Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 9620
Acord de Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 26.8.2019, relatiu a l'aprovació de la convocatòria dels ajuts del Consell Insular de Menorca per al suport a les confraries de pescadors per a l'any 2019, amb les mateixes bases reguladores de l'any 2018 (tot substituint l'any 2017 per l'any 2018 i l'any 2018 per l'any 2019) (Exp. 3012-2019-000001)
Antecedents
1. El sector pesquer a Menorca s'organitza entorn de les confraries de pescadors, que exerceix, entre altres, la representació del sector pesquer dins el seu àmbit territorial.
2. El Departament d'Economia i Territori del Consell Insular de Menorca té, entre altres, l'interès de donar suport i col·laborar amb les confraries de pescadors de Menorca per tal d'ajudar al manteniment i el desenvolupament del sector pesquer.
3. El Consell Executiu, en la sessió de dia 10 de desembre de 2018, va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca (PES) per l'any 2019. El PES estableix la previsió de l'activitat subvencionadora en la línia de foment d'activitats d'interès general, dins el marc normatiu establert per a la concessió de subvencions. Una de les línies de subvenció incloses en aquest PES és l'ajut a les confraries de pescadors de Menorca.
4. L'objectiu d'aquesta convocatòria és donar suport a les confraries de pescadors en l'assessorament, la capacitació i altres actuacions d'interès general per al sector pesquer. L'efecte previst amb aquests ajusts és contribuir al manteniment de la rendibilitat del sector pesquer.
5. Les confraries són òrgans de consulta i col·laboració amb l'Administració i tenen com a objectiu la promoció i l'impuls dels interessos pesquers.
6. El Decret 61/1995, de 2 de juny (BOIB núm. 80 de 24 de juny de 1995), de regulació de les confraries de pescadors i de les seves federacions, estableix, entre altres, com a funcions de les confraries com a òrgans de consulta i col·laboració amb l'Administració, les d'actuar com òrgans consultius de l'Administració en totes les qüestions que afecten la pesca marítima i que li siguin sotmeses; emetre informe previ en relació amb els projectes de disposicions de caràcter general que regulin la pesca quan, per la seva transcendència i per afectar els seus respectius àmbits territorials, els ho l'Administració; elevar informes i propostes a l'Administració sobre les matèries objecte de la seva competència; confeccionar las estadístiques de captures d'acord amb les instruccions de l'Administració; vigilar el compliment de l'obligació de desembarcament als ports i la venda a la llotja, i als punts autoritzats en el seu defecte, de la totalitat de les captures, i també de la normativa vigent en matèria de pesca i de comercialització, fins a la primera venda; i sotmetre a l'Administració, per a la seva consideració, si és necessari, propostes de plans de pesca amb la finalitat d'equilibrar els recursos marins vius, els mitjans de producció i les captures.
7. El Reial decret 418/2015, de 29 de maig (BOE núm. 149 de 23 de juny de 2015) regula la primera venda dels productes pesquers.
8. L'article 70.12 de la Llei orgànica 1/2007, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, determina les competències pròpies dels consells insulars, entre les quals es troba l'agricultura, la ramaderia i la pesca.
9. L'article 73 de l'esmentada llei diu que correspon als consells insulars, en les matèries que aquest estatut els atribueix com a pròpies, l'exercici de l'activitat de foment.
10. El Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en la sessió de caràcter ordinari de dia 7 de maig de 2018, va aprovar les Bases dels ajuts a les confraries de pescadors de Menorca per a l'any 2018. Aquestes bases es van publicar en el BOIB núm. 70 de 7 de juny de 2018.
La base 7 d'aquests ajuts aprovats consta de set punts. Per error, en el moment de publicar les bases en el BOIB, únicament es varen publicar els dos primers punts. Per aquest motiu, s'ha d'esmenar aquest error i s'ha de tornar a publicar íntegrament la base 7 d'aquests ajuts.
La normativa específica que regula aquests ajuts no ha canviat i, per tant, la convocatòria d'aquest any es regirà per les bases aprovades l'any 2018, substituint les referències de l'any 2017 per l'any 2018 i les de l'any 2018 per l'any 2019.
Per tot l'exposat, conformement amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc del que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració;
Atesa la proposta del conseller executiu del Departament d'Economia i Territori;
ACORD:
Primer.- Aprovar la Convocatòria d'ajuts a les confraries de pescadors de Menorca corresponent a l'any 2019, que es regirà per les bases d'ajuts a les confraries de pescadors aprovades pel Consell Executiu del Consell Insular de Menorca en la sessió de caràcter ordinari de dia 7 de maig de 2018 i que es van publicar en el BOIB núm. 70 de 7 de juny de 2018, substituint les referències de l'any 2017 per l'any 2018 i les de l'any 2018 per l'any 2019, d'acord amb les condicions següents:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s'indiquen més avall:
Partida quantia màxima: 6.41500.4890032 Ajuts a les confraries de pescadors 60.000 €
L'import màxim a què es destina a la convocatòria únicament podrà ampliar-se en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.
b) El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes comptat a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
c) L'instructor d'aquest expedient serà el senyor José Maria Mir Orfila, Tècnic del departament d'Economia i Territori.
d) Aprovar la composició següent de la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts:
- President: Miquel Company Pons, conseller executiu d'Economia i Territori
- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament
- Vocals:
Segon.- Publicar íntegrament la base 7 d'aquests ajuts que, per error, no es va publicar en el BOIB núm. 70 de 7 de juny de 2018 i la redacció de la qual és la següent:
«7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex I d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es.
2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
Documentació administrativa
a) CIF de l'entitat
b) Document que acrediti que la confraria de pescadors està legalment inscrita en el Registre Oficial de Confraries de Pescadors i de les seves federacions, així com els estatuts i les seves modificacions, degudament inscrits en l'esmentat registre.
c) Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d'aportar un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i designar representant.
d) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre i NIF del representant.
e) Declaració responsable, signada pel sol·licitant o pel seu representant legal, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (annex II).
f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (Annex III).
g) Document de designació de compte bancari de l'empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.
h) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions davant la Seguretat Social.
El sol·licitant pot substituir els certificats esmentats per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions quan l'import de la subvenció sol·licitada no superi els 3.000 € (art. 11 f TRLGSIB).
i) Document justificatiu d'estar d'alta de l'IAE, en cas d'estar-hi obligats, o declaració responsable de no estar obligats. (Emplenau el punt 4 de l'annex II)
Documentació específica
j) Memòria indicativa de les actuacions subvencionables realitzades o per realitzar.
k) Relació nominativa de les despeses realitzades i detalls d'altres ingressos i subvencions que hagin finançat l'activitat (annex IV).
l) Certificat emès pel secretari de l'entitat, amb el vistiplau del president, sobre les dades que a continuació s'indiquen:
- Nombre mitjà de barques durant l'any anterior al de la convocatòria
- Volum mitjà de vendes durant l'any anterior al de la convocatòria
- Nombre mitjà de socis durant l'any anterior al de la convocatòria
m) Compromís de presentar en el moment de la justificació un estudi específic de les captures dutes a terme durant l'any 2017 en comparació amb altres anys anteriors per poder valorar l'estat de les zones de captura. En el cas de confraries que pesquin dins la reserva del nord de Menorca hauran d'especificar aquesta zona en concret.
3. Els beneficiaris poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. Aquestes comprovacions es portaran a terme en la mesura que el Consell Insular de Menorca disposi dels mitjans adequats que li ho permetin (anex I).
S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, d i g en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.
4. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de l'LPACAP, les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).
D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.
5. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:
a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.
b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.
Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.
6. La sol·licitud i tota la documentació transcrita en el punt 2 de la base 7 s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:
Per mitjans electrònics d'acord amb el que estableix l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o en qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.
Si qualque sol·licitant presenta la sol·licitud presencialment, se'l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes, i d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.
7. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà del dia que es rebi el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.»
Tercer.- Remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions informació sobre la present convocatòria, en els termes establerts en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de forma prèvia a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
ANNEX I: Sol·licitud d'ajudes del Consell Insular de Menorca per al suport a les confraries de pescadors de Menorca (consta en l'expedient)
ANNEX II: Model de declaració responsable de la convocatòria d'ajuts a les confraries de pescadors (consta en l'expedient)
ANNEX III: Model de declaració responsable d'altres ajuts rebuts de la convocatòria d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a les confraries de pescadors (consta en l'expedient)
ANNEX IV: Relació nominativa de les despeses dels ajuts del Consell Insular de Menorca a les confraries de pescadors de Menorca (consta en l'expedient)
Interposició de recursos
Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.
L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma
Maó, 12 de setembre de 2019
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón