Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 10074
Acord del Patronat de la Fundació per a l’Esport Balear de 3 d’octubre de 2019, pel qual s’aproven la convocatòria i les bases per a la selecció d’un director/a de l’àrea de Promoció i Patrocini de la Fundació per a l’Esport Balear

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Els estatuts de la Fundació per a l'Esport Balear estableixen a l'article 28 que quant al seu funcionament, s'estructurarà en dues àrees que tindran cadascuna un director/a amb categoria de personal directiu professional.

2. El 18 de gener de 2018, el Patronat de la Fundació per a l'Esport Balear va aprovar el nomenament de la directora d'àrea de Promoció i Patrocini actual.

3. Disposat el cessament de la consellera Francesca Tur Riera (BOIB Núm. 88, de 3 de juliol de 2019), el contracte de la treballadora s'entén prorrogat per un termini màxim de tres mesos fins que es contracti un nou director/a d'àrea de Promoció i Patrocini, per tal d'evitar un buit en la gestió de l'ens.

4. En l'estructura actual i distribució de funcions de la Fundació per a l'Esport Balear, és totalment necessària la figura del Director/a d'Àrea de Promoció i Patrocini.

5. L'article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, diu en referència al personal directiu professional:

3. ...La selecció d'aquest personal ha d'atendre els principis de mèrit i capacitat, com també criteris d'idoneïtat, i s'ha de dur a terme mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. ...

Les convocatòries de selecció d'aquest personal han de ser objecte d'un informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública.

6. En data 1 d'octubre de 2019, s'ha rebut l'informe favorable de la conselleria competent en matèria de funció pública per convocar la plaça esmentada.

Per tot això, en la sessió del Patronat de la Fundació per a l'Esport Balear de dia 3 d'octubre de 2019, a proposta del Gerent, s'adoptà el següent:

Acord

1. Aprovar la convocatòria d'un procés selectiu d'un lloc de personal directiu professional de director/a d'àrea de Promoció i Patrocini de la Fundació per a l'Esport Balear.

2. Aprovar les bases que han de regir aquest procés selectiu que s'estableixen a l'Annex I.

3. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s'hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social.  

Palma, 8 d'octubre de 2019

La Presidenta del Patronat de la Fundació per a l'Esport Balear,

Fina Santiago Rodríguez

 

ANNEX I

Bases per a la selecció d'un director/a d'àrea de Promoció i Patrocini de la Fundació per a l'Esport Balear

1. Requisits i condicions generals que les persones interessades han de complir a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, per ser admeses en aquest procés selectiu:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d'acord amb l'article 57 de l'EBEP, permetin l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.

b) Tenir més de 18 anys d'edat complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) No haver estat separat o separada mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no ha de trobar-se inhabilitat o inhabilitada o en situació equivalent ni haver estat sotmès o sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per l'exercici de les funcions següents:

  • Gestionar els temes relacionats amb els recursos humans de la Fundació per a l'Esport Balear.
  • Gestionar, de forma coordinada amb la gerència, els pressuposts de la Fundació per a l'Esport Balear.
  • Gestionar els expedients relatius a contractació.
  • Exercir la responsabilitat davant la gerència de l'elaboració, la inspecció i l'avaluació dels projectes o programes inclosos a la seva àrea.
  • Substituir a la gerència en absència o per delegació.
  • Informar tècnicament a la gerència dels expedients requerits.
  • Dirigir al personal al seu càrrec, establint les normes oportunes per al correcte funcionament tècnic de l'àrea.
  • Gestionar conjuntament amb la gerència els temes de responsabilitat directa amb l'àrea.
  • Proposar a la gerència les sol·licituds o incidències de l'àrea, amb l'emissió prèvia de l'informe corresponent.
  • Elevar a la gerència l'avantprojecte dels projectes o programes tècnics d'actuació anual, valorats pressupostàriament.
  • Establir contacte amb persones i entitats en nom de la Fundació per desenvolupar els projectes o programes de la manera més adequada possible.
  • Proposar la inversió més adequada per desenvolupar els projectes o programes.
  • Confeccionar la memòria anual d'activitats de la seva àrea.
  • Altres funcions assenyalades des de la gerència.

e) Estar en possessió del Certificat de nivell C1 de coneixements de llengua catalana.

f) Estar en possessió d'un títol de llicenciatura o grau universitari, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds.

g) Acreditar una experiència mínima de 2 anys al servei de l'administració pública o entitats del sector públic instrumental, desenvolupant funcions relacionades amb la gestió dels serveis administratius.

2. Sol·licituds i documentació

a) Les persones interessades a participar en aquest procés selectiu han de presentar una sol·licitud d'acord amb el model facilitat per la Fundació per a l'Esport Balear i adjuntar-hi:

  • Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la nacionalitat.
  • Currículum actualitzat, en què s'ha de fer constar:
    • Dades personals.
    • Llocs de treball que hagi ocupat.
    • Competències professionals i de gestió.
    • Títols acadèmics.
  • Certificat original o còpia compulsada, de nivell C1 de coneixements de llengua catalana.
  • Títol original o còpia compulsada, que acrediti estar en possessió d'algunes de les formacions esmentades a l'apartat f).
  • Certificat original o còpia compulsada, que acrediti una experiència mínima de 2 anys al servei de l'administració pública o entitats del sector públic instrumental, desenvolupant funcions relacionades amb la gestió dels serveis administratius

b) Les sol·licituds s'han de presentar al Registre de la Fundació per a l'Esport Balear ubicada al Poliesportiu Prínceps d'Espanya, al Carrer Gremi Forners 4, del Polígon de Son Castelló (Palma).

c) El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. L'òrgan competent per a la selecció s'ha d'ajustar a les previsions que determina l'article 60 de l'EBEP.

En el present procediment selectiu, la Comissió de selecció estarà integrada per:

  • President/a: Damián Parpal Ramis
  • Secretari/a: Patricia Rotger Fernández
  • Vocal: Jorge Grigelmo Miguel

Aquesta Comissió no pot actuar sense l'assistència de la majoria dels seus membres i en qualsevol cas hi ha d'estar present el president/a i el secretari/a. La Comissió pot ser assistida per assessors o assessores per a la millor avaluació de les persones candidates.

4. La Comissió de selecció aplicarà en la valoració de les persones candidates els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, competència professional i l'experiència d'acord amb l'activitat a desenvolupar. Una vegada totes les sol·licituds hagin estat valorades, la Comissió presentarà un informe d'avaluació de totes les persones candidates a l'òrgan competent per al nomenament del directiu professional, qui resoldrà de forma motivada.

5. L'article 22.6 de la Llei 7/2010 estableix que els contractes que se subscriguin amb relació a aquest personal professional directiu han de preveure expressament que el cessament de l'òrgan que subscrigui el contracte en nom de l'entitat impliqui l'extinció de la relació laboral, ja sigui de manera immediata, ja sigui diferida a una data certa a comptar des del cessament d'aquell òrgan.

Per tant, la durada de la contractació que en resulti d'aquest procediment selectiu ha d'anar en consonància amb la durada del mandat del càrrec que dugui a terme la contractació, en conseqüència no es poden formalitzar contractes la durada dels quals es prevegi que es perllongui més de tres mesos des de l'acabament de la legislatura corresponent, i serà necessària l'autorització prèvia del Consell de Govern en el cas que la formalització sigui per un període superior. (Acord del Consell del Govern de 9 de març de 2011, BOIB núm. 44 de 12 d'abril de 2001).

Documents adjunts