Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEIS DE MILLORA AGRÀRIA I PESQUERA (SEMILLA)
Núm. 9776
Resolució de la Directora gerent de Serveis de Millora Agrària i Pesquera per la qual s’aproven les bases específiques de la convocatòria per crear un borsí de feina de auxiliar agropecuari o “Auxiliar facultatiu especialitat Medi Rural” (grup D) a Mallorca i a Menorca
Versió PDF
1. Objecte de la convocatòria.
L'objecte de la convocatòria és crear un borsí de feina per donar cobertura a possibles vacants, baixes, vacances, permisos, llicències amb i sense retribució i excedències, que es puguin produir a qualsevol lloc de feina de la Relació de Llocs de Feina (RLLF) de SEMILLA definit com a “Auxiliar Agropecuari” o “Auxiliar facultatiu especialitat Medi Rural”, grup D.
Els participants en el procés de selecció podran optar per ser seleccionats segons la ubicació del lloc de feina (Mallorca, Menorca, o a ambdues illes).
2. Àmbit de treball i funcional
Els àmbits de treball on podrà desenvolupar les tasques són els següents:
- Sanitat i identificació animal en l'àmbit ramader
- Producció ramadera
- Producció agrària i tasques de certificació de sistemes de producció agrària
- Sanitat vegetal
Les funcions a desenvolupar són les de col·laboració professional especialitzada en les activitats que es duen a terme al medi rural (agrícola i ramader).
Inclou la realització de tasques administratives auxiliars senzilles: manipulació bàsica de màquines i equips informàtics, càlculs senzills, arxiu, classificació i registre de documentació, atenció al públic o d'altres relacionades amb les anteriors de l'àrea o estigui adscrit.
Donar suport i assistència al superior jeràrquic del Àrea.
3. Requisits.
1. Tenir la nacionalitat espanyola o d'alguna altra que, de conformitat amb l'article 57 de l'EBEP, permeti l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.
2. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
3. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
4. Estar en possessió d'un dels següents títols de formació professional de grau mig o els seus equivalents:
- Tècnic de grau mig en producció agropecuària
- Tècnic en producció agroecològica
5. Estar en possessió del carnet de conduir B.
6. Estar en possessió del títol B1 de Català.
4. Comissió de selecció.
Estarà integrada per :
- President: Jose Manuel Fernández Zapata (Tècnic Recursos Humans).
Suplent del President: Jaume Roca Jaume (Cap d'Administració).
- Secretari: Catalina Borràs Pastor (Administrativa de Recursos Humans)
Suplent del Secretari: Jose Carlos Sabater Roca (Administratiu de comptabilitat).
- Vocal: Roberto Vera Martínez (Veterinari de sanitat animal)
Suplent del Vocal: Cristina Ramos Lorenzo (Veterinària de sanitat animal)
- Vocal: Antonia Martínez Rubio (Tècnic grau mig enginyer agrícola)
Suplent: María Isabel Roselló Rodríguez (Tècnic grau mig enginyer agrícola)
Podrà assistir a les reunions de la Comissió de selecció un representant del Comitè d'empresa, amb veu i sense vot.
5. Presentació de sol·licituds i documentació.
1. La sol·licitud per participar en aquest procés selectiu s'ha d'ajustar al model annex, on s'hi ha de fer constar necessàriament el correu electrònic i telèfon de contacte.
2. Les persones interessades han de fer constar la seva intenció de formar part del borsí de feina per a llocs ubicats a l'illa de Mallorca, Menorca, o a ambdues.
3. Totes les sol·licituds s'han de presentar al Registre de SEMILLA o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. El termini de presentació de la sol·licitud és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà que la convocatòria s'hagi publicat al BOIB. Si el darrer dia de presentació de la sol·licitud caigués en dissabte, el termini s'entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.
5. Documentació mínima obligatòria a adjuntar amb la sol·licitud emplenada adequadament:
a. Fotocòpia del DNI o document identificatiu en vigor.
b. Còpia del títol especificat al punt 3.4 i 3.5 de les bases.
c. Còpia del certificat de català B1. expedit o homologat per la conselleria competent en política lingüística, o els reconeguts segons l'ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.
d. Currículum vitae actualitzat, en el qual hi ha de constar la formació (titulacions acadèmiques, estudis, cursos) i l'experiència professional, amb descripció d'entitats, funcions desenvolupades i durada.
6. Per a la valoració dels mèrits establerts al punt 7, cal presentar la documentació acreditativa que en cada cas es demana. En cas contrari, no es valoraran els mèrits al·legats.
6. Llistes d'admesos i exclosos
Una vegada finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la comissió de selecció farà pública a la web www.semilla.caib.es una llista provisional d'admesos i exclosos i es concedirà un termini de tres dies hàbils per presentar esmenes.
Una vegada superat aquest termini es publicarà a la mateixa web el llistat definitiu d'admesos i exclosos.
7. Mèrits a valorar.
La puntuació màxima a assolir és de 100 punts, distribuïts de la següent manera:
|
7.1 Experiència professional |
50 punts |
|
|
7.2 Mèrits acadèmics |
40 punts |
|
|
7.2.1 |
Formació acadèmica |
20 punts |
|
7.2.2 |
Formació complementària |
20 punts |
|
7.3 Coneixements de llengua catalana |
10 punts |
|
|
TOTAL |
100 punts |
|
7.1. Experiència professional (valoració màxima de 50 punts).
- Experiència professional com a auxiliar agropecuari en l'àmbit públic : 0.60 punts per cada mes treballat.
- Experiència professional com a auxiliar agropecuari a l'àmbit privat: 0.30 punts per mes treballat.
Es computarà un mes com a 30 dies naturals i les fraccions s'acumularan.
L'experiència professional per compte d'altri s'acredita mitjançant l'Informe de Vida Laboral i els contractes de treball. La documentació aportada ha d'especificar les funcions duites a terme, que també es podran justificar mitjançant un certificat de l'entitat contractant.
L'experiència en l'àmbit de l'Administració Pública es podrà acreditar mitjançant Certificat emès pel Secretari/ària o Òrgan competent de l'Administració en què s'hagin prestat els serveis.
L'experiència professional per comte propi s'ha d'acreditar mitjançant la següent documentació:
- Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social on consti l'alta en el règim d'autònoms en algun dels epígrafs del IAE de l'agrupació 91 en el període de feina.
- Declaració de l'IRPF que acrediti que en el període hi ha hagut activitat professional efectiva en els epígrafs esmentats. Alternativament es pot presentar un Certificat expedit per l'Agència Tributària que acrediti els ingressos obtinguts en els epígrafs del IAE de l'agrupació 91.
Per obtenir el còmput dels mesos efectius de treball per compte propi, es tindran en compte dos elements:
a) temps acreditat com autònom al Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social .
b) Ingressos acreditats en el mateix període a la declaració de l'IRPF corresponent. S'estipula com a ingrés mínim acreditatiu d'un any natural sencer (any fiscal) la quantitat de 5.400 euros. Si la quantitat declarada és inferior a 5.400 euros, es farà el càlcul proporcional per mesos. A aquests efectes, un mes (30 dies) de treball equivaldrà a 450 euros. L'import de la declaració anual de l'IRPF que superi els 5.400 euros no s'acumularà al còmput d'anys següents.
7.2. Mèrits acadèmics (valoració màxima de 40 punts).
7.2.1 Formació acadèmica (valoració màxima 20 punts)
Es valoren les titulacions acadèmiques oficials o l'equivalència de les quals hagi reconegut el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, relacionades directament amb l'àmbit de treball del punt 2 de les bases , i en qualsevol cas sempre que no s'hagin aportat com a requisit.
a) Per cada titulació acadèmica oficial de formació professional de grau mig relacionada amb l'àmbit de treball: 5 punts
b) Per cada titulació acadèmica oficial de formació professional de grau superior relacionada amb l'àmbit de treball: 8 punts
c) Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari o enginyeria tècnica o equivalent: 10 punts.
7.2.2 Formació complementària (valoració màxima 20 punts)
Es valoren els cursos i accions formatives oficials amb certificat d'aprofitament, relacionats directament amb l'àmbit de treball del punt 2 de les bases i també de les següents matèries:
- Informàtica a nivell d'usuari
- Prevenció de riscs laborals
S'atorgarà la puntuació de 0,1 punts per cada 10 hores de formació amb certificat d'aprofitament , fins a 20 punts.
En tot cas s'han de valorar una sola vegada les accions formatives relatives a un mateix contingut o a un mateix programa.
7.3 Coneixements de llengua catalana (valoració màxima 10 punts)
- Certificat B2 o equivalent: 5 punts
- Certificat C1 o equivalent: 8 punts
- Certificat C2 o equivalent: 10 punts
Només es puntuarà el certificat del nivell més alt acreditat.
8. Proposta de la comissió de selecció i constitució del borsí de feina.
Finalitzada la valoració de mèrits, la comissió determinarà l'ordre de classificació de les persones aspirants, i publicarà al web www.semilla.caib.es el llistat provisional de la valoració dels candidats, amb indicació de les puntuacions obtingudes per ordre de major a menor puntuació.
Els aspirants es classificaran de forma separada per illes (Mallorca i Menorca), d'acord amb el que hagin indicat a la sol·licitud de participació, segons l'ordre de la puntuació obtinguda.
En cas d'empat, es donarà prioritat a qui hagi obtingut major puntuació en l'apartat d'experiència professional (punt 7.1 de les bases) i si es mantingués l'empat, es resoldrà per sorteig.
Els candidats disposaran de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació d'aquest llistat, per formular al·legacions.
Una vegada revisades i resoltes les al·legacions, la comissió elevarà la llista definitiva de valoració, per ordre de puntuació, a la Directora Gerent de SEMILLA per a la seva aprovació, que es publicarà a la pàgina web www.semilla.caib.es. i constituirà la borsa de feina.
Quan es doni algun dels supòsits que motivi fer ús d'aquest borsí, s'ha d'oferir la cobertura del lloc de feina a una de les persones incloses en la borsa que estiguin en situació de disponible, respectant l'ordre de prelació i sempre que compleixi amb els requisits exigits a la relació de llocs de feina respecte del lloc de feina ofert.
9. Funcionament del borsí de feina
Les persones que formen part d'aquesta borsa de treball hauran triat la ubicació Mallorca, Menorca o ambdues dels llocs de feina pels quals volen optar.
Quan es produeixi una necessitat de contractació, es cridarà per ordre de prelació la primera persona de la borsa que hagi marcat l'opció corresponent al lloc de feina que es demani.
A l'efecte de oferir-los un lloc de treball, els integrants de la borsa de treball estan en situació de disponible o no disponible.
Estan en situació de no disponible quan concorrin alguna de les causes següents:
a. Estar en període de descans per maternitat, paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu.
b. Per malaltia o incapacitat temporal.
Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.
Estan en situació de disponible la resta d'aspirants de la borsa de treball, que han de ser cridats per oferir-los un lloc de feina d'acord amb la seva posició a la borsa i en funció de les seves preferències d'ubicació i àmbit de treball. En aquest cas, se'ls telefonarà i enviarà correu electrònic per comunicar el lloc de feina a cobrir i el termini d'incorporació, que pot arribar fins a cinc dies hàbils, a comptar des de la comunicació.
Dins del termini d'un dia hàbil, a comptar des de la comunicació, la persona integrant de la borsa ha de manifestar la seva conformitat amb el nomenament i, en cas contrari, passarà al darrer lloc de la borsa de feina i s'avisarà al següent de la llista
Les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita, o no hagin acceptat el lloc de feina ofert, passaran al darrer lloc de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini de deu dies hàbils, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar fefaentment:
a) Prestar serveis laborals a qualsevol lloc de feina de SEMILLA.
b) Estar en període de gestació, maternitat o de paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu.
c) Per malaltia o Incapacitat temporal.
Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de feina, llevat que sigui per renuncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.
L'incompliment de la incorporació al lloc de feina prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball, excepte en el cas d'una situació sobrevinguda amb posterioritat a l'acceptació que impossibiliti, per voluntat aliena al convocat, la seva incorporació.
10. Vigència de la borsa de feina.
Aquesta borsa de feina és vigent fins que es convoqui una nova borsa de treball que afecti a totes les titulacions contemplades al punt 3.4 dels requisits d'aquestes bases.
En el cas de convocar una nova borsa de treball que afectés a una o vàries de les titulacions relacionades al punt 3.4 dels requisit d'aquestes bases, aquesta borsa seguiria vigent respecte de les titulacions no afectades per les bases de la nova borsa de treball.
11. Règim de recursos.
L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social.
Palma, 2 d'octubre de 2019
La Directora gerent de SEMILLA
Georgina Brunet Ródenas
ANNEX 1
MODEL DE SOL·LICITUD
....................................................................................., amb DNI número ..................................... i domicili a efecte de notificacions en ............................................................. .................................... , telèfon ..................................... i adreça electrònica .......................................
EXPÒS:
1. Que he tengut coneixement de la convocatòria del procés selectiu per formar part d'un borsí de borsí de feina de auxiliar agropecuari o “Auxiliar facultatiu especialitat Medi Rural” (grup D) a Mallorca i a Menorca
2. Que estic en possessió de tots i cadascun de les condicions o requisits exigits a l'apartat 3 de la convocatòria.
3. Que adjunt la següent documentació:
-
-
-
-
-
-
-
SOL·LICIT: Ser admès i poder participar en el procediment selectiu indicat al punt 1 dels següents llocs de feina:
UBICACIÓ DEL LLOC DE FEINA (OPCIONS NO EXCLOENTS):
( ) MALLORCA.
( ) MENORCA
.......................... , ........... de ................................ de 2019
En cas de presentar la sol·licitud i la documentació requerida en un registre diferent del de SEMILLA ,d'acord l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es prega donin constància enviant un email comunicant aquest fet al següent correu electrònic: rrhh@semilla-caib.es
Conforme al previst en la normativa de protecció de dades de caràcter personal, aquesta entitat li informa que les dades obtingudes a través d'aquest formulari o curriculum vitae, quedaran incorporades i seran tractades en un fitxer mixt denominat Recursos Humans, inscrit en l'A.G.P.D titularitat de SERVEIS DE MILLORA AGRÀRIA I PESQUERA amb nº C.I.F Q0700676J, amb domicili en C/EUSEBI ESTADA, 145 07009 PALMA, amb la finalitat de mantenir-li informat sobre gestió i selecció del personal i recursos humans.
Li informem de la possibilitat d'exercir, a qualsevol moment, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les seves dades de caràcter personal mitjançant correu dirigit a SERVEIS DE MILLORA AGRÀRIA I PESQUERA amb nº C.I.F Q0700676J, amb domicili en C/.d'EUSEBI ESTADA,145. 07009 PALMA
Serveis de Millora Agrària i Pesquera