Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MAÓ

Núm. 9462
Convocatòria i bases del procés selectiu per cobrir vuit places de Policia Local de l'Ajuntament de Maó

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Característiques de les places

Vuit places de policia local de l'escala d'Administració Especial, subescala Serveis Especials, escala bàsica, categoria Policia Local, grup de classificació C, subgrup C1, mitjançant el sistema d'oposició, pel sistema de torn lliure. Aquestes places estan incloses a les ofertes d'ocupació pública de 2018 (5) i 2019 (3).

En concordança amb la disposició addicional tercera de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, sobre "mesures de foment d'igualtat d'ocupació pública", de les places ofertes, el 25% hauran de cobrir per dones.

Per tant, en la present convocatòria s'ofereixen:

  • 6 places de Policia Local per a homes.
  • 2 places de Policia Local per a dones.

2. Requisits de les persones aspirants

a. Tenir la nacionalitat espanyola.

b. Tenir divuit anys complerts.

c. Posseir el títol acadèmic o equivalent per al grup al qual pertany la plaça convocada, d'acord amb la legislació bàsica de l'Estat.

d. No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre d'exclusions que estableix l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

e. No haver estat separades del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitades per exercir la funció pública.

f. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g. Posseir els permisos de conduir de les classes A2 i B en vigor.

h. Comprometre's a portar armes i, si és el cas, a utilitzar-les, mitjançant una declaració expressa.

i. Acreditar el coneixement de la llengua catalana del nivell que determina la normativa vigent, que, com a mínim, és l'exigible al personal funcionari de l'Administració autonòmica de les Illes Balears.

j. Acreditació d´haver abonat la taxa per drets d´examen. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina la exclusió de l´aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol.licitud en el termini i en la forma prevista.

Els drets d´examen per aquesta convocatòria es fixa  en _____€., que s´hauran de fer efectius en ______________________________.

3. Protecció de dades

De conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa les persones aspirants que les seves dades personals que contengui la sol·licitud d'admissió, documentació que acompanyi aquesta o la que es generi com a resultat d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable l'Ajuntament de Maó, la finalitat del qual és, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.

Les dades personals que siguin necessàries podran ser publicats al BOIB, tauler d'edictes de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució, d'acord amb el que disposen les bases d'aquesta convocatòria i l'article 59.6-b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

Es fa constar que, en el supòsit que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, expressament s'autoritza el seu tractament, per al compliment dels fins anteriorment exposats.

 

L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden exercitar, si és el cas, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i els altres és el mateix Ajuntament de Maó (pl. Constitució, núm. 1. Maó).

4. Procediment selectiu: oposició

4.1 Proves de la fase d'oposició

1a Prova d'aptitud física.

2a Prova de coneixement tipus test.

3a Prova de desenvolupament.

4a Prova d'aptitud psicotècnica i de personalitat.

1a  Prova d'aptitud física

1. La prova d'aptitud física té la finalitat de comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat i resistència de les persones aspirants.

Aquesta prova consisteix en la superació de les proves parcials que determina l'annex 3 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Les proves físiques han de superar-se globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que assenyala l'esmentat annex 3.

El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que la persona aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte/a s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte/a.

2. Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, fet que impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, han de posar-ho en coneixement del tribunal qualificador, amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas, duran a terme la resta de proves.

Si aquestes proves se superen, la qualificació de la fase d'oposició queda condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que van motivar l'ajornament. El tribunal pot establir d'ofici de forma motivada i amb audiència a la persona aspirant afectada, una data apropiada per realitzar les proves físiques ajornades.

En qualsevol cas, ha de declarar-se superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit a aquest dret.

3. Les persones que acreditin el certificat d'aptitud física de l'EBAP de l'article 165.3 del Decret 40/2019, de 24 de maig, en vigor en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, queden exemptes de realitzar les proves físiques en qualsevol procés de selecció en què participin.

2a  Prova de coneixement tipus test

1. La prova de coneixements tipus test consta de dos exercicis que es poden realitzar en una sola sessió:

1r  Consisteix a respondre per escrit les preguntes d'un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta. El qüestionari el proposa el tribunal qualificador i es designa per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, que estan relacionades amb el programa de temes que figuren en l'annex de la present convocatòria i que han d'estar inclosos en el temari publicat per l'EBAP per a cada categoria , amb la validació de la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de les policies locals.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la.

En aquesta prova el nombre mínim de temes ha de ser de 30.

El nombre mínim de preguntes del qüestionari tipus test és de 50, amb un màxim de 100 preguntes.

Les preguntes no resoltes no s'han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o que presenten més d'una resposta han de penalitzar-se amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

 

Per qualificar l'exercici ha d'aplicar-se la següent fórmula:

        {A- (E/4)} x 20

Q = ___________

    P

Q: resultat de la prova.

A: nombre de respostes encertades.

E: nombre de respostes errònies.

P: nombre de preguntes de l'exercici.

2n Prova tipus test de coneixements geogràfics, històrics, sociològics i demogràfics del terme municipal i de les ordenances municipals de la corporació convocant. La prova consisteix a respondre per escrit les preguntes d'un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, relacionades amb el contingut del temari proposat per l'ajuntament convocant. En la convocatòria s'ha d'indicar la manera d'accedir a aquest temari.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la.

El nombre mínim de preguntes del qüestionari tipus test és de 50, amb un màxim de 100 preguntes.

Les preguntes no resoltes no s'han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o que presenten més d'una resposta han de penalitzar amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per qualificar l'exercici s'ha d'aplicar la següent fórmula:

    {A- (E/4)} x 20

Q = _____________

  P

Q: resultat de la prova.

A: nombre de respostes encertades.

E: nombre de respostes errònies.

P: nombre de preguntes de l'exercici.

2. La valoració d'aquesta prova ha de ser el resultat de la suma de les dues fases; la puntuació de cada fase suposarà el 50% de la puntuació total de la prova. No han de sumar-se les dues fases si en una de les dues s'obté una puntuació inferior a 10. Per aprovar aquest exercici és necessari obtenir 20 punts com a mínim.

3a  Prova de desenvolupament

La prova de desenvolupament consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, del temari que figura a l'annex de la convocatòria. L'elecció d'aquests s'ha de fer per sorteig.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir-ne un mínim de 10 punts per superar-la.

4a  Casos pràctics

Aquesta prova consisteix a resoldre dos casos pràctics relacionats amb el temari esmentat i amb les funcions policials. Aquests s'han de determinar mitjançant un sorteig públic entre un mínim de 5 alternatives diferents.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir-ne un mínim de 10 punts per superar-la.

5ª. Prova d'aptitud psicològica i de personalitat

1. Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants, amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria de Subinspector i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat.

Aquesta prova (efectuada per un o diversos professionals de la psicologia, que actuaran com a assessors/ores del tribunal) haurà de constar de dues parts:

La primera consisteix a respondre un o diversos test d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir-ne un mínim de 5 per superar-la. Les persones aspirants seran qualificades com a APTES o NO APTES i quedaran eliminades aquelles que no obtenguin la valoració d'APTES.

La segona consisteix a respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria de Subinspector, que poden consistir en un o diversos tests i, si és el cas, en una entrevista personal, amb la finalitat de completar el estudi. Les persones aspirants seran valorades com a APTES o NO APTES. Quedaran eliminades aquelles que no obtenguin la valoració d'APTES.

2. En qualsevol cas, les proves i instruments utilitzats per a l'avaluació han de comptar amb els requisits tècnics de fiabilitat i validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de disposar d'escales de desitjabilitat social i/o sinceritat que l'avaluador/a haurà de considerar.

Totes les proves de la fase d'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. Cal superar la prova anterior per poder passar a la següent.

4.2 Puntuació final de l'oposició

La qualificació final de l'oposició ha de ser la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades en les proves avaluables mitjançant puntuació.

5. Relació de persones aprovades en la fase de concurs oposició

Finalitzada la fase d'oposició, el tribunal publicarà la relació de persones aprovades, per ordre de puntuació, i elevarà a l'òrgan convocant la proposta de les persones aspirants, perquè l'aprovi. L'aprovació de la relació de persones aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenades com a funcionaris/àries en pràctiques serà publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears. En cap cas pot ser superior el nombre d'aspirants al de places convocades.

Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris/àries en pràctiques, per presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria.

L'incompliment d'aquest termini suposa la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris/àries en pràctiques i queden sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

També causa aquests efectes el fet que, de la documentació presentada, es dedueixi que les persones aspirants no compleixen els requisits que exigeix la convocatòria.

6. Període de pràctiques

La fase d'oposició, es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació de Policia com de la fase de pràctiques al municipi, relacionades amb les funcions pròpies de la categoria esmentada.

La persona aspirant que superi la fase d'oposició i acrediti que compleix els requisits que exigeix la convocatòria ha de ser nomenada funcionari/ària en pràctiques, en la categoria de Policia, per l'autoritat municipal competent, a l'inici d'aquest període comprès entre el curs de capacitació i la fase de pràctiques a l'Ajuntament.

Aquesta situació s'ha de mantenir fins que sigui nomenada policia de carrera, si és el cas, o qualificada com a no apta.

En cap cas es pot nomenar personal funcionari en pràctiques a un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

El període de pràctiques al municipi, amb el contingut que determini l'Ajuntament de Maó, té una durada màxima d'un any i una durada mínima de sis mesos.

Per tal de dur a terme l'avaluació de les pràctiques al municipi, s'ha de seguir el procediment que estableixen els articles 180, 181 i 182 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

7. Curs de capacitació

L'Escola Balear d'Administració Pública --o, si s'escau, l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears-- ha d'impartir el curs de Policia.

Si l'agent que ha superat l'oposició acredita haver superat el curs de capacitació de Policia o d'una categoria superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017, i el té degudament actualitzat, quedarà exempt/a de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

8. Tribunal qualificador

Els òrgans de selecció i tramitació del procediment s'han d'ajustar al que estableix l'article 183 del Decret 40/2019, de 24 de maig, Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

El tribunal qualificador està constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President/a: Designat/ada per l'Excm. Ajuntament de Maó entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals: Un/a vocal serà proposat/ada per la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals; un/a altre/a, proposat/ada per l'Escola Balear d'Administració Pública, o, si és el cas, a través de l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears; i un/a, designat/ada per l'Excm. Ajuntament de Maó.

c) Secretari/ària: Designat/ada per l'Excm. Ajuntament de Maó, amb veu i vot.

El tribunal pot acordar la incorporació a les tasques de personal assessor o d'especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

9. Sol·licituds

Les sol·licituds per participar en el procés de selecció s'han de presentar davant l'Ajuntament de Maó, o en qualsevol altra forma de les establertes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, en el termini de vint dies hàbils, a partir de l'endemà de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.

Juntament amb la sol·licitud, les persones aspirants han d'adjuntar:

a) Una declaració responsable del fet que la persona aspirant compleix els requisits exigits a les bases, sempre amb referència a la data d'expiració del termini assenyalat per a presentar les sol·licituds.

b) Declaració, si fos el cas, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que s'estableixen en l'article 165.3 del Decret 40/2019, als efectes de quedar exempta de dur a terme les proves físiques del procés selectiu.

L'Administració pot requerir a la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable, en qualsevol fase del procediment selectiu.

10.   Admissió i exclusió de les persones aspirants

1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament publicarà, en el tauler d'anuncis i a la seva pàgina web, la resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió, en el termini màxim de deu dies hàbils.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de deu dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls ha d'advertir que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si és el cas, les sol·licituds, l'alcalde dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses; així mateix, aquesta serà publicada al tauler d'anuncis de l'Excm. Ajuntament de Maó i a la pàgina web de l'Ajuntament.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que es reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si, de la documentació que han de presentar, es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran els drets que es puguin derivar de la seva participació.

11. Anuncis de realització de les proves

Les dates de la realització de les proves seran anunciades per l'Excm. Ajuntament de Maó al seu tauler d'anuncis; a més, seran publicades a la pàgina web de l'Ajuntament.

En el cas que les proves es duguin a terme en diferents sessions, una vegada realitzada la primera prova els successius anuncis de realització de la resta de proves es publicaran al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la seva pàgina web. El tribunal ha de publicar-los amb almenys quaranta-vuit hores d'antelació al començament de la prova.

 

ANNEX Resolució de la presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública, a proposta del director gerent, de 12 d'abril de 2019, per la qual s'aprova el temari que ha de regir les convocatòries de proves selectives per a l'accés a la categoria de Policia dels cossos de Policia Local de les Illes Balears (BOIB 16-04-2019)

TEMARI DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució Espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

Tema 3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El Poder Judicial. El Tribunal Constitucional.

Tema 4. L'organització territorial de l'Estat Espanyol. L'Estat autonòmic a la Constitució Espanyola de 1978. Els principis generals de l'organització territorial de l'Estat. L'Administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Las províncies.

Tema 5. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: El Parlament, el Govern, el president de les Illes Balears i els consells insulars. El Poder Judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.

Tema 6. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.

Tema 7. El Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

Tema 8. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

Tema 9. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

Tema 10. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

Tema 11. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

Tema 12. El Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

Tema 13. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

Tema 14. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.

Tema 15. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

Tema 16. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: Definicions i categories dels vehicles.

Tema 17. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: Dispositius d'enllumenat i de senyalització òptica.

Tema 18. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

Tema 19. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de Policia Local. Estructura i règim de funcionament.

Tema 20. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

Tema 21. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

Tema 22. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

Tema 23. La Policia Local com a Policia Judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment d'habeas corpus.

Tema 24. El Reial decret de 14 de setembre de 1882, pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. La Policia Judicial.

Tema 25. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.

Tema 26. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes comesos amb motiu de l'exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantides per la Constitució.

Tema 27. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la seguretat viària.

Tema 28. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

Tema 29. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Preàmbul. Disposicions generals. Principi de protecció de dades. Drets de les persones.

Tema 30. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

 

Maó, 27 de setembre de 2019

L'Alcalde Héctor Pons Riudavets