Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 10147
Constitució Grups Municipals i Nomenaments Portaveus, Constitució Junta de Portaveus, fixació de periodicitat de les sessions ordinàries del Ple de l’Ajuntament, Règim de sessions de la Junta de Govern local i Creació i composició de les Comissions Informatives
Es fa públic que el Ple de l'Ajuntament en sessió extraordinària de dia 1 de juliol de 2019, ha adoptat els acords relatius a Constitució Grups Municipals i Nomenaments Portaveus, Constitució Junta de Portaveus, fixació de periodicitat de les sessions ordinàries del Ple de l'Ajuntament, Règim de sessions de la Junta de Govern local i Creació i composició de les Comissions Informatives, que tot seguit es fa públic:
“3. EXAMEN I APROVACIÓ PROPOSTA CONSTITUCIÓ GRUPS MUNICIPALS I NOMENAMENT PORTAVEUS.
Es presenta proposta de Batlia de data 28/06/2019, que a continuació es transcriu:
“PROPOSTA SOBRE CONSTITUCIÓ GRUPS MUNICIPALS I NOMENAMENTS PORTAVEUS.
“Atès que l'article 73.3 de la Llei reguladora de les Bases del Règim local preveu que, a efectes de la seva actuació corporativa, els membres de les corporacions locals es constitueixen en grups polítics.
Atès que els diferents regidors i regidores electes que van prendre possessió del seu càrrec en la sessió plenària celebrada el dia 15 de juny de 2019, han comunitat la seva adscripció als diferents grups, els quals es corresponen amb les diferents candidatures que van obtenir representació arran de les eleccions locals del dia 26 de maig de 2019.
Atès que cada Grup Municipal ha nomenat un portaveu del mateix, qui representarà ordinàriament davant de l'Ajuntament i farà avinent la postura municipal en relació amb els temes i debats de les sessions municipals.
Per tot això, aquesta Alcaldia Presidència, proposa al Ple de l'Ajuntament, l'adopció del següent
ACORD:
UNIC.- Tenir per constituïts els següents grups polítics municipals:
1. Grup municipal de PSIB-PSOE, resta format pels regidors i regidores següents:
SRA. BÀRBARA REBASSA BISBAL
SR. MARTÍN GARCIAS PLOMER
SRA. AGUAS SANTAS LOBO BENÍTEZ
SR. GABRIEL DE HEVIA ALEÑAR
SRA. ANTÒNIA CÀNAVES CÀNAVES
Serà portaveu titular d'aquest grup el Sr. MARTÍN GARCIAS PLOMER,
2. Grup municipal de EL PI – PROPOSTA PER LES ILLES, resta format pels regidors i regidores següents:
SR. DOMINGO BONNIN DANIEL
SRA. JOANA MARIA BENNASAR SERRA
SR. JOSEP CLADERA FERRER
SR. JUAQUIN CANTALAPIEDRA ALOY
Serà portaveu titular d'aquest grup el Sr. DOMINGO BONNIN DANIEL
3. Grup municipal de MÉS- APIB, resta format pel regidor següent:
SR. TOMÀS ADROVER ALBERTÍ
Serà portaveu titular d'aquest grup el Sr. TOMÀS ADROVER ALBERTÍ
4. Grup municipal de VOX ACTUA BALEARES, resta format pel regidor següent:
SR. JUAN JOSE SENDÍN REBASSA
Serà portaveu titular d'aquest grup el Sr. JUAN JOSE SENDÍN REBASSA
5. Grup municipal del PARTIT POPULAR, resta format pels regidors i regidores següents:
SRA. JOSEFINA LINARES CAPÓ
SR. RAFEL FERRER MAURA
SRA. VERÓNICA CARO DONOSO
Serà portaveu titular d'aquest grup la SRA. JOSEFINA LINARES CAPÓ
6. Grup municipal de UNIÓ PER ALCÚDIA, resta format per la regidora següent:
MARIA DEL CARME GARCIA CERDA
Serà portaveu titular d'aquest grup la SRA. MARIA DEL CARME GARCIA CERDA
7. Grup municipal de CIUDADANOS – PARTIDO DE LA CIUDADANIA, resta format per la regidora següent:
AZAHARA MACHADO TORRES
Serà portaveu titular d'aquest grup la Sra. AZAHARA MACHADO TORRES
8. Grup municipal UNIDAS PODEMOS, resta format per la regidora següent:
CONCEPCIÓN BALEATO CAAMAÑO
Serà portaveu titular d'aquest grup la Sra. CONCEPCIÓN BALEATO CAAMAÑO”
“4. EXAMEN I APROVACIÓ PROPOSTA CONSTITUCIÓ JUNTA DE PORTAVEUS.
Es presenta proposta de Batlia de data 26/06/2019, que a continuació es transcriu:
“PROPOSTA SOBRE CONSTITUCIÓ JUNTA DE PORTAVEUS.
Atès que com a conseqüència de les Eleccions Municipals, celebrades el dia 26 de maig de 2019, s'ha constituït la nova corporació municipal.
Atès que els grups municipals són col·lectius integrats per tots els regidors i regidores que pertanyen a una mateixa candidatura.
Atès que cada grup municipal, ha anomenat un portaveu del mateix, qui representarà ordinàriament davant de l'Ajuntament i farà avinent la seva postura oficial en relació amb els temes i debats de les sessions municipals.
Atès que els portaveus de cadascun dels grups municipals formen la Junta de Portaveus que estarà presidida per l'Alcalde.
La Junta de Portaveus, es reunirà prèvia convocatòria de l'Alcaldia com a mínim una vegada cada tres mesos.
Atès que els diferents grups municipals han comunicat el seu portaveu.
Per tot això, aquesta Alcaldia Presidència, proposa al Ple de l'Ajuntament, l'adopció dels següents
ACORDS
PRIMER: Tenir per constituïda la Junta de Portaveus dels Grups Municipals amb representació a l'Ajuntament, de la forma següent:
1. Titular el Sr. MARTÍN GARCIAS PLOMER, grup municipal PSIB-PSOE.
2. Titular el Sr. DOMINGO BONNIN DANIEL, grup municipal EL PI – PROPOSTA PER LES ILLES.
3. Titular el Sr. TOMÀS ADROVER ALBERTÍ, grup municipal de MÉS - APIB.
4. Titular la Sra. JOSEFINA LINARES CAPÓ, grup municipal del PARTIT POPULAR
5. Titular el Sr. JUAN JOSÉ SENDÍN REBASSA, grup municipal VOX ACTUA BALEARES.
6. Titular la Sra. MARIA DEL CARME GARCIA CERDA, grup municipal de UNIO PER ALCÚDIA
7. Titular la Sra. AZAHARA MACHADO TORRES, grup municipal de CIUDADANOS – PARTIDO DE LA CIUDADANIA.
8. Titular la Sra. CONCEPCIÓN BALEATO CAAMAÑO, grup municipal de UNIDAS PODEMOS.
SEGON.- Significar que els portaveus dels diferents grups municipals que integren el Consistori, constitueixen la Junta de Portaveus, que sota la Presidència de l'Alcaldia, es reunirà en els terminis establerts en aquest acord.”
“5. EXAMEN I APROVACIÓ FIXACIÓ SESSIONS ORDINÀRIES DEL PLE.
Es presenta proposta de Batlia de data 26/06/2019, que a continuació es transcriu:
“PROPOSTA SOBRE LA FIXACIÓ DE PERIODICITAT DE LES SESSIONS ORDINÀRIES DEL PLE DE L'AJUNTAMENT.
Conformement amb allò que disposen els articles 46.2.a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, 47.1 del RDL 781/1986, de 18 d'abril, 38.a) i 78.1 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals, PROPÒS el Ple de la Corporació l'adopció del següent acord:
1º) Les sessions ordinàries del Ple de l'Ajuntament es duran a terme el primer dijous de cada mes, a les 12,00 hores.
El mes d'agost no es celebrarà Ple ordinari.
2º) En cas de coincidència del dia previst per a la celebració de sessió ordinària amb alguna festivitat o vigília podrà celebrar-se la sessió, amb el mateix caràcter d'ordinària, dins dels tres dies hàbils posteriors al previst.
No obstant, l'Ajuntament Ple acordarà.”
“6. EXAMEN I APROVACIÓ FIXACIÓ JUNTA DE GOVERN LOCAL.
Es presenta proposta de batlia de data 26/06/2019, que a continuació es transcriu:
“PROPOSTA SOBRE EL RÈGIM DE SESSIONS DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL.
Havent-se renovat la corporació en virtut del procés electoral celebrat el passat dia 26 de maig, de conformitat a allò establert als articles 23 i 88 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, PROPOSO al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord:
Primer.- Fixar la periodicitat de les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local en una sessió ordinària cada dues setmanes, a excepció del mes d'agost que no se celebraran sessions ordinàries, el dia i hora fixat per resolució de Batlia.
Segon.- Donar compte d'aquest acord a la Junta de Govern Local en la primera sessió que se celebri.
No obstant, l'Ajuntament Ple acordarà.”
“7. EXAMEN I APROVACIÓ CREACIÓ I COMPOSICIÓ COMISSIONS INFORMATIVES.
Es presenta proposta de Batlia de data 26/06/2019, que a continuació es transcriu:
“PROPOSTA SOBRE LA CREACIÓ I COMPOSICIÓ DE LES COMISSIONS INFORMATIVES.
“De conformitat a allò establert a l'article 20.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases de Règim local; l'art. 38 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el ROF i R.J. de les Entitats locals; i els arts. 24, 89 i 90 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, PROPOSO al Ple de la corporació l'adopció del següent acord:
Constituir les següents comissions informatives així com les seves competències, composició i règim de sessions:
COMISSIÓ INFORMATIVA GENERAL D'ASSUMPTES COMPETÈNCIA DEL PLE.
Dita Comissió Informativa serà presidida pel Sr. Batle-President o del President-delegat i amb l'assistència del Secretari de la corporació o funcionari en que delegui, i restarà integrada per tots el regidors d'aquest Ajuntament.
Competències:
Dictaminar i informar tots aquells assumptes i expedients que han de ser aprovats pel Ple i la Junta de Govern Local quan aquesta resolgui sobre assumptes competència del Ple delegades a la Junta de Govern Local.
Règim de sessions ordinàries:
Una sessió ordinària cada mes, que tendrà lloc el dia i hora que acordi la pròpia Comissió Informativa.
COMISSIÓ INFORMATIVA ESPECIAL DE COMPTES
Dita Comissió Informativa serà presidida pel Sr. Batle-President o del President-Delegat i amb l'assistència del secretari de la corporació o funcionari en que delegui, i restarà integrada per tots el regidors d'aquest Ajuntament
Competències:
Les competències que el TRLRHL, la LCSP i l'article 116 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del Règim Local, atribueix a dita comissió, singularment l'examen, estudi i informe del Compte General anual de la Corporació, i les modificacions contractuals contemplades en la Llei de Contractes del Sector Públic.
Règim de sessions ordinàries:
Una sessió ordinària cada any, abans de dia 1 de juny i que tendrà lloc del dia i hora que acordi la pròpia Comissió Informativa.
No obstant, el ple acordarà.”
Cosa que fem pública
Alcúdia, 11 d'octubre de 2019
La Batlessa,
Bàrbara Rebassa Bisbal