Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 10210
Convocatòria per a l'assignació de l'ús privatiu d'una parcel·la d'hort a l'hort urbà Sa Vinyeta, de Ciutadella de Menorca, a persones a títol individual, per part de l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que, en data del 02-10-2019, la Junta de Govern local de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca va acordar aprovar les bases reguladores de la convocatòria per a l'assignació de l'ús privatiu d'una parcel·la d'hort a l'hort urbà sa Vinyeta, de Ciutadella de Menorca, dirigida a persones a títol individual. Així mateix, es va aprovar la convocatòria corresponent a l'exercici de 2019 que es regeix per les bases assenyalades anteriorment.

Se'n podran consultar les bases i els annexos al web municipal de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.

 

Ciutadella de Menorca, 9 d'octubre de 2019

L'alcaldessa

Joana Gomila Lluch

 

Bases reguladores de la convocatòria per a l'assignació de l'ús privatiu d'una parcel·la d'hort, a l'hort urbà sa Vinyeta a persones a títol individual

1. Normes generals

1.1. En data del 9 d'agost de 2018 i al BOIB núm. 98 es publica l'aprovació definitiva de la modificació del Reglament de règim d'ús dels horts urbans de Ciutadella de Menorca. Per tant, les bases reguladores es presenten d'acord amb el reglament esmentat.

1.2. L'objecte d'aquestes bases és regular l'atorgament mitjançant convocatòria pública de l'ús temporal dels horts urbans de sa Vinyeta destinats a persones que compleixin els requisits que més endavant es detallen i vulguin disposar d'una parcel·la d'hort per un període de quatre anys, sense possibilitat de pròrroga.

1.3. En el cas que un hort quedi sense treballar més de 6 mesos per la persona adjudicatària sense que hi hagi una comunicació expressa i motivada a l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, aquest quedarà lliure i podrà ser adjudicat novament a una altra persona usuària en una nova convocatòria.

1.4. Les llicències municipals atorgades en virtut d'aquest reglament tindran la naturalesa d'autoritzacions d'ús privatiu del domini públic, regulat en el Reglament de béns de les corporacions locals, aprovat mitjançant el Reial decret 1372/1986, i en la Llei 33/2003 de patrimoni de les administracions públiques.

1.5. Aquestes llicències s'atorguen salvant el dret de propietat i sense perjudici d'altre i, per tant, no suposa en cap cas la transmissió del domini de la parcel·la d'hort utilitzada, que continuarà essent propietat de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, tant respecte al terreny com respecte a totes les instal·lacions existents en el moment d'atorgament de la llicència.

1.6. La persona adjudicatària solament tindrà la possessió de l'hort municipal que se li assigni, pel termini que es determini i en els termes que preveu la llicència o el document de formalització de l'adjudicació i la resta d'articles del Reglament.

1.7. Les llicències atorgades tenen caràcter personal, i en cap cas les persones titulars no podran cedir, alienar, gravar o disposar, a títol onerós o gratuït, els drets que es derivin de l'autorització d'ús, ni transmetre'l a tercers.

1.8. La ubicació dels horts està emplaçada a sa Vinyeta, en el terme municipal de Ciutadella de Menorca.

1.9. Cada parcel·la d'hort consta d'uns 40 metres quadrats aproximadament.

2. Persones destinatàries dels horts

Els horts urbans van dirigits a persones a partir de 55 anys d'edat i pensionistes en el moment de la sol·licitud. S'entén com a pensionista aquella persona que percep qualsevol tipologia de pensió, en la modalitat de contributiva o no. A més, han d'estar empadronades en el municipi de Ciutadella i no han de disposar, com a mínim des de la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud d'adjudicació, d'un altre hort privat, i han d'estar al corrent pel que fa al compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

3. Parcel·les disponibles

Hi ha disponibles en aquesta convocatòria un total de 6 parcel·les, concretament les parcel·les núm. 1, 8, 12, 15, 17 i 18.

4. Requisits i condicions de les persones aspirants

4.1. Per poder optar a l'adjudicació d'una parcel·la, caldrà tenir les condicions següents:

a) Ser persona física igual o major de 55 anys i pensionista.

b) En la data d'inici del procés de sol·licituds, estar empadronada al municipi de Ciutadella de Menorca.

c) Només es podrà presentar una sol·licitud per nucli de convivència, entenent-se per nucli convivencial aquelles persones que conviuen en un mateix domicili i mantenen una relació d'aliança o filiació.

d) No disposar, a títol de persona propietària, de cap altre hort ni terreny de conreu. Aquest extrem s'acreditarà mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

e) No haver-se adjudicat una altra parcel·la o cap altre hort a un membre del mateix nucli de convivència.

4.2. A l'efecte d'establir una puntuació amb les persones sol·licitants que tenen els requisits i en cas d'haver-hi més sol·licitants que parcel·les disponibles, s'estableix el barem següent:

Es valorarà el còmput mensual d'ingressos econòmics del nucli de convivència, calculats a partir del vigent IPREM. Es donarà una major puntuació en l'accés a una parcel·la de l'hort urbà a les persones o als nuclis de convivència amb ingressos econòmics més baixos.

  1. Ingressos econòmics del nucli de convivència iguals o inferiors a 626,63 € mensuals (IPREM 2017): 5 punts.
  2. Ingressos superiors a 626,63 € i inferiors a 783,29 € (125% d'IPREM): 3 punts.
  3. Ingressos superiors a 783,29 € i inferiors a 939,94 € (150% d'IPREM): 2 punts.

D'altra banda, es valorarà amb 5 punts en el cas de les persones que viuen soles en un domicili.

Per poder valorar la puntuació, les persones sol·licitants hauran de presentar els ingressos econòmics dels membres del nucli convivencial: declaració de la renda o, en cas de no presentar-ne, s'ha de presentar un certificat de la pensió o de les pensions concedides i de la resta d'ingressos provinents de lloguers o d'altres percebuts. D'altra banda, l'Ajuntament de Ciutadella comprovarà la situació convivencial.

5. Presentació de sol·licituds

Es podrà presentar la sol·licitud, segons el model normalitzat, a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà per tal que en quedi registrada l'entrada; o també de forma telemàtica, tal com ho preveu la LPAC 39/2015. Haurà d'anar adreçada al Servei d'Atenció Social.

Les persones que sol·licitin una parcel·la hauran de presentar els documents acreditatius següents:

a) Full d'inscripció per a obtenir una parcel·la de l'hort urbà (annex I).

b) Declaració responsable (annex II).

c) Fotocòpia del DNI.

d) Declaració de la renda o, si no en té, certificat de la pensió o de les pensions que percebi la persona sol·licitant.

e) Certificat de convivència (no és necessari presentar-lo).

6. Termini de presentació i esmena de les sol·licituds

6.1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB.

6.2. Si de la revisió de la sol·licitud i de la documentació aportada es dedueix que aquesta és incompleta o defectuosa, l'òrgan competent requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, com expressa l'article 26 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, aporti la documentació necessària o esmeni els defectes observats. En aquest requeriment s'ha d'indicar que, si en el termini establert no s'esmenen les deficiències, es desestimarà la sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 42 del cos legal esmentat, i que l'expedient s'arxivarà d'acord amb l'article 71 del mateix cos legal.

7. Procediment de concessió de parcel·les d'hort a sa Vinyeta

7.1. El sistema d'adjudicació de les llicències d'ús privatiu del domini públic sobre parcel·les municipals d'horts es farà en funció de la puntuació obtinguda, així com ve establert en el punt 4.2 de la present convocatòria.

7.2. El personal tècnic municipal de Serveis Socials i de Medi Ambient, juntament amb la Secretaria Municipal, valorarà l'admissió de les sol·licituds.

7.3. En cas d'igualtat en la puntuació resultant i si existeixen més sol·licituds que parcel·les d'hort disponibles, l'ordre i, per tant, l'adjudicació es determinaran per sorteig, i la selecció de la parcel·la també s'adjudicarà pel mateix procediment.

7.4. Una vegada acceptada la sol·licitud, en la data i en el lloc que es comuniqui oportunament i en un acte públic, tindrà lloc el sorteig a partir del qual s'aprovaran les adjudicacions de les llicències d'ús privatiu de parcel·les de l'hort municipal en cas d'empat de puntuació i d'excés de sol·licituds enfront del nombre de parcel·les. D'igual forma se sortejaran l'assignació de les parcel·les. Es traurà una butlleta amb un número i, a partir d'aquest, es comptaran els números posteriors per tal d'adjudicar la totalitat dels horts urbans trets a concurs.

8. Formalització de les adjudicacions

La persona que exerceix l'alcaldia o la regidoria delegada aprovarà les adjudicacions de les diverses llicències d'ús privatiu del domini públic dels horts municipals, a la vista de l'informe emès pel personal tècnic i de la Secretaria Municipal, una vegada efectuat, si escau, el sorteig públic. Es notificarà a totes les persones participants la seva licitació. Així mateix, es publicarà la llista al tauler d'anuncis i al web municipal.

El document administratiu que formalitzarà les adjudicacions de les llicències d'ús privatiu (annex III) contindrà el següent:

- Dades de la persona.

- Finalitat d'ús.

- Mesura, localització i número de la parcel·la.

- Drets i obligacions de la persona adjudicatària.

- Durada de l'autorització.

La formalització d'aquest document, que se signarà una vegada adjudicada la parcel·la d'hort, suposa el reconeixement formal per part de les persones del dret de propietat de l'Ajuntament de Ciutadella de la finca que se li assigna, així com totes les instal·lacions inseparables del terreny i la total acceptació del règim jurídic que preveu aquest reglament.

9. Lliurament d'autoritzacions

Les persones adjudicatàries hauran de recollir els títols acreditatius del seu dret atorgats per l'Ajuntament de Ciutadella dins el termini de 30 dies a comptar des de la notificació de l'adjudicació. Quan no es pugui formalitzar el document administratiu dins del termini indicat, l'Ajuntament en podrà acordar la resolució, per entendre que es renuncia a aquesta adjudicació, si no és que la persona adjudicatària pugui demostrar les causes que li han impedit la formalització del document.

 

Ciutadella de Menorca, 9 d'octubre de 2019

L'alcaldessa

Joana Gomila Lluch