Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 9591
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual es convoquen ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d’esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional – Temporada esportiva 2019/2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L'article 10.1 j de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell.

2. L'article 2.1 b de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener), estableix que és susceptible d'ajuts el suport als clubs esportius. D'altra banda, l'article 5.1 de la mateixa Ordre estableix que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució del conseller competent en matèria d'esports i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. La Conselleria d'Afers Socials i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, atorgades per l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 21/2019, de 4 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 15/2019, de 4 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1. L'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. L'article 5.1 de Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions

3. L'apartat III.6.4 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018 - 2020 aprovat per Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10/03/2018).

Per tot això, a proposta de la Direcció General d'Esports, atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

 

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d'esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional i que promocionin les Illes Balears, temporada 2019/2020, que figura en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

Les subvencions atorgades per la Conselleria d'Afers Socials i Esports, resten regulades fonamentalment, segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb les modificacions introduïdes, en matèria de subvencions, per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació (BOE núm. 131 de 2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d'expedients de subvencions.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 25 de setembre de 2019

La consellera d'Afers Socials i Esports

Fina Santiago Rodríguez

 

 

ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte

1.1 L'objecte de la convocatòria és donar suport als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d'esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional durant la temporada esportiva 2019-2020.

A efectes d'aquesta convocatòria es consideren esports individuals els següents:

  • Atletisme

  • Bàdminton

  • Billar

  • Bitlles

  • Escacs

  • Gimnàstica

  • Natació

  • Pàdel

  • Petanca

  • Tennis taula

  • Tir amb arc

I són esports col·lectius:

  • Bàsquet

  • Futbol

  • Futbol americà

  • Futbol sala

  • Handbol

  • Hoquei línia

  • Rugbi

  • Voleibol

  • Waterpolo

1.2 Les competicions de categoria nacional han de complir les condicions següents:

  • Han de figurar en els calendaris de competicions oficials de les federacions nacionals corresponents. En el cas específic d'esports col·lectius ha de tractar-se de lligues regulars, play-off, copes o lligues internacionals de màxima categoria.

  • A competicions de categoria absoluta es considerarà un màxim de tres categories nacionals per modalitat esportiva i sexe, sense comptabilitzar les competicions professionals reconegudes pel CSD (primera i segona divisions de futbol i primera de bàsquet). En el cas dels juvenils de futbol i futbol sala només es considera la màxima categoria de competició nacional.

  • Han d'implicar enfrontaments amb equips d'altres comunitats autònomes diferents a les Illes Balears.

  • Han de tenir lloc entre l'1 d'agost de 2019 i el 31 juliol de 2020.

  • Han de ser competicions a les quals es participi per haver aconseguit un accés mitjançant proves classificatòries o la participació en altres competicions que regulin els ascensos o descensos de categoria nacional; per tant, queden excloses les competicions tipus “open”, obertes a qualsevol equip sense necessitat d'una classificació prèvia.

  • Participació en Play off (guanyador) o Play off d'ascens:

    • Play off al títol de les tres categories previstes en el punt 1.3 d'aquesta convocatòria.

    • Fase d'ascens a la primera i segona categoria de les previstes al punt 1.3 d'aquesta convocatòria.

    • Copa del Rei o la Reina (o denominació equivalent segons la categoria) de les tres categories previstes en el punt 1.3 d'aquesta convocatòria.

  • Participació a lligues internacionals: només equips de màxima categoria absoluta, en les quals el dret de participació sigui conseqüència directa de la classificació obtinguda la temporada anterior a la lliga regular, play-off o copa nacional.

 

1.3 Les categories nacionals objecte de subvenció són les següents:

Esport

1a categoria

2a categoria

3a categoria

INDIVIDUALS

Atletisme femení

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Atletisme masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Bàdminton

LaLigaSports TOP8

Primera nacional

-

Billar masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Bitlles masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Escacs

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Gimnàstica artística femenina

Primera divisió (Liga Iberdrola)

 

Segona divisió

Tercera divisió

Gimnàstica artística masculina

Categoria absoluta

-

-

Natació femení

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Natació masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Pàdel

Primera categoria

Segona categoria

-

Petanca femení

Divisió d'honor

-

-

Petanca masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

-

Tennis taula femení

Superdivisió femenina

Divisió d'honor

Primera divisió

Tennis taula masculí

Superdivisió masculina

Divisió d'honor

Primera divisió

Tir amb arc

Categoria absoluta

-

-

COL·LECTIUS

Bàsquet femení

Lliga femenina (Liga DIA)

 

Lliga femenina 2

-

Bàsquet masculí*

LEB OR

LEB ARGENT

EBA

Futbol americà

Sèrie A

Sèrie B

-

Futbol masculí*

Segona divisió B

-

-

Futbol femení

Primera divisió (Liga Iberdrola) Primera B

 

(Reto Iberdrola)

Primera nacional

Futbol sala masculí

Primera divisió

Segona divisió

Segona divisió B

Handbol femení

Divisió d'honor (Liga Guerreras Iberdrola)

Divisió d'honor plata

-

Handbol masculí

ASOBAL

Divisió d'honor plata

Primera nacional

Hoquei línia femení

Elit femení

Primera divisió or

-

Hoquei línia masculí

Elit masculí

Primera divisió or

Primera divisió plata

Rugbi masculí

Divisió d'honor

Divisió d'honor B

-

Voleibol femení

Superlliga (Liga Iberdrola)

 

Superlliga 2

Primera divisió

Voleibol masculí

Superlliga

Superlliga 2

Primera divisió

Waterpolo femení

Divisió d'honor (Liga Premaat)

 

Primera divisió

-

JUVENILS

Futbol masculí

Divisió d'honor juvenil

-

-

Futbol sala masculí

Divisió d'honor juvenil

-

-

* Les categories de futbol masculí (1a divisió i 2a divisió A) i de bàsquet masculí (ACB) no són objecte d'aquesta subvenció.

2. Beneficiaris

2.1 Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions els clubs esportius regulats pel títol V, capítol I, de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, i pel Decret 147/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen la constitució i el funcionament dels clubs esportius, modificat pel Decret 214/1999, d'1 d'octubre, inscrits en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, que acreditin la participació d'algun dels seus equips a la competició federativa de categoria nacional.

2.2 Queden exclosos d'aquesta convocatòria aquells clubs amb equips que durant la temporada 2019/2020 siguin societats anònimes esportives (SAD).

3. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

3.1 Com a regla general, els ajuts que es concedeixin són compatibles amb altres ajuts o subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que els concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

3.2 Les entitats esportives de les Illes Balears que sol·licitin aquestes subvencions no poden ser beneficiaries d'altres subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que tinguin per objecte la compensació de despeses de trasllats entre les illes d'aquesta comunitat autònoma i/o de trasllats a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla.

4. Despeses subvencionables

4.1 Se subvencionen les següents despeses:

a) Despeses de trasllats del club esportiu per participar a les competicions fora de l'illa d'origen: despeses de desplaçaments entre les illes de la comunitat autònoma de les Illes Balears, a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla i alimentació dels esportistes i de l'equip tècnic, derivades de la participació del club en les competicions esportives objecte de la subvenció.

b) Despeses de participació en els entrenaments oficials dels esportistes i tècnics per cadascuna de les jornades del calendari federatiu oficial.

c) Despeses i taxes a federacions esportives i/o lligues professionals d'inscripció, arbitratges, llicències i mutualitats dels esportistes i de l'equip tècnic, requerides per a la participació a la competició.

4.2 Els equips juvenils de futbol i futbol sala no podran optar als ajuts per a la línia de subvenció de trasllats i manutenció per a la participació a play-off, copes i lligues internacionals, ni tampoc a la línia de subvenció de despeses de participació en els entrenaments.

4.3 Els equips que participin a play-off d'ascens, copes o lligues internacionals no podran optar als ajuts per a la línia de subvenció de despeses federatives, ni als ajuts per a entrenaments corresponents a aquestes competicions.

5. Import màxim i crèdit pressupostari

5.1 La Conselleria d'Afers Socials i Esports destina a aquesta convocatòria 0,00€ per a l'any 2019 i de 1.300.000 € per a l'any 2020, amb càrrec a la partida pressupostària 26501.461A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb el següent detall:

 

Import

Desplaçaments

595.000 €

1er termini sol·licitud

520.000 €

2on termini sol·licitud (atletisme, bàsquet LEB argent, gimnàstica i tir amb arc)

35.000 €

Play Off, copes i campionats internacionals

40.000 €

Despeses entrenaments oficials

240.000 €

1er termini

232.000 €

2on termini (atletisme, gimnàstica i tir amb arc)

8.000 €

Despeses federatives

465.000 €

1er termini

450.000 €

2on termini (atletisme, bàsquet LEB Argent, gimnàstica i tir amb arc)

15.000 €

TOTAL

1.300.000 €

5.2 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s'imputa aquesta convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports.

6. Sol·licitud i documentació

6.1 El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.

6.2 Les sol·licituds, segons el model d'imprès normalitzat, han d'anar adreçades a la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

6.3 L'imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports, o a les dependències de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

6.4 Les sol·licituds s'han de presentar dins el termini que fixa l'apartat cinquè al Registre de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, a qualssevol de les seves delegacions o a qualsevol altre lloc dels que determina l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i han d'estar adreçades a la Direcció General d'Esports (Conselleria d'Afers Socials i Esports).

6.5 Documentació que s'ha d'aportar:

a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari (annex 2).

b) Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat i fotocòpia del DNI de la persona signant de la sol·licitud, juntament amb la documentació que acrediti la representació en què actua.

c) Declaració responsable de l'entitat que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.

d) En cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius; o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat de declaració responsable es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

e) Declaració responsable de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.

f) Certificat emes per la federació espanyola corresponent relatiu a:

  • Les ajudes o subvencions convocades per a despeses de desplaçaments i manutenció per a equips esportius participin en competicions de categoria nacional – Temporada esportiva 2019/2020.

  • Les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per a despeses de desplaçaments i manutenció per a equips esportius participin en competicions de categoria nacional – Temporada esportiva 2019/2020.

g) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquest certificat s'adjuntarà d'ofici per l'òrgan instructor.

h) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.

i) Declaració responsable referent al compliment de les obligacions imposades a l'article 15 de l'Ordre de Bases i en el punt 15 d'aquesta convocatòria.

j) Declaració responsable de transparència de les entitats esportives que hagin percebut a l'any 2019 ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000,00 o quant almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguin caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que assoleixin com a mínim la quantitat de 5.000,00 €.

k) Projecte explicatiu de la competició, on s'indiquin:

  • Els antecedents, els objectius, els recursos humans i materials necessaris per participar.

  • El calendari federatiu que indiqui els enfrontaments fora de casa que ha de disputar al llarg de la temporada, amb el número de jornada, els noms dels equips o clubs adversaris, la localitat destí, l'aeroport o port previst per al desplaçament al destí, i les dates dels enfrontaments.

  • El pressupost d'ingressos i despeses prevists derivats de la participació a la competició. S'haurà d'elaborar un pressupost independent per a cada una de les línies de subvenció, amb les següents característiques:

    • Línia per a desplaçaments de la temporada regular, que inclourà només les despeses de desplaçaments i manutenció necessàries per al desenvolupament de les competicions fora de casa, seguint el model de l'annex 3 (càlcul de pressupost de desplaçaments i pernoctacions). Per a cada enfrontament a on l'equip hagi de pernoctar un nombre de nits superior a l'especificat a la taula 1 del punta 11.5.1. el sol·licitant haurà d'indicar el motiu d'aquest increment a la columna d'observacions.

    • Línia per a desplaçaments del play-off i lligues internacionals, amb els mateixos conceptes que per a la temporada regular, incloent l'annex 3, i que es presentarà en un segon període de sol·licitud.

    • Línia per a despeses d'entrenaments oficials, a on s'indicaran les depeses de manutenció dels jugadors i tècnics per assistir als entrenaments seguint l'annex 4 (càlcul de pressupost d'entrenaments), considerant el màxim de jugadors i tècnics permesos per la convocatòria en funció de l'esport

    • Línia per a despeses federatives, amb una relació de les despeses federatives de la competició, a on s'ha d'indicar:

      • Les despeses d'inscripció a la competició, sense considerar els avals.

      • Les despeses de mutualitats i llicències dels esportistes i equip tècnic, desglossades individualment, indicant nom i cognoms, càrrec, import de la llicència i import de la mutualitat, si s'escau.

      • Les despeses d'arbitratge per a cada enfrontament, indicant la data, el lloc de competició i el nom de l'equip contrari.

      • El pressupost d'ingressos i despeses prevists derivats de la participació a la competició, considerant només les despeses federatives.

      • Un certificat emès per la federació esportiva corresponent, indicant les despeses federatives abonades pel club, que ha de coincidir amb les despeses totals indicades al pressupost de despeses federatives.

      • Tríptic federatiu (o document anàleg certificat per la federació) de l'equip que presenta la sol·licitud. Aquest document ha d'incloure com a mínim nom, cognoms i càrrec dels membres (jugadors i tècnics) amb llicència federativa de la plantilla de l'equip per al qual es presenta la sol·licitud.

l) Declaració responsable dels esportistes, entrenadors, preparadors físics i fisioterapeutes de l'equip. Aquest document ha d'incloure com a mínim nom, cognoms, document oficial d'identificació (DNI), tipus de relació laboral, professional o de voluntariat amb el club esportiu.

m) Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.

6.6 En relació amb el punt h) de l'apartat anterior, l'entitat sol·licitant de la subvenció pot autoritzar la Conselleria d'Afers Socials i Esports a obtenir de manera directa l'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social. En aquest cas, no cal aportar la documentació que es pugui obtenir mitjançant aquest consentiment.

En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

En cas que l'entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social, o bé els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.

En el cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o l'entitat sol·licitant que els aporti en el termini de 10 dies hàbils, sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

6.7 La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

6.8 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir l'entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en el cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists a l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

6.9 L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta la inadmissió de la sol·licitud.

6.10 La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixa sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i amb audiència prèvia a la persona interessada; en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dóna el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de la persona beneficiària de l'obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.

 

​​​​​​​7. Termini per presentar les sol·licituds

7.1 Fase ordinària de la lliga o competició esportiva, despeses federatives i despeses d'entrenaments oficials de tots els esports excepte atletisme, gimnàstica i tir amb arc: el darrer dia per presentar les sol·licituds és dia 31 d'octubre de 2019 (inclòs)

7.2 Fase ordinària de la lliga o competició esportiva, despeses federatives i despeses d'entrenaments oficials d'atletisme, bàsquet LEB argent, gimnàstica i tir amb arc: el darrer dia per presentar les sol·licituds és dia 29 de maig de 2020 (inclòs)

7.3 Fase de Play Off per la classificació final (guanyador), Play Off d'ascens i copes del Rei o la Reina: el darrer dia per presentar les sol·licituds és dia 18 de juny de 2020 (inclòs).

8. Competència i resolució

8.1 La Direcció General d'Esports és l'òrgan competent per instruir el procediment; és l'òrgan competent per tramitar els expedients i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En l'informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.

8.2 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.

8.3 En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l'activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, la qual s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

8.4 Sens perjudici del que preveu l'apartat anterior, la persona sol·licitant també pot modificar per si mateixa la sol·licitud en els casos i sota les condicions que estableix l'article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions.

8.5 Si el procediment de concessió es paralitza per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de la subvenció, la Direcció General d'Esports l'advertirà que en el termini de 15 dies hàbils se'n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i l'entitat sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, la Direcció General d'Esports proposarà a la consellera d'Afers Social i Esports per resoldre l'arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, serà notificada a l'entitat interessada.

8.6 El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió. La proposta de resolució del Director General d'Esports contindrà tots els aspectes prevists a l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i a l'article 11.6 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.

Una vegada notificades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta en el termini de 5 dies hàbils. En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en un termini de 5 dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se notificat .

8.7 La resolució expressa de la consellera d'Afers Socials i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució contindrà els aspectes previst a l'article 12 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.

Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, s'han de notificar individualment a cada entitat interessada, d'acord amb l'article 42 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.

8.8 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

9. Comissió Avaluadora

9.1 De conformitat a l'article 10 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:

  • President: el director general d'Esports.

  • Secretària: la cap de la Secció VI de la Direcció General d'Esports.

  • Vocals:

    • el cap del Servei de Planificació i Formació de la Direcció General d'Esports.

    • la cap de la Secció II de la Direcció General d'Esports.

    • Un tècnic/a de la Direcció General d'Esports.

9.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:

  • Examinar les sol·licituds presentades.

  • Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

Les decisions de la Comissió s'han de prendre per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.

10. Comissió Tècnica

10.1 Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l'article 11 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Tècnica, composta per:

  • El cap del Servei de Planificació i Formació i el cap de la Secció II de la Direcció General d'Esports.

  • Dos tècnics de la Fundació per a l'Esport Balear, a proposta del gerent de la Fundació per a l'Esport Balear.

10.2 Les funcions de la Comissió Tècnica són:

  • Avaluar les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris d'avaluació establerts en el punt 11.

  • Emetre l'informe tècnic que ha de servir de base a la Comissió Avaluadora per emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

11. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds

11.1. Per determinar si un equip s'avaluarà segons la categoria nacional a la que participa durant la temporada actual, es tindrà en compte la categoria en que estava competint la temporada anterior, el reglament corresponent i el resultat obtingut per l'equip al finalitzar la mateixa.

En aplicació de l'article 11.1 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de homes i dones, els barems per avaluar les sol·licituds s'aplicaran de la mateixa forma i manera als equips masculins i femenins per tal de aconseguir una efectiva igualtat de gènere per part de les entitats sol·licitants.

11.2 Considerant els elements esmentats a l'apartat 11.1 un equip s'avaluarà segons la categoria en que competeix a la temporada a subvencionar només si:

  • Manté la categoria nacional en la que va competir durant la temporada anterior.

  • Assoleix la plaça a la categoria nacional avaluada per haver obtingut una posició a la classificació de la categoria nacional immediatament superior, que implica el descens directe, atenent al reglament vigent.

  • Aconsegueix la plaça a la categoria nacional avaluada per haver obtingut una posició a la classificació de la categoria immediatament inferior (nacional o autonòmica), que permet l'ascens directe, atenent al reglament vigent.

  • Ocupa una plaça lliure a la competició de categoria nacional, havent quedat a la classificació final de la competició de categoria immediatament inferior (nacional o autonòmica), fins a tres posicions per darrera de l'equip que aconsegueix l'ascens directe per reglament (si pugen varis equips, es tindrà com a referència l'últim equip que aconsegueixi l'ascens). En aquest cas la plaça s'haurà d'oferir per ordre als equips que ocupin aquestes tres posicions, i només s'admetrà avaluar a un equip amb les condicions indicades si els equips que ocupen les posicions anteriors a ell han renunciat a ocupar la plaça lliure.

  • No ha accedit a la categoria de competició pagant una quota extraordinària, superior a l'import ordinari que han de pagar els equips per competir en aquesta categoria quan l'accés es produeix per un ascens directe.

  • Participa a una competició de nova creació.

11.3 Els equips que no compleixin amb les condicions indicades al punt 11.2 s'avaluaran en funció de la categoria a la que participaven durant la temporada anterior. En el cas de que aquesta categoria fos d'àmbit autonòmic o es tracti d'un equip nou que competeix a una categoria que ja existia durant la temporada anterior, el resultat de l'avaluació final de l'equip serà de 0 punts, independentment de que durant la temporada actual participi a categoria nacional.

11.4. La selecció de les entitats beneficiàries s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S'entén per concurs el procediment en el qual es concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas l'import de les subvencions concedides pot superar el 100% de l'import del projecte presentat.

Si, com a conseqüència d'aquesta distribució queda un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d'entitats beneficiàries.

11.5 Els barems que s'han d'aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s'indiquen a continuació:

11.5.1 BAREMS DESPLAÇAMENTS LLIGA ORDINÀRIA I FASE PLAY OFF O COPA DEL REI O REINA

A. Quantia total a repartir

  • 1er termini sol·licitud (veure punt 7)________________________________________ 520.000,00 €

  • 2on termini sol·licitud (atletisme, bàsquet LEB argent,gimnàstica i tir amb arc)______   35.000,00 €

  • Play Off, copes i competicions internacionals_________________________________   40.000,00 €

L'import de la subvenció per despeses de competició s'ha de calcular amb la fórmula següent:

IMPORT SUBVENCIÓ DESPESES COMPETICIÓ

=

B. PUNTS DESPESES COMPETICIÓ

X

C. VALOR PUNT DESPESES COMPETICIÓ

B. Punts despeses competició

B. PUNTS DESPESES COMPETICIÓ

=

(

B.1. PUNTS DESPLAÇAMENTS

+

B.2. PUNTS MANUTENCIÓ

)

B.1. Punts per desplaçaments

S'ha de fer una valoració en funció dels desplaçaments que l'equip ha de realitzar a la competició tenint en compte la localitat de residència de l'equip valorat, la destinació del desplaçament, les característiques de l'esport quant al nombre d'esportistes i la competició esportiva.

B.1. PUNTS DESPLAÇAMENTS*

=

Sumatori de tots els desplaçaments

(

PUNTS AEROPORT DESTÍ

(taula 1)

x

PAX ESPORT

(taula 2)

)

* Els equips de futbol tindran 0 punts per desplaçaments, ja que la federació espanyola de futbol realitza aquestes despeses en benefici del club corresponent.

B.2. Punts per manutenció

S'ha de fer una valoració en funció dels dies necessaris d'estada a la destinació, les característiques de l'esport quant al nombre d'esportistes.

B.2. PUNTS MANUTENCIÓ

=

B.2.1 PUNTS MANUTENCIÓ AMB PERNOCTACIÓ

+

B.2.2 PUNTS MANUTENCIÓ SENSE PERNOCTACIÓ

 

B.2.1 PUNTS MANUTENCIÓ AMB PERNOCTACIÓ

=

Sumatori dels desplaçaments amb pernoctació

(

NOMBRE DE NITS A LA DESTINACIÓ

(taula 1)

x

PUNTS MANUTENCIÓ DIA

(53,34 punts)

x

PAX ESPORT

(taula 2)

)

 

B.2.2 PUNTS MANUTENCIÓ SENSE PERNOCTACIÓ(*)

=

Sumatori dels desplaçaments sense pernoctació

(

PUNTS MANUTENCIÓ DIA

(26,67 punts)

x

PAX ESPORT

(taula 2)

)

(*) Només per a desplaçaments d'anada i tornada el mateix dia.

C. Valor punt despeses competició

El valor del punt de despeses de competició és el resultat de dividir l'import disponible entre el sumatori dels punts de despeses de competició de tots els beneficiaris, amb un valor màxim d'1 euro per punt.

 

​​​​​​​

C. VALOR PUNT DESPESES COMPETICIÓ

=

Quantia total a repartir

(A)

Sumatori punts despeses competició de tots els equips

(B)

TAULA 1. AEROPORTS DE DESTÍ I NOMBRE MÍNIM DE NITS A LA DESTINACIÓ

Aeroports destí

Mallorca

Nits Mallorca

Menorca

Nits Menorca

Eivissa/ Formentera

Nits Eivissa/ Formentera

ALICANTE

54

0

77

1

58

1

VALENCIA

44

0

71

1

43

1

BARCELONA

43

0

73

0

55

0

BILBAO

66

1

101

1

80

1

GRAN CANARIA

119

2

120

2

103

2

TENERIFE

120

2

133

2

126

2

MELILLA

162

1

123

2

132

2

GRANADA

59

1

97

1

94

1

MÁLAGA

51

1

110

1

91

1

SEVILLA

79

1

107

1

64

1

LA CORUNYA

88

1

94

2

115

2

SANTIAGO

69

1

93

2

106

2

MADRID

56

0

80

0

54

0

OVIEDO

83

1

114

1

118

1

SARAGOSSA

55

0

80

1

80

1

PALMA

0

0

17

0

17

0

EIVISSA / MAÓ

17

0

25

0

25

0

 

 

 

 

 

 

 

Port de destí

Eivissa

Nits Eivissa

 

 

 

 

DENIA

25

1

 

 

 

 

VALENCIA

25

1

 

 

 

 

(Desplaçaments d'anada i tornada)

  • A destins a on no es comptabilitza cap pernoctació, si l'equip certifica que l'horari d'inici de la competició es anterior a les 11:00h o comença a les 17:00h o més tard, es comptabilitzarà una pernoctació. Per certificar l'horari aquest haurà d'aparèixer al calendari oficial de competició, o s'haurà d'indicar a l'apartat d'observacions del desplaçament corresponent dins l'annex 3 (càlcul de pressupost de desplaçaments i pernoctacions).

  • A destins a on no es comptabilitza cap pernoctació, en cas que la localitat on es realitza la competició estigui a una distància superior a 150 km de l'aeroport de destí més proper, segons els de la taula anterior, s'haurà de sumar una pernoctació al nombre mínim indicat a la tercera columna de la taula (indicar també a l'annex 3).

  • En el cas que el desplaçament impliqui més d'un enfrontament el mateix dia (matí i tarda), o més d'un enfrontament en dies diferents (alternant un màxim d'un dia de descans), es podran considerar nits extra en funció del número de dies i la destinació del desplaçament (indicar també a l'annex 3).

TAULA 2. PAX ESPORT

Esport

Pax esport

INDIVIDUALS

Atletisme

22

Bàdminton

8

Billar

4

Bitlles

8

Escacs

5

Gimnàstica Artística Femenina

10

Gimnàstica Artística Masculina

6

Natació

13

Pàdel

16

Petanca

8

Tennis taula

6

Tir amb arc

5

COL·LECTIUS

Bàsquet

13

Futbol

19

Futbol sala

14

Futbol americà

31

Handbol

15

Hoquei línia

15

Rugbi

23

Voleibol

15

Waterpolo

14

11.5.2 BAREMS PARTICIPACIÓ ALS ENTRENAMENTS DE LA LLIGA OFICIAL ORDINÀRIA

A. Quantia total a repartir

  • 1er termini sol·licitud (veure punt 7)___________________________________________ 232.000,00 €

  • 2on termini sol·licitud (atletisme, bàsquet LEB argent,gimnàstica i tir amb arc)_________     8.000,00 €

L'import de la subvenció per la participació dels esportistes i tècnics en els entrenaments per participar en les jornades o partit de la lliga oficial ordinària s'ha de calcular amb les fórmules següents:

IMPORT SUBVENCIÓ ENTRENAMENTS

=

B. PUNTS ENTRENAMENTS OFICIALS

X

C. VALOR PUNT DESPESES ENTRENAMENTS OFICIALS

B. Punts per participació dels esportistes i tècnics als entrenaments

S'ha de fer una valoració en funció de les jornades de la lliga oficial ordinària que l'equip ha de realitzar a la competició tenint en compte les característiques de l'esport quant al nombre d'esportistes i la competició esportiva.

B. PUNTS ENTRENAMENTS OFICIALS

=

Sumatori dels entrenaments oficials

(

PUNTS MANUTENCIÓ DIA

(26,67punts)

x

PAX ESPORT

(taula 2)

)

Els equips de categoria juvenil tindran 0 punts per despeses d'entrenaments.

En el cas que és disputi més d'una jornada esportiva en un període inferior o igual a quatre dies seguits dins la mateixa localitat, s'entendrà que només és una jornada subvencionable.

C. Valor punt despeses entrenaments oficials

El valor del punt de despeses per a entrenaments oficials és el resultat de dividir l'import disponible entre el sumatori dels punts de despeses per a entrenaments oficials de tots els beneficiaris, amb un valor màxim d'1 euro per punt.

C. VALOR PUNT DESPESES ENTRENAMENTS OFICIALS

=

Quantia total a repartir: (A)

Sumatori punts despeses entrenaments de tots els equips (B)

11.5.3 BAREMS DESPESES FEDERATIVES

A. Quantia total a repartir

  • 1er termini sol·licitud (veure punt 7) 450.000,00 €

  • 2on termini sol·licitud (atletisme, bàsquet LEB argent, gimnàstica i tir amb arc) 15.000,00 €

L'import de la subvenció per despeses federatives s'ha de calcular amb les fórmules següents:

IMPORT SUBVENCIÓ

=

B. PUNTS DESPESES FEDERATIVES

X

C. VALOR PUNT DESPESES FEDERATIVES

B. Punts despeses federatives

La puntuació corresponent a les despeses federatius s'ha de calcular amb la fórmula següent:

B. PUNTS DESPESES FEDERATIVES

=

(

B.1. PUNTS INSCRIPCIÓ

+

B.2. PUNTS ARBITRATGES

+

B.3. PUNTS MUTUALITATS I LLICÈNCIES

)

X

B.4. CORRECTOR CATEGORIA

B.1. Punts inscripció

El club sol·licitant rebrà un punt per cada euro del pressupost corresponent a la inscripció de l'equip a la competició objecte de subvenció, considerant que aquest import ha d'estar també certificat per la federació esportiva corresponent.

No es tindran en compte els avals que hagi de depositar el club per participar a la competició.

B.2. Punts arbitratges

El club sol·licitant rebrà un punt per cada euro del pressupost corresponent als arbitratges que hagi de costejar a la competició objecte de subvenció, considerant que aquest import ha d'estar també certificat per la federació esportiva corresponent.

B.3. Punts mutualitats i llicències

El club sol·licitant rebrà un punt per cada euro del pressupost corresponent a les mutualitats i llicències dels esportistes i primer entrenador de l'equip objecte de subvenció, fins al màxim de persones establert a la taula 1, segons l'esport al que es faci referència.

Si sumant el nombre d'esportistes que apareixen al tríptic federatiu presentat (o document anàleg) més un tècnic esportiu, s'obté un nombre inferior al que correspon segons la taula 2, es tindrà en compte el resultat d'aquesta suma com a valor màxim de persones a comptabilitzar.

L'import corresponent a mutualitats i llicències ha d'estar també certificat per la federació esportiva corresponent.

B.4. Corrector categoria

En funció de la categoria de competició en que estigui l'equip (atenent a la taula de categories del punt 1.3) s'aplicarà un corrector a la puntuació obtinguda per despeses federatives.

Categoria de competició

Corrector puntuació

despeses federatives

Primera categoria

1,00

Segona categoria

0,75

Tercera categoria

0,50

C. Valor punt despeses federatives

El valor del punt de despeses federatives és el resultat de dividir l'import disponible entre el sumatori dels punts de despeses federatives de tots els beneficiaris, amb un valor màxim d'1 euro per punt.

C. VALOR PUNT DESPESES FEDERATIVES

=

Quantia total a repartir: (A)

 

Sumatori punts despeses federatives de tots els equips (B)

 

12. Justificació de la subvenció

12.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona.

12.2 Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguin a les despeses federatives de l'equip beneficiari per participar a la categoria esportiva objecte de subvenció, i s'efectuïn en el període compres entre 1 de juny de 2019 i el 31 de juliol de 2020 i hagi estat efectivament pagada en el mateix període.

12.3 Les subvencions atorgades s'han de justificar mitjançant:

a) Subvencions per desplaçaments i despeses de manutenció per a la participació als entrenaments oficials, per mitja de mòduls previst als articles 19 i 20 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener).

b) Subvencions de les despeses federatives mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005.

12.4 Mòduls de justificació de la subvenció per desplaçaments: S'estableixen dos mòduls de justificació:

a) Mòduls de desplaçaments fora de l'illa d'origen

b) Mòduls de manutenció pels desplaçaments fora de l'illa d'origen

12.4.1 Mòduls de desplaçaments fora de l'illa d'origen

a) L'import unitari de cada mòdul de justificació per cada origen i destí del desplaçament és el següent:

Aeroports destí

Mallorca

Menorca

Eivissa/ Formentera

ALICANTE

54,00 €

77,00 €

58,00 €

VALENCIA

44,00 €

71,00 €

43,00 €

BARCELONA

43,00 €

73,00 €

55,00 €

BILBAO

66,00 €

101,00 €

80,00 €

GRAN CANARIA

119,00 €

120,00 €

103,00 €

TENERIFE

120,00 €

133,00 €

126,00 €

MELILLA

162,00 €

123,00 €

132,00 €

GRANADA

59,00 €

97,00 €

94,00 €

MÁLAGA

51,00 €

110,00 €

91,00 €

SEVILLA

79,00 €

107,00 €

64,00 €

LA CORUNYA

88,00 €

94,00 €

115,00 €

SANTIAGO

69,00 €

93,00 €

106,00 €

MADRID

56,00 €

80,00 €

54,00 €

OVIEDO

83,00 €

114,00 €

118,00 €

SARAGOSSA

55,00 €

80,00 €

80,00 €

PALMA

0,00 €

17,00 €

17,00 €

EIVISSA / MAÓ

17,00 €

25,00 €

25,00 €

 

 

 

 

Port de destí

Eivissa

 

 

DENIA

25,00 €

 

 

VALENCIA

25,00 €

 

 

(**) Els imports corresponent a l'anada i tornada.

b) El número màxim de mòduls que es poden justificar per cadascun dels desplaçaments es l'establert a la taula 2 del punt 11.5.1.

12.4.2 Mòduls de manutenció pels desplaçaments fora de l'illa d'origen

En el cas de despeses de manutenció dels esportistes i tècnics les quantitats del mòdul, seran les fixades pel Reial Decret 439/2007, de 30 de març, pel qual s'aprova el reglament de l'impost sobre la renda de les persones físiques, segons el quadre següent:

Ajut per manutenció sense pernocta

26,67 euros per dia sencer. Només per a desplaçaments d'anada i tornada el mateix dia.

Ajut per manutenció en el cas de pernocta

53,34 euros per cada nit (inclou ajut per alimentació sencera – PC)

12.5 Mòduls d'assistència dels esportistes i tècnics als entrenaments oficials per la participació a les jornades esportives de la lliga oficial ordinària.

a) En el cas de despeses d'assistència dels esportistes i tècnics als entrenaments oficials la quantitats del mòdul es de 26,67 euros per jornada de lliga oficial ordinària, import fixat pel Reial Decret 439/2007, de 30 de març, pel qual s'aprova el reglament de l'impost sobre la renda de les persones físiques.

b) El número màxim de mòduls que es poden justificar per cadascun dels entrenaments es l'establert a la taula 2 del punt 11.5.1.

12.6 La justificació de la subvenció de desplaçaments i assistència als entrenaments oficials s'ha de dur a terme mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Un informe d'actuació justificatiu del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts. L'informe de l‘actuació de l'equip, que ha d'incloure com a mínim:

  • Nom, llinatges, núm. de llicència federativa, categoria, edat i nacionalitat dels esportistes de l'equip.

  • Relació de partits o proves: data, lloc, equip contrari i resultat.

  • Relació d'infraccions comeses i sancions esportives imposades al club i als esportistes i tècnics.

  • Classificació o resultats finals de la competició o lliga.

  • Per a cada desplaçament:

    • Nom i llinatges dels esportistes i tècnics que han viatjat.

    • Companyia aèria.

    • Aeroport de sortida, aeroports d'escala, aeroport d'arribada.

    • Dia i hora de sortida – Dia i hora de tornada.

    • Nom de l'hotel d'allotjament.

    • Carrer, número, població i codi postal de l'hotel d'allotjament.

    • Dia d'entrada i de sortida.

b) Un informe econòmic justificatiu que ha de contenir els punts següents:

1. Acreditació o, si no, declaració de la persona o l'entitat beneficiària sobre el nombre d'unitats físiques considerades com a mòdul (Annex 5 – Justificació mòduls).

2. Quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en l'informe d'actuació i els mòduls prevists en la convocatòria (Annex 5 – Justificació mòduls).

3. Acreditació o, si no, declaració de la persona o l'entitat beneficiària sobre les despeses subvencionables s'han efectuat en el període compres entre 1 de juny de 2019 i el 31 de juliol de 2020 i han estat efectivament pagades en el mateix període. Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, si el pagament ha estat practicat mitjançant paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers, xecs bancaris al portador o nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, targeta de crèdit o transferència bancària. No tindrà la consideració de despesa efectivament pagada els pagament practicat mitjançant la compensació de factures de trasllats o alimentació amb factures de publicitat o patrocini.

4. Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència d'aquests (Annex 6 – Declaració d'altres ingressos i subvencions).

c) Subvenció desplaçaments: s'ha de adjuntar com a document acreditatiu d'haver realitzat l'activitat esportiva objecte del desplaçament la còpia de les actes dels partits disputats fora de l'illa d'origen del club.

d) Subvenció assistència als entrenaments: s'ha de adjuntar com a document acreditatiu d'haver realitzat l'activitat esportiva objecte dels entrenaments oficials la còpia de les actes de tots els partits disputats (Tant els disputats com a local com de visitant).

e) Només tindrà la consideració de despesa efectivament justificada mitjançant els mòduls de desplaçaments i d'assistència els esportistes i tècnics que apareixen a l'acta del partit o prova esportiva.

f) Els beneficiaris estan dispensats de l'obligació de presentar llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil, sens perjudici dels requeriments que puguin fer els òrgans administratius competents per comprovar i controlar l'aplicació de la subvenció.

g) Certificat emes per la federació espanyola o lliga professional corresponent relatiu a les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per a despeses de desplaçaments i manutenció per a equips esportius participin en competicions de categoria nacional – Temporada esportiva 2019/2020.

12.7 La justificació de les subvencions de les despeses federatives es realitzarà mitjançant la presentació del compte justificatiu.

El compte justificatiu que presenti l'entitat beneficiària ha d'incloure els documents següents:

a) Liquidació definitiva del pressupost amb l'estat comparatiu entre el pressupost presentat amb la sol·licitud i el finalment realitzat.

b) Justificants econòmics de la despesa efectuada, que han de consistir en les factures originals i còpia corresponents a l'import de la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de l'activitat subvencionada, i amb els documents acreditatius dels pagaments. Aquest requisit es concreta amb els Comptes Justificatius següents:

  • Relació numerada, ordenada sistemàticament i detallada, de les factures acreditatives de les despeses subvencionables.

  • Còpia dels tres pressuposts que, si escau, i en aplicació de l'article 40.3 del Text Refós de la Llei de Subvencions, que l'entitat beneficiaria a d'haver sol·licitat amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

En la justificació s'ha d'indicar clarament a quina activitat de les previstes al Pla d'actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, omplint la casella corresponent del compte justificatiu.

Es presentarà a l'òrgan atorgant original i còpia de les factures, dels rebuts i dels fulls de "Compte justificatiu de la despesa subvencionada, per que, una vegada verificada la seva elegibilitat, es procedeixi a diligenciar i posar a disposició del perceptor, els originals i compulsar les còpies que resten incorporades a l'expedient. Els originals i les seves còpies aniran numerats al marge superior dret de forma correlativa (1, 2, 3, ...).

No seran admesos a tràmit els impresos de "Compte justificatiu de la despesa subvencionada", als què no s'adjuntin original i còpia de tots els documents, degudament numerats. La documentació es presentarà en format A4. Si els documents són més petits, s'adjuntaran en full d'aquest format, sempre numerats. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a d'altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.

12.8 Factures i rebuts

Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s'acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, factures simplificades, albarans, etc.

12.8.1.- D'acord amb el què estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació parcialment modificat pel la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE-A-2014-12329), les factures han de contenir com a mínim:

  • Número i sèrie, si s'escau.

  • Nom i cognoms o denominació social.

  • NIF i domicili de l'expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques com a persones jurídiques.

  • Descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc... i contraprestació total.

  • Base imposable.

  • Tipus tributari i quota repercutible.

  • Lloc i data d'emissió.

  • Dades del registre mercantil de l'expedidor.

L'art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.

A les factures la descripció de l'operació haurà d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.

Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'haurà de poder verificar el preu unitari de l'operació.

Són elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.

Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.

12.8.2.- En el supòsit d'exempció de l'IVA, es farà constar, de forma expressa i complerta, la disposició legal que declara aquesta exempció i adjuntarà còpia de l'acord de reconeixement nominatiu a favor de l'emissor de la factura, realitzada per la corresponent Administració de l'Agència Tributària. Igualment es procedirà en el cas de no practicar la retenció de l'IRPF.

12.9 Acreditació de pagaments.

12.9.1.- Sobre les formes d'acreditar els pagaments, la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE Núm. 261. 30 d'octubre de 2012), va introduir les següents limitacions pel que fa als pagaments efectius:

a) No es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d'empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera.

b) No obstant això, aquest import és de 15.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera quan el pagador sigui una persona física que justifiqui que no té el domicili fiscal a Espanya i no actuï en qualitat d'empresari o professional.

c) Als efectes del càlcul d'aquestes quanties, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.

S'entén per efectiu els mitjans de pagament definits a l'article 34.2 de la Llei 10/2010, de 28 d'abril:

a) El paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers.

b) Els xecs bancaris al portador denominats en qualsevol moneda.

c) Qualsevol altre mitjà físic, inclosos els electrònics, concebut per ser utilitzat com a mitjà de pagament al portador.

Els documents acreditatius del pagament han d'indicar, a més de tot allò que s'estableix en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació:

  • la identificació del beneficiari i de l'ordenant del pagament (l'ordenant ha de ser el beneficiari de la subvenció: NIF i denominació social),

  • concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.

En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.

Si el pagament ha estat practicat amb targeta de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l'extracte bancari de la targeta on figuri l'apunt del càrrec.

Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l'article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003. La còpia de l'esmentat efecte ha d'estar validada per l'entitat financera o companyia d'assegurances que intervingui.

12.9.2.- Amb totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:

a) Rebut bancari: és el que emet l'entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.

b) Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l'import transferit i l'import de la factura, segellat i datat per l'entitat bancària.

c) Extracte bancari del compte de l'entitat on figuri l'assentament amb l'import coincident amb l'import i el nom de l'empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.

Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.

En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l'ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.

12.9.3.- Si es tracta de pagaments al comptat, i per tant, inferiors a 2.500 euros, sempre recordant que als efectes del càlcul d'aquesta quantia, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis, els rebuts de cobrament han de contenir com a mínim:

a) Denominació social de l'empresa perceptora de pagament

b) Data d'emissió del rebut

c) Número de la factura a la qual fa referència el pagament

d) Import total de la factura

e) Signatura original amb nom, cognoms i D.N.I. de la persona que tingui poders notarials de l'empresa.

12.10 Seran imputables (elegibles) a la subvenció per despeses federatives les despeses d'activitats següents:

12.10.1.- Taxes a federacions esportives i/o lligues professionals sempre amb factura detallada i rebut ajustats al punt 12.8.

12.10.2.- Els arbitratges amb factura de la federació i especificació de l'IVA, en cap cas rebuts, tiquets, actes, etc.

12.10.3.- Despeses per a mutualitats i llicències esportives dels jugadors i membres de l'equip tècnic, també amb factura detallada i rebuts.

12.11 Règim d'elegibilitat de l'IVA.

L'article 40.8 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, estableix que l'IVA dels justificants queda exclòs de la subvenció si el beneficiari no és un consumidor final i se'l pot deduir.

Els perceptors que, d'acord amb la Llei del Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA), no poden compensar les quotes d'IVA suportat, per no tenir activitat subjecte a l'esmentat impost, podran justificar l'import total de la factura d'aquelles despeses que, d'acord amb la corresponent Resolució de concessió de subvenció.

12.12 Contraprestacions econòmiques a persones físiques

Seran elegibles les quantitats netes (líquides) i la part de l'IVA que suporti al 100% el perceptor de la subvenció. En aquests pagaments, l'aplicació de les retencions de l'IRPF, es farà d'acord amb el que disposi la Llei i el Reglament d'impost sobre la Renda de les Persones Físiques o altres normes que regulin aquesta matèria.

Atès l'article 40.8 de Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, en cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos personals sobre la renda (IRPF).

12.13 No es poden justificar a càrrec de les subvencions les indemnitzacions per acomiadament, incloses les pactades.

12.14 En cas que l'entitat beneficiària no justifiqui l'import total del projecte d'actuació que hagi servit de base per a la concessió de l'ajut, pertoca la revocació parcial de l'ajut, del qual s'ha de reduir l'import proporcionalment a la quantia no justificada.

12.15 Si la documentació aportada per la justificació de la subvenció no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir l'entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius.

12.16 No s'entendrà totalment justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que hagi servit de base per concedir l'ajut.

12.17 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.

12.18 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.

13. Pagament

13.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona.

13.2 Amb caràcter general, l'import de les subvencions s'ha d'abonar, una vegada justificat el compliment de la finalitat per a la qual es varen concedir, a partir del que resulti de la liquidació de la justificació de la subvenció.

13.3 La justificació, la liquidació i el pagament consegüent poden fer-se en un sol moment en acabar l'activitat o de manera fraccionada, mitjançant justificacions i liquidacions parcials, amb les condicions i els requisits que s'estableixin específicament a l'apartat 12.2 d'aquesta convocatòria.

13.4 Les liquidacions parcials a què es refereix el paràgraf anterior es regeixen per les mateixes normes per a la liquidació de la subvenció, llevat del termini màxim per dictar-les i notificar-les que serà de sis mesos.

13.5 La liquidació de la subvenció s'ha de dictar i notificar en el termini de nou mesos a comptar des de la presentació de la justificació per la persona interessada o, si s'escau, des de l'endemà del termini màxim per presentar-la, sens perjudici que, prèviament, s'hagi de requerir a la persona interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.

13.6 Per al còmput del termini de nou mesos a què es refereix el paràgraf anterior no s'han de tenir en compte els períodes d'interrupció justificada de les actuacions ni les dilacions que es puguin produir per causes no imputables a l'administració concedent, sempre que es documentin de manera adequada fent constar les dades d'inici i acabament de cada període, per dies naturals, i el motiu de la interrupció o la dilació.

13.7 La liquidació de la subvenció s'ha de dictar en el marc de les actuacions de comprovació , i que constitueix un pressupost de l'obligació de pagament total o parcial que, si s'escau, correspongui a favor de la persona interessada i a càrrec de l'administració concedent, com també, si s'escau, de l'inici per l'òrgan competent i a instància de l'òrgan gestor del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment..

13.8 En tot cas, la liquidació de la subvenció per l'òrgan gestor no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.

13.9 El transcurs del termini màxim per dictar i notificar la liquidació no impedirà que l'òrgan gestor la dicti i la notifiqui, llevat, si escau, que abans de dictar-la s'hagin iniciat altres actuacions de control pels òrgans a què es refereix l'apartat anterior o s'hagi iniciat un procediment de revocació o de reintegrament de la subvenció.

13.10 En tot cas, no seran exigibles els interessos moratoris que, si s'escau, es meritin entre l'endemà del transcurs d'aquest termini màxim i l'inici d'un procediment de reintegrament.

13.11. Sens perjudici de la resta de supòsits a què fa referència l'article 39.2 de la Llei general de subvencions, quan la persona interessada presenti la justificació de la subvenció en el termini corresponent, el còmput del termini de prescripció del dret de l'administració concedent a liquidar l'eventual reintegrament que, si s'escau, pertoqui s'inicia l'endemà de la notificació de la liquidació de la subvenció o del transcurs del termini màxim per dictar-la i notificar-la.

13.12 Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguin a:

a) Als desplaçaments fora de l'illa d'origen de l'entitat esportiva a les altres illes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla, i s'efectuïn en el període compres entre 1 de juny de 2019 i el 31 de juliol de 2020 i hagi estat efectivament pagada en el mateix període.

b) Les despeses federatives imputables a l'equip objecte de la subvenció efectuades en el període compres entre 1 de juny de 2019 i el 31 de juliol de 2020 i hagin estat efectivament pagada en el mateix període.

c) Les despeses assistència als entrenaments dels esportistes i tècnics de l'equip objecte de la subvenció efectuades en el període entre 1 d'agost de 2019 i el 31 de juliol de 2020 i i hagin estat efectivament pagada en el mateix període.

14. Termini de justificar

14.1 Amb caràcter general el termini per justificar les ajudes concedides és el 28 d'agost de 2020 (inclòs).

14.2 S'estableix el període voluntari del mes de gener de 2020 (darrer dia per justificar 31 de gener de 2020, a les 14 hores), per justificar les despeses realitzades entre l'1 de juny de 2019 i el 31 de desembre de 2019, corresponent a les activitat esportiva realitzada entre l'1 d'agost i el 31 de desembre de 2019. En tot cas, les activitats i despeses no justificades en aquest termini voluntari podran ser justificats abans del 29 d'agost de 2020.

15. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:

a) Comunicar, mitjançant un escrit adreçat a la consellera d'Afers Socials i Esports, l'acceptació o renúncia de la proposta de resolució de la subvenció. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament, si en el termini de 5 dies hàbils des que es notifiqui la proposta de resolució no es fa constar el contrari.

b) Dur a terme l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajut en el termini establert i complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

c) Justificar la realització de l'activitat objecte de l'ajut i també complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que corresponguin de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests els requereixin amb relació als ajuts concedits.

e) Comunicar a la Direcció General d'Esports la sol·licitud o l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.

f) Comunicar immediatament a la Direcció General d'Esports qualsevol eventualitat que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte objecte de l'ajut.

g) Comunicar per escrit de manera immediata a la Direcció General d'Esports el canvi de titularitat de la plaça o qualsevol incidència que afecti a la titularitat de la plaça.

h) No transmetre a tercers els drets de la plaça que té durant la temporada esportiva en curs i per la qual rep la subvenció.

i) Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa, amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

j) Conservar els justificants de les despeses corresponents a l'activitat subvencionada durant 5 anys i posar-los a disposició de la Conselleria quan aquesta els sol·liciti.

k) Durant la temporada 2019-2020, el club es compromet a oferir la col·laboració necessària perquè tots o alguns dels seus esportistes i tècnics, si les obligacions esportives i personals els ho permeten, participin en el projecte de comunicació del Govern de les Illes Balears, la Conselleria d'Afers Socials i Esports i la Direcció General d'Esports a recepcions, festes, actes benèfics, promocions, etc.

l) Les entitats que reben subvencions o ajuts per més de 100.000€ anuals o més de 5.000€ anuals i que almenys el 40% dels ingressos procedeixi de subvencions o ajuts públics estan obligades a fer publicitat prevista a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

m) Les entitat beneficiaris d'aquestes subvencions hauran de complir l'obligació de fer la publicitat de la subvenció obtinguda al seu portal de transparència en el termini màxim de 30 dies des de la notificació de la concessió de la subvenció.

Comunicar a la Direcció General d'Esports en el termini de 30 dies hàbils des de la notificació de la concessió de la subvenció el “localitzador uniforme de recursos” (URL: adreça formada de caràcters alfanumèrics que indica la localització del fitxer o del directori a internet i que permet d'accedir-hi) del portal de transparència on apareix la publicitat de la subvenció obtinguda, i en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.

16. Revocació

S'ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.

17. Reintegrament

17.1 Com a conseqüència de la revocació s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:

a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.

b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.

c) L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.

d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.

e) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

17.2 Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

17.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

18. Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.

19. Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent d'aplicació.