Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 9603
Resolució de la presidenta en funcions de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, d’1 de juliol de 2019, d'adjudicació de la concertació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca
Antecedents
1. El 5 d'abril de 2019, la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) va aprovar l'expedient de convocatòria de la concertació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca.
2. Amb aquesta resolució es va autoritzar la despesa dimanant d'aquest expedient per l'import total màxim de 1.214.400,00 euros (IVA exempt) amb càrrec a la partida pressupostària 402312822709.
3. La convocatòria es va publicar en el BOIB núm. 46, de 9 d'abril de 2019 i una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds han presentat sol·licitud per a la concertació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física les següents entitats:
4. Per part del Servei d'Autoritzacions, Registre i Inspecció de Centres i Serveis Socials, en dates 29 d'abril de 2019, així com 8, 10 i 14 de maig de 2019, s'informà sobre els serveis autoritzats i vegents de les entitats sol·licitants, així com de la inexistència d'expedient sancionador en matèria de serveis socials per infraccions de les que consten en els articles 128 i 129 de la Llei 4/2009, de Serveis Socials de les Illes Balears durants els darrers 24 mesos.
5. La responsable de Servei de la Direcció Insular Persones amb Discapacitat va emetre informe tècnic, de data 2 de maig de 2019, per a la Comissió Avaluadora, en el qual es detalla, entre d'altres, les sol·licituds rebudes i l'anàlisi efectuat per part de la Direcció Insular.
6. La Comissió Avaluadora es va reunir en dates 3, 10 i 15 de maig de 2019, acordant, després del pertinent tràmit d'esmenes, admetre a les entitats DACESMA i HOSPITAL SANT JOAN DE DÉU, així com presentar l'informe proposta per a la concessió de les places de la concertació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física.
7. Atès que, va tenir entrada al Servei Juridicoadministratiu la proposta de resolució del vicepresident de l'IMAS, de data 22 de maig de 2019, segons la qual es proposa que la presidenta de l'IMAS resolgui l'adjudicació de 115 places de la concertació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física, per un període de dos anys des de l'endemà de la data de la seva formalització, prorrogable dos anys més a favor de les entitats sol·licitants i admeses, de conformitat a la següent distribució de places:
ENTITATS |
PLACES |
DACESMA |
26 |
HOSPITAL SANT JOAN DE DÉU |
89 |
Consideracions jurídiques
1. La Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública, estableix, en els considerants tercer, quart, cinquè i sisè, que a l'hora d'aplicar aquesta norma s'han de tenir especialment en compte els drets de les persones amb discapacitat, i que els Estats membres gaudeixen de llibertat per organitzar la prestació dels serveis socials al marge de la contractació pública.
Per altra banda, en el seu considerant 114 estableix que els Estats membres i els poders públics segueixen tenint llibertat per prestar per si mateixos aquest serveis i organitzar els serveis socials de manera que no sigui necessari celebrar contractes públics, per exemple, mitjançant el finançament d'aquests serveis o la concessió de llicències o autoritzacions a tots els operadors econòmics que compleixin les condicions prèviament fixades pel poder adjudicador, sense límits ni quotes, sempre que aquest sistema garanteixin una publicitat suficient i s'ajusti als principis de transparència i no discriminació.
2. La Llei 9/2017, 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, en el seu article 11.6 estableix que: «Queda exclosa de la present Llei la prestació de serveis socials per entitats privades, sempre que aquesta es realitzi sense necessitat de celebrar contractes públics, a través, entre altres mitjans, del simple finançament d'aquests serveis o la concessió de llicències o autoritzacions a totes les entitats que compleixin les condicions prèviament fixades pel poder adjudicador, sense límits ni quotes, i que aquest sistema garanteixi una publicitat suficient i s'ajusti als principis de transparència i no discriminació».
3. L'article 89.1 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, estableix que “les administracions públiques de les Illes Balears, en l'àmbit de les seves competències, poden organitzar la prestació dels serveis del Catàleg de Prestacions i Serveis Socials de les Illes Balears a través de les fórmules següents: gestió directa, règim de concert previst en aquesta Llei, gestió indirecta en el marc de la normativa de contractació de les administracions públiques i convenis amb entitats sense ànim de lucre”.
L'article 89 bis d'aquesta norma disposa que les entitats d'iniciativa privada que ofereixen serveis socials prevists en la cartera de serveis i/o en la planificació autonòmica o insular es poden acollir al règim de concerts en els termes que estableix aquesta Llei.
4. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 146 de 22 de novembre de 2018), regula al Capítol I el «Règim de col·laboració privada en la gestió de serveis socials per a les persones mitjançant l'acció concertada» (en endavant Llei 12/2018).
5. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, (BOIB núm. 132 de 28 d'octubre de 2017) pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials (en endavant Decret 48/2017), la vigència del qual s'ha vist parcialment afectada per la Llei 12/2018 i, en conseqüència, resta en vigor en tot allò que no contradigui ni s'oposi al que disposa aquesta llei.
6. La Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67 de 2018) regula al seu article 3 i 4 les entitats que tenen la consideració d'entitats del tercer sector d'acció social.
7. Vist el Text consolidat dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 140, de 5 de novembre de 2016) aprovat per acord del Ple del Consell de Mallorca de data 13 d'octubre de 2016, en especial l'establert al seu article 2, punt 3, d'acord amb el qual aquest organisme té com a objecte exercir qualsevol altra competència que li encomani el Consell directament, mitjançant delegació o comanda, o, indirectament, a través de conveni amb altres ens territorials o institucionals amb finalitats coincidents.
8. En Ple del Consell de Mallorca del 13 de juliol de 2017 es dona aprovació definitiva al reglament pel qual s'aprova la Cartera Insular de Serveis Socials i dels Serveis a Menors i Família de Mallorca (BOIB núm. 97, de 18 de juliol de 2017 i correcció d'errades materials publicada BOIB núm. 161, de 30 de desembre de 2017).
9. El 8 de febrer de 2018 s'aprovà al Ple del Consell de Mallorca el reglament pel qual es regula el funcionament dels serveis socials per a persones amb discapacitat inclosos a la Cartera Insular de serveis socials i s'estableixen els requisits d'autorització i acreditació (BOIB núm. 21, de 15 de febrer de 2018). Aquesta normativa estableix, entre d'altres, les condicions tècniques i materials i els requisits de qualitat dels serveis de serveis socials per poder optar al règim de concert social.
10. A l'apartat primer de la resolució de la presidència de l'IMAS de data 5 de març de 2018, en la qual s'estableixen els serveis socials per a persones amb discapacitat i per a persones majors, inclosos a la cartera insular de serveis socials, que poden ser objecte de concertació social (BOIB Núm. 36, de 22 de març de 2018), inclou la prestació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física.
11. Resolució de la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, de data 5 d'abril de 2019, per la qual es convoca la concertació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física (BOIB Núm. 46, de 9 d'abril de 2019).
12. Una vegada fiscalitzada per la intervenció delgada de l'IMAS, l'òrgan competent per aprovar aquesta resolució és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.3 del Text Refós dels Estatuts de l'IMAS i amb el punt 9.1 de la resolució d'aprovació de la convocatòria de concertació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca, de data 5 d'abril de 2019 (BOIB núm. 46, de 9 d'abril de 2019).
13. En virtut del punt 9.3 de la resolució de convocatòria de la concertació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física, de data 5 d'abril de 2019 (BOIB núm. 46, de 9 d'abril de 2019), la resolució de concessió o denegació del concert social es notificarà a les entitats interessades i es publicarà en el BOIB i a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.
14. El Servei Juridicoadministratiu i la Intervenció Delegada han emès informes favorables a la concessió de la concertació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física a favor de les entitats DACESMA i HOSPITAL SANT JOAN DE DÉU.
Per tot això,
RESOLC
Primer. APROVAR l'adjudicació de 115 places de la concertació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física, que s'indiquen a continuació, a les entitats relacionades per un període de dos anys des de l'endemà de la data de la seva formalització, prorrogable dos anys més, d'acord amb els plecs de prescripcions tècniques; i DISPOSAR a favor d'aquestes entitats una despesa per import total màxim de 1.214.400,00 euros (IVA exempt), segons el següent detall:
ENTITAT |
CIF |
PLACES CONCERTADES |
IMPORT 2019 |
IMPORT 2020 |
IMPORT 2021 |
DACESMA |
G57312324 |
26 |
68.075,84.-€ |
137.280,00.-€ |
69.204,16.-€ |
HOSPITAL SANT JOAN DE DÉU |
R0700149H |
89 |
233.028,82.-€ |
469.920,00.-€ |
236.891,18.-€ |
L'execució de la despesa corresponent dels exercicis 2020 i 2021 està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de despeses d'aquests exercicis.
Segon. APROVAR el model d'acord d'acció concertada mitjançant el que es formalitzaran les col·laboracions objecte d'aquesta concertació, segons l'establert a l'article 5.4 de la Llei 12/2018 i d'acord amb aquest detall:
«Acord d'acció concertada entre l'Institut Mallorquí d'Afers Socials i l'entitat XXXXXX per al servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca.
A Palma, dia xx de xxxxx de 20xx
REUNITS
D'una part, la Sra. Margalida Puigserver Servera, presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS), en virtut del Decret de nomenament dels membres del Consell Executiu del Consell de Mallorca de 6 de juliol de 2015 (BOIB núm. 100 de 7-07-2015) i del Decret d'organització del Consell de Mallorca de 10 de juliol de 2015 (BOIB núm. 109 de de 18-07-2015), assistida per la secretària delegada de l'IMAS, en virtut del nomenament previst al Bolletí Oficial de les Illes Balears número 109, en data 5 de setembre de 2017.
I d'altra part, el Sr./ Sra. xxxxxxx, amb DNI núm. xxxxxxxx-x, en representació de l'entitat xxxxxx (en endevant xxxx), titular del CIF xxxxxxxx, domicili social al C/ XXXXXXXXXX, nº XX, CP XXXXX, de XXXXX, en qualitat de XXXXXXX.
Ambdues parts es reconeixen competència i capacitat, respectivament, per a formalitzar aquest acord d'acció concertada.
EXPOSEN
I. L'Institut Mallorquí d'Afers Socials, com a organisme autònom creat pel Consell de Mallorca, adscrit al Departament de Benestar i Drets Socials del Consell de Mallorca, és l'organisme que exerceix les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials, d'acord amb el Text consolidat dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm. 140, de 5 de novembre de 2016).
II. A l'empara de la Resolució de la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials de data 5 d'abril de 2019 (BOIB núm. 46, de 9 d'abril de 2019) per la qual es convocà la concertació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física, s'ha instruït l'expedient administratiu corresponent i s'ha acreditat que l'entitat XXXXXX és titular d'aquest servei i reuneix els requisits exigits.
III. Que, en data XX de XXXXXX de 2019 la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials ha dictat Resolució d'aprovació de l'adjudicació de la present concertació social, i entre les entitats adjudicatàries i prèvia proposta de l'òrgan instructor, s'han adjudicat a l'entitat XXXX un total de XX places del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física.
IV. Que el concert està imputat a la partida econòmica 402312822709 del pressupost de despesa de l'IMAS.
V. Que estant ambdues parts conformes amb la realització, el duen a terme d'acord amb les següents:
ESTIPULACIONS
1. Objecte del concert
L'objecte del concert és la prestació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física per l'entitat XXXXXX, d'acord amb els plecs de prescripcions tècniques que regeixen aquesta concertació social i pel número de places adjudicades a aquesta entitat, sent de XX places del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física.
D'acord amb l'establert a l'article 59 del Reglament pel qual es regula elfuncionament dels serveis socials per a persones amb discapacitat inclosos a la cartera insular de serveis socials i s'estableixen els requisits d'autorització i acreditació (BOIB nº 21, de 15 de febrer de 2018), el defineix com «servei que proporciona a les persones amb discapacitat física sobrevinguda en fase post-aguda, una atenció multidisciplinària mitjançant sessions especialitzades per pal·liar els dèficits cognitius, motors i emocionals, i millorar la seva autonomia. Es comença a prestar quan la persona surt del procés rehabilitador sanitari i es necessita un servei social que doni continuïtat als progressos de la rehabilitació mèdica, així com treballar les activitats d'autonomia personal i funcional. Té una durada determinada de, com a màxim, fins a tres anys des de la finalització de la rehabilitació sanitària. Es pot prestar tant en un centre especialitzat com al domicili de la persona usuària».
2. Caràcter de la concertació i règim jurídic aplicable
La present concertació es regirà en quan als efectes i extinció per allò que estableix la Llei 12/2018, de 22 de novembre de 2018 (BOIB 146, de 22 de novembre de 2018), el Decret 48/2017 de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials (BOIB Núm. 132, de 28 d'octubre de 2017). A més, del Reglament publicat al BOIB núm. 87, de 18 de de juliol de 2017, pel qual s'aprova la Cartera Insular de serveis socials i del serveis a menors i família de Mallorca 2017-2020, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca en sessió de dia 13 de juliol de 2017 que estableix el conjunt de prestacions del sistema públic de serveis socials d'aplicació a l'illa de Mallorca i que és complementària de la cartera bàsica de serveis socials que aprova el Govern de les Illes Balears, així com al Reglament pel qual es regula el funcionament dels serveis socials per a persones amb discapacitat inclosos a la cartera insular de serveis socials i s'estableixen els requisits d'autorització i acreditació (BOIB nº 21, de 15 de febrer de 2018). Així com per la convocatòria de concertació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física i els plecs de prescripcions tècniques de la present concertació, els quals s'adjunten com a annex al present document i ambdues parts expressament subscriuen.
3. Durada de la concertació
La vigència d'aquest concert serà de dos anys a comptar des de l'endemà de la data de la seva formalització, podent prorrogar-se per un període màxim de dos anys.
4. Quantia i partida pressupostària
El preu per plaça de la prestació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física és de 440,00.-€ plaça/mes (IVA exempt).
Tenint en compte el nombre de places adjudicades a aquesta entitat, l'import màxim és de XXXXXXXX euros (IVA exempt), que es preveu distribuir entre les següents anualitats:
5. Obligacions de les entitats concertades
L'entitat titular del servei concertat contrau les següents obligacions des del moment de subscriure el present concert:
Dur a terme el servei concertat en els termes establerts en la resolució d'atorgament i en el concert social específic formalitzat.
Prestar gratuïtament els serveis a la persona usuària. No es pot percebre cap quantitat que, directament o indirectament, suposi una contrapartida econòmica pels serveis objecte del concert.
Justificar el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l'activitat del servei i el compliment de la finalitat que determinen el concert.
Complir amb l'establert a la present convocatòria i al Plec de prescripcions tècniques aplicable; així com amb l'establert en el Reglament pel qual es regula el funcionament dels serveis socials per a persones amb discapacitat inclosos a la cartera insular de serveis socials i s'estableixen els requisits d'autorització i acreditació; amb el previst a la Llei 4/2009 i les corresponents normes de desplegament i d'aplicació, en especial l'establert a l'article 5 de la Llei 12/2018 i a l'article 4 del Decret 48/2017.
Tenir en funcionament el nombre total de places objecte del concert durant tot el període de vigència corresponent.
Atendre a les persones usuàries derivades a través de l'IMAS.
Comunicar mensualment a l'IMAS, mitjançant un document en format digital, la relació nominal de les persones ateses, amb el model facilitat a tal efecte.
Presentar la memòria anual d'activitats i els documents relacionats al punt 15.2 dels plecs de prescripcions tècniques.
Comunicar, qualsevol incidència o canvi de centre i/o plaça concertada, a l'IMAS.
Sotmetre's en qualsevol moment del desenvolupament del concert a les actuacions de comprovació que efectuï l'IMAS, a les de control financer que corresponen a la Intervenció Delegada de l'IMAS en relació amb les places concertades, i a les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes.
Complir amb el conveni col·lectiu que li sigui d'aplicació.
Seguir les indicacions i pautes tècniques que estableixi, en temps i forma, l'IMAS.
Comunicar els canvis d'accionariat o de titularitat per preservar la identitat institucional que hagi justificat l'acord d'acció concertada.
Qualsevol altra en aplicació de la normativa vigent.
6. Penalitats
Els incompliments per part de l'entitat concertada segons la seva qualificació assignada per l'IMAS de conformitat a l'establert al punt 19 dels Plecs de prescripcions técniques seran objecte de les penalitzacions previstes al punt 19.3, sense perjudici de les penalitzacions previstes a la normativa d'aplicació i, en especial, a l'establert als articles 127, 128 i 129 de la Llei 4/2009.
7. Facturació del servei
L'import del preu/plaça/mes fitxat s'ha d'abonar a l'entitat concertada per mensualitats vençudes amb una justificació de les places ocupades durant el mes fins el màxim de les places concertades.
La factura es presentarà en format electrònic a l'aplicació FACe (https://face.gob.es) que és el Punt General d'Entrada de Factures Electròniques de l'administració. A la factura que es presenti ha de constar l'import de la liquidació de les places ocupades corresponents al mes anterior. Amb la factura mensual s'ha d'adjuntar un document amb una relació detallada de les persones usuàries amb les següents dades: nom del servei concertat, nom del centre autoritzat, DNI/NIE i nom de les persones que han ocupat plaça ordenades alfabèticament, grau d'ocupació de la plaça, i, si s'escau, dades de baixa o absentisme.
En cas de que l'entitat presti o vulgui prestar altres serveis complementaris, s'hauran de notificar a l'Institut Mallorquí d'Afers Socials detallant el contingut del servei, horaris i preu a satisfer per les persones usuàries, per que es facin les comprovacions de que les prestacions incloses no corresponen a les pròpies del concert.
8. Pagament
9. Condicions tècniques d'execució
L'entitat titular del servei ha de complir, com a mínim, l'establert al Reglament publicat al BOIB núm. 87, de 18 de de juliol de 2017, pel qual s'aprova la Cartera Insular de serveis socials i del serveis a menors i família de Mallorca 2017-2020, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca en sessió de dia 13 de juliol de 2017 que estableix el conjunt de prestacions del sistema públic de serveis socials d'aplicació a l'illa de Mallorca i que és complementària de la cartera bàsica de serveis socials que aprova el Govern de les Illes Balears, així com al Reglament pel qual es regula el funcionament dels serveis socials per a persones amb discapacitat inclosos a la cartera insular de serveis socials i s'estableixen els requisits d'autorització i acreditació (BOIB nº 21, de 15 de febrer de 2018). Així com per la convocatòria de la concertació del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física (BOIB nº 46, de 9 d'abril de 2019) i els plecs de prescripcions tècniques.
10. Cobertura de places
L'entitat concertada es compromet expressament a acceptar les persones usuàries designades per l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, per al servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física, de conformitat al sistema de d'accés previst al punt 7.2 dels plecs de prescripcions tècniques de la present concertació.
11. Inspecció i control
El Servei d'autorització i inspecció de l'IMAS pot inspeccionar en qualsevol moment el funcionament del servei concertat, per comprovar si s'ajusta al que estableix aquesta concertació, en tot el que pugui repercutir, en general, sobre els usuaris del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discapacitat física.
12. Justificació
L'entitat concertada, a més de les factures indicades a la clàusula 7, ha de presentar una memòria justificativa amb els continguts i annexes prevists al punt 15 dels plecs de prescripcions tècniques de la present concertació, durant el primer trimestre de cada any natural de vigència d'aquest acord d'acció concertada, a partir de l'any següent al seu inici.
13. Causes d'extinció
Els acords d'acció concertada s'extingeixen, d'acord amb el previst a l'article 9 de la Llei 12/2018, pel compliment i venciment del termini, sempre que no s'hagin renovat, o per resolució.
Són causes de resolució dels acords d'acció concertada les següents:
a) Acord mutu de les parts, manifestat amb l'antelació de dos mesos.
b) Renúncia de l'entitat concertada, manifestada amb una antelació mínima de dos mesos per garantir la continuïtat del servei.
c) Incompliment de les normes de caràcter obligatori a què s'han de sotmetre el servei objecte de la present concertació i de les obligacions en matèria de seguretat i instal·lacions.
d) Incompliment dels objectius qualitatius i quantitatius establerts, sempre que l'incompliment sigui imputable a l'entitat concertada, així com de les estipulacions essencials de l'acord i dels plecs de prescripcions tècniques aplicables.
e) Prestació defectuosa de les obligacions acordades.
f) Negació a atendre les persones usuàries derivades per l'IMAS.
g) Infracció amb caràcter greu de la legislació fiscal, laboral, de la Seguretat Social, d'integració social de discapacitats i de prevenció de riscs laborals.
h) Pèrdua sobrevinguda dels requisits de participació a la present convocatòria o de les condicions tècniques, econòmiques i financeres que hagin habilitat l'acord d'acció concertada, així com la revocació o la caducitat de l'autorització d'obertura i funcionament i/o de l'acreditació del servei.
i) Mort de la persona física titular del servei o l'extinció de la persona jurídica a la qual correspon la titularitat, excepte el que preveu l'article 29 del Decret 48/2017.
j) Declaració de concurs de creditors de l'entitat titular del servei, a excepció del previst a l'article 7.4 de la Llei 12/2018.
k) Modificació de les condicions tècniques o de les condicions econòmiques per part de l'Administració, sempre que l'entitat d'iniciativa privada no hi hagi donat la conformitat.
l) No disponibilitat sobrevinguda del títol jurídic que acredita la titularitat del servei durant la vigència de l'acord.
m) Així com també les clàusules de revocació previstes en els plecs tècnics objecte del present servei.
14. Jurisdicció competent
La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d'aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l'extinció.
Les parts concertants es sotmeten expressament als tribunals de Palma, en totes les qüestions que es puguin plantejar i renuncien, en conseqüència, als del seu fur i veïnatge.
I en prova de conformitat de tot quant s'estableix en aquest acord d'acció concertada, ho firmen les parts per duplicat, a un sol efecte, i en el lloc i data abans indicats.»
Tercer. ORDENAR la publicació d'aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i que es formalitzi el concert d'acord amb els punts 9.3 i 10 de la resolució de la presidenta de l'IMAS de dia 8 d'abril de 2019 que aprovà la convocatòria.
Quart. REQUERIR a les entitats adjudicatàries per tal que compareguin a les dependències de l'IMAS per a la signatura de l'acord d'acció concertada en el termini de deu dies hàbils, a contar des de la notificació de la present resolució.
Cinquè. APROVAR, de conformitat amb l'article 10.1 de la Llei 12/2018, el model d'Avaluació i seguiment del servei de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional per a persones amb discpacitat física, que consta com Annex I i que es publicarà a la Seu electrònica del Consell de Mallorca.
Sisè. NOTIFICAR aquesta resolució a les entitats sol·licitants, així como a la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat, al Servei de Gestió Econòmica i a la Intervenció Delegada.
Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats pel Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 18 de setembre de 2019
El president,
Javier de Juan Martín