Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 9934
Acord del Consell Rector de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials de 23 de setembre de 2019 d’aprovació de les normes de funcionament del Consell Rector de l’IMAS corresponent a la legislatura 2019-2023
Versió PDF
Primer. Aprovar les normes de funcionament del Consell Rector de l'IMAS corresponent a la legislatura 2019-2023, les quals es transcriuen a continuació:
“Antecedents
L'article 10 dels Estatuts de l'IMAS regula les funcions del Consell Rector en el seu apartat 1, i disposa que dintre de les seves funcions es troba la de dictar les normes de funcionament del mateix Consell Rector.
1. Periodicitat de les sessions
El Consell Rector es reuneix en sessió ordinària el darrer dilluns de cada mes, a les 12h, a la seu de l'IMAS (C/General Riera, nº67)
2. Règim de convocatòries
Entre la citació i la realització de la sessió corresponent han d'haver transcorregut, almenys, set dies. Amb caràcter extraordinari es podrà convocar amb una antelació de 48 hores.
La citació ha de contenir el lloc, la data i l'hora de la reunió, l'ordre del dia i la proposta sobre els assumptes que hi figuren.
Els expedients originals es podran consultar a la Secretaria delegada de l'IMAS.
3. Quòrum Assistencial i funcional
Es considera vàlidament constituït el Consell Rector amb l'assistència de la majoria simple dels seus membres.
Els acords s'adopten amb el vot favorable de la majoria simple dels assistents al Consell Rector.
En les sessions extraordinàries no es poden prendre acords sobre assumptes no inclosos prèviament en l'ordre del dia de la sessió, si no és que siguin de caràcter urgent, hi siguin tots els membres del Consell Rector, i s'acordi així amb el vot favorable de la majoria absoluta.
4. Contingut mínim de les propostes
Les propostes presentades al Consell Rector, tendran la forma de proposta amb els antecedents necessaris perquè aquest s'hi pugui pronunciar i, si fos necessari, les consideracions jurídiques pertinents.
5. Mitjà d'enviament de les propostes a sotmetre a aprovació del Consell Rector
Qualsevol expedient que hagi de ser sotmès a l'aprovació del Consell Rector de l'IMAS perquè adopti l'acord corresponent s'ha d'enviar, en paper, a la Secretaria delegada de l'IMAS i ha de reunir el requisits següents:
- Cada expedient s'ha de trametre dins una carpetilla de cartró fluix en la qual s'identifiqui clarament l'expedient.
- S'ha de trametre l'expedient administratiu complet i amb tots els documents originals, ordenat cronològicament. A més ha d'incloure:
1. un informe jurídic o tècnic, segons pertoqui, sobre la proposta d'acord.
2. la proposta d'acord, signada, del vocal del Consell Rector que fa la proposta.
3. l'annex d'enviament emplenat, i signat pel responsable de la unitat administrativa que correspongui, segons model adjunt.
6. Termini per la presentació d'assumptes
Les propostes ordinàries han de tenir entrada el penúltim dilluns del mes, a les 14h, a fi de ser incloses dins l'ordre del dia.
7. Tramesa de la proposta d'acord en format electrònic
S'enviarà a la Secretaria delegada per correu electrònic a la següent adreça consellrector@imas.conselldemallorca.net
S'enviarà l'arxiu en format reutilitzable (word/writter)”.
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 30 de setembre de 2019
El President,
Javier de Juan Martín