aspirant.

─ Estan prohibits els guants i altres complements similars. Tampoc es permeten productes de fixació a la barra ia les mans.

d) Avaluació (homes)

El jutge donarà l'ordre d'inici i l'aspirant haurà de realitzar l'exercici complet descrit. Es comptabilitzarà el nombre exacte de repeticions correctes.

e) Avaluació (dones)

El jutge donarà l'ordre d'inici i l'aspirant començarà a ser cronometrada en el temps màxim que es mantingui amb els braços flexionats i amb les cames completament estirades, sense tocar la barra fixa horitzontal amb la barbeta.

Força flexora de les extremitats superiors homes (repeticions)

Puntuació

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

>=17

>=14

>=11

>=8

9

15 - 16

13

9 -10

7

8

13 - 14

11 - 12

7 - 8

6

7

11 - 12

9 - 10

6

5

6

9 - 10

7 - 8

5

4

5

7 - 8

5 - 6

4

3

4

5 - 6

4

3

2

3

4

3

2

1

Eliminat

<=3

<=2

<=1

0

 

Força flexora de les extremitats superiors dones (temps x segons)

Puntuació

Menores de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

>= 1'21”

>= 1'06”

>= 51”

>= 36”

9

1'11” - 1'20”

1'01” - 1'05”

46” - 50”

31” - 35”

8

1'06” - 1'10”

56” - 1'00”

41” - 45”

26” - 30”

7

1'01” - 1'05”

51” - 55”

36” - 40”

21” – 25”

6

56” - 60”

46” - 50”

31” - 35”

16” - 20”

5

51” - 55”

45”

30”

15”

4

45” - 50”

40” - 44”

25” - 29”

11” - 14”

3

40” - 44”

32” - 39”

20” - 24”

6” - 10”

Eliminada

<= 39”

<=31”

<=19”

<=5”

Test d'agilitat

Objectiu de la prova

Mesurar l'agilitat en moviment de l'aspirant (Agilitat = Velocitat + Coordinació). Aquesta dada s'obté mesurant la capacitat per a realitzar en el menor temps possible una sèrie d'habilitats i desplaçaments.

a) Posició inicial

L'aspirant s'ha de situar de peu, darrere de la línia de sortida, sense trepitjar-la.

b) Circuit

S'ha de dur a terme en una zona totalment llisa i plana de 8 m x 4 m, dotada dels següents elements:

 

- 2 suports de 3 cm d'amplada.

- 6 piques de 1,60 m d'alçada amb banderoles o 2 tanques d'atletisme, regulades a 0,72 m d'alçada des del nivell del sòl i situades a 6 m una de l'altra i en línia recta.

 

c) Execució

El jutge dirà, deixant un interval de 2 segons: «Preparat / a ..., a punt / a ...», i tocarà el xiulet, moment en què l'aspirant ha de realitzar el recorregut fixat a la màxima velocitat que pugui. Ha de seguir les indicacions cap al punt oposat al de la sortida; ha de sortejar les piques; ha d'introduir-(envoltar) en la segona tanca per sota, i ha de sobrepassar les dues tanques de salt per dalt.

 

d) Normes:

─ No es permet cap tipus de balanceig previ.

─ Hi ha dues oportunitats per fer la prova. Han de transcórrer com a mínim 30 segons entre una repetició i la següent i s'ha de comptabilitzar el millor temps obtingut dels dos intents duts a terme.

 

Un intent nul restarà una oportunitat; dos intents nuls desqualifiquen l'aspirant.

─ No està permès fer la prova descalços, ni utilitzar sabatilles de tacs, tacs ni plataformes de sortida, etc.

 

i) Recorreguts nuls:

 

─ Si l'aspirant no supera un obstacle, l'intent ha de considerar-se nul.

─ L'intent també es considerarà nul quan l'aspirant modifiqui el recorregut assenyalat o quan tiri a terra o desplaci alguna barra o tanca.

​​​​​​​

Test d'agilitat homes

Puntuació

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

<= 9,2”

<= 11,5”

<= 12,6”

< = 14,9”

9

9,3” - 9,8”

11,6” - 11,7”

12,7” - 12,9”

15,0” - 15,4”

8

9,9” - 10,3”

11,8” - 11,9”

13,0” - 13,2”

15,5” - 15,8”

7

10,4” - 10,7”

12,0” - 12,1”

13,3” - 13,5”

15,9” - 16,1”

6

10,8” - 11,1”

12,2” - 12,4”

13,6” - 13,8”

16,2” - 16,4”

5

11,2” - 11,5”

12,5” - 12,7”

13,9” - 14,0”

16,5” - 17,0”

4

11,6” - 11,9”

12,8” - 13,5”

14,1” - 14,5”

17,1” - 17,5”

3

12,0” - 12,5”

13,6” - 14,0”

14,6” - 15,1”

17,6” - 17,9”

Eliminat

>= 12,6”

>= 14,1”

>= 15,2”

>= 18,0”

 

Test d'agilitat dones

Puntuació

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 años

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

<= 10,5”

<= 12,7”

<= 14,9”

<= 17,9”

9

10,6” - 11,1”

12,8” - 13,0”

15,0” - 15,4”

18,0” - 18,4”

8

11,2” - 11,6”

13,1” - 13,3”

15,5” - 15,8”

18,5” - 18,8”

7

11,7” - 11,9”

13,4” - 13,6”

15,9” - 16,1”

18,9” - 19,1”

6

12,0” - 12,2”

13,7” - 13,9”

16,2” - 16,4”

19,2” - 19,5”

5

12,3” - 12,8”

14,0” - 14,5”

16,5” – 17,0”

19,6” - 20,0”

4

12,9” - 13,5”

14,6” - 14,9”

17,1” - 17,5”

20,1” - 20,5”

3

13,6” - 14,0”

15,0” - 15,6”

17,6” - 17,9”

20,6” - 20,9”

Eliminada

>= 14,1”

>= 15,7”

>=18,0”

>=21,0”

​​​​​​​​​​​​​​Prova de natació de 50 m

Objectiu de la prova

Desenvolupament global de l'individu dins el medi aquàtic. Es mesura la capacitat aeròbica amb el desplaçament o translació corporal en el medi aquàtic, la força explosiva (sortida), la força ràpida (en els girs), la velocitat de reacció (sortida), la velocitat cíclica (que és la capacitat de realitzar moviments cíclics, iguals i repetitius) a la màxima velocitat contra poca resistència, velocitat gestual a la sortida i els girs.

a) Posició inicial

L'aspirant ha de situar-se al trampolí o plataforma individual de salt en posició de sortida, i llançar-se a l'aigua de cap.

Després del llançament, no es permet desplaçar-se per sota de l'aigua més enllà de la zona delimitada.

b) Execució de la prova

El jutge dirà, deixant un interval de dos segons: «Preparats ..., llestos ...», i tocarà el xiulet. En aquest instant, l'aspirant es llançarà a l'aigua de cap i iniciarà la cursa de natació cronometrada.

Els 50 metres del recorregut són de lliure elecció d'estil, tot i que el cos de l'aspirant s'ha de mantenir en posició ventral dins de l'aigua.

La prova acaba quan la persona aspirant toqui la paret de la piscina amb la mà en el moment de l'arribada i de manera visible per al jutge.

Hi ha la possibilitat d'una sortida nul·la per a cada participant; si es produeix una segona sortida nul·la, l'aspirant serà desqualificat i la seva puntuació serà la de no apte.

Totes les persones aspirants han de portar obligatòriament casquet de bany.

Es permet usar ulleres de natació. Es prohibeix qualsevol altre complement.

No està permès en cap moment de l'execució de la prova subjectar-se a les cordes o anelles de separació dels carrers ni tampoc canviar-se de carrer.

En la posició de sortida, els peus han d'estar paral·lels i oberts a l'amplada dels malucs.

c) Avaluació

El temps invertit en la prova es cronometrarà en segons.

Tenint en compte les característiques d'aquesta prova, només al acabar-la el jutge decidirà si la persona aspirant ha complert el recorregut d'acord amb les regles que s'han exposat anteriorment.

​​​​​​​

Natació homos

Punts homes

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

<= 35”

<= 40”

<= 45”

<= 50”

9

37” - 36”

42” - 41”

47” - 46”

52” - 51”

8

39” - 38”

44” - 43”

49” - 48”

54” - 53”

7

41” - 40”

46” - 45”

51” - 50”

56” - 55”

6

43” - 42”

48” - 47”

53” - 52”

58” - 57”

5

45” - 44”

50” - 49”

54”

59”

4

46”

51”

55”

1'00”

3

47”

55” - 52”

57” - 56”

1'02” - 1'01”

Eliminat

>= 48”

>= 56”

>= 58”

>= 1'03”

 

Natació dones

Punts dones

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

<= 40”

<= 45”

<= 50”

<= 55”

9

42” - 41”

47” - 46”

52” - 51”

57” - 56”

8

44” - 43”

49” - 48”

54” - 53”

59” - 58”

7

46” - 45”

51” - 50”

56” - 55”

1,01” - 1,00”

6

48” - 47”

53” - 52”

58” - 57”

1,03” - 1,02”

5

49”

54”

59”

1,04”

4

50”

55”

1,00”

1,05”

3

52” - 51”

1'00” - 56”

1'02” - 1'01”

1'07” - 1'06”

Eliminada

>= 53”

>= 1'01”

>= 1'03”

>= 1'08”

Resistència 1.000 m

Objectiu de la prova

Mesurar la capacitat de resistència aeròbica, qualitat física indicadora de l'estat de salut de l'aspirant sense una fatiga excessiva.

a) Posició inicial

L'aspirant s'ha de situar de peu, darrere de la línia de sortida, sense suports a terra.

b) Material

No es permet realitzar la prova descalços, ni utilitzar sabatilles de tacs, tacs ni plataformes de sortida, etc.

c) Execució de la prova

La prova de resistència aeròbica és de 1.000 m per a homes i per a dones.

d) Normes

- Estan prohibits els tacs de sortida, els estreps i les plataformes de sortida.

- No es permet utilitzar sabatilles d'esport amb tacs.

- No es permet córrer descalç.

- La prova es farà en grups de 30 persones com a màxim.

- Els participants disposen d'un sol intent per superar la prova.

- Si el jutge considera que l'aspirant incorre en alguna irregularitat durant la carrera, l'aspirant quedarà eliminat.

- Es permet una sortida nul·la per aspirant. L'aspirant que realitzi una segona sortida nul·la queda eliminat.

- Aquesta prova és la tercera que es durà a terme.

 

Resistència homes

Punts homes

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

<=3'10”

<=4'00”

<=4'50”

<=6'10”

9

3'20” - 3'11”

4'10” - 4'01”

5'00” - 4'51”

6'20” - 6'11”

8

3'30” - 3'21”

4'20” - 4'11”

5'10” - 5'01”

6'30” - 6'21”

7

3'40” - 3'31”

4'30” - 4'21”

5'20” - 5'11”

6'40” - 6'31”

6

3'50” - 3'41”

4'50” - 4'31”

5'35” - 5'21”

6'50” - 6'41”

5

4'10” - 3'51”

5'00” - 4'51”

5'50” - 5'36”

7'10” - 6'51”

4

4'20” - 4'11”

5'10” - 5'01”

5'54” - 5'51”

7'16” - 7'11”

3

4'25” - 4'21”

5'15” - 5'11”

6'00” - 5'55”

7'25” - 7'17”

Eliminat

>=4'26”

>=5'16”

>=6'01”

>=7'26”

 

Resistència dones

Punts dones

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

<=3'25”

<=4'15”

<=5'00”

<=6'25”

9

3'35” - 3'26”

4'25” - 4'16”

5'05” - 5'01”

6'35” - 6'26”

8

3'45” - 3'36”

4'35” - 4'26”

5'10” - 5'06”

6'45” - 6'36”

7

3'55” - 3'46”

4'45” - 4'36”

5'35” - 5'11”

6'55” - 6'46”

6

4'10” - 3'56”

5'00” - 4'46”

5'50” - 5'36”

7'10” - 6'56”

5

4'25” - 4'11”

5'15” - 5'01”

6'05” - 5'51”

7'25” - 7'11”

4

4'30” - 4'26”

5'20” - 5'16”

6'10” - 6'06”

7'39” - 7'26”

3

4'40” - 4'31”

5'30” - 5'21”

6'20” - 6'11”

7'40”

Eliminada

>=4'41”

>=5'31”

>=6'21”

>=7'41”

  

​​​​​​​ANNEX II

TEMARI PEL QUAL REGIRAN LES PROVES SELECTIVES DE CONEIXEMENTS

D'acord amb l'Annex I de la Resolució de la presidenta de l'Escola Balear d'administració pública, a proposta del director gerent, de 12 d'abril de 2019, per la qual s'aprova el temari que ha de regir les convocatòries de proves selectives per a l'accés a la categoria de policia dels cossos de policia local de les Illes Balears, el temari serà el següent:

 Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució Espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

Tema 3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.

Tema 4. L'organització territorial de l'Estat Espanyol. L'Estat autonòmic a la Constitució Espanyola de 1978. Els principis generals de l'organització territorial de l'Estat. L'Administració Local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.

Tema 5. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de les Illes Balears i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.

Tema 6. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.

Tema 7. El Reial Decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. àmbit de aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

Tema 8. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

Tema 9. El Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

Tema 10. El Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

Tema 11. El Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990. La senyalització.

Tema 12. El Reial Decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.

Tema 13. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

Tema 14. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.

Tema 15. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

Tema 16. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

Tema 17. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d'enllumenat i de senyalització òptica.

Tema 18. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

Tema 19. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.

Tema 20. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

Tema 21. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

Tema 22. La Llei Orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

Tema 23. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment del habeas corpus.

Tema 24. El Reial Decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. La policia judicial.

Tema 25. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.

Tema 26. La Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes comesos amb motiu de l'exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantides per la Constitució

Tema 27. La Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la seguretat viària.

Tema 28. La Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

Tema 29. La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Preàmbul. Disposicions generals. Principi de protecció de dades. Drets de les persones.

Tema 30. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista].

  

 

​​​​​​​ANNEX III

SOL·LICITUD PER PARTICIPAR EN EL PROCÉS SELECTIU ORDINARI, PER A la SELECCIÓ DE 2 PLACES D'AGENT DE POLICIA LOCAL, FUNCIONARI DE CARRERA, MITJANÇANT OPOSICIÓ, DE L'AJUNTAMENT DE PETRA

SOLICITANT. NOM I COGNOMS: _________________________________________DNI:________________ DIRECCIÓ:__________________________________POSTAL:________ MUNICIPI:____________________ ILLA:________________ PROVÍNCIA:______________________________PAÍS:________________ TELÈFON FIX: _______________TELÈFON MÒBIL:__________________ CORREU ELECTRÒNIC:_____________________________________

Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la normativa de protecció de dades de caràcter personal.

EXPOSA: Que vista la publicació al BOIB núm. _______de data _____ de ______________ de 2019 i BOE núm. _______ de data _____ de _____________de 2019 de la convocatòria per celebrar un procés selectiu, mitjançant oposició, per a la cobertura de 2 places de Policia Local, per torn lliure, de l'Ajuntament de Petra.

DECLARA: Que compleix totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona de la convocatòria, referides a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

SOL·LICITA: Que es tingui per presentada la present sol·licitud dins el termini concedit a l'efecte, i sigui admès / a per prendre part en el procés selectiu ordinari de 2 places de Policia Local de l'Ajuntament de Petra.

Lloc,_________________________data________________________

Signatura.

BATLE DE L'AJUNTAMENT DE PETRA.

Els successius anuncis d'aquesta convocatòria, quan siguin procedents de conformitat amb les bases, es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Així mateix, es publicaran a la web d'aquest Ajuntament: www.ajpetra.net. Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació del present anunci, davant el Ajuntament d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del contenciós-administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.

  

Petra, 14 d'octubre de 2019

EL alcalde,

Salvador Femenias Riera