Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 10209
Convocatòria per a l'assignació de l'ús privatiu d'una parcel·la d'hort, a l'hort urbà Sa Vinyeta, de Ciutadella de Menorca, a entitats sense ànim de lucre per part de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que, en data del 02-10-2019, la Junta de Govern local de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca va acordar aprovar les bases reguladores de la convocatòria per a l'assignació de l'ús privatiu d'una parcel·la d'hort a l'hort urbà sa Vinyeta, de Ciutadella de Menorca, dirigida a entitats sense ànim de lucre. Així mateix, es va aprovar la convocatòria corresponent al present exercici de 2019 i que es regirà per les bases assenyalades anteriorment.

Se'n podran consultar les bases i els annexos al web municipal de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.

 

Ciutadella de Menorca, 9 d'octubre de 2019

L'alcaldessa, Joana Gomila Lluch

 

Bases reguladores de la convocatòria per a l'assignació de l'ús privatiu d'una parcel·la d'hort, a l'hort urbà sa Vinyeta, destinada a entitats que tenguin per objecte desenvolupar accions de caire pedagògic, terapèutic, social o mediambiental.

1. Normes generals

1.1. En data del 9 d'agost de 2018 i al BOIB núm. 98 es publica l'aprovació definitiva de la modificació del Reglament de règim d'ús dels horts urbans de Ciutadella de Menorca. Per tant, les bases reguladores es presenten d'acord amb el reglament esmentat.

1.2. L'objecte d'aquestes bases és regular l'atorgament mitjançant convocatòria pública de l'ús temporal dels horts urbans de sa Vinyeta destinats a entitats que compleixin els requisits que més endavant es detallen i que vulguin disposar d'una parcel·la d'hort per un període de quatre anys, sense possibilitat de pròrroga.

1.3. En el cas que un hort quedi sense treballar més de 6 mesos per la persona adjudicatària i sense que hi hagi una comunicació expressa i motivada a l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, aquest quedarà lliure i podrà ser adjudicat novament a una altra en una nova convocatòria.

1.4. Les llicències municipals atorgades en virtut d'aquest reglament tindran la naturalesa d'autoritzacions d'ús privatiu del domini públic, regulat en el Reglament de béns de les corporacions locals, aprovat mitjançant el Reial decret 1372/1986, i en la Llei 33/2003 de patrimoni de les administracions públiques.

1.5. Aquestes llicències s'atorguen salvant el dret de propietat i sense perjudici d'altre i, per tant, no suposa en cap cas la transmissió del domini de la parcel·la d'hort utilitzada, que continuarà essent propietat de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, tant respecte al terreny com respecte a totes les instal·lacions existents en el moment de l'atorgament de la llicència.

1.6. La persona adjudicatària solament tindrà la possessió de l'hort municipal que se li assigni, pel termini que es determini i en els termes que preveu la llicència o el document de formalització de l'adjudicació i la resta d'articles del reglament vigent.

1.7. Les llicències atorgades tenen caràcter personal, i en cap cas les persones titulars no podran cedir, alienar, gravar o disposar, a títol onerós o gratuït, els drets que es derivin de l'autorització d'ús, ni transmetre'l a tercers.

1.8. La ubicació dels horts està emplaçada a sa Vinyeta, en el terme municipal de Ciutadella de Menorca.

1.9. Cada parcel·la d'hort consta d'uns 40 metres quadrats aproximadament, i es destinen a cada entitat 80 metres quadrats, equivalents a dues parcel·les contigües.

2. Persones destinatàries dels horts

Persones jurídiques, públiques o privades i sense ànim de lucre que tenguin per objecte desenvolupar accions de caire pedagògic, terapèutic, social o mediambiental i amb seu social en el municipi de Ciutadella de Menorca, que tenguin plena capacitat d'obrar, que no incorrin en cap de les causes de prohibicions i que estiguin legalment constituïdes i registrades en el Registre d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella i en el Registre d'Associacions del Govern Balear.

3. Parcel·les disponibles

Hi ha disponibles per a aquesta convocatòria 2 parcel·les, aproximadament 80 metres quadrats, les núm. 21 i 22.

4. Requisits i condicions de les entitats aspirants

4.1. Per poder optar a l'adjudicació d'un hort o d'una parcel·la, caldrà tenir les condicions següents:

a) En el cas de persones jurídiques, públiques o privades i sense ànim de lucre, estar legalment constituïdes i registrades en el Registre d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella i en el Registre d'Associacions del Govern Balear.

b) Que tenguin una finalitat de caire pedagògic, terapèutic, social o mediambiental.

c) Que l'entitat nomeni una persona responsable, que custodiarà la clau per a les entrades i sortides de l'hort.

4.2. A l'efecte d'establir una puntuació amb les entitats sol·licitants que tenen els requisits i en cas d'haver-hi més sol·licitants que parcel·les disponibles, es procedirà a la selecció de les propostes presentades, es puntuaran les diferents propostes, i, per açò, les entitats hauran de presentar un projecte, segons l'annex VI, en el qual han d'especificar el col·lectiu destinatari, la descripció de la necessitat, l'objectiu pel qual han sol·licitat una parcel·la de l'hort urbà i els beneficis que obtindran amb la seva adjudicació. Es valoraran els diferents apartats amb la puntuació següent:

- Amb un màxim de 30 punts es valoraran:

- El col·lectiu destinatari: fins a un màxim 5 punts.

- La descripció de la necessitat: fins a un màxim 10 punts.

- Els objectius generals i específics: fins a un màxim de 5 punts.

- Els beneficis que s'obtindran amb l'adjudicació d'una parcel·la: fins a un màxim de 10 punts.

5. Presentació de sol·licituds

La sol·licitud i la resta de documentació, segons els models normalitzats, es presentaran de forma telemàtica, tal com ho preveu la Llei 39, d'1 d'octubre de 2015, de procediment administratiu comú.

Les entitats que sol·licitin una parcel·la hauran de presentar els documents acreditatius següents:

a) Full d'inscripció per a obtenir una parcel·la de l'hort urbà subscrit per la persona que presideix l'associació o l'entitat o per qui en tengui atribuïda la representació (annex IV).

b) DNI de la persona signant de la sol·licitud.

c) Document que acrediti la representativitat amb què actua.

d) NIF de l'entitat sol·licitant.

e) Estatuts de l'entitat o document que acrediti que està legalment constituïda i registrada.

f) Certificat que acrediti la inscripció en el Registre d'Associacions de les Illes Balears i en el Registre d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella.

g) Declaració responsable en la qual s'acredita que l'entitat o l'associació no és deutora a la Hisenda Municipal i que no té pendent el reintegrament de subvencions pagades amb anterioritat ni justificades incorrectament (annex V).

h) Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries i fiscals (annex V).

i) Projecte en el qual s'especifiqui l'objectiu pel qual sol·liciten la parcel·la d'hort, el col·lectiu destinatari i els beneficis que reverteixen en les persones usuàries (annex VI).

6. Termini de presentació i esmena de les sol·licituds

6.1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB.

6.2. Si de la revisió de la sol·licitud i de la documentació aportada es dedueix que aquesta és incompleta o defectuosa, l'òrgan competent requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, com expressa l'article 26 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, aporti la documentació necessària o esmeni els defectes observats. En aquest requeriment s'ha d'indicar que, si en el termini establert no s'esmenen les deficiències, es desestimarà la sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 42 del cos legal esmentat, i que l'expedient s'arxivarà d'acord amb l'article 71 del mateix cos legal.

7. Procediment de concessió de parcel·les d'hort a sa Vinyeta

7.1. El sistema d'adjudicació de les llicències d'ús privatiu del domini públic sobre parcel·les municipals d'horts es farà en funció de la puntuació obtinguda, així com ve establert en el punt 4.2 de la present convocatòria.

7.2. El personal tècnic municipal de Serveis Socials i de Medi Ambient, juntament amb la Secretaria Municipal, valorarà l'admissió de les sol·licituds.

7.3. En cas de presentar-se més sol·licituds que el nombre total de parcel·les destinades a aquest efecte, es procedirà a la selecció de les propostes presentades, es puntuaran les diferents propostes, i, per açò, les entitats hauran de presentar un projecte, segons l'annex VI.

8. Formalització de les adjudicacions

La persona que exerceix l'alcaldia o la regidoria delegada aprovarà les adjudicacions de les diverses llicències d'ús privatiu del domini públic dels horts municipals, a la vista de l'informe emès pel personal tècnic i de la Secretaria Municipal, una vegada efectuat, si escau, el sorteig públic. Es notificarà a totes les persones participants la seva licitació. Així mateix, es publicarà la llista al tauler d'anuncis i al web municipal.

El document administratiu que formalitzarà les adjudicacions de les llicències d'ús privatiu (annex VII) haurà de contenir el següent:

- Dades de l'entitat.

- Dades de la persona signant de la sol·licitud.

- Finalitat d'ús.

- Mesura, localització i número de la parcel·la.

- Drets i obligacions de l'entitat adjudicatària.

- Durada de l'autorització.

La formalització d'aquest document suposa el reconeixement formal per part de les persones i entitats adjudicatàries del dret de propietat de l'Ajuntament de Ciutadella de la finca que se li assigna, així com totes les instal·lacions inseparables del terreny i la total acceptació del règim jurídic que preveu aquest reglament.

9. Lliurament d'autoritzacions

Les entitats adjudicatàries hauran de recollir els títols acreditatius del seu dret atorgats per l'Ajuntament de Ciutadella dins el termini de 30 dies a comptar des de la notificació de l'adjudicació. Quan no es pugui formalitzar el document administratiu dins del termini indicat, l'Ajuntament en podrà acordar la resolució, per entendre que es renuncia a aquesta adjudicació, si no és el cas que la persona adjudicatària pugui demostrar les causes que li han impedit la formalització del document.

 

Ciutadella de Menorca, 9 d'octubre de 2019

L'alcaldessa Joana Gomila Lluch