Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 9813
Acord de Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 23.9.2019, relatiu a l'aprovació de les bases per a la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca a les escoles infantils de Menorca amb alumnes de primer cicle d'educació infantil (0-3 anys) i de la convocatòria corresponent a l'any 2019 (exp.: 1505-2019-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Pla estratègic de subvencions del Pressupost general del CIM per a l'exercici 2019 preveu entre els objectius generals del Departament de Cultura i Educació donar suport a la iniciativa educativa de Menorca, i l'objectiu específic és col·laborar en el funcionament de les escoles infantils i donar suport a les activitats educatives que desenvolupen.

Atès que el Consell Insular vol col·laborar en el funcionament de les escoles infantils de 0-3 anys de Menorca;

De conformitat amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc del que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració;

Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports;

ACORD:

PRIMER.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d'ajuts a les escoles infantils de Menorca de primer cicle d'educació infantil (0-3 anys) i els annexos adjunts.

SEGON.- Aprovar la convocatòria per a la concessió d'ajuts a les escoles infantils de Menorca de primer cicle d'educació infantil (0-3 anys), any 2019, que es regirà per les bases esmentades en el punt anterior d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: 250.000 €

b) Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s'indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats d'acord amb les disponibilitats pressupostàries en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria, concretats posteriorment a la seva aprovació:

Partida 32600 4620000

Quantia màxima

Mòduls 1 a 6

220.000 €

Mòdul 7

30.000 €

TOTAL

250.000 €

c) L'import màxim de la subvenció per centre per als mòduls de l'1 al 6 podrà arribar fins a 20.000 €.

Mentre que per al mòdul 7 no es fixa import màxim per centre, de forma que serà el que correspongui segons l'aplicació dels criteris de les bases de la convocatòria sempre que no es superi l'import destinat a aquest modul.

d) El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el 15 de novembre de 2019.

e) La instrucció d'aquest procediment correspondrà a la tècnica de gestió del departament de Cultura, Joana Quintana Seguí

f) S'acorda constituir la Comissió Avaluadora prevista en les bases, composta pels membres següents:

President:

- El senyor Miquel Àngel Maria Ballester, conseller executiu de Cultura, Educació, Joventut i Esports

Vocals:

- El senyor Josep Juaneda Mercadal, director insular d'Educació, Joventut i Esports.

- La senyora Joana Quintana Seguí, tècnica mitja del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports.

- El senyor Jordi Torrent Torroja, administratiu del departament, que actuarà de secretari.

TERCER. La notificació de la concessió d'aquests ajuts es farà mitjançant la publicació de l'acord de resolució al BOIB.

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES ESCOLES INFANTILS DE MENORCA AMB ALUMNES DE PRIMER CICLE D'EDUCACIÓ INFANTIL (0-3 ANYS)

1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

L'objecte de les ajudes és col·laborar en el funcionament de les escoles infantils i donar suport a les activitats educatives que desenvolupen i que van destinades a infants i famílies en edats corresponents al primer cicle de l'educació infantil, 0-3 anys.

La finalitat d'aquests ajuts és donar suport al desenvolupament i la millora de l'activitat educativa de les escoles infantils de Menorca i a l'apoderament educatiu de les famílies tant d'infants escolaritzats com no escolaritzats.

2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases seran amb càrrec a les partides i l'import màxim que s'estableixin en la convocatòria.

3. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS

Poden ser objecte de subvenció les activitats educatives destinades a infants i famílies en edats corresponents al primer cicle d'educació infantil dutes a terme durant el curs escolar 2018-2019.

Queden excloses d'aquest procediment de concessió d'ajuts les escoles infantils de les quals sigui titular el Govern de les Illes Balears.

4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. L'import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o en concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

5. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

a) Els beneficiaris han de ser titulars d‘escoles infantils de Menorca de primer cicle d'educació infantil, 0-3 anys, que estiguin autoritzats com a centres educatius per impartir el primer cicle d'educació infantil.

b) S'haurà de tenir constituït el Consell Escolar de centre i haver nomenat el director o directora.

c) S'ha de disposar de Projecte Educatiu de Centre, i del Pla d'atenció a la diversitat i de la Programació General Anual.

d) S'ha de disposar de la Memòria anual del curs 2018-19 aprovada pel Consell Escolar

e) El centre ha d'estar al corrent dels pagaments de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, i no tenir cap obligació fiscal pendent amb el Consell Insular de Menorca.

f) Els centres han d'estar dins el programa GESTIB de la Conselleria d'Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears i l'han de mantenir actualitzat en el que fa referència a gestió administrativa de l'alumnat i del professorat.

g) En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiaris les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art.13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

6. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es. Facultativament i només en el cas de persones fisiques es poden presentar presencialment de conformitat amb el que s'estableix en l'apartat 3 d'aquestes bases

Aixì mateix, l'art.28.3 i l'art. 53 c) de la LPACAP consagre, entre d'altres, el dret de les persones interressades no tenen obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

 

A) Documentació administrativa general (una sola documentació per titular):

a) Si el sol·licitant és una persona física, el DNI.

b) Si és una entitat pública, nomenament de qui signa la sol·licitud com a representant de l'entitat i acord de petició de l'òrgan competent.

c) Si el sol·licitant és una persona jurídica, escriptura de constitució o modificació dels estatuts, o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d'aportar certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i per designar representant.

d) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) i/o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

e) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre.

f) Document d'identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF).

g) En el cas d'empreses privades han de presentar la documentació justificativa d'estar d'alta de l'impost d'activitats econòmiques corresponent, en el cas que sigui preceptiu.

h) Certificats on consti que s'està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. Els sol·licitants podran autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar directament el compliment d'aquestes obligacions, i en aquest cas no s'hauran d'aportar les corresponents certificacions.

i) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), i de no tenir obligacions fiscals pendents amb el Consell Insular de Menorca, el model de la qual s'adjunta com a annex 4 d'aquestes bases.

j) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (inclosa a l'annex 1).

k) Document de designació de compte bancari o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca (annex 5).

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a), b), c), d), f), g) i k) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts (una per cada centre per al qual se sol·licita l'ajuda):

S'haurà de lliurar la documentació següent:

a) Certificat signat pel director/a de l'escola infantil de primer cicle d'educació infantil que desenvolupa l'activitat educativa per la qual se sol·licita la subvenció, acreditatiu de tenir constituït el Consell Escolar i que aquest hagi nomenat el director o directora del centre, de disposar del Projecte educatiu de centre, del Pla d'atenció a la diversitat i de la Programació general anual del curs 2018-2019 aprovats pel Consell Escolar de Centre i que també acrediti les dades necessàries per determinar l'import de la subvenció (punt 8 de les bases) (annex 2).

S'ha d'acompanyar d'una relació dels alumnes que han rebut beca de menjador i l'import.

b) Memòria anual del curs 2018-2019 aprovada pel Consell Escolar.

c) Liquidació econòmica del centre relativa al curs escolar 2018/19 d'acord amb els epígrafs de l'annex 3.

3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita als apartats A) i B) de l'apartat 2 d'aquesta base s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb allò establert en l'art. 14.1 i 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

b) Facultativament la poden presentar presencialment, d'acord amb allò establert en l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, les persones físiques (per tal de preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics) en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l'LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se'l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la data de recepció del requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015.

7. CRITERIS I MÒDULS A CONSIDERAR PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

En primer lloc es tindran en compte un conjunt de mòduls (1, 2, 3, 4, 5 i 7) que impliquen un augment de les despeses o el desenvolupament d'activitats per als infants i famílies a les escoles infantils. En segon lloc (mòdul 6), es consideraran el nombre d'infants matriculats.

Així, per a la distribució dels ajuts es tindran en compte el mòduls següents:

1. Les despeses extraordinàries en material o RH derivades de l'escolarització d'alumnes amb NEE justificades mitjançant factura i amb informe previ de l'EAP (equip d'atenció primerenca) que ja hagin estat sol·licitades i denegades pel Servei de Suport Educatiu de la Conselleria d'Educació.

2. Nombre de sessions d'espais familiars, de massatge infantil, tallers i xerrades temàtiques, tertúlies literàries, contacontes, desenvolupades a l'escoleta amb aportació de personal per part de l'escoleta, fora de l'horari escolar.

3. Dies de patis oberts al capvespre o en període no lectiu.

4. El nombre d'aules que oferesquin el servei de menjador.

5. L'adquisició de material de patis o millora de les zones d'accés i espera de les famílies.

6. El nombre d'alumnes matriculats a l'escoleta en la data de 30 de juny de 2019.

L'import inicial per cada escoleta serà el resultant de sumar els imports corresponents a cadascun dels mòduls.

7. El nombre d'alumnes que han rebut beca de menjador i l'import concedit.

8. DISTRIBUCIÓ I DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. Per despeses extraordinàries en material o RH derivades de l'escolarització d'alumnes amb NEE justificades mitjançant factura i amb informe previ de l'EAP que ja hagin estat sol·licitades i denegades pel Servei de Suport Educatiu de la Conselleria d'Educació: fins a 750 euros per alumne.

2. Per cada sessió d'espais familiars, de massatge infantil, amb famílies amb infants de 0-3 anys, tant si els fillets estan escolaritzats com si no, i per cada sessió de tallers de famílies, xerrades temàtiques, tertúlies literàries i contacontes desenvolupats a l'escoleta amb aportació de personal per part de l'escoleta amb famílies de fillets escolaritzats desenvolupat fora del horari escolar: 40 euros. Màxim 20 sessions per escoleta.

3. Per cada dia de pati obert a l'ús de totes les famílies de la població en horari o període no lectiu: 40 euros. Fins a un màxim de 1.000 euros per municipi amb una sola escola pública i fins a 2.000 a les poblacions amb més d'una escoleta públiques, amb el vistiplau previ per escrit del regidor d'Educació. En el cas de les escoletes privades serà necessari el consentiment del titular del centre

4. Per cada aula que oferesqui el servei de menjador 600 euros

5. El 50% de l'import de les factures fins a un màxim de 1.000 euros per material de patis o millora de les zones d'accés i espera de les famílies

6. Per cada fillet matriculat en data de 30 de juny de 2019, d'acord amb les dades que figurin al GESTIB: 100 euros.

7. El 80% de l'import que resulti de les beques de menjador, sempre que aquestes no hagin estat subvencionades per un altre administració.

L'import inicial per cada escoleta serà el resultant de sumar els imports corresponents a cadascun dels mòduls.

Pel que fa als mòduls 1 a 6 una vegada aplicats els criteris anteriors l'import resultant es restarà de l'import global de la convocatòria. Tant si el supera com si és inferior, la diferència se sumarà o restarà del mòdul 6 i es distribuirà de forma proporcional al nombre de fillets matriculats.

Atès que la convocatòria especifica que l'import màxim a percebre per escola infantil per als mòduls 1 a 6 és de 20.000 €, si un cop feta la distribució la quantia que correspondria a alguna escoleta supera els 20.000 €, la quantitat que sobrepassi aquest import incrementarà novament el mòdul 6 i es distribuirà de forma proporcional entre la resta d'escoles infantils segons el nombre d'alumnes matriculats.

Pel que fa al mòdul 7 no podrà superar l'import previst a la convocatòria. En cas de fer-ho es distribuirà de forma proporcional a l'ajut que pertoqui a cada sol·licitud.

9. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els ajuts es concediran d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent.

El text de la convocatòria i la resta de documentació que és requeresqui es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i es publicarà l'estractre de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes balears, en compliment de l'art. 20.8 de la llei general de subvencions.

La instrucció correspondrà a la tècnica mitja de Cultura i Educació, que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de resoldre la resolució de la concessió dels ajuts.

Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de la comissió avaluadora.

Una vegada examinades les sol·licituds per la comissió avaluadora corresponent, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament de Cultura i Educació n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Això no obstant, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l'obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

10. COMISSIÓ AVALUADORA

La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent.

La comissió avaluadora estarà composta pels membres següents:

President:

- El conseller responsable d'Educació

Vocals:

- El director insular d'Educació

- La tècnica mitja del departament de Cultura i Educació

- Un membre del personal administratiu del departament, que actuarà de secretari

11. JUSTIFICACIÓ I ABONAMENT DE LES DESPESES

Es consideraran justificats els ajuts la sol·licitud dels quals (inclosa la documentació presentada) compleixi tots els requisits d'aquesta convocatòria, i per tant no caldrà presentar cap altra documentació addicional per justificar la subvenció.

L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular es farà en un termini de 60 dies des de la seva concessió, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti. No obstant això, si s'han sol·licitat altres ajuts es podrà adoptar la mesura cautelar de retenció de crèdit i el pagament podrà ajornar-se fins que es pugui comprovar la resolució relativa a aquestes sol·licituds.

12. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió (mitjançant publicació al BOIB de l'acord de concessió).

b) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts, i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

c) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li demani el Consell Insular de Menorca.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuï el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

e) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

f) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

g) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si en poden afectar el cost total, i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d'ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s'hi han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

h) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària.

13. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consequent reintegrament si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de la normativa que sigui aplicable.

Pels casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar a l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts a l'article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l'interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i és d'aplicació la via de constrenyiment.

L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que si escau siguin exigibles.

14. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l'establert en l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars.

15. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin d'aplicació al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.196 de 31 de desembre de 2005)

ANNEX 1: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD (consta a l'expedient)

ANNEX 2: MODEL CERTIFICAT DEL/DE LA DIRECTOR/A DEL CENTRE (consta a l'expedient)

ANNEX 3: MODEL DE LIQUIDACIÓ ECONÒMICA (consta a l'expedient)

ANNEX 4: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta a l'expedient)

ANNEX 5: DOCUMENT DE DESIGNACIÓ DE COMPTE BANCARI (consta a l'expedient)

  

Maó, 2 d'octubre de 2019

Per delegació de la presidenta,  El secretari del Consell Executiu,

(Decret 427/2019, d'11 de juliol)

(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)

Octavi Pons Castejón