Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 9838
Aprovació de las bases reguladores de les subvencions per al Foment del Teatre Escolar, adreçades als centres escolars d’Alcúdia i a les associacions de pares i mares, per a l’exercici 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió ordinària celebrada dia 3 d'octubre de 2019, el Ple de l'Ajuntament d'Alcúdia ha aprovat las bases reguladores de les subvencions per al Foment del Teatre Escolar, adreçades als centres escolars d'Alcúdia i a les associacions de pares i mares, per a l'exercici 2019.

D'acord amb l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les referides bases.

 

Alcúdia, 3 d'octubre de 2019

La  batlessa,

Bàrbara Rebassa Bisbal

 

“SUBVENCIONS PER AL FOMENT DEL TEATRE ESCOLAR. ALCÚDIA 2019

BASES REGULADORES

Base primera: Finalitats

L'Ajuntament d'Alcúdia, amb la finalitat de potenciar el teatre des de l'edat escolar com a disciplina que ajuda a desenvolupar capacitats intel·lectuals i valors entre els individus i que aglutina matèries curriculars de l'ensenyament obligatori com la literatura, la llengua, les arts plàstiques, arts audiovisuals i les noves tecnologies, crea aquesta línia d'ajuda al foment de les arts escèniques entre la població escolar.

L'objecte d'aquestes bases és regular les subvencions adreçades al Foment del Teatre Escolar per a la captació de nous públics.

En aquest sentit l'Àrea de Cultura organitza cada any una Mostra de Teatre Escolar en la qual hi participen els centres educatius del municipi i es representen espectacles produïts per la comunitat educativa i per les APIMAS.

Aquestes subvencions són per cobrir les despeses derivades dels tallers de teatre, tant de les APIMAS com dels centres educatius, que es realitzen dins els centres escolars.

Base segona: Objectius

Els objectius de les subvencions “Foment del Teatre escolar” són els següents:

  • Fomentar el teatre escolar a través de tallers i cursos com a disciplina amb un alt valor educatiu i cultural.
  • Captar nous públics de teatre.
  • Fomentar la participació dels centres educatius a la Mostra de Teatre Escolar que se celebra anualment a l'Auditori d'Alcúdia.
  • Donar suport a les APIMAS i als centres escolars per tal que puguin oferir classes de teatre dins la programació d'activitats extraescolars així com dins l'horari escolar, respectivament.

Base tercera: Entitats beneficiàries

Poden ser entitats beneficiàries d'aquestes subvencions les Associacions de Pares i Mares i/o els centres educatius del municipi d'Alcúdia, que compleixin els requisits següents:

  • Estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre que correspongui.
  • Gaudir de capacitat jurídica i d'obrar.
  • No tenir finalitat de lucre.
  • Tenir seu social i actuació al municipi d'Alcúdia.
  • Estar inscrites en el Registre de Centres, Serveis i Entitats de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes i altres registres de les administracions públiques que correspongui.
  • Haver justificat les subvencions concedides en exercicis anteriors.
  • Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament d'Alcúdia i no trobar-se sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador incoat per aquest motiu.
  • No incórrer en cap supòsit contemplat a l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Base quarta: Naturalesa de la subvenció

Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari, excepcional i anul·lables, són revocables i reintegrables en qualsevol moment per les causes previstes a la llei o en aquestes bases. No generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

Així mateix són compatibles amb altres ajudes o subvencions que pugui rebre l'entitat beneficiària per al mateix projecte sempre que el total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost del projecte cultural subvencionat.

El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat. Per tal d'executar la totalitat del pressupost, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis, d'acord amb el que estableix la base 13a (Justificació i pagament de la subvenció).

En el cas de no executar-se el 100% de la quantia del pressupost presentat, la quantia de la subvenció es veurà reduïda en la mateixa proporció.

Base cinquena:  Dotació pressupostària

Per aquesta finalitat existeix crèdit adequat en el pressupost general de l'Ajuntament d'Alcúdia de l'exercici 2019, aprovat definitivament dia 24 de gener, a la partida pressupostària CU 334 489001, Aportació APIMAS FOMENT TEATRE ESCOLAR, per un import de 5.400,00 euros.

Base sisena: Publicació de la convocatòria i inici del procediment

La convocatòria, les seves bases i l'inici del procediment de concessió de subvencions es produeix d'ofici. El Ple de l'Ajuntament serà l'òrgan encarregat de la seva aprovació. Aquestes bases seran publicades al BOIB, a la Base de Dades Nacional de Subvencions BDNS, al tauló d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web www.alcudia.net, per tal que es puguin presentar les sol·licituds durant el termini establert a la Base Novena.

Base setena : Sol·licitud i documentació

Les entitats interessades, que compleixin els requisits que determinen aquestes bases han de presentar la següent documentació:

1. Sol·licitud, d'acord amb el model adjunt (annex 1)

2. Declaració responsable del compliment dels requisits de la Llei  38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex 2).

3. Projecte d'activitats a desenvolupar durant l'exercici 2019 (annex 3). Tots els documents han d'anar signats.

4. Pressupost d'ingressos i despeses del Projecte “Foment de Teatre Escolar 2019” signat.

5. Fotocòpia compulsada del CIF de l'entitat sol·licitant i del DNI del representant legal que signa la sol·licitud.*

6. Fotocòpia compulsada del nomenament del representant legal.*

7. En el cas que l'activitat estigui organitzada pel centre educatiu: Certificat, expedit pel secretari/a del centre en el què hi figuri el nom i número d'obres presentades a la Mostra de Teatre Escolar 2019; el nom complet dels alumnes participants a cada un dels espectacles i la data en el moment de sol·licitar la subvenció.

8. En el cas que l'activitat estigui organitzada per l'APIMA: Certificat expedit pel secretari/a de l'Associació de pares i mares en el què hi figuri el número de socis al corrent de pagament de les seves quotes i les efectivament cobrades en l'exercici corrent o en l'anterior, així com el nom i número d'obres presentades a la Mostra de Teatre Escolar 2019, el nom complet dels alumnes participants a cada un dels espectacles i la data en el moment de sol·licitar la subvenció.

9. Així mateix declaració expressa en la qual s'han de fer constar totes les ajudes i subvencions sol·licitades i/o concedides per qualsevol entitat pública o privada per a la mateixa finalitat (annex 4).

10. Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (annex 5).*

* Nota: No serà necessari presentar aquells documents esmentats als apartats 5 (llevat del NIF de la persona autoritzada, si s'escau), 6 i 10 si ja es van presentar davant del Departament de l'Ajuntament d'Alcúdia competent en matèria de Cultura en alguna de les convocatòries de subvencions corresponents a l'any 2011 o posteriors, sempre que no hi hagi hagut canvis i es facin constar la data i l'òrgan o dependència en què es van presentar, així com la referència de la convocatòria.

Base vuitena:  Despeses subvencionables i import

D'acord amb l'establert a l'art. 31 de la llei 38/2003, de 17 de novembre de 2003, General de Subvencions són despeses subvencionables aquelles:

  • Que són estrictament necessàries per planificar, preparar, coordinar, difondre i executar el projecte, que s'hagi dut a terme durant la Mostra de Teatre Escolar 2019 i respongui a la naturalesa del projecte “Foment del Teatre Escolar” subvencionat.
  • Que siguin raonables i compleixin els principis de bona gestió financera, i en especial, de rendibilitat i eficàcia de costs.
  • Que no superin el valor de mercat.
  • No formen part del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:
  • Les despeses l'import de les quals s'hagi adquirit a un preu superior al valor de mercat.
  • Les despeses financeres i les de gestió, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no hi estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-lo ni dur-lo a terme.
  • Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.
  • Els imposts indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els imposts personals sobre la renda.
  • Els costs indirectes de benzina, llum, telèfon i internet.

La naturalesa dels projectes culturals queda recollida a la base quarta d'aquestes bases i l'import de la subvenció per APIMA o centre educatiu es calcularà en base als següents criteris:

Modalitat A: Activitat extraescolar

Aquesta modalitat està adreçada exclusivament a les APIMAS que hagin presentat produccions teatrals procedents de l'activitat extraescolar a la Mostra de Teatre Escolar 2019.

Línia de subvenció per a les despeses de realització de l'espectacle, és a dir, despeses per a escenografia, vestuari, maquillatge, utilleria necessària per a la realització de l'obra: papereria, fusta, material tèxtil, material didàctic, (llibres, jocs d'aula i objectes teatrals) i així com per les despeses derivades de la contractació dels monitors per dur a terme l'activitat: fins a 800 € per a cada obra.

L'import total de la subvenció serà com a màxim de 1.600 € per APIMA.

Modalitat B: Activitat escolar

Aquesta modalitat està adreçada exclusivament als centres escolars d'educació infantil, primària i secundària que hagin presentat obres a la Mostra de Teatre Escolar 2019.

Es crea una línia de subvenció de 450,00 € per obra, per a les despeses derivades de la realització de l'espectacle presentat a la Mostra de Teatre Escolar 2019, és a dir, per a despeses de vestuari , escenografia i maquillatge, utilleria necessària per a la realització de l'obra: papereria, fusta, material tèxtil, material didàctic, (llibres, jocs d'aula i objectes teatrals).

L'import total de la subvenció serà com a màxim de 1.800,00 € per centre.

Quan les entitats beneficiàries siguin deutores de l'Ajuntament d'Alcúdia, com a conseqüència d'un deute, vençut, liquidat i exigible, es podrà acordar la compensació.

Base novena: Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds de subvencions es dirigiran al batle/ssa de l'Ajuntament d'Alcúdia i s'han de presentar, juntament amb la documentació que s'especifica a la base setena, mitjançant registres electrònics, d'acord amb l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a partir del dia següent a la publicació de la convocatòria d'aquestes bases al BOIB i durant aquest termini les bases estaran publicades al tauló d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia i a la seva pàgina web www.alcudia.net

Base desena: Procediment. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment

L'inici del procediment de concessió de subvencions es produeix d'ofici, mitjançant l'aprovació per Ple de les bases que regulen la convocatòria. Una vegada aprovades les bases reguladores, aquestes seran publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears, BOIB, al tauló d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web www.alcudia.net

La convocatòria d'aquestes subvencions es publicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions, BDNS, d'acord amb l'art. 20.8.b de la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Per estudiar i avaluar les sol·licituds es constitueix una Comissió tècnica  d'avaluació. Aquesta Comissió és l'encarregada de la instrucció del procediment i està integrada per les persones relacionades tot seguit:

  • La tècnica de Cultura, Educació i Festes o persona en qui delegui.
  • El TAE d'Intervenció o persona en qui delegui.
  • Secretari/ària: Auxiliar administratiu de l'Àrea de Cultura (amb veu però sense vot)

A la Comissió tècnica d'avaluació li correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional per part del Regidor Delegat de Cultura, d'acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes bases.

En qualsevol cas, la Comissió tècnica d'avaluació, pot realitzar totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'hagi de pronunciar la resolució i sol·licitar tots els informes i la documentació que consideri pertinents per resoldre.

D'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la instància o la documentació són incorrectes o incompletes, l'òrgan competent (Comissió tècnica d'avaluació) concedirà un termini de 10 dies hàbils per esmenar les deficiències. Les entitats hauran d'haver indicat un correu hàbil per tal de rebre notificacions electròniques.

Si durant aquest termini, l'entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta els documents requerits, l'Ajuntament d'Alcúdia després d'haver-ne pres la resolució pertinent, considerarà que desisteix de la seva petició.

El termini màxim per resoldre és de sis mesos comptadors des de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut el termini màxim per resoldre sense haver-se dictat resolució expressa, es podrà entendre desestimada la petició. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes comptador des que s'hagi notificat o bé es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos des que s'ha notificat.

Base onzena: Obligacions de les entitats beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions:

-Comunicar a l'Àrea d'Educació i Cultura l'acceptació o la renúncia de la subvenció en els termes de la resolució de la concessió. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de quinze dies comptadors des que s'hagi notificat la resolució no es fa constar el contrari.

-Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

-Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que pugui dur a terme l'Ajuntament d'Alcúdia o qualsevol dels òrgans de control financer competents i col·laborar i facilitar tota la documentació que se'ls requereixi en l'exercici d'aquestes funcions de control.

-L'entitat beneficiària haurà de comunicar a l'Ajuntament d'Alcúdia  l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa  finalitat procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals o internacionals. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en qualsevol cas, l'obtenció concorrent de subvencions o ajudes, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

-L'entitat beneficiària haurà de disposar dels llibres comptables, registres i resta de documentació exigits per la normativa a fi de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control i conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts.

-L'entitat beneficiària haurà de fer constar, si la naturalesa de l'activitat ho fa possible, de manera expressa durant l'acció subvencionada i en la difusió (cartells, programes, etc.) que se'n faci posteriorment, la col·laboració de l'Ajuntament d'Alcúdia i lliurar una còpia a l'Àrea d'Educació i Cultura dels materials gràfics i audiovisuals relatius a l'activitat subvencionada.

-L'entitat beneficiària haurà de comunicar, immediatament, qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada.

-L'entitat beneficiària haurà d'acreditar a la justificació l'import, la procedència i l'aplicació d'aquest fons a les activitats subvencionables, quan les activitats objecte de la subvenció s'hagin finançat amb fons propis o altres subvencions o recursos.

Base dotzena : Modificació del projecte

L'entitat beneficiària haurà de sol·licitar autorització prèvia i expressa per fer qualsevol modificació del projecte o de l'activitat subvencionada. Les sol·licituds de modificació substancial han de ser motivades, s'han de formular immediatament després de l'aparició de les circumstàncies que les justifiquin i s'han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

Base tretzena :  Justificació  i pagament

El termini de justificació de la subvenció concedida finalitza dia 15 de novembre de 2019 (inclòs) i l'entitat beneficiària haurà d'aportar la següent documentació:

1. Memòria de les activitats subvencionades (taller de teatre, obres produïdes...)

2. Declaració responsable de la realització del projecte subvencionat (annex 6)

3. Memòria econòmica de l'activitat subvencionada que consti d'una relació classificada de despeses i ingressos de les activitats realitzades, amb l'aportació de factures o altres documents de valor probatori originals o fotocòpies acarades, que acreditin que la inversió s'ha realitzat i s'ha destinat als fins per als quals s'ha concedit la subvenció (annex 7). El total d'ingressos ha de ser igual al total de despeses i només podran figurar a la memòria les despeses que s'hagin pressupostat al projecte.

Les factures hauran d'haver estat abonades prèviament per l'entitat i com a prova d'això hauran d'anar acompanyades d'un comprovant de transferència bancària o en el cas de pagament en metàl·lic, d'un document acreditatiu signat pel secretari/a de l'associació que certifiqui que la factura ha estat abonada en metàl·lic.

4. Certificat o declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Estat, amb el Govern de les Illes Balears, amb l'Ajuntament d'Alcúdia, així com amb el pagament de les quotes de la Seguretat Social, o bé, autorització per a que ho pugui comprovar l'Ajuntament (annex 8)

D'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud o justificació de la subvenció són incorrectes o incompletes, l'òrgan competent (Comissió tècnica d'avaluació), requerirà l'entitat sol·licitant, mitjançant notificació electrònica, concedint un termini de 10 dies hàbils per esmenar deficiències. Les entitats hauran d'haver indicat un correu hàbil per tal de rebre notificacions electròniques.

Si durant aquest termini, la entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta els documents requerits, l'Ajuntament d'Alcúdia després d'haver-ne pres la resolució pertinent, considerarà que desisteix de la seva petició.

La resolució de pagament se efectuarà per l'òrgan competent i se notificarà a l'entitat preceptora.

Base catorzena : Revocació i reintegrament

L'incompliment per part del beneficiari de les obligacions contemplades en aquestes bases o incórrer en alguna de les causes establertes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, de qualsevol de les obligacions anteriors pot donar lloc a la reducció i/o revocació de la subvenció amb la corresponent devolució de les quantitats percebudes, que es podran recuperar aplicant el procediment de constrenyiment i inhabilitant l'entitat beneficiària per rebre noves quantitats per aquests conceptes. Tot això, sense perjudici de poder exigir les responsabilitats que hi pogués haver d'ordre penal, civil o administratiu.

De la mateixa manera, l'obtenció d'ajudes, subvencions o altres recursos que no hagin estat comunicats pel beneficiari o l'alteració, per la seva part, de les condicions o dels aspectes rellevants del projecte cultural, que s'haguessin tingut en compte per concedir la subvenció, ha de donar lloc a la revocació de la subvenció amb la pèrdua del dret a cobrar o, si és el cas, amb el reintegrament de la subvenció, d'acord amb allò establert als preceptes esmentats en el paràgraf anterior.

No obstant això, si el beneficiari ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si de la documentació justificativa presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment, s'ha de dur a terme una revocació parcial de la concessió de la subvenció i, consegüentment, la pèrdua del dret a cobrar íntegrament la subvenció.

Base quinzena  : Règim jurídic

En tot allò no previst a aquestes bases reguladores serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i el Reglament General de Subvenció 887/2006 aprovat el  21 de juliol,  la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i, el Reglament de serveis de les Corporacions Locals de 17 de juny de 1955, el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, les Bases d'execució del Pressupost Municipal per a 2019 i la normativa per a la concessió de subvencions públiques així com la resta de normativa que sigui d'aplicació.

Base setzena : Recursos

Contra l'acord de resolució de la convocatòria es pot interposar el recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu o bé recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució.

No obstant això s'hi pot presentar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent, tot d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.                                                         

 

Alcúdia, 3 d'octubre de 2019

La regidora de Cultura

Antònia Cànaves Cànaves 

 

La tècnica de Cultura, Educació i Festes Carme Suàrez Gómez

 

ANNEX 1

(Aquest annex es presentarà amb la sol·licitud de la subvenció)

SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

FOMENT DEL TEATRE ESCOLAR

APIMAS I/O CENTRES ESCOLARS D'ALCÚDIA,  EXERCICI 2019

DADES DE L'APIMA O DEL CENTRE EDUCATIU

NOM:      

NIF:      

Adreça:      

Telèfon:      

Representat per:      

Núm. d'inscripció al registre:      

DECLARACIONS

                                         , amb NIF                                   en qualitat de                               i en representació de l'entitat sol·licitant,

DECLAR

Que accept les bases de la convocatòria de subvencions per al FOMENT DEL TEATRE ESCOLAR adreçada a les APIMAS i/o als centres escolars d'Alcúdia, exercici 2019.

Alcúdia,       d                                                 de      

(Signatura)

Nota: Totes aquestes dades s'inclouran a un fitxer de la Base de Dades Nacional de Subvencions BDNS, d'acord amb l'art. 20.8.b  la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

ANNEX 2 

(Aquest annex es presentarà amb la sol·licitud de la subvenció)

DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL COMPLIMENT DELS REQUISITS DE LA LLEI 38/2003, DE 17 DE NOVEMBRE, GENERAL DE SUBVENCIONS

(BOE núm. 276, de 18.11.2003)

DADES D'IDENTIFICACIÓ DE LA INSTITUCIÓ, ENTITAT O EMPRESA

Nom de la institució, entitat o empresa:      

NIF:      

Adreça/domicili social:      

Codi postal:      

Població:      

Telèfon/s:         Adreça electrònica:      

DADES DE LA PERSONA QUE ACTUA EN NOM I REPRESENTACIÓ DE LA INSTITUCIÓ, ENTITAT O EMPRESA

Cognoms i nom:      

NIF:      

Adreça:      

Codi postal:      

Població:      

DECLARACIÓ

La persona signant declara que la persona jurídica que representa no es troba en cap de les circumstàncies previstes a l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.1

Data:      

Segell de la institució, entitat o empresa                                   Signatura del/de la representant legal

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.Article 13.2. No es podrà obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions que regula aquesta Llei, les persones o entitats en les quals es doni alguna de les següents circumstàncies, llevat que per la naturalesa de la subvenció ho exceptuï la normativa reguladora: a) Haver estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics o per delictes de prevaricació, suborn, malversació de fons públics, tràfic d'influències, fraus i exaccions il·legals o delictes urbanístics. (b) Haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarats en fallida, llevat que en aquest hagi adquirit l'eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats segons la Llei 22/2003, de 9 de juliol, Concursal, sense que hagi finalitzat el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs. (c) ) Haver donat lloc, per una causa de la qual hagin estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb (d) Estar sotmesa la persona física, els administradors de les societats mercantils o aquells que ostentin la representació legal d'altres persones jurídiques, en qualsevol dels supòsits de la Llei 3/2015, 30 de març, reguladora de l'exercici de l'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat, de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, o tractar-se de qualsevol dels càrrecs electes regulats a la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, en els termes establerts a la mateixa o a la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries. (e) No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determini. (f) Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat per reglament com a paradís fiscal (g) No estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin per reglament. (h) Haver estat sancionats mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions conforme a aquesta o altres lleis que així ho estableixin. (i) No podran accedir a la condició de beneficiaris les agrupacions previstes a l'article 11.3, segon paràgraf quan concorri alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres. (j) Les prohibicions d'obtenir subvencions també afectaran a aquelles empreses que, per raó de les persones  que les regeixen o d'altres circumstàncies, es pugui presumir que son continuació o que deriven, per transformació, fusió o successió, d'altres empreses en les que haguessin concorregut aquelles. Article 13.3. En cap cas no poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions que regula aquesta Llei les associacions incurses en les causes de prohibició que preveuen els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març,reguladora del dret d'associació. Tampoc no poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora les associacions respecte a les quals s'hagi suspès el procediment administratiu d'inscripció perquè s'hi hagin trobat indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que disposa l'article 30.4 de la Llei orgànica1/2002, mentre no hi recaigui resolució judicial ferma en virtut de la qual es pugui practicar la inscripció al registre corresponent.

 

ANNEX 3 

(Aquest annex es presentarà amb la sol·licitud de la subvenció)

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT O DEL PROJECTE OBJECTE DE LA SUBVENCIÓ, EXERCICI 2019

DADES DE L'ENTITAT SOL·LICITANT

Nom del centre:      

NIF:      

Adreça:      

Telèfons:      

Representat per:      

Informació que heu d'especificar al projecte a presentar i que ha d'incloure:

1.- Nom del Projecte*.

2.- Objectius.

3.- Activitats a realitzar.

4.- Número d'alumnes beneficiaris.

5.- Durada de l'activitat  (especificar total d'hores curs escolar).

6.- Pressupost de despeses i d'ingressos que ocasiona l'activitat .

*Us recordam que el projecte ha de ser un document a part que contengui aquests apartats i en el qual s'expliquin detalladament les activitats subvencionables.

Tota la documentació aportada ha d'anar signada.

(Signatura)

 

ANNEX 4 

(Aquest annex es presentarà amb la sol·licitud de la subvenció)

DECLARACIÓ DE NO HAVER DEMANAT CAP ALTRE SUPORT, AJUT O SUBVENCIÓ, I SI N'ÉS EL CAS, RELACIÓ DE LES SUBVENCIONS I AJUDES SOL·LICITADES O CONCEDIDES, AMB INDICACIÓ DELS IMPORTS I DE LES ENTITATS SUBVENCIONADORES

Representant legal de l'entitat sol·licitant

Nom i llinatges:                                                                                                                   

DNI:      

Representant legal de l'entitat:      

Domicili:      

CIF:      

Declar sota jurament/promesa que l'entitat que represent:

(   ) No ha sol·licitat subvencions a cap altra Administració pública per a la realització de les mateixes activitats per a les quals formul petició d'ajuda.         

(    )  Ha sol·licitat, i es troben pendents de resolució, les ajudes públiques que s'indiquen a continuació:

Institució:                                                                            

Quantitat sol·licitada:      

Data:      

(   ) Ha estat beneficiària per a la realització del mateix programa d'activitats per al qual se sol·licita subvenció, de les ajudes públiques que es detallen a continuació:

Institució:                                                                

Quantitat concedida:      

Data:      

Es compromet a comunicar a la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament d'Alcúdia, immediatament després d'haver-se-li atorgat, qualsevol ajuda pública no descrita en aquest document i que li sigui atorgada per a l'execució de les activitats per a les quals ha sol·licitat la subvenció.

Alcúdia,       d                                             de      

(Signatura)

 

ANNEX 5

(Aquest annex es presentarà amb la sol·licitud de la subvenció)

SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

DADES DEL PERCEPTOR

CIF/NIF PERCEPTOR:

LLINATGES I NOM / DENOMINACIÓ SOCIAL: 

ADREÇA:

LOCALITAT:

C.POSTAL:

PROVÍNCIA:

TELÈFON:

DADES BANCÀRIES

ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL:      

BIC SWIFT:      

IBAN                                 BANC                                         OFICINA                                 NÚM DE COMPTE

ES                                           

Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta oberta a nom de l'entitat que represent.

CERTIFICAT DE CONFORMITAT          Alcúdia,           d                                 de      

DE L'ENTITAT BANCÀRIA:

Aquestes dades coincideixen amb les                     El perceptor,

que consten en aquesta oficina:

El director / el delegat,

Signatura:                                                           Signatura

(segell de l'entitat bancària)

 

SUBVENCIONS PER AL FOMENT DEL TEATRE ESCOLAR. ALCÚDIA 2019

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR PER LES APIMAS I/O PELS CENTRES EDUCATIUS D'ALCÚDIA A LA FASE DE SOL·LICITUD

Marcau amb “X” les caselles corresponents

(    )  Model de sol·licitud (annex 1).

(   )   Declaració responsable de compliment dels requisits de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex 2).

(   )   Projecte de les activitats a realitzar pel centre educatiu durant l'any 2019 (annex 3).

(   )   Pressupost d'ingressos i despeses del 2019, el qual ha d'estar vinculat amb l'objecte de la convocatòria.

(   )   Fotocòpia compulsada del CIF de l'entitat sol·licitant i del DNI del representant legal que  signa la sol·licitud.*

(   )   Fotocòpia compulsada del nomenament del representant legal.*

(   )  Certificat, expedit pel secretari/a del centre educatiu, en el cas que l'activitat l'organitzi el propi centre, en el què hi figuri el nom de l'obra presentada a la Mostra de Teatre Escolar 2019, el nom complet i el número d'alumnes participants a cada una d'elles i la data en el moment de sol·licitar la subvenció.

(   )  Certificat, expedit pel secretari/a de l'Associació de pares i mares, en el cas que l'activitat l'organitzi l'APIMA, en el què hi figuri el número de socis al corrent de pagament de les seves quotes i les efectivament cobrades en l'exercici corrent o en l'anterior. Així com el nom complet i el número d'obres presentades a la Mostra de Teatre Escolar 2019 per l'Apima.

(   )   Declaració expressa en la qual s'han de fer constar totes les ajudes i subvencions concedides per qualsevol institució pública o privada per la mateixa finalitat (annex 4).

(   )  Certificat bancari, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció que es pugui concedir (annex 5)*.

*Nota:

Aquests impresos s'han d'emplenar degudament i s'han de signar tots els documents.

No és necessari presentar aquells documents senyalitzats amb l'asterisc (llevat del NIF de la persona autoritzada, si s'escau), si ja es van presentar al Departament de l'Ajuntament d'Alcúdia competent en matèria d'Educació en alguna de les convocatòries de subvencions corresponents a l'any 2011 o posteriors, sempre que no hi hagi hagut canvis i es facin constar la data i l'òrgan o dependència en què es van presentar, així com la referència de la convocatòria.

 

ANNEX 6

(Aquest annex es presentarà amb la justificació de la subvenció)

DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT

                                          , com a representant de  l'entitat                        ,  amb CIF                         , en relació a la subvenció concedida per l'Ajuntament d'Alcúdia per dur a terme el programa d'activitats      .

Declar sota la meva responsabilitat:

1.- Que l'esmentat projecte subvencionat s'ha realitzat.

2.- Que la relació de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s'adjunta (annex 7).

(Nota: La relació de despeses ha de reflectir les següents dades de les factures o documents acreditatius: les dades fiscals del proveïdor, la identificació de la factura, el seu import i la data d'emissió. La relació d'ingressos ha d'assenyalar la resta d'ajuts, subvencions o ingressos que hagin finançat el mateix projecte subvencionat, amb indicació de l'import i la procedència).

3.- Que la subvenció atorgada per l'Ajuntament d'Alcúdia s'ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera, amb les subvencions i altres ingressos concurrents, el cost del projecte subvencionat.

4.- Que s'adjunten còpies confrontades de la totalitat dels justificants del pressupost d'execució del projecte educatiu subvencionat i que, si n'és el cas, la resta de documentació relativa a aquest projecte resten a disposició de l'Ajuntament d'Alcúdia a la seu d'aquesta entitat.

I perquè consti, sign aquesta declaració a

Alcúdia,       d                                                         de      

Signatura

 

ANNEX 7

(Aquest annex es presentarà amb la justificació de la subvenció)

MEMÒRIA ECONÒMICA DEL PROJECTE EXECUTAT PRESENTAT PEL CENTRE O L'APIMA:      

RELACIÓ DE DESPESES D'EXECUCIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT

EXERCICI 2019

Núm. d'ordre

Núm fra.

Data emissió

Dades fiscals del proveïdor  (Nom i NIF)

Concepte

Import

Data de pagament

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

 

 

 

 

TOTAL

     

 

Data:      

Signat:      

RELACIÓ D'INGRESSOS DEL PROJECTE SUBVENCIONAT

EXERCICI 2019

(S'han d'indicar els altres ajuts, subvencions, recursos o fons propis amb què es finança la realització del projecte)

AJUDES, SUBVENCIONS O ALTRES INGRESSOS ECONÒMICS

PROCEDÈNCIA

Import

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

     

     

     

     

     

     

     

TOTAL

     

Data:     

Signat:      

*** El total d'ingressos ha de ser igual al total de despeses.

*** A la memòria econòmica només hi podran figurar les despeses que s'hagin pressupostat al projecte.

 

ANNEX 8

(Aquest annex es presentarà amb la justificació de la subvenció)

AUTORITZACIÓ PER A L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

DADES DE L'ENTITAT SOL·LICITANT

NOM O RAÓ SOCIAL:      

CIF:      

Adreça (a efecte de notificacions):      

Localitat:                                                      . C.P.:      

Telèfon:                                                   Mòbil:       

Correu electrònic:              

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL

Nom i llinatges:      

DNI:      

Telèfon:                                               Mòbil:                        

Qualitat de la seva representació:      

AUTORITZ

L'Ajuntament d'Alcúdia a consultar les dades de l'entitat que represent, per comprovar que està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Estat, amb el Govern de les Illes Balears, amb l'Ajuntament d'Alcúdia, així com, amb el pagament de les quotes de la Seguretat Social. Aquesta autorització tendrà vigència durant la present anualitat.

(   )  Associacions Culturals 

(   )  Centres escolars 

(   )  APIMAS

Alcúdia,       d      de      

(Signatura)

 

​​​​​​​SUBVENCIONS PER AL FOMENT DEL TEATRE ESCOLAR. ALCÚDIA 2019

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR PER LES APIMAS I/O PELS CENTRES EDUCATIUS D'ALCÚDIA A LA FASE DE JUSTIFICACIÓ

Marcau amb “X” les caselles corresponents

(     )    Memòria d'activitats realitzades per la vostra entitat.

(     )   Declaració responsable de la realització del projecte subvencionat (annex 6).

(   )  Memòria econòmica de l'activitat subvencionada que consti d'una relació classificada de despeses i ingressos de les activitats realitzades (annex 7).

(   ) Autorització del representant legal per a que l'Ajuntament d'Alcúdia pugui comprovar si el centre educatiu es troba al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i tributàries amb l'Estat, amb el Govern de les Illes Balears, amb l'Ajuntament d'Alcúdia, amb la Seguretat Social i amb la resta d'obligacions que venguin imposades per la normativa vigent (annex 8).

Nota:

Aquests impresos s'han d'emplenar degudament i s'han de signar tots els fulls.

Termini màxim per a presentar la justificació: 15/11/2019“