Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

SINDICATURA DE COMPTES

Núm. 10205
Resolució del síndic major de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, d'11 d’octubre de 2019, per la qual es publica el resultat de la fiscalització de l'Informe 156/2018 del Compte general del Consell Insular de Mallorca corresponent a l’exercici 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Dia 21 de desembre de 2018, el Consell de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears va acordar aprovar l'Informe 156/2018 del Compte general del Consell Insular de Mallorca corresponent a l'exercici 2016.

2. Dia 27 de febrer de 2019, el president del Parlament de les Illes Balears va comunicar que s'havia dut a terme el darrer tràmit parlamentari referent al dit Informe, que va tenir lloc amb la presentació i el debat de l'Informe a la sessió de la Comissió d'Hisenda i Pressuposts de dia 19 de febrer de 2019.

 Fonaments de dret

1. L'article 12.3 de la Llei 4/2004, de 2 d'abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, regula els informes o les memòries de fiscalització i en disposa la tramesa al Parlament, als subjectes fiscalitzats i al Tribunal de Comptes, i també la seva publicació en el BOIB després del darrer tràmit parlamentari.

2. L'article 32.1 del Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes estableix que aquesta institució ha de publicar el resultat de la fiscalització en el BOIB, un cop rebuda la comunicació expressa que s'ha duit a terme el darrer tràmit parlamentari.

Per tot això, i d'acord amb el que disposen l'esmentada Llei 4/2004 i el Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears,

Resolc

Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el resultat de la fiscalització i les recomanacions de l'Informe 156/2018 del Compte general del Consell Insular de Mallorca corresponent a l'exercici 2016, que s'adjunta com a annex.

 

Palma, 11 d'octubre de 2019

El síndic major

Joan Rosselló Villalonga

 

 ANNEX

L'Informe 156/2018 del Compte general del Consell Insular de Mallorca corresponent a l'exercici 2016, previst en el Programa d'actuacions de la Sindicatura per a l'any 2018, és un informe de caràcter general i de periodicitat anual, l'àmbit subjectiu del qual abasta l'esmentat Consell Insular i les seves entitats dependents i vinculades, entre les quals es troba l'organisme autònom Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS), que és objecte d'una fiscalització anàloga, atès que té un pressupost superior al 25 % de l'import total corresponent al de l'Administració del Consell. L'abast del treball realitzat ha estat l'anàlisi del Compte general del Consell Insular i de la documentació complementària.

La Sindicatura de Comptes de les Illes Balears ha fiscalitzat el Compte de l'Administració del Consell Insular de Mallorca i els comptes anuals de l'IMAS de l'exercici 2016, que comprenen el balanç de situació, el compte del resultat econòmic patrimonial, l'estat de canvis en el patrimoni net, l'estat de fluxos d'efectiu, l'estat de la liquidació del pressupost i la memòria.

Respecte de l'Administració del Consell, l'opinió de la Sindicatura és que, tret dels ajusts que es podrien considerar necessaris si s'haguessin pogut completar els procediments descrits en els 8 paràgrafs de limitacions de l'abast i tret de les excepcions descrites en els paràgrafs d'excepcions amb efectes patrimonials (9) i d'excepcions amb efectes pressupostaris i patrimonials (1), i tret dels incompliments de legalitat (5), el Compte de l'Administració del Consell Insular de Mallorca presenta, en general, la informació d'acord amb els principis comptables i la normativa legal aplicables.

Pel que fa a l'IMAS, l'opinió de la Sindicatura és que, tret dels ajusts que es podrien considerar necessaris si s'haguessin pogut completar els procediments descrits en els 2 paràgrafs de limitacions de l'abast i tret de les excepcions descrites en els paràgrafs d'excepcions amb efectes patrimonials (3) i dels incompliments de legalitat (1), els comptes anuals de l'Institut presenten, en general, la informació d'acord amb els principis comptables i la normativa legal aplicables.

Cal esmentar que, per a l'exercici 2016, s'ha dut a terme una auditoria de sistemes a fi de verificar la integritat de la informació comptable associada a les despeses de personal de l'IMAS, de revisar els controls generals en l'entorn dels sistemes d'informació i els controls automàtics de les aplicacions i dels processos que suporten la gestió de la nòmina de l'Institut. Els resultats i les conclusions de la dita auditoria, que consten en l'apartat corresponent de l'Informe és que, en línies generals, és possible confiar en l'entorn amb un nivell de seguretat raonable.

Amb independència del que s'indica en els paràgrafs de l'opinió i de conclusions respecte del compliment de la legalitat, cal ressaltar les altres incidències detallades en els apartats següents de l'Informe, que els òrgans responsables han de tenir en compte i, si escau, corregir.

A més de les incidències que es detallen al final de cada apartat, l'Informe conté un total de 36 recomanacions per millorar la gestió econòmica financera de l'entitat fiscalitzada: 3 de caràcter general en l'apartat introductori; 4 pel que fa a l'estabilitat pressupostària, regla de despesa i sostenibilitat financera; 19 en l'apartat d'Administració general del Consell; 2 en l'apartat d'entitats dependents i vinculades, i 8 pel que fa a l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS).

A l'Informe s'han adjuntat els annexos, que contenen 48 quadres i 11 fitxes individuals de les entitats analitzades, amb les seves dades més rellevants i, a més, les al·legacions que ha formulat l'entitat fiscalitzada.

Podeu consultar l'Informe del Compte general del Consell Insular de Mallorca corresponent a l'exercici 2016 al portal web de la Sindicatura, amb el número 156/2018.