Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
AGÈNCIA DE LA QUALITAT UNIVERSITÀRIA DE LES ILLES BALEARS
Núm. 9617
Acord del Consell de Direcció de l’Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears 5/2019 pel qual es fa pública la convocatòria per presentar sol·licituds perquè es duguin a terme les avaluacions prèvies i s’emetin els informes específics de les diverses figures de professor que estableix la normativa universitària a l’efecte que la Universitat de les Illes Balears contracti personal docent i investigador
La Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, per la qual es modifica la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (LOMLOU), exigeix l'avaluació prèvia positiva de l'activitat docent i/o investigadora per contractar professors contractats doctors i ajudants doctors (articles 50 i 52 de la LOMLOU).
La Llei esmentada, en l'article 31, assigna aquestes funcions a l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) i als òrgans d'avaluació que la llei de la comunitat autònoma determini en l'àmbit de les competències respectives. En aquest sentit, la Llei 2/2003, de 20 de març, d'organització institucional del sistema universitari de les Illes Balears, atribueix a l'Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears (AQUIB) la funció d'acreditació i avaluació prèvia del personal docent i investigador contractat per la Universitat de les Illes Balears.
Finalment, l'article 2 del Decret 178/2003, de 31 d'octubre, pel qual es regula el procediment per obtenir l'avaluació i l'acreditació de l'Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears, disposa que l'AQUIB ha de convocar la presentació de sol·licituds d'avaluació prèvia per contractar professors ajudants doctors i professors contractats doctors.
Per això, el Consell de Direcció de l'AQUIB, en la sessió de dia 25 de setembre de 2019, adopta l'Acord següent:
Primer. Objecte
L'AQUIB fa pública la convocatòria per presentar sol·licituds i tota la documentació requerida per a l'avaluació prèvia a la contractació, per part de la Universitat de les Illes Balears, de professors ajudants doctors i de professors contractats doctors.
Segon. Requisits per a la sol·licitud de les diferents figures
En l'avaluació per contractar professors contractats doctors i professors ajudants doctors les persones interessades han de tenir el títol de doctor.
Tercer. Presentació de sol·licituds
Els models d'impresos normalitzats necessaris per tramitar la sol·licitud ¾la sol·licitud i la resta de formularis¾ estan disponibles a l'AQUIB i a la pàgina web de l'Agència (www.aquib.org).
S'ha d'emplenar una única sol·licitud per persona i les persones interessades a sol·licitar simultàniament l'avaluació de la seva activitat docent i/o investigadora per a més d'una figura contractual han d'indicar-ho en la sol·licitud.
La sol·licitud, juntament amb la documentació esmentada en el punt quart d'aquest Acord, s'ha de presentar a l'AQUIB (carrer Salvà, 14, planta baixa. 07013 Palma) o a qualsevol dels registres a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
D'acord amb la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la disposició final segona de la Llei 12/2012, de 26 de setembre, de mesures tributàries per a la reducció del dèficit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 7 de gener de 2019 per la qual s'estableix l'actualització de les bases, els tipus de gravamen i les quotes tributàries de les taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019, s'estableix una taxa per tramitar cada sol·licitud d'avaluació per a l'acreditació dels professors. L'import de la taxa és de 52,84 euros per a cada una de les figures contractuals.
Tenen dret a obtenir exempcions o bonificacions de la taxa:
- Els membres de famílies nombroses tenen dret a la bonificació de les taxes, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la sol·licitud.
a) Família nombrosa o monoparental de categoria general: bonificació del 50% de les taxes.
b) Família nombrosa o monoparental de categoria especial: bonificació del 100% de les taxes.
- Les persones que hagin estat víctimes d'actes terroristes tenen dret a l'exempció total de taxes, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció.
- Les víctimes de violència de gènere tenen dret a l'exempció total de taxes, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s'acredita presentant qualsevol dels documents que preveu la normativa vigent.
- Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%, les famílies en situació de vulnerabilitat econòmica especial i les persones subjectes a mesures privatives de llibertat, tenen dret a l'exempció total de taxes, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció.
- Les persones que estan en situació d'atur: exempció del 50% de les taxes. Aquesta condició s'ha d'acreditar documentalment en el moment de presentar la sol·licitud.
Aquest pagament s'ha de fer mitjançant un ingrés al compte de l'AQUIB (Bankia, IBAN: ES77 2038 3471 2064 0000 1898). En fer l'ingrés, s'han d'indicar els cognoms i el nom del sol·licitant i la figura que s'ha d'avaluar. El justificant acreditatiu de l'abonament de la taxa s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud.
Quart. Documentació que s'ha d'aportar juntament amb la sol·licitud d'avaluació
La documentació que s'ha de presentar per a l'avaluació és la següent:
Una única sol·licitud, que ha de ser segons el model normalitzat.
Un document acreditatiu de la identitat del sol·licitant (DNI, passaport o NIE).
Un currículum, que ha de ser segons el model normalitzat.
El títol de doctor o el document acreditatiu del pagament dels drets d'expedició del títol.
Una declaració de veracitat, segons el model normalitzat.
El justificant de pagament de la taxa en el termini previst en la convocatòria i, si escau, la justificació de la bonificació.
La documentació acreditativa dels mèrits.
Les persones interessades han de presentar en suport digital (CD o memòria USB) tota la documentació a què es fa referència en aquest punt de l'Acord. Així mateix, també han de presentar en paper i signades tant la sol·licitud com la declaració de veracitat.
La documentació que es presenta en format digital s'ha d'ordenar en carpetes de la manera següent:
1. Una carpeta denominada «General», que ha de contenir la documentació següent: la relativa als punts a, b, c, d, e i f especificats anteriorment.
2. Una carpeta denominada «Mèrits», que ha de contenir la documentació relativa al punt g especificat anteriorment. S'ha d'organitzar en subcarpetes identificades segons els apartats establerts en el currículum:
a) E. investigadora, b) E. innovació docent, c) F. acadèmica, d) E. professional, e) Altres mèrits.
Cinquè. Avaluació
El dia 30 de desembre de 2009 es varen fer públics en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els comitès d'avaluació (BOIB número 190 ext.) i el dia 27 de setembre de 2018, la composició d'aquests comitès (BOIB número 119). Així mateix, els criteris d'avaluació es varen publicar el dia 8 d'agost de 2013 (BOIB número 111). Tots aquests documents també es poden trobar a la pàgina web de l'AQUIB (www.aquib.org).
Sisè. Termini de presentació de les sol·licituds d'avaluació o informe
El termini per presentar les sol·licituds és de trenta dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Si les sol·licituds presentades dins termini no compleixen els requisits exigits o no es presenten els documents necessaris per tramitar el procediment, tal com s'estableix en el punt quart d'aquest Acord, es requerirà a la persona interessada que en el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la recepció del requeriment esmeni la falta aportant els documents preceptius, de conformitat amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas que el sol·licitant no esmeni la falta en el termini assenyalat, es considerarà que desisteix de la seva petició, després de dictar una resolució en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei esmentada.
El termini per notificar l'avaluació no podrà ser superior a sis mesos comptadors des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds previst en la convocatòria, sempre que es compleixin les condicions establertes per a cada cas els articles 21 i 22 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Aquest Acord produeix efectes a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 25 de setembre de 2019
El president de l'Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears
José Luis Pons Hinojosa