Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CAMPOS
Núm. 9964
Correcció errada bases i convocatòria plaça oficial policia local
Advertida errada en la publicació de l'anunci número 9512, en el BOIB número 132 de data 28 de setembre de 2019, es procedeix a la seva correcció:
“ Allà on diu: Desena. Relació d'aprovats
10.1. Finalitzades la fase d'oposició i de concurs, si s'escau, el tribunal publicarà la relació d'aprovats/des per ordre de puntuació i ha d'elevar a la batlessa la proposta de les persones aspirants perquè l'aprovi. L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i en la que figura la persona que s'ha de nomenar com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el BOIB. En cap cas no pot ser un nombre d'aspirants superior al de places convocades.
10.2. La persona aspirant disposarà d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de la publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques, per presentar la documentació que acrediti que compleix els requisits que exigeix la convocatòria.
10.3. L'incompliment d'aquest termini suposarà la pèrdua del dret a ser nomenat funcionari en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament. També causarà el mateix efecte el fet que, de la documentació presentada, es dedueixi que la persona aspirant no compleix els requisits que exigeix la convocatòria.
Onzena. Fase de pràctiques en el municipi
La fase de pràctiques en el municipi de Campos, amb el contingut que determina l'ajuntament, té una durada de sis mesos.
Dotzena. Avaluació de les pràctiques en el municipi
12.1. La selecció del futur oficial com a personal funcionari de carrera, s'ha de basar en un sistema de mesura objectiu, quantificable, verificable i revisable que permeti a l'òrgan responsable de la selecció tenir la certesa del desenvolupament correcte de les tasques assignades als agents en pràctiques.
12.2. L'ajuntament de Campos determinarà el contingut de les pràctiques, d'acord amb la metodologia d'execució, supervisió i avaluació determinada mitjançant resolució per la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, competent en matèria de policies locals a través de l'Escola Balear d'Administració Pública, o si escau, a través de l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears, que ha de facilitar els instruments per valorar de manera objectiva el treball i les actituds i aptituds mostrades per la persona aspirant en el període de pràctiques.”
Llistes d'aspirants seleccionats del concurs oposició
Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats es faran públiques en el tauler
d'anuncis de l'ajuntament i a la pàgina web de l'ajuntament (https://www.ajcampos.org) les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d'aspirants seleccionats del concurs oposició. Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals.
Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.
En el cas que dos o més aspirants obtinguessin la mateixa qualificació total, es desfarà l'empat aplicant successivament, els criteris següents:
a) la puntuació més alta en la fase d'oposició.
Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu.
Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà al tauler d'anuncis de l'ajuntament i a la pàgina web de l'ajuntament (https:www.ajcampos.org).
L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'ajuntament.
En cap cas no pot ser un nombre d'aspirants superior al de places convocades.
Presentació de documentació i nomenament funcionaris en pràctiques
La persona aspirant disposa d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que ha de ser nomenat/da funcionari/ària en pràctiques, per presentar els documents que acrediten que compleix els requisits que exigeix la convocatòria
No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Campos o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas l'interessat ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.
L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.
La persona aspirant que superi el concurs oposició i acrediti que compleix els requisits que exigeix la convocatòria ha de ser nomenad/a funcionari/ària en pràctiques per la batlessa a l'inici d'aquest període.
El nomenament tendrà efectes des de la data de començament del curs de capacitació o en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs, des de la data de començament de les pràctiques en el municipi.
En cap cas es pot nomenar personal funcionari en pràctiques un nombre d'aspirants superior al de places convocades.
Aquesta situació s'ha de mantenir fins que siguin nomenats personal funcionari de carrera, si escau, o qualificats com a no aptes.
ONZENA. Personal funcionari en pràctiques
La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.
Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria d'oficial com de la fase de pràctiques en el municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria.
La persona aspirant que no superi el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdrà el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de la batlessa a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.
Si l'aspirant és qualificat/da com a no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat/da, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves de l'oposició per ser nomenats personal funcionari en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.
La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
DOTZENA. Contingut i retribucions de les pràctiques
Curs de capacitació
La persona aspirant nomenada funcionari en pràctiques haurà de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs.
La persona que acrediti haver superat el curs de capacitació de la categoria d'Oficial o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tenguin degudament actualitzat, resta exempta de realitzar aquesta fase de les pràctiques.
L'incompliment de les normes de règim intern establertes en la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la qual fa referència l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals dels Illes Balears i és modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública dels Illes Balears, pot donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establertes.
Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació comportarà la disminució proporcional dels drets econòmics, sense perjudici de la incidència sobre l'avaluació d'aquest.
L'aspirant que no superi el curs de capacitació perdrà tots els drets al seu nomenament com a funcionari/a de carrera, declarant-se així mitjançant resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.
Pràctiques en el municipi
Aquest període de pràctiques per a la categoria d'Oficial es pot compaginar amb la realització del curs de capacitació .
La fase de pràctiques al municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament, tindrà una durada de sis mesos
L' avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles del 180 al 182 del Decret 40/2019.
Retribució de les pràctiques
Durant el període de pràctiques es reben les retribucions segons el que estableix l'article 34 bis de la Llei 4/2013.”
Campos, 7 d'octubre de 2019
La batlessa,
Francisca Porquer Manresa