Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 10216
Departament de Planejament i Gestió Urbanística. GCI 99/13. Aprovació definitiva Projecte d'estatuts de la Junta de Conservació del Pla Parcial SUP 51-01 Son Ferragut

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

I99130119.ANU-cat

ÀREA MODEL DE CIUTAT, URBANISME I HABITATGE DIGNE

GERÈNCIA D´URBANISME

SERVEI JURÍDICOADMINISTRATIU DE GESTIÓ URBANÍSTICA

La Junta de Govern de Palma, en sessió que tingué lloc en data 17 de gener de 2018, adoptà el següent acord:

La Junta de Govern va aprovar inicialment en sessió celebrada el 4/10/2017  el Projecte d'Estatuts de la Junta de Conservació del Pla Parcial SUP 51-01 Son Ferragut, presentat per Mª Angeles Roig Guerrero com a presidenta de la Junta de Compensació.

L'acord fou notificats als propietaris afectats i publicat al BOIB núm. 134, de 2/11/2017, sense que en el tràmit d'informació pública s'hagin presentat al.legacions.

Per això, conformement amb el que disposa l'article 127.1.d) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de Mesures de modernització del Govern Local, l'art. 115 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl de Les Illes Balears, els articles 262 a 269 del Reglament general de la Llei 2/2014 (Acord del Ple del CIM de 16/04/2015), els articles 172 i 175 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, el TAG que subscriu proposa a la Junta de Govern de Palma que adoptin el següent

ACORD

1r.- Aprovar definitivament Projecte d'Estatuts de la Junta de Conservació del Pla Parcial SUP 51-01 Son Ferragut, presentat per Mª Angeles Roig Guerrero com a presidenta de la Junta de Compensació.

2.- Publicar el present acord juntament amb el text íntegre dels estatuts aprovat, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, atès l'article 245 del Reglament general de la Llei 2/2014. Així mateix s'haurà de publicar en la direcció o en el punt d'accés electrònic corresponent, on s'insertarà el seu contingut íntegre.

3.- Notificar el present acord als propietaris afectats, requerint-los perquè s'incorporin a l'Entitat de conservació en el termini d'un mes a partir de la notificació puguin manifestar la seva decisió d'adherir-se a la futura entitat, atès l'article 265 del Reglament general de la Llei 2/2014.

4.- Donar trasllat d'aquest acord a Patrimoni Municipal, a la Secció d'Informació Urbanística, a l'IMI i a la Secció de tramitació de projectes d'urbanització pel seu coneixement.

 Principio del formulario

ESTATUTS DE LA JUNTA DE CONSERVACIÓ DEL PLA PARCIAL SUP 51-01 «SÓN FERRAGUT»  PALMA DE MALLORCA

 

Capítol Primer

DE LA DENOMINACIÓ, DOMICILI, OBJECTE I FINALITATS.

Article 1.- Denominació i àmbit.

1. L'Entitat es denominarà "JUNTA DE CONSERVACIÓ DEL PLA PARCIAL SUP 51-01« SON FERRAGUT », de Palma de Mallorca (d'ara endavant, la “Junta de Conservació”).

2. Es constitueix en compliment de les obligacions de conservació vinculades al Pla Parcial del Sector SUP 51-01 "Son Ferragut", de Palma de Mallorca, aprovat definitivament el 26 de juliol de 1990, conforme al que s'estableix en els arts. 115 i ss. de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl de les Illes Balears (d'ara endavant, la “LOUIB”), i dels Estatuts i Bases d'actuació de la Junta de Compensació del citat àmbit, aprovats per la Comissió de Govern de l'Ajuntament de Palma el 13 de desembre de 2000.

3. L'àmbit territorial sobre el qual intervindrà la Junta de Conservació coincidirà amb el del Sector SUP 51-01 “Son Ferragut”, de Palma de Mallorca.

Article 2.- Naturalesa jurídica.

1. La Junta de Conservació es constitueix per transformació de la Junta de Compensació constituïda mitjançant escriptura pública atorgada el 18 de maig de 2001 davant el notari de Palma, Don Luis Pareja Cerdó, sota el número 1.475 de la seva ordre de protocol.

La transformació ve determinada pel que es disposa en la Base d'Actuació catorzena de la Junta de Compensació del Sector SUP 51-01 “Son Ferragut”, del PGOU de Palma.

La personalitat jurídica de la Junta de Conservació s'entendrà adquirida una vegada inscrit en el Registre d'Entitats Urbanístiques Col·laboradores l'acord de transformació.

2. Integraran l'Entitat totes les persones propietàries de sòl comprès en el Pla Parcial urbanístic delimitat per aquest instrument de planejament derivat.

Article 3.- Domicili social.

La Junta de Conservació del Pla Parcial SUP 51-01 "Son Ferragut" estarà domiciliada al carrer Alexandre Rosselló, 34, 2n, de Palma de Mallorca. (CP 07002).

Article 4.- Objecte i finalitat.

1. La Junta tindrà per objecte la conservació de les obres d'urbanització i el manteniment de les dotacions i instal·lacions dels serveis públics executats en l'àmbit del Pla Parcial SUP 51-01 "Son Ferragut", de Palma.

2. Amb aquesta finalitat, es practicaran les operacions necessàries per a distribuir entre els seus membres les càrregues d'aquesta conservació i, en conseqüència, podrà executar obres, contractar-les, i, en general, gestionar tot el que sigui necessari per a la defensa dels interessos socials, en el marc de la legislació vigent en matèria urbanística. 

3. L'assenyalat anteriorment suposarà que la Junta de Conservació assumirà les funcions següents, en particular:

a) Manteniment del viari (capa de rodadura, rigola, etc.) i de les voreres (panol, bordó, etc.)

b) Manteniment del mobiliari urbà (bancs, papereres, etc.).

c) Manteniment dels elements vegetals de les zones verdes (incloent podes, replantacions, reg, etc.).

d) Manteniment dels elements de l'enllumenat públic (bàculs, bombetes, etc.).

Article 5.- Personalitat jurídica.

La Junta de Conservació tindrà naturalesa administrativa i adquirirà personalitat jurídica des de la seva inscripció en el Registre d'Entitats Urbanístiques Col·laboradores dependent de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat de l'Ajuntament de Palma de Mallorca, amb plena capacitat jurídica i d'obrar per al compliment de les seves finalitats. La inscripció en el Registre tindrà caràcter constitutiu.

 

Capítol Segon

ÒRGAN URBANÍSTIC TUTELAR

Article 6.- Administració actuant.

1. La Junta de Conservació del Pla Parcial SUP 51-01 "Son Ferragut" actuarà sota la tutela de l'Ajuntament de Palma de Mallorca.

2. En l'exercici de la funció de tutela i fiscalització correspon a l'Ajuntament:

 

a) L'aprovació dels Estatuts i de les modificacions dels mateixos que aprovi l'Assemblea General de la Junta.

b) La designació d'un representant en la Junta de Conservació.

c) L'aprovació de la constitució de l'Entitat i la sol·licitud a la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat del Govern Balear de la inscripció de la Junta de Conservació en el Registre d'Entitats Urbanístiques Col·laboradores.

d) La utilització de la via de constrenyiment per al cobrament de les quantitats degudes per qualsevol membre de l'Entitat de Conservació.

e) La resolució dels recursos d'alçada interposats contra els acords dels òrgans de l'Entitat.

f) Totes les altres atribucions que resultin de la legislació urbanística i dels presents Estatuts i, en general, de la Llei.

 

Capítol Tercer

DESCRIPCIÓ DE L'ÀMBIT D'ACTUACIÓ

Article 7.- Descripció de l'àmbit d'actuació.

L'àmbit d'actuació de la Junta de Conservació està constituït per l'àmbit del Pla Parcial SUP 51-01 "Son Ferragut", de Palma de Mallorca, amb una superfície de 110.848,00 m² que limita al Nord-est amb l'Autopista "Via de Cintura"; al Sud-Oest amb el carrer E; al Sud-est amb el carrer d'Isaac Albéniz; i al Nord-oest, amb el carrer Joan Bonet.

 

Capítol Quart

DURADA

Article 8.- Durada.

La durada de les obligacions de conservació es mantindrà fins que l'àmbit tingui consolidada l'edificació en un 50%, d'acord amb l'article 115 de la  LOUIB.

 

Capítol Cinquè

CONDICIONS I REQUISITS D'INCORPORACIÓ

Article 9.- Integrants.

Formaran part, obligatòriament, de l'Entitat:

a) Totes les persones, físiques o jurídiques, propietàries de sòl compreses dins de l'àmbit definit en l'article 7 dels presents Estatuts.

b) Els futurs propietaris de sòl, si arribessin a ser-ho, abans de la dissolució de l'Entitat. La seva incorporació és obligatòria i es produirà automàticament en el moment de la formalització de la transmissió de la finca. El transmitent haurà de notificar a l'Entitat, amb caràcter previ i de manera fefaent les condicions de la transmissió i del possible adquirent, el qual quedarà subrogat en els drets i obligacions del cedent o transmitent, entenent-se automàticament incorporat l'adquirent a l'Entitat des del moment i en virtut de la mateixa transmissió.

Article 10.- Cotitularitat.

Els cotitulars d'una finca hauran de designar, per escrit, a una sola persona amb facultats suficients per a l'exercici dels drets i obligacions derivats de la condició de membre de l'Entitat, responent solidàriament enfront d'aquesta de quantes obligacions derivin de la la seva condició.

 

Capítol Sisè

DRETS I OBLIGACIONS DELS MEMBRES DE LA JUNTA DE CONSERVACIÓ

Article 11.- Dels drets dels membres.

Els membres de l'Entitat tindran els següents drets:

a) Assistir, per si mateixos o per mitjà de representant amb els requisits establerts en l'article 18, a les sessions de l'Assemblea General, participant en les deliberacions i formulant suggeriments, objeccions i alternatives respecte dels assumptes debatuts.

b) Exercir el dret de vot en el cas de propietaris al corrent en el pagament de les quotes vençudes o de propietaris que les hagin impugnat garantint el seu pagament o consignant-lo notarial o judicialment.

c) Triar els membres de l'òrgan de govern i ser elegits per a l'exercici dels càrrecs socials, tret que no es trobin al corrent de pagament de les quotes vençudes.

d) Alienar, gravar o realitzar qualsevol acte de disposició sobre els terrenys o quotes de la seva propietat, en els termes i condicions establerts en l'article precedent.

e) Rebre informació sobre l'actuació de l'Entitat i conèixer l'estat de comptes, sol·licitant l'exhibició de rebuts i justificants, tot això en les condicions que estableixi l'Assemblea General.

f) Interposar els recursos que procedeixin contra els acords de l'Assemblea i el Consell Rector.

g) En general, tots aquells drets derivats de la legislació urbanística i dels presents Estatuts.

Article 12.- De les obligacions.

Els membres de l'Entitat tindran les següents obligacions:

a) Posar a la disposició de l'entitat els documents acreditatius de la titularitat de les seves respectives finques.

b) Assenyalar un domicili a l'efecte de notificacions. En cas de canvi de domicili, hauran de donar constància d'aquest canvi en la secretaria de l'Entitat.

c) Participar en l'obligació de conservar i mantenir les obres d'urbanització, les dotacions i instal·lacions dels serveis públics en funció de l'aprofitament urbanístic assignat a cada membre de la Junta.

d) En general, totes aquelles obligacions derivades de la legislació vigent i els presents estatuts.

 

Capítol Setè

ÒRGANS DE GOVERN I ADMINISTRACIÓ

Article 13.- Òrgans de govern i administració.

Els òrgans de govern i administració de la Junta de Conservació del Sector SUP 51-01 "Son Ferragut" són:

a) L'Assemblea General.

b) El Consell Rector.

Article 14.- Dels integrants de l'Assemblea General.

L'Assemblea General estarà constituïda per tots els propietaris inclosos en l'àmbit del Pla Parcial SUP 51-01 "Son Ferragut" i per un representant de l'Ajuntament de Palma de Mallorca.

Art. 15.- Del règim d'acords de l'Assemblea General.

1. Els acords de l'Assemblea General s'adoptaran pel vot favorable de la majoria simple de les quotes de participació en la Junta, que es determinaran segons els drets urbanístics assignats a cadascuna de les finques resultants, calculats segons l'edificabilitat assignada a aquestes.

2. En cas de les comunitats de béns, el vot de cada comuner s'entendrà equivalent a la participació percentual del membre en la comunitat constituïda sobre la finca.

3. Tots els comuners, fins i tot els dissidents i els que no hagin participat en la reunió, quedaran sotmesos als acords que s'adoptin.

4. S'exceptua de l'expressat sotmetiment el representant municipal quan actuï amb el caràcter d'òrgan públic de control.

Article 16.- Del règim de reunions de l'Assemblea General.

1. L'Assemblea General celebrarà reunions ordinàries una vegada a l'any dins del primer semestre i reunions extraordinàries quan ho estimi necessari el president o el sol·licitin per escrit els junters que representin, almenys, el 25% del total de les quotes de participació en l'Entitat.

2. En la sessió ordinària, hauran de figurar preceptivament l'ordre del dia els següents assumptes: consideració i aprovació, si escau, de la memòria, comptes i balanç de l'exercici anterior i consideració i aprovació, si escau, del pla d'actuació i del pressupost de l'exercici següent així com de les quotes ordinàries i extraordinàries que hagin de satisfer durant l'exercici.

3. En la sessió extraordinària podrà tractar-se qualsevol altra qüestió que estimi convenient el president.

Article 17.- De les funcions de l'Assemblea General.

Corresponen a l'Assemblea General les facultats següents:

a) La designació i cessament dels membres del Consell Rector.

b) Examen de la gestió comuna i aprovació, si escau, de la memòria i comptes de l'exercici anterior.

c) Aprovació del pla d'actuació i del pressupost anual, amb la conseqüent determinació dels mitjans econòmics i aportacions, tant ordinàries com extraordinàries, per a cada exercici.

d) Modificació dels Estatuts, sense perjudici de l'aprovació posterior dels mateixos per l'Ajuntament.

e) Acordar la formalització d'actes dispositius sobre els béns i drets de l'Entitat.

f) Acordar la formalització de crèdits per a realitzar les obres de conservació de la urbanització.

g) Acordar la dissolució de l'Entitat una vegada finalitzat el termini de vigència.

h) Qualsevol altra facultat que sigui necessària per al normal funcionament de l'objecte de l'Entitat.

Article 18.- De la representació de l'Assemblea General.

Els membres de l'Entitat podran ser representats en l'Assemblea General per altres persones mitjançant autorització escrita.

Article 19.- Dels integrants del Consell Rector.

El Consell Rector estarà format per un president, un tresorer, un secretari, un màxim de dos vocals designats per l'Assemblea General entre els seus membres i un vocal designat per l'Ajuntament de Palma.

Només tindran dret de vot el President i els vocals designats per l'Assemblea General.

Article 20.- De la durada dels càrrecs del Consell Rector.

1. Els càrrecs del Consell Rector tindran una durada de dos anys, si bé podran ser reelegits per períodes d'igual durada fins a la finalització de la vigència de l'Entitat.

2. Les vacants que es produeixin durant el mandat del Consell Rector seran cobertes provisionalment pel membre de l'Entitat que nomeni el propi Consell fins que l'Assemblea General nomeni el nou membre. El nou membre ostentarà el càrrec pel termini que resti fins que es produeixi la renovació de càrrecs.

Article 21. De les atribucions del Consell Rector.

El Consell Rector tindrà les següents atribucions:

a) Administrar l'Entitat i el seu patrimoni d'acord amb les Lleis i aquests Estatuts.

b) Realitzat tot tipus d'actes de gestió, excepte els de competència específica de l'Assemblea General.

c) Executar els acords de l'Assemblea General.

d) Desenvolupar la gestió econòmica, d'acord amb les previsions acordades per l'Assemblea General i comptabilitzar els resultats de la gestió.

e) Informar els contractes, projectes i transaccions referits a la conservació i manteniment de les obres d'urbanització i de les dotacions i instal·lacions dels serveis públics, inspeccionar-les i mantenir l'oportuna relació amb la direcció facultativa d'aquestes.

f) Formalitzar, abans de la sessió ordinària de l'Assemblea General, la memòria d'actuació anual i els comptes de l'exercici precedent, així com el Pla d'actuació i els pressupostos de l'exercici següent.

g) Exercir totes les altres facultats de govern i administració de l'Entitat no reservades expressament a l'Assemblea General.

Article 22. Del quòrum per a l'adopció d'acords del Consell Rector.

Els acords del Consell Rector seran adoptats per majoria simple de vots, corresponent un vot per membre i es reconeix la qualitat de vot diriment al del President en cas d'empat. Aquests acords seran directament executius, sense perjudici de l'exercici de les accions i recursos que procedeixin.

A aquest efecte, ha de tenir-se en consideració l'assenyalat en l'article 19 sobre els membres amb dret de vot en el Consell Rector.

 

Article 23. De la representativitat de l'Entitat.

La representació de l'Entitat i dels seus òrgans col·legiats de govern i administració correspondrà al President del Consell Rector i el seu mandat serà de dos anys.

Article 24.- De les atribucions del president

El President tindrà les següents atribucions:

a) Convocar, presidir i dirigir les deliberacions de l'Assemblea General i del Consell Rector, dirimint els empats amb vot de qualitat.

b) Representar a la Junta de Conservació davant Entitats, organismes i autoritats de caràcter públic, o bé davant persones privades, físiques o jurídiques, i en virtut d'això, representar a l'Entitat en tota classe de negocis jurídics, podent conferir mandats per a l'exercici d'aquesta representació, fent ús de la signatura de l'entitat en els contractes i operacions degudament aprovats per l'Assemblea General o pel Consell Rector.

c) Vetllar per l'execució dels acords de l'Assemblea General i del Consell Rector.

d) Ostentar la representació judicial i extrajudicial de l'Entitat i dels seus òrgans de govern, podent atorgar poders a terceres persones per a l'exercici d'aquesta representació.

e) Autoritzar les actes de l'Assemblea General i el Consell Rector, les certificacions que s'expedeixin i qualsevol altre document que el requereixi.

f) Exercir, en la forma que el Consell Rector determini, qualsevol activitat bancària que exigeixi el funcionament de l'Entitat.

g) Totes aquelles altres funcions que siguin inherents al seu càrrec o li siguin delegades per l'Assemblea General o el Consell Rector.

Article 25.- Del Secretari

1. Actuarà com a secretari de l'Assemblea General i del Consell Rector la persona física que designi l'Assemblea, que podrà ser, o no, propietari de sòl.

2. En cas d'absència o malaltia, serà substituït pel tresorer.

Article 26.- De les funcions del secretari.

El secretari estendrà acta de cada sessió dels òrgans col·legiats i, si no és membre de l'Entitat, assistirà amb veu però sense vot; donarà fe dels assentament inscrits en els llibres socials, a instàncies de part interessada; assistirà al president en la convocatòria de les sessions dels òrgans col·legiats; realitzarà, per ordre del president, els treballs que li encomani l'Assemblea General i el Consell Rector; serà el dipositari dels llibres socials; portarà la comptabilitat i s'encarregarà de la recaptació de les aportacions.

Article 27.- Del tresorer.

El tresorer assumirà les funcions que es descriuen en l'article 34 dels presents estatuts, sense perjudici de poder delegar les funcions pròpies d'aquesta activitat en professionals especialitzats, per acord de l'Assemblea General.

 

Capítol Vuitè

FUNCIONAMENT DELS ÒRGANS COL·LEGIATS DE L'ENTITAT

Article 28.- De la convocatòria.

1. L'Assemblea General, ordinària o extraordinària, serà convocada pel president o per propietaris que representi, almenys, el 25% del total de les quotes de participació en l'Entitat, per mitjà del seu secretari. La convocatòria expressarà els assumptes a tractar en cada sessió. No es podrà deliberar ni decidir sobre cap assumpte que no figuri inclòs en l'ordre del dia, tret que, estant presents tots els components del respectiu òrgan col·legiat, així ho acordin per unanimitat.

2. La convocatòria de l'Assemblea General es remetrà amb una antelació mínima de 10 dies naturals a la data fixada per a la reunió, als domicilis designats pels membres de l'Entitat, per qualsevol mitjà admès en Dret del qual pugui quedar constància de la remissió.

3. La convocatòria del Consell Rector es realitzarà en les mateixes condicions, si bé amb una antelació mínima de 4 dies naturals a la data de reunió i a través dels mateixos mitjans.

 

Article 29.- De la constitució.

1. L'Assemblea General quedarà vàlidament constituïda, en primera convocatòria, quan concorrin, presents o representats, junters que representin almenys, el 50% del total de les quotes de participació en l'àmbit, calculat conforme prevé l'article 15. En segona convocatòria, que se celebrarà mitja hora després de la primera, serà vàlida la seva constitució sense subjecció a “quòrum”, sent preceptiva la presència del president i del secretari o dels qui legalment els substitueixin.

2. El Consell Rector quedarà vàlidament constituït quan concorrin a la reunió, en primera convocatòria, la meitat més un dels seus membres, i en segona convocatòria, una hora després, qualsevol que sigui el nombre d'assistents, sent preceptiva, en tot cas, la presència del president i del secretari o de les persones que legalment els substitueixin.

Article 30.- Dels acords.

1. Els acords de l'Entitat adoptaran de conformitat amb el que es disposa en els articles 15 i 22 dels presents Estatuts.

2. No obstant això, per a separar als membres del Consell Rector, elegir president, modificar els estatuts, fixar aportacions extraordinàries i contractar crèdits, es requerirà el vot favorable de la majoria dels membres de l'òrgan de govern de què es tracti que representin, almenys el 75%, de les quotes de participació.

3. Els membres en situació de morositat per quotes vençudes no podran exercir el dret de vot tret que hagin impugnat l'acord corresponent i hagin afermat en legal forma o consignat notarial o judicialment l'import de la quota o bestreta de què es tracti.

Article 31.- De les actes.

1. De cada sessió dels òrgans col·legiats s'estendrà acta, en la qual es faran constar les circumstàncies de lloc, temps, ordre del dia, assistents, quotes de participació, forma i resultat de les votacions i contingut dels acords. Les actes seran redactades pel Secretari, aniran signades per tots els assistents i s'aprovaran en la mateixa o posterior sessió. En l'acta de la sessió es reflectirà els propietaris privats del dret de vot. Una vegada aprovades, seran transcrites en el corresponent llibre d'actes, degudament foliat, enquadernat i legalitzat cada fulla.

2. S'haurà de notificar a tots els integrants de l'Entitat i a l'Ajuntament l'acta de cada assemblea dins del termini d'un mes a comptar des de la data de la reunió.

 

Capítol Novè

RÈGIM ECONÒMIC

Article 32.- De les aportacions.

1. Els ingressos de l'Entitat estaran constituïts per les aportacions dels membres de l'Entitat i/o pels crèdits que es concertin.

2. Les aportacions seran de dues classes:

a) Ordinàries o de gestió, destinades a sufragar les despeses de l'Entitat conforme al pressupost aprovat per l'Assemblea General.

b) Extraordinàries, amb destinació al pagament de les obres de conservació que s'acordin amb aquest caràcter.

3. Les aportacions ordinàries i extraordinàries es fixaran per l'Assemblea General.

4. La distribució de les aportacions entre els membres de l'Entitat s'efectuarà en proporció a les quotes de participació de cadascun dels seus membres, conforme prevé l'article 15 dels presents Estatuts.

Article 33.- Del període de pagament de les quotes

1. Les quotes, tant ordinàries com extraordinàries, hauran de ser abonades i recaptades pel secretari dins dels 30 dies naturals següents a la data en què consti fefaentment la recepció de la seva notificació, excepte casos excepcionals en els quals el Consell Rector decideixi concedir major termini, sempre mitjançant causes justificades; així mateix, el Consell Rector podrà acordar la constitució de fiances o garanties en els casos en els quals se sol·liciti l'ajornament o fraccionament de l'obligació de pagament.

2. Els fons de l'Entitat seran custodiats per Entitats bancàries, designades pel Consell Rector, a nom de l'Entitat.

3. Per a disposar dels fons serà necessària la signatura mancomunada del president més la d'un altre membre del Consell Rector.

4. A partir de la data en què l'obligació de pagament sigui exigible, es reportaran interessos legals de demora fins al seu complet abonament.

5. L'Entitat podrà sol·licitar de l'Ajuntament el cobrament de les aportacions acordades per l'Assemblea General per la via de constrenyiment.

​​​​​​​Article 34.- De la comptabilitat.

1. L'Entitat portarà la comptabilitat de la gestió econòmica en llibres adequats perquè, a cada moment, pugui donar-se raó de les operacions efectuades i es dedueixin d'ells els comptes que ha de rendir. Constarà, com a mínim, de llibres d'ingressos, despeses i caixa.

2. Els llibres de comptabilitat, així com els d'actes, estaran subjectes al principi de publicitat havent d'expedir el secretari certificacions dels seus seients, a instàncies de part interessada, amb el vistiplau del president.

 

Capítol Desè

DISSOLUCIÓ I LIQUIDACIÓ

Article 35.- De les causes de dissolució.

La Junta de Conservació es dissoldrà per les següents causes:

a) Pel transcurs del seu termini de vigència, en els termes establerts en l'article 8 dels presents Estatuts.

b) Per mandat judicial o prescripció legal.

Article 36.- Del procés de dissolució i liquidació.

1. La dissolució de l'Entitat no es produirà de manera automàtica sinó que haurà de ser acordada per l'Assemblea General, la qual deurà, al temps, nomenar una Comissió liquidadora, si escau.

2. L'acord de dissolució haurà de ser aprovat per l'Ajuntament de Palma de Mallorca i inscrit en el Registre d'Entitats Urbanístiques Col·laboradores.

3. Quan s'acordi la dissolució s'haurà de procedir a la seva liquidació en la forma següent:

a) La Comissió liquidadora procedirà a la liquidació amb compliment de les instruccions especialment dictades per aquesta fi a l'Assemblea General.

b) El patrimoni que pugui existir, es distribuirà entre els membres de l'Entitat en proporció a les seves respectives quotes de participació.

 

Capítol Onzè

RÈGIM DE RECURSOS

Article 37.- De l'executivitat dels actes.

Els acords dels òrgans de l'entitat seran directament executius des de la seva notificació fefaent i no se suspendran per la seva impugnació, tret que així ho acordi l'òrgan que hagi de resoldre el recurs.

A l'efecte de la seva executivitat, serà suficient l'acreditació d'haver intentat la seva notificació fefaent per dues vegades.

Article 38.- De la recurribilitat dels actes.

Contra els acords dels òrgans de l'Entitat es podran interposar els següents recursos:

a) Els acords del Consell Rector podran ser impugnats en el termini d'un mes des de la seva notificació fefaent davant l'Assemblea General, que haurà de resoldre en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimada la impugnació.

b) Contra els acords de l'Assemblea General es podrà interposar recurs d'alçada davant l'Ajuntament en el termini d'un mes a comptar des de la seva notificació fefaent, sent amb caràcter general aplicables les prescripcions contingudes en els articles 121 i ss. de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara endavant, la “LPAC”).

No estaran legitimats per a impugnar els acords dels òrgans de la Junta de Conservació aquells membres que haguessin votat a favor de l'acord per si o per mitjà de representant.

Disposició final.

En tot el no previst en els presents Estatuts, serà aplicable el que es disposa en la LOUIB i en la LPAC.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, amb caràcter potestatiu, RECURS DE REPOSICIO davant el mateix òrgan que la va dictar, d'acord amb el que disposa l'art. 123 de la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per a interposar-lo és d'UN MES a comptar des del dia següent al de la recepció de la present notificació, no podent, en aquest cas, interposar recurs contenciós-administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició.

El RECURS DE REPOSICIO potestatiu s'haurà de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament o en les dependències a les quals fa esment l'art. 16.4, de la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'UN MES, a comptar a partir del dia següent a la seva interposició, quedant en aquest cas expedita la via contenciosa administrativa.

De no utilitzar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament RECURS CONTENCIOS ADMINISTRATIU, de conformitat a l'establert a l'article abans esmentat i als arts. 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, de conformitat amb l'art. 8 de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que reforma la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, en el termini de DOS MESOS, a comptar des del dia següent al de la recepció de la present notificació. Tot això, sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que estimeu pertinent.

En compliment de l´article 83 de la Llei 12/2017 de 29 de desembre d´Urbanisme de les Illes Balears; el 275, 270 i 245.2 c) del Reglament general de la Llei 2/2014, de 25 de març, d´Ordenació i ús del sòl per l´Illa de Mallorca (BOIB 66 DE 30-04-15); el 70.2 de la Llei 7/85, de 2 d´abril, reguladora de les bases del règim local, modificada per la Llei 11/99, de 21 d´abril, es publica, juntament amb la documentació tècnica aprovada que podeu consultar en la Secció de Informació Urbanística de l´Àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Vivenda Digne (Av. Gabriel Alomar, núm 18, bxos, Edifici Municipal de las Avingudes) i/o en la seu electrònica municipal perquè se´n prengui general coneixement i als efectes pertinents.

La qual cosa es publica per a que en prenguin coneixement i serveixi de notificació per edictes als interessats més abaix esmentats en cas de no poder-los notificar individualitzadament, de conformitat als articles 80.4 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d´ordenació i ús del sòl de les Illes Balears, i el 213 del Reglament general de la Llei 2/2014:

Cruellas Bestard Catalina Thomas

Cruellas Bestard Sebastián

Cruellas Munar Carlos Alberto

Cruellas Munar Gaspar

Cruellas Munar Gabriel

Cruellas Munar Sebastián

Trigibert SL

SAREB

Junta de Compensació Son Ferragut

 

Podeu presentar els vostres escrits a l'Ajuntament en els Registres Generals (UIAP) següents:

OAC Cort: Plaza Santa Eulalia, 9, bxos

OAC Sant Ferran: Av. St Ferran (Edif. Policia Local)

OAC l´Escorxador: C/ Emperadriu Eugènia, 6

OAC l´Arenal: Av. Amèrica, 11 (s'Arenal)

OAC Avingudes:Av. Gabriel Alomar, 18(Ed. Avingudes)

OAC Son Ferriol: Av. Cid, 8 (Son Ferriol)

OAC St. Agustí: C/ Margaluz, 30 (St. Agustí)

OAC Pere Garau: Pere Llobera, 9, baixos

​​​​​​​

Palma, 11 d'octubre de 2019

El cap del Departament de Planejament i Gestió Urbanística ​​​​​​​p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26 de febrer de 2014 publicat al BOIB 30 de 04/03/2014

Jaume Horrach Font