Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SES SALINES

Núm. 9622
Elevació automàtica a definitius de l'acord provisional de modificació de l'Ordenança Fiscal número 23 reguladora de la taxa per la utilització privativa o aprofitament especial derivat de l'ocupació de terrenys de via o espai públic amb taules i cadires, tribunes, tablados i altres elements anàlegs amb finalitat lucrativa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El BOIB núm. 111, de 13 d'agost de 2019, va publicar el corresponent edicte d'exposició al públic de l'acord d'aprovació inicial del Ple de l'Ajuntament, en sessió extraordinària de dia 2 d'agost de 2019, de la modificació d'ordenança fiscal núm. 23 reguladora de la taxa per la utilització privativa o aprofitament especial derivat de l'ocupació de terrenys de via o espai públic amb taules i cadires, tribunes, tablados i altres elements anàlegs amb finalitat lucrativa. 

Havent finalitzat el termini per a la presentació de reclamacions contra l'acord adoptat per l'Ajuntament Ple, sense que s'hagi formulat reclamació, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 17.3 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, queda definitivament aprovat. El que es fa públic als efectes previnguts en l'article 17.4 del citat Reial decret legislatiu, amb la publicació del text íntegre dels acords d'aprovació i dels articles modificats: 

Article 3r.- QUOTA TRIBUTÀRIA.- 

La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa del servei o activitat, d'acord amb les següents tarifes: 

a) Per l'ocupació de terrenys de domini públic amb taules, cadires, prestatges, vitrines i altres elements comercials, per cada any natural 55 euros per metre quadrat. No s'autoritzaran ocupacions inferiors a aquest termini, sent la quota irreductible, encara que l'ocupació sigui inferior a aquest termini. 

Article 4t.- NORMES DE GESTIÓ.- 

1.- La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació, en el moment de presentar la sol·licitud de la preceptiva llicència. 

Els serveis tècnics d'aquest Ajuntament comprovaran i investigaran les declaracions formulades pels interessats, concedint-se les autoritzacions de no trobar diferències amb les peticions de llicències. Si l'aprofitament s'hagués iniciat sense la preceptiva llicència, o aquest fos superior a l'ocupació autoritzada, es practicarà i notificarà a la persona interessada la liquidació de la taxa anual per l'ocupació realitzada o per l'excés d'ocupació respecte a l'ocupació autoritzada, sense perjudici del règim sancionador que sigui aplicable. A aquest efecte, el departament competent remetrà al departament de gestió tributària els expedients d'ocupacions sense llicència on quedi justificat de manera manifesta que s'ha procedit a una ocupació efectiva, deixant constància clara i expressa del lloc ocupat, la seva superfície en m2, la identificació dels elements objecte d'ocupació, així com les dades de l'ocupant.  

Igualment hauran de comptar amb assegurança de responsabilitat civil que, a part d'assegurar l'activitat que s'exerceix, inclogui la responsabilitat pels possibles danys que per l'ocupació del domini públic puguin ocasionar-se a persones o béns. 

4.- No es consentirà cap ocupació de la via pública fins que s'hagi obtingut pels interessats la llicència corresponent. La taxa haurà d'abonar-se dins del període d'ocupació, dins de cada exercici, abans de finalitzar el període concessional. La falta de pagament suposarà la pèrdua de la possibilitat d'obtenir noves concessions, fins que no s'hagi liquidat el deute, amb els interessos legals pertinents. 

5.- Les autoritzacions tindran caràcter personal i no podran ser cedides o subarrendades a tercers. L'incompliment d'aquest mandat donarà lloc a l'anul·lació de la llicència, sense perjudici de les quanties que correspongui abonar als interessats. 

6.- La llicència podrà ser concedida, a sol·licitud del subjecte passiu, per un any de vigència sense cap pròrroga o bé podrà ser prorrogable cada any devent en tal caso procedir a la domiciliació de les liquidacions successives, fins que es manifesti pel mateix subjecte passiu la no instal·lació de taules i cadires que haurà de ser comunicada en l'exercici anterior. En cas contrari, no procedirà devolució de cap quantitat. 

7.- L'ocupació màxima de terrenys de domini públic que podrà autoritzar-se per a la col·locació de cadires, taules, prestatges, expositors i vitrines vindrà determinada pels informes tècnics i de la Policia Municipal, favorables, per no suposar l'ocupació detriment a la seguretat dels usuaris de les vies i places públiques i municipals. 

8.- En el cas d'instal·lació d'anuncis en les papereres municipals, és necessari la prèvia sol·licitud per part de l'interessat i acceptació per part de l'Ajuntament de la ubicació d'aquests, d'acord amb el pla de situació degudament aprovat i diligenciat, així com el Decret de l'Alcaldia regulador de l'ús i gaudi dels mateixos anuncis publicitaris.  

Transcorreguts els cinc anys, el subjecte passiu podrà optar entre el pagament de 59 euros anuals o bé el pagament de la quota tributària establerta en l'article 3r per a cinc anys. 

La concessió de la utilització privativa d'anuncis es realitzarà per rigorós ordre d'entrada de sol·licituds en el registre municipal.   

Amb caràcter general tota ocupació de terrenys de domini públic porta implícita la deguda senyalització, de fàcil retirada o restitució a la situació anterior, de les zones ocupades, senyalització que correrà íntegrament a compte del titular de l'explotació. Així mateix l'haver de mantenir net l'espai de domini públic ocupat i els seus voltants més immediats. 

Article 5è.- EXEMPCIONS I BONIFICACIONS.- 

En l'aplicació d'aquesta taxa no s'admetrà cap exempció ni cap benefici tributari, a excepció dels quals expressament estiguin previstos en les normes amb categoria de llei o els derivats de l'aplicació dels tractats internacionals.

Article 6è.- MERITACIÓ I FORMA DE PAGAMENT.- 

1.- S'esdevingui la Taxa i neix l'obligació de contribuir, en els casos assenyalats en l'article 3r de la present Ordenança: 

a) Mitjançant autoliquidació quan es presenti la sol·licitud que iniciï l'actuació o l'expedient, si bé per al seu abonament s'estarà al que es disposa en l'article 4.4 d'aquesta Ordenança. En tot cas, haurà de presentar-se abans del mes d'octubre de l'exercici natural anterior a aquell en què es vulgui dur a terme l'ocupació efectiva. La domiciliació contemplada en l'article 4t serà efectiva dia 1 de setembre de l'exercici d'ocupació en curs

b) Quan es produeixi l'ús privatiu o l'aprofitament especial, sense sol·licitar llicència, la taxa s'esdevingui en el moment d'iniciar l'aprofitament. Això sobre la base de l'informe de la Policia Local o serveis municipals i prèvia audiència de l'interessat per termini de 10 dies, procedint l'Administració a efectuar la corresponent liquidació. 

2.- No procedirà cap devolució si el subjecte passiu deixa d'ocupar el domini públic, excepte cas de força major. 

Article 7è.-  INFRACCIONS I SANCIONS.- 

En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s'estarà al que es disposa en la Llei General Tributària. 

 

Ses Salines, 1 d'octubre de 2019 

El batle 

Juan Rodríguez Ginard