Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 9637
Resolució de la directora gerent de l’Hospital de Manacor de 23 de setembre de 2019 per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de cap del Servei de Cirurgia General i de l’Aparell Digestiu

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

És necessari cobrir el lloc de treball de cap del Servei de Cirurgia General i de l'Aparell Digestiu corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor.

Fonaments de dret

  1. El Decret 87/2006, de 6 d'octubre, de provisió de prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears.

  2. El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

  3. La Resolució de la consellera de Salut de 13 de gener de 2016 de delegació de competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears, modificada per la Resolució de 13 de setembre de 2017, que modificava la Resolució de 3 de juny de 2016 (BOIB núm. 10/2016 i BOIB núm. 119/2017).

Per tot això dict la següent

Resolució             

  1. Aprovar la convocatòria per proveir, pel procediment de lliure designació, el lloc de treball de cap del Servei de Cirurgia General i de l'Aparell Digestiu de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor, que es regeix per les bases que es publiquen en l'annex 1.

  2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— pot interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. També pot interposar-se qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

No obstant això, es pot optar per interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta resolució. En aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que se n'hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs de reposició, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Manacor, 23 de setembre de 2019

La directora gerent de l'Hospital de Manacor

Catalina Vadell Nadal

Per delegació de la consellera de Salut (BOIB 10/2016 i BOIB 119/2017)

 

 

   ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Lloc de treball

La denominació del lloc de treball és cap del Servei de Cirurgia General i de l'Aparell Digestiu de l'Hospital de Manacor.

2. Característiques generals

El règim jurídic del lloc de treball  és el que estableix l'Estatut marc del personal estatutari del Servei de Salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i la resta de disposicions aplicables.

3. Requisits de les persones aspirants

3.1. Requisits generals:

a). Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol un altre estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o qualsevol d'altre ratificat per Espanya, o tenir reconegut aquest dret per alguna norma de rang legal.

b). Tenir el títol oficial corresponent que habiliti per a l'exercici professional de l'especialitat requerida per al lloc de treball.

c). De conformitat amb el Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears  (BOIB núm. 37/2018, de 24 de març), acreditar el nivell B1 de coneixements de català per mitjà d'un certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o qualsevol dels expedits, reconeguts com a equivalents o homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acrediti aquest nivell. No obstant això, atès que per exercir les funcions del lloc de treball es requereixen una qualificació, uns coneixements i unes habilitats directives especials, s'admetran totes les sol·licituds de participació, encara que no pugui acreditar-se el nivell de coneixements de català exigit, encara que la persona que resulti adjudicatària queda obligada a obtenir-ho i acreditar-ho en un termini màxim de dos anys comptadors a partir de la data en què prengui possessió del lloc de treball.

d). Tenir la capacitat funcional necessària per exercir les funcions que es derivin del nomenament corresponent.

e). Tenir complerts els setze anys i no sobrepassar l'edat de jubilació forçosa.

f). No haver estat separat del servei per mitjà d'un expedient disciplinari en qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, ni estar inhabilitat amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni, si escau, per a la professió corresponent.

g). En el cas de les persones amb nacionalitat d'altres estats no esmentats en el paràgraf a, no estar inhabilitada per alguna sanció o pena per a l'exercici professional ni per accedir a funcions o serveis públics en el seu estat, ni haver estat separada per alguna sanció disciplinària d'alguna de les seves administracions o serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria.

3.2.  Requisits específics:

a). Poden participar en aquesta convocatòria els facultatius amb nomenament com a personal estatutari fix que tinguin una plaça en l'especialitat en la qual participin, i també els facultatius amb nomenament de funcionari de carrera o laboral fix que prestin serveis en hospitals de titularitat pública en l'especialitat que es tracti.

b). És un requisit haver ocupat una plaça de l'especialitat que es tracti durant un període no inferior a tres anys. A aquest efecte se sumaran els períodes en què s'hagi ocupat una plaça de l'especialitat corresponent en els diferents serveis i hospitals, però es comptabilitzaran com un només els períodes de temps en els quals s'hagi ocupat simultàniament més d'una plaça.

3.3.  Acreditació dels requisits

Els requisits han de complir-se el darrer dia del termini per presentar sol·licituds i han de mantenir-se fins a la presa de possessió. L'acreditació ha de fer-se en el moment de presentar la sol·licitud.

4. Sol·licituds

4.1 Qui vulgui participar en aquesta convocatòria ha de presentar la sol·licitud, d'acord amb el model que figura en l'annex 2.

4.2 La sol·licitud per participar en el procés selectiu, dirigida a l'òrgan convocant, ha de presentar-se en el termini de vint dies naturals comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Ha de formalitzar-se en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut o per alguna de les vies que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Documentació que cal aportar juntament amb la sol·licitud

5.1 Les persones aspirants ha d'aportar els documents següents:

a). Fotocòpia compulsada del document d'identitat.

b). Fotocòpia compulsada del títol i del nomenament, o del contracte, de l'especialitat a la qual s'opta.

c). Fotocòpia compulsada del títol, diploma o certificat oficial que acrediti el nivell B1 de coneixements de català.

d). Un projecte tècnic de gestió de la unitat assistencial.

e). Historial professional, en el qual han de figurar com a mínim els apartats següents:

  • Formació universitària

  • Formació especialitzada

  • Experiència professional en els àmbits assistencial i docent

  • Mèrits científics i d'investigació

  • Nivells de coneixement de català acreditables

  • D'altres activitats

5.2 Els mèrits han d'acreditar-se per mitjà dels documents originals o de fotocòpies compulsades.

5.3 Quant als treballs i les publicacions científiques, es pot aportar una fotocòpia simple sempre que s'especifiqui la ressenya de la publicació o de la certificació acreditativa del centre o de la institució organitzadora si es tracta d'aportacions a reunions científiques que no han estat publicades.

6. Resolució de la convocatòria

6.1 Una vegada vençut el termini per presentar les sol·licituds i quan l'òrgan competent hagi verificat que les persones aspirants compleixen els requisits, l'òrgan convocant dictarà una resolució per designar-ne la persona seleccionada, que es publicarà de la mateixa manera que la resolució de convocatòria. Contra aquesta resolució es podran interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en la convocatòria.

6.2 D'acord  amb l'article 25 del Reial decret llei 1/1999, el lloc de treball convocat pot ser declarat desert si es considera que no ha concorregut cap persona aspirant que sigui idònia per ocupar-lo.

6.3 Per resoldre aquesta convocatòria es valoraran els aspectes següents:

a). El projecte tècnic de gestió de la unitat assistencial, que ha de defensar-se públicament davant l'òrgan convocant, el qual pot estar acompanyat dels assessors que consideri escaient.

b). Els mèrits documentals aportats juntament amb la sol·licitud.

6.4 Si la persona seleccionada té la condició de personal estatutari fix de l'Hospital de Manacor, seguirà ocupant la plaça de la seva categoria.

6.5 Si la persona seleccionada té la condició de personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre centre del Servei de Salut de les Illes Balears, ocuparà únicament el lloc de treball en el centre de destinació i quedarà en la situació de reserva respecte de la seva plaça estatutària fixa.

​​​​​​​6.6 Si la persona seleccionada té la condició de personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre servei de salut o en una altra administració sanitària, o de funcionària de carrera o personal laboral fix, ocuparà únicament el lloc convocat i quedarà respecte de la seva plaça o lloc d'origen en la situació administrativa que escaigui i en la qual sigui declarada en l'administració d'origen.

7. Cessament

De conformitat amb l'article únic.5 del Decret 87/2006, la persona seleccionada pot ser destituïda discrecionalment per l'autoritat que n'hagi acordat el nomenament.

 

ANNEX 2 Model de sol·licitud

Dades personals

Nom: .......................................................  Primer llinatge: ..............................................

Segon llinatge:...................................................... Núm. doc. identitat: ........................

Data de naixement: ............................... Nacionalitat: ....................................................

Telèfon: ..................................................

Domicili a l'efecte de rebre notificacions

Nom de la via:....................................................................................................................

Núm.: ....... Pis:............ Porta: ........  Localitat: ................................................................

Codi postal:............................ Municipi:..........................................................................

Dades professionals

Categoria:.................................................. Especialitat:...................................................

Centre on prest serveis:....................................................................................................

Província:............................................................................................................................

EXPÒS:

Que complesc tots els requisits que s'exigeixen per participar en la convocatòria.

SOL·LICIT:

Que s'admeti aquesta sol·licitud per optar al lloc de treball de cap del Servei de Cirurgia General i de l'Aparell Digestiu de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor, i per a això adjunt els documents que s'exigeixen a les bases.

..................................... , ......  de ........................................ de 20.........

[signatura]

DIRECCIÓ GERÈNCIA DE L'HOSPITAL DE MANACOR